Zoals zovaakquote:
Die liet waarschijnlijk ook wel de mensen huilen maar dan vanwege vreugde. De hoofdpersoon in mijn quote zorgde voor veel verdriet.quote:
De doelman in 58 nam de huilende Pelé in zijn handen. De Doelman van 1950 overleed arm en verketterd.quote:
Ben weg Robin....Hou de geest van Garrincha hoog.quote:Op maandag 9 september 2013 18:38 schreef RobinFriday het volgende:
Werd zelfs weggehouden van een training van het Braziliaans elftal in de jaren negentig omdat hij voor ongeluk zou zorgen.
Santos?quote:Op maandag 9 september 2013 18:38 schreef RobinFriday het volgende:
Werd zelfs weggehouden van een training van het Braziliaans elftal in de jaren negentig omdat hij voor ongeluk zou zorgen.
De slechtste europees voetballer van het jaar ooit.quote:
D'r was geen finale in 1950. Brazilië-Uruguay was de laatste groepswedstrijd van de finalegroep (Zweden en Spanje waren de andere 2 landen in die groep).quote:Op maandag 9 september 2013 21:29 schreef RobinFriday het volgende:
Het was de keeper van Brazilië 1950, Moacir Barbosa, die in de finale van dat WK de winnende goal van de Uruguayaan Ghiggia te makkelijk binnenliet en daar de rest van zijn leven de gevolgen van ondervond.
quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:31 schreef fanneke het volgende:
[..]
D'r was geen finale in 1950. Brazilië-Uruguay was de laatste groepswedstrijd van de finalegroep (Zweden en Spanje waren de andere 2 landen in die groep).
Nou vooruit.quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:31 schreef fanneke het volgende:
[..]
D'r was geen finale in 1950. Brazilië-Uruguay was de laatste groepswedstrijd van de finalegroep (Zweden en Spanje waren de andere 2 landen in die groep).
quote:Op vrijdag 13 september 2013 16:01 schreef RobinFriday het volgende:
Wie is deze voetballer?
[ afbeelding ]
De ex van John de Wolf ?quote:Op vrijdag 13 september 2013 16:01 schreef RobinFriday het volgende:
Wie is deze voetballer?
[ afbeelding ]
Een jonge Martin Drent?quote:Op vrijdag 13 september 2013 16:01 schreef RobinFriday het volgende:
Wie is deze voetballer?
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:35 schreef Irritatie100 het volgende:
PSV
Sevilla
Real Madrid
Fenerbahçe
Anzhi
Chelsea
Rusland
Nederland
Zuid-Korea
Australië
En dan ben ik al veel verder dan ik ooit had durven dromen eigenlijk
Sevilla is fout, maar goed je had er al 5.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:35 schreef Irritatie100 het volgende:
PSV
Sevilla
Real Madrid
Fenerbahçe
Anzhi
Chelsea
Rusland
Nederland
Zuid-Korea
Australië
En dan ben ik al veel verder dan ik ooit had durven dromen eigenlijk
Mühren en Wilkes ?quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:43 schreef RobinFriday het volgende:
Over Sevilla. Noem twee Nederlanders die bij die club hebben gespeeld.
Die laat ik aan andere over. Ik zat die wedstrijd achter het doel (waar ik eigenlijk altijd wel zit), waar de penalty werd binnengeschoten, Dus voor mij te simpelquote:Op zaterdag 14 september 2013 15:05 schreef RobinFriday het volgende:
En via Betis Sevilla komen we (uiteraard) bij Robert de Pinho de Souza.
Tegen welke club schoot hij de beslissende penalty binnen waardoor hij bij PSV altijd herinnerd zal blijven worden?
Gakhokidze??quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:11 schreef Irritatie100 het volgende:
En via penaltyseries van PSV komen we uit bij de volgende vraag:
Welke PSV'er miste als enige in de penaltyreeks tegen Feyenoord in de UEFA-cup?
Baal overigens nog altijd dat ik niet bij die wedstrijd ben geweest, nog steeds metersdik kippenvel als ik die beelden kijk. En zeker na de 1-1 van PierreMaar gelukkig was ik wel bij de finale
Ik zoek inderdaad een plaatselijke FCquote:Op zaterdag 14 september 2013 17:31 schreef RobinFriday het volgende:
Ben niet zo thuis in Praag.
de plaatselijke FC dan maar?
FC Praag bedoel ik.quote:Op zaterdag 14 september 2013 18:02 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Ik zoek inderdaad een plaatselijke FC
Viktoria Zizkov, de 5e club van Praag.quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:03 schreef fanneke het volgende:
Bohemians 1905, Viktoria Zizkov, Meteor...
Weet niet wat je precies zoekt?
Zal wel een onbeduidende lul de behanger zijn. Van Praag ?quote:Op zaterdag 14 september 2013 23:08 schreef RobinFriday het volgende:
Nieuwe vraag.
Wie is de huidige bondsvoorzitter van de KNVB?
Het klinkt gek maar je hebt in Praag 2 clubs die Bohemians heten.. Bohemians 1905 en Bohemians Praag.. zit een heel verhaal achter dat ik vorig jaar na een bezoek aan Praag ff heb opgezocht..quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:20 schreef Boezeidekoe het volgende:
Sparta Praag, Slavia Praag, Bohemians Praag, Dukla Praag en ?
Van Duijnhoven?quote:Op zondag 15 september 2013 13:36 schreef Boezeidekoe het volgende:
Wie is in het bezit van het officieuze wereldrecord "doelpunt gemaakt vanaf de grootste afstand" ?
Gokje Volkmar Gross? Ik meen me daar iets van te herinneren vanuit zijn eigen 16 meter.quote:Op zondag 15 september 2013 14:48 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Nee, het is wel een keeper(uiteraard)
Dat zou best kunnen maar er is een keeper die hetzelfde deed maar dan van nog grotere afstand. Vrij recentquote:Op zondag 15 september 2013 14:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Gokje Volkmar Gross? Ik meen me daar iets van te herinneren vanuit zijn eigen 16 meter.
Oh..en in welke mate dan?quote:Op maandag 9 september 2013 21:29 schreef RobinFriday het volgende:
..............
en daar de rest van zijn leven de gevolgen van ondervond.
Mis ik ook, met NL74 het beste elftal dat niet wonquote:Op zondag 15 september 2013 16:33 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Oh..en in welke mate dan?
on-topic:
Ik mis in de TT nog de optie 1982 elftal.
quote:Op zondag 10 november 2013 13:19 schreef Boezeidekoe het volgende:
Even dit leuke topic nieuw leven inblazen met een quiz van 10 vragen:
1. Hoeveel stadsderby's worden er dit seizoen gespeeld in de Serie A? 3 ?
2. Wie gaf de voorzet op de goal van Dick van Dijk tijdens de EC-1 finale 1971 Ajax-Panathinaikos? Piet Keizer ?
3. Welke naam hoort niet in dit rijtje thuis en waarom? Vlemmings ? Is zelf nooit prof geweest ?
- Erwin Koeman
- Gert-Jan Verbeek
- Arie Haan
- Leon Vlemmings
- Ronald Koeman
- Johan Cruyff
- Ruud Gullit
4. Welke speler bezit het wereldrecord als het gaat om het aantal gemaakte doelpunten in een interland? Een Nieuw Zeelander ?
5. Hoeveel clubs uit de 4 noordelijke provincies samen(Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel) spelen er dit seizoen in de Jupiler League?
6. Welke club ontbreekt in dit rijtje? SC Amersfoort ?
- RBC Roosendaal
- VCV Zeeland
- AGOVV
- FC Wageningen
- Veendam
- SC Amersfoort
- Xerxes/DHC
- Haarlem
- ................?
7. In welk jaar werd de eerste penalty tijdens een finale van het WK toegekend? 74 ?
8. Hoeveel clubs in de Serie A die geografisch gezien ten zuiden van Rome liggen veroverden de landstitel(1945-heden)?
9. Welke club hoort niet in dit rijtje thuis en waarom?
- Feyenoord
- Newcastle United
- Terek Grozny
- AC Milan
- LA Galaxy
- Chelsea
10. Door welk bizar voorval werd de Chileense keeper Roberto Rojas ooit levenslang geschorst? Iets met een gijzeling of Overval ?
Nog geen juist antwoord gegeven toch ? Is het overigens niet vorige week verbeterd in de wedstrijd Stoke-Southampton door doelman Begovic ?quote:Op zondag 15 september 2013 15:03 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen maar er is een keeper die hetzelfde deed maar dan van nog grotere afstand. Vrij recent
quote:
3. Johan Cruijf, enige die geen trainer van Feyenoord is geweest.quote:Op zondag 10 november 2013 13:19 schreef Boezeidekoe het volgende:
1. Hoeveel stadsderby's worden er dit seizoen gespeeld in de Serie A?
2. Wie gaf de voorzet op de goal van Dick van Dijk tijdens de EC-1 finale 1971 Ajax-Panathinaikos?
3. Welke naam hoort niet in dit rijtje thuis en waarom?
- Erwin Koeman
- Gert-Jan Verbeek
- Arie Haan
- Leon Vlemmings
- Ronald Koeman
- Johan Cruyff
- Ruud Gullit
4. Welke speler bezit het wereldrecord als het gaat om het aantal gemaakte doelpunten in een interland?
5. Hoeveel clubs uit de 4 noordelijke provincies samen(Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel) spelen er dit seizoen in de Jupiler League?
6. Welke club ontbreekt in dit rijtje?
- RBC Roosendaal
- VCV Zeeland
- AGOVV
- FC Wageningen
- Veendam
- SC Amersfoort
- Xerxes/DHC
- Haarlem
- ................?
7. In welk jaar werd de eerste penalty tijdens een finale van het WK toegekend?
8. Hoeveel clubs in de Serie A die geografisch gezien ten zuiden van Rome liggen veroverden de landstitel(1945-heden)?
- Feyenoord
- Newcastle United
- Terek Grozny
- AC Milan
- LA Galaxy
- Chelsea
10. Door welk bizar voorval werd de Chileense keeper Roberto Rojas ooit levenslang geschorst?
Vraag 6 misschien Holland Sport ? Had Amersfoort over het hoofd gezien.quote:
Klopt maar ik vond 54 dagen wachten op een juist antwoord iets teveel van het goede, in de tussentijd heb ik deze quiz samengesteld.quote:Op zondag 10 november 2013 13:30 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Nog geen juist antwoord gegeven toch ? Is het overigens niet vorige week verbeterd in de wedstrijd Stoke-Southampton door doelman Begovic ?
Oh ja Australiër ipv Nieuw Zeelander.quote:Op zondag 10 november 2013 13:45 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
3. Johan Cruijf, enige die geen trainer van Feyenoord is geweest.
4. Archie Thompson geloof ik. In ieder geval een Australiër die een stuk of 13 keer scoorde tegen dat Samoa.
6. FC Vlaardingen?
9. AC Milan, daar is Gullit speler geweest maar geen trainer.
oke ik dacht namelijk dat je het er niet mee eens was dat ik 10 vragen tegelijk stelquote:Op zondag 10 november 2013 13:43 schreef tong80 het volgende:
[..]Paar van je vragen proberen te beantwoorden.
Dat was toch de bedoeling ?
Allemaal goed alleen bij vraag 6 was ik vergeten naar de reden te vragen maar aangezien je meteen het goede antwoord gaf weet je dat wel.quote:Op zondag 10 november 2013 13:45 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
3. Johan Cruijf, enige die geen trainer van Feyenoord is geweest.
4. Archie Thompson geloof ik. In ieder geval een Australiër die een stuk of 13 keer scoorde tegen dat Samoa.
6. FC Vlaardingen?
9. AC Milan, daar is Gullit speler geweest maar geen trainer.
Nu nog jureren.quote:Op zondag 10 november 2013 13:47 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
oke ik dacht namelijk dat je het er niet mee eens was dat ik 10 vragen tegelijk stel
En mijn antwoorden ?quote:Op zondag 10 november 2013 13:49 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Allemaal goed alleen bij vraag 6 was ik vergeten naar de reden te vragen maar aangezien je meteen het goede antwoord gaf weet je dat wel.
Zie het nou pas, je hebt er ook antwoorden achter gezet. Sorry. Alleen vraag 2 en 7 zijn goed.quote:
Clubs die failliet zijn gegaanquote:Op zondag 10 november 2013 13:49 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Allemaal goed alleen bij vraag 6 was ik vergeten naar de reden te vragen maar aangezien je meteen het goede antwoord gaf weet je dat wel.
Zo zonde van Haarlem. Mooie club vroeger.quote:Op zondag 10 november 2013 13:55 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Clubs die failliet zijn gegaan
En FC Vlaardingen, nu is er geen betaald voetbal meer in mijn mooie geboorte- en woonplaatsquote:Op zondag 10 november 2013 13:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zo zonde van Haarlem. Mooie club vroeger.
Nu?quote:Op zondag 10 november 2013 14:03 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
En FC Vlaardingen, nu is er geen betaald voetbal meer in mijn mooie geboorte- en woonplaats
Dat is een detailquote:Op zondag 10 november 2013 14:07 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Nu?
Het is 32 jaar geleden dat deze club failliet ging! Tot een paar jaar geleden toen ik een oud Panini voetbalplaatjes album inkeek had ik er zelfs nog nooit van gehoord
Zonder inbegrip van de returns. Jou antwoord zou dus 3 zijn maar dat is niet goedquote:Op zondag 10 november 2013 14:20 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik gok op 6 voor vraag 1 (AC - Inter, AS - Lazio en Torino - Juve met daarbij dus ook nog de returns)
Klein clubje met een vreselijk stadion. Wel Wim Koevermans in de ploeg gehad die er bij was op het EK-88.quote:Op zondag 10 november 2013 14:03 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
En FC Vlaardingen, nu is er geen betaald voetbal meer in mijn mooie geboorte- en woonplaats
Bedankt voor je input, alleen waren een aantal juiste antwoorden al gegeven. Vraag 1 is goed en vraag 10 feitelijk ook, alleen had ik een iets uitgebreider antwoord verwachtquote:Op zondag 10 november 2013 14:45 schreef Piebe het volgende:
1. Hoeveel stadsderby's worden er dit seizoen gespeeld in de Serie A?
AS Roma - Lazio
Inter - AC
Chievo - Hellas Verona
Juventus - Torino
Sampdoria - Genua
2. Wie gaf de voorzet op de goal van Dick van Dijk tijdens de EC-1 finale 1971 Ajax-Panathinaikos?
Cruyff.
- Erwin Koeman
- Gert-Jan Verbeek
- Arie Haan
- Leon Vlemmings
- Ronald Koeman
- Johan Cruyff
- Ruud Gullit
Johan Cruyff speelde alleen bij Feyenoord.
4. Welke speler bezit het wereldrecord als het gaat om het aantal gemaakte doelpunten in een interland?
Zou wel een speler van Australie zijn, of Nieuw-Zeeland.
1. Emmen
6. Welke club ontbreekt in dit rijtje?
- RBC Roosendaal
- VCV Zeeland
- AGOVV
- FC Wageningen
- Veendam
- SC Amersfoort
- Xerxes/DHC
- Haarlem
- ................?
7. In welk jaar werd de eerste penalty tijdens een finale van het WK toegekend?
1990. Italie
4.
- Feyenoord
- Newcastle United
- Terek Grozny
- AC Milan
- LA Galaxy
- Chelsea
Bij AC Milan was Gullit alleen speler.
10. Door welk bizar voorval werd de Chileense keeper Roberto Rojas ooit levenslang geschorst?
Fakete geraakt te zijn door iets uit het publiek, tijdens een kwalificatiewedstrijd.
Werd "geraakt" door Vuurwerkquote:Op zondag 10 november 2013 15:09 schreef Boezeidekoe het volgende:
Zoek nu dus nog antwoord op vraag 5,8 en 10(deels, een belangrijk element in het antwoord ontbreekt nog)
De nog openstaande vragen beantwoorden Tong, je weet hoe het werkt. Ik sta te popelen om mijn volgende serie van 10 vragen op je af te vurenquote:
Door van het veld te lopen ?quote:Op zondag 10 november 2013 15:50 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
En hoe wilde hij de scheidsrechter overtuigen dat hij geraakt was door vuurwerk?
Leuker is één voor één.quote:Op zondag 10 november 2013 16:34 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
De nog openstaande vragen beantwoorden Tong, je weet hoe het werkt. Ik sta te popelen om mijn volgende serie van 10 vragen op je af te vuren
Nee, deze is blijkbaar te moeilijk. Hij verwondde zichzelf met een scheermesje toen de scheidsrechter bij hem kwam kijken of hij daadwerkelijk geraakt was door het vuurwerk. Het was dus een vooropgezet plan.quote:
bijna, je noemt er 1 teveelquote:Op zondag 10 november 2013 16:41 schreef Pedroso het volgende:
Antwoord op vraag 5 is 3 ?
Emmen, De Graafschap en Jong Twente.
Tegenwoordig laten ze hun baard staan.quote:Op zondag 10 november 2013 16:41 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Nee, deze is blijkbaar te moeilijk. Hij verwondde zichzelf met een scheermesje toen de scheidsrechter bij hem kwam kijken of hij daadwerkelijk geraakt was door het vuurwerk. Het was dus een vooropgezet plan.
Heb je 54 dagen de tijd voor gehad en bovendien zul je er al duizenden gesteld hebben de afgelopen jaren schat ik zoquote:Op zondag 10 november 2013 16:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Leuker is één voor één.
Kan ik ook eens een vraag stellen.![]()
Oh, De Graafschap komt uit Gelderland zeker. Dan valt die af.quote:
Kan zijn. Je gaat je gang maar hoor. Heb zelf al zovaak het topic nieuw leven ingeblazen.quote:Op zondag 10 november 2013 16:44 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Heb je 54 dagen de tijd voor gehad en bovendien zul je er al duizenden gesteld hebben de afgelopen jaren schat ik zo
o wil best wel netjes mijn beurt afwachten hoor, overdreef een beetje.quote:Op zondag 10 november 2013 16:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kan zijn. Je gaat je gang maar hoor. Heb zelf al zovaak het topic nieuw leven ingeblazen.
Verona, Sampdoria ?quote:
Nee, kijk eens op de kaart naar grote steden in Italie ten zuiden van Rome en je komt een heel eindquote:
Napoli. De rest moet ik dan gokken. Pescara ?quote:Op zondag 10 november 2013 17:06 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Nee, kijk eens op de kaart naar grote steden in Italie ten zuiden van Rome en je komt een heel eind
Garliari ?quote:Op zondag 10 november 2013 17:27 schreef Boezeidekoe het volgende:
Napoli is goed ik zoek er nog 1. Club niet afkomstig van het vasteland
Laat maar.quote:
quote:Op zondag 10 november 2013 21:01 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat is geloof ik een aloude instinker, iemand gaf een tikje opzij naar Koeman. Stoichkov was het geloof ik?
Ben al weg.quote:Op zondag 10 november 2013 21:08 schreef Boezeidekoe het volgende:
Waarom weiger je de naam van de club goed te spellen tong? Dan zou de laatste vraag beantwoord zijn. Nu heb je al een nieuwe vraag gesteld. Foei.
1. Colombiaquote:Op zondag 10 november 2013 23:42 schreef Boezeidekoe het volgende:
1. Welk land zou oorspronkelijk het WK van 1986 organiseren, maar gaf de organisatie terug aan de FIFA waarna Mexico het mocht organiseren?
- Dick Advocaat
- Louis van Gaal
- Rinus Michels
- Johan Cruyff
- Leo Beenhakker
- Marco van Basten
Allebei goed, ze waren allemaal trainer van Ajax alleen Dick Advocaat niet.quote:Op maandag 11 november 2013 06:30 schreef Bos81 het volgende:
[..]
1. Colombia
3. Johan Cruijff was nooit bondscoach van Oranje (Hoewel het mij onwaarschijnlijk lijkt, dat je dat als antwoord wil horen)
Ik zie er overigens nog 1 Advocaat was nooit bij Ajax werkzaam
alle 3 correct.quote:Op maandag 11 november 2013 07:18 schreef Irritatie100 het volgende:
5. Jan van Halst
7. Nieuw-Zeeland
10. Ik meen Pierre van Hooijdonk, maar ben er niet 100% zeker van.
quote:Op maandag 11 november 2013 08:50 schreef zolderraam het volgende:
6. Wie is verantwoordelijk voor de toevoeging Eagles aan de clubnaam Go Ahead?
Barry Hughes
2 is goed, Sonny SilooYquote:Op maandag 11 november 2013 09:36 schreef tong80 het volgende:
2 Sonny Silooij ? 10 Ruud Geels ?
En stop eens met mierenneuken over een klein beetje verkeerd geschreven naam. Terwijl je zelf de naam van Johan Cruijff verkeerd spelt.
niet goed maar je denkt in de goede richting.quote:Op maandag 11 november 2013 09:47 schreef Keano het volgende:
9 ---> San Christovao komt als enige niet uit Rio de Janeiro?
8a is daarmee goed beantwoord.quote:Op maandag 11 november 2013 10:08 schreef tong80 het volgende:
8 is trouwens PEC Zwolle. Omdat Fred van den Hoorn het been van Danny Hesp had gebroken.
Er deden maar 4 landen mee. Grote kans dat je gelijk hebt.quote:Op maandag 11 november 2013 10:32 schreef Asap het volgende:
San Christovao zit als enige niet in de hoogste divisie van Brazilië??
4. 1964 deed Duitsland volgens mij niet mee aan het EK?
Zou best kunnen dat Sao Cristovao niet in de hoogste divisie speelt, maar dat bedoel ik niet. Kijk eens naar het argument van Keanoquote:Op maandag 11 november 2013 10:32 schreef Asap het volgende:
San Christovao zit als enige niet in de hoogste divisie van Brazilië??
4. 1964 deed Duitsland volgens mij niet mee aan het EK?
Ja had ook een spoiler kunnen plaatsen.quote:Op maandag 11 november 2013 11:10 schreef Boezeidekoe het volgende:
Dus nog vraag 4, 8a, 8b en 9.
Moet er nu vandoor, ik check de antwoorden vanavond.
1960 dan? Dat was de eerste.quote:Op maandag 11 november 2013 11:10 schreef Boezeidekoe het volgende:
Dus nog vraag 4, 8b, 8c en 9.
Moet er nu vandoor, ik check de antwoorden vanavond.
Heb ik al beantwoord.quote:
Deelsquote:
En we blijven maar wachten.quote:
8C Ajax verloor beide wedstrijden ?quote:Op zondag 10 november 2013 23:42 schreef Boezeidekoe het volgende:
8. Tegen welke club maakte Frank de Boer zijn debuut als speler:
A: in de eredivisie?
B: in europees verband?
C: wat was de overeenkomst tussen deze wedstrijden?
Dat klopt, maar eigenlijk zou het leuker zijn als je eerst vraag 8b goed beantwoord hadquote:Op maandag 11 november 2013 18:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
8C Ajax verloor beide wedstrijden ?
1960 is ook fout.quote:Op maandag 11 november 2013 11:24 schreef Asap het volgende:
[..]
1960 dan? Dat was de eerste.
Corinthians is Sao Paulo, San Christovao geen idee waar die zit, maar gezien de rest dan ook wel Rio
Heb geen idee. Van Bergkamp weet ik het wel.quote:Op maandag 11 november 2013 21:02 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Dat klopt, maar eigenlijk zou het leuker zijn als je eerst vraag 8b goed beantwoord had
In de return van deze wedstrijd was er telefoon voor de heer Waldheim.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb geen idee. Van Bergkamp weet ik het wel.
Austria Wien - Ajax. Trouwens Freek de Jonge moet rapid naar de telefoon komen. Simon Wiesenthal wil hem spreken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:34 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
In de return van deze wedstrijd was er telefoon voor de heer Waldheim.
hehe die kende ik nog niet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Austria Wien - Ajax. Trouwens Freek de Jonge moet rapid naar de telefoon komen. Simon Wiesenthal wil hem spreken.
Verzin hem ook net.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:40 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
hehe die kende ik nog niet.
Goed, alleen vraag 4 en 9 nog. De goede antwoorden zijn al bijna gegeven ik wacht op iemand die zich er heel even in verdiept
Fanneke, die me vaak overtroeft.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:51 schreef fanneke het volgende:
Waarom de vragen niet één voor één?
Je moet nu steeds tientallen posts(soms pagina's) terug om te zien welke vragen er nog open staan en überhaupt om ALLE vragen te zien.
Daar heb ik geen zin in.
Zegt degene die af en toe een vraag goed komt beantwoorden en dan zelf nooit een vraag stelt. Nee, dat schiet op het wachten op fanneke.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:51 schreef fanneke het volgende:
Waarom de vragen niet één voor één?
Je moet nu steeds tientallen posts(soms pagina's) terug om te zien welke vragen er nog open staan en überhaupt om ALLE vragen te zien.
Daar heb ik geen zin in.
Wist niet dat het verplicht was om een vraag te stellen na een goed antwoord. Indien dat zo is, bied ik hierbij mijn nederige excuses aan.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:05 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Zegt degene die af en toe een vraag goed komt beantwoorden en dan zelf nooit een vraag stelt. Nee, dat schiet op het wachten op fanneke.
Ach sommigen plaatsen tien vragen tegerlijk waardoor het topic stokt en niemand een kans krijgt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:10 schreef fanneke het volgende:
[..]
Wist niet dat het verplicht was om een vraag te stellen na een goed antwoord. Indien dat zo is, bied ik hierbij mijn nederige excuses aan.
Die is toch ook al beantwoord: Corinthians komt uit São Paulo? De rest uit Rio.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:06 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Correct.
Alleen vraag 9 dus nog. Alle clubs komen uit dezelfde stad op 1 club na.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:12 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Die is toch ook al beantwoord: Corinthians komt uit São Paulo? De rest uit Rio.
Sorry even gemist dan, hierbij zijn dus alle vragen beantwoord.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:12 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Die is toch ook al beantwoord: Corinthians komt uit São Paulo? De rest uit Rio.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:05 schreef DonRaja het volgende:
Ik weet niet of er nog vragen openstaan en om de offtopic discussie even te doorbreken een makkelijke vraag:
Wie heeft op 1 dag de volgende rollen vertolkt:
- Coach hoogste klasse
- Veldspeler hoogste klasse
- Keeper hoogste klasse
- Scheidsrechter hoogste klasse
Jan Jongbloed ?quote:
Jorge Campos? Die was spits en keeperquote:Op dinsdag 12 november 2013 13:05 schreef DonRaja het volgende:
Ik weet niet of er nog vragen openstaan en om de offtopic discussie even te doorbreken een makkelijke vraag:
Wie heeft op 1 dag de volgende rollen vertolkt:
- Coach hoogste klasse
- Veldspeler hoogste klasse
- Keeper hoogste klasse
- Scheidsrechter hoogste klasse
Oh ja. Anders Chilaves.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:27 schreef Asap het volgende:
[..]
Jorge Campos? Die was spits en keeper
Nee, je moet het iets zuidelijker zoeken. En ook een aanzienlijk lager INTERnationaal niveau.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:27 schreef Asap het volgende:
[..]
Jorge Campos? Die was spits en keeper
Mij schiet Ronnie Brunswijk te bieden. Misschien een goed, maar waarschijnlijk een belachelijk antwoord.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:30 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Nee, je moet het iets zuidelijker zoeken. En ook een aanzienlijk lager INTERnationaal niveau.
Correct. Het is een goed en een belachelijk antwoord in één.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:33 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Mij schiet Ronnie Brunswijk te bieden. Misschien een goed, maar waarschijnlijk een belachelijk antwoord.
Goed te bieden geschotenquote:Op dinsdag 12 november 2013 13:34 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Correct. Het is een goed en een belachelijk antwoord in één.
Nee heb ik niet paraat dus doe er gewoon 1.quote:
Xamax Neuchatel weet ik.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:41 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Nee heb ik niet paraat dus doe er gewoon 1.
Voor welke clubs in Zwitserland speelde Rene vd Gijp?
Correct. Ik zal niet beginnen over spelfouten maar lijkt wel of je alles wat niet nederlands is express fout spelt.quote:
xquote:Op dinsdag 12 november 2013 13:51 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Correct. Ik zal niet beginnen over spelfouten maar lijkt wel of je alles wat niet nederlands is express fout spelt.
Nu is het moment daar, tong80 mag een vraag stellen.
Trouwens Nederlands met een hoofdletter.quote:Op dinsdag 12 november 2013 13:51 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Correct. Ik zal niet beginnen over spelfouten maar lijkt wel of je alles wat niet nederlands is express fout spelt.
Nu is het moment daar, tong80 mag een vraag stellen.
Die is het niet. Maar warmer kun je niet zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Omdat het geloof ik een persoonlijke favoriet van je is ga ik voor Socrates.
Nee, heeft nog bij Socrates op de schoot gezeten denk ik.quote:
Dat kan alleen maar Rai zijn dusquote:Op dinsdag 12 november 2013 18:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee, heeft nog bij Socrates op de schoot gezeten denk ik.
Rai is het broertje van Socratesquote:Op dinsdag 12 november 2013 18:49 schreef Irritatie100 het volgende:
Branco of begrijp ik de hint verkeerd?
quote:
Ah, moet bekennen dat ik die niet kenquote:
Raí speelde voor Botafogo (1982-1986), Ponte Breta de Campinas (1986-1987) en opnieuw Botafogo (1987-1988) voordat hij in 1988 bij São Paulo FC terecht kwam. Bij deze club groeide Raí uit tot een topper en diverse prijzen werden gewonnen. In 1991 won hij met São Paulo FC de Braziliaanse titel. De Copa Libertadores volgde in 1992 en 1993. In 1992 werd bovendien ten koste van Europa Cup I-winnaar FC Barcelona de Intercontinental Cup veroverd. In 1993 maakte Rai de overstap naar Europa en ging voor Paris Saint-Germain spelen. Ook bij de Franse club was hij succesvol en Raí veroverde met Paris Saint-Germain het Frans landskampioenschap (1994), de Coupe de France (1995), tweemaal de Coupe de la Ligue (1995, 1998) en de Europa Cup II (1996). In 1998 keerde hij terug bij São Paulo FC en in 2000 beëindigde de Braziliaan uiteindelijk zijn loopbaan als profvoetballer.quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:55 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ah, moet bekennen dat ik die niet ken
Interpreteerde die hint dat diegene (veel) jonger dan Socrates zou zijn en omdat Branco in '94 de winnende maakte leek mij dat in combinatie met dat overreden een goede gok
Ik ga even in een hoekje zitten schamenquote:Op dinsdag 12 november 2013 19:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Raí speelde voor Botafogo (1982-1986), Ponte Breta de Campinas (1986-1987) en opnieuw Botafogo (1987-1988) voordat hij in 1988 bij São Paulo FC terecht kwam. Bij deze club groeide Raí uit tot een topper en diverse prijzen werden gewonnen. In 1991 won hij met São Paulo FC de Braziliaanse titel. De Copa Libertadores volgde in 1992 en 1993. In 1992 werd bovendien ten koste van Europa Cup I-winnaar FC Barcelona de Intercontinental Cup veroverd. In 1993 maakte Rai de overstap naar Europa en ging voor Paris Saint-Germain spelen. Ook bij de Franse club was hij succesvol en Raí veroverde met Paris Saint-Germain het Frans landskampioenschap (1994), de Coupe de France (1995), tweemaal de Coupe de la Ligue (1995, 1998) en de Europa Cup II (1996). In 1998 keerde hij terug bij São Paulo FC en in 2000 beëindigde de Braziliaan uiteindelijk zijn loopbaan als profvoetballer.
Raí speelde 65 interlands voor het Braziliaans elftal waarin hij 30 doelpunten maakte. De middenvelder maakte in 1994 deel uit van de Seleção dat in de Verenigde Staten het WK won. In de finale werd na strafschoppen gewonnen van Italië, nadat de wedstrijd in 0-0 was geëindigd. Raí scoorde in de groepswedstrijd tegen Rusland vanuit een strafschop.
Niet de minste
Tot morgenquote:Op dinsdag 12 november 2013 19:28 schreef tong80 het volgende:
Wat heeft de hockeyer en voetbal official Hans Jorritsma met het WK-78 te maken ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
quote:Op woensdag 13 november 2013 10:16 schreef Boezeidekoe het volgende:
2 clubs in een stad.
Voorbeeld: Glasgow Rangers en ?
antwoord: Celtic:
Ik zal de naam van de stad in de eerste clubnaam vermelden.
Barcelona en ? Espagnol ?
Hamburger SV en ? Sankt Pauli ?
FC Zurich en ? Graschoppers ?
Partizan Belgrado en ? Rode Ster Belgrado ?
Bayern Munchen en ? München 1860 ?
Scheffield Wednesday en ? Sheffield United ?
FC Porto en ? Boavista ?
Penarol natuurlijk.quote:Op donderdag 14 november 2013 00:04 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Danubio is goed natuurlijk, maar ik bedoelde eigenlijk een grotere, veel bekendere club.
4 goed, alleen GAIS Goteborg was me even ontgaan ik bedoelde een andere club.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:23 schreef Chase_Utley het volgende:
Goteborg = IFK en GAIS
LA = Galaxy en Chivas
Porto Alegre = Internacional en Gremio
Rosario = Newell Old Boys en Rosario Central
Frankfurt = Eintracht en FSV.
quote:Op donderdag 14 november 2013 00:05 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
4 goed, alleen GAIS Goteborg was me even ontgaan ik bedoelde een andere club.
Orgryte dan.quote:Op donderdag 14 november 2013 00:05 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
4 goed, alleen GAIS Goteborg was me even ontgaan ik bedoelde een andere club.
Of vd Gijpquote:Op donderdag 14 november 2013 14:03 schreef Karina het volgende:
Klinkt als iets wat Suurbier zou doen
quote:Op donderdag 14 november 2013 14:03 schreef Karina het volgende:
Klinkt als iets wat Suurbier zou doen
Kut nou moet ik een vraag verzinnen...quote:
Jan Jongbloed, waar weet ik niet, gokje Amsterdamquote:Op donderdag 14 november 2013 17:19 schreef Karina het volgende:
[..]
Kut nou moet ik een vraag verzinnen...
Ik weet alleen makkelijke
Welke oud-Nederlands elftal keeper verloor zijn zoon door een blikseminslag?
En waar gebeurde dat
Ja in Amsterdam, maar waar? Ik bedoel niet de straatnaam maar de plek? Zat hij in een auto? Was hij aan het zwemmen?quote:Op donderdag 14 november 2013 17:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jan Jongbloed, waar weet ik niet, gokje Amsterdam
Was aan het voetballen, nou ja keepenquote:Op donderdag 14 november 2013 17:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja in Amsterdam, maar waar? Ik bedoel niet de straatnaam maar de plek? Zat hij in een auto? Was hij aan het zwemmen?
quote:Op donderdag 14 november 2013 17:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Was aan het voetballen, nou ja keepen
Doelman van DWS dacht ik.quote:Op donderdag 14 november 2013 17:24 schreef Karina het volgende:
[..]Yep. Mijn vader stond te kijken daar toen het gebeurde.
Yep ze speelden toen in Amsterdam Noord toen het gebeurde.quote:
Deportivo Calightning?quote:Op donderdag 14 november 2013 17:30 schreef Tarado het volgende:
Welke Colombiaanse club verloor 2 spelers door een blikseminslag op de training?
Weah?quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:04 schreef tong80 het volgende:
Wie was de eerste europees voetballer van het jaar van buiten europa ?
Met Brazilië alleen, of wil je ook de wereldkampioenschappen met clubs (Santos) weten??quote:
Die weet ik alquote:Op zaterdag 16 november 2013 19:38 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Met Brazilië alleen, of wil je ook de wereldkampioenschappen met clubs (Santos) weten??
Fout.quote:Op zaterdag 16 november 2013 23:59 schreef RobinFriday het volgende:
[..]
Met het gevaar met de neus vooruit in een instinker te lopen: 3x.
Vaker dan 3, want Tong wil ook de wereldkampioenschappen voor clubs weten..quote:Op zondag 17 november 2013 10:21 schreef Resonancer het volgende:
3x maar speelde in 62 niet in de finale mee.
Dit dusquote:Op zondag 17 november 2013 13:32 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Vaker dan 3, want Tong wil ook de wereldkampioenschappen voor clubs weten..
7?quote:
Goverdarica ?quote:Op zondag 17 november 2013 22:01 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Welke speler die onder andere uit kwam voor NEC in Nederland maakte een eigen goal op EURO 2000 tegen Nederland
WCquote:Op zondag 17 november 2013 22:17 schreef tong80 het volgende:
Welke trainer leerde de NEC-er Jantje Peters kappen en draaien ?
In ieder geval ergens in Denemarken en de eerste club die mij te binnen schiet is Brondby.quote:Op zondag 17 november 2013 23:21 schreef RobinFriday het volgende:
Bij welke Europese club maakte Coerver adept Meulensteen zijn debuut als eindverantwoordelijke?
Klopt!quote:Op zondag 17 november 2013 23:32 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
In ieder geval ergens in Denemarken en de eerste club die mij te binnen schiet is Brondby.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jurk aantrekkenquote:Op zondag 17 november 2013 23:36 schreef Irritatie100 het volgende:
Welk advies gaf Willem van Hanegem ooit aan Eddy Treijtel toen deze een bal door zijn binnen liet gaan?
Een sigaretquote:Op maandag 18 november 2013 15:27 schreef tong80 het volgende:
Wat was het enige dat Wim van Hanegem had opgestoken van de KNVB-Trainers-Cursus ?
Ja. Daarna ging ie met een lollie in de dug out zitten.quote:Op maandag 18 november 2013 15:47 schreef Tranquilize het volgende:
Johan C dacht ik ook. Hij rookte zelf ook toch?
Juist.quote:
Fort Lauderdale ?quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:34 schreef Tarado het volgende:
Johan Neeskens heeft bij 3 Amerikaanse clubs een contract gehad, meest bekende is uiteraard New York Cosmos, noem 1 van de 2 andere.
Ben ik aan het dementerenquote:
WF Hermans heeft altijd gelijk.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee je hebt wel gelijk, ik had alleen die andere nog in mijn hoofd, Kansas City Comets
Regi(nald) Blinkerquote:Op zondag 24 november 2013 22:21 schreef tong80 het volgende:
Crypto :
Zet er Uit voor en hij is de beste.
Iets met Lachtamata of zo ?quote:Op zondag 24 november 2013 22:24 schreef Bos81 het volgende:
Dan heb ik ook een crypto.
Deze speler van PSV haalt een lachje bij Simon weg
Je zit in de goede richting. Simon is inderdaad tahamata. Alleen nu moet je er nog een lachje afhalen en je krijgt de achternaam van een huidige PSV-erquote:
Lagtamataquote:Op zondag 24 november 2013 22:30 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Je zit in de goede richting. Simon is inderdaad tahamata. Alleen nu moet je er nog een lachje afhalen en je krijgt de achternaam van een huidige PSV-er
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |