SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DIe film is echt slecht.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Een man op zijn 35ste moet zijn zaken op orde hebben voordat hij ook maar kans maakt. Een vrouw daarentegen hoeft alleen vrouwelijk te zijn (verzorgd uiterlijk en goed zijn in de gebruikelijke vrouwelijke taken). De man moet presteren en blijven presteren, de vrouw moet niet te veel praten, koken, neuken en schoonmaken.
[..]
Mwah, het was gewoon een beetje pesten.
Verder vallen we bijna met z'n allen buiten het standaard gebeuren. Ik hoor hier echt het hele jaar door dat de jongeren tussen 18-23 trouwen (omgeving Delft dus). En dan genieten ze er niet eens optimaal van, binnen een jaar blijkt er een baby op komst te zijn.
En ook omdat je er niet te nuchter in moet staan. Dat leidt naar het beeld dat in Idiocracy (2006) - IMDb wordt geschetst; de onderlaag (lagere intelligentie) fokt zich rot, de bovenlaag (hogere intelligentie) houdt zich afzijdig en wacht op de juiste moment (dat maar niet komt). En het leek erop dat hij geen rekening hield met de tijdspanne, je trouwt niet meteen, dat kost even tijd. Al ligt het natuurlijk anders als men gaat samenwonen.
[..]
Mist hij de affectie en intimiteit niet? Kan me niet voorstellen dat hij bepaalde behoeften niet heeft of hij moet ze goed onderdrukken...
[..]
Dan liever een Nederlands meisje hoor. Ik heb geen behoefte om als een opvoedkundige te functioneren.
Daar twijfel ik geen seconde aan. Dat komt dan ook mee met hun opvoeding.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:56 schreef Bortecinem het volgende:
Meisjes uit dorpen laten jou zo uit hun hand eten.
+quote:Mijn köy opmerking was meer als grap bedoeld maar je moet ze zeker niet onderschatten.
Hoe precies?quote:Op donderdag 5 september 2013 23:57 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat je ze onderschat.
Het ging over wie het makkelijker heeft met het uitstellen van de bruiloft, niet voor wie het het makkelijkst is om aan een partner te komen.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Een man op zijn 35ste moet zijn zaken op orde hebben voordat hij ook maar kans maakt. Een vrouw daarentegen hoeft alleen vrouwelijk te zijn (verzorgd uiterlijk en goed zijn in de gebruikelijke vrouwelijke taken). De man moet presteren en blijven presteren, de vrouw moet niet te veel praten, koken, neuken en schoonmaken.
quote:Dan liever een Nederlands meisje hoor. Ik heb geen behoefte om als een opvoedkundige te functioneren.
Ach, verstand op nul en kijken maar. Het punt dat ze willen maken brengen ze wel duidelijk over.quote:
Ik snap je punt, maar dat is wel een enorme generalisatie. Kan zo toegepast worden op Turkse meiden: zij zijn hypocriet, afhankelijk en missen ambitie.quote:Nederlandse meiden zijn veel te lomp en mannelijk,
EN DAT HEEFT ZIJN FAMILIE TOEGESTAAN?!!?1/1!?!?!!quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:08 schreef Bortecinem het volgende:
Hij heeft jaaaren een Hollandse chick gehad, hij komt wel aan zijn trekken - vandaar ook dat hij niet trouwt. Maar het punt was dat hij wel zou kunnen trouwen als hij dat zou willen.
Ze waren het er niet mee eens, maar wat wil je doen? Eerwraak?quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
EN DAT HEEFT ZIJN FAMILIE TOEGESTAAN?!!?1/1!?!?!!
Maar jouw punt over meiden van het platteland is ook aardig generaliserend niet?quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ach, verstand op nul en kijken maar. Het punt dat ze willen maken brengen ze wel duidelijk over.
[..]
Ik snap je punt, maar dat is wel een enorme generalisatie.
Vergeet vooral 'dramaqueens pur sang' niet. Staan ergens in de top in de categorie dramaquote:Op vrijdag 6 september 2013 00:10 schreef zarGon het volgende:
Kan zo toegepast worden op Turkse meiden: zij zijn hypocriet, afhankelijk en missen ambitie.
En zie daar de Turkse cultuur. Hypocriet als het maar kan.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:12 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ze waren het er niet mee eens, maar wat wil je doen? Eerwraak?
Dat verandert weinig, je wordt gevormd door de opvoeding, je omgeving en je studie. En tja, de opvoeding en de omgeving spelen in het dorp een enorme rol. Er zit al enorm veel verschil tussen een stadse Turk in Nederland en een stadse Turk in Turkije, laat staan het verschil tussen een stadse Turk in Nederland en een dorpse Turk in Turkije.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:11 schreef Bortecinem het volgende:
De meeste köy meisjes zijn half köy half stad. Omdat de scholen in dorpen niet verder gaan dan de 5e klas, verblijven velen in yurts in de stad. Ze zien beide werelden en krijgen meer mee.
Zie jij jezelf serieus worden met een meisje uit jouw gebied van herkomst? (En dan dus eentje uit het dorp/het platteland.)quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:14 schreef Che_ het volgende:
[..]
Maar jouw punt over meiden van het platteland is ook aardig generaliserend niet?
Charming inderdaadquote:Op vrijdag 6 september 2013 00:19 schreef Bortecinem het volgende:
Zo debiel uit köy die verliefd op mij was blijft mij de laatste paar dagen toevoegen op facebook, afwijzing na afwijzing. Hij is getrouwd en heeft een kind maar dat kan hem weinig boeien blijkbaar. Ik haat hoe (vooral) Turkse mannen uit Turkije bijna geen waarde hechten aan relaties/huwelijken.
Dat heb je dan weer in alle lagen van de bevolking in elk land.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:19 schreef Bortecinem het volgende:
Zo debiel uit köy die verliefd op mij was blijft mij de laatste paar dagen toevoegen op facebook, afwijzing na afwijzing. Hij is getrouwd en heeft een kind maar dat kan hem weinig boeien blijkbaar. Ik haat hoe (vooral) Turkse mannen uit Turkije bijna geen waarde hechten aan relaties/huwelijken.
Om eerlijk te zijn: nee, niet zo snel. Maar ligt aan het meisje zelf natuurlijk he. En tegenwoordig is de grens veel dunner.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zie jij jezelf serieus worden met een meisje uit jouw gebied van herkomst? (En dan dus eentje uit het dorp/het platteland.)
...dan liever nooit trouwen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat heb je dan weer in alle lagen van de bevolking in elk land.
Dat is man-eigen, jagen op nieuw vlees.
Nee, in Turkije/Oosterse culturen is dit 100x erger. Elders doen ze nog tenminste de moeite om het te verbergen, Turken zijn er gewoon open in.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat heb je dan weer in alle lagen van de bevolking in elk land.
Dat is man-eigen, jagen op nieuw vlees.
Jij bent een Nederlandse Turk. Heel wat anders dan een Turkse Turk uit het dorp.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:21 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben opgevoed door twee dorps Turken in een dorp in Nederland maar ik zie mezelf echt niet minder dan jullie.
Dat je het weet.
Yani? Ga je een internationale transportonderneming starten? Ik begrijp niet precies wat je met globalisatie bedoelt, kan je een aantal praktijk situaties opsommen?quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:04 schreef zarGon het volgende:
[quote]Wij hier in Nederland krijgen het idee van globalisatie mee, we weten wat er min of meer speelt op de wereld en we denken internationaal.
Van al mijn neven en nichten kan ik het meest opschieten met mijn nicht die in een dorp is opgegroeid - that is, schapen hoeden na school, groenten plukken etc., the real thing - en nu studeert. Zij weet hoe het is om je telkens te moeten aanpassen. En verder is ze net zo ontwikkeld als iemand uit de stad.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:23 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij bent een Nederlandse Turk. Heel wat anders dan een Turkse Turk uit het dorp.
Wij kijken breder, we denken niet alleen aan Nederland, maar kijken om ons heen. Iets doen of ondernemen in het buitenland (en dan vooral onze buren) is heel normaal, we staren ons niet blind aan mogelijkheden in eigen land. We krijgen mee wat er in het buitenland speelt, onze studies zijn zo ingericht dat je eigenlijk met een beetje inspanning in het buitenland aan het werk kunt gaan.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:23 schreef xminator het volgende:
[..]
Yani? Ga je een internationale transportonderneming starten? Ik begrijp niet precies wat je met globalisatie bedoelt, kan je een aantal praktijk situaties opsommen?
Oke, maar wat voor invloed heeft dit op een relatie dan?quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wij kijken breder, we denken niet alleen aan Nederland, maar kijken om ons heen. Iets doen of ondernemen in het buitenland (en dan vooral onze buren) is heel normaal, we staren ons niet blind aan mogelijkheden in eigen land. We krijgen mee wat er in het buitenland speelt, onze studies zijn zo ingericht dat je eigenlijk met een beetje inspanning in het buitenland aan het werk kunt gaan.
Dit allemaal zit in Turkije net wat anders. Hier is meer dan één taal vloeiend spreken (of tenminste begrijpen) heel normaal (en dan tel ik Turks niet mee), in Turkije is het al heel wat als je vloeiend Engels spreekt. Turken richten zich vaak op Turkije alleen, een Turk die je in het buitenland tegenkomt is vaak een inwoner van dat land. Daarentegen kom je Nederlanders overal op de wereld wel tegen.
Daar waar Turkije de laatste jaren zich pas mondiaal aan het verkennen is, doet Nederland dat al decenennia, zo niet eeuwen.
Je bent nu specifieke gevallen aan het opnoemen. Ik ben juist algemeen gebleven om allerlei nuances aan te brengen (want dan blijf je bezig).quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Van al mijn neven en nichten kan ik het meest opschieten met mijn nicht die in een dorp is opgegroeid - that is, schapen hoeden na school, groenten plukken etc., the real thing - en nu studeert. Zij weet hoe het is om je telkens te moeten aanpassen. En verder is ze net zo ontwikkeld als iemand uit de stad.
Haal je dat uit mijn posts?quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:32 schreef expans het volgende:
Zargon heeft denk ik het idee dat ze in koy nog 30 jaar terug leven en je eventuele bruid als een huisslaaf/huisvrouw haar mond niet opendoet?
Wowquote:Op vrijdag 6 september 2013 00:37 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben er dit jaar achter gekomen dat mijn overgrootmoeder best wel een slet was
Julis mag deze beantwoorden.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:30 schreef Bortecinem het volgende:
Trouwens, zijn jullie jaloers in relaties?
quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:37 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben er dit jaar achter gekomen dat mijn overgrootmoeder best wel een slet was en dat mijn oma tot mijn moeder naar school ging nergens geregistreerd stond en dus geen kimlik of wat dan ook had. Mijn oom wist niet eens de (juiste) achternaam van mijn oma.
That's köy bitches for you.
Ze heeft iets van 3-4 mannen gehad en mijn oma heeft alleen half-broers en zussen. Nu moet ik dus twee dna testen kopen door die sharmuta.quote:
Je benadert zaken anders. Hoeft geen breekpunt te zijn, maar het moet allemaal wel een beetje op elkaar aansluiten.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:34 schreef xminator het volgende:
[..]
Oke, maar wat voor invloed heeft dit op een relatie dan?
Ik kan in het buitenland aan de slag en zij niet, dus dit gaat hem niet worden
Kan.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:38 schreef zarGon het volgende:
[..]
Haal je dat uit mijn posts?
Zie jij jezelf een gezonde relatie hebben met een meisje uit het dorp, waarbij jullie elkaar op intellectueel niveau blijven boeien?
Eerst school, dan werk en huis (dienstplicht ertussendoor) en dan mag je een beetje lol hebben.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:36 schreef expans het volgende:
Mijn opa zegt ook altijd sana koyden kiz buldum, guzel yemek yapabiliyor, istemeye gidelim![]()
Esmerse olur..
Krijg ik als reactie iets in de trant van yuru git sipa, eerst school
Eerst lol, dan school, dan werk, dan huis, dan vrouw, dan lol, dan kinderen, dan werken tot je 80e en vervolgens dood gaan.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Eerst school, dan werk en huis (dienstplicht ertussendoor) en dan mag je een beetje lol hebben.
Ik heb ze geen cahil genoemd, ik heb ze geen retards genoemd. Jullie interpreteren mijn posts veel te negatief (of ik breng het te negatief over). Ik zeg alleen dat er grote kans is op een niveauverschil (kijk mij eens nuanceren).quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:42 schreef expans het volgende:
[..]
Kan.
Wat ik bedoelde te zeggen is; vrouwen zijn sneaky en b.tches.
Koy'den geliyor diye cahil sanma, genoeg exemplaren gezien die na een aantal jaar high class (taal leren, werk vinden etc) werden en hun man als schoothondje achter zich aan lieten lopen.
Hehehe. (Die lol na de vrouw is een leuke.)quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:43 schreef xminator het volgende:
[..]
Eerst lol, dan school, dan werk, dan huis, dan vrouw, dan lol, dan kinderen, dan werken tot je 80e en vervolgens dood gaan.
Deze had je vroeger ooit gepost.quote:
Nee.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Julis mag deze beantwoorden..
*trekt julis aan haar haren deze kant op*
Niet?quote:
Onbekend op dit momentquote:Op vrijdag 6 september 2013 00:45 schreef Bortecinem het volgende:
Iedereen hier heeft een vriend of vriendin, toch?
quote:
Oh, zarGonquote:Op vrijdag 6 september 2013 00:47 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Niet?
Niet verbaasd hoor. Ik zie zarGon ook niet zo snel de jaloerse vriend uithangen om eerlijk te zijn.
Jij hebt er nog een??quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:52 schreef Julis het volgende:
[..]
Oh, zarGon. Ja, hij wel af en toe.
Geen idee.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:52 schreef Che_ het volgende:
Wanneer mag je je elkaar vriend/vriendin noemen
Wanneer je je ernaar gedraagt denk ik.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:52 schreef Che_ het volgende:
Nadat je hebt gevraagd wil je mijn vriendin zijn en een positief antwoord hebt ontvangen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:52 schreef Che_ het volgende:
Jaloezie vind ik goed, zolang het gezonde jaloezie is. Op het moment dat het richting het ziekelijke of onderdrukkende gaat, is het ongezond en daarmee ook ongewenst.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:47 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Niet?
Niet verbaasd hoor. Ik zie zarGon ook niet zo snel de jaloerse vriend uithangen om eerlijk te zijn.
Wanneer er een wederzijds akkoord is dat je elkanders vriend/vriendin bent. En dat merk je dus ook echt wel heur.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:52 schreef Che_ het volgende:
Zo ken ik er nog één.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:54 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben heel jaloers denk ik. Maar veelste trots om het te laten merken.
Hoezo dat?quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:56 schreef Bortecinem het volgende:
zarGon en Julis lijken mij echt zo'n voorbeeld relatie.
Julis is ook goed in het verbergen van jaloezie.quote:
Jinxed it! Nu gaan ze binnenkort uit elkaarquote:Op vrijdag 6 september 2013 00:56 schreef Bortecinem het volgende:
zarGon en Julis lijken mij echt zo'n voorbeeld relatie.
Ahw, dat is lief.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:57 schreef Bortecinem het volgende:
Ne bilim jullie komen zo stabiel over.
Dat is positief hoooor.
Hmmmm. Enteresan.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Julis is ook goed in het verbergen van jaloezie.
Merk/hoor het veel later pas, maar dat zal denk ik meer aan mijn mannelijke genen liggen, subtiele signaaltjes zien wij niet zo snel.
Had jij niet iemand?quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:59 schreef xminator het volgende:
[..]
Jinxed it! Nu gaan ze binnenkort uit elkaar
Waarom houden Turkse vrouwen eigenlijk zo van dramaquote:Op vrijdag 6 september 2013 00:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Julis is ook goed in het verbergen van jaloezie.
Merk/hoor het veel later pas, maar dat zal denk ik meer aan mijn mannelijke genen liggen, subtiele signaaltjes zien wij niet zo snel.
Hmm, je bent één van de weinige dan vind ikquote:Op vrijdag 6 september 2013 01:01 schreef Bortecinem het volgende:
Hoezo drama?Juist omdat we niet van drama houden verbergen we het. Ik dan.
Precies. En Yavuz kwam er later achter dat ik jaloers was, omdat hij er zelf naar vroeg (ben je wel eens jaloers geweest?).quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:01 schreef Bortecinem het volgende:
Hoezo drama?Juist omdat we niet van drama houden verbergen we het. Ik dan.
Oh Julis jij dramaqueen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:04 schreef Julis het volgende:
[..]
Precies. En Yavuz kwam er later achter dat ik jaloers was, omdat hij er zelf naar vroeg (ben je wel eens jaloers geweest?).
Hormoontjes eh.quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:01 schreef Che_ het volgende:
[..]
Waarom houden Turkse vrouwen eigenlijk zo van drama? Heb jij daar een verklaring voor? Zou het komen door al die series..?
Het was een vraag aan zarGon, vandaar. Zijn analyses lezen weg als een spannende misdaadthriller.quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:05 schreef Bortecinem het volgende:
@Che
Check wie je hebt gequote en wat hij zei.
Ik hou het algemeen: 'internet'. En als ze dan doorvragen, maak ik er een verhaaltje van over MSN/WLM en dan afspreken en zo.quote:
Via msn. Via via. (Zo is het ook min of meer gegaan)quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:07 schreef xminator het volgende:
ZG en Julis, als gevraagd wordt: hoe hebben jullie elkaar ontmoet? Wat is dan jullie reactie? Hoe leggen jullie het uit
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:53 schreef xminator het volgende:
Jaloezie in een bepaalde mate is goed en hartstikke normaal naar mijn mening. Als er totaal geen jaloezie is, vraag ik me af of er wel liefde is..
Opmerking als in 'ja, zij is wel mooi' of 'gözüne cıkarırım'?quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:08 schreef Julis het volgende:
Oh, en ik zie Yavuz wel eens naar vrouwen kijken hoor. Vaak zeg ik er niets over. Alleen als het me heel erg opvalt kijk ik met hem mee en maak ik er ook een opmerking over..
quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:10 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Opmerking als in 'ja, zij is wel mooi' of 'gözüne cıkarırım'?
Op één of andere manier kan ik dat niet flikken bij hemquote:Op vrijdag 6 september 2013 01:16 schreef Bortecinem het volgende:
Maar als ik jaloers zou worden zou ik er nog niks van zeggen. Gewoon ook jongens checken of flirten (als hij dat ook doet). O anlar.
Alle vrouwen zijn labiel, dat hoort er gewoon bij.quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:23 schreef Julis het volgende:
[..]
Nee, zeg dat niet. Ik ben ook best labiel soms. Maar dat laat ik niet merken.
Neuh. Gewoon een hekel aan wannabe gavurs.quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:34 schreef TheMagnificent het volgende:
Wejoo, Borte, ben je met het verkeerde been uit bed gestapt?
Tijdje geleden waren er twee andere koppels actief. Eén van die twee koppels is zelfs getrouwd.quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:39 schreef Che_ het volgende:
zargon & julis: jullie zijn niet enige fok!-koppel in deze reeks geweest toch?
Bakarız.quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:28 schreef TheMagnificent het volgende:
Wanneer is de düğün, Allah nasip ederse?
Haha, je verwoordt het luchtig en neemt geen blad voor de mond; dat mag ik wel.quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:38 schreef zarGon het volgende:
Geen idee waarom ik zoveel typ, ik moet gaan slapen eigenlijk.
Spreek me gerust tegen trouwens, ik lul ook maar een eind weg.
Hoe bedoel je dit precies?quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:48 schreef Bortecinem het volgende:
Ik zou nooit een jarenlange 'relatie' kunnen volhouden. Goed van jullie. Vergt veel geduld.
Vraag me af wat er is geworden van Bilmi en Burakius.quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Tijdje geleden waren er twee andere koppels actief. Eén van die twee koppels is zelfs getrouwd..
quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:49 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Haha, je verwoordt het luchtig en neemt geen blad voor de mond; dat mag ik wel.Wat dat betreft ben je enigszins wel een spreekbuis voor de mannen in het topic, die dit niet uit kunnen of willen (er de noodzaak niet van inzien) spreken, maar je maakt zo nu en dan wel rake punten, vind ik. Maar er zijn natuurlijk manieren om dat ''tweede bewustzijn'' te onderdrukken en enigszins in het gareel te laten lopen.
Maar goed, ik ben niet echt ervaringsdeskundige op het gebied van relaties en ben het op sommige punten wat dat betreft niet altijd met je eens, maar je denken wijkt naar mijn mening niet heel erg af van de gemiddelde (hoog)opgeleide, moderne Turkse man.
Dat wel.quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:51 schreef Bortecinem het volgende:
Ik vind dat zarGon te veel over vrouwen praat alsof hij er zelf een is.
Dang!quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Tijdje geleden waren er twee andere koppels actief. Eén van die twee koppels is zelfs getrouwd..
Soms verstop ik 'm tussen m'n benen (dan lijkt het op een vaginaquote:Op vrijdag 6 september 2013 01:51 schreef Bortecinem het volgende:
Ik vind dat zarGon te veel over vrouwen praat alsof hij er zelf een is.
Verwijder dit voordat Julis het uitmaakt vallaquote:Op vrijdag 6 september 2013 01:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
Soms verstop ik 'm tussen m'n benen (dan lijkt het op een vagina![]()
![]()
) en praat ik met een hoog stemmetje tegen mezelf in de spiegel. En dat betasten... niet meer te stoppen!
Jep, twee zussen. En drie nichten (waar ik geen onderdeel van uitmaak). Veels te veel vrouwen in mijn buurt, op zich best een wonder dat ik weinig homosensuele trekjes heb.quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:52 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat wel.Hij vond het ook leuk om naar vrouwengesprekken te luisteren. Misschien komt het doordat hij in een huis met oudere zussen is opgegroeid.
Je had alleen zussen, toch zarGon?
Hm, goede vraag... Ben de bilmiyorem.quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:50 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Vraag me af wat er is geworden van Bilmi en Burakius.
Zulks een positieve vibe hier vannacht.quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:53 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dang!
Op naar de volgende dan maar, hehe. #nojinx
Hmmh, denk dat het moment is gekomen om te slapen....quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
Soms verstop ik 'm tussen m'n benen (dan lijkt het op een vagina![]()
![]()
) en praat ik met een hoog stemmetje tegen mezelf in de spiegel. En dat betasten... niet meer te stoppen!
Maar zarGon is passief sapık, dus daarvan accepteer ik het wel.quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:59 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, gelukkig niet. Nog een sapık hadden we niet aangekund.
Laat er trouwens geen misverstand over bestaan; dit is niet wat ik bedoelde met ''een spreekbuis voor de mannen in het topic''.quote:Op vrijdag 6 september 2013 02:01 schreef xminator het volgende:
[..]
Hmmh, denk dat het moment is gekomen om te slapen....
ofquote:Op vrijdag 6 september 2013 02:03 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Laat er trouwens geen misverstand over bestaan; dit is niet wat ik bedoelde met ''een spreekbuis voor de mannen in het topic''.
quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:49 schreef TheMagnificent het volgende:
maar je denken wijkt naar mijn mening niet heel erg af van de gemiddelde (hoog)opgeleide, moderne Turkse man.
Dan kom je uit bij trifko en zijn kloons, dus ordinair vunzig, dames direct benaderen, etc.quote:Op vrijdag 6 september 2013 02:03 schreef Bortecinem het volgende:
Hehe en niet-passief sapıklar dan? Die zijn er ook...
Maar weet je... Iets waar je hard voor werkt en moeite voor doet betekent uiteindelijk ook meer voor je, de waarde ervan weet je beter te schatten. Dat is dan ook waar het mijns inziens tegenwoordig misgaat tegenwoordig, een relatie of bepaalde onderdelen die bij een relatie horen lijken zo vanzelfsprekend te zijn dat het zijn waarde verliest. Easy come, easy go, zoiets.quote:Op vrijdag 6 september 2013 01:52 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Yani lichamelijk platonisch. Sıkılırım. Blijf ik liever alleen.
Buhehehe.quote:Op vrijdag 6 september 2013 02:06 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dan kom je uit bij trifko en zijn kloons, dus ordinair vunzig, dames direct benaderen, etc.
Tegenwoordig ben ik ontmanteld, dames val ik niet meer lastig met mijn sapıkness. Ben veels te braaf geworden; relaties zijn toch ook zo beperkend.quote:Op vrijdag 6 september 2013 02:01 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Maar zarGon is passief sapık, dus daarvan accepteer ik het wel.
Wat maakt dat uit?quote:Op vrijdag 6 september 2013 02:09 schreef Bortecinem het volgende:
Uff zarGon waarom steeds zo lang zit op tel diyoruz sana
Jawel maar zelf typen is irritant.quote:Op vrijdag 6 september 2013 02:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit?. Safari kan daarmee omgaan toch?
Dat zou betekenen dat je op bepaalde momenten gewoon met de flow meegaat en kijkt waar het schip strandt.quote:Op vrijdag 6 september 2013 02:13 schreef Bortecinem het volgende:
Maar goed investeren en toekomst zijn twee woorden die niet goed samen gaan bij mij. Ik ben van de hier en nu.
Alleen "Mee eens." is genoeg.quote:Op vrijdag 6 september 2013 02:14 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jawel maar zelf typen is irritant.
Het zit ingebakken in de cultuur inmiddels. Verander je als eenling moeilijk iets aan. Strookt ook totaal niet met de islamitische waarden, dat geldverslindende en het bemoeilijken voor jongeren om te gaan trouwen, maar probeer dat maar de mensen eens bij te brengen...quote:Op vrijdag 6 september 2013 02:15 schreef Che_ het volgende:
Trouwen ok, bruiloften zijn kut. Wanneer wordt dat eens afgeschaft?
Het is gewoon een business geworden
Dit idd ook. Erg hypocriet ook als de rest wel strikt volgens het geloof moet.quote:Op vrijdag 6 september 2013 02:22 schreef TheMagnificent het volgende:
Strookt ook totaal niet met de islamitische waarden
Nee, dat niet. Volgens mij is dat meer iets wat bij Koerden voorkomt. Ik dacht dat het wel traditie is dat de familie van de bruidegom de bruiloft en alles wat daar omheen hangt regelt en dat de familie van de bruid de meubels en dat soort zaken voor het huis van het nieuwe koppel verzorgt. Maar als de beide families uit enigszins voor rede vatbare mensen bestaat, kun je de kosten nog wel redelijk binnen de perken houden, is mijn ervaring.quote:Op vrijdag 6 september 2013 02:29 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dit idd ook. Erg hypocriet ook als de rest wel strikt volgens het geloof moet.
Kost een klein fortuin, er gebeurt niets nuttigs en een hoop gedoe en gestress. Gewoon met een kleine gezelschap, imam erbij..klaar.
Is het bij Turken trouwens ook zo dat je het equivalent van de nationale goudreserve van een 3de wereldland voor de bruid moet kopen?
Al met al, een hoop kosten voor weinig. Maar ja, het moet maarquote:Op vrijdag 6 september 2013 02:40 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Volgens mij is dat meer iets wat bij Koerden voorkomt. Ik dacht dat het wel traditie is dat de familie van de bruidegom de bruiloft en alles wat daar omheen hangt regelt en dat de familie van de bruid de meubels en dat soort zaken voor het huis van het nieuwe koppel verzorgt. Maar als de beide families uit enigszins rationele mensen bestaat, kun je de kosten nog wel redelijk binnen de perken houden, is mijn ervaring.
Maar met het goud dat de bruiloftgangers meenemen, vooral als je een grote familie en kennissenkring hebt, valt een groot deel van de kosten achteraf nog wel te dekken.
Dat goud gaat (meestal) naar de bruid en wordt niet uitgegeven aan de bruiloft. Wordt bewaard voor later of voor wanneer je het even minder hebt.quote:Op vrijdag 6 september 2013 02:40 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Volgens mij is dat meer iets wat bij Koerden voorkomt. Ik dacht dat het wel traditie is dat de familie van de bruidegom de bruiloft en alles wat daar omheen hangt regelt en dat de familie van de bruid de meubels en dat soort zaken voor het huis van het nieuwe koppel verzorgt. Maar als de beide families uit enigszins voor rede vatbare mensen bestaat, kun je de kosten nog wel redelijk binnen de perken houden, is mijn ervaring.
Maar met het goud dat de bruiloftgangers meenemen, vooral als je een grote familie en kennissenkring hebt, valt een groot deel van de kosten achteraf nog wel te dekken.
Nee hoor, ik vind het ook nergens voor nodig. Wat mij betreft is het vieren met een select groepje (familie/vrienden) en zetten van een handtekening genoeg.quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:32 schreef sylvesterrr het volgende:
Bruidsschat, bruiloft (zaal, catering, goud, honderden voor mij onbekende mensen etc)...
Of ben ik gewoon gierig?
Ik snap op zich wat je bedoeld, maar je hoeft wat je met je vrouw hebt echt niet te verantwoorden (aan de Turkse community).quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:21 schreef Bortecinem het volgende:
Dat mensen weten dat de twee een stel vormen zeg maar.
Ze mogen roddelen hoor, wat maakt dan nog uit.quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:57 schreef Bortecinem het volgende:
Najah ik weet het ook niet zeker maar wat ik heb begrepen is dat er een etentje of iets dergelijks moet worden georganiseerd (yani gewoon paar lahmacun uitdelen na namaz, geen overdreven life muziek etc.) om het zo openbaar te maken. JUIST om die roddels te voorkomen. Verder werd er gezegd dat het voor uitgenodigden verplicht is om te gaan.
lol gmtaquote:Op vrijdag 6 september 2013 09:58 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik ken stellen die diep in de schulden zitten omdat ze de bruiloft (vaak tussen de ¤ 15.000 en ¤ 20.000) moesten financieren. Mooi begin van een nieuw leven zou ik zeggen.![]()
Helemaal mee eens. Kost geld, zorgt voor stress en levert netto helemaal niets op.quote:Als ik tegen mijn familie zeg dat, wanneer ik trouw, ik het gewoon wil vieren met onze goede vrienden en naaste familie, word ik scheef aangekeken. Why the fuck zou ik 900 of meer mensen moeten uitnodigen? En dan ook nog eens met tig krijsende kinderen.
"Maar zij hebben hun bruiloft in zaal <X> gevierd. Dat moéten wij ook, of er moet een betere zaal zijn."quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:00 schreef zarGon het volgende:
Ik zou juist verwachten dat je zo min moet uitgeven aan de bruiloft, je trouwt en hebt het geld hard nodig immers.
Gewoon zonde om je zo uit de naad te werken om het vervolgens allemaal in één nacht te verbrassen.
Wordt dat serius als een argument aangedragen?quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:03 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
"Maar zij hebben hun bruiloft in zaal <X> gevierd. Dat moéten wij ook, of er moet een betere zaal zijn."
Dat is de enige reden dat Sade 1 succesvol is.
Si, maar op een Turkse bruiloft zie je de Turkse cultuur zwaarder op de voorgrond. En juist dat culturele vind ik (en de rest ook geloof ik) helemaal nietsquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:03 schreef Bortecinem het volgende:
Ja mij kan het ook weinig schelen en ik vertel ook maar wat ik weet over de Islam. Voor zover ik het weet zijn jij en Julis toch wel beetje Islamitisch, duss.
Ja.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wordt dat serius als een argument aangedragen?
Ik ook.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
Si, maar op een Turkse bruiloft zie je de Turkse cultuur zwaarder op de voorgrond. En juist dat culturele vind ik (en de rest ook geloof ik) helemaal niets
Verder ben ik me al jaren aan het afzonderen van de Turkse gemeenschap hier, ain't nobody got time for that.
Er is een bruiloft dat betaald moet worden eh,quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:08 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Je krijgt ook nog eens cash van je gasten dus win-win voor jullie.
Neem Yum Yum-noodles mee. Vast wel kokend water beschikbaar daaro.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:11 schreef Bortecinem het volgende:
Er is Turkse man op mijn werk die steeds bij alles wat ik doe 'ja, had je maar naar school moeten gaan' of 'dat krijg je ervan als je je school niet afmaakt' zegt.
Zo vermoeiend.
Anyway, wat zal ik maken voor de lunch vandaag? Boterhammen zijn zo out.
quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:07 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ja.
Voor de bruiloft van m'n nichtje had ik via-via een offerte opgevraagd bij Amsterdam Passenger Terminal. Dat kwam zo'n 30% lager uit dan wat er voor Sade 1 is betaald. Toch hebben ze gekozen voor Sade 1, want ze kennen de Passenger Terminal niet terwijl dat imho een veel betere locatie is.![]()
Maar goed, men had dus geld over.
Mevlud is goedkoper dan een bruiloft en ik weet zeker dat je uiteindelijk in de plus komt. Zelfs mensen die typische bruiloften organiseren hebben vaak genoeg geld over. Mind ya veel gasten is ook veel geld. Als je nagaat dat de gemiddelde familie/gast zo'n 50 euro geeft dan is dat best goed cashen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Er is een bruiloft dat betaald moet worden eh,.
Verder mogen ze hun cash houden, heb ik geen last van ze. Ik ben in mijn leven bij twee bruiloften aanwezig geweest, ik vond het verschrikkelijk. De drukte, de te harde muziek, aanwezigheid niet omdat je het wil maar omdat het min of meer verplicht is... Laat maar zitten heur.
Das niet gezond men.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Neem Yum Yum-noodles mee. Vast wel kokend water beschikbaar daaro.
Ja, je moet het niet dagelijks gaan eten, maar zo nu en dan richt heus geen blijvende schade aan. Live al little.quote:
Ik heb helaas meerdere Turkse bruiloften bijgewoond.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Er is een bruiloft dat betaald moet worden eh,.
Verder mogen ze hun cash houden, heb ik geen last van ze. Ik ben in mijn leven bij twee bruiloften aanwezig geweest, ik vond het verschrikkelijk. De drukte, de te harde muziek, aanwezigheid niet omdat je het wil maar omdat het min of meer verplicht is... Laat maar zitten heur.
Oh.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:18 schreef Bortecinem het volgende:
Ik at te veel yumyum, ben juist aan het afkicken nu.
Ik ga een couscous salade maken denk ik.
Zullen we anders maar eens 2x per jaar trouwen?quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:14 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Als je nagaat dat de gemiddelde familie/gast zo'n 50 euro geeft dan is dat best goed cashen.
Hadiiiquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:22 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Zullen we anders maar eens 2x per jaar trouwen?Snel verdiend toch?
Het zal dan wel weer iets typisch Konyali zijn.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:21 schreef Bortecinem het volgende:
Scheiding tussen mannen en vrouwen? Dat ken ik niet.
En wij geven standaard enveloppen.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt (of ik was te klein om het mij te herinneren want ik ben al zo lang niet op bruiloften geweest), maar ik heb ook gehoord dat dit gebeurt ja.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik heb helaas meerdere Turkse bruiloften bijgewoond.De veel te harde muziek (waardoor het geluid vervormt en je dus niet merkt dat de mensen eigenlijk vals zingen) vind ik niks, evenals de veel te duidelijke scheiding tussen mannen en vrouwen.
De taki merasimi is nog erger. De eerste keer dat ik als volwassene naar een bruiloft ging kwam ik - nadat ik wat had gegeven - erachter dat de naam en het bedrag (of whatever) wordt omgeroepen. Sindsdien heb ik altijd gesloten enveloppen afgegeven.Niet omdat ik gierig ben (volgens mij ben ik erg gul, vooral voor mensen om wie ik geef), maar omdat het de rest van de mensen niets aangaat.
Bij de bruiloft van m'n nichtje (afgelopen mei) ging ik een stapje verder: voordat ik mijn cadeautje gaf zei ik tegen de omroeper "anons yok".Echt iedereen die dat hoorde keek mij verbaasd aan. Achteraf vroeg mijn familie mij nog of ik iets had gegeven, want mijn naam werd niet omgeroepen.
![]()
Denk het ook.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:22 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het zal dan wel weer iets typisch Konyali zijn.
De leden van dit topic toch?quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:23 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Als het goed gaat, dan kunnen we zelfs medewerkers in dienst nemen die gaan trouwen.
Is makkelijker dan lahmacun maar daar heb je wel een recept van.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:21 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je kisir maakt.
Ik laat mijn moeder altijd kisir maken.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:24 schreef Levolution het volgende:
[..]
Is makkelijker dan lahmacun maar daar heb je wel een recept van.
quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik laat mijn moeder altijd kisir maken.
Ja, maar dat zei ik eerder ook. Ik denk dat ik ook wel een beetje als jou was geweest als ik uit zo'n familie zou komen (no offence).quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:24 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Begrijp je nu hoe ik aan dat 'beeld' van Turken kom?
Genoeg recepten op internet en je hebt je moeder nog. Vanavond 'Project Kısır', jatog. Vergeet de foto's niet, kunnen wij meekwijlen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:21 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je kisir maakt.
Jaa maar andere Turkse recepten smaken nooit zoals mijn moeder het maakt. Mijn moeder is de beste.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:26 schreef zarGon het volgende:
[..]
Genoeg recepten op internet en je hebt je moeder nog. Vanavond 'Project Kısır', jatog. Vergeet de foto's niet, kunnen wij meekwijlen.
Die scheiding heb ik niet meegemaakt, dat gebeurt volgens mij echt alleen in de (extreem?-)conservatieve kringen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik heb helaas meerdere Turkse bruiloften bijgewoond.De veel te harde muziek (waardoor het geluid vervormt en je dus niet merkt dat de mensen eigenlijk vals zingen) vind ik niks, evenals de veel te duidelijke scheiding tussen mannen en vrouwen.
De taki merasimi is nog erger. De eerste keer dat ik als volwassene naar een bruiloft ging kwam ik - nadat ik wat had gegeven - erachter dat de naam en het bedrag (of whatever) wordt omgeroepen. Sindsdien heb ik altijd gesloten enveloppen afgegeven.Niet omdat ik gierig ben (volgens mij ben ik erg gul, vooral voor mensen om wie ik geef), maar omdat het de rest van de mensen niets aangaat.
Bij de bruiloft van m'n nichtje (afgelopen mei) ging ik een stapje verder: voordat ik mijn cadeautje gaf zei ik tegen de omroeper "anons yok".Echt iedereen die dat hoorde keek mij verbaasd aan. Achteraf vroeg mijn familie mij nog of ik iets had gegeven, want mijn naam werd niet omgeroepen.
![]()
Jouw moeder heeft dan ook tig jaren ervaring. Hoe eerder je begint, hoe eerder je je moeder kan evenaren.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jaa maar andere Turkse recepten smaken nooit zoals mijn moeder het maakt. Mijn moeder is de beste.
Gewoon een handvol ongezouten amandelen voldoen. DENK AAN JE TOEKOMST.quote:Vanavond werk ik maar misschien morgen.Oh lunch op werk is dus eigenlijk avondeten haha.
Ja, of walnoten.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:31 schreef Bortecinem het volgende:
Ja, daarom wacht ik ook op haar ipv dat ik recepten ga googlen.
Handvol ongezouten amandelen.)))))))))))
Laat ik het zo zeggen, ik durf in het bijzijn van m'n familie vrouwelijk bezoek (bijv. de dochter van de buren) nooit een hand te geven. Dat levert ook veel awkward situaties op.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
Die scheiding heb ik niet meegemaakt, dat gebeurt volgens mij echt alleen in de (extreem?-)conservatieve kringen.
lolquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:33 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, ik durf in het bijzijn van m'n familie vrouwelijk bezoek (bijv. de dochter van de buren) nooit een hand te geven. Dat levert ook veel awkward situaties op.
Daaamn, het wordt me steeds duidelijker dat ik gewoon de verkeerde familie heb.![]()
Dit is wel extreem, wist niet dat dit bij Turken voorkwam.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:33 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, ik durf in het bijzijn van m'n familie vrouwelijk bezoek (bijv. de dochter van de buren) nooit een hand te geven. Dat levert ook veel awkward situaties op.
Daaamn, het wordt me steeds duidelijker dat ik gewoon de verkeerde familie heb.![]()
Als avondeten is het natuurlijk niet zo'n doordacht plan, maar regelmatig eten van die krengen is wel gezond.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:33 schreef Bortecinem het volgende:
Das echt niet gezond en zorgt geheid voor vreetbuien later.
Konya is nogal conservatief.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:35 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dit is wel extreem, wist niet dat dit bij Turken voorkwam.
Konyali <> Turkquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:35 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dit is wel extreem, wist niet dat dit bij Turken voorkwam.
Niet eens zo oostelijk gelegen. Daardoor zou ik juist denken dat het wel meevalt. Ik weet echt te weinig over het Turkse binnenland.quote:
Echt waar?quote:
In Ankara kan een vrouw - over het algemeen - nog met een kort rokje rondlopen. Dat kan diezelfde vrouw maar beter niet in Konya proberen...quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:38 schreef Levolution het volgende:
[..]
Niet eens zo oostelijk gelegen. Daardoor zou ik juist denken dat het wel meevalt. Ik weet echt te weinig over het Turkse binnenland.
Vertel nu dan.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:38 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Echt waar?
Ik heb nog wel een leuk verhaal voor op een volgende meet. Begin dit jaar viel een schoonzus van me bijna flauw vanwege een actie van mij.
Je weet toch dat iedereen sowieso komt om dicht bij jou te kunnen zijn.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:42 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Nee, want dan heeft het geen zin meer om naar de meet te komen.
Hahahaquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:45 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je weet toch dat iedereen sowieso komt om dicht bij jou te kunnen zijn.
Typisch Turkengedrag dit, mensen buitensluiten. Zie je wel dat je een echte Turk bent?quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:47 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Hahaha
Je hebt twee weken geleden ook al een mooi verhaal gemist.
Kijk, dit is nou dat hypocriete waar Che_ en ik het afgelopen nacht over hadden; zogenaamd islamitisch geïnspireerd de mannen en vrouwen scheiden, maar aan de andere kant geen drol geven om waardes als het haram zijn van verkwisting (bijvoorbeeld een te dure zaal afhuren) en het pronken met wat je hebt (gösteriş). Er zijn mensen die (veel) meer dan anderen kunnen geven, weinig kunnen geven of mensen die helemaal niets cadeau kunnen doen; het is asociaal om dit om te roepen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
![]()
quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:54 schreef sylvesterrr het volgende:
Mijn familie is echt niets gewend.
Mijn zus vraagt weleens "<naam-van-de-meid-die-ik-date> araniz nasil?". Héél soms heb ik de neiging om daarop - voor de grap - te antwoorden met "Gözün aydin, hala oluyorsun." Of is dat flauw?
Quanta costa? APT en Sade 1?quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:07 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ja.
Voor de bruiloft van m'n nichtje had ik via-via een offerte opgevraagd bij Amsterdam Passenger Terminal. Dat kwam zo'n 30% lager uit dan wat er voor Sade 1 is betaald. Toch hebben ze gekozen voor Sade 1, want ze kennen de Passenger Terminal niet terwijl dat imho een veel betere locatie is.![]()
Maar goed, men had dus geld over.
Voor Sade is volgens mij een euro of 15K neergeteld, incl. catering (800 gasten ofzo).quote:Op vrijdag 6 september 2013 11:13 schreef xminator het volgende:
[..]
Quanta costa? APT en Sade 1?
sade 1 is best wel pauper bence, apt is dan veel beter of tulp2.
Apt circa 10500 incl catering?quote:Op vrijdag 6 september 2013 11:17 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Voor Sade is volgens mij een euro of 15K neergeteld, incl. catering (800 gasten ofzo).Zó zonde.
quote:Op vrijdag 6 september 2013 11:57 schreef Ayca het volgende:
Was deze zomer bij de verloving van m'n oom in Cesme(geen bruiloft maar toch..), dat was gewoon leuk. En dat komt van iemand die zoveel mogelijk bruiloften probeert te vermijden.
Heel idyllisch, buiten, uitzicht op de zee, haar tante die viool speelde en met andere familieleden akoestisch Turkse liederen ten gehore bracht. Gewoon lief en klein.
Mannen en vrouwen gescheiden herkenbaar en dan zie je van die vrouwen met hoofddoeken met een flinke plamuurlaag. En de tieners en twintigers lopen half naakt rond met tight kledij. Je ziet eigenlijk ook vaak van die moedertjes half naakt rondlopen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 11:07 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Kijk, dit is nou dat hypocriete waar Che_ en ik het afgelopen nacht over hadden; zogenaamd islamitisch geïnspireerd de mannen en vrouwen scheiden, maar aan de andere kant geen drol geven om waardes als het haram zijn van verkwisting (bijvoorbeeld een te dure zaal afhuren) en het pronken met wat je hebt (gösteriş). Er zijn mensen die (veel) meer dan anderen kunnen geven, weinig kunnen geven of mensen die helemaal niets cadeau kunnen doen; het is asociaal om dit om te roepen.
''A aa, o kadarcık mı vermişler?''
-- De get.
''Damadın amcasından 5 tane 22 ayar burma bilezik!''
-- İyi, al da bir yerlerine tak.
Turken zijn echt way too gösteriş manyağı. Laatste jaren zie je met het rijker worden van de conservatieve klasse met de opkomst van de AKP dat zij daar ook niet gevrijwaard van zijn. Je zou van hen toch anders verwachten.
Tja, onthoud wel dat een hoofddoek niet altijd een vrijwillige keus is. Die make-up laag en kleding is een soort van compensatie voor de meiden die niet zelf kunnen bepalen of ze een hoofddoek opdoen..quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:09 schreef zarGon het volgende:
Vrouwen met een hoofddoek op die een plamuurlaag hebben..
Gadverdamme, echt.
(Sowieso is een plamuurlaag wat mij betreft een no-go, maar in combinatie met een hoofddoek is het echt zum kotzen.)
Dat zeg ik, die hoofddoek is niet altijd hun eigen keus.quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:30 schreef Dimachaerus het volgende:
Waarom zichzelf zo aantrekkelijk mogelijk maken ( in hun ogen dan) en dan jezelf bedekken met een hoofddoek (vaak kleurrijk ook nog) en van die felle jurkjes aandoen?
~1.70quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:08 schreef zarGon het volgende:
Dima, introduceer jezelf eens..
Ik ken je vooral van KLB, maar weet je specifieke specs niet. Kom maar op..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2013 12:37:51 ]
Nou, mijn tante is sinds een aantal jaren een hoofddoek gaan dragen en draagt make-up en heeft altijd wel felgekleurde jurkjes aan nu.quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat zeg ik, die hoofddoek is niet altijd hun eigen keus.
Meiden die wel vrijwillig een hoofddoek dragen en er toch zo bijlopen zijn natuurlijk aandachtshoer nummer 1. Ze willen goede punten scoren in de gemeenschap (kijk, zij draagt hoofddoek, iyi kiz) en de aandacht die een hoofddoekloos meisje draagt.
quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:37 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
~1.70
63,5 kg @ 11% bf
sqt 80
bp 50
dl 80Nog een Afyon'lu.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Wafur opleiding? Of hou je dat ook voor jezelf?.
Iets met economie, allochtonenopleiding toch.quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nog een Afyon'lu..
Wafur opleiding? Of hou je dat ook voor jezelf?.
quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:26 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Tja, onthoud wel dat een hoofddoek niet altijd een vrijwillige keus is. Die make-up laag en kleding is een soort van compensatie voor de meiden die niet zelf kunnen bepalen of ze een hoofddoek opdoen..
Heb je gelijk in, in dat soort onderdrukkende gevallen is er begrip voor te tonen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat zeg ik, die hoofddoek is niet altijd hun eigen keus.
Is dat die tante waar jij vroeger mee mocht spelen?quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:39 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Nou, mijn tante is sinds een aantal jaren een hoofddoek gaan dragen en draagt make-up en heeft altijd wel felgekleurde jurkjes aan nu.
En mijn moeder draagt normaal gesproken nooit make-up maar afgelopen zomer in Turkije hadden we een mevlid van dayi en toen droeg ze opeens wel make-up.!
quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:45 schreef Levolution het volgende:
[..]
Is dat die tante waar jij vroeger mee mocht spelen?
Die tante is de vrouw van mijn vaders broer en die heeft altijd al hoofddoek gedragen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:45 schreef Levolution het volgende:
[..]
Maak 'm!quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:54 schreef sylvesterrr het volgende:
Mijn familie is echt niets gewend.
Mijn zus vraagt weleens "<naam-van-de-meid-die-ik-date> araniz nasil?". Héél soms heb ik de neiging om daarop - voor de grap - te antwoorden met "Gözün aydin, hala oluyorsun." Of is dat flauw?
Dat is tegenwoordig zowat een bruiloftquote:Op vrijdag 6 september 2013 11:58 schreef Bortecinem het volgende:
Damn ik was de hele verloving vergeten. Dat ooook nog.
Zijn bladsnijmieren, komt uit deze documentaire:quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:57 schreef TheMagnificent het volgende:
Wat een wonderbaarlijke beestjes!
say whatquote:Op vrijdag 6 september 2013 12:45 schreef Levolution het volgende:
[..]
Met de juiste contacten... Vriendenprijsje.quote:
Ik zal dan maar alvast een begrafenis regelen voor degenen die de shock niet overleven.quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
Maak 'm!
Maar pak het beter aan. Plaats zo'n zwangerschapfoto van een embryo (geen idee hoe die zwart-witfoto's heten) op je telefoon, vraag of ze de babykamer wil inrichten en neem alvast een aantal babynamen door.
Dat is toch (grotendeels) voor rekening van de bruid?quote:Op vrijdag 6 september 2013 11:58 schreef Bortecinem het volgende:
Damn ik was de hele verloving vergeten. Dat ooook nog.
Ligt aan de memleket.quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:07 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat is toch (grotendeels) voor rekening van de bruid?
Hahahaquote:Op vrijdag 6 september 2013 14:10 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ligt aan de memleket.
Zijn jou ouders/familie haci? Shit bro, mijn familie is conservatief as fuck (plus ook Konyali) maar genoeg persoonlijke vrijheid en geen 'baski' en ze denken ook nog eens logisch na. Zelfs de ouderen zeggen dat sommige dingen onnodig zijn (bruiloft gedoe).quote:
Ja, vandattum, een echo. Ik ben vandaag vergeetachtig merk ik, net ook tweemaal hard op zoek geweest naar een woord.quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:05 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik zal dan maar alvast een begrafenis regelen voor degenen die de shock niet overleven.
Bedoel je trouwens een echo?
Ja.quote:
Met mannen/vrouwen apart bedoel ik dat je nagenoeg geen mannen en vrouwen aan dezelfde tafel zal zien zitten. Vaak zie je gewoon dat aan de ene kant van de zaal de mannen zitten, en aan de andere kant de vrouwen.quote:Bruiloft = tanidik en dan mannen/vrouwen apart? Maar wel samen dansen? Fuck logic
Wat een bullshitquote:Op vrijdag 6 september 2013 14:33 schreef sylvesterrr het volgende:
Met mannen/vrouwen apart bedoel ik dat je nagenoeg geen mannen en vrouwen aan dezelfde tafel zal zien zitten. Vaak zie je gewoon dat aan de ene kant van de zaal de mannen zitten, en aan de andere kant de vrouwen.
Dat lijkt me ook wel logisch, toch?quote:Wat betreft het dansen: mannen en vrouwen dansen alleen samen wanneer het partners zijn (getrouwd, sözlü, verloofd whatever).
quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:33 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Met mannen/vrouwen apart bedoel ik dat je nagenoeg geen mannen en vrouwen aan dezelfde tafel zal zien zitten. Vaak zie je gewoon dat aan de ene kant van de zaal de mannen zitten, en aan de andere kant de vrouwen.
Wat betreft het dansen: mannen en vrouwen dansen alleen samen wanneer het partners zijn (getrouwd, sözlü, verloofd whatever).
Same. Close families beetje bij elkaar, na een tijdje mannen onder elkaar lachen en vrouwen gezellig kletsen en roddelenquote:Op vrijdag 6 september 2013 14:38 schreef expans het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Weird as fuck. Bij 'ons' zit iedereen gewoon met z'n familie aan een tafel, waarbij close familie/kennissen allemaal bij elkaar (dus gewoon gemixt) zitten. En dan gewoon paar ''aparte'' tafels ergens in de hoek voor vrienden zonder familie/vrouw. Bar is bijna altijd gesloten want ja Turken kunnen niet drinken.
Maar op een gegeven moment gaan de mannen ook wel bij elkaar zitten maar das meer voor sohbet enzo denk ik. Zie je iedereen van onze koy aan één tafel en dan de vrouwen er pal naast.
Sowieso alles wat Amerika doet is om Turkije te laten vallen. Al die westerse landen die de ruzie tussen Koerden en Turken, gezipark, en nu het vallen van Assad steunen, willen gewoon onstabiliteit in Turkije brengen. Als Turkije niet zo'n kontenlikker van Amerika was geweest zouden ze beter af zijn.quote:Op vrijdag 6 september 2013 15:18 schreef Che_ het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)oost-turkije-af.html
Zijn ze bang?quote:Op vrijdag 6 september 2013 15:55 schreef Levolution het volgende:
Sowieso alles wat Amerika doet is om Turkije te laten vallen.
Aan de ene kant kun je pas echt zaken doen als je een stabiele omgeving hebt en goede relaties onderhoudt met je buren (zie Nederland), aan de andere kant kan Turkije zijn invloed sneller uitbreiden wanneer de omgeving zwakker is. Al brengt dat laatste een mogelijke onstabiliteit met zich mee... en van een arme kip (Syrië/Irak) kun je minder plukken dan van een vette kip (Duistland).quote:Op vrijdag 6 september 2013 15:55 schreef Levolution het volgende:
[..]
Sowieso alles wat Amerika doet is om Turkije te laten vallen. Al die westerse landen die de ruzie tussen Koerden en Turken, gezipark, en nu het vallen van Assad steunen, willen gewoon onstabiliteit in Turkije brengen. Als Turkije niet zo'n kontenlikker van Amerika was geweest zouden ze beter af zijn.
#conspiracy#anti-VS#murica
Dat is helaas ook het geval bij m'n familie thuis. Als het wat druk is, dan gaan de vrouwen richting de eetkamer en blijven de mannen in de woonkamer.quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:34 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat een bullshit![]()
Dit haat ik dus zo erg, aq schaam je je voor je vrouwtje of familie oid..? -_-
Hoezo? Mag ik niet dansen met jouw vriendin als zij een goede vriendin van me is?quote:Dat lijkt me ook wel logisch, toch?![]()
Zou het?quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:35 schreef Dimachaerus het volgende:
Sylvesterrr, ik heb dezelfde soort familie lijkt wel.
Bar? Bij een Konyali bruiloft vind je doorgaans geen bar hoor.quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:36 schreef Dimachaerus het volgende:
De mannen hier staan overigens altijd bij de bar, of zitten aan een tafel in de buurt van de bar. En de vrouwtjes zitten overal verspreid, bijna geen man te bekennen.
Dat is bij ons onvoorstelbaar...quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:38 schreef expans het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Weird as fuck. Bij 'ons' zit iedereen gewoon met z'n familie aan een tafel, waarbij close familie/kennissen allemaal bij elkaar (dus gewoon gemixt) zitten. En dan gewoon paar ''aparte'' tafels ergens in de hoek voor vrienden zonder familie/vrouw. Bar is bijna altijd gesloten want ja Turken kunnen niet drinken.
Maar op een gegeven moment gaan de mannen ook wel bij elkaar zitten maar das meer voor sohbet enzo denk ik. Zie je iedereen van onze koy aan één tafel en dan de vrouwen er pal naast.
Halay is bij ons "gemixt": de ene kant vrouwen en aan de andere kant mannen met in het midden een stelletje opdat een vrouw/man geen "vreemde" man/vrouw hoeft aan te raken.quote:Op vrijdag 6 september 2013 15:07 schreef Che_ het volgende:
[..]
Same. Close families beetje bij elkaar, na een tijdje mannen onder elkaar lachen en vrouwen gezellig kletsen en roddelen. Halay sws gemixt.
Paar tafels voor verdwaalde jongeren hier en daar(ga ik meestal ook zitten)
Zij kijkt gewoon naar zijn snor en vraagt zich of dat nou zou kriebelen..quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:47 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk onze sultan bewonderd worden door gavuriçe..
Hmmh, ja dan ben je lang bezig. Koop gewoon een fiets van een junk voor 5 eypo. Genoeg aanbod daaro hehehe.quote:Op vrijdag 6 september 2013 18:36 schreef Ayca het volgende:
Eh ik ga eest naar noord met 2 of 8, daarna welke er het snelst is.
Waar ongeveer woon jij dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |