abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131117056

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Blessures
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.

De OP staat hier
pi_131117401

Inspiratie..
One day it's my turn.

[ Bericht 30% gewijzigd door Fanta-stick op 13-09-2013 02:03:30 ]
pi_131121194
quote:
would hit...

with a baseball bat

gtfo my gym bitch
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
pi_131136346
Om nog even m'n vraag van gisteren duidelijk te maken met beeldmateriaal.

Hoe word je zo gespierd:
http://www.jefit.com/photo/?id=76561&a=467492&u=1542993

En niet zo:
http://i34.tinypic.com/nd2ypw.jpg

Ik snap dat die onderste waarschijnlijk wat langer traint, maar de bovenste heeft gewoon een brede borst, die onderste vooral een 'diepe', als jullie snappen wat ik bedoel. Is het dan zo simpel dat als je zo gespierd wordt als in plaatje 2, je gewoon minder hard moet gaan trainen?
pi_131136555
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 18:26 schreef nickhguitar het volgende:

Hoe word je zo gespierd:

En niet zo:

Ik snap dat die onderste waarschijnlijk wat langer traint, maar de bovenste heeft gewoon een brede borst, die onderste vooral een 'diepe', als jullie snappen wat ik bedoel. Is het dan zo simpel dat als je zo gespierd wordt als in plaatje 2, je gewoon minder hard moet gaan trainen?
Ja. Maar zoals plaatje twee word je waarschijnlijk echt niet. Tenzij je zeker als natty 10 jaar perfect traint + genetics. Wees maar niet bang.

Mannen en vooral vrouwen denken meteen een woeste bb'er te worden als ze even trainen haha. Voor massa trainen is de basis t zelfde. Lees je in! Zie OP.
  vrijdag 13 september 2013 @ 18:38:32 #6
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131136607
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 18:26 schreef nickhguitar het volgende:

Hoe word je zo gespierd:

En niet zo:

Voor je eerste plaatje moet ingelogged worden, wat ik niet ga doen. Maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld. Ten eerste ligt het een je bouw en of je genen hebt om makkelijk gespierd te worden. Als je traint groeien je spieren in een bepaalde manier waar je niks of weinig aan kan veranderen.

Maar, ik denk dat je meer uit bent op een fitness body, en niet een bodybuilders body. Dan kun je het beste een fitness programma volgen met wat meer cardio, en je krachttraining in de rep range van 12 tot 15.
  vrijdag 13 september 2013 @ 18:40:38 #7
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131136663
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 18:36 schreef Atemno het volgende:

[..]

Ja. Maar zoals plaatje twee word je waarschijnlijk echt niet. Tenzij je zeker als natty 10 jaar perfect traint + genetics. Wees maar niet bang.

Mannen en vooral vrouwen denken meteen een woeste bb'er te worden als ze even trainen haha. Voor massa trainen is de basis t zelfde. Lees je in! Zie OP.
Dat ook inderdaad. Veel mensen denken dat ze een berg spier op kunnen bouwen in een jaar, dat is wat veel reclames je laten geloven. Maar het kost jaren, en een hoop hard werk en toewijding.
pi_131137241
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 18:38 schreef Snakey het volgende:

[..]

Voor je eerste plaatje moet ingelogged worden, wat ik niet ga doen. Maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld. Ten eerste ligt het een je bouw en of je genen hebt om makkelijk gespierd te worden. Als je traint groeien je spieren in een bepaalde manier waar je niks of weinig aan kan veranderen.

Maar, ik denk dat je meer uit bent op een fitness body, en niet een bodybuilders body. Dan kun je het beste een fitness programma volgen met wat meer cardio, en je krachttraining in de rep range van 12 tot 15.
Ja dat zoek ik ook, no disrespect, maar een bodybuilderslichaam vind ik ook gewoon lelijk. Wat is de gedachte achter de 12 tot 15 herhalingen (wel gewoon 3/4 setjes overigens?) i.t.t. de 6-8 die je vaak hoort?
  vrijdag 13 september 2013 @ 19:09:54 #9
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131137491
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:01 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ja dat zoek ik ook, no disrespect, maar een bodybuilderslichaam vind ik ook gewoon lelijk. Wat is de gedachte achter de 12 tot 15 herhalingen (wel gewoon 3/4 setjes overigens?) i.t.t. de 6-8 die je vaak hoort?
Ga er nou maar gewoon zo hard tegenaan als je kan en kijk over twee jaar weer verder.
This isn't even my final form.
pi_131137531
Gast, mauw niet zo. De weg er naar toe is allemaal hetzelfde, je neemt gewoon eerder de afslag. Ga gewoon hard trainen en ben kritisch naar je voeding. Als je jezelf gespierd genoeg vindt, stop je. Zaken zoals spieraanhechting is toch genetics.
BEASTMODE
  vrijdag 13 september 2013 @ 19:11:36 #11
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_131137565
quote:

[..]

Als beginner ga je echt niet veel hebben aan 12/15 reps. Helemaal niet als je een ecto bent

Ik wou dat iemand mij dat indertijd heeft wijsgemaakt.

Denk maar niet dat er hier meer dan 5 mensen posten met een echt bodybuilders fysiek, zoals buitenstaanders dat vooral zien.
Deathlift or Die.
pi_131137597
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:11 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Als beginner ga je echt niet veel hebben aan 12/15 reps. Helemaal niet als je een ecto bent

Denk maar niet dat er hier meer dan 5 mensen posten met een echt bodybuilders fysiek, zoals buitenstaanders dat vooral zien.
Hoi propje
BEASTMODE
pi_131137617
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:11 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ik ben zeer ectomorph :P Waarom heb je niks aan 12-15 reps dan?
pi_131137630
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:12 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Hoi propje
Wat is het idee van 12-15 reps i.v.m. 8 reps bijv.?
  vrijdag 13 september 2013 @ 19:14:32 #15
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131137645
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:13 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

12-15 reps is mooie lange spieren en 8 reps is echt ronde vieze spieren met aders.
pi_131137680
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:13 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Spieruithoudingsvermogen vs hypertrofie (meer spieren). Grofweg.
BEASTMODE
pi_131137830
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:15 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Spieruithoudingsvermogen vs hypertrofie (meer spieren). Grofweg.
Maar als je spieromvang wilt moet je toch juist minder in reps gaan zitten?
  vrijdag 13 september 2013 @ 19:29:37 #18
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_131138075
quote:

[..]

lees de op. Het staat er in. Echt!
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_131138270

Als 'zware ecto' wil je je dus focussen op hypertrofie. Je hebt tenslotte nauwelijks spieren. Dit kan alleen in een kcaloverschot per tijdseenheid, bv. 'dag'. Zonder dit gegeven kun je dus sowieso al niet aankomen aan spieren. Omdat spieren gemaakt worden van eiwitten zal een groot deel van je calorie-inname moeten halen uit eiwitten.

Als je dit voor elkaar hebt ga je microtraumas (scheurtjes) aanbrengen in de spieren die je wilt laten groeien. Dan denkt de spier 'hee, wat heb ik nu aan mijn fiets hangen, morgen ga ik groter en sterker zijn zodat ik niet meer zo verdrietig en vernederd wordt door die gemene barbell, pas maar op!'

Deze bouw van een beter aangepaste spier komt dus uit je voeding. Al deze magie vindt vooral in rust plaats, vandaar dat fysieke rust dus ook zeer belangrijk is.

Nu de reps. Aangezien je als ecto nog niet echt krachtig genoeg bent om hard en zwaar te trainen ga je je hier dus eerst op focussen. Let wel: dit leidt ook tot hypertrofie en dus geen dikke propspieren. SS is hier een goed voorbeeld van.

Dus: wil je meer spieren -> voeding en hard trainen. Pak een basisschema zoals SS of SL. Repranges hoef jij je nog echt niet druk om te maken.

En je word niet wakker als Schwarzenegger als je een keer hard traint. Bouwen aan je lichaam is een langzaam project en je hebt elke dag de kans om hiermee te stoppen mocht het je allemaal te gortig worden.
BEASTMODE
  vrijdag 13 september 2013 @ 19:38:12 #20
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131138324
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:35 schreef Awesome_ het volgende:
[ afbeelding ]

En je word niet wakker als Schwarzenegger als je een keer hard traint. Bouwen aan je lichaam is een langzaam project en je hebt elke dag de kans om hiermee te stoppen mocht het je allemaal te gortig worden.
Het is een marathon, geen sprint. En als je vind dat je te groot wordt kan je altijd op onderhoud of wat minder gaan trainen.
pi_131138422
Ik heb persoonlijk nog nooit gezien bij iemand :')
BEASTMODE
  vrijdag 13 september 2013 @ 19:43:40 #22
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131138478
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:41 schreef Awesome_ het volgende:
Te groot worden? Ik ook niet. Degenen die ik dat heb horen zeggen waren over het algemeen gewoon lui en gingen zo af en toe eens een beetje aan gewichten trekken en duwen.
pi_131138496
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:41 schreef Awesome_ het volgende:
Ik wel maar dan zat diegene aan het spul
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_131138553
Wel grappig om te zien dat best veel mensen daar vaak wel bang voor zijn. Instant-mr. Olympia.
BEASTMODE
  vrijdag 13 september 2013 @ 19:49:00 #25
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131138669
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:46 schreef Awesome_ het volgende:
Wel grappig om te zien dat best veel mensen daar vaak wel bang voor zijn. Instant-mr. Olympia.
Ripped in 4 weken!! Enz. Van die reclames waardoor mensen denken dat het allemaal vanzelf komt.
pi_131138808
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:49 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ripped in 4 weken!! Enz. Van die reclames waardoor mensen denken dat het allemaal vanzelf komt.
Uiteindelijk blijft het gewoon een variant van fuckarounditis.
'Ik wil wel gaan trainen hoor, maar alleen als ik het perfecte mooie-lange-spieren schema heb gevonden met variabele repranges, drop en supersets etc.'
BEASTMODE
pi_131138854
Bedankt voor de duidelijke uitleg en de genomen moeite Awesome ;)

Het is niet zo dat ik denk dat ik snel groot word, ik heb er wel een klein beetje verstand van i.v.m. m'n studie :P, maar ik wil graag vanaf het begin goed trainen, dat is het.

Ik heb nu dit: 3 daagse split

Borst biceps:
Bench press
barbellIncline bench press
dumbell decline bench press
Dumbell flys
Close grip bench press
Barbell Curl
Concentration Curls
Hammer Curls

Rug Triceps:
Deadlift
Bent over barbell row
Roei waarbij je een touw om de stang doet en dan smalle roei pakt (voor rhomboïdeus)
Shrugs
Pullups
Dips
Cable triceps pushdown
Skullcrushers

Schouders Benen:
Militairy press
Upright row
Lying rear laterale raise (rear delts)
Lateral Raise
Front Raise
Squat
Lunges
Extensions
Seated calf raises
pi_131138974
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:54 schreef nickhguitar het volgende:

Het is niet zo dat ik denk dat ik snel groot word, ik heb er wel een klein beetje verstand van i.v.m. m'n studie :P, maar ik wil graag vanaf het begin goed trainen, dat is het.

Schouders Benen:
Militairy press
Upright row
Lateral Raise
Front Raise
Squat
Lunges
Extensions
Seated calf raises
Vind het wel raar dat je 3 oefeningen voor de bovenbenen/glutes doet maar 6 oefeningen voor rug en 5 voor borst. En als jij 3 oefeningen voor biceps nodig hebt dan moet je je sets wat harder aanpakken
  vrijdag 13 september 2013 @ 20:09:12 #29
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_131139518
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:54 schreef nickhguitar het volgende:

Ik heb nu dit: 3 daagse split

Borst biceps:
Bench press
barbellIncline bench press
dumbell decline bench press
Dumbell flys
Close grip bench press
Barbell Curl
Concentration Curls
Hammer Curls

Rug Triceps:
Deadlift
Bent over barbell row
Roei waarbij je een touw om de stang doet en dan smalle roei pakt (voor rhomboïdeus)
Shrugs
Pullups
Dips
Cable triceps pushdown
Skullcrushers

Schouders Benen:
Militairy press
Upright row
Lateral Raise
Front Raise
Squat
Lunges
Extensions
Seated calf raises
Ga lekker baby lovers starting strength doen voor een jaar. Vreten als een paard en slapen als een baby.

Als je geen vooruitgang boekt moet je meer eten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 13 september 2013 @ 20:10:25 #30
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_131139564
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:12 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Hoi propje
Mattie ik weet niet waar dit over gaat maar ik ben inmiddels buff en afgetraind as fuck.
Deathlift or Die.
pi_131141504
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:57 schreef Intentiion het volgende:

[..]

Vind het wel raar dat je 3 oefeningen voor de bovenbenen/glutes doet maar 6 oefeningen voor rug en 5 voor borst. En als jij 3 oefeningen voor biceps nodig hebt dan moet je je sets wat harder aanpakken
Welke oefeningen voor de benen stel jij voor dan? Ik train thuis, dus heb geen legpress o.i.d.
  vrijdag 13 september 2013 @ 21:11:22 #32
391621 Hiatus
ho's favorite most hated.
pi_131142696
Squat en lunges zijn wel genoeg. Alleen oefening voor je hamstring had je nog niet denk.
pi_131143753
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:49 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Welke oefeningen voor de benen stel jij voor dan? Ik train thuis, dus heb geen legpress o.i.d.
3 oefeningen is genoeg maar ik begrijp niet hoe jij 6 oefeningen voor rug ooit kan volhouden. Dat is echt een enorm hoog volume voor een beginner
  vrijdag 13 september 2013 @ 22:13:54 #34
19297 stinkie
pi_131146044
Filmpje van Phoenix gesleurd, 1.5* bodyweight DL. Vorm is niet meer helemaal goed ;(

SPOILER

[ Bericht 19% gewijzigd door stinkie op 14-09-2013 10:36:16 ]
pi_131146372
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:49 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

SPT / [Fitness] (#25) - Kcal in = kcal out.
Soukidan op je oogbal.
  vrijdag 13 september 2013 @ 22:48:51 #36
391621 Hiatus
pi_131147429
Zo een pak breadcrumbs, kan je dat in nl ook halen?
  vrijdag 13 september 2013 @ 22:53:40 #37
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131147645
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:48 schreef Hiatus het volgende:
Zo een pak breadcrumbs, kan je dat in nl ook halen?
Jep, paneermeel.
Ook gekruid te koop.

Haal je kipfilet eerst door bloem, dan door ei en dan door de paneermeel voor epische laag.
pi_131147934
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:31 schreef Intentiion het volgende:

[..]

3 oefeningen is genoeg maar ik begrijp niet hoe jij 6 oefeningen voor rug ooit kan volhouden. Dat is echt een enorm hoog volume voor een beginner
Nou ja, rug is een grote spier die uit meerdere delen bestaat. Naar mijn gevoel train ik dan ook gewoon 2 of 3 verschillende spieren.
pi_131148074
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:00 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Nou ja, rug is een grote spier die uit meerdere delen bestaat. Naar mijn gevoel train ik dan ook gewoon 2 of 3 verschillende spieren.
Ja naar je gevoel. Maar na pullups/deadlifts/BOR heb je ook al elke spier in je rug getrained. Ik begin maar niet over de borst maar je kan het doen als je dat wilt maar volgens mij train je gewoon niet intens genoeg als je zoveel volume doet.
pi_131148227
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:03 schreef Intentiion het volgende:

[..]

Ja naar je gevoel. Maar na pullups/deadlifts/BOR heb je ook al elke spier in je rug getrained. Ik begin maar niet over de borst maar je kan het doen als je dat wilt maar volgens mij train je gewoon niet intens genoeg als je zoveel volume doet.
Wellicht heb je gelijk, ik ben hier ook om tips te ontvangen, dus ik neem het zeker mee ;) Als het teveel is dan pas ik m'n schema zeker aan. Bedankt voor je tijd in ieder geval :)
  vrijdag 13 september 2013 @ 23:11:57 #41
391621 Hiatus
pi_131148380
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:53 schreef Levolution het volgende:

[..]

Jep, paneermeel.
Ook gekruid te koop.

Haal je kipfilet eerst door bloem, dan door ei en dan door de paneermeel voor epische laag.
Ja is dat hetzelfde joh. Wil die crusted tilapia van pog maken.
  vrijdag 13 september 2013 @ 23:13:46 #42
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131148451
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:11 schreef Hiatus het volgende:

[..]

Ja is dat hetzelfde joh. Wil die crusted tilapia van pog maken.
Is volgens mij gewoon hetzelfde ja. Als je het iets grover wil kun je gebroken cornflakes toevoegen.
  vrijdag 13 september 2013 @ 23:14:09 #43
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_131148466
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:03 schreef Intentiion het volgende:

[..]

Het ligt ook aan hoeveel sets hij doet. 15 sets per (grote) spiergroep kan prima.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_131149052
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:07 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Wellicht heb je gelijk, ik ben hier ook om tips te ontvangen, dus ik neem het zeker mee ;) Als het teveel is dan pas ik m'n schema zeker aan. Bedankt voor je tijd in ieder geval :)
Tof dat je het zo goed ontvangt ^O^ Kijk zelf maar wat je ermee doet
pi_131153900
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:09 schreef fathank het volgende:

[..]

Ga lekker baby lovers starting strength doen voor een jaar. Vreten als een paard en slapen als een baby.
Dit. Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat een full-body schema het beste is voor een beginner, ipv een split.
  zaterdag 14 september 2013 @ 04:23:34 #46
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_131154267
Godver. Gisteren tijdens een potje voetbal m'n pink gekneusd. Helemaal opgezwollen, bont en blauw dat ding. Dat zal m'n deadlifts niet ten goede komen :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_131154295
Ben eindelijk begonnen met foam rolling, vooral de quads, IT band en heupen (voornamelijk om mijn deadlift en squat te verbeteren). Had niet verwacht dat het zo pijnlijk zou zijn. :P (pijnlijk is een groot woord, "flink oncomfortabel" beschrijft het misschien beter)
pi_131154321
quote:

[..]

SPT / Geen vieze Bodybuilder worden, toch gespierd
pi_131159324
Is dat van lange en korte spieren nou gelul of niet?
  zaterdag 14 september 2013 @ 12:35:01 #50
69994 seto
-|||--------|||-
pi_131159363
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:33 schreef Atemno het volgende:
Is dat van lange en korte spieren nou gelul of niet?
Uiteraard.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_131159447
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:35 schreef seto het volgende:

[..]

Uiteraard.
Als dit waar is dan zou het hiervoor dus niet uitmaken of je 8-12 doet of 10-20 herhalingen toch? Enige verschil is dat je dan met lage herhalingen meer op hypertrofie zit en met 10-20 meer op uithoudingsvermogen en dus niet op directe groei in omvang.
pi_131159457
quote:
Die gast heeft elk product van Tell sell gekocht, wat moet ik daar mee? :P

Edit: Ik weet dus wel wat het verschil is, maar volgens mij heeft het voor de uiteindelijke vorm van je spieren geen gevolgen toch? Een spier groeit, of groeit niet. De lenge/breedte kan hierin niet worden 'aangepast' lijkt me.
pi_131159467
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:38 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Als dit waar is dan zou het hiervoor dus niet uitmaken of je 8-12 doet of 10-20 herhalingen toch? Enige verschil is dat je dan met lage herhalingen meer op hypertrofie zit en met 10-20 meer op uithoudingsvermogen en dus niet op directe groei in omvang.
Klopt gedeeltelijk wat je zegt..

hypertrofie kan ook ontstaan bij een 5x5 rep set range bijvoorbeeld :)
  zaterdag 14 september 2013 @ 13:09:59 #54
69994 seto
-|||--------|||-
pi_131160187
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:39 schreef nickhguitar het volgende:
Edit: Ik weet dus wel wat het verschil is, maar volgens mij heeft het voor de uiteindelijke vorm van je spieren geen gevolgen toch? Een spier groeit, of groeit niet. De lenge/breedte kan hierin niet worden 'aangepast' lijkt me.
Klopt, je kan niet de aanhechtingspunten van je spieren veranderen door middel van een andere rep range.
Seto is zo ene baas he
pi_131160302
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:14 schreef Levolution het volgende:

[..]

12-15 reps is mooie lange spieren en 8 reps is echt ronde vieze spieren met aders.
Dan is dit, wat Levultion hier zegt, wel tegenstrijdig toch? Of zeg ik nu iets geks? :P
  zaterdag 14 september 2013 @ 13:22:23 #56
69994 seto
-|||--------|||-
pi_131160483
Hij was aan het trollen.

OT: Heath ziet er joocy uit voor Olympia.

Seto is zo ene baas he
pi_131160634
Mijn delts lopen een beetje achter op mijn armen en dat vind ik persoonlijk niet mooi.
Voor mijn schouders doe ik de volgende oefeningen ( in juiste volgorde).

Military Press/Clean and Press
Upright Rows
Seated Lateral raises ( cable/dumbell)
Front raises
Car drivers (maar dan boven mijn hoofd) met 10 kg schijf en 20 kg schijf.
Meestal pak ik de Military Press of Clean and Press en dan 3 van de 4 eronder..dat ik op 4 oefeningen voor mijn schouders uitkom.
pi_131160729
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:28 schreef Fanta-stick het volgende:
Mijn delts lopen een beetje achter op mijn armen en dat vind ik persoonlijk niet mooi.
Voor mijn schouders doe ik de volgende oefeningen ( in juiste volgorde).

Military Press/Clean and Press
Upright Rows
Seated Lateral raises ( cable/dumbell)
Front raises
Car drivers (maar dan boven mijn hoofd) met 10 kg schijf en 20 kg schijf.
Meestal pak ik de Military Press of Clean and Press en dan 3 van de 4 eronder..dat ik op 4 oefeningen voor mijn schouders uitkom.
skip de car drivers en front raises aint nobody got time for that

doe gewoon ohp, bench(bij chest), side raises lichtelijk cheat met heavy weight, side raises seated strict, rear delt flies en face pulls

zorg bij alle oefeningen voor progressive overload.
pi_131160842
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:38 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

DING DING DING
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:15 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dan is dit, wat Levultion hier zegt, wel tegenstrijdig toch? Of zeg ik nu iets geks? :P
Levo is een beetje de gekkie van deze reeks.

BEASTMODE
pi_131161018
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:31 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

skip de car drivers en front raises aint nobody got time for that

doe gewoon ohp, bench(bij chest), side raises lichtelijk cheat met heavy weight, side raises seated strict, rear delt flies en face pulls

zorg bij alle oefeningen voor progressive overload.
Ah dankje..Nice om te zien dat ik nog veel kan aanpassen=meer progressie.
Trouwens mijn zus zegt dat mijn tieten verdwijnen door al dat benchen...Dit is toch sisscience?
  zaterdag 14 september 2013 @ 13:43:18 #61
157922 fathank
pi_131161173
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:39 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Ah dankje..Nice om te zien dat ik nog veel kan aanpassen=meer progressie.
Trouwens mijn zus zegt dat mijn tieten verdwijnen door al dat benchen...Dit is toch sisscience?
Je tieten verdwijnen omdat je lager in bf gaat
pi_131161263
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:43 schreef fathank het volgende:

[..]

Je tieten verdwijnen omdat je lager in bf gaat
Ja maar is het niet zo als je upperpecs groeien het contrast verdwijnt met je echte boobs?
  zaterdag 14 september 2013 @ 13:51:05 #63
157922 fathank
pi_131161423
Durf ik niet te zeggen, anatomie heb ik niet veel kaas van gegeten

SPOILER
SPOILER
pi_131161425
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:46 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Ja maar is het niet zo als je upperpecs groeien het contrast verdwijnt met je echte boobs?
Lol, dan moet je wel hele kleine borsten hebben wil de minimale upperchest onwikkeling die plaatsvind na jaren en jaren hard trainen de borsten kleiner doet laat lijken :P

en met klein , bedoel ik echt borsten die 3 cm uitsteken :')
pi_131161517
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:51 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Lol, dan moet je wel hele kleine borsten hebben wil de minimale upperchest onwikkeling die plaatsvind na jaren en jaren hard trainen de borsten kleiner doet laat lijken :P

en met klein , bedoel ik echt borsten die 3 cm uitsteken :')
Ben van cup 80E naar cup 75D gegaan in een jaar.
pi_131161539
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:53 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Ben van cup 80E naar cup 75D gegaan in een jaar.
Ja dat heeft te maken met vetpercentage

maar een upperpec ontwikkeld zich niet vele centimeters lol, 1cm op je upperpec qua dikte is echt heel veel voor het oog.

die vraag valt beetje in hetzelfde straatje als: Ik wil wel trainen .. maar ik wil niet te groot worden... what to do? :P

gaan jaren overheen
pi_131161619
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:54 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Ja dat heeft te maken met vetpercentage

maar een upperpec ontwikkeld zich niet vele centimeters lol, 1cm op je upperpec qua dikte is echt heel veel voor het oog.

die vraag valt beetje in hetzelfde straatje als: Ik wil wel trainen .. maar ik wil niet te groot worden... what to do? :P

gaan jaren overheen
Ik train al bijna 4 jaar he..heb wel een beetje upperpecs ontwikkeld.
pi_131161651
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:57 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Ik train al bijna 4 jaar he..heb wel een beetje upperpecs ontwikkeld.
Dan zul je ook weten dat na 4 jaar trainen de upperpecs niet meer zo snel zullen ontwikkelen tot enorme proporties

tenzij je 4 jaar lang bodypump hebt gedaan ;)
pi_131161865
altijd oppassen met zware frontsquats die tegen je nek ader kunnen aandrukken :D

zaterdag 14 september 2013 @ 15:24:49 #70
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131164313
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:22 schreef seto het volgende:
Hij was aan het trollen.

OT: Heath ziet er joocy uit voor Olympia.

Ik wou dat ze zo bleven op het podium en niet die vieze schoensmeer op deden.
Dit is een veel mooiere kleur.
pi_131167382
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 14:06 schreef dreamerbulk het volgende:
altijd oppassen met zware frontsquats die tegen je nek ader kunnen aandrukken :D

mijn god!
pi_131167532
quote:

nek ader? wat

tevens, zuur voor die gast. hoop dattie niks heeft
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  zaterdag 14 september 2013 @ 17:22:02 #73
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_131167937
quote:

Wtf
AFCA
Qui audet adipiscitur
  zaterdag 14 september 2013 @ 17:27:26 #74
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_131168133
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2013 15:24 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ik wou dat ze zo bleven op het podium en niet die vieze schoensmeer op deden.
Dit is een veel mooiere kleur.
Ik wil dat ze eens toegeven dat ze shit gebruiken :P.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_131168321
Ik zoek een goed artikel over het effect van borstvoeding op uiteindelijke lengte en gewicht.
Hoorde vandaag namelijk dat ik nooit borstvoeding heb gehad en ben toch vrij ''groot'' geworden.

Heb al een beetje op pubmed rondgekeken maar kon niet veel vinden.
  zaterdag 14 september 2013 @ 17:46:39 #76
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131168777
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2013 17:27 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Njah, daar kunnen ze niks aan doen, dan lopen de sponsors enzo weg. Ze worden geforceerd om te liegen omdat de rest van de wereld zo hypocriet is.
  zaterdag 14 september 2013 @ 17:52:30 #77
391621 Hiatus
pi_131168940
Ik ben net een toxic tracktor , laat overal eiwit ruften.
What to do? Niet zo chic als ik met iemand in gesprek ben en die chemische walm door de ruimte verspreid.
pi_131171457
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 17:52 schreef Hiatus het volgende:
Ik ben net een toxic tracktor , laat overal eiwit ruften.
What to do? Niet zo chic als ik met iemand in gesprek ben en die chemische walm door de ruimte verspreid.
You made my day! Heb wel t zelfde probleem idd. :') Vooral na de seks.
pi_131172313
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 17:05 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

nek ader? wat

tevens, zuur voor die gast. hoop dattie niks heeft
Slagader afgekneld ja, zoals hij zelf zei... kreeg nauwelijks bloed naar zijn hoofd.. daardoor ging die knockie ..

Op wat pijntjes in zijn benen na helemaal niets aan over gehouden :)
pi_131172404
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2013 17:27 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Niet alleen het feit dat het illegaal is en daardoor onmogelijk is om atleten te sponsoren die illegaal bezig zijn ... is het grootste feit dat de supplementen industrie voor natty brahs enorm groot is. Het is zelfs zo groot dat het bijna 10%(pin me niet op dat getal vast, het was iig extreem hoog) van de omzet van wat pharmaceutische industrie jaarlijk verdiend(en deze niche gaat ziek veel geld in om). Dus waarom zou je de dromen van veel natty jongeren kapot maken als je ze ook wijs kan maken dat je met speciale legale supplementen poedertjes en pillen ook net zo groot kan worden :P

it's all about the money...the dumb dumb dumbiedidum...
pi_131172461
Ik zoek een goed artikel over het effect van borstvoeding op uiteindelijke lengte en gewicht.
Hoorde vandaag namelijk dat ik nooit borstvoeding heb gehad en ben toch vrij ''groot'' geworden.

Heb al een beetje op pubmed rondgekeken maar kon niet veel vinden.

Poging 2.
  zaterdag 14 september 2013 @ 19:42:34 #82
69994 seto
-|||--------|||-
pi_131172510
Vandaag DB bench gedaan en bij het optillen van de DB van de grond schoot er ineens een pijn door mijn linkerschouder, bij het aanhechtingspunt of zo voelt het aan in ieder geval. Iemand anders dit weleens gehad? Heb donderdag ook gedeadlift, misschien relevant.
Seto is zo ene baas he
pi_131172587
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:42 schreef seto het volgende:
Vandaag DB bench gedaan en bij het optillen van de DB van de grond schoot er ineens een pijn door mijn linkerschouder, bij het aanhechtingspunt of zo voelt het aan in ieder geval. Iemand anders dit weleens gehad? Heb donderdag ook gedeadlift, misschien relevant.
zelf wel eens gehad ja, wss zal je er morgen behoorlijk veel spierpijn in hebben.

Beste is om de schouder mobiel te houden en er flink bloed doorheen te laten stromen voor snel herstel. Doe dus gewoon bodyweight oefeningen tussendoor thuis... side raises, "inschenk beweging) maken voor rotator cuff, eventueel met bezemsteel rotator cuff bewerken.

zaterdag 14 september 2013 @ 19:54:14 #84
69994 seto
-|||--------|||-
pi_131172978
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:44 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

zelf wel eens gehad ja, wss zal je er morgen behoorlijk veel spierpijn in hebben.

Beste is om de schouder mobiel te houden en er flink bloed doorheen te laten stromen voor snel herstel. Doe dus gewoon bodyweight oefeningen tussendoor thuis... side raises, "inschenk beweging) maken voor rotator cuff, eventueel met bezemsteel rotator cuff bewerken.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedankt breh.
Seto is zo ene baas he
pi_131173078
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:54 schreef seto het volgende:

[..]

Bedankt breh.
zulke pijntjes moet je meteen goed aanpakken, zoiets wil je niet in iets chronisch laten overvloeien :P

no problem!
pi_131173206
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:55 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

zulke pijntjes moet je meteen goed aanpakken, zoiets wil je niet in iets chronisch laten overvloeien :P

no problem!
Zo is het maar net!
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_131173239
Ik ben dus bezig met een 3 daagse split, maar ik wil ook even mijn nieuwe schema posten. Dit is in principe een 2 daagse split die ik dan 2x per week pak, volgens het A,B,A,B principe. Welke van de 2 schema's vinden jullie het beste en waarom? Wellicht kan ik nog overstappen.

3 Daagse Split
Borst/Biceps
• Borst
o Bench press
o Incline bench press
o Decline dumbell press
o Dumbell Flys
o Closed grip bench press
• Biceps
o Barbell Curls
o Concentration Curls
o Hammer Curls
Rug/Triceps
• Rug
o Deadlift
o Bent over Barbell row
o Small row (barbell, voor rhomboïd)
o Shrugs
o Pullups
• Triceps
o Dips
o Triceps cable pulldown
o Dumbell Skullcrushers
Schouders/Benen
• Schouders
o Militairy press
o Upright row
o Lying rear laterale raise (rear delts)
o Front raise
o Lateral Raise
• Benen
o Squats
o Front Raise
o Leg Extensions
o Seated Calf Raises

2 daagse split (x2)
A
Borst
• Bench press
• Small Grip bench press
• Dumbell Flys
Biceps
• Barbell Curl
• Hammer Curls
Benen
• Squat
• Lunges
• Leg Extensions
B
Rug
• Deadlift
• Bent over barbell row
• Shrugs
Triceps
• Dumbell skullcrushers
• Cable triceps extensions
Schouders
• Militairy press
• Lying rear lateral raise
• Front Raise
A
Borst
• Bench press
• Incline barbell press
• Decline dumbell press
Biceps
• Concentration curls
• Preacher Curls
Benen
• Seat calf Raises
• Leg extensions
• Squats

B
Rug
• Deadlift
• Small row (barbell, voor rhomboïd)
• Pullups
Triceps
• Dips
Schouders
• Militairy press
• Upright row
• Lateral raise
pi_131173404
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:59 schreef nickhguitar het volgende:
Ik ben dus bezig met een 3 daagse split, maar ik wil ook even mijn nieuwe schema posten. Dit is in principe een 2 daagse split die ik dan 2x per week pak, volgens het A,B,A,B principe. Welke van de 2 schema's vinden jullie het beste en waarom? Wellicht kan ik nog overstappen.

3 Daagse Split
Borst/Biceps
• Borst
o Bench press
o Incline bench press
o Decline dumbell press
o Dumbell Flys
• Biceps
o Barbell Curls
o Concentration Curls
o Hammer Curls
Rug/Triceps
• Rug
o Deadlift
o Bent over Barbell row
o Shrugs
o Pullups
• Triceps
o Dips
o Triceps cable pulldown
o Dumbell Skullcrushers
Schouders/Benen
• Schouders
o Militairy press
o Upright row
o Front raise
o Lateral Raise
• Benen
o Squats
o Front Raise
o Leg Extensions
o Seated Calf Raises

2 daagse split (x2)
A
Borst
• Bench press
• Small Grip bench press
• Dumbell Flys
Biceps
• Barbell Curl
• Hammer Curls
Benen
• Squat
• Lunges
• Leg Extensions
B
Rug
• Deadlift
• Bent over barbell row
• Shrugs
Triceps
• Dumbell skullcrushers
Schouders
• Militairy press
• Front Raise
A
Borst
• Bench press
• Incline barbell press
• Decline dumbell press
Biceps
• Concentration curls
• Preacher Curls
Benen
• Seat calf Raises
• Leg extensions
• Squats

B
Rug
• Deadlift
• Pullups
Triceps
• Dips
Schouders
• Militairy press
• Upright row
• Lateral raise
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:59 schreef nickhguitar het volgende:

3 Daagse Split
Borst/Biceps
• Borst
o Bench press
o Incline bench press
o Decline dumbell press
o Dumbell Flys
• Biceps
o Barbell Curls
o Concentration Curls
o Hammer Curls
Rug/Triceps
• Rug
o Deadlift
o Bent over Barbell row
o Shrugs
o Pullups
• Triceps
o Dips
o Triceps cable pulldown
o Dumbell Skullcrushers
Schouders/Benen
• Schouders
o Militairy press
o Upright row
o Front raise
o Lateral Raise
• Benen
o Squats
o Front Raise
o Leg Extensions
o Seated Calf Raises

2 daagse split (x2)
A
Borst
• Bench press
• Small Grip bench press
• Dumbell Flys
Biceps
• Barbell Curl
• Hammer Curls
Benen
• Squat
• Lunges
• Leg Extensions
B
Rug
• Deadlift
• Bent over barbell row
• Shrugs
Triceps
• Dumbell skullcrushers
Schouders
• Militairy press
• Front Raise
A
Borst
• Bench press
• Incline barbell press
• Decline dumbell press
Biceps
• Concentration curls
• Preacher Curls
Benen
• Seat calf Raises
• Leg extensions
• Squats

B
Rug
• Deadlift
• Pullups
Triceps
• Dips
Schouders
• Militairy press
• Upright row
• Lateral raise
AB AB ziet er opzich wel leuk uit, lekker veel frequentie.. heb niet alles helemaal doorgelezen dus pin me er niet op vast. Zou alleen die frontraises eruit halen en iets anders zoeken voor schouders of voor rug extra oefening. Aangezien je al zoveel presst zijn die front raises overbodig.
pi_131173865
huilend deadliften

"get up you WHORE"

the babyslayer

even voor de haters alvast, zo zag hij eruit na zijn eerste cut toen hij 19 jaar was:

pi_131174095
@ Dreamerbulk, bedankt voor je reactie :) Zijn er nog meer mensen die Feedback hebben? Was toch een beetje een hersenspinsel wat ik eens op papier heb gezet.
  zaterdag 14 september 2013 @ 22:31:06 #91
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131180026
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:17 schreef nickhguitar het volgende:
@ Dreamerbulk, bedankt voor je reactie :) Zijn er nog meer mensen die Feedback hebben? Was toch een beetje een hersenspinsel wat ik eens op papier heb gezet.
Waarom begin je niet met SS of SL of een andere 5x5 variant? Veel effectiever voor een beginner. Daarna kun je altijd nog overstappen op een split.
  zaterdag 14 september 2013 @ 22:34:44 #92
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_131180188
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:13 schreef dreamerbulk het volgende:
huilend deadliften

"get up you WHORE"

the babyslayer

even voor de haters alvast, zo zag hij eruit na zijn eerste cut toen hij 19 jaar was:

[ afbeelding ]
Kon ik dat maar :{
AFCA
Qui audet adipiscitur
  zaterdag 14 september 2013 @ 22:39:49 #93
19297 stinkie
pi_131180409
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:17 schreef nickhguitar het volgende:
bij benen mi ik gamstrings en kuiten. Hoewel ik kuiten zelf ook nooit doe eigenlijk.
  zaterdag 14 september 2013 @ 22:49:22 #94
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131180782
* sylvesterrr gaat maar eens meelezen en wellicht later ook meeposten in dit topic.

Ik ben 27 jaar en wil afvallen, een betere conditie en meer spiermassa. Twee jaar geleden heb ik een maand of drie samen met een PT aan krachttraining gedaan, meer niet. Verder doe ik graag aan hardlopen, zou wel voldoende cardio moeten zijn. Ik heb wel veel vetmassa die ik kwijt wil. :X

Ik sta momenteel niet ingeschreven bij een sportschool. Dat regel ik eind volgende maand als ik ben verhuisd naar Den Haag (Bezuidenhout). Iemand nog tips ten aanzien van een goede sportschool met spa-faciliteiten in die buurt? Is Health City bij Spui een do or don't?

Ondertussen ga ik me eens goed inlezen en hier en daar om advies/tips vragen.
  zaterdag 14 september 2013 @ 22:55:45 #96
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131181065
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 22:49 schreef sylvesterrr het volgende:
* sylvesterrr gaat maar eens meelezen en wellicht later ook meeposten in dit topic.

Ik ben 27 jaar en wil afvallen, een betere conditie en meer spiermassa. Twee jaar geleden heb ik een maand of drie samen met een PT aan krachttraining gedaan, meer niet. Verder doe ik graag aan hardlopen, zou wel voldoende cardio moeten zijn. Ik heb wel veel vetmassa die ik kwijt wil. :X

Ik sta momenteel niet ingeschreven bij een sportschool. Dat regel ik eind volgende maand als ik ben verhuisd naar Den Haag (Bezuidenhout). Iemand nog tips ten aanzien van een goede sportschool met spa-faciliteiten in die buurt? Is Health City bij Spui een do or don't?

Ondertussen ga ik me eens goed inlezen en hier en daar om advies/tips vragen.
Welkom sylv.
  zaterdag 14 september 2013 @ 22:56:48 #97
69994 seto
-|||--------|||-
pi_131181111
Goede sportschool en spa-faciliteiten gaat meestal niet samen.
Seto is zo ene baas he
  zaterdag 14 september 2013 @ 23:00:32 #98
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_131181275
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 september 2013 22:49 schreef Snakey het volgende:
Holy fuck, de dingen die je soms tegen komt. ¨Old School Strength with a New-Age Twist¨. :')

http://deansomerset.com/2(...)head-pressing-sucks/
Gewoon negeren zulke gasten.
pi_131181283
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2013 22:56 schreef seto het volgende:
Goede sportschool en spa-faciliteiten gaat meestal niet samen.
Zoiets dacht ik al. :')

Na een lange vermoeiende werkweek wil ik eigenlijk wel kunnen ontspannen. Vandaar dat ik ook spa-faciliteiten wil.
  zaterdag 14 september 2013 @ 23:02:27 #100
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_131181371
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 september 2013 23:00 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Zoiets dacht ik al. :')

Na een lange vermoeiende werkweek wil ik eigenlijk wel kunnen ontspannen. Vandaar dat ik ook spa-faciliteiten wil.
Bij mijn sportschool zit wil een redelijke sauna en zwembad, alleen dat is in zaandam :X
AFCA
Qui audet adipiscitur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')