Si, maar op een Turkse bruiloft zie je de Turkse cultuur zwaarder op de voorgrond. En juist dat culturele vind ik (en de rest ook geloof ik) helemaal nietsquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:03 schreef Bortecinem het volgende:
Ja mij kan het ook weinig schelen en ik vertel ook maar wat ik weet over de Islam. Voor zover ik het weet zijn jij en Julis toch wel beetje Islamitisch, duss.
Ja.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wordt dat serius als een argument aangedragen?
Ik ook.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
Si, maar op een Turkse bruiloft zie je de Turkse cultuur zwaarder op de voorgrond. En juist dat culturele vind ik (en de rest ook geloof ik) helemaal niets
Verder ben ik me al jaren aan het afzonderen van de Turkse gemeenschap hier, ain't nobody got time for that.
Er is een bruiloft dat betaald moet worden eh,quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:08 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Je krijgt ook nog eens cash van je gasten dus win-win voor jullie.
Neem Yum Yum-noodles mee. Vast wel kokend water beschikbaar daaro.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:11 schreef Bortecinem het volgende:
Er is Turkse man op mijn werk die steeds bij alles wat ik doe 'ja, had je maar naar school moeten gaan' of 'dat krijg je ervan als je je school niet afmaakt' zegt.
Zo vermoeiend.
Anyway, wat zal ik maken voor de lunch vandaag? Boterhammen zijn zo out.
quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:07 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ja.
Voor de bruiloft van m'n nichtje had ik via-via een offerte opgevraagd bij Amsterdam Passenger Terminal. Dat kwam zo'n 30% lager uit dan wat er voor Sade 1 is betaald. Toch hebben ze gekozen voor Sade 1, want ze kennen de Passenger Terminal niet terwijl dat imho een veel betere locatie is.![]()
Maar goed, men had dus geld over.
Mevlud is goedkoper dan een bruiloft en ik weet zeker dat je uiteindelijk in de plus komt. Zelfs mensen die typische bruiloften organiseren hebben vaak genoeg geld over. Mind ya veel gasten is ook veel geld. Als je nagaat dat de gemiddelde familie/gast zo'n 50 euro geeft dan is dat best goed cashen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Er is een bruiloft dat betaald moet worden eh,.
Verder mogen ze hun cash houden, heb ik geen last van ze. Ik ben in mijn leven bij twee bruiloften aanwezig geweest, ik vond het verschrikkelijk. De drukte, de te harde muziek, aanwezigheid niet omdat je het wil maar omdat het min of meer verplicht is... Laat maar zitten heur.
Das niet gezond men.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Neem Yum Yum-noodles mee. Vast wel kokend water beschikbaar daaro.
Ja, je moet het niet dagelijks gaan eten, maar zo nu en dan richt heus geen blijvende schade aan. Live al little.quote:
Ik heb helaas meerdere Turkse bruiloften bijgewoond.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Er is een bruiloft dat betaald moet worden eh,.
Verder mogen ze hun cash houden, heb ik geen last van ze. Ik ben in mijn leven bij twee bruiloften aanwezig geweest, ik vond het verschrikkelijk. De drukte, de te harde muziek, aanwezigheid niet omdat je het wil maar omdat het min of meer verplicht is... Laat maar zitten heur.
Oh.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:18 schreef Bortecinem het volgende:
Ik at te veel yumyum, ben juist aan het afkicken nu.
Ik ga een couscous salade maken denk ik.
Zullen we anders maar eens 2x per jaar trouwen?quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:14 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Als je nagaat dat de gemiddelde familie/gast zo'n 50 euro geeft dan is dat best goed cashen.
Hadiiiquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:22 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Zullen we anders maar eens 2x per jaar trouwen?Snel verdiend toch?
Het zal dan wel weer iets typisch Konyali zijn.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:21 schreef Bortecinem het volgende:
Scheiding tussen mannen en vrouwen? Dat ken ik niet.
En wij geven standaard enveloppen.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt (of ik was te klein om het mij te herinneren want ik ben al zo lang niet op bruiloften geweest), maar ik heb ook gehoord dat dit gebeurt ja.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik heb helaas meerdere Turkse bruiloften bijgewoond.De veel te harde muziek (waardoor het geluid vervormt en je dus niet merkt dat de mensen eigenlijk vals zingen) vind ik niks, evenals de veel te duidelijke scheiding tussen mannen en vrouwen.
De taki merasimi is nog erger. De eerste keer dat ik als volwassene naar een bruiloft ging kwam ik - nadat ik wat had gegeven - erachter dat de naam en het bedrag (of whatever) wordt omgeroepen. Sindsdien heb ik altijd gesloten enveloppen afgegeven.Niet omdat ik gierig ben (volgens mij ben ik erg gul, vooral voor mensen om wie ik geef), maar omdat het de rest van de mensen niets aangaat.
Bij de bruiloft van m'n nichtje (afgelopen mei) ging ik een stapje verder: voordat ik mijn cadeautje gaf zei ik tegen de omroeper "anons yok".Echt iedereen die dat hoorde keek mij verbaasd aan. Achteraf vroeg mijn familie mij nog of ik iets had gegeven, want mijn naam werd niet omgeroepen.
![]()
Denk het ook.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:22 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het zal dan wel weer iets typisch Konyali zijn.
De leden van dit topic toch?quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:23 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Als het goed gaat, dan kunnen we zelfs medewerkers in dienst nemen die gaan trouwen.
Is makkelijker dan lahmacun maar daar heb je wel een recept van.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:21 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je kisir maakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |