Dat zou betekenen dat je op bepaalde momenten gewoon met de flow meegaat en kijkt waar het schip strandt.quote:Op vrijdag 6 september 2013 02:13 schreef Bortecinem het volgende:
Maar goed investeren en toekomst zijn twee woorden die niet goed samen gaan bij mij. Ik ben van de hier en nu.
Alleen "Mee eens." is genoeg.quote:Op vrijdag 6 september 2013 02:14 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jawel maar zelf typen is irritant.
Het zit ingebakken in de cultuur inmiddels. Verander je als eenling moeilijk iets aan. Strookt ook totaal niet met de islamitische waarden, dat geldverslindende en het bemoeilijken voor jongeren om te gaan trouwen, maar probeer dat maar de mensen eens bij te brengen...quote:Op vrijdag 6 september 2013 02:15 schreef Che_ het volgende:
Trouwen ok, bruiloften zijn kut. Wanneer wordt dat eens afgeschaft?
Het is gewoon een business geworden
Dit idd ook. Erg hypocriet ook als de rest wel strikt volgens het geloof moet.quote:Op vrijdag 6 september 2013 02:22 schreef TheMagnificent het volgende:
Strookt ook totaal niet met de islamitische waarden
Nee, dat niet. Volgens mij is dat meer iets wat bij Koerden voorkomt. Ik dacht dat het wel traditie is dat de familie van de bruidegom de bruiloft en alles wat daar omheen hangt regelt en dat de familie van de bruid de meubels en dat soort zaken voor het huis van het nieuwe koppel verzorgt. Maar als de beide families uit enigszins voor rede vatbare mensen bestaat, kun je de kosten nog wel redelijk binnen de perken houden, is mijn ervaring.quote:Op vrijdag 6 september 2013 02:29 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dit idd ook. Erg hypocriet ook als de rest wel strikt volgens het geloof moet.
Kost een klein fortuin, er gebeurt niets nuttigs en een hoop gedoe en gestress. Gewoon met een kleine gezelschap, imam erbij..klaar.
Is het bij Turken trouwens ook zo dat je het equivalent van de nationale goudreserve van een 3de wereldland voor de bruid moet kopen?
Al met al, een hoop kosten voor weinig. Maar ja, het moet maarquote:Op vrijdag 6 september 2013 02:40 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Volgens mij is dat meer iets wat bij Koerden voorkomt. Ik dacht dat het wel traditie is dat de familie van de bruidegom de bruiloft en alles wat daar omheen hangt regelt en dat de familie van de bruid de meubels en dat soort zaken voor het huis van het nieuwe koppel verzorgt. Maar als de beide families uit enigszins rationele mensen bestaat, kun je de kosten nog wel redelijk binnen de perken houden, is mijn ervaring.
Maar met het goud dat de bruiloftgangers meenemen, vooral als je een grote familie en kennissenkring hebt, valt een groot deel van de kosten achteraf nog wel te dekken.
Dat goud gaat (meestal) naar de bruid en wordt niet uitgegeven aan de bruiloft. Wordt bewaard voor later of voor wanneer je het even minder hebt.quote:Op vrijdag 6 september 2013 02:40 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Volgens mij is dat meer iets wat bij Koerden voorkomt. Ik dacht dat het wel traditie is dat de familie van de bruidegom de bruiloft en alles wat daar omheen hangt regelt en dat de familie van de bruid de meubels en dat soort zaken voor het huis van het nieuwe koppel verzorgt. Maar als de beide families uit enigszins voor rede vatbare mensen bestaat, kun je de kosten nog wel redelijk binnen de perken houden, is mijn ervaring.
Maar met het goud dat de bruiloftgangers meenemen, vooral als je een grote familie en kennissenkring hebt, valt een groot deel van de kosten achteraf nog wel te dekken.
Nee hoor, ik vind het ook nergens voor nodig. Wat mij betreft is het vieren met een select groepje (familie/vrienden) en zetten van een handtekening genoeg.quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:32 schreef sylvesterrr het volgende:
Bruidsschat, bruiloft (zaal, catering, goud, honderden voor mij onbekende mensen etc)...
Of ben ik gewoon gierig?
Ik snap op zich wat je bedoeld, maar je hoeft wat je met je vrouw hebt echt niet te verantwoorden (aan de Turkse community).quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:21 schreef Bortecinem het volgende:
Dat mensen weten dat de twee een stel vormen zeg maar.
Ze mogen roddelen hoor, wat maakt dan nog uit.quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:57 schreef Bortecinem het volgende:
Najah ik weet het ook niet zeker maar wat ik heb begrepen is dat er een etentje of iets dergelijks moet worden georganiseerd (yani gewoon paar lahmacun uitdelen na namaz, geen overdreven life muziek etc.) om het zo openbaar te maken. JUIST om die roddels te voorkomen. Verder werd er gezegd dat het voor uitgenodigden verplicht is om te gaan.
lol gmtaquote:Op vrijdag 6 september 2013 09:58 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik ken stellen die diep in de schulden zitten omdat ze de bruiloft (vaak tussen de ¤ 15.000 en ¤ 20.000) moesten financieren. Mooi begin van een nieuw leven zou ik zeggen.![]()
Helemaal mee eens. Kost geld, zorgt voor stress en levert netto helemaal niets op.quote:Als ik tegen mijn familie zeg dat, wanneer ik trouw, ik het gewoon wil vieren met onze goede vrienden en naaste familie, word ik scheef aangekeken. Why the fuck zou ik 900 of meer mensen moeten uitnodigen? En dan ook nog eens met tig krijsende kinderen.
"Maar zij hebben hun bruiloft in zaal <X> gevierd. Dat moéten wij ook, of er moet een betere zaal zijn."quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:00 schreef zarGon het volgende:
Ik zou juist verwachten dat je zo min moet uitgeven aan de bruiloft, je trouwt en hebt het geld hard nodig immers.
Gewoon zonde om je zo uit de naad te werken om het vervolgens allemaal in één nacht te verbrassen.
Wordt dat serius als een argument aangedragen?quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:03 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
"Maar zij hebben hun bruiloft in zaal <X> gevierd. Dat moéten wij ook, of er moet een betere zaal zijn."
Dat is de enige reden dat Sade 1 succesvol is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |