natuurlijkquote:Op woensdag 11 september 2013 21:36 schreef Arjan4all het volgende:
maar of het allemaal even "Great" is, is erg afhankelijk van persoonlijke smaak.
quote:Op donderdag 12 september 2013 15:01 schreef ranja het volgende:
The Worker en So Long kent iedereen wel, Marliese zal ook wel wat meevallen maar deze?
geweldig jaquote:Op zaterdag 14 september 2013 15:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Blijft een lekker moppie, van Jannes van der Wal en zijn 2 vriendinnen.
Die staat op de mp3 speler in mijn auto, is nog niet vergeten hoorquote:
en deze natuurlijk. eerder opgenomen dan ene m. bolton (die dan weer wel meeschreef aan het nummer)quote:Op zondag 15 september 2013 10:31 schreef Arjan4all het volgende:
Laura Branigan is een Great Forgotten performer, werkte als serveerster, daarna achtergrond zangeres bij Leonard Cohen, toen doorgebroken met de Forgotten song Gloria, maar die was niet Great. Daarna de Great LP Self Control, het nummer Self Control was een enorme hit maar staat volgens mij geeneens meer in de top 1000 en 2000 lijstjes. Laura overleed op 47 jarige leeftijd in haar slaap.
Laura zong ooit de mooiste cover van "Will you still love me", ik heb het nooit iemand anders beter horen doen, ook Amy Winehouse niet. Dus niet echt een Great Forgotten song, maar een Great Forgotten Performer, Laura Branigan
Voor mij wel een song en componist om even bij stil te staan. Overleden in 1973 op 27 jarige leeftijd aan drugs en alcohol, deze song van Gram Parsons er nog even bijquote:
Ik moest meteen hier aan denken. In geklemd tussen het in de Britpoptijd veel geprezen The Jam en Paul Wellers solocarrière wordt The Style Council nog vaak vergeten en afgedaan als 'uit de tijd', toch hebben ze best een aantal lekkere nummers, waaronder deze You're the best thing.quote:Op maandag 23 september 2013 18:26 schreef Arjan4all het volgende:
Candi Staton werd nog even bekend in de jaren 90 met de song "You got the love", maar deze beschouw als haar beste Greatest Forgotton.....
Die had ik willen posten, briljant catchy nummer dat ineens nog 1000x cooler wordt door die pre-synth soloquote:
Begint wel steeds meer 'forgotten' te raken denk ik. Onterecht.quote:Op dinsdag 24 september 2013 17:24 schreef Gehenna het volgende:
Geen idee hoe vergeten deze echt is, maar mijn vader en moeder hadden het iig nog nooit gehoord
Leuk liedje, bedankt voor de tip, maar 2010 valt voor mij nog onder 'nieuwe muziek'.quote:
Dat bandje is mij ook ooit getipt in een gesprek over G-love.quote:Op woensdag 25 september 2013 13:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Op de 1 of andere manier voel ik me genoodzaakt na de vorige 2 dezete posten
Soul Coughing is ook fijnquote:Op woensdag 25 september 2013 13:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Op de 1 of andere manier voel ik me genoodzaakt na de vorige 2 dezete posten
Anekdote: Umbgrove zocht ooit een uitgeverij voor een boek. Hij had zijn manuscript ergens naar toegestuurd. Een van de medewerkers kende dit hitje en draaide het voor de laatste vergadering over het wel of niet uitbrengen van Umbgrove. Iedereen lag dubbel. Ben alleen even kwijt of hij daadwerkelijk dat contract kreeg.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Er staat in de Top 2000 toch heel wat Nederlandstalige kleinkunst-/Volendammuzak die minder leuk is dan dit kleine hitje uit 1999. Wel een succes op tv-zender The Box in die tijd , trouwens.
Uit één van de mooiste stukken aller tijden.quote:Op maandag 9 september 2013 23:24 schreef neverywhere het volgende:
En een klein stukje mooie muziek uit een heel lang stuk:
Deze film had trouwens ook voor de liefhebbers van klassiek het nodige te biede";quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 12:42 schreef neverywhere het volgende:
Uit the great rock and roll swindle...niet zo'n heel erg goeie film maar wel met een paar verbazend leuke liedjes van een band die eigenlijk al niet meer bestond....ach ja..
oh ja...en deze natuurlijk ook:
Hawkwind.quote:
Lisa wel maar van Cyndi kende ik haar solo hits toch eerderquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Onze eerste kennismaking met Cyndi Lauper en Lisa Stansfield in hun blauwe maandagen in blauwe bandjes
Ik ook, maar ik zette het maar even in het historisch besef-perspectiefquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:29 schreef ranja het volgende:
[..]
Lisa wel maar van Cyndi kende ik haar solo hits toch eerder
Inderdaad een prima nummer maar niet eentje die je haast niet meer hoort.quote:Op maandag 14 oktober 2013 17:22 schreef Arjan4all het volgende:
Eentje uit de jaren zeventig, ik was niet heel erg fan van hun muziek, maar dit nummer is best leuk
Deze ookquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:24 schreef neverywhere het volgende:
Ooit,heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden was dit de tune van een radioprogramma....heeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden....
Kwam het singletje vorige week nog tegen anders.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:24 schreef Arjan4all het volgende:
in het meedraaiende videoclipje zien we een soort stalker die een dame de stuipen op het lijf jaagt. Afgezien daarvan is het best een leuk nummer uit 1985, totally forgotten natuurlijk....
Vind het een niet veel toevoegend aardig covertje.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:25 schreef Arjan4all het volgende:
Even naar luisteren, best great gedaan, uit 2002.....
ik denk dat jij en ik niet echt representatief zijn hiervoorquote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dit topic begint voor mij steeds meer eentje te worden waarvan ik ze niet vergeten ben of ik kende ze helemaal niet (de meeste neverywhere posts)
Ik heb het ook wel een beetje.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 17:46 schreef ranja het volgende:
[..]
ik denk dat jij en ik niet echt representatief zijn hiervoor
Ik vind het nummer zelf ook heel goed, deze was al eerder op dit topic geplaatst, maar nog een keertje en nu de orginele videoclip is geen slecht idee.quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:06 schreef Berkery het volgende:
Deze hoorde ik een maand of wat geleden op de radio onderweg naar mijn werk, ik denk dat ik 'm zeker 25 jaar niet gehoord heb, en het nummer is niet eens zo geweldig, maar ik weet nog wel dat ik de clip erg leuk vond
Niet echt een great song, maar wel great memories. Hey, ik was 15.
quote:
Vertel mij wat: MUZ / Plaats een Great Forgotten Songquote:Op zondag 3 november 2013 10:54 schreef Seven. het volgende:
[..]![]()
Rond die tijd was er ook Shea Seger met Clutch, maar ik kan niet linken vanaf mijn android.
Vertel mij watquote:Op zondag 3 november 2013 12:26 schreef methodmich het volgende:
[..]
Vertel mij wat: MUZ / Plaats een Great Forgotten Song
Oeh, lekker zeg.quote:Op zondag 3 november 2013 14:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Vertel mij wat
MUZ / Plaats een Great Forgotten Song
Ik heb de single liggenquote:Op zondag 10 november 2013 11:51 schreef Arjan4all het volgende:
Een mooie dag voor en great forgotten song...
geweldig album ookquote:Op maandag 25 november 2013 20:00 schreef Arjan4all het volgende:
Mijn herinnering zegt me dat ik deze ook heel goed vond
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:59 schreef Arjan4all het volgende:
13 jaar later gebeurde er iets geweldigs, de Italiaanse band "Double You" transformeerde de song in een grote en geweldige hit. Er werden 3 miljoen singles van verkocht en ook in Nederland was het een nummer 1 hit. De videoclip is geweldig gedaan en ineens is het geen zeiknummer, maar een geweldige song om naar te luisteren met een flinke dosis greatness. Enjoy...Double You
helemaal mee eens hoor, ranjaquote:
Het gaat er helemaal niet om dat het een cover is maar je was wel erg enthousiastquote:Op zondag 19 januari 2014 17:00 schreef Arjan4all het volgende:
Hmmm, de gevestigde orde op dit forum vindt Double You niet great. Ik wist dat er wel een probleem was met deze post, omdat Double You een andere song covert.
Nooit begrepen dat iemand 't überhaupt vrijwillig zou luisteren.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:59 schreef Arjan4all het volgende:
In 1979 kwam de band "K.C. & The Sunshine band met een draak van een nummer "Please don't go", ik vind het niet om aan te horen, ik ben blij dat 'ie vergeten is in deze uitvoering, toch even ter referentie:
13 jaar later gebeurde er iets geweldigs, de Italiaanse band "Double You" transformeerde de song in een grote en geweldige hit. Er werden 3 miljoen singles van verkocht en ook in Nederland was het een nummer 1 hit. De videoclip is geweldig gedaan en ineens is het geen zeiknummer, maar een geweldige song om naar te luisteren met een flinke dosis greatness. Enjoy...Double You
De laatste versie is inderdaad wat beter te pruimen als " lekkerder in het gehoor."quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:59 schreef Arjan4all het volgende:
In 1979 kwam de band "K.C. & The Sunshine band met een draak van een nummer "Please don't go", ik vind het niet om aan te horen, ik ben blij dat 'ie vergeten is in deze uitvoering, toch even ter referentie:
Helaas compleet genegeerd in Nederland, alles wat ze na deze nog heeft gedaan. Terwijl ze toen pas echt goed werd.quote:Op zondag 26 januari 2014 16:49 schreef marphinl het volgende:
Ex vriendinnetje van Johnny Depp: http://www.top90s.nl/Vanessa-Paradis-Be-My-Baby_2_936.html
Gaaf nummer jaquote:Op zondag 26 januari 2014 17:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Deense zangeres/band, radiohitje in 1990, geproduceerd door Jeff Lynne van ELO.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:38 schreef Arjan4all het volgende:
Ook jaren tachtig, gepolijste studio pop, maar het luistert heel lekker weg omdat er veel power in deze song zit.
Dit is een briljante post Ranja, hier schiet een vergeten band terug in mijn herinnering.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:21 schreef ranja het volgende:
in hetzelfde straatje als Go West wat mij betreft,..
Nee, die Bridge to Your Heart heb ik altijd vreselijk gevondenquote:Op woensdag 29 januari 2014 20:28 schreef Arjan4all het volgende:
[..]
Dit is een briljante post Ranja, hier schiet een vergeten band terug in mijn herinnering.
Maar je plaatst de verkeerde, deze was naar mijn (slechte) smaak de "great one"
Mexico werd pas een hit toen het al een jaar bekend was dat we niet gingen. Zelfs het WK was al bijna een half jaar voorbij.quote:Op zondag 9 februari 2014 12:27 schreef Arjan4all het volgende:
Soms wordt een song ook door omstandigheden zomaar "Great". Dit overkwam een song uitgevoerd door de "Zangeres zonder naam" in 1986, haar liedje "Mexico" was enorm populair, het liedje moest het Nederlands voetbal elftal begeleiden naar de finale van het WK voetbal in Mexico, het jammere echter was dat in een knock-out wedstrijd Nederland nog voor het WK goed en wel begon door België werd uitgeschakeld. Geen WK dus en dus ook geen Mexi-hiii-hiii-coooo meer.
quote:Op maandag 9 september 2013 23:24 schreef neverywhere het volgende:
En een klein stukje mooie muziek uit een heel lang stuk:
Fijn nummer iddquote:Op maandag 10 februari 2014 21:14 schreef Arjan4all het volgende:
Eigenlijk bleef het bij die ene CD, maar die wel heel goed is uit 1987. Erna kwam er niet veel meer, maar wellicht is dit statement ook corrigerenswaardig. Sign your name....
He, die wou ik net postenquote:
Nee, volgens mij niet. Had hem toen net gezien op televisie geloof ik.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:54 schreef bulbjes het volgende:
[..]
He, die wou ik net posten(ook op het idee gebracht door ander nummer hier wat 'Stay' heet?
)
Een nummer voor de '90's pubers' dan maar:
natuurlijk, Willem Duyn en Maggie McNeil... zelf in de VS nog een hitje geweestquote:Op zondag 16 februari 2014 10:45 schreef Arjan4all het volgende:
Doet deze nog een belletje rinkelen ?
De muziek doet me niet zoveel, maar hun platenhoes van jeans zou ik nog wel willen hebben.quote:Op zondag 16 februari 2014 10:45 schreef Arjan4all het volgende:
Doet deze nog een belletje rinkelen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |