De Amerikanen geven inmiddels ruiterlijk toe geen spoor van bewijs te hebben. Maar ze claimen als enige in de wereld 'gezond paranoïde' te zijn.quote:Op maandag 9 september 2013 20:56 schreef sp3c het volgende:
technisch gezien presenteerd hij hier evenveel bewijs als de Amerikanen
beter zet je dit soort dingen gewoon in een TR, kost evenveel moeite en de kans dat iemand die het kan reageren het ziet is een stuk groterquote:Op maandag 9 september 2013 20:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kan iemand de TT repareren?
Dank!!
ja dat zegt deze man dus ookquote:Op maandag 9 september 2013 20:59 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
De Amerikanen geven inmiddels ruiterlijk toe geen spoor van bewijs te hebben. Maar ze claimen als enige in de wereld 'gezond paranoïde' te zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Meaning?quote:Op maandag 9 september 2013 20:59 schreef remlof het volgende:
Natuurlijk niet, zeker niet zolang het niet uitgevoerd wordt.
Als reactie op de TT.
Dank voor de tip!quote:Op maandag 9 september 2013 21:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
beter zet je dit soort dingen gewoon in een TR, kost evenveel moeite en de kans dat iemand die het kan reageren het ziet is een stuk groter
gewoon een tipje
(Gezond) paranoide + kill-lijst + drones = disaster.quote:Op maandag 9 september 2013 20:59 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
De Amerikanen geven inmiddels ruiterlijk toe geen spoor van bewijs te hebben. Maar ze claimen als enige in de wereld 'gezond paranoïde' te zijn.
Al gezien, maar hoewel waar niet erg verrassend van Fox. Die zijn sowieso anti-Obama.quote:
Er komt de laatste tijd verstandige taal uit Moskou!quote:Putin stressed that setting precedents of military action outside a UN Security Council resolution would mean that the world’s smaller countries can no longer feel safe against the interests of more powerful ones.
Inderdaad, Rusland heeft punten gescoord de afgelopen weken.quote:Op maandag 9 september 2013 21:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
Er komt de laatste tijd verstandige taal uit Moskou!
Had het 20 jaar geleden niet zo geloofd, maar inderdaad..quote:Op maandag 9 september 2013 21:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
Er komt de laatste tijd verstandige taal uit Moskou!
Nouja het ligt in iedergeval een stukje dichterbij. Maar om alvast maar even te beginnen: heeft Rusland een soort van Federal Reserve?quote:Op maandag 9 september 2013 21:26 schreef Eindbaas_ het volgende:
Rusland
Is ubercool in deze en praat verstandig.
Misschien een massale exodus naar Rusland de komende halve eeuw ipv de VS?
WHUT????quote:'Terroristen kunnen chemische wapens inzetten tegen VS'
Als de Verenigde Staten niet reageren op de gifgasaanval in Damascus door de Syrische regering, dan is de veiligheid van het Amerikaanse volk in gevaar.
Dat zegt Susan Rice, de nationale veiligheidsadviseur van het Witte Huis, maandag tijdens een persconferentie.
De kans zou namelijk bestaan dat terroristen in Syrië chemische wapens kunnen verkrijgen als Assad door blijft gaan met het gebruik ervan.
Een terroristenorganisatie zoals al-Qaeda zou deze wapens kunnen gebruiken tegen het Amerikaanse volk, meent Rice.
Omliggende landen
"Als we niet reageren, dan is de kans dat de regering van de Syrische president Bashar al-Assad weer een aanval zal gaan plegen op haar volk. Maar ook omliggende landen zoals Turkije, Libanon en onze bondgenoten van Israël zullen doelwitten worden", aldus Rice.
"Als we Assad nu niet laten stoppen met het gebruik van chemische wapens, dan zullen terroristen ze uiteindelijk ook in handen krijgen. De dag dat ze ingezet worden tegen de Amerikaanse bevolking komt dichterbij, zolang ze gebruikt worden in Syrië."
Kleinschalig
De VS moeten daarom een kleinschale aanval inzetten tegen het Syrische regime, zodat Assad volgens Rice geen chemische wapens meer in kan gaan zetten. "Dit wordt geen Irak of Afghanistan. Ik verzeker dat er geen soldaat een voet aan de grond van Syrië zal zetten."
Rice wil ook een signaal geven aan landen als Noord-Korea en Iran, landen die ervan worden verdacht dat ze kernwapens aan het ontwikkelen zijn. "Ze moeten zich realiseren dat de VS altijd actie zal ondernemen tegen landen die dit soort wapens inzetten", zegt ze.
The Bank of Russia owns a 57.58% stake in Sberbank,[5] which creates potential conflicts of interest both in the competitive landscape as well as in the regulatory policy of the Russian banking sector.quote:Op maandag 9 september 2013 21:27 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nouja het ligt in iedergeval een stukje dichterbij. Maar om alvast maar even te beginnen: heeft Rusland een soort van Federal Reserve?
Een centrale banksysteem? Volgens mij wel, kan mij alleen de naam niet herinneren.. Wie het weet ... mag het zeggen.quote:Op maandag 9 september 2013 21:27 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nouja het ligt in iedergeval een stukje dichterbij. Maar om alvast maar even te beginnen: heeft Rusland een soort van Federal Reserve?
http://www.theglobeandmai(...)4543/?service=mobilequote:“We’re not going to war,” Mr. Kerry told reporters Monday after meeting with British Foreign Secretary William Hague in London. “We will be able to hold [Syrian President] Bashar al-Assad accountable without engaging troops on the ground or any other prolonged kind of effort, in a very limited, very targeted, very short-term effort that degrades his capacity to deliver chemical weapons without assuming responsibility for Syria’s civil war. That is exactly what we are talking about doing; an unbelievably small, limited kind of effort.”
Het is wel duidelijk welke kant er op gestuurd wordtquote:Op maandag 9 september 2013 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Had ik dit al gepost?
[..]
WHUT????
Als de VS Assad niet aanvalt, gaan de bondgenoten van de VS (de rebellen) de VS aanvallen en DUS moet Assad aangepakt?
![]()
![]()
Echt hoor...![]()
![]()
![]()
Tja de gemiddelde amerikaan denkt ook nog steeds dat Islam een land is naast mexico en rusland.quote:Op maandag 9 september 2013 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Had ik dit al gepost?
[..]
WHUT????
Als de VS Assad niet aanvalt, gaan de bondgenoten van de VS (de rebellen) de VS aanvallen en DUS moet Assad aangepakt?
![]()
![]()
Echt hoor...![]()
![]()
![]()
Geef dan gelijk een bron of geef de tekst ook niet.quote:Op maandag 9 september 2013 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Had ik dit al gepost?
[..]
WHUT????
![]()
![]()
Echt hoor...![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 9 september 2013 21:33 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
The Bank of Russia owns a 57.58% stake in Sberbank,[5] which creates potential conflicts of interest both in the competitive landscape as well as in the regulatory policy of the Russian banking sector.
..
nog erger dan de fed lijkt me
hier
http://www.prospekt-onlin(...)elen_2013/vrouw.html
veel artikels over rusland op die site
nouja dan toch maar eens aan de bitcoin dan, of is dat toevallig ook uit handen gevallen van de VS cryptokiddies?quote:Op maandag 9 september 2013 21:33 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Een centrale banksysteem? Volgens mij wel, kan mij alleen de naam niet herinneren.. Wie het weet ... mag het zeggen.
Lijkt mij een goed plan hoor, deze thread is voor de adrenalinejunks zoals ikquote:Op maandag 9 september 2013 21:34 schreef sp3c het volgende:
nu heb ik een beetje zitten nadenken he
[..]
http://www.theglobeandmai(...)4543/?service=mobile
zie dikgedrukte
feitelijk hebben ze dit al gedaan toen ze die rode lijn trokken, het gaat nu ook al dagen/weken alleen nog maar over 'gaan de Amerikanen aanvallen of blijft het vrede??' overal in de media, in de krant en ook hier in NWS
maar ik vond deze reeks juist altijd heel interessant om te volgen hoe de gevechten op de grond verliepen en daar heeft eigenlijk niemand het meer over
dusss, wordt het niet eens tijd om de boel op te splitsen?
1 deel (deze reeks wmb) blijft bij het militaire plaatje van de burgeroorlog zelf en 1 deel over het politieke proces over de al dan niet aanstaande ingrijpen van de VS?
Hoop dat het waar is.twitter:hhassan140 twitterde op maandag 09-09-2013 om 21:08:34Video: activists visit Maaloula, Christian village near Damascus. Unharmed churches. Regime shelled near churches https://t.co/pYsus2kBgo reageer retweet
Wat de fok staat daar?quote:Op maandag 9 september 2013 21:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Interessante video/propaganda van de rebellen in Maaloula.Hoop dat het waar is.twitter:hhassan140 twitterde op maandag 09-09-2013 om 21:08:34Video: activists visit Maaloula, Christian village near Damascus. Unharmed churches. Regime shelled near churches https://t.co/pYsus2kBgo reageer retweet
Nou ja, ze willen wel wapens leveren en dreigen en bepalen hoe wat loopt maar geen verantwoordelijkheid nemen?quote:Op maandag 9 september 2013 21:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
zie dikgedrukte
feitelijk hebben ze dit al gedaan toen ze die rode lijn trokken, het gaat nu ook al dagen/weken alleen nog maar over 'gaan de Amerikanen aanvallen of blijft het vrede??' overal in de media, in de krant en ook hier in NWS
Excuus, dacht dat ik dat gedaan had. Hier:quote:Op maandag 9 september 2013 21:36 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Geef dan gelijk een bron of geef de tekst ook niet.
Maaloula is een historisch christelijk dorp in Syrië, die sinds gisteren is bezet door rebellen. Er werd gevreesd dat de rebellen de boel met de grond gelijk zou maken omdat er ook salafisten van Al-Nusra bij zaten die banden hebben met Al-Qaida. Video laat echter zien dat ze alles tot nu toe heel hebben gelaten en ook zo zullen laten zeggen ze.quote:
Begint er zich dan ineens een humaan bewustzijn te ontwikkelen bij die lui daar? Gaan we de Islamitische verlichting in?quote:Op maandag 9 september 2013 21:45 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Maaloula is een historisch christelijk dorp in Syrië, die sinds gisteren is bezet door rebellen. Er werd gevreesd dat de rebellen de boel met de grond gelijk zou maken omdat er ook salafisten van Al-Nusra bij zaten die banden hebben met Al-Qaida. Video laat echter zien dat ze alles tot nu toe heel hebben gelaten en ook zo zullen laten zeggen ze.
1. Ik versta het nietquote:Op maandag 9 september 2013 21:45 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Maaloula is een historisch christelijk dorp in Syrië, die sinds gisteren is bezet door rebellen. Er werd gevreesd dat de rebellen de boel met de grond gelijk zou maken omdat er ook salafisten van Al-Nusra bij zaten die banden hebben met Al-Qaida. Video laat echter zien dat ze alles tot nu toe heel hebben gelaten en ook zo zullen laten zeggen ze.
Snappie?![]()
kogels en mortieren zijn in principe gericht vuur, gifgas is dit in principe niet en het heel erg dodelijkquote:Op maandag 9 september 2013 21:42 schreef Eindbaas_ het volgende:
Nogmaals (had dit ook al twee topics geleden gepost zonder antwoord) kan iemand mij het uitleggen wat het verschil is tussen 2 000 mensen omleggen met mortieren en kogelvuur en 2 000 mensen omleggen dmv zenuwgas? Waarom
is het ene erger dan het andere?
Neuh, om te doden is gifgas weinig effectief. Het is meer het psychologische effect wat angst doet aanjagen, de pijnlijke manier van sterven etc.quote:Op maandag 9 september 2013 21:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
kogels en mortieren zijn in principe gericht vuur, gifgas is dit in principe niet en het heel erg dodelijk
Dit gaat wel over jouw vraag.quote:Op maandag 9 september 2013 21:42 schreef Eindbaas_ het volgende:
Nogmaals (had dit ook al twee topics geleden gepost zonder antwoord) kan iemand mij het uitleggen wat het verschil is tussen 2 000 mensen omleggen met mortieren en kogelvuur en 2 000 mensen omleggen dmv zenuwgas? Waarom
is het ene erger dan het andere?
het lijkt me wat effectiever dan een een kogelquote:Op maandag 9 september 2013 21:52 schreef Morendo het volgende:
[..]
Neuh, om te doden is gifgas weinig effectief. Het is meer het psychologische effect wat angst doet aanjagen, de pijnlijke manier van sterven etc.
Bestaat er dan een soort van internationale ombudsman voor oorlog?quote:Op maandag 9 september 2013 21:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
kogels en mortieren zijn in principe gericht vuur, gifgas is dit in principe niet en het heel erg dodelijk
als je in 1 enkele compleet willekeurige schietpartij 2000 mensen omlegt krijg je daar ook klachten over van allerlei organisaties
Gifgas is ook prima dmv een projectiel te verspreiden hoor oftewel gericht vuur. Kan in een raketkop of buisje worden afgevuurd. Het is niet zo dat je je de boel opslaat in een vat of tank en vervolgens tot ontploffing brengt op de manier van een bom wat totaal random zou zijn en ook weinig slachtoffers zou creëren.quote:Op maandag 9 september 2013 21:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je in 1 enkele compleet willekeurige schietpartij 2000 mensen omlegt krijg je daar ook klachten over van allerlei organisaties
Lijkt me een logisch planquote:Op maandag 9 september 2013 21:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
zie dikgedrukte
maar ik vond deze reeks juist altijd heel interessant om te volgen hoe de gevechten op de grond verliepen en daar heeft eigenlijk niemand het meer over
dusss, wordt het niet eens tijd om de boel op te splitsen?
1 deel (deze reeks wmb) blijft bij het militaire plaatje van de burgeroorlog zelf en 1 deel over het politieke proces over de al dan niet aanstaande ingrijpen van de VS?
Gas is zo vluchtig, dan moet de wind nog goed staan e.d.quote:Op maandag 9 september 2013 21:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
het lijkt me wat effectiever dan een een kogel
algemene raad van de VN komt het dichtst in de buurt denk ik?quote:Op maandag 9 september 2013 21:54 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Bestaat er dan een soort van internationale ombudsman voor oorlog?
mjah het punt waar het omdraait is de complete willekeur jaquote:Op maandag 9 september 2013 21:54 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Gifgas is ook prima dmv een projectiel te verspreiden hoor oftewel gericht vuur. Kan in een raketkop of buisje worden afgevuurd. Het is niet zo dat je je de boel opslaat in een vat of tank en vervolgens tot ontploffing brengt op de manier van een bom wat totaal random zou zijn en ook weinig slachtoffers zou creëren.
En jouw tweede punt, het is even dodelijk, niet dodelijker. Wist niet dat er een trap van vergelijking bestond wdb overigens
Dus het is eigenlijk het bezwaar dat ze hele buurten in een klap nogal willekeurig uitroeien niet de manier hoe.
twitter:HaraldDoornbos twitterde op maandag 09-09-2013 om 10:26:15Goh, gezellige sfeer ook in christelijk Syrisch dorpje Maaloula. Jabhat an Nusra gaat threedrinken bij de nonnen: http://t.co/29fJ1jvzHZ reageer retweet
Ik heb sowieso niet het idee dat de meerderheid van de rebellen bestaat uit mensen die ze iets aan zullen doen.quote:Op maandag 9 september 2013 21:46 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Begint er zich dan ineens een humaan bewustzijn te ontwikkelen bij die lui daar? Gaan we de Islamitische verlichting in?
1. Ondertiteling aanzetten helpt misschien. Spreekt alleen een beetje over dat de boel heel is en ook blijft.quote:Op maandag 9 september 2013 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1. Ik versta het niet
2. Is te controleren wanneer die video opgenomen is?
3. Ik hoop dat het waar is.
Nouja het is wel zo dat als ze nu zich wat netter gaan gedragen (VS is ook christelijk natuurlijk) ze meer kans op bijstand krijgen.quote:Op maandag 9 september 2013 22:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik heb sowieso niet het idee dat de meerderheid van de rebellen bestaat uit mensen die ze iets aan zullen doen.
Nusra zei in het verleden dat ze ongewapende minderheden(ook sjiieten)nooit wat aan zouden doen. Ik had echter nooit vertrouwen in die verklaring, al helemaal niet na deze gebeurtenis:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hatla_massacre
[..]
1. Ondertiteling aanzetten helpt misschien. Spreekt alleen een beetje over dat de boel heel is en ook blijft.
2. Hassan Hassan is wel te vertrouwen. Is niet de enige die dit bevestigd overigens
3. Ik ook.
??quote:Op maandag 9 september 2013 22:03 schreef Tem het volgende:
Wat een teringbende maken ze er nu van, dames en heren.
Ik heb mijn tv 3 maanden geleden opgezegd omdat ik niet meer tegen de reclame kon. Wat wordt er gezegd?quote:Op maandag 9 september 2013 22:04 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik zit net even het journaal te kijken met de laatste ontwikkelingen.
Ja, dan had je maar niet op moeten zeggen.quote:Op maandag 9 september 2013 22:06 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ik heb mijn tv 3 maanden geleden opgezegd omdat ik niet meer tegen de reclame kon. Wat wordt er gezegd?
quote:Op maandag 9 september 2013 22:07 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja, dan had je maar niet op moeten zeggen.
Propaganda om het westen voor zich te winnen en later gaat alsnog de fik erin. Tikkeltje doorzichtig allemaal.quote:Op maandag 9 september 2013 22:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Edit: dit is al helemaal bizar
twitter:HaraldDoornbos twitterde op maandag 09-09-2013 om 10:26:15Goh, gezellige sfeer ook in christelijk Syrisch dorpje Maaloula. Jabhat an Nusra gaat threedrinken bij de nonnen: http://t.co/29fJ1jvzHZ reageer retweet
Ik wilde ook alleen maar de hypocrisie laten zien van het zogenaamde brave Westen. Als het Syrisch volk hen echt aan het hart ging zouden ze niet alleen op basis van chemische wapens willen ingrijpen maar verder niks doen als hele buurten worden omgelegd dmv de kogel.quote:Op maandag 9 september 2013 22:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
algemene raad van de VN komt het dichtst in de buurt denk ik?
[..]
mjah het punt waar het omdraait is de complete willekeur ja
en het blijft natuurlijk een buitengewoon vervelende manier om dood te gaan, daarnaast hebben we in het westen nog WO1 in ons achterhoofd ... dat emotionele argument zal ook wel ergens meespelen
maar voor het oorlogsrecht maakt het volgens mij niet zoveel uit of je nu een wijk vergast of platgooit met brandstofbommen
al hebben een aantal landen wel een of ander verdrag ondertekend waarin ze stellen geen gifgas te gebruiken (Syrie niet?)
Groepen zoals ISIS(al-Qaida)en Nusra willen juist geen interventie omdat ze bang zijn dat ook zij doelwit worden. Bovendien winnen ze nu aan invloed. Daarom verwacht ik juist dat die twee groepen zich niet gaan gedragen.quote:Op maandag 9 september 2013 22:03 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nouja het is wel zo dat als ze nu zich wat netter gaan gedragen (VS is ook christelijk natuurlijk) ze meer kans op bijstand krijgen.
naja als je je buurman doodsteekt/schiet krijg je ook een minder zware straf dan wanneer je hem verkracht tot hij dood is neem ik aanquote:Op maandag 9 september 2013 22:09 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Ik wilde ook alleen maar de hypocrisie laten zien van het zogenaamde brave Westen. Als het Syrisch volk hen echt aan het hart ging zouden ze niet alleen op basis van chemische wapens willen ingrijpen maar verder niks doen als hele buurten worden omgelegd dmv de kogel.
Het is zo'n beetje als wanneer een politieagent twee vechtende buren vertelt, 'Ah schiet maar gerust je buurman dood. Maar steek hem niet dood met een mes, want dan zal ik moeten ingrijpen.'
Dat is jammer. Heb je ondertussen al de onweerstaanbare lust ontwikkeld om naar de macdonalds te gaan of hypergevoelige wasmiddelblokjes te kopen?quote:Op maandag 9 september 2013 22:08 schreef Tem het volgende:
Was wel wereldnieuws hoor Baklap, nu heb je dat gemist.
Get a room, you two.quote:Op maandag 9 september 2013 22:12 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Dat is jammer. Heb je ondertussen al de onweerstaanbare lust ontwikkeld om naar de macdonalds te gaan of hypergevoelige wasmiddelblokjes te kopen?
Volgend mij heeft de internationale gemeenschap ook al het dodelijk geweld van overheidswege richting burgers verboden. Punt is dat de VN/NAVO gewoon keihard een signaal moeten afgeven dat onschuldige burgers doden en verminken verboden is. Dat doen ze niet en in plaats daarvan blijven ze doorzeuren over een bepaald type wapen.quote:Op maandag 9 september 2013 22:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
naja als je je buurman doodsteekt/schiet krijg je ook een minder zware straf dan wanneer je hem verkracht tot hij dood is neem ik aan
met de hypocrisie van het brave westen heeft het iig niets te maken, dit zijn afspraken die de internationale gemeenschap als geheel heeft gemaakt
maar dat is niet verbodenquote:Op maandag 9 september 2013 22:15 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Volgend mij heeft de internationale gemeenschap ook al het dodelijk geweld van overheidswege richting burgers verboden. Punt is dat de VN/NAVO gewoon keihard een signaal moeten afgeven dat onschuldige burgers doden en verminken verboden is. Dat doen ze niet en in plaats daarvan blijven ze doorzeuren over een bepaald type wapen.
Tegen vreedzame burgers die gewoon hun dagelijks leven leiden, mag je niet hele buurten met mortieren bestoken, raketten afvuren en bommen droppen wat zo'n beetje Assad aan het doen is. Dat heet oorlogsmisdaad maar daar houdt Kerry verbazend genoeg (of misschien niet) zijn mond over.quote:Op maandag 9 september 2013 22:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar dat is niet verboden
je moet het niet opzettelijk doen en je moet er alles aan doen om het aantal burgerslachtoffers te minimaliseren (wat lastig is als je gifgas in gaat zetten in verstedelijkte gebieden) maar het is niet per definitie verboden
dit ligt een beetje ingewikkeld omdat de rebellen zich in dat soort buurten ophouden daar kan het leger gewoon op schieten als het dat nodig acht, als daar dan vreedzame burgers hun dagelijks leven lopen te leiden dan hebben die grof gezegd pech gehadquote:Op maandag 9 september 2013 22:22 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Tegen vreedzame burgers die gewoon hun dagelijks leven leiden, mag je niet hele buurten met mortieren bestoken, raketten afvuren en bommen droppen wat zo'n beetje Assad aan het doen is. Dat heet oorlogsmisdaad maar daar houdt Kerry verbazend genoeg (of misschien niet) zijn mond over.
Hoe weet jij dit allemaal?quote:Op maandag 9 september 2013 22:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit ligt een beetje ingewikkeld omdat de rebellen zich in dat soort buurten ophouden daar kan het leger gewoon op schieten als het dat nodig acht, als daar dan vreedzame burgers hun dagelijks leven lopen te leiden dan hebben die grof gezegd pech gehad
de verantwoordelijkheid om ze te evacueren ligt op dat moment bij de rebellen die die buurt innamen
nou deskundige wil ik het niet noemen maar het is me wel eens uitgelegd jaquote:Op maandag 9 september 2013 22:30 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Hoe weet jij dit allemaal?Ben jij oorlogsstrategie-deskundige?
Waarom zou hij dat doen? Ik ben geen fan van hem, maar het ligt wat genuanceerder dan dat. Hij wint niet echt aan populariteit met dat gedrag.quote:Op maandag 9 september 2013 22:22 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Tegen vreedzame burgers die gewoon hun dagelijks leven leiden, mag je niet hele buurten met mortieren bestoken, raketten afvuren en bommen droppen wat zo'n beetje Assad aan het doen is.
Nou, niet helemaal. Ik heb al aardig wat bewijs gezien dat Assad gericht laat bombarderen op burgerdoelen, zonder dat er een militair doelwit te bekennen is. Meerdere voorbeelden van gepost in deze topicreeks.quote:Op maandag 9 september 2013 22:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit ligt een beetje ingewikkeld omdat de rebellen zich in dat soort buurten ophouden daar kan het leger gewoon op schieten als het dat nodig acht, als daar dan vreedzame burgers hun dagelijks leven lopen te leiden dan hebben die grof gezegd pech gehad
de verantwoordelijkheid om ze te evacueren ligt op dat moment bij de rebellen die die buurt innamen
ja maar weten die militairen dat er geen militair doelwit te bekennen is of denken ze zelf dat ze hele brigades vol terroristen aan het uitroeien zijnquote:Op maandag 9 september 2013 22:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Nou, niet helemaal. Ik heb al aardig wat bewijs gezien dat Assad gericht laat bombarderen op burgerdoelen, zonder dat er een militair doelwit te bekennen is. Meerdere voorbeelden van gepost in deze topicreeks.
hun superieuren vast wel.quote:Op maandag 9 september 2013 22:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar weten die militairen dat er geen militair doelwit te bekennen is of denken ze zelf dat ze hele brigades vol terroristen aan het uitroeien zijn
Is niet alleen de bewering van yt, ook van getuigen, journalisten, en activisten van hrw en amnesty die het zelf hebben gezien.quote:dit ligt echt te ingewikkeld om aan de hand van gemonteerde youtube filmpjes over te oordelen
zijn mij teveel aannamesquote:Op maandag 9 september 2013 22:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
hun superieuren vast wel.
[..]
Is niet alleen de bewering van yt, ook van getuigen, journalisten, en activisten van hrw en amnesty die het zelf hebben gezien.
Omdat het kan volgens het internationaal oorlogsrecht ,zoals sp3c zojuist uitgelegd heeft. Aan populairiteit heeft hij niks want hij blijft toch zitten. Het is niet alsof hij voor een verkiezing staat *tsk tskquote:Op maandag 9 september 2013 22:31 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarom zou hij dat doen? Ik ben geen fan van hem, maar het ligt wat genuanceerder dan dat. Hij wint niet echt aan populariteit met dat gedrag.
dat hun superieuren er vast wel van af weten om te beginnenquote:
Lijkt mij wel, zit ook een bepaalde strategie achter van terreur. Wanneer systematisch keer op keer burgerdoelen worden aangevallen zonder dat er ook maar een militair doel id buurt is vind ik het ongeloofwaardig dat niemand daarvan afweet. Deserteurs en overlopers melden ook dat men daar wel degelijk van op de hoogte is/was.quote:Op maandag 9 september 2013 22:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat hun superieuren er vast wel van af weten om te beginnen
oké.quote:maar ik wil die discussie ook helemaal niet voeren, er zullen heus wel oorlogsmisdaden gepleegd worden door Assad & co net zoals de andere kant ongetwijfeld hier en daar wat te ver gaat
probeerde enkel het globale verhaal wat uit te leggen, niet de specifieke gevallen want die zijn allemaal uniek en moet je per geval behandelen
Omdat het kan? Je ziet toch wel dat dat een belachelijke reden is?quote:Op maandag 9 september 2013 22:40 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Omdat het kan volgens het internationaal oorlogsrecht ,zoals sp3c zojuist uitgelegd heeft. Aan populairiteit heeft hij niks want hij blijft toch zitten. Het is niet alsof hij voor een verkiezing staat *tsk tsk
sp3c zei dan ook dat wij hem niks kunnen maken op basis van burgerdoden die niet dmv chemische wapens zijn gevallen want dat is het oorlogsrecht blijkbaar. En internationale populariteit is anders dan binnenlandse.quote:Op maandag 9 september 2013 22:56 schreef Peunage het volgende:
[..]
Omdat het kan? Je ziet toch wel dat dat een belachelijke reden is?
Nee, hij heeft populariteit wel nodig. Want dat kan wel eens betekenen dat hij WEL aan de macht blijft, ondanks dat veel machtige landen hem graag zien vertrekken.
nou ik zei niet dat we hem niks kunnen maken, ik zei dat het heel ingewikkeld ligt allemaalquote:Op maandag 9 september 2013 23:00 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
sp3c zei dan ook dat wij hem niks kunnen maken op basis van burgerdoden die niet dmv chemische wapens zijn gevallen want dat is het oorlogsrecht blijkbaar. En internationale populariteit is anders dan binnenlandse.
En dat heeft het Westen op z'n geweten. We hebben ons al heel lang met het MO bemoeit. Het is dan ook hypocriet om te zeggen dat we nu niet mogen ingrijpen.quote:Op maandag 9 september 2013 23:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou ik zei niet dat we hem niks kunnen maken, ik zei dat het heel ingewikkeld ligt allemaal
Het Westen bestaat niet. Bovendien heeft geen enkel land, of coalitie, de middelen om het doel van een modern en vreedzaam Syrië te bereiken.quote:Op maandag 9 september 2013 23:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En dat heeft het Westen op z'n geweten. We hebben ons al heel lang met het MO bemoeit. Het is dan ook hypocriet om te zeggen dat we nu niet mogen ingrijpen.
In een ideale wereld moet een land en volk zichzelf bevrijden en verlichten. Maar die wereld hebben we niet. Dat is ook een gevolg van globalisatie. Niet alleen de economie, maar ook activisme is geglobaliseert.
nou de middelen welquote:Op maandag 9 september 2013 23:34 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het Westen bestaat niet. Bovendien heeft geen enkel land, of coalitie, de middelen om het doel van een modern en vreedzaam Syrië te bereiken.
Het is heel speculatief. In Irak plukt men nog dagelijks de wrange vruchten van een dergelijk maakbaarheidsgeloof.quote:Op maandag 9 september 2013 23:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou de middelen wel
de VS zou het kunnen, Frankrijk, Engeland en Duitsland waarschijnlijk ook
Turkije misschien
de westerse wereld heeft er simpelweg de lange adem niet om 15 tot 20 jaar een (vijandig) volk te babysitten want het kost je gewoon een boel geld en een heleboel levens
Irak is niet goed aangepakt, als je blunder op blunder stapelt dan komt het idd niet zo gemakkelijk meer goedquote:Op maandag 9 september 2013 23:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
Heel speculatief. In Irak plukt men nog dagelijks de wrange vruchten van een dergelijk maakbaarheidsgeloof.
Wij 'het Westen' hebben zo lang en zo vaak ingegrepen bij andere landenconflicten dat we een degelijk deel van ons geloofwaardigheid hebben kwijtgespeeld. We komen zelfs oorlogszuchtig over.quote:Op maandag 9 september 2013 23:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
Irak is niet goed aangepakt, als je blunder op blunder stapelt dan komt het idd niet zo gemakkelijk meer goed
Afghanistan beter maar die kwamen van verder weg en daar vertrekken we te vroeg
mwahquote:Op maandag 9 september 2013 23:55 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Wij 'het Westen' hebben zo lang en zo vaak ingegrepen bij andere landenconflicten dat we een degelijk deel van ons geloofwaardigheid hebben kwijtgespeeld. We komen zelfs oorlogszuchtig over.
In dusdanige mate dat vroegere 'onbetrouwbaare' landen als Rusland juist onze vroegere rol zijn gaan innemen en wij deel uitmaken van de ijzeren hand of zoiets .
Dat is het al. Rusland wordt door velen in de internationale gemeenschap zowel als gewone burgers gezien als de verstandige leidinggevende. Het gaat dan ook wat er leeft onder het volk oftewel populaire opinie . Zelfs onder de Amerikanen, op forums van cnn nbc fox etc zie je dat Amerikanen meer respect zijn gaan koesteren voor Rusland tov de VS. Zoek maar rond in wat fora, je ziet het wel. Dat was voeger zeer zeker niet zo zwaar in het voordeel van Rusland.quote:Op dinsdag 10 september 2013 00:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
mwah
er is niet zoiets als "het Westen" ik geloof ook niet dat dat internationaal zo gezien wordt door iemand en ik geloof ook niet dat Rusland ineens wordt gezien als de goede herder ofzo
het is meer dat Amerika en Rusland vandaag de dag als min of meer hetzelfde laken een pak gezien worden das voor Amerika op zich een step down in de publieke opinie maar je kunt je ook afvragen of die opinie ooit realistischer geweest is dan nu
imo gedraagt Amerika zich niet heel erg anders dan zeg 40 jaar geleden maar is 'het volk' niet meer dom genoeg om het te slikken itt bv in Rusland of China maar daar gaat het ook rap onze kant op
lolquote:Op dinsdag 10 september 2013 00:10 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Dat is het al. Rusland wordt door velen in de internationale gemeenschap zowel als gewone burgers gezien als de verstandige leidinggevende. Het gaat dan ook wat er leeft onder het volk oftewel populaire opinie . Zelfs onder de Amerikanen, op forums van cnn nbc fox etc zie je dat Amerikanen meer respect zijn gaan koesteren voor Rusland tov de VS. Zoek maar rond in wat fora, je ziet het wel. Dat was voeger zeer zeker niet zo zwaar in het voordeel van Rusland.
quote:Op dinsdag 10 september 2013 01:23 schreef RemcoW23 het volgende:
Nou, dan loopt dat waarschijnlijk ook weer goed af.
Waar zeur jij over door? Kun jij niet BNW gaan opzoeken of zo? Daar waarderen ze jouw inbreng vast.quote:Op dinsdag 10 september 2013 02:26 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]De enige stok die Syrië nog achter de deur had wordt nu afgepakt en jij noemt het een goede afloop?
Voor hetzelfde geld wordt over één jaar de zoveelste false flag aanval uitgevoerd en Syrië wordt schuld in de schoenen geschoven. En wat dan? Nu is er niks wat Zionisten & co weerhoudt van een massaslachting vanuit de lucht.
Om het maar niet over de Amerikaanse en Europese medeplichtigheid te hebben aan ruim honderd duizend doden in Syrië. Of ben jij die qatarese en saudi kannibalen die door het westen worden gesteund vergeten?
Dit is zeker geen einde van dit mooie schaakspel en ik geloof dat de Petrodollar deze slag heeft gewonnen.
1) niets gestaafdquote:Op dinsdag 10 september 2013 00:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
lol
nee
niemand ziet Rusland als leidinggevende, zelfs de Russen niet
zelfs Poetin niet
1) wat is niet gestaafd?quote:Op dinsdag 10 september 2013 02:38 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
1) niets gestaafd
2) oneliners
Ergo nutteloze reactie.
De Russische Federatie is nog altijd een MACHTSBLOK hoor zelfs na het afbrokkelen in meerdere satellietstaten. De landen die opkijken naar Rusland zijn China, Iran, Georgië, Iran, India, Brazilië, Colombia, Cuba, Syrië, Albanië, Libië, en Finland. Dat betekent dat de volksvertegenwoordigers in het parlement dat doen, er zijn nog tal van andere landen waarin de meerderheid van de bevolking naar de Russen opkijkt, maar de leiders weer niet. De populaire opinie is al tijden lang gekeerd in het voordeel van de Russen, je moet oogkleppen op hebben om dat te ontkennen. Nogmaals kom van Fok af en zoek rond op het internet, en dan vooral fora in het Engels. De commentaren spreken voor zich.quote:Op dinsdag 10 september 2013 04:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
1) wat is niet gestaafd?
dat Rusland als de verstandige leidinggevende van de wereld wordt gezien door de rest van de internationale gemeenschap???
wat is dat dan ook voor onzin???
volgens welke leden van de internationale gemeenschap zien Rusland zo, Venezuela?
die rol ambieren de Russen zelf uberhaupt niet eens en waarom zou ik deze bewering moeten staven? jij bent degene die het gras paars noemt dus dan zul jij dat hard moeten maken
2) ik doe in deze reeks wel iets meer dan oneliners opleveren volgens mij
ergo beetje kinderachtige reactie maar goed, mij ook best hoor![]()
![]()
maar dat ontken ik toch ook niet?quote:Op dinsdag 10 september 2013 04:55 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
De Russische Federatie is nog altijd een MACHTSBLOK hoor zelfs na het afbrokkelen in meerdere satellietstaten. De landen die opkijken naar Rusland zijn China, Iran, Georgië, Iran, India, Brazilië, Colombia, Cuba, Syrië, Albanië, Libië, en Finland. Dat betekent dat de volksvertegenwoordigers in het parlement dat doen, er zijn nog tal van andere landen waarin de meerderheid van de bevolking naar de Russen opkijkt, maar de leiders weer niet. De populaire opinie is al tijden lang gekeerd in het voordeel van de Russen, je moet oogkleppen op hebben om dat te ontkennen. Nogmaals kom van Fok af en zoek rond op het internet, en dan vooral fora in het Engels. De commentaren spreken voor zich.
Ik snap er geen reet van, echt niet. WAT is er erg aan tijd rekken van Syrie?quote:Wel zijn de Verenigde Staten sceptisch. De president waakte in het interview voor een Syrische vertragingstactiek: het plan moet voor de Syrische president Bashar al-Assad geen mogelijkheid zijn om tijd te rekken. Obama benadrukte druk uit te blijven oefenen op Syrië.
----
In een interview met CNN heeft de Amerikaanse president Obama de ontwikkeling rondom het voorstel van Rusland positief genoemd, en gezegd dat deze een aanval zou kunnen voorkomen. Hij zei dat het een doorbraak zou kunnen zijn, maar bleef wel sceptisch vanwege de vermeende mogelijkheid dat het Syrische bewind er tijd mee kan gaan rekken.
quote:• Kerry to Syria: Turn over your chemical weapons!
• Syria to Kerry: Ok
• Kerry to Syria: I was being rhetorical. We will just bomb you anyway, as soon as we are done gassing you.
Hij is bang dat de zogenaamde wapens verborgen worden op onbekende locaties? En Assad vervolgens doen alsof hij alle wapens wil overgeven?quote:Op dinsdag 10 september 2013 08:18 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik snap er geen reet van, echt niet. WAT is er erg aan tijd rekken van Syrie?
Syrie is met Rusland aan het praten. Ja, dat kost wat tijd, maar als het resultaten oplevert, dan hoeft er niet meer ingegrepen worden.
En als het geen resultaten oplevert, dan is het duidelijk dat Syrie die chemische wapens bewaart voor een reden. En dan is een aanval heel wel gerechtvaardigd.
Dus iedereen wint, ondanks dat er vertraging is.
Ja, natuurlijk verliest degene die de Ba'ath partij weg wil hebben. Tja, maar die mensen moeten nog zwaar gestraft worden om de hoeveelheid doden die ze op hun geweten hebben. Want zonder die oppositie was de burgeroorlog al op februari 2012 afgelopen, na het aannemen van de nieuwe grondwet.
Niks klakkeloos ; ik constateer een feit en dat is dat de publieke opinie zich veel meer aan de kant van Rusland heeft verplaatst dan voorheen, getuige de reacties op nieuwssites over heel het internet.quote:Op dinsdag 10 september 2013 05:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar dat ontken ik toch ook niet?
maar dat zegt op zichzelf niet zo heel veel, zelfs Frankrijk is nog steeds een machtsblok waar een X-aantal mensen naar opkijken
ik stel dat de bewering at Rusland door de internationale gemeenschap als verstandige leidinggevende wordt gezien ... een bewering die jij klakkeloos op tafel gooit
waarom zou ik die moeten staven aan de hand van andere (engelstalige) forums?
quote:Op dinsdag 10 september 2013 00:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
lol
nee
niemand ziet Rusland als leidinggevende, zelfs de Russen niet
zelfs Poetin niet
Het heeft niks te maken met of hij persoonlijk vriendjes is met die gast, het gaat over het standpunt van Rusland; dat ten dele bepaald wordt door de Doema en het Kremlin, en dat is niet pro-Assad maar pro-internationaal recht.quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:27 schreef DeToffifee het volgende:
Het is niet zo'n verdienste van Poetin dat ie helpt in dit conflict hoor, aangezien hij vriendjes met Assad is.
Hij zal niet willen dat Syrië wordt gebombardeerd door de VS. Lijkt me nogal logisch, voor de hand liggend.
Vriendjes met Assad ... goh hoe ergquote:Op dinsdag 10 september 2013 09:27 schreef DeToffifee het volgende:
Het is niet zo'n verdienste van Poetin dat ie helpt in dit conflict hoor, aangezien hij vriendjes met Assad is.
Hij zal niet willen dat Syrië wordt gebombardeerd door de VS. Lijkt me nogal logisch, voor de hand liggend.
Rusland en Syrië zijn bondgenoten, ik heb het niet over persoonlijke vriendjes.quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:32 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Het heeft niks te maken met of hij persoonlijk vriendjes is met die gast, het gaat over het standpunt van Rusland; dat ten dele bepaald wordt door de Doema en het Kremlin, en dat is niet pro-Assad maar pro-internationaal recht.
En Rusland is niet tegen interventie; mits alle diplomatieke en economische middelen eerst zijn uitgeput, en met VN mandaat wat logisch is, en volgens internationale wetgeving.
Ik krijg steeds meer moeite met mensen die enkel de VS willen bashen. Ze kunnen het toch nooit goed doen, en mensen als jij zullen altijd wel iets vinden om hen te kunnen blijven bashen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:33 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Vriendjes met Assad ... goh hoe erg
Obama wil vriendjes zijn met rebellen en terroristen ...
En zoals Eindbaas hierboven schreef ... Obama heeft nooit het aanbod gedaan aan Assad om zijn chemische wapens in te leveren ... "hou ze maar , we schieten je toch kapot"
Met als gevolg dat al die wapens en materiaal van Assad binnenkort in de handen van de rebellen/terroristen zullen vallen, en wat gaat er dan gebeuren ?
Nou toch niet hoorquote:Op dinsdag 10 september 2013 09:38 schreef DeToffifee het volgende:
Ik krijg steeds meer moeite met mensen die enkel de VS willen bashen. Ze kunnen het toch nooit goed doen, en mensen als jij zullen altijd wel iets vinden om hen te kunnen blijven bashen.
De hele wereld weet al dat Assad deze wapens heeft en dit heeft hij ook nooit ontkend.quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:34 schreef DustPuppy het volgende:
Ik geloof dit eigenlijk niet zo. Dit is volgens mij inderdaad alleen tijdrekken. Uiteindelijk krijgen we gewoon een herhaling van Irak waarbij er dit keer wel echt WMD worden gevonden, maar vanwege de geschiedenis met Irak niemand dat meer geloofd.
Het "The boy who cried wolf" effect.
Mee eens, en ben ook bang dat het tijdrekken is.quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:50 schreef Montagui het volgende:
Dat van Kerry was inderdaad meer gekscherend bedoeld. Alsof Assad zijn chemische wapens zou overdragen aan de internationale gemeenschap als het hem door de VS netjes gevraagd werd.
Assad en elke VS-basher zou Kerry recht in zijn gezicht uitlachen.
Nu dat Poetin dat idee omarmd kan Assad Kerry niet meer uitlachen maar moet hij het toch serieus overwegen. Met als gevolg dat Obama dat ook serieus moet overwegen omdat zijn reden voor actie die chemische wapens zijn. Niettemin houdt Obama een slag om de arm omdat Assad wel kan overwegen om de chemische wapens af te staan, maar zou hij het ook daadwerkelijk doen? En als hij dat zou doen, zou hij dan álle chemische wapens inleveren? Het is moeilijk te geloven...
Ja, maar het gaat er even om of hij ze recent gebruikt heeft. De VS beweren van wel (net zoals de Fransen en de Engelsen), maar dit wordt maar weinig geloofd.quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:50 schreef GeertJan88 het volgende:
[..]
De hele wereld weet al dat Assad deze wapens heeft en dit heeft hij ook nooit ontkend.
Volgens mij mis je helemaal niksquote:Op dinsdag 10 september 2013 09:56 schreef Re het volgende:
wel apart dat je zoiets zou overwegen als je beweert ze nooit gebruikt te hebben, of mis ik iets?
Waarom? Dat is gewoon politiek. Zegt helemaal niet of hij ze nu wel of niet heeft gebruikt.quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:56 schreef Re het volgende:
wel apart dat je zoiets zou overwegen als je beweert ze nooit gebruikt te hebben, of mis ik iets?
waarom zou je jezelf ontwapenen dan?, of wil je de wereld laten zien... pak die dingen maar, ik ga ze toch niet gebruiken en vergeet maar even dat we het grootste arsenaal CWs hebben in de wereldquote:Op dinsdag 10 september 2013 09:58 schreef Tem het volgende:
[..]
Waarom? Dat is gewoon politiek. Zegt helemaal niet of hij ze nu wel of niet heeft gebruikt.
Het zou een politieke overweging kunnen zijn om buitenlandse escalatie te voorkomen. Geef ze die wapens zodat ze een goed gevoel hebben dat ze niet gebruikt gaan worden. Niet dat hij ze ooit allemaal zal overhandigen, maar goedquote:Op dinsdag 10 september 2013 10:02 schreef Re het volgende:
[..]
waarom zou je jezelf ontwapenen dan?, of wil je de wereld laten zien... pak die dingen maar, ik ga ze toch niet gebruiken en vergeet maar even dat we het grootste arsenaal CWs hebben in de wereld
mja, ik zie het toch niet zo snel gebeuren
dan kan hij natuurlijk idd altijd beweren dat als er nog eentje afgaat die wel van de rebellen moet zijn...quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:10 schreef Tem het volgende:
[..]
Het zou een politieke overweging kunnen zijn om buitenlandse escalatie te voorkomen. Geef ze die wapens zodat ze een goed gevoel hebben dat ze niet gebruikt gaan worden. Niet dat hij ze ooit allemaal zal overhandigen, maar goed
Zelfs als je vanuit dat uitgangspunt gaat van politieke vriendschappen, moet je constateren dat Obama zijn vriendjes verraadt en Poetin trouw blijft.quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:33 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Vriendjes met Assad ... goh hoe erg
Obama wil vriendjes zijn met rebellen en terroristen ...
En zoals Eindbaas hierboven schreef ... Obama heeft nooit het aanbod gedaan aan Assad om zijn chemische wapens in te leveren ... "hou ze maar , we schieten je toch kapot"
Met als gevolg dat al die wapens en materiaal van Assad binnenkort in de handen van de rebellen/terroristen zullen vallen, en wat gaat er dan gebeuren ?
Eer en trouw.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:25 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Zelfs als je vanuit dat uitgangspunt gaat van politieke vriendschappen, moet je constateren dat Obama zijn vriendjes verraadt en Poetin trouw blijft.
Nee dit is een leger met nog steeds sovjet munitiequote:Op dinsdag 10 september 2013 10:24 schreef Veldkamp het volgende:
De helden van het Syrische Arabische Leger
Dit is geen Iraaks leger van 2003 of 1999, hè....
Wat denk je dat Rusland de afgelopen twee jaar heeft geleverd? Geen oude munitie, maar nieuwe wapens. De Russische wapenindustrie is alweer bijna voorbij het oude peil van 1989. Voor vier miljard euro aan Russische wapenleveringen in 2011 (jaarlijks).quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:27 schreef Djibril het volgende:
[..]
Nee dit is een leger met nog steeds sovjet munitie
Jep en laat ons zo snel mogelijk Assads regime ten val brengen zodat al dit materiaal in handen van de rebellen valtquote:Op dinsdag 10 september 2013 10:36 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Wat denk je dat Rusland de afgelopen twee jaar heeft geleverd? Geen oude munitie, maar nieuwe wapens. De Russische wapenindustrie is alweer bijna voorbij het oude peil van 1989. Voor vier miljard euro aan Russische wapenleveringen in 2011 (jaarlijks).
En Sovjet-vliegtuigen MiG-29 uit 1983 zijn nog altijd moderner dan onze F-16's uit 1977 hoor.....
Syrië krijgt voor 1 januari 2014 nog tien MiG-29 M/M2-gevechtsvliegtuigen.
Om nog te zwijgen over de SCUD-4 en Fajr-7-raketarsenalen van Syrië.
En de Iskander-raketten samen met (wel of niet geleverd) S300-raketafweer maken Syrië tot een veel sterkere staat dan Irak, Libië of andere in "democratie" gebombardeerde staten van het Midden-Oosten.
Naar alle kanten afvuren. Naar Israël, maar eerst naar West-Syrië (alawitische en christelijke regio's), dan naar sjiitische doelen in Irak, Iran, maar later ook naar Irak, Iran, Saoedi-Arabië of zelfs Turkije, Griekenland en Cyprus.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jep en laat ons zo snel mogelijk Assads regime ten val brengen zodat al dit materiaal in handen van de rebellen valt
Iemand pronostiek wat zij ermee gaan aanvangen ?
Zolang Israël haar atoomwapens en biologische mobiele laboratoria behoudt wel, denk ik.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:50 schreef remlof het volgende:
Mag Assad wel z'n biologische wapens houden?
Houden wel, gebruiken niet ...quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:50 schreef remlof het volgende:
Mag Assad wel z'n biologische wapens houden?
Je reet produceert ook chemisch gasquote:Op dinsdag 10 september 2013 11:03 schreef Eindbaas_ het volgende:
Eigenlijk zijn vuurwapens ook chemische wapens aangezien een chemische ontstekingsreactie de nodige kracht levert voor de kogel. De effecten zijn wel fysiek maar dat is ook zo met gifgas.
Volgens de Nederlandse media waren de rebellen toch aan het theedrinken met de bewoners van Ma'aloula ??quote:Bijna vergeten met het enorme bloedige drama in Ma'aloula. Waar kerken, kruisen en Mariakapellen zijn kapotgeschoten en vernietigd of geplunderd door de lieve rebellen van prins Bandar Bin-Sultan, president Barack Hussein Obomba, Netanyahu en François Hollande.
Waar hebben ze wel niet over geprotesteerd op het Tahrirplein de laatste twee jaar?quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:11 schreef Veldkamp het volgende:
Op het Tahrir-plein in Caïro (Egypte) protesteren Egyptenaren en Syriërs tegen de Amerikaanse agressieve militaire plannen......
Ondanks de financiële steun van het wahabitische Saoedi-Arabië aan het verarmde Egypte in crisis, weigert de (relatief seculiere) Egyptische legerleiding de westerse en wahabitische aanvalsplannen tegen seculier Syrië te steunen.
Het Egyptische kabinet stemde tegen de voorstellen van de Qatarees-Saoedisch gedomineerde 'Arabische Liga' (die opgeheven kan worden, want volledig ongeloofwaardig), samen met Algerije, Libanon, Irak, Oman, Jemen en Soedan.
Juist onder de gematigde en seculiere politici en gematigde of zelfs seculiere Arabieren is nu een enorme haat tegen de Verenigde Staten, tegen Obama en tegen de islamistische opstandelingen ontstaan. De VS dachten pan-Arabische nationale ideeën te kunnen vernietigen door islamistisch Moslimbroederscha-sektarisme en takfiri-salafisten uit Saoedische of Qatarees-Turkse koker, maar dit slaat helemaal in het tegendeel om. Zelfs in het door de dollar geregeerde Egypte luistert de legerleiding niet meer naar Obomba.
Dat is wel een erg slimme zet geweest van Assad om zijn leger daar terug te trekken. Hij heeft goed gegokt dat die rebellen dan christenen zouden gaan vermoorden en kerken plunderen. Dat doet het leuk bij de extreem christelijke Amerikanen.quote:Bijna vergeten met het enorme bloedige drama in Ma'aloula. Waar kerken, kruisen en Mariakapellen zijn kapotgeschoten en vernietigd of geplunderd door de lieve rebellen van prins Bandar Bin-Sultan, president Barack Hussein Obomba, Netanyahu en François Hollande.
Link?quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:23 schreef Tem het volgende:
Staat een goede analyse over op de Volkskrant website.
Ja, volgens Lex Runderkamp in Azaz in Noord-Syrië, waar hij zelf zelfs niet meer durft te komen omdat de 'lieve Vrije Syrische Leger-rebellen en de Moslimbroederschap' zich daar allengs meer bij Jabhat al Nusra aansluiten en Saoedische wapens aannemen (geleverd via Erdogan-Turkije natuurlijk).quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:13 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Volgens de Nederlandse media waren de rebellen toch aan het theedrinken met de bewoners van Ma'aloula ??
Link het door mattiequote:Op dinsdag 10 september 2013 11:23 schreef Tem het volgende:
Staat een goede analyse over op de Volkskrant website.
Dat zou heel erg paranoïde zijn. Als je zoiets gelooft zonder dat je er aanwijzingen voor hebt, dan ben je alleen maar je eigen angsten aan het projecteren op een ander. Terwijl die ander niet eens een tegenstander is, want Syrië vecht helemaal niet tegen de VS (tenminste... niet officieel).quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:16 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Hij is bang dat de zogenaamde wapens verborgen worden op onbekende locaties? En Assad vervolgens doen alsof hij alle wapens wil overgeven?
Mooi!quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:49 schreef remlof het volgende:
Hoppa: Frankrijk dient nieuwe VN-resolutie in voor Syrië
Frankrijk wil een nieuwe resolutie door de VN-Veiligheidsraad loodsen waarin Syrië wordt gevraagd om open kaart te spelen over het chemische arsenaal.
...
Mocht Syrië geen gehoor geven aan de resolutie, volgen er "extreem serieuze maatregelen", zo kondigde Fabius aan.
LOL, misschien kan Frankrijk het beter aan de VS vragen, want die weten zoals gewoonlijk precies hoeveel chemische wapens er zijn. Waarschijnlijk heeft Donald Rumsfeld persoonlijk die wapens daar afgeleverd. Misschien moet iemand even in Rumsfeld's administratie kijken, dan hebben we het antwoord zo.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:00 schreef DeToffifee het volgende:
quote:
Op dinsdag 10 september 2013 11:49 schreef remlof het volgende:
Frankrijk wil een nieuwe resolutie door de VN-Veiligheidsraad loodsen waarin Syrië wordt gevraagd om open kaart te spelen over het chemische arsenaal.
...
Bij deze krijg ook jij de stempel "VS-basher"quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:05 schreef RetepV het volgende:
Ik voel me nog steeds beledigd dat deze paranoïde arrogante psychopaten de rest van de wereld zo laag inschatten dat ze voor de golfoorlog II niet eens met fatsoenlijk bewijs aankwamen. De hele wereld slikte het omdat ze de eenheid wilden bewaren.
En nu probeert dat groepje zieke mensen WEER met 'bewijs' aan te komen dat helemaal geen bewijs is. Er is nog helemaal niks onomstotelijk vastgesteld, behalve dat de VS wil aanvallen. Weer bewijst dat stelletje psychoten dat ze denken dat ze vele malen intelligenter zijn dan de rest van de wereld.
Dit keer moeten we misschien maar niet de goede vrede bewaren. Moeten we echt vrienden zijn met onbetrouwbare geesteszieken?
Correctie: JIJ vind dat ie gelijk heeft.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:08 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Bij deze krijg ook jij de stempel "VS-basher"![]()
Maw : je hebt gelijk
Ik moet je gelijk geven dat dat volk nogal psychoot overkomt en dan bedoel ik de gemiddelde burger. Lees maar de lokale krant van een willekeurige plaats en je leest over dikke wijven die vluchten voor de politie in een powerwheels rijtuig en botsen, personen die de Walmart voor miljoenen aanklagen omdat ze onderuit gleden op het ijs in hun parkeerterrein, rechters die 8 jaar celstraf opleggen voor vandalisme, en nog meer van dat gekke.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:59 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat zou heel erg paranoïde zijn. Als je zoiets gelooft zonder dat je er aanwijzingen voor hebt, dan ben je alleen maar je eigen angsten aan het projecteren op een ander. Terwijl die ander niet eens een tegenstander is, want Syrië vecht helemaal niet tegen de VS (tenminste... niet officieel).
Zoals de waard is, kent hij zijn gasten.
Obama geeft dus impliciet toe dat als de VS in de situatie van Assad zou zitten, zij WEL hun gifgas zouden inzetten, en zij dat gifgas zo ontzettend goed zouden verstoppen dat niemand het ooit kon vinden. En omdat de VS dat zou doen, denken ze dat Assad dat ook gaat doen, en zo projecteren ze hun eigen verdorven moraal op een ander regime.
Je kan zeggen van de Russen wat ze willen, maar die Russen zijn in ieder geval niet zulke paranoïde geesteszieken als de Amerikanen. Zij kunnen anderen WEL laten leven zoals die anderen dat zelf willen. Als ze om hulp gevraagd wordt door hun bondgenoten, dan zijn ze direkt bereid ze te helpen. Als ze niet om hulp gevraagd wordt, dan kijken ze of ze er zelf schade aan kunnen ondervinden. En als dat niet zo is, dan grijpen ze niet in. Dat is de definitie van 'souvereiniteit'.
Maar de VS wordt geleid door een stelletje paranoïde arrogante psychopaten. En dan heb ik het niet over de regering, maar over de mensen waar de regering het werktuig voor is.
Jaja nog even geduld ... je krijgt je langverwachte oorlog nog welquote:Op dinsdag 10 september 2013 12:10 schreef DeToffifee het volgende:
Maar we wachten het VN team resultaat wel af, dat er in ieder geval niet voor 99 procent vaststaat dat er een gifgas aanval heeft plaatsgevonden, maar voor 100 procent.
Misschien moet je het ook niet als oorlog bekijken. Maar als een ingreep op chemische wapens die verboden zijn.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jaja nog even geduld ... je krijgt je langverwachte oorlog nog wel
En hopelijk heb je zelf geen zonen die er later misschien in meegesleurd worden ... ik wel
Mooi voorbeeld geef je hier.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:11 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Ik moet je gelijk geven dat dat volk nogal psychoot overkomt en dan bedoel ik de gemiddelde burger. Lees maar de lokale krant van een willekeurige plaats en je leest over dikke wijven die vluchten voor de politie in een powerwheels rijtuig en botsen, personen die de Walmart voor miljoenen aanklagen omdat ze onderuit gleden op het ijs in hun parkeerterrein, rechters die 8 jaar celstraf opleggen voor vandalisme, en nog meer van dat gekke.
Jarenlang superioriteitsgevoel gekoppeld met een minachting voor kennisvergaring en het buitenland heeft de walgelijke vreet-jezelf-vol Walmart en Macdonalds cultuur teweeggebracht.
quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:20 schreef Tem het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)kaart-inbinden.dhtml
Hoe staan de vele voorstanders van een afstraffing van Assad hiertegenover ? Als hij zijn wapens inlevert komt er geen aanval , dus ook geen afstraffing voor zijn zogezegde gebruik van chemische wapens ?quote:'Lever je chemische wapens nog voor het einde van de week in', luidde de boodschap van minister Kerry van Buitenlandse Zaken, en een aanval wordt afgeblazen.
Dus als Assad toestemt is er nog een probleem blijkbaar ... wat gaan ze doen ? De oorlog even stilleggen terwijl de chemische wapens vernietigd worden ?quote:Mocht Damascus het onmogelijke doen en het arsenaal opgeven, wat dan? In de gaten blijven houden tot de oorlog voorbij is? Vernietigen? 'Het probleem is dat je het arsenaal niet zomaar kunt oppakken en verschepen, het land uit', zei een Amerikaanse militair vorig jaar. Het risico van ongelukken is levensgroot. De enige mogelijkheid is vernietiging in Syrië zelf, een proces dat - als Assad instemt - jaren kan duren.
Generalisaties doen nooit recht aan de uitzonderingen. Het gaat er om, of het opgeroepen beeld voldoende overeenkomt met de wijze waarop de genoemde groep zich manifesteert, waar die als groep naar buiten treedt. Daarom loopt de identificatie van 'DE Christenen', 'DE Joden', of 'DE Moslims' in de meeste gevallen stuk, omdat ze als groep zelden of nooit zo naar buiten treden. Eigenlijk alleen zo worden gepresenteerd door lieden die zichzelf aanzien en macht hopen te geven door de associatie met een getalsmatig grote, invloedrijke groep.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:17 schreef DeToffifee het volgende:
Je scheert een heel volk over een kam, en hebt het over dat de gemiddelde Amerikaanse burger psychotisch is. Zo kortzichtig heb ik ze zelden meegemaakt. En je weet volgens mij nog niet eens wat psychotisch zijn inhoudt
Zoveel voorstanders zijn er niet (meer over). De enige vraag die eigenlijk nog rest, is hoever willen degenen die VOL hebben ingezet op oorlog in Syrië gaan om die af te dwingen?quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:56 schreef UncleScorp het volgende:
Hoe staan de vele voorstanders van een afstraffing van Assad hiertegenover ?
Stel je voor zeg, een beetje energie steken in het bewaren van vrede. bommen gooien is veel eenvoudiger en de collateral damage is maar een klein nadeel van het grote geheel. De vs lijd geen gezichtsverlies, en assad is gestraft.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:56 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
[..]
Hoe staan de vele voorstanders van een afstraffing van Assad hiertegenover ? Als hij zijn wapens inlevert komt er geen aanval , dus ook geen afstraffing voor zijn zogezegde gebruik van chemische wapens ?
[..]
Dus als Assad toestemt is er nog een probleem blijkbaar ... wat gaan ze doen ? De oorlog even stilleggen terwijl de chemische wapens vernietigd worden ?
De wapens transporteren met alle risico's vandien ?
Boots on the ground om de chemische wapens te bewaken ?
Het is alleen 'dom gebash' als je het eens bent met de VS dat er mensen dood moeten om de dollar te redden.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:10 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Correctie: JIJ vind dat ie gelijk heeft.
Ik vind het enkel dom, eenzijdig gebash.
Maar we wachten het VN team resultaat wel af, dat er in ieder geval niet voor 99 procent vaststaat dat er een gifgas aanval heeft plaatsgevonden, maar voor 100 procent.
Ik had het over de tien ofzo leiders van de Federal Reserve, die spelletjes spelen met alles en iedereen, inclusief de Amerikanen zelf.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:17 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld geef je hier.
Je scheert een heel volk over een kam, en hebt het over dat de gemiddelde Amerikaanse burger psychotisch is. Zo kortzichtig heb ik ze zelden meegemaakt. En je weet volgens mij nog niet eens wat psychotisch zijn inhoudt![]()
En eigenlijk zijn die wapens nog maar HET probleem sinds 1 week ofzo, daarvoor sprak niemand over het inleveren van die wapens, "men" wou gewoon direct bombarderen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:19 schreef harrytwatter het volgende:
[..]
Stel je voor zeg, een beetje energie steken in het bewaren van vrede. bommen gooien is veel eenvoudiger en de collateral damage is maar een klein nadeel van het grote geheel. De vs lijd geen gezichtsverlies, en assad is gestraft.
Ik weet niet hoor volgens mij zijn die wapens HET grote probleem, want als assad niet word gestraft is er een kans dat ie ze nogmaals gebruikt. (rolling my eyes) Maar goed nu er de mogelijkheid ontstaat om van deze wapens af te komen word dit idee asap ontkracht.
Dat bij een "kleine" militaire aanval de mogelijkheid bestaat dat deze wapens in de handen vallen van de rebellen, die niet direct gestraft zullen of kunnen worden is slechts een kleine bijzaak.
Dat door deze "kleine" militaire actie een van deze opslagplaatsen geraakt kan worden en een grotere ramp VOOR de syrische bevolking kan zijn zou iemand een worst wezen.
want het daadwerkelijke vernietigen of onder toezicht stellen van deze wapens is te veel werk.
Ouwe als dit daadwerkelijk bedoeld was om mensen rechten te beschermen en te voorkomen dat kleine onschuldige kinderen hier niet de dupe van worden zou de vs dit aanbod met open armen ontvangen en direct meedenken hoe ze die wapens kunnen veiligstellen of vernietigen.
Helaas is dat niet het geval, actions speak louder than words.
en poepargumenten als tijdrekken, de vs heeft baat bij tijdrekken omdat het erop lijkt dat het congress voor een nee gaat. nu hebben ze nog een week om het congress te overtuigen.
Shoot first, ask questions later.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:42 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En eigenlijk zijn die wapens nog maar HET probleem sinds 1 week ofzo, daarvoor sprak niemand over het inleveren van die wapens, "men" wou gewoon direct bombarderen.
Dit bevestigt inderdaad nogmaals jouw beweringen.
Obama zal belachelijk worden gemaakt in eigen land.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:47 schreef tony_clifton- het volgende:
Eigenlijk is Obama dan nog de grote held van dit verhaal, omdat zonder zijn druk die wapens nooit onder internationaal toezicht zouden komen te staan zijn.
Wereld op zijn kop, maar wel goed dat 't niet tot bombardementen gekomen is die extremisten gesteund hebben...
Wat betekent het internationaal toezicht eigenlijk? Dat, wanneer ze nog eens ingezet worden, er wél bewijs is van wie het gedaan heeft?
Waarom? Er is een 'vredelievendere' oplossing gevonden dan bombarderen, de extremistische oppositie is niet gesteund geweest, de wapens worden ingeleverd of gemonitord?quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Obama zal belachelijk worden gemaakt in eigen land.
Yes yes bevestiging in du pocket !!quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:42 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En eigenlijk zijn die wapens nog maar HET probleem sinds 1 week ofzo, daarvoor sprak niemand over het inleveren van die wapens, "men" wou gewoon direct bombarderen.
Dit bevestigt inderdaad nogmaals jouw beweringen.
Inderdaad. Arme bevolking, die zijn sowieso de klos.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:05 schreef Peunage het volgende:
Ik ben anti. Anti-iedereen. Allemaal handelen voor eigenbelang en de Syriërs mogen stikken
Eerder 'schaakmat'. Vooropgesteld dat die bombardementen er dan ook niet gaan komen. Want om heel eerlijk te zijn, vind ik zelf het meest waarschijnlijke scenario nog steeds dat het een 'False Flag' operatie was. En dat niet mag worden uitgesloten dat er binnenkort een gifgasaanval op Israël volgt, vanaf Syrische bodem, om dat er doorheen te drukken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:47 schreef tony_clifton- het volgende:
Eigenlijk is Obama dan nog de grote held van dit verhaal, omdat zonder zijn druk (m.i. blaffende honden etc...) die wapens nooit onder internationaal toezicht zouden komen te staan zijn.
Ik ben 't 't meest eens met die analyse van die MO-kenner van The Guardian. Destabiliseer Syrie -> raak de enige bondgenoot van Iran. Raak Iran is in 't voordeel van Israel. En de US en Israel zijn twee handen op één buik...quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:05 schreef Peunage het volgende:
Ik ben anti. Anti-iedereen. Allemaal handelen voor eigenbelang en de Syriërs mogen stikken
Het valt inderdaad wel op dat ze nog een blik 'meer van 't zelfde' opentrekken... Altijd maar boehoe de US kunnen geraakt worden...quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:14 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Eerder 'schaakmat'. Vooropgesteld dat die bombardementen er dan ook niet gaan komen. Want om heel eerlijk te zijn, vind ik zelf het meest waarschijnlijke scenario nog steeds dat het een 'False Flag' operatie was. En dat niet mag worden uitgesloten dat er binnenkort een gifgasaanval op Israël volgt, vanaf Syrische bodem, om dat er doorheen te drukken.
Obama heeft nooit diplomatieke initiatieven genomen in deze richting.
Jij vind het okee dat er ergens gifgas gebruikt wordt?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:05 schreef Peunage het volgende:
Ben bang dat ik het snap nu ja.....quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:30 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het is alleen 'dom gebash' als je het eens bent met de VS dat er mensen dood moeten om de dollar te redden.
En zelfs DAT vind ik prima, er zijn toch te veel mensen op deze wereld. Maar wat mij betreft mogen er best Amerikanen dood, in plaats van alleen maar niet-Amerikanen.
Laat die Amerikanen zichzelf opofferen in plaats van een ander.
Snap je nu mijn insteek?
Nee. Daarom ben ik anti-iedereen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:17 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Jij vind het okee dat er gifgas ergens gebruikt wordt?
Sorry, maar dit klopt niet.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:20 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee. Daarom ben ik anti-iedereen.
Zoals in DEZE waarschuwing, waarin de fel pro-Israël Senator kolonel Lindsey Graham waarschuwt voor een 'nuke' die zou kunnen exploderen in Charleston. Terwijl op dezelfde dag de 'complotsite' Infowars naar buiten brengt dat er 'nukes' van Fort Dyes zijn weggevoerd zonder 'paper trail'. En het lukt nog niet echt om een ontkenning te ontfutselen aan de plaatselijke legerleiding.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:15 schreef tony_clifton- het volgende:
Altijd maar boehoe de US kunnen geraakt worden...
Ja, ook mee eens. Niet gelezen/gezien verder, maar dit iss scenario was vanaf het begin al voorspeld.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:14 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik ben 't 't meest eens met die analyse van die MO-kenner van The Guardian. Destabiliseer Syrie -> raak de enige bondgenoot van Iran. Raak Iran is in 't voordeel van Israel. En de US en Israel zijn twee handen op één buik...
Morgen is het 11 september...quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:22 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Zoals in DEZE waarschuwing, waarin de fel pro-Israël Senator kolonel Lindsey Graham waarschuwt voor een 'nuke' die zou kunnen exploderen in Charleston. Terwijl op dezelfde dag de 'complotsite' Infowars naar buiten brengt dat er 'nukes' van Fort Dyes zijn weggevoerd zonder 'paper trail'. En het lukt nog niet echt om een ontkenning te ontfutselen aan de plaatselijke legerleiding.
Nee, ook dan niet. Want Obama had dan eerder al zijn vrienden bij Al Qaida een rotschop moeten geven, toen die betrapt werden met Sarin, en het ook hebben ingezet. Maar inplaats daarvan stuurde hij extra wapens.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:22 schreef DeToffifee het volgende:
Als je het werkelijk niet okee vond, snapte je dat Obama er iets aan wil doen.
IK HEB HET NIET TEGEN JOU.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:24 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Nee, ook dan niet. Want Obama had dan eerder al zijn vrienden bij Al Qaida een rotschop moeten geven, toen die betrapt werden met Sarin, en het ook hebben ingezet. Maar inplaats daarvan stuurde hij extra wapens.
waar?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:26 schreef rever het volgende:
F16's uitgerukt voor Russische bommenwerpers....
Ik ook niet tegen jou. Ik reageer alleen op wat je schrijft, omdat anderen erdoor misleid kunnen worden.quote:
Ik negeer jou ook. Doe me een lol, en quote me niet meer. Ik lees je verhalen toch al niet.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:27 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Ik ook niet tegen jou. Ik reageer alleen op wat je schrijft, omdat anderen erdoor misleid kunnen worden.
doe ff ruzie maken in pm ofzo.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:27 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ik negeer jou ook. Doe me een lol, en quote me niet meer. Ik lees je verhalen toch al niet.
En laat anderen, die IK quote, ook eens aan het woord, wat jij zegt interesseert me niet.
Dat heb ik al eerder uitgelegd. Ik geloof voor geen seconde dat Obama(of wie achter hem staat) wil ingrijpen omdat hij zo begaan is met mensenrechten.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:22 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Sorry, maar dit klopt niet.
Twee F16's van vliegbasis Volkel zijn dinsdagmiddag met spoed opgestegen omdat twee Russische bommenwerpers zonder radiocontact door Europees luchtruim vlogen.quote:
Gebeurt om de zoveel maanden. Niks bijzonders.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:30 schreef rever het volgende:
[..]
Twee F16's van vliegbasis Volkel zijn dinsdagmiddag met spoed opgestegen omdat twee Russische bommenwerpers zonder radiocontact door Europees luchtruim vlogen.
Spierballen vertoon van Rusland
waarom richting EU dan, zijn ze achter de schermen aan het samenspannen met de VS weer ofzo?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:30 schreef rever het volgende:
[..]
Twee F16's van vliegbasis Volkel zijn dinsdagmiddag met spoed opgestegen omdat twee Russische bommenwerpers zonder radiocontact door Europees luchtruim vlogen.
Oh nee hoor. Ze hebben gezegd dat ze Assad willen afzwakken zodat hij niet meer met chemische wapens kan gooien. Nu niet je eigen draai eraan geven, graag.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat heb ik al eerder uitgelegd. Ik geloof voor geen seconde dat Obama(of wie achter hem staat) wil ingrijpen omdat hij zo begaan is met mensenrechten.
Ik geloof gewoon niet dat een land dat zo diep in de schulden zit, en waar zoveel kritiek op is, militair wil ingrijpen voor het belang van iemand anders dan zij zelf.
Ze hebben trouwens zelf letterlijk gezegd wat ze willen. Ze willen Assad afzwakken zodat de rebellen winnen.
Nee hoor, ze vliegen regelmatig ongeautorizeerd door het luchtruim als spierballenvertoon. Dat we ze nog wel serieus moeten nemen als 'wereldmacht'. Was te verwachten dat ze dit een dezer dagen weers eens zouden doen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:30 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
waarom richting EU dan, zijn ze achter de schermen aan het samenspannen met de VS weer ofzo?
Afzwakken=Afzwakkenquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:31 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Oh nee hoor. Ze hebben gezegd dat ze Assad willen afzwakken zodat hij niet meer met chemische wapens kan gooien. Nu niet je eigen draai eraan geven, graag.
En tja, dan geloof je het niet dat Obama en co begaan is met de chemische wapens. Zo blijft het een verhaal zonder eind natuurlijk.
Ik ben het niet met je oorlogszuchtige scenario eens.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:14 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Eerder 'schaakmat'. Vooropgesteld dat die bombardementen er dan ook niet gaan komen. Want om heel eerlijk te zijn, vind ik zelf het meest waarschijnlijke scenario nog steeds dat het een 'False Flag' operatie was. En dat niet mag worden uitgesloten dat er binnenkort een gifgasaanval op Israël volgt, vanaf Syrische bodem, om dat er doorheen te drukken.
Obama heeft nooit diplomatieke initiatieven genomen in deze richting.
Zag een stukje over een Amerikaanse hoogleraar, die van de Universiteit waar hij doceert een commentaar op de ontwikkelingen rond de NSA van zijn blog op de server van de universiteit moest halen.quote:
Met haar goedgelovigheid hoop ik maar dat de Toffifee nooit een mailtje uit Nigeria in haar in-box krijgt dat ze de erfgename is van een Afrikaanse koning. Dat gaat haar geld kosten.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:31 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Oh nee hoor. Ze hebben gezegd dat ze Assad willen afzwakken zodat hij niet meer met chemische wapens kan gooien. Nu niet je eigen draai eraan geven, graag.
Ik weet niet meer waar ik het gelezen had, maar het ging wel degelijk om afzwakken. Maar heb jij geen reden om wantrouwerig te zijn jegens het beleid van de Amerikanen? Je hebt niet zoiets van 'hier zit meer achter'?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:31 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
En tja, dan geloof je het niet dat Obama en co begaan is met de chemische wapens. Zo blijft het een verhaal zonder eind natuurlijk.
Sorry, foutje. Had het niet vet willen maken, ging iets verkeerd.
Ik vond hem wel goedquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:34 schreef rever het volgende:
[..]
He, bah wat kinderachtig allemaal. Doe even volwassen, we zitten op FOK hoor (whahahahah).
Deja vu. Niet weer deze rap.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:49 schreef remlof het volgende:
Frankrijk US wil een nieuwe resolutie door de VN-Veiligheidsraad loodsen waarin Syrië Irak wordt gevraagd om open kaart te spelen over het chemischeWMD arsenaal.
...
Mocht Syrië Irak geen gehoor geven aan de resolutie, volgen er "extreem serieuze maatregelen", zo kondigde Fabius Bush aan.
Wat jij leest, en niet leest, is aan jou. Dat je niet leest wat tegen je vooringenomen standpunten en geloof ingaat, dat was me duidelijk. Laten we het verder beschaafd houden.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:27 schreef DeToffifee het volgende:
Ik negeer jou ook. Doe me een lol, en quote me niet meer. Ik lees je verhalen toch al niet.
En laat anderen, die IK quote, ook eens aan het woord, wat jij zegt interesseert me niet.
Gaaaaaap. Dat doen ze zo vaak. En steeds als daar behoefte aan is, om zieltjes voor de aanschaf van die vliegende sigarendoos, de JSF, te winnen, of Russen af te schilderen als vijanden, plaatst de Teleraaf weer zo'n suggestief berichtje.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:30 schreef rever het volgende:
Ja maar je moet het nu wel in de juiste konttekst zien natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:39 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Gaaaaaap. Dat doen ze zo vaak. En steeds als daar behoefte aan is, om zieltjes voor de aanschaf van die vliegende sigarendoos, de JSF, te winnen, of Russen af te schilderen als vijanden, plaatst de Teleraaf weer zo'n suggestief berichtje.
Het kan natuurlijk ook zijn dat een andere hooggeplaatste officier of weet ik wat die blackops transport heeft laten orderen en dat andere agencys dat opvingen en doorspeelden aan de senator die waarschuwde voor nuke attacks.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:33 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Zag een stukje over een Amerikaanse hoogleraar, die van de Universiteit waar hij doceert een commentaar op de ontwikkelingen rond de NSA van zijn blog op de server van de universiteit moest halen.
Schreef de hoogleraar:
“I admit that at this point one of my biggest concerns was to avoid coming off like a crank,” Green wrote of his answers at the time. “After all, if I got quoted sounding too much like an NSA conspiracy nut, my colleagues would laugh at me…Not only does the worst possible hypothetical I discussed appear to be true, but it’s on a scale I couldn’t even imagine. I’m no longer the crank, I wasn’t even close to cranky enough.”
De 'Aluhoedjes'-standpunten komen weer in een ander daglicht te staan.
'Ongeautoriseerd' is hier helemaal niet aan de orde.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:33 schreef rever het volgende:
Nee hoor, ze vliegen regelmatig ongeautorizeerd door het luchtruim als spierballenvertoon.
Je leest niet goed, ik zei dat ze Assad willen afzwakken, dat klopt ook helemaal, maar dan door de chemische wapens weg te halen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:35 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik weet niet meer waar ik het gelezen had, maar het ging wel degelijk om afzwakken. Maar heb jij geen reden om wantrouwerig te zijn jegens het beleid van de Amerikanen? Je hebt niet zoiets van 'hier zit meer achter'?
Ik vroeg de vraag aan iemand anders. Dan hoef jij niet nog eens met je zogenaamde alleswetende mening ertussen te komen door antwoord te geven op mijn gestelde vraag aan een ander.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:36 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Wat jij leest, en niet leest, is aan jou. Dat je niet leest wat tegen je vooringenomen standpunten en geloof ingaat, dat was me duidelijk. Laten we het verder beschaafd houden.
doe nou gewoon even PM'en johquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:44 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ik vroeg de vraag aan iemand anders. Dan hoef jij niet nog eens met je zogenaamde alleswetende mening ertussen te komen door antwoord te geven op mijn gestelde vraag aan een ander.
Vind je nou nog steeds dat Assad wordt gestraft voor zijn zogezegde gebruik van gifgas ?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:42 schreef DeToffifee het volgende:
Je leest niet goed, ik zei dat ze Assad willen afzwakken, dat klopt ook helemaal, maar dan door de chemische wapens weg te halen.
Of vind je het normaal dat ze die dingen gebruiken, en hoe moeten ze anders weg daar?
Wie weet nu door het Russische voorstel, maar ik heb er zelf een hard hoofd over in.
Ja, dat zullen ze vast doen. Maar het is echt niet zo dat ze alleen maar de chemische wapens gaan aanpakken. Ik weet zeker dat ze de luchtmacht compleet gaan vernietigen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:42 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Je leest niet goed, ik zei dat ze Assad willen afzwakken, dat klopt ook helemaal, maar dan door de chemische wapens weg te halen.
Of vind je het normaal dat ze die dingen gebruiken, en hoe moeten ze anders weg daar?
Wie weet nu door het Russische voorstel, maar ik heb er zelf een hard hoofd over in.
Hou de ontwikkelingen maar in de gaten. Die aanval van maart was het werk van 'onze rebellen'. Maar dat wilde de VS niet horen, dus lieten ze de VN die 'assessment' weer inslikken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:33 schreef Montagui het volgende:
Ik ben het niet met je oorlogszuchtige scenario eens.
Vanaf het begin was het doel het opruimen van die chemische wapens. Die wapens zijn een tikkende tijdbom, zeker als ze ook nog in handen zouden kunnen vallen van aan Al Qaeda gelieerde groeperingen. Daarbij was er ook al sprake van het gebruik van chemische wapens in maart/april 2013.
Ik heb nog iets onder mijn vorige bericht toegevoegdquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:46 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja, dat zullen ze vast doen. Maar het is echt niet zo dat ze alleen maar de chemische wapens gaan aanpakken. Ik weet zeker dat ze de luchtmacht compleet gaan vernietigen.
"Dat moet ook wel, anders kunnen we niet bombarderen. Het is voor onze eigen veiligheid".
Zoiets.
Dat is een gevolgtrekking die ik niet helemaal volg. Dan moet de piloot van dat vliegtuig zeker ook vernietigd worden...quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:49 schreef DeToffifee het volgende:
Reactie op dit bericht: ja, maar een deel van de Syrische luchtmacht zal ook wel vernietigd moeten worden, aangezien dat gifgas uit een vliegtuig is afgevuurd.
Nee.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:52 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is een gevolgtrekking die ik niet helemaal volg. Dan moet de piloot van dat vliegtuig zeker ook vernietigd worden...
Hoe bedoel je dit?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:45 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Vind je nou nog steeds dat Assad wordt gestraft voor zijn zogezegde gebruik van gifgas ?
Sinds Sarkozy eerst met zijn pet in de hand bij Bush ging vragen of die zijn kandidatuur voor het Franse presidentschap wilde steunen, alvorens het Franse volk te melden dat hij in de race was om Chirac op te volgen, is die reputatie van Frankrijk als 'buitenbeentje' redelijk beschadigd.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:36 schreef Morendo het volgende:
Rustig. Het is Frankrijk maar. Niet serieus te nemen dus.
De context is, denk ik, dat 'bepaalde kringen' behoefte hebben aan Rusland als vijand.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:41 schreef rever het volgende:
Ja maar je moet het nu wel in de juiste konttekst zien natuurlijk.
Waarom? Volgens mij is wat ze in Syrië gebruiken artillerie en raketten.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:49 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ik heb nog iets onder mijn vorige bericht toegevoegd![]()
Reactie op dit bericht: ja, maar een deel van de Syrische luchtmacht zal ook wel vernietigd moeten worden, aangezien dat gifgas uit een vliegtuig is afgevuurd.
Vind je het afnemen van een kind zijn speelgoed genoeg als straf of moet hij nog steeds een oorlel krijgen ?quote:
Het kan natuurlijk ook zijn dat ik het mis heb wat die vliegtuigen betreft hoor.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:56 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarom? Volgens mij is wat ze in Syrië gebruiken artillerie en raketten.
En de wapens zijn ergens opgeslagen, en niet in vliegtuigen natuurlijk.
Jij hebt blijkbaar reden om Obama op zijn woorden te vertrouwen. Anderen hebben een hele goede reden om dat niet te doen. Ik heb mijn kijk al uitgelegd. Kijk naar hun buitenlandse beleid van de afgelopen 60 jaar. Zeg maar na de 2de wereldoorlog. Veel mensen weten niet wat voor rotzooi de Amerikanen allemaal uitgehaald hebben. Vaak wordt het als 'gekkigheid' en 'aluhoedjes' afgedaan, maar het is bekend wat voor ellende hun buitenlandse politiek heeft gebracht naar tientallen landen.
En ik heb geen enkele reden om te geloven dat de Amerikanen hun buitenlandse politiek nu ineens compleet gaan omgooien. Het heeft tot nu toe altijd gewerkt.
Ik vind dat jij je enkel richt op de zogenaamde slechtheid van de Amerikanen, en vergeet wie er begonnen is met chemische wapens te gooien.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Vind je het afnemen van een kind zijn speelgoed genoeg als straf of moet hij nog steeds een oorlel krijgen ?
Alles is mogelijk. Ook dat iemand Graham ingewijde maakte, omdat hij een serieuze 'team-speler' is, maar die vervolgens dacht: 'Not in my back-yard!' En door het wereldkundig te maken, de keuze van SC/Charleston hoopte te frustreren, zonder zichzelf onmogelijk te maken bij de andere 'spelers'. Of het is allemaal een toevallige samenloop van omstandigheden. Ik verbaas mij er alleen over, dat niemand die Graham doorzaagt over zijn toch wat merkwaardige angsthazerij.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:41 schreef b4kl4p het volgende:
Het kan natuurlijk ook zijn dat een andere hooggeplaatste officier of weet ik wat die blackops transport heeft laten orderen en dat andere agencys dat opvingen en doorspeelden aan de senator die waarschuwde voor nuke attacks.
Dat er vieze spelletjes worden gespeeld moge duidelijk zijn, er hoeft natuurlijk niet genuked te worden, het kan ook puur manipulatie van die senator zijn.
Ja, als je wil 'hakken', doe dan even buiten het forum om. Want dit is ergerlijk. Je stelde geen vraag. Je stelde dit:quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:44 schreef DeToffifee het volgende:
Ik vroeg de vraag aan iemand anders. Dan hoef jij niet nog eens met je zogenaamde alleswetende mening ertussen te komen door antwoord te geven op mijn gestelde vraag aan een ander.
Rutte?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:48 schreef Tem het volgende:
En welke malloot wil zijn soldaten in die brandhaard installeren.
Dat is mijn mening naar Peunage toe, en ik verwacht dat hij wel zal reageren daarop. Jij denkt echt wel even de boel te regelen he?quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:06 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Ja, als je wil 'hakken', doe dan even buiten het forum om. Want dit is ergerlijk. Je stelde geen vraag. Je stelde dit:
Sorry, maar dit klopt niet.
En dat is onzin. Belangrijk dat iedereen die hier meeleest zich dat realiseert, en dat het niet onweersproken blijft staan.
Wauw! Weer zo'n losse 'statement' waar geen splinter bewijs voor is.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:49 schreef DeToffifee het volgende:
Nou, ik vraag me af wat zij dan precies geleerd hebben. Hetzelfde oorlogstaaltje als in 2001 en 2003 krijgen we nu ook gewoon te horen. Laat ze eerst maar eens bewijzen dat het inderdaad Assad was die de wapens ingezet heeft. En wanneer dat gebeurd is kan ik je verzekeren dat de internationale gemeenschap zelf gaat eisen dat er een oplossing komt. Als die beslist dat ze Syrië moeten aanvallen, prima. Maar dan was het niet alleen de beslissing van de man met de drones.quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:00 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook zijn dat ik het mis heb wat die vliegtuigen betreft hoor.
Ik las gisteren dat Obama en Kerry hebben gezegd dat ze geleerd hebben van Irak en Afghanistan.
Ik zie geen reden om ze niet een kans te geven. Vooral nu het inleveren van alle chemische wapens ook een optie blijkt te zijn. Daar zie je al aan, dat het ze niet om aanvallen gaat.
Dan moet Assad natuurlijk wél totaal meewerken, dat snap je.
Ik kan me niet voorstellen dat Bush jr. net als Obama zijn congres voorrang zou hebben gegeven alvorens aan te vallen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nou, ik vraag me af wat zij dan precies geleerd hebben. Hetzelfde oorlogstaaltje als in 2001 en 2003 krijgen we nu ook gewoon te horen. Laat ze eerst maar eens bewijzen dat het inderdaad Assad was die de wapens ingezet heeft. En wanneer dat gebeurd is kan ik je verzekeren dat de internationale gemeenschap zelf gaat eisen dat er een oplossing komt. Als die beslist dat ze Syrië moeten aanvallen, prima. Maar dan was het niet alleen de beslissing van de man met de drones.
Nee, Kerry werd met zijn broek op zijn enkels uit het toilet gehaald door een vraag van een journalist in Londen, die vroeg hoe de VS zouden reageren als Syrië zijn chemische wapens onder internationaal toezicht zou plaatsen. Waarop Kerry zich liet ontvallen dat het een oplossing zou zijn, als hij die wapens binnen een week in zou leveren. Waar hij aan toevoegde dat het toch niet ging gebeuren. Terwijl juist op dat moment Rusland en Syrië met dat exacte voorstel naar buiten kwamen. Auw!quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:00 schreef DeToffifee het volgende:
Ik zie geen reden om ze niet een kans te geven. Vooral nu het inleveren van alle chemische wapens ook een optie blijkt te zijn. Daar zie je al aan, dat het ze niet om aanvallen gaat.
quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:17 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Nee, Kerry werd met zijn broek op zijn enkels uit het toilet gehaald door een vraag van een journalist in Londen, die vroeg hoe de VS zouden reageren als Syrië zijn chemische wapens onder internationaal toezicht zou plaatsen. Waarop Kerry zich liet ontvallen dat het een oplossing zou zijn, als hij die wapens binnen een week in zou leveren. Waar hij aan toevoegde dat het toch niet ging gebeuren. Terwijl juist op dat moment Rusland en Syrië met dat exacte voorstel naar buiten kwamen. Auw!
Vervolgens krabbelde het State Department als een bezetene terug, door te stellen dat het een 'retorisch' antwoord was. Maar toen zaten de 'warmongers' al klem.
En uiteraard wist Kerry daar ook van....dus misschien was de uitspraak van Kerry een echt versprekinkje (dat het nog niet naar buiten mocht komen), maar voor hetzelfde geld was het een opzetje.....quote:Een woordvoerder van Poetin claimt dinsdag dat de Russische president en Obama op de G20 al spraken over de optie om chemische wapens onder internationaal toezicht te stellen. Dat meldt persbureau Reuters.
Lol hou toch es op met steeds mij persoonlijk te veroordelen ffs.quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:01 schreef DeToffifee het volgende:
Ik vind dat jij je enkel richt op de zogenaamde slechtheid van de Amerikanen, en vergeet wie er begonnen is met chemische wapens te gooien.
Als Assad zijn volledige medewerking verleent en al dat smerige spul inlevert, en ook de spullen tot ontwikkeling van, dan vind ik het prima. Want daar ging het al vanaf 21 augustus met de grootste gifgas aanval om; die chemische wapens moeten daar weg. Ze zijn gebruikt.quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:54 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Lol hou toch es op met steeds mij persoonlijk te veroordelen ffs.![]()
Mijn vraag / opmerking was redelijk duidelijk/eenvoudig hoor ...![]()
Jij wou persé dat Assad gestraft werd , liefst met raketten en bommen enzo
En nu gaan ze alleen zijn chemische wapens gewoon afnemen
Vind je nog steeds dat hij voldoende gestraft wordt zo , of heb je toch liever je raketten en bommen erbij ?
Wat ben jij een hypocriet zegquote:Op dinsdag 10 september 2013 16:00 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Als Assad zijn volledige medewerking verleent en al dat smerige spul inlevert, en ook de spullen tot ontwikkeling van, dan vind ik het prima. Want daar ging het al vanaf 21 augustus met de grootste gifgas aanval om; die chemische wapens moeten daar weg. Ze zijn gebruikt.
Dus. Voor mij natuurlijk ook liever deze optie.
Wat er uiteindelijk van komt moeten we nog maar afwachten.
quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:02 schreef Mohammed_a_zemmel het volgende:
[..]
Wat ben jij een hypocriet zeg
Heeft zich gisteren geregistreerd, komt vandaag voor het eerst in het topic, begint gelijk te schelden zonder uitleg.quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:02 schreef Mohammed_a_zemmel het volgende:
[..]
Wat ben jij een hypocriet zeg
Natuurlijk. Wie de macht heeft gebruikt het.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:19 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ben bang dat ik het snap nu ja.....je hele verhaal heeft weinig met de werkelijkheid te maken.
Ik constateer iets. De uitleg van mijn constatering vind je boven jouw opmerking. Mijn registratie is totaaaaal irrelevant.quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:04 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
[..]
Heeft zich gisteren geregistreerd, komt vandaag voor het eerst in het topic, begint gelijk te schelden zonder uitleg.
Ga zo door
vn is onafhankelijk toch of vergis ik me?quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:03 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Nu lopen we alleen wel het risico dat er straks welles-nietes discussies gaan volgen of Assad zich al dan niet hieraan houdt. Dit is natuurlijk volkomen arbitrair en geheel afhankelijk van of de burgeroorlog verloopt naar wens van 1 van de betrokken partijen. Een onafhankelijk controlemechanisme is essentieel.
Ik ben niet eens zo zeer pro Amerikaans. Ik ben tegen het gebruik van chemische wapens. En dat is een groot verschil.quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:04 schreef Mohammed_a_zemmel het volgende:
Men die zo pro-Amerikaans zijn, zijn zeker de uranium kogels vergeten, atoombom enzovoort. Ik vind Amerika een mooi land maar dat gewijs word ik toch wel ziek van
Ja, ik vind van welquote:Op dinsdag 10 september 2013 16:06 schreef harrytwatter het volgende:
[..]
vn is onafhankelijk toch of vergis ik me?
Jij vind dat Amerika in moet grijpen, in deze constateer ik dus ook dat jij vindt dat Amerika gelijk heeft? Of zie ik het fout?quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:07 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ik ben niet eens zo zeer pro Amerikaans. Ik ben tegen het gebruik van chemische wapens. En dat is een groot verschil.
Je moet anders maar es iets anti-amerikaans typen ... krijg je gelijk reactie ...quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:07 schreef Mohammed_a_zemmel het volgende:
Jij vind dat Amerika in moet grijpen, in deze constateer ik dus ook dat jij vindt dat Amerika gelijk heeft? Of zie ik het fout?
Nou ik zie gewoon dingen die men zegt, en niet alleen op Fok!. Daarbij komt hypocrisie snel om de hoek kijken ( in zijn lichtste vorm, dat wel )quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:08 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Je moet anders maar es iets anti-amerikaans typen ... krijg je gelijk reactie ...
Toen Israel nog niet zolang geleden de palestijnen bombardeerden met witte fosfor bleef het oorverdovend stil ,ondanks dat dit volgens de geneefse conventies net zo verboden is! .. Er wordt met 2 maten gemeten, dat is wat er zo krom is.quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:07 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ik ben niet eens zo zeer pro Amerikaans. Ik ben tegen het gebruik van chemische wapens. En dat is een groot verschil.
Iets?? Neuuuuu. Als het aan jullie ligt is het allemaal Amerika gebash. Lees maar terug.quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:08 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Je moet anders maar es iets anti-amerikaans typen ... krijg je gelijk reactie ...
'' Jullie ''. Belachelijke woordkeuze, ondoordacht gezwets en generaliserend. Bedankt voor je o zo gegronde bijdrage.quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:11 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Iets?? Neuuuuu. Als het aan jullie ligt is het allemaal Amerika gebash. Lees maar terug.
Wat is witte fosfor voor spul?quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:09 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Toen Israel nog niet zolang geleden de palestijnen bombardeerden met witte fosfor bleef het oorverdovend stil ,ondanks dat dit volgens de geneefse conventies net zo verboden is! .. Er wordt met 2 maten gemeten, dat is wat er zo krom is.
De meesten ja. Maar hoe weet jij dat, sinds dat je gisteren bent geregistreerd?quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:12 schreef Mohammed_a_zemmel het volgende:
[..]
'' Jullie allemaal''. Belachelijke woordkeuze, ondoordacht gezwets en generaliserend. Bedankt voor je o zo gegronde bijdrage.
Bij aanraking verbrandingen op de huid. Gevaarlijk spulquote:Op dinsdag 10 september 2013 16:12 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Wat is witte fosfor voor spul?
Je kan meelezen als je niet geregistreerd bent? Kun je niet inhoudelijk reageren op hetgeen ik meld?quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:13 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
De meesten ja. Maar hoe weet jij dat, sinds dat je gisteren bent geregistreerd?
Je bent vast een kloon. Held.
Als je ervoor hebt meegelezen, dan weet je wat ik bedoel. Dus ik zeg dat de meesten dat doen, en daar is niets gelogen, hypocriet, generaliserend, of wat je nog meer hebt aan.quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:13 schreef Mohammed_a_zemmel het volgende:
[..]
Je kan meelezen als je niet geregistreerd bent? Kun je niet inhoudelijk reageren op hetgeen ik meld?
Dus iedereen hier is voor ''Amerika gebash''? Lijkt me wel meevallen tochquote:Op dinsdag 10 september 2013 16:15 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Als je ervoor hebt meegelezen, dan weet je wat ik bedoel. Dus ik zeg dat de meesten dat doen, en daar is niets gelogen, hypocriet, generaliserend, of wat je nog meer hebt aan.
Nee, let maar opquote:Op dinsdag 10 september 2013 16:16 schreef Mohammed_a_zemmel het volgende:
[..]
Dus iedereen hier is voor ''Amerika gebash''? Lijkt me wel meevallen toch
Ik denk dat je gelijk gaat krijgen. Strategisch slim van de Russen dit hoor.quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Volgens mij gaat die aanval er niet meer komen...
Hoe erg dat spul ook is, heb het even opgezocht, het is geen chemisch wapen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:09 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Toen Israel nog niet zolang geleden de palestijnen bombardeerden met witte fosfor bleef het oorverdovend stil ,ondanks dat dit volgens de geneefse conventies net zo verboden is! .. Er wordt met 2 maten gemeten, dat is wat er zo krom is.
het mag niet als wapen gebruikt worden , dit is wel gebeurd. Dit is net zo goed verboden als chemische wapens. Het mag alleen gebruikt worden om bv een rookgordijn aan te leggen, maar je mag er geen burgers mee bombarderen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:20 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Hoe erg dat spul ook is, heb het even opgezocht, het is geen chemisch wapen.
Gebruik in oorlogen
Tijdens de Vietnamoorlog werd witte fosfor aangeduid met de codenaam Willy Pete (van de Engelse benaming white phosphorus). Het werd voornamelijk gebruikt voor het leggen van rookgordijnen.
De documentaire Fallujah: The Hidden Massacre suggereert dat de VS witte fosfor hebben gebruikt in de verovering van de stad Fallujah in 2005, tijdens de verovering van Irak.
In januari 2009 gebruikten zowel Israël als de Palestijnse militanten van Hamas witte fosforbommen in het conflict in de Gazastrook.
In mei 2009 stelde de internationale mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch het gebruik van witte fosfor door NAVO-eenheden in Afghanistan aan de orde, naar aanleiding van een incident op 14 maart 2009, waarbij een 8-jarig meisje in het Alahsay-district in het oosten van de provincie Kapisa ernstige brandwonden zou hebben opgelopen door witte fosfor-munitie.
Het Rode Kruis is een groot voorstander van een algeheel verbod op het gebruik van witte fosfor, ook al geldt het volgens internationale afspraken niet als een chemisch wapen.
Wikipedia
Tja, dat lees ik er niet uit.quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
het mag niet als wapen gebruikt worden , dit is wel gebeurd. Dit is net zo goed verboden als chemische wapens. Het mag alleen gebruikt worden om bv een rookgordijn aan te leggen, maar je mag er geen burgers mee bombarderen.
dan moet je het VN handvest erop naslaan.quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:28 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Tja, dat lees ik er niet uit.
Bedoel je nou dat we duurzame vrede gaan krijgen na het uitschakelen van Israel ?quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:28 schreef Schurkenstaat het volgende:
Mogelijk dat hij zelfs samen met Rusland iets tegen de agressor onderneemt. Met duurzame vrede als eindresultaat.
Ik heb het gevonden, het staat in Algemeen protocol III van het humaintair oorlogsrecht. "protocol inzake het verbod op de beperking van het gebruik van brandwapens"quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:28 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Tja, dat lees ik er niet uit.
quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:28 schreef Schurkenstaat het volgende:
Het gaat ongeveer zoals ik voorspeld had: géén aanval. De VS willen in zekere zin -in bepaalde contreien- wel, maar Obama toont zich beschaafd, progressief en politiek slim. Al is het een fotofinish in dit geval. Obama is wat mij betreft de Nobelprijs van de vrede waard. Ik heb grenzeloos veel vertrouwen in die man.
Wat ik nu vrees is een overtreffende trap van de vorige gifgas truc. En dan mag je denken aan een gifgas-aanval op Israëlisch grondgebied, liefst natuurlijk dichtbevolkt. En een Israël dat zonder enige vorm van onderzoek of andere diplomatiek zeer uitgebreid terugslaat en de VS ertoe dwingen alsnog aan dit conflict deel te nemen.
Israël wil namelijk -tegen elke prijs- dat de chaos groter wordt en Assad het loodje legt. En Israël is in staat gebleken tot het USS Liberty incident (zoek maar eens op), waar ook een zekere wanhoop in school. Dat was destijds hun truc de VS een oorlog in te slepen. Als je het mij vraagt gaan ze nu iets soortgelijks uithalen.
Wat ik alleen hoop is dat Obama -waarschijnlijk persoonlijk- dit ook wel doorziet en zich ook hier de verstandigste in toont. Mogelijk dat hij zelfs samen met Rusland iets tegen de agressor onderneemt. Met duurzame vrede als eindresultaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |