abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130876153
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:45 schreef Levolution het volgende:

[..]

Je weet toch dat iedereen sowieso komt om dicht bij jou te kunnen zijn.
Hahaha

Je hebt twee weken geleden ook al een mooi verhaal gemist. 8-)
  vrijdag 6 september 2013 @ 10:49:55 #227
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_130876223
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:47 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Hahaha

Je hebt twee weken geleden ook al een mooi verhaal gemist. 8-)
Typisch Turkengedrag dit, mensen buitensluiten. Zie je wel dat je een echte Turk bent?
This isn't even my final form.
pi_130876254
Nah, mijn familie is het niet echt gewend om mij met vrouwelijk gezelschap te zien. Goh, hoe zou dat toch komen?

Begin dit jaar moest ik naar een bruiloft gaan. Een vriendin van me die daar woont wilde ook mee, dus ging ik samen met haar... You do the math... _O- :') Godzijdank waren m'n ouders er niet. :X :@
pi_130876335
Mijn familie is echt niets gewend. :')

Mijn zus vraagt weleens "<naam-van-de-meid-die-ik-date> araniz nasil?". Héél soms heb ik de neiging om daarop - voor de grap - te antwoorden met "Gözün aydin, hala oluyorsun." Of is dat flauw?
pi_130876729
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:19 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ik heb helaas meerdere Turkse bruiloften bijgewoond. :') De veel te harde muziek (waardoor het geluid vervormt en je dus niet merkt dat de mensen eigenlijk vals zingen) vind ik niks, evenals de veel te duidelijke scheiding tussen mannen en vrouwen. :{w

De taki merasimi is nog erger. De eerste keer dat ik als volwassene naar een bruiloft ging kwam ik - nadat ik wat had gegeven - erachter dat de naam en het bedrag (of whatever) wordt omgeroepen. Sindsdien heb ik altijd gesloten enveloppen afgegeven. :P Niet omdat ik gierig ben (volgens mij ben ik erg gul, vooral voor mensen om wie ik geef), maar omdat het de rest van de mensen niets aangaat. :s)

Bij de bruiloft van m'n nichtje (afgelopen mei) ging ik een stapje verder: voordat ik mijn cadeautje gaf zei ik tegen de omroeper "anons yok". _O- Echt iedereen die dat hoorde keek mij verbaasd aan. Achteraf vroeg mijn familie mij nog of ik iets had gegeven, want mijn naam werd niet omgeroepen. _O- _O-
Kijk, dit is nou dat hypocriete waar Che_ en ik het afgelopen nacht over hadden; zogenaamd islamitisch geïnspireerd de mannen en vrouwen scheiden, maar aan de andere kant geen drol geven om waardes als het haram zijn van verkwisting (bijvoorbeeld een te dure zaal afhuren) en het pronken met wat je hebt (gösteriş). Er zijn mensen die (veel) meer dan anderen kunnen geven, weinig kunnen geven of mensen die helemaal niets cadeau kunnen doen; het is asociaal om dit om te roepen.

''A aa, o kadarcık mı vermişler?''
-- De get.

''Damadın amcasından 5 tane 22 ayar burma bilezik!''
-- İyi, al da bir yerlerine tak.

Turken zijn echt way too gösteriş manyağı. Laatste jaren zie je met het rijker worden van de conservatieve klasse met de opkomst van de AKP dat zij daar ook niet gevrijwaard van zijn. Je zou van hen toch anders verwachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheMagnificent op 06-09-2013 11:13:11 ]
pi_130876790
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:54 schreef sylvesterrr het volgende:
Mijn familie is echt niets gewend. :')

Mijn zus vraagt weleens "<naam-van-de-meid-die-ik-date> araniz nasil?". Héél soms heb ik de neiging om daarop - voor de grap - te antwoorden met "Gözün aydin, hala oluyorsun." Of is dat flauw?
_O-
  vrijdag 6 september 2013 @ 11:10:42 #232
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_130876837
Tja, hypocrisie is eigen aan de Turken.

Maar vaak komt het ook door onwetendheid. Ze denken niet na over hun geloof waardoor ze niet tot de conclusie komen dat verkwisting en pronken ook haram is. Ze doen gewoon anderen na, dat is de manier waarop ze hun religie praktiseren, en daardoor gaan de meest voor de hand liggende dingen als 'geen varkensvlees eten' nog wel goed.
pi_130876918
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:07 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ja. :')

Voor de bruiloft van m'n nichtje had ik via-via een offerte opgevraagd bij Amsterdam Passenger Terminal. Dat kwam zo'n 30% lager uit dan wat er voor Sade 1 is betaald. Toch hebben ze gekozen voor Sade 1, want ze kennen de Passenger Terminal niet terwijl dat imho een veel betere locatie is. :') _O- Maar goed, men had dus geld over. :P
Quanta costa? APT en Sade 1?

sade 1 is best wel pauper bence, apt is dan veel beter of tulp2.
pi_130877054
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:13 schreef xminator het volgende:

[..]

Quanta costa? APT en Sade 1?

sade 1 is best wel pauper bence, apt is dan veel beter of tulp2.
Voor Sade is volgens mij een euro of 15K neergeteld, incl. catering (800 gasten ofzo). :') Zó zonde.
pi_130877186
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:17 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Voor Sade is volgens mij een euro of 15K neergeteld, incl. catering (800 gasten ofzo). :') Zó zonde.
Apt circa 10500 incl catering? :o
  vrijdag 6 september 2013 @ 11:39:59 #236
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_130877658
Sowieso in zo'n kale zaal met een skere band trouwen, dat is toch saai?
Ik zou liever buiten ergens willen, zeskamp erbij enzo, modderbad, hindernisbaan, paintball, houten wijnvaten met zo'n kraantje eraan, coke-hoekje, barbecue.
  vrijdag 6 september 2013 @ 11:42:03 #237
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_130877720
Bij nader inzien is dat zo'n droog Nederlands iets. :')
pi_130878180
Was deze zomer bij de verloving van m'n oom in Cesme(geen bruiloft maar toch..), dat was gewoon leuk. En dat komt van iemand die zoveel mogelijk bruiloften probeert te vermijden.

Heel idyllisch, buiten, uitzicht op de zee, haar tante die viool speelde en met andere familieleden akoestisch Turkse liederen ten gehore bracht. Gewoon lief en klein.
pi_130878210
Damn ik was de hele verloving vergeten. Dat ooook nog. _O-
pi_130878348
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:57 schreef Ayca het volgende:
Was deze zomer bij de verloving van m'n oom in Cesme(geen bruiloft maar toch..), dat was gewoon leuk. En dat komt van iemand die zoveel mogelijk bruiloften probeert te vermijden.

Heel idyllisch, buiten, uitzicht op de zee, haar tante die viool speelde en met andere familieleden akoestisch Turkse liederen ten gehore bracht. Gewoon lief en klein.
_O_.

Zo hoort het te zijn!
pi_130878356
Best een interessant topic zo!
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:07 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Kijk, dit is nou dat hypocriete waar Che_ en ik het afgelopen nacht over hadden; zogenaamd islamitisch geïnspireerd de mannen en vrouwen scheiden, maar aan de andere kant geen drol geven om waardes als het haram zijn van verkwisting (bijvoorbeeld een te dure zaal afhuren) en het pronken met wat je hebt (gösteriş). Er zijn mensen die (veel) meer dan anderen kunnen geven, weinig kunnen geven of mensen die helemaal niets cadeau kunnen doen; het is asociaal om dit om te roepen.

''A aa, o kadarcık mı vermişler?''
-- De get.

''Damadın amcasından 5 tane 22 ayar burma bilezik!''
-- İyi, al da bir yerlerine tak.

Turken zijn echt way too gösteriş manyağı. Laatste jaren zie je met het rijker worden van de conservatieve klasse met de opkomst van de AKP dat zij daar ook niet gevrijwaard van zijn. Je zou van hen toch anders verwachten.
Mannen en vrouwen gescheiden herkenbaar en dan zie je van die vrouwen met hoofddoeken met een flinke plamuurlaag. En de tieners en twintigers lopen half naakt rond met tight kledij. Je ziet eigenlijk ook vaak van die moedertjes half naakt rondlopen.

Oh en ze dragen allemaal minimaal hakken van 15cm. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2013 12:05:44 ]
pi_130878445
Dima, introduceer jezelf eens. :P.

Ik ken je vooral van KLB, maar weet je specifieke specs niet. Kom maar op. :9.
pi_130878460
Vrouwen met een hoofddoek op die een plamuurlaag hebben. :r.

Gadverdamme, echt.

(Sowieso is een plamuurlaag wat mij betreft een no-go, maar in combinatie met een hoofddoek is het echt zum kotzen.)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2013 12:10:42 ]
pi_130878875
quote:
13s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:09 schreef zarGon het volgende:
Vrouwen met een hoofddoek op die een plamuurlaag hebben. :r.

Gadverdamme, echt.

(Sowieso is een plamuurlaag wat mij betreft een no-go, maar in combinatie met een hoofddoek is het echt zum kotzen.)
Tja, onthoud wel dat een hoofddoek niet altijd een vrijwillige keus is. Die make-up laag en kleding is een soort van compensatie voor de meiden die niet zelf kunnen bepalen of ze een hoofddoek opdoen..
pi_130878958
Waarom zichzelf zo aantrekkelijk mogelijk maken ( in hun ogen dan) en dan jezelf bedekken met een hoofddoek (vaak kleurrijk ook nog) en van die felle jurkjes aandoen?
pi_130879005
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:30 schreef Dimachaerus het volgende:
Waarom zichzelf zo aantrekkelijk mogelijk maken ( in hun ogen dan) en dan jezelf bedekken met een hoofddoek (vaak kleurrijk ook nog) en van die felle jurkjes aandoen?
Dat zeg ik, die hoofddoek is niet altijd hun eigen keus.

Meiden die wel vrijwillig een hoofddoek dragen en er toch zo bijlopen zijn natuurlijk aandachtshoer nummer 1. Ze willen goede punten scoren in de gemeenschap (kijk, zij draagt hoofddoek, iyi kiz) en de aandacht die een hoofddoekloos meisje draagt.
pi_130879121
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:08 schreef zarGon het volgende:
Dima, introduceer jezelf eens. :P.

Ik ken je vooral van KLB, maar weet je specifieke specs niet. Kom maar op. :9.
~1.70
63,5 kg @ 11% bf

sqt 80
bp 50
dl 80

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2013 12:37:51 ]
pi_130879173
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:32 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Dat zeg ik, die hoofddoek is niet altijd hun eigen keus.

Meiden die wel vrijwillig een hoofddoek dragen en er toch zo bijlopen zijn natuurlijk aandachtshoer nummer 1. Ze willen goede punten scoren in de gemeenschap (kijk, zij draagt hoofddoek, iyi kiz) en de aandacht die een hoofddoekloos meisje draagt.
Nou, mijn tante is sinds een aantal jaren een hoofddoek gaan dragen en draagt make-up en heeft altijd wel felgekleurde jurkjes aan nu.

En mijn moeder draagt normaal gesproken nooit make-up maar afgelopen zomer in Turkije hadden we een mevlid van dayi en toen droeg ze opeens wel make-up. :')!
pi_130879178
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:37 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

~1.70
63,5 kg @ 11% bf

sqt 80
bp 50
dl 80

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog een Afyon'lu. :D.

Wafur opleiding? Of hou je dat ook voor jezelf? :P.
pi_130879193
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nog een Afyon'lu. :D.

Wafur opleiding? Of hou je dat ook voor jezelf? :P.
Iets met economie, allochtonenopleiding toch. :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')