natuurlijkquote:Op woensdag 11 september 2013 21:36 schreef Arjan4all het volgende:
maar of het allemaal even "Great" is, is erg afhankelijk van persoonlijke smaak.
quote:Op donderdag 12 september 2013 15:01 schreef ranja het volgende:
The Worker en So Long kent iedereen wel, Marliese zal ook wel wat meevallen maar deze?
geweldig jaquote:Op zaterdag 14 september 2013 15:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Blijft een lekker moppie, van Jannes van der Wal en zijn 2 vriendinnen.
Die staat op de mp3 speler in mijn auto, is nog niet vergeten hoorquote:
en deze natuurlijk. eerder opgenomen dan ene m. bolton (die dan weer wel meeschreef aan het nummer)quote:Op zondag 15 september 2013 10:31 schreef Arjan4all het volgende:
Laura Branigan is een Great Forgotten performer, werkte als serveerster, daarna achtergrond zangeres bij Leonard Cohen, toen doorgebroken met de Forgotten song Gloria, maar die was niet Great. Daarna de Great LP Self Control, het nummer Self Control was een enorme hit maar staat volgens mij geeneens meer in de top 1000 en 2000 lijstjes. Laura overleed op 47 jarige leeftijd in haar slaap.
Laura zong ooit de mooiste cover van "Will you still love me", ik heb het nooit iemand anders beter horen doen, ook Amy Winehouse niet. Dus niet echt een Great Forgotten song, maar een Great Forgotten Performer, Laura Branigan
Voor mij wel een song en componist om even bij stil te staan. Overleden in 1973 op 27 jarige leeftijd aan drugs en alcohol, deze song van Gram Parsons er nog even bijquote:
Ik moest meteen hier aan denken. In geklemd tussen het in de Britpoptijd veel geprezen The Jam en Paul Wellers solocarrière wordt The Style Council nog vaak vergeten en afgedaan als 'uit de tijd', toch hebben ze best een aantal lekkere nummers, waaronder deze You're the best thing.quote:Op maandag 23 september 2013 18:26 schreef Arjan4all het volgende:
Candi Staton werd nog even bekend in de jaren 90 met de song "You got the love", maar deze beschouw als haar beste Greatest Forgotton.....
Die had ik willen posten, briljant catchy nummer dat ineens nog 1000x cooler wordt door die pre-synth soloquote:
Begint wel steeds meer 'forgotten' te raken denk ik. Onterecht.quote:Op dinsdag 24 september 2013 17:24 schreef Gehenna het volgende:
Geen idee hoe vergeten deze echt is, maar mijn vader en moeder hadden het iig nog nooit gehoord
Leuk liedje, bedankt voor de tip, maar 2010 valt voor mij nog onder 'nieuwe muziek'.quote:
Dat bandje is mij ook ooit getipt in een gesprek over G-love.quote:Op woensdag 25 september 2013 13:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Op de 1 of andere manier voel ik me genoodzaakt na de vorige 2 dezete posten
Soul Coughing is ook fijnquote:Op woensdag 25 september 2013 13:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Op de 1 of andere manier voel ik me genoodzaakt na de vorige 2 dezete posten
Anekdote: Umbgrove zocht ooit een uitgeverij voor een boek. Hij had zijn manuscript ergens naar toegestuurd. Een van de medewerkers kende dit hitje en draaide het voor de laatste vergadering over het wel of niet uitbrengen van Umbgrove. Iedereen lag dubbel. Ben alleen even kwijt of hij daadwerkelijk dat contract kreeg.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Er staat in de Top 2000 toch heel wat Nederlandstalige kleinkunst-/Volendammuzak die minder leuk is dan dit kleine hitje uit 1999. Wel een succes op tv-zender The Box in die tijd , trouwens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |