abonnement Unibet Coolblue
pi_130869075
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_130869151
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:36 schreef Dagoduck het volgende:
Wil ik een account voor Discogs aanmaken zegt ie 'er is al een account met dit e-mail adres' :P Zal wel korsakoff zijn _O-
En nog maar 4 maanden terug ook echt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_130869183
Stel je hebt een gesigneerd album, houdt discogs daar ook rekening mee?
Dit account is niet meer in gebruik.
  Moderator donderdag 5 september 2013 @ 23:44:27 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130869361
hmm degene waarvan ik dacht dat ze het meest waard zouden zijn redden het toch niet..

Nick Drake - fruit tree origineel en throbbing gristle - 20 jazz funk greats origineel verliezen het toch van electric wizard - we live, queens of the stoneage - songs for the deaf en opeth - gohst reveries :P

Terwijl die eerste 2 toch een stuk lastiger waren om aan te komen :D

En onderaan de lijst staan 2 albums waar discogs gewoon geen prijs voor heeft :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_130869465
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:36 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ik heb een technics in de aanbieding. Zie vorige pagina. :)
Wat vraag je ervoor?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_130869862
Ik had zelfs een 7'' die nog niet op Discogs stond!

http://www.discogs.com/release/4884239
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator vrijdag 6 september 2013 @ 09:05:08 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130873844
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:59 schreef Dagoduck het volgende:
Ik had zelfs een 7'' die nog niet op Discogs stond!

http://www.discogs.com/release/4884239
Ik heb best wel wat platen ergens rond 2005 op discogs moeten zetten maar dat review gebeuren is een pain in the ass. Vooral als de plaat zelf nergens netjes gedocumenteerd staat. Ik heb een LP van anathema gereleased door peaceville, alleen peaceville heeft al hun vinyl dat ze in de jaren 90 hebben uitgebracht nergens specifiek genoemd en zelfs het catalogus nummer hebben ze gelijk aan de cd gelaten. Zo lijken het bootlegs maar het is een originele uitgave, maar probeer dat maar eens aan discogs uit te leggen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_130875187
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:40 schreef Spezza19 het volgende:
Stel je hebt een gesigneerd album, houdt discogs daar ook rekening mee?
Hoezo zouden ze daar rekening mee moeten houden? Als je hem verkoopt, dan moet je dat wel aangeven dat er op gekliedert is en de hoes dus een G+ is en accepteren dat de plaat de helft van de waarde heeft. ;)
pi_130875226
Ik moet m'n Thorens nog van het meubel afkrijgen want dankzij onze houten vloer skipt de naald vrolijk over de plaat als er iemand te enthousiast langsloopt. Moet dus iets van een plankje aan de muur worden maar ik broed nog op iets charmants... In de tussentijd weinig plaatjes draaien want zo is het ook niks.
pi_130876686
quote:
2s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:44 schreef Bosbeetle het volgende:
hmm degene waarvan ik dacht dat ze het meest waard zouden zijn redden het toch niet..

Heb ik ook vaak :) Blijf me daarnaast af en toe verbazen over wat mensen overhebben voor sommige platen, pas nog een 7" van Mumfords and Sons (jaja, in een opwelling gekocht) met twee nummertjes erop verkocht voor 75 euro.
pi_130877625
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:10 schreef NikeyAjax het volgende:

[..]

Hoezo zouden ze daar rekening mee moeten houden? Als je hem verkoopt, dan moet je dat wel aangeven dat er op gekliedert is en de hoes dus een G+ is en accepteren dat de plaat de helft van de waarde heeft. ;)
De helft... :+
Mja, was toch niet van plan hem ooit te verkopen. Is ie te exclusief voor.
Dit account is niet meer in gebruik.
  vrijdag 6 september 2013 @ 11:39:30 #12
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_130877647
In a Time Lapse van Ludovico Einaudi gekocht gister. Lekkere plaat voor achtergrondmuziekje tijdens werk of lezen.

En wat blijft Rumours van Fleetwood Mac een bazenplaat. Automatisch een vrolijke bui als je de ochtend begint met Second Hand News. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_130877768
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:39 schreef boem-dikkie het volgende:
In a Time Lapse van Ludovico Einaudi gekocht gister. Lekkere plaat voor achtergrondmuziekje tijdens werk of lezen.

En wat blijft Rumours van Fleetwood Mac een bazenplaat. Automatisch een vrolijke bui als je de ochtend begint met Second Hand News. _O_
Yup. Doet het erg leuk op 45rpm vinyl van Pallas :9. En in oktober ga ik ze live zien O+.
pi_130877825
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:39 schreef boem-dikkie het volgende:
In a Time Lapse van Ludovico Einaudi gekocht gister. Lekkere plaat voor achtergrondmuziekje tijdens werk of lezen.

En wat blijft Rumours van Fleetwood Mac een bazenplaat. Automatisch een vrolijke bui als je de ochtend begint met Second Hand News. _O_
Ik had van de week die boxset van het eerder werk van fleetwood mac ontvangen. Ik kende het oude werk niet, maar supergoed. Moet mij er toch nog maar wat meer in verdiepen.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_130878045
Verder is 45rpm vinyl stom (in album vorm, dus) want je wisselt je een ongeluk.
  Moderator vrijdag 6 september 2013 @ 11:52:44 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130878059
Tusk! pwepepe *O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 6 september 2013 @ 11:53:16 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130878071
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:52 schreef Luigi het volgende:
Verder is 45rpm vinyl stom (in album vorm, dus) want je wisselt je een ongeluk.
precies daarom is mijn singletje ook een 33rpm 7'' :')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_130878235
Deze wil ik ook nog steeds op vinyl: http://en.wikipedia.org/wiki/Buckingham_Nicks :) moet ik een keer tegen aan lopen. Ondanks de afgrijselijke cover :P.
pi_130879367
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:38 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

De helft... :+
Mja, was toch niet van plan hem ooit te verkopen. Is ie te exclusief voor.
In plaats van zo interessant te doen, kan je ook vertellen wat het is. ;)

Ik heb wel eens wat platen laten liggen omdat er handtekeningen opstonden.
Vaak ook omdat niet te controleren valt of het echt de Boss is of iemand zijn buurman is die dacht leuk te wezen. Zelf wil ik liever geen geklieder op mijn hoezen en de verwachte meerwaarde voor de handtekening was het niet waard.

Voor voorbeeld is de eerste Bloc Party single, die ging rond de 80 euro, maar een gast had hem laten signeren en dacht op eBay dat hij wel 150 euro kon krijgen. Uiteindelijk ondanks de nodige reclame op fora, ging hij maar voor 40 euro weg.

Maar ik kan begrijpen dat bepaalde artiesten de waarde van de plaat door het dak gaat als hij een handtekening bevat. Zeker als ze dood zijn. ;)
pi_130879620
Als je een echte handtekening van iemand als The Boss hebt heb je echt geld in handen. Maar dat soort dingen worden zo veel vervalst :{ Als je trouwens in de gelegenheid bent kun je wel vergelijken met krabbels online. Je hoeft geen handschriftdeskundige te zijn om sommige typische dingen te herkennen.
  Moderator vrijdag 6 september 2013 @ 12:59:27 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130879655
Ik heb de eerste cd van maria mena met haar handtekening erop :) O+

maar nog geen LPs met handtekeningen er op... wel een boeken van james watson, herman brusselmans en les claypool met krabbels erin :D

Ohja en ik heb een surfzeil met de handtekening van robby naish erop :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_130879702
Ik heb gesigneerde CD's van Alt-J, White Lies, Spinvis, Johan, De Staat, Ultraísta, Peace en Customs. En nog een techno-plaat. Vinyl is wel moeilijk om te laten signeren altijd, moet je overal die plaat mee naartoe slepen. :D
pi_130879973
Het ligt er ook aan wat erop geschreven is. Als het naar de vorige eigenaar is geschreven is het niks waard, maar alleen een handtekening is meestal wel leuk. (En van grote artiesten natuurlijk heel veel waard).
  Moderator vrijdag 6 september 2013 @ 13:28:52 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130880443
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:12 schreef MilaNL het volgende:
Het ligt er ook aan wat erop geschreven is. Als het naar de vorige eigenaar is geschreven is het niks waard, maar alleen een handtekening is meestal wel leuk. (En van grote artiesten natuurlijk heel veel waard).
Oh ik had 2 versies van the double helix een met alleen de handtekening van watson erin en een gericht naar mij. Die eerste heb ik weggegeven, die 2de vind ik veel leuker (vooral ook omdat ik zelf ook wetenschapper ben :D )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_130880563
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:12 schreef MilaNL het volgende:
Het ligt er ook aan wat erop geschreven is. Als het naar de vorige eigenaar is geschreven is het niks waard, maar alleen een handtekening is meestal wel leuk. (En van grote artiesten natuurlijk heel veel waard).
Ach, een bericht kan ook geld waard zijn. :P Vooral van de grote namen. Als jij een plaat hebt die gesigneerd is door de fab four loop je binnen, of er nou alleen een handtekening op staat of een gedicht aan je moeder.
pi_130880605
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ach, een bericht kan ook geld waard zijn. :P Vooral van de grote namen. Als jij een plaat hebt die gesigneerd is door de fab four loop je binnen, of er nou alleen een handtekening op staat of een gedicht aan je moeder.
Daar noem je ook wel een naam :D
pi_130880628
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:33 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Daar noem je ook wel een naam :D
Dat is waar. :D
pi_130881297
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:47 schreef NikeyAjax het volgende:

[..]

In plaats van zo interessant te doen, kan je ook vertellen wat het is. ;)

Ik heb wel eens wat platen laten liggen omdat er handtekeningen opstonden.
Vaak ook omdat niet te controleren valt of het echt de Boss is of iemand zijn buurman is die dacht leuk te wezen. Zelf wil ik liever geen geklieder op mijn hoezen en de verwachte meerwaarde voor de handtekening was het niet waard.

Voor voorbeeld is de eerste Bloc Party single, die ging rond de 80 euro, maar een gast had hem laten signeren en dacht op eBay dat hij wel 150 euro kon krijgen. Uiteindelijk ondanks de nodige reclame op fora, ging hij maar voor 40 euro weg.

Maar ik kan begrijpen dat bepaalde artiesten de waarde van de plaat door het dak gaat als hij een handtekening bevat. Zeker als ze dood zijn. ;)
Het gaat hier om
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_130881333
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:57 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Het gaat hier om
[ afbeelding ]
Dat is inderdaad wel iets meer waard. :)
pi_130881704
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:58 schreef NikeyAjax het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel iets meer waard. :)
Voor zover bekend de enige. Bandleden hebben wel gesigneerde cds ontvangen. Maar van de vinyl versie is dit de enige. En sowieso een van de weinige non contractuele handtekeningen van 2013. Bowie zet altijd het jaartal bij zijn handtekening.

Hij had wel, wegens contractuele verplichtingen dingen van de V&A gesigneerd.

Heb wel een vervalsing gezien op eBid.com.
Dit account is niet meer in gebruik.
  vrijdag 6 september 2013 @ 17:27:45 #31
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_130888630
Mijn enigste tot nu toe gesigneerde plaat of eigenlijk op 45-toeren single, is van The Sheer.
Het was tijdens hun optreden in de JV de AAP in 2003 volgens mij.
'It's a boy'
  zaterdag 7 september 2013 @ 01:50:02 #32
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_130908241
Postbode aan de deur geweest om de Limited Edition van AM van Arctic Monkeys te bezorgen, was er uiteraard niemand thuis... Morgenmiddag weer een poging.

Denk dat ik morgen weer eens een keer een bezoekje aan Satisfaction in Heerlen ga brengen, is al zeker 2 maanden geleden dat ik daar ben geweest...

quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:36 schreef Dagoduck het volgende:
Wil ik een account voor Discogs aanmaken zegt ie 'er is al een account met dit e-mail adres' :P Zal wel korsakoff zijn _O-
haha zo herkenbaar (en niet alleen voor Discogs :P)
  zaterdag 7 september 2013 @ 01:52:35 #33
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_130908275
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:59 schreef Dagoduck het volgende:
Ik had zelfs een 7'' die nog niet op Discogs stond!

http://www.discogs.com/release/4884239
Maar of je daar nou zo trots op moet zijn :P
  zaterdag 7 september 2013 @ 08:44:04 #34
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_130909748
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 01:50 schreef Timo20 het volgende:
Postbode aan de deur geweest om de Limited Edition van AM van Arctic Monkeys te bezorgen, was er uiteraard niemand thuis... Morgenmiddag weer een poging.

Denk dat ik morgen weer eens een keer een bezoekje aan Satisfaction in Heerlen ga brengen, is al zeker 2 maanden geleden dat ik daar ben geweest...

[..]

haha zo herkenbaar (en niet alleen voor Discogs :P)
Heb hem gister in m'n handen gehad bij de plato in Deventer :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 7 september 2013 @ 14:54:12 #35
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_130916720
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 08:44 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Heb hem gister in m'n handen gehad bij de plato in Deventer :P
Hij`s net afgeleverd door de postbode, ligt nu te draaien. Klinkt goed! lekker gitaar en bass werk ^O^

  zondag 8 september 2013 @ 23:36:28 #36
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_130972776
Hier nog een zeer interessante site http://www.elpee.info/index.htm

Hier is veel info te vinden op het gebied van draaitafels, versterkers, kabels,speakers ,enz, maar ook over zin en onzin op het audiogebied :)
'It's a boy'
pi_130973004
Vraagje aan de kenners:

Ik heb laatst een nieuwe platenspeler gekocht en ik merk dat hij soms wat groeven overslaat. Het hangt af van de plaat of hij dit doet of niet en als het gebeurt is het steeds op dezelfde plek. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb geprobeerd de naald een beetje te verzwaren, maar dat mocht niet baten.
pi_130973057
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 23:42 schreef Operc het volgende:
Vraagje aan de kenners:

Ik heb laatst een nieuwe platenspeler gekocht en ik merk dat hij soms wat groeven overslaat. Het hangt af van de plaat of hij dit doet of niet en als het gebeurt is het steeds op dezelfde plek. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb geprobeerd de naald een beetje te verzwaren, maar dat mocht niet baten.
Volgens mij heeft dat met anti-skating te maken, maar ik heb daar weinig verstand van. Stelregel die mij altijd geleerd is dat de anti-skating op ongeveer hetzelfde getal moet staan als het naaldgewicht.
pi_130973335
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 23:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Volgens mij heeft dat met anti-skating te maken, maar ik heb daar weinig verstand van. Stelregel die mij altijd geleerd is dat de anti-skating op ongeveer hetzelfde getal moet staan als het naaldgewicht.
Mijn platenspeler heeft daar geen wijzertjes en ik vraag me stiekem af of ik dat uberhaupt in kan stellen. :P Iemand enige idee hoe dat werkt? In de handleiding van mijn speler staat alleen dat als dit gebeurt, je de naald moet vervangen. Heeft dat zin of gaat die vlieger niet op?
pi_130973396
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 23:50 schreef Operc het volgende:

[..]

Mijn platenspeler heeft daar geen wijzertjes en ik vraag me stiekem af of ik dat uberhaupt in kan stellen. :P Iemand enige idee hoe dat werkt? In de handleiding van mijn speler staat alleen dat als dit gebeurt, je de naald moet vervangen. Heeft dat zin of gaat die vlieger niet op?
Het volledig afstellen van een platenspeler is niet iets wat je als leek kan. Je hebt er apparatuur voor nodig en behoorlijk wat kennis. Niet dat ik bedoel te zeggen dat ik het wel kan, maar je kunt behoorlijk wat schade aanrichten (vooral aan je platen) als je het verkeerd doet, en een optimaal geluid halen is al helemaal moeilijk. Dus tenzij je heel goed weet waar je aan begint zou ik dat niet zelf doen. :)
pi_130973501
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 23:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het volledig afstellen van een platenspeler is niet iets wat je als leek kan. Je hebt er apparatuur voor nodig en behoorlijk wat kennis. Niet dat ik bedoel te zeggen dat ik het wel kan, maar je kunt behoorlijk wat schade aanrichten (vooral aan je platen) als je het verkeerd doet, en een optimaal geluid halen is al helemaal moeilijk. Dus tenzij je heel goed weet waar je aan begint zou ik dat niet zelf doen. :)
Oké, bedankt in ieder geval voor de informatie. :)
pi_130973618
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 23:55 schreef Operc het volgende:

[..]

Oké, bedankt in ieder geval voor de informatie. :)
Mocht je het wel willen proberen: lees dit eens door.
  maandag 9 september 2013 @ 19:28:38 #43
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_130995987
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 23:42 schreef Operc het volgende:
Vraagje aan de kenners:

Ik heb laatst een nieuwe platenspeler gekocht en ik merk dat hij soms wat groeven overslaat. Het hangt af van de plaat of hij dit doet of niet en als het gebeurt is het steeds op dezelfde plek. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb geprobeerd de naald een beetje te verzwaren, maar dat mocht niet baten.
Kan je niet anders eerst aanduiden om welk merk en type draaitafel het gaat.
Anders weet ik niet om welk type arm het gaat.
Bij slijtage van de naald, hoor je duidelijk aan het geluid , het maakt een scherp 'sssh' geluid als er bijv. een zanger begint te zingen waar veel 's' in voorkomt :o Het klinkt raar, maar het is zo.
'It's a boy'
pi_130996154
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 19:28 schreef Ivy_Mike het volgende:

[..]

Kan je niet anders eerst aanduiden om welk merk en type draaitafel het gaat.
Anders weet ik niet om welk type arm het gaat.
Bij slijtage van de naald, hoor je duidelijk aan het geluid , het maakt een scherp 'sssh' geluid als er bijv. een zanger begint te zingen waar veel 's' in voorkomt :o Het klinkt raar, maar het is zo.
Steepletone Chichester, zo'n compact ding (tijdelijk weinig ruimte en dus geen plek voor een degelijke set met losse boxen etc.)

Voor zover ik tot nu toe heb gehoord zit er geen "sssh" geluid in wat jij omschrijft, maar daar kan ik de volgende keer even op letten. :)
  maandag 9 september 2013 @ 19:57:41 #45
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_130997336
OOOH! Ik weet al genoeg, zo'n retro ding.
Ik kan je verzekeren dat al deze spelers voorzien is van een kansloos element.
Deze elementen zijn stugger qua ophanging tov de betere elementen, waardoor je minder goede tracking hebt op de plaat (de kans op overslaan is dus groter)

Ze claimen ook dat met zo'n naaldje geschikt is voor 78-toerenplaten _O- 8)7
'It's a boy'
pi_130999427
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 19:57 schreef Ivy_Mike het volgende:
OOOH! Ik weet al genoeg, zo'n retro ding.
Ik kan je verzekeren dat al deze spelers voorzien is van een kansloos element.
Deze elementen zijn stugger qua ophanging tov de betere elementen, waardoor je minder goede tracking hebt op de plaat (de kans op overslaan is dus groter)

Ze claimen ook dat met zo'n naaldje geschikt is voor 78-toerenplaten _O- 8)7
Ja klopt ja, die heb ik niet en dus (gelukkig) geen last van die perikelen. :P Maar een naald vervangen gaat weinig zin hebben dus? Dan moet ik hier maar even aan 'wennen' tot ik weer wat groter woon. :)
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 22:45:33 #47
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131006722
Zo alle plaatjes op discogs ingevuld, en de top 5 ziet er wel ietsje anders uit.

Geselecteerd op median price:

1 QOTSA - songs for the deaf
2 Electric Wizard - we live!
3 Electric Wizard - Black masses
4 King Crimson - in the court of the crimson king...
5 Nick Drake - fruit tree

geselecteerd op max price

1 King crimson - in the court of the crimson king...
2 electric wizard - we live
3 queens of the stone age - songs for the deaf
4 electric wizard - black masses
5 smashing pumpkins - melloncollie and the infinite sadness

Nogsteeds niet de albums die ik verwacht had.. had 20 jazz funk greats er wel in verwacht maar die staan slechts op plek 8


Minimum:
¤2,170.55
Median:
¤3,390.89
Maximum:
¤5,596.63

Opzich best een slappe collectie :{ (ik denk dat ik ook de median prijs er wel voor betaald heb...)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 22:48:45 #48
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131006913
Pink floyd animals op plaats 11 had ik ook niet verwacht ik dacht die blauwe versie zal wel een stomme nieuwewetse versie zijn maar het blijkt een blauwe druk uit duitsland van 1977

het eerste singletje staat op plaats 15 :X zijn er echt mensen die ¤90 betalen voor een single :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 9 september 2013 @ 23:17:31 #49
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131008497
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 22:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Pink floyd animals op plaats 11 had ik ook niet verwacht ik dacht die blauwe versie zal wel een stomme nieuwewetse versie zijn maar het blijkt een blauwe druk uit duitsland van 1977

het eerste singletje staat op plaats 15 :X zijn er echt mensen die ¤90 betalen voor een single :D
Hoeveel platen heb je in totaal?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 23:18:21 #50
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131008533
quote:
6s.gif Op maandag 9 september 2013 23:17 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Hoeveel platen heb je in totaal?
173
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 9 september 2013 @ 23:19:02 #51
14505 OProg
A Life in Music
pi_131008572
Ik ben er een heel klein beetje mee begonnen maar het is zoveel werk allemaal. ;(
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 23:20:27 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131008653
quote:
11s.gif Op maandag 9 september 2013 23:19 schreef OProg het volgende:
Ik ben er een heel klein beetje mee begonnen maar het is zoveel werk allemaal. ;(
Inderdaad helemaal met een collectie van jouw grote. Met zo'n mini collectie als ik valt het allemaal wel mee :)

Zie net dat er ook nog 15 albums in mijn lijst staan waarvan discogs geen prijs heeft.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 9 september 2013 @ 23:27:44 #53
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131009038
Hoe weet ik of ik deze heb:
http://www.discogs.com/White-Stripes-Elephant/release/383799
of deze?
http://www.discogs.com/White-Stripes-Elephant/release/3613814

Zie geen verschil aangezien het een reissue is :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 23:28:24 #54
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131009071
quote:
6s.gif Op maandag 9 september 2013 23:27 schreef Dagoduck het volgende:
Hoe weet ik of ik deze heb:
http://www.discogs.com/White-Stripes-Elephant/release/383799
of deze?
http://www.discogs.com/White-Stripes-Elephant/release/3613814

Zie geen verschil aangezien het een reissue is :P
matrix runout lezen :) het tekstje dat zeg maar in het uitloop stukje van de plaat staat :) (zo heb ik er ook al wat moeten identificeren)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 9 september 2013 @ 23:30:41 #55
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131009180
En ik vind het ook wel knap dat ik vaak een US versie heb en niet de Europa versie :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 23:32:20 #56
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131009248
quote:
10s.gif Op maandag 9 september 2013 23:30 schreef Dagoduck het volgende:
En ik vind het ook wel knap dat ik vaak een US versie heb en niet de Europa versie :P
ik vind het juist wel grappig dat er nog zoveel nederlandse versies van platen zijn :D vooral uit de jaren 70/80
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 9 september 2013 @ 23:34:03 #57
14505 OProg
A Life in Music
pi_131009314
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 23:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ik vind het juist wel grappig dat er nog zoveel nederlandse versies van platen zijn :D vooral uit de jaren 70/80
En dan haal je uit Frankrijk bijvoorbeeld een album van een band uit Québec die gewoon in Nederland geperst is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 9 september 2013 @ 23:35:53 #58
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131009386
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 23:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ik vind het juist wel grappig dat er nog zoveel nederlandse versies van platen zijn :D vooral uit de jaren 70/80
Ik heb alleen maar nieuwe platen :P Alle jaren 70/80 platen die ik draai zijn van m'n vader (ongeveer 3 meter aan platen) Hij heeft ook deze: http://www.discogs.com/Sw(...)ight/release/3731763 Heeft ook een mooi prijsje..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 23:37:28 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131009447
quote:
11s.gif Op maandag 9 september 2013 23:34 schreef OProg het volgende:

[..]

En dan haal je uit Frankrijk bijvoorbeeld een album van een band uit Québec die gewoon in Nederland geperst is.
Ik heb op de een of andere manier ook vrij veel canadese persingen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 9 september 2013 @ 23:39:25 #60
14505 OProg
A Life in Music
pi_131009522
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 23:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb op de een of andere manier ook vrij veel canadese persingen
Dit was maar een specifiek voorbeeld maar vond ik wel grappig.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_131009556
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 23:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ik vind het juist wel grappig dat er nog zoveel nederlandse versies van platen zijn :D vooral uit de jaren 70/80
Ik vind het ook bijzonder inderdaad, dat er toen een hele erge neiging tot vernederlandsing van alle muziek was. Ik heb talloze albums van mijn vader met allerlei Nederlandse verwijzingen, berichten en reclame er op.

Tegenwoordig zie je dat absoluut niet meer. Als je nu een platenzaak in loopt en een album koopt heb je hele goede kans dat die alsnog dichtbij geperst is (in Duitsland staat nog een van de grootste perserijen van de wereld, en in Nederland wordt ook nog veel gedaan) maar alle aanduidingen zijn weg. Albums moeten zo veel mogelijk internationaliteit uitstralen. Het enige wat je nog wel eens ziet is Pressed in the EU of zo. :P

In Japan zijn ze nog steeds bezig zoals wij dertig jaar geleden. Japanse hoezen overal omheen en zo.
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 23:42:51 #62
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131009661
haha ja mijn "het gebeurde in het westen" versie van once upon a time in the west zegt genoeg :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 9 september 2013 @ 23:47:06 #63
14505 OProg
A Life in Music
pi_131009825
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 23:40 schreef Tchock het volgende:
Als je nu een platenzaak in loopt en een album koopt heb je hele goede kans dat die alsnog dichtbij geperst is (in Duitsland staat nog een van de grootste perserijen van de wereld, en in Nederland wordt ook nog veel gedaan)
Grootste vinylfabriek van Europa is Record Industrie en staat gewoon in Haarlem. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_131009860
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 23:42 schreef Bosbeetle het volgende:
haha ja mijn "het gebeurde in het westen" versie van once upon a time in the west zegt genoeg :D
Die heb ik ook thuis liggen op CD :D

quote:
11s.gif Op maandag 9 september 2013 23:47 schreef OProg het volgende:

[..]

Grootste vinylfabriek van Europa is Record Industrie en staat gewoon in Haarlem. :)
Oh, echt? :D Dan heb ik ergens twee verhalen door elkaar gehusseld mentaal :+
  maandag 9 september 2013 @ 23:50:14 #65
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131009955
Bij deze is er echt geen verschil?

http://www.discogs.com/Fo(...)race/release/2752036
http://www.discogs.com/Fo(...)race/release/2070894

Er staat 'manufactured and distrubuted in the USA' op de plaat?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 9 september 2013 @ 23:59:59 #66
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131010330
29 platen:

Collection Value Range
Minimum: ¤392.83 Median: ¤507.04 Maximum: ¤668.65

¤500/550 heb ik er sowieso wel aan uitgegeven denk :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_131011803
quote:
6s.gif Op maandag 9 september 2013 23:50 schreef Dagoduck het volgende:
Bij deze is er echt geen verschil?

http://www.discogs.com/Fo(...)race/release/2752036
http://www.discogs.com/Fo(...)race/release/2070894

Er staat 'manufactured and distrubuted in the USA' op de plaat?
Check of er "Made in the EU" op staat, zoals op de foto van de EU versie.
  dinsdag 10 september 2013 @ 06:10:29 #68
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131013076
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 00:58 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Check of er "Made in the EU" op staat, zoals op de foto van de EU versie.
Ik kan het nu een niet checken maar ik heb die tekst wel gelezen gister en het stond er niet bij geloof ik, heb ik weer een US versie :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_131013739
quote:
11s.gif Op maandag 9 september 2013 23:47 schreef OProg het volgende:

[..]

Grootste vinylfabriek van Europa is Record Industrie en staat gewoon in Haarlem. :)
Is GZ in Tsjechie niet groter?
  dinsdag 10 september 2013 @ 08:04:59 #70
14505 OProg
A Life in Music
pi_131013753
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 08:03 schreef NikeyAjax het volgende:

[..]

Is GZ in Tsjechie niet groter?
In dit soort stukken noemen de RI contant de grootste. Weet alleen natuurlijk of dat puur op afname is of op hoeveel machine's ze hebben.

http://thehbproject.com/n(...)lem:-Record-Industry

:)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 10 september 2013 @ 09:59:52 #71
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131015605
Minimum:
¤14,007.41

Median:
¤19,550.39

Maximum:
¤27,690.04

Voor:
7": 358
10": 32
12": 127
LP: 239
SACD: 41
CD: 1011
CD-Single: 372
Box: 127
DVD-Single: 13
Cassette: 12
8-track: 1

Alhoewel ik zie dat op Discogs vele items nog helemaal geen prijs hebben en ik moet nog altijd 400 items toevoegen daar. Volgens mn eigen overzicht zou ik op de ¤43.000 zitten in totaal.
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:00:46 #72
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131015621
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 22:48 schreef Bosbeetle het volgende:
het eerste singletje staat op plaats 15 :X zijn er echt mensen die ¤90 betalen voor een single :D
Vorig jaar februari nog 450 euro betaald voor een 7" :D
  Moderator dinsdag 10 september 2013 @ 10:01:10 #73
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131015625
Ik denk niet dat ik ooit mn cds er op in ga vullen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 10 september 2013 @ 10:01:58 #74
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131015642
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:00 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Vorig jaar februari nog 450 euro betaald voor een 7" :D
oef ik heb toch wel een soort magische grens bij 100 euro... en dat is voor LPs
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131015698
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

oef ik heb toch wel een soort magische grens bij 100 euro... en dat is voor LPs
Same here, en daar heb ik al lang over moeten twijfelen... dan moet het al behoorlijk bijzonder zijn. Boven de 100 haak ik per definitie al af.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:09:19 #76
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131015760
En wat als het een über mega zeldzame single is waar er maar minder dan 10 van bekend zijn wereldwijd? Wellicht zelfs maar 6 of minder.. ik trek de beurs wel open dan :)
  Moderator dinsdag 10 september 2013 @ 10:12:41 #77
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131015831
Ik heb nu 2 singles waar er maar 5 van zijn. Een proefpersing nog wel. Ik heb er een redelijk groot bedrag voor neer moeten leggen. Maar voor dat bedrag krijgen we er nog 250 en dan is de single helemaal niet meer zeldzaam :D

voor de nieuwsgierigen:

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:19:33 #78
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131015974
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb nu 2 singles waar er maar 5 van zijn. Een proefpersing nog wel. Ik heb er een redelijk groot bedrag voor neer moeten leggen. Maar voor dat bedrag krijgen we er nog 250 en dan is de single helemaal niet meer zeldzaam :D

voor de nieuwsgierigen:

Ja dat is weer wat anders :D
Maar ookal krijg je er nog 250, die TP's zijn toch nog zeldzaam omdat ze wellicht een saai wit label zullen hebben op zwart vinyl. Is vooral leuk als t uiteindelijke product gekleurd vinyl is. Of er vraag naar is, is weer wat anders. Kheb zelf ook een paar TP's van enkele bands maar die zijn niet veel waard omdat er niet veel vraag naar is danwel weinig verzamelaars voor die bands zijn.

Maar die ene single waar ik het over had lag vroeger gewoon in de Belgische winkels in 1977. Of dat ding is weer uit de handel gehaald of niemand wilde het kopen, wellicht het laatste. Was de eerste solo single van de drummer van Queen.

Kheb ook nog bv een acetaat die ooit van Freddie Mercury was. Daar is er maar 1 van. Ook leuk :)
pi_131016070
Ik zat te kijken naar die berekening op Discogs.
Ik heb daar alleen mijn Bloc Party vinyl staan en ik zit op:

Collection Value Range
Minimum: ¤505.08
Median: ¤833.98
Maximum: ¤1,422.76

Behoorlijk bedrag, veel meer dan verwacht.
  dinsdag 10 september 2013 @ 13:48:14 #80
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_131021329
Even een crosspost uit 't dj-topic

quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:36 schreef fathank het volgende:
Ik heb hier een stapel bont gekleurd vinyl liggen waar ik niks mee doe. Nu wil ik ze als iets van decoratie gaan gebruiken ofzo. Mensen nog ideeën? Ik weet dat als je ze verwarmd je ze in allerlei vormen kan buigen etc.
En nee, wees maar niet bang het zijn geen pareltjes. Voornamelijk eurodance en 90's club meuk. Niet om aan te horen en ligt ook totaal niet lekker in de markt. Dus dan moeten we er maar wat leuks mee doen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator dinsdag 10 september 2013 @ 13:50:18 #81
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131021390
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:48 schreef fathank het volgende:
Even een crosspost uit 't dj-topic

[..]

En nee, wees maar niet bang het zijn geen pareltjes. Voornamelijk eurodance en 90's club meuk. Niet om aan te horen en ligt ook totaal niet lekker in de markt. Dus dan moeten we er maar wat leuks mee doen.
Je ziet vaak vazen, fruitschalen, tassen en wandklokken.....

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 10 september 2013 @ 14:00:56 #82
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_131021788
Ok, ik wil niemand aanvallen maar ik word zo moe van mensen die constant met de discogs prijs van hun vinyl schermen. Alsof die plaat dan in 1x veel beter is. Ik heb een vriend die volgens mij pas van een plaat kan genieten als hij ziet dat hij op discogs 3x meer waard is dan wat hij ervoor betaalde.

Ook is het diggen verneukt door discogs, de kringloop hier bied de leuke platen allemaal voor 10 euro of meer aan. :') Je bent een foking kringloop je krijgt je meuk gratis. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_131022445
De prijs die je bij dat overzichtje ziet klopt ook niet bepaald. Klik voor de grap eens door en zie hoe ze goedkoper verkocht worden.
En het is wel jammer dat alle kringlopen hun vinyl zo serieus nemen. Ik denk niet dat het specifiek door Discogs komt, maar ze besteden er echt een hoop werkt aan om al die platen helemaal uit te zoeken, te labelen, en te prijzen. Je hoeft niet meer door 10 dozen heen om iets moois of zeldzaams te vinden, die zijn al in een aparte doos gezet. Het haalt de lol er wel een beetje vanaf.
Als ze toch prijzen zoals Discogs, ga ik wel naar Discogs.
  Moderator dinsdag 10 september 2013 @ 14:21:28 #84
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131022543
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:00 schreef MPC60 het volgende:
Ok, ik wil niemand aanvallen maar ik word zo moe van mensen die constant met de discogs prijs van hun vinyl schermen. Alsof die plaat dan in 1x veel beter is. Ik heb een vriend die volgens mij pas van een plaat kan genieten als hij ziet dat hij op discogs 3x meer waard is dan wat hij ervoor betaalde.

Ook is het diggen verneukt door discogs, de kringloop hier bied de leuke platen allemaal voor 10 euro of meer aan. :') Je bent een foking kringloop je krijgt je meuk gratis. :')
Ik was gewoon even benieuwd, verder heeft het inderdaad niet echt toegevoegde waarde. Ik ben trouwens nog geen kringloop tegen gekomen waar platen voor een tientje liggen. Dit weekend heb ik once upon a time in the west en equinox opgehaald voor ¤0.50 dus het kan nog wel.

Het viel mij juist op dat het de platen waren waarvan ik het niet verwacht had die blijkbaar in prijs zijn gestegen, al is discogs natuurlijk alles behalve een betrouwbare bron want het is maar 'wat de gek er voor geeft' en er lopen blijkbaar genoeg 'gekken' op discogs...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 10 september 2013 @ 14:22:37 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131022587
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:18 schreef MilaNL het volgende:
De prijs die je bij dat overzichtje ziet klopt ook niet bepaald. Klik voor de grap eens door en zie hoe ze goedkoper verkocht worden.
En het is wel jammer dat alle kringlopen hun vinyl zo serieus nemen. Ik denk niet dat het specifiek door Discogs komt, maar ze besteden er echt een hoop werkt aan om al die platen helemaal uit te zoeken, te labelen, en te prijzen. Je hoeft niet meer door 10 dozen heen om iets moois of zeldzaams te vinden, die zijn al in een aparte doos gezet. Het haalt de lol er wel een beetje vanaf.
Als ze toch prijzen zoals Discogs, ga ik wel naar Discogs.
Dan ga je naar de verkeerde kringlopen... van het weekend moest ik nog een paar honderd alle 13 goed en james' lasten door :')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131022686
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dan ga je naar de verkeerde kringlopen... van het weekend moest ik nog een paar honderd alle 13 goed en james' lasten door :')
Maar zaten daar ook nog mooie platen tussen of was het mooie duidelijk van de crap gescheiden? Hier hebben ze bijv. 1 bak waarin ze alle Beatles/Hendrix/Led Zeppelin voor veel te duur in gooien, wat blijkbaar erg gewild is, en er zijn wel 10 bakken vol met Schlager etc. waar echt niks anders in te vinden is.
  Moderator dinsdag 10 september 2013 @ 14:51:06 #87
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131023595
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:25 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Maar zaten daar ook nog mooie platen tussen of was het mooie duidelijk van de crap gescheiden? Hier hebben ze bijv. 1 bak waarin ze alle Beatles/Hendrix/Led Zeppelin voor veel te duur in gooien, wat blijkbaar erg gewild is, en er zijn wel 10 bakken vol met Schlager etc. waar echt niks anders in te vinden is.
Nouja once upon a time in the west en equinox zijn nou niet echt platen die je nergens kunt vinden maar wel een stukje gescheiden van de standaard slager.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131023883
Alle platen zijn bij mijn plaatselijke kringloop ook van 50 cent naar 2,5 euro gegaan. Niet dat kwaliteit erop vooruit is gegaan. 95% is nog steeds troep zoals James Last. Zelfs voor vieze plastic hoezen vragen ze 10 cent. :'( :X
  Moderator dinsdag 10 september 2013 @ 15:27:24 #89
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131024653
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:01 schreef NikeyAjax het volgende:
Alle platen zijn bij mijn plaatselijke kringloop ook van 50 cent naar 2,5 euro gegaan. Niet dat kwaliteit erop vooruit is gegaan. 95% is nog steeds troep zoals James Last. Zelfs voor vieze plastic hoezen vragen ze 10 cent. :'( :X
Tja bij een kringloop merken ze het ook wel als er steeds meer mensen in de platenbakken gaan snuffelen... en als blije puppies het pand verlaten met een beatles plaat :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 10 september 2013 @ 15:37:14 #90
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131024953
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:25 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Maar zaten daar ook nog mooie platen tussen of was het mooie duidelijk van de crap gescheiden? Hier hebben ze bijv. 1 bak waarin ze alle Beatles/Hendrix/Led Zeppelin voor veel te duur in gooien, wat blijkbaar erg gewild is, en er zijn wel 10 bakken vol met Schlager etc. waar echt niks anders in te vinden is.
Hier bij de kringloop hebben ze alleen maar James Last / BZN en andere meuk. Voor 50 cent of minder maar de 'duurdere/meer gewilde' platen zie je niet, die nemen ze denk ik zelf mee naar huis of zamelen ze in voor een opkoper..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator dinsdag 10 september 2013 @ 15:38:59 #91
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131025014
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:37 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Hier bij de kringloop hebben ze alleen maar James Last / BZN en andere meuk. Voor 50 cent of minder maar de 'duurdere/meer gewilde' platen zie je niet, die nemen ze denk ik zelf mee naar huis of zamelen ze in voor een opkoper..
Of worden niet naar de kringloop gebracht. De meeste van dat soort collecties gaat naar neefjes of collega's die er wel belang bij hebben. Ikzelf vind dat nooit zoveel aan, heb wel een vriend die had in 2 aankopen meer platen dan ik had maar ik denk dat hij zelf niet eens precies weet wat hij allemaal heeft :D Al zat er tussen die collecties wel jammy spul :9 maar toch zou ik het niet zo snel doen een collectie opkopen.

Eigenlijk is het wachten totdat de metalfreaks van om en nabij 86 het loodje gaan leggen of besluiten hun collecties weg te doen :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131025091
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:37 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Hier bij de kringloop hebben ze alleen maar James Last / BZN en andere meuk. Voor 50 cent of minder maar de 'duurdere/meer gewilde' platen zie je niet, die nemen ze denk ik zelf mee naar huis of zamelen ze in voor een opkoper..
Je moet inderdaad geluk hebben, soms werken er inderdaad vrijwilligers met kennis en dan weet je dat het geen zin heeft en soms heb je mazzel en koop je een lading goede platen voor een euro per stuk.
  Moderator dinsdag 10 september 2013 @ 15:44:20 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131025188
Het leukste is om iets te vinden waar je al tijden naar opzoek was :) of nog beter iets te vinden waarvan je niet van het bestaan afwist... Gehenna heeft recent een fratsen LP gevonden, ik wist niet eens dat die iets op vinyl hadden uitgebracht (hij ook niet) dat zijn wel hele toffe vondsten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131025316
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Het leukste is om iets te vinden waar je al tijden naar opzoek was :) of nog beter iets te vinden waarvan je niet van het bestaan afwist... Gehenna heeft recent een fratsen LP gevonden, ik wist niet eens dat die iets op vinyl hadden uitgebracht (hij ook niet) dat zijn wel hele toffe vondsten.
Die hoop heb ik al redelijk opgegeven bij de kringloopwinkeltjes, kleinere platenbeursjes zijn dan wel weer leuk.
Laatste keer kwam ik deze ineens tegen tussen wat rare rommel;

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator dinsdag 10 september 2013 @ 16:27:47 #95
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131026664
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:48 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Die hoop heb ik al redelijk opgegeven bij de kringloopwinkeltjes, kleinere platenbeursjes zijn dan wel weer leuk.
Laatste keer kwam ik deze ineens tegen tussen wat rare rommel;

[ afbeelding ]
ken de band niet maar de omschrijving klinkt erg tof :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131026874


Kent iemand dit nog?
Compilatie uit 1979 van nederlandse (punk) bandjes :P
All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
-Joe Strummer (1952-2002)
  Moderator dinsdag 10 september 2013 @ 16:41:47 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131027017
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:36 schreef JessedeK het volgende:
[ afbeelding ]

Kent iemand dit nog?
Compilatie uit 1979 van nederlandse (punk) bandjes :P
_O_ ja die wordt ook besproken in het boek Ultra



waarin de nederlandse post-punk scene besproken wordt :D

Dat is wel tof om zo'n plaat te hebben!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131027166
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

_O_ ja die wordt ook besproken in het boek Ultra

[ [url=http://www.lil.nl/upload/22/products/105413/ultra---harold-schellinx[0].jpg]afbeelding[/url] ]

waarin de nederlandse post-punk scene besproken wordt :D

Dat is wel tof om zo'n plaat te hebben!
Klopt, er staat ook hele obscure shit op zoals: Tedje en de Flikkers :D

All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
-Joe Strummer (1952-2002)
  dinsdag 10 september 2013 @ 17:12:28 #99
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131028045
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:47 schreef JessedeK het volgende:

[..]

Klopt, er staat ook hele obscure shit op zoals: Tedje en de Flikkers :D

Huh? Wat is dit :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_131028061
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:12 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Huh? Wat is dit :')
Nasty :P
All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
-Joe Strummer (1952-2002)
pi_131029120
Nieuwe aanwinst voor maar 3 euro :)

Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_131029205
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ken de band niet maar de omschrijving klinkt erg tof :D
Geweldige band, 1 LP gemaakt en wat singletjes.
Grappig genoeg vorig jaar weer bij elkaar gekomen en is nu nieuw materiaal aan het maken :)


en (helemaal geweldig)

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 10 september 2013 @ 18:30:34 #103
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_131030590
Tedje en de flikkers, geweldig. Anyway bij de plaatselijke kringloop hier zijn ze echt gek, off the wall voor 11,50. :') Ik loop nu maar alle rommelmarktenin de buurt af.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_131032610
Best tof eigenlijk, zo'n profiel aanmaken op discogs.
Net mijn (te karige) collectie gevuld, geeft erg veel voldoening om het ergens allemaal netjes te kunnen categoriseren :P.
  dinsdag 10 september 2013 @ 19:41:44 #105
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_131033456
is inderdaad best vet, alleen weet ik niet meer hoe ik mijn gekochte items daar in my collection zet.. :')
wie helpt me even? :)
nerovetsrethca
pi_131033522
Item opzoeken (ik doe meestal op release nummer) en dan rechts 'add to collection'
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_131035740
Altijd op release nummer doen, is t meest betrouwbaar als je alle statistieken gaat bekijken
All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
-Joe Strummer (1952-2002)
  dinsdag 10 september 2013 @ 21:19:39 #108
14505 OProg
A Life in Music
pi_131039777
Ik ben hard bezig met het op Discogs te zetten. Zitten ook nog redelijk wat dingen bij die nooit verkocht zijn op Discogs. Maar goed, ben al bij de B. aangekomen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 10 september 2013 @ 21:26:08 #109
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131040208
Ben nu ook mijn CD's er in aan het zetten..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_131043898
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:26 schreef Dagoduck het volgende:
Ben nu ook mijn CD's er in aan het zetten..
Ga ik binnenkort ook doen. Maar is wel iets meer werk dan m'n platen :').
  dinsdag 10 september 2013 @ 22:39:01 #111
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131044827
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:22 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Ga ik binnenkort ook doen. Maar is wel iets meer werk dan m'n platen :').
Ik heb nu hetvolgende op discogs.

29 platen
73 CD's (albums/compilatie + single/maxi)
3 muziekDVD's
(=105)

Median prijs = ¤770

Al het vinyl was ¤505 en veel cd'tjes van 1 euro of soms minder maar ook weer een CD van ¤40.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_131047612
Eindelijk weer Earthling op vinyl *O*

Had nooit mijn originele moeten verkopen :X

Dit account is niet meer in gebruik.
pi_131051473
Hoe lang duurt het ongeveer om +/- 300 LP's op Discogs te zetten in my collection?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_131051507
quote:
2s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:41 schreef Amoeba het volgende:
Hoe lang duurt het ongeveer om +/- 300 LP's op Discogs te zetten in my collection?
Ligt er geheel aan hoe snel je bent... maar mijn collectie ben ik een middag zoet mee geweest (kleine 400 items).

sommige items zijn snel te vinden, andere bleken niet in discogs te staan dus duren langer.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_131052009
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:43 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ligt er geheel aan hoe snel je bent... maar mijn collectie ben ik een middag zoet mee geweest (kleine 400 items).

sommige items zijn snel te vinden, andere bleken niet in discogs te staan dus duren langer.
Ah, oké, mooi dan. Ben je al eens in Eindhoven naar de platenwinkel gegaan?

Ik moet echt iets verzinnen om mijn platen netjes in te zetten. Ze staan nu op een plank tegen de muur, maar dat is het ook niet echt helemaal.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_131052333
Ikea Expedit. Goede (mits correct in elkaar gezet) en betaalbare kast voor je platenverzameling.
pi_131052952
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:23 schreef NikeyAjax het volgende:
Ikea Expedit. Goede (mits correct in elkaar gezet) en betaalbare kast voor je platenverzameling.
al meer dan 10 jaar dé oplossing op platengebied.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  Moderator woensdag 11 september 2013 @ 11:22:09 #118
9859 crew  Karina
Woman
pi_131053901
Ik kwam toevallig dit ding tegen op internet, ziet er uit als een ouderwetse platenspeler maar is gewoon helemaal nieuw, wat een tof ding O+

Ze hebben nog meer leuke retro-zooi.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_131054179


deze schijnt ook behoorlijk collectable te zijn?
All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
-Joe Strummer (1952-2002)
pi_131056209
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:30 schreef JessedeK het volgende:
[ afbeelding ]

deze schijnt ook behoorlijk collectable te zijn?
Tussen de 20 en 50 euro in winkels/beurzen/marktplaats.
pi_131057391
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:23 schreef NikeyAjax het volgende:
Ikea Expedit. Goede (mits correct in elkaar gezet) en betaalbare kast voor je platenverzameling.
Even kijken waar ik het neer ga zetten. Ik moet een beetje creatief omspringen met de ruimte die ik heb (eigen appartement).
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_131057556
Ze komen in diverse maten maar ik adivseer ze niet zwevend aan de muur vast te maken.
pi_131058908
quote:
99s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:22 schreef Karina het volgende:
Ik kwam toevallig dit ding tegen op internet, ziet er uit als een ouderwetse platenspeler maar is gewoon helemaal nieuw, wat een tof ding O+
[ afbeelding ]
Ze hebben nog meer leuke retro-zooi.
Tenzij het voor de looks is zou ik 'm niet kopen.
  Moderator woensdag 11 september 2013 @ 14:37:23 #124
9859 crew  Karina
Woman
pi_131058929
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:36 schreef MilaNL het volgende:

Tenzij het voor de looks is zou ik 'm niet kopen.
Ik heb al een platenspeler maar ik vond deze er zo leuk uitzien :)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator woensdag 11 september 2013 @ 14:38:41 #125
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131058957
quote:
99s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:37 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik heb al een platenspeler maar ik vond deze er zo leuk uitzien :)
Dat doet hij zeker.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131059650
quote:
2s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:08 schreef Amoeba het volgende:

Ik moet echt iets verzinnen om mijn platen netjes in te zetten. Ze staan nu op een plank tegen de muur, maar dat is het ook niet echt helemaal.
In deze klassieker, ook in andere kleuren verkrijgbaar, passen wel 500 platen.


[ Bericht 12% gewijzigd door Weltschmerz op 11-09-2013 21:52:05 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_131066297
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:39 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik heb nu hetvolgende op discogs.

29 platen
73 CD's (albums/compilatie + single/maxi)
3 muziekDVD's
(=105)

Median prijs = ¤770

Al het vinyl was ¤505 en veel cd'tjes van 1 euro of soms minder maar ook weer een CD van ¤40.
Dat tikt nog niet echt aan qua waarde ;).
Die magere vinyl collectie van mij heeft al een median waarde van ¤1,556.72 (waar ik echt van opkeek overigens hoor :P).
  woensdag 11 september 2013 @ 18:47:36 #128
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_131067098
Rekent Discogs die voor je uit?
O)))
  Moderator woensdag 11 september 2013 @ 18:51:15 #129
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131067235
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:47 schreef arucard het volgende:
Rekent Discogs die voor je uit?
:Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 11 september 2013 @ 18:51:51 #130
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_131067258
quote:
2s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:Y
Hoe/waar? :P
O)))
  Moderator woensdag 11 september 2013 @ 18:52:31 #131
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131067277
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:51 schreef arucard het volgende:
Hoe/waar? :P
bij collection, en dan rechts daarboven het laatste viewtype (details)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 11 september 2013 @ 18:56:40 #132
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_131067422
Dank!
O)))
pi_131067601
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:56 schreef arucard het volgende:
Dank!
Handig als je je inboedelverzekering wil gaan bijstellen :P.
pi_131068036


Best oké toch :P
All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
-Joe Strummer (1952-2002)
  woensdag 11 september 2013 @ 19:22:29 #135
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_131068620
hmm volgens discogs heb ik nu 95 singles, met de gemiddelde waarde van 193 euro.

maar heb het grootste gedeelte van mijn collectie niet op discogs staan, heb nog zo'n 400 singles meer, en zo'n 300 LP's.
nerovetsrethca
pi_131068868

pi_131087519
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2013 19:00 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Handig als je je inboedelverzekering wil gaan bijstellen :P.
doe geen moeite, je krijgt een belachelijk klein bedrag. De verzekering ziet het als plastic ;)
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  Moderator donderdag 12 september 2013 @ 10:18:30 #138
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131087578
quote:
99s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:15 schreef FUFR het volgende:

[..]

doe geen moeite, je krijgt een belachelijk klein bedrag. De verzekering ziet het als plastic ;)
Ja die paar keer dat ik daar over begon werd het inderdaad behandeld als niet.... toch zijn mijn cd's en lp's bij elkaar zeker weten hetgene met de meeste waarde in mijn huis gevolgd door mijn boeken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131088589
quote:
2s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja die paar keer dat ik daar over begon werd het inderdaad behandeld als niet.... toch zijn mijn cd's en lp's bij elkaar zeker weten hetgene met de meeste waarde in mijn huis gevolgd door mijn boeken.
ja voor jou, voor hen zijn het niet meer dan dragers.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_131088598
dacht zelfs eurootje of anderhalf per cd....
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_131091274
quote:
99s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:15 schreef FUFR het volgende:

[..]

doe geen moeite, je krijgt een belachelijk klein bedrag. De verzekering ziet het als plastic ;)
Klopt ja. Belachelijk eigenlijk. Sommige platen zijn gewoon onvervangbaar, zoals we hier allemaal weten...
pi_131092058
Er zijn maatschappijen die wel op waarde verzekeren. :Y
Navraag doen bij je verzekeraar anders overstappen. :)
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_131092834
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:10 schreef Spezza19 het volgende:
Er zijn maatschappijen die wel op waarde verzekeren. :Y
Navraag doen bij je verzekeraar anders overstappen. :)
Dan moet je wel regelmatig je collectie laten taxeren, of niet? :P Discogs-cijfers zijn leuk, maar daar heeft een verzekeraar natuurlijk complete schijt aan.
pi_131092881
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan moet je wel regelmatig je collectie laten taxeren, of niet? :P Discogs-cijfers zijn leuk, maar daar heeft een verzekeraar natuurlijk complete schijt aan.
Ik weet het van een kennis van me die een nogal grote comic-collectie had; die moest een maandelijkse inventarisatie doen van de waarde. Dat was dus een fikse database en grasduinen op comicspriceguide.com voor een inschatting.
En dat liep in de (tien)duizenden exemplaren.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_131097714
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan moet je wel regelmatig je collectie laten taxeren, of niet? :P Discogs-cijfers zijn leuk, maar daar heeft een verzekeraar natuurlijk complete schijt aan.
Mja, gaat in schijven, dus moet je aardig wat extra verzamelen voordat je het aan hoeft te passen. :)
Dit account is niet meer in gebruik.
  Moderator vrijdag 13 september 2013 @ 01:41:13 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131117531
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 13 september 2013 @ 09:41:59 #147
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131120155
Tegenwoordig is ook alles maar een limited edition :') Als die 250 stuks zijn verkocht en het wordt een hit druk je er heus wel meer :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator vrijdag 13 september 2013 @ 09:46:20 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131120264
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 september 2013 09:41 schreef Dagoduck het volgende:
Tegenwoordig is ook alles maar een limited edition :') Als die 250 stuks zijn verkocht en het wordt een hit druk je er heus wel meer :P
staat er limited bij? We hadden het er gisteren nog over dat het vaak een truckje is... er zijn er gewoon 250 gedrukt, en ik denk niet dat er nog meer bij komen, maar als er echt vraag naar is kan er altijd een 2de persing komen idd.

Ik denk ook niet dat mensen het gaan kopen omdat dat woordje limited erbij staat. :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 13 september 2013 @ 10:20:53 #149
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131121100
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 september 2013 09:46 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk ook niet dat mensen het gaan kopen omdat dat woordje limited erbij staat. :D
Oh ik ken wel zulke mensen... ahum :@
  Moderator vrijdag 13 september 2013 @ 10:28:05 #150
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131121301
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:20 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Oh ik ken wel zulke mensen... ahum :@
:D :P maar ook een lend me your underbelly single?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 13 september 2013 @ 11:22:23 #151
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131122694
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 september 2013 09:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

staat er limited bij? We hadden het er gisteren nog over dat het vaak een truckje is... er zijn er gewoon 250 gedrukt, en ik denk niet dat er nog meer bij komen, maar als er echt vraag naar is kan er altijd een 2de persing komen idd.

Ik denk ook niet dat mensen het gaan kopen omdat dat woordje limited erbij staat. :D
Ja, er staat: Limited Edition 7" vinyl :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 13 september 2013 @ 11:46:29 #152
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131123263
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D :P maar ook een lend me your underbelly single?
Nou... ik heb het net eens gecheckt en ik had zoiets als Kadanz of Toontje Lager verwacht (niet slecht op zich!) maar dit klonk heel erg aangenaam anders. Beetje Pink Floyd/Can achtig met veel drugs of zo :D
Ik stuur je zo een PM ;)
pi_131124737
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:20 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Oh ik ken wel zulke mensen... ahum :@
Dan moet je maar niet te veel op mijn site kijken :+
Dit account is niet meer in gebruik.
  vrijdag 13 september 2013 @ 12:56:33 #154
14505 OProg
A Life in Music
pi_131124966
Vandaag binnen gekomen, straks ophalen. _O_ :)

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 13 september 2013 @ 13:00:46 #155
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131125054
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:45 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Dan moet je maar niet te veel op mijn site kijken :+
Er was gelukkig geen "BUY ALL" knop :)
pi_131125343
Jullie nog leuke adresjes voor (goedkope) singles?

Kringloop moet je geluk bij hebben. :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 13 september 2013 @ 13:33:15 #157
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131126075
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:56 schreef OProg het volgende:
Vandaag binnen gekomen, straks ophalen. _O_ :)

[ afbeelding ]
Mooi ding!

Ik heb weer even wat platen van mijn ouders meegenomen. Deep Purple, Pink Floyd, CCR, Dire Straits, Eagles, Byrds en Beatles. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  Moderator vrijdag 13 september 2013 @ 14:42:30 #158
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131128260
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:56 schreef OProg het volgende:
Vandaag binnen gekomen, straks ophalen. _O_ :)

[ afbeelding ]
handig!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 13 september 2013 @ 14:43:20 #159
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131128282
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:10 schreef Miniem het volgende:
Jullie nog leuke adresjes voor (goedkope) singles?

Kringloop moet je geluk bij hebben. :P
ligt er een beetje aan wat je zoekt de meeste platenzaken hebben wel leuke singles bakken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131128411
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ligt er een beetje aan wat je zoekt de meeste platenzaken hebben wel leuke singles bakken.
Ken jij toevallig platenzaken in de buurt van Breda?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator vrijdag 13 september 2013 @ 14:48:12 #161
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131128451
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:47 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ken jij toevallig platenzaken in de buurt van Breda?
Niet zo uit mijn hoofd maar er zit wel wat leuks in rotterdam (plaatboef) en in tilburg (the sound) breda zelf weet ik zo niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131130388
Zijn Plaatboef Rotterdam en Plaatboef Utrecht eigenlijk aan elkaar verboden? En hoe?
  vrijdag 13 september 2013 @ 15:54:18 #163
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_131130828
Met een tunnel
O)))
  vrijdag 13 september 2013 @ 15:54:56 #164
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_131130856
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:47 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ken jij toevallig platenzaken in de buurt van Breda?
Bij sounds in tilburg hebben ze veel singles bij die 2ehands afdeling
O)))
pi_131131134
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:54 schreef arucard het volgende:
Met een tunnel
Zo slap, ik moest lachen _O-
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_131131766
Tunes Ville in Breda aan de Haagdijk 15. Genoeg singles en ook nieuw spul.
pi_131132898
I love my job :D

Dit account is niet meer in gebruik.
  vrijdag 13 september 2013 @ 17:25:27 #168
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131134325
Hier ook maar even spammen, elke avond om 21 uur een ander album luistersessie. Leuk als je hem op vinyl hebt :P

MUZ / [MUZ luistersessie] Vanavond 21:00 13 sept - The Strypes - Snapshot
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 13 september 2013 @ 18:39:46 #169
14505 OProg
A Life in Music
pi_131136637


Zo. Die staat. :7 8-)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_131136715
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 18:39 schreef OProg het volgende:
[ afbeelding ]

Zo. Die staat. :7 8-)
Ziet er goed uit! :)
Dit account is niet meer in gebruik.
  vrijdag 13 september 2013 @ 18:44:25 #171
14505 OProg
A Life in Music
pi_131136772
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 18:42 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ziet er goed uit! :)
Dank je. Scheelt ook enorm met tweede hands vinyl als je ze zo grondig kan reinigen. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_131137330
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 18:44 schreef OProg het volgende:

[..]

Dank je. Scheelt ook enorm met tweede hands vinyl als je ze zo grondig kan reinigen. :)
Ja inderdaad. Had hem even gezocht op youtube, werkt goed :)
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_131141354
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Niet zo uit mijn hoofd maar er zit wel wat leuks in rotterdam (plaatboef) en in tilburg (the sound) breda zelf weet ik zo niet.
Thnx! eens een bezoekje brengen.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 13 september 2013 @ 20:50:57 #174
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131141577
Één van mijn platen is niet helemaal recht en loopt aan op mijn (usb) platenspeler, fucking irritant :P



Kan alleen niet vinden waar precies, ergens bij de rand denk ik want daar hangt hij er overheen zeg maar.

Ik wil een andere platenspeler maar heb geen idee wat voor één :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_131142868
Dat ligt natuurlijk volledig aan je budget
  vrijdag 13 september 2013 @ 21:21:32 #176
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131143214
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:15 schreef MilaNL het volgende:
Dat ligt natuurlijk volledig aan je budget
Zo goedkoop mogelijk :X Maar wat wel beter is dan wat ik nu heb, en eruit ziet als een platenspeler en niet als een feestmachine zoals dit Coca Cola ding :P Ook zit ik met boxen, want ik heb ik niet, wat ik nu heb is 3mm>3mm jack aangesloten op m'n 2.1 computerspeakers.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_131143258
Platenspeler van de kringloop, werkt prima.
Heb een Technics.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 13 september 2013 @ 21:23:05 #178
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131143291
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:22 schreef Miniem het volgende:
Platenspeler van de kringloop, werkt prima.
Heb een Technics.
Waar moet ik dan op letten? Qua naald enzo?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_131144114
Vooral dat 'ie niet versleten is. Maar dat kun je helaas niet goed zien van de buitenkant.
Verder zou ik er gewoon op letten dat het element vervangbaar is (1/2", met 2 van die schroefjes vast), de naalddruk verstelbaar is (met zo'n draaigewicht achter op de arm) en er een vorm van antiskating op zit (meestal een draaiknopje naast waar de arm op de tafel zit). Dat zijn de belangrijkste dingen. Dikke kans dat je de snaar moet vervangen, hou daar rekening mee. Bij een direct-drive geldt dit natuurlijk niet.
pi_131145857
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:45 schreef Spezza19 het volgende:
I love my job :D

[ afbeelding ]
Die van Placebo komt maandag uit toch? Nog 3 nachtjes slapen dan. :)
pi_131149031
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:10 schreef Operc het volgende:

[..]

Die van Placebo komt maandag uit toch? Nog 3 nachtjes slapen dan. :)
Jep... Maar altijd fijn om hem in huis te hebben.... Nog geen tijd gehad om te luisteren... :( das dan wel jammer.... alhoewel, moet nog wat orders doen, ik ga hem even opzetten :D
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 14 september 2013 @ 16:44:25 #182
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131167059
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:11 schreef Ivy_Mike het volgende:

[..]

Voorheen had je nog de zaak van George Blok die had nog vinylplaten in het assortiment, maar die is volgens mij in 2000 dichtgegaan.
Ik weet het niet zeker, maar ik ergens gelezen dat Muziekhandel Rijkers 2e hands vinyl verkoopt (maar weet het niet zeker) 8-)
Ik ben er vandaag even langs gelopen, ze hebben idd. een paar bakken met 12'' singles en LP's Police/Bronski Beat/Neil Young etc..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 14 september 2013 @ 18:47:59 #183
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131170605
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 14 september 2013 @ 18:55:14 #184
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131170842
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 14 september 2013 @ 19:21:07 #185
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_131171703
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:21 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Zo goedkoop mogelijk :X Maar wat wel beter is dan wat ik nu heb, en eruit ziet als een platenspeler en niet als een feestmachine zoals dit Coca Cola ding :P Ook zit ik met boxen, want ik heb ik niet, wat ik nu heb is 3mm>3mm jack aangesloten op m'n 2.1 computerspeakers.
Kijk eens anders bij kringloop Rataplan, misschien hebben ze wat knaps liggen.
Verreweg de meeste draaitafels is een losse component dwz je zou er toch een versterker en boxen moeten aanschaffen, maar dat kan heel voordelig 2e handskijk maar ook eens op marktplaats
'It's a boy'
pi_131173523
quote:
Ik zag laatst deze voorbijkomen op YouTube:
http://www.discogs.com/Fl(...)ends/release/4574588
Vinyl gevuld met het bloed van mensen die aan het album hebben meegewerkt. Zijn er 10 van, kostte $2500, en moet in de koelkast bewaard worden :P
  zaterdag 14 september 2013 @ 20:08:56 #187
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131173654
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:05 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Ik zag laatst deze voorbijkomen op YouTube:
http://www.discogs.com/Fl(...)ends/release/4574588
Vinyl gevuld met het bloed van mensen die aan het album hebben meegewerkt. Zijn er 10 van, kostte $2500, en moet in de koelkast bewaard worden :P

_O-

Één van die blood-filled copy's is geruild voor twee stuks van Jack White - Sixteen Saltines (blue liquid filled) :D Deze: http://www.discogs.com/Ja(...)ines/release/3556751 Ook gaaf.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_131178306
Buzzfeed - 24 Things You Should Know Before Starting A Vinyl Collection
Here’s the answer to every question you could possibly have, including some that may be embarrassing. Like, is vinyl actually better than digital?

Zeer uitgebreid artikel.

Buzzfeed - 36 Things Vinyl Collectors Love
Face it, you don’t get any of this with Spotify.

Niet alle 36, maar wel veel.
pi_131183018
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:49 schreef rosstek het volgende:
Buzzfeed - 24 Things You Should Know Before Starting A Vinyl Collection
Here’s the answer to every question you could possibly have, including some that may be embarrassing. Like, is vinyl actually better than digital?

Zeer uitgebreid artikel.

Buzzfeed - 36 Things Vinyl Collectors Love
Face it, you don’t get any of this with Spotify.

Niet alle 36, maar wel veel.
Inderdaad, die 7" singles... die doen mij niet zoveel... Mja tenzij een picture disc.. :P
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 14 september 2013 @ 23:53:08 #190
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131183539
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 23:40 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Inderdaad, die 7" singles... die doen mij niet zoveel... Mja tenzij een picture disc.. :P
Ik vind ze prachtig die 7'' Foo Fighters singles, de gele D.O.A. en de rode I'll Stick Around. De sleeves van die ik heb zijn ook nog in nieuwstaat, prachtig :P Deze doorzichtige wil ik nog graag hebben: http://www.discogs.com/Foo-Fighters-The-Pretender/release/1075350 en de blauwe 'For All The Cows' En de rest ook :D 12'' singles vind ik ook prachtig en vooral deze lichtgevende This is A Call moet ik nodig eens aan mijn collectie toevoegen: http://www.discogs.com/Foo-Fighters-This-Is-A-Call/release/389577
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_131185032
Ja precies, maar dan heb je het dus over gekleurde uitgaven enzo. :) En standaard zwarte 7" doet mij niet zo heel veel. Neemt niet weg dat ik ze van sommige artiesten blind verzamel. :P
Dit account is niet meer in gebruik.
  zondag 15 september 2013 @ 04:55:25 #192
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131188550
Ale zwarte 7'' van Foo Fighters verzamel ik ook hoor :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 15 september 2013 @ 17:45:14 #193
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131203137
Ik vind net 2 platen van J.J. Cale in m'n ouders' platenkast :D Lekker!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_131207891
Gisteren heb ik de special edition vinyl box gekocht van Five Leaves Left. Daarmee heb ik nu alle drie de special editions van de studioalbums van mijn grote muzikale held Nick Drake. Zucht, wat kan het bezitten van platen toch soms voelen als het (terug)vinden van persoonlijke puzzelstukjes.
pi_131255338
Amazon vinyl sales up 745 percent since 2008, 8-track mulling comeback




[ Bericht 24% gewijzigd door Bosbeetle op 17-09-2013 09:46:26 ]
  maandag 16 september 2013 @ 21:47:44 #196
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_131257809
quote:
Dus sinds 2009 maakt de verkoop van vinyl een explosieve groei door, alleen is het niet aan de grafiek af te lezen om hoeveel exemplaren over de toonbank gaan :{
'It's a boy'
  maandag 16 september 2013 @ 23:09:11 #197
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131262978
1 stuk in 2008 en 745 stuks in 2012 :D
  maandag 16 september 2013 @ 23:22:16 #198
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131263712
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 23:09 schreef RonB79 het volgende:
1 stuk in 2008 en 745 stuks in 2012 :D
Scrobble jij ook alles wat je vinyl afspeelt in je last.fm? :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_131269104
quote:
Maar 0,1 procent klassieke muziek?

Dat zal dan wel de reden zijn waarom ik makkelijk overal de mooiste opnames kan vinden op internet. :D
pi_131269220
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 23:09 schreef RonB79 het volgende:
1 stuk in 2008 en 745 stuks in 2012 :D
In de US is via de reguliere winkeliers 5 miljoen platen verkocht afgelopen jaar. Grote alternatieve stores die het gros van de platen verkoopt is niet meegenomen ook de verkoop van grotere alternatieve labels wordt niet meegenomen, dus de verkoop is de VS zal ongeveer op het dubbele zitten.

Discogs verkoopt rond de 3 miljoen platen per jaar.
(laatst had ik daar een rekening van bijna 70 dollar, dus ik wil niet weten wat ze verdienen met die site.)

Volgens mij begint het weer aardig lucratief te worden voor de platenbazen.
  dinsdag 17 september 2013 @ 08:30:28 #201
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131269361
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 08:00 schreef Gewas het volgende:

[..]

Maar 0,1 procent klassieke muziek?

Dat zal dan wel de reden zijn waarom ik makkelijk overal de mooiste opnames kan vinden op internet. :D
Klassieke muziek op platen is niet zo heel populair volgens mij. Zijn (in Groningen) zover ik weet ook maar weinig winkels die klassieke platen opkopen, in tegenstelling tot praktisch elk ander genre.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_131269480
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2013 08:30 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Klassieke muziek op platen is niet zo heel populair volgens mij. Zijn (in Groningen) zover ik weet ook maar weinig winkels die klassieke platen opkopen, in tegenstelling tot praktisch elk ander genre.
In LP zaken ben ik ook nog nooit klassieke muziek LP's tegengekomen bedenk ik nu.

Ik denk dat er weinig vraag is en veel aanbod. Marktplaats staat vol met klassieke muziek LP's.
  dinsdag 17 september 2013 @ 09:05:22 #203
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_131269862
Als je naar een tweedehandswinkel gaat die toevallig ook een bak met LP's heeft ligt er altijd alleen maar van die vogeltjesdans, klassiek of John Denver-muziek in.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  Moderator dinsdag 17 september 2013 @ 09:27:17 #204
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131270196
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2013 09:05 schreef boem-dikkie het volgende:
Als je naar een tweedehandswinkel gaat die toevallig ook een bak met LP's heeft ligt er altijd alleen maar van die vogeltjesdans, klassiek of John Denver-muziek in.
Ja of van die hele kerkelijke LPs met zangkoor onze vader zingt bach
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131270203
Gisteren bij de platenboef geweest, 15 singles meegenomen.
Euro per stuk, wel ietwat duur, maar ze moeten er natuurlijk op verdienen :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 17 september 2013 @ 09:35:44 #206
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131270321
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2013 23:22 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Scrobble jij ook alles wat je vinyl afspeelt in je last.fm? :P
Uiteraard :D

Het liefst zou ik nog alles willen nascrobblen van 20 jaar terug :')
  Moderator dinsdag 17 september 2013 @ 09:45:33 #207
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131270461
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 17 september 2013 @ 09:46:10 #208
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131270478
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131273783
Ik heb de laatste tijd een beetje last van overslaande platen. Het zijn nieuwe platen, waar geen zichtbare beschadigingen op te zien zijn. Ze zijn ook maximaal 5x afgespeeld. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is. Ik heb de platen al gewassen, dus ze zouden helemaal schoon moeten zijn.

Kan dit te maken hebben met de instellingen van de arm van de platenspeler? Ik heb een Pro-Ject Debut Carbon. Misschien dat ik het contra gewicht iets anders in moet stellen ofzo. Dat een oude plaat overslaat daar kan ik in komen, maar een hagelnieuwe zonder beschadigingen gaat me iets te ver.
pi_131275110
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 11:58 schreef Smoonshine83 het volgende:
Ik heb de laatste tijd een beetje last van overslaande platen. Het zijn nieuwe platen, waar geen zichtbare beschadigingen op te zien zijn. Ze zijn ook maximaal 5x afgespeeld. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is. Ik heb de platen al gewassen, dus ze zouden helemaal schoon moeten zijn.

Kan dit te maken hebben met de instellingen van de arm van de platenspeler? Ik heb een Pro-Ject Debut Carbon. Misschien dat ik het contra gewicht iets anders in moet stellen ofzo. Dat een oude plaat overslaat daar kan ik in komen, maar een hagelnieuwe zonder beschadigingen gaat me iets te ver.
Je geeft het antwoord zelf al.

Lees dit maar eens door: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=7741.0
  dinsdag 17 september 2013 @ 18:18:02 #211
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131286423
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 09:35 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Uiteraard :D

Het liefst zou ik nog alles willen nascrobblen van 20 jaar terug :')
:') Gebruik je universalscrobbler?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 17 september 2013 @ 18:19:28 #212
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131286465
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 september 2013 09:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:? Wie is Micah P Hinson :?
Schijnbaar heel populair in de UK en US.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 17 september 2013 @ 18:48:16 #213
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131287229
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 september 2013 18:18 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

:') Gebruik je universalscrobbler?
Nope, de normale plugin van last.fm.
  dinsdag 17 september 2013 @ 18:53:39 #214
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131287373
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 18:48 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Nope, de normale plugin van last.fm.
Hoe dan? :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 17 september 2013 @ 19:17:41 #215
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_131288152
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 11:58 schreef Smoonshine83 het volgende:
Ik heb de laatste tijd een beetje last van overslaande platen. Het zijn nieuwe platen, waar geen zichtbare beschadigingen op te zien zijn. Ze zijn ook maximaal 5x afgespeeld. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is. Ik heb de platen al gewassen, dus ze zouden helemaal schoon moeten zijn.

Kan dit te maken hebben met de instellingen van de arm van de platenspeler? Ik heb een Pro-Ject Debut Carbon. Misschien dat ik het contra gewicht iets anders in moet stellen ofzo. Dat een oude plaat overslaat daar kan ik in komen, maar een hagelnieuwe zonder beschadigingen gaat me iets te ver.
Als de instellingen van je platenspeler niet klopt, dan had je van begin af aan problemen gehad met je platen.
Welk element zit aan je platenspeler? Het zou kunnen dat je naald is beschadigd.
Of heb je een ander element in gezet, waardoor de naalddruk en de dwarskracht niet meer klopt
'It's a boy'
pi_131288703
Net mijn vrouw blij gemaakt met deze:



Immortal - Sons of Northern Darkness
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 17 september 2013 @ 21:25:09 #217
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131294403
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 september 2013 18:53 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Hoe dan? :P
Je bedoelt vinyl scrobblen? Als ik de LP opzet, dan gaat ook de mp3 aan :)
pi_131294747
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 21:25 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Je bedoelt vinyl scrobblen? Als ik de LP opzet, dan gaat ook de mp3 aan :)
Of je gebruikt deze site: http://universalscrobbler.invitationstation.org

;)
  Moderator dinsdag 17 september 2013 @ 21:41:54 #219
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131295516
Ik vind vinyl scrobblen zoiets wazigs :D maar dat zal wel aan mij liggen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 17 september 2013 @ 21:46:48 #220
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131295840
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 21:25 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Je bedoelt vinyl scrobblen? Als ik de LP opzet, dan gaat ook de mp3 aan :)
Ah zo, mijn platendraaier zit niet aangesloten op de PC.

quote:
Gebruik ik idd. Ook handig als ik StuBru luister.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 17 september 2013 @ 21:50:50 #221
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131296107
quote:
Ja, maar dan moet je toch alles handmatig invoeren of niet? Ik heb wel wat beters te doen :)
Dan kan je beter de lp opzetten zoals normaal en synchroon de mp3s laten lopen van bijv een cd rip.
  dinsdag 17 september 2013 @ 21:52:13 #222
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131296201
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 september 2013 21:46 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ah zo, mijn platendraaier zit niet aangesloten op de PC.
Is niet nodig om te scrobbelen hoor. Ik heb in 99% van alle gevallen de lp ook op cd, dus cd rippen, lp op de draaitafel, geripte cd starten op t moment dat de lp gaat lopen en alles wordt netjes gescrobbled :)
  Moderator dinsdag 17 september 2013 @ 21:53:09 #223
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131296272
Ik vind dat nogal dubbelop :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131296886
Er zijn tijden geweest dat ik de cd die ik in de auto naar kantoor luisterde handmatig invoerde op de Universal Scrobbler site :@

Als ik een LP heb aanstaan dan gaat hier in ieder geval ook de mp3 aan voor de scrobble. Hoe wil je anders ooit 250.000+ scrobbles halen :D
Bleuh.
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:07:37 #225
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131297282
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 21:52 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Is niet nodig om te scrobbelen hoor. Ik heb in 99% van alle gevallen de lp ook op cd, dus cd rippen, lp op de draaitafel, geripte cd starten op t moment dat de lp gaat lopen en alles wordt netjes gescrobbled :)
Ah zo, dan gebruik ik http://universalscrobbler.invitationstation.org/ wel gewoon :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator dinsdag 17 september 2013 @ 22:08:43 #226
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131297355
Ik scrobble wel op mijn portable speler en op mijn desktop, verder niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:11:29 #227
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131297526
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2013 21:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind dat nogal dubbelop :D
Nou, de muziek vd mp3 hoor ik dus niet. Ik hoor alleen de LP. De mp3 loopt alleen maar om de boel te registreren op last.fm.
Zei de nerd...
  Moderator dinsdag 17 september 2013 @ 22:12:07 #228
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131297562
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:11 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Nou, de muziek vd mp3 hoor ik dus niet. Ik hoor alleen de LP. De mp3 loopt alleen maar om de boel te registreren op last.fm.
Zei de nerd...
Dat snap ik maar als ik een plaat opzet heb ik geen zin de mp3 erbij te zoeken etc...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:36:26 #229
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131299076
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat snap ik maar als ik een plaat opzet heb ik geen zin de mp3 erbij te zoeken etc...
Zoeken? Uiteraard moet je een nette iTunes library (of iets dergelijks) hebben, gesorteerd op artiest, jaar van uitgave etc :D Dan wordt zoeken een peuleschil.
  Moderator dinsdag 17 september 2013 @ 22:39:17 #230
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131299198
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:36 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Zoeken? Uiteraard moet je een nette iTunes library (of iets dergelijks) hebben, gesorteerd op artiest, jaar van uitgave etc :D Dan wordt zoeken een peuleschil.
Ik bedoel computer aanzetten, programma opstarten, zoek opdracht intypen.

Als ik muziek luister ben ik meer bezig met plaat pakken, hoes bewonderen en plaat opzetten...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 17 september 2013 @ 23:11:55 #231
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131300549
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik bedoel computer aanzetten, programma opstarten, zoek opdracht intypen.

Als ik muziek luister ben ik meer bezig met plaat pakken, hoes bewonderen en plaat opzetten...
Ik heb mijn PC altijd wel aan staan, zet een plaat op en zoek dan informatie op discogs en op wikipedia over de artiest etc.. 50% van m'n vaders platenkast ken ik niet :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator woensdag 18 september 2013 @ 08:58:23 #232
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131305485
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 september 2013 23:11 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik heb mijn PC altijd wel aan staan, zet een plaat op en zoek dan informatie op discogs en op wikipedia over de artiest etc.. 50% van m'n vaders platenkast ken ik niet :D
Dan heb jij geluk... ik heb alleen maar mijn eigen platenkast mijn vader had geen platen en de platen van mijn moeder ken ik inmiddels ook wel... james last, thijs van leer, 13 kinder liedjes, herman van veen en zangkoor de lofzang uit ommen :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131305663
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:17 schreef Ivy_Mike het volgende:

[..]

Als de instellingen van je platenspeler niet klopt, dan had je van begin af aan problemen gehad met je platen.
Welk element zit aan je platenspeler? Het zou kunnen dat je naald is beschadigd.
Of heb je een ander element in gezet, waardoor de naalddruk en de dwarskracht niet meer klopt
Ik heb de platenspeler inmiddels een keer opnieuw afgesteld en het probleem blijft. Ik heb het standaard Ortofon OM10 element er op zitten. Daar is nooit iets aan veranderd. De platenspeler is gewoon afgesteld met behulp van de handleiding van pro-ject zelf. Het is ook niet met alle platen, maar met een paar platen.
pi_131310415
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:10 schreef Smoonshine83 het volgende:

[..]

Ik heb de platenspeler inmiddels een keer opnieuw afgesteld en het probleem blijft. Ik heb het standaard Ortofon OM10 element er op zitten. Daar is nooit iets aan veranderd. De platenspeler is gewoon afgesteld met behulp van de handleiding van pro-ject zelf. Het is ook niet met alle platen, maar met een paar platen.
Staat je speler waterpas? Ik heb bij mijn Carbon wel dat de arm soms wat moeilijk naar beneden gaat en even geholpen moet worden. Als hij dan beneden is blijft er nog steeds maar een heel kleine ruimte over tussen de arm en het plateautje waar hij normaal gesproken op leunt, waarschijnlijk om te voorkomen dat de naald op de platter (zonder plaat) valt. Je kunt eens kijken of dat bij jou ook zo is en of het plateautje de arm misschien te hoog optilt.
pi_131318093
Ik zag gisteren voor het eerst in hele lange tijd weer een stukje DWDD en daar gingen ze ook iets van vinyl draaien (en natuurlijk heel vooral jezelf horen praten). Alleen die Van Nieuwkerk smeet die plaat maar op tafel, en die gast pakte gewoon de plaat met zijn vingers beet.

Ergert nog meer mensen dat? Blijf er dan gewoon vanaf als het je niet interesseert en je er niet mee om kunt gaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_131318212
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zag gisteren voor het eerst in hele lange tijd weer een stukje DWDD en daar gingen ze ook iets van vinyl draaien (en natuurlijk heel vooral jezelf horen praten). Alleen die Van Nieuwkerk smeet die plaat maar op tafel, en die gast pakte gewoon de plaat met zijn vingers beet.

Ergert nog meer mensen dat? Blijf er dan gewoon vanaf als het je niet interesseert en je er niet mee om kunt gaan.
Heb het stukje niet gezien, maar tis ook weer niet zo dat een plaat niks kan hebben.

Zal het eens bekijken bij uitzending gemist... Sowieso van Nieuwkerk :')
Dit account is niet meer in gebruik.
  woensdag 18 september 2013 @ 17:20:08 #237
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_131318896
Een plaat best wel tegen een stootje, maar als het nou een 78-toeren schellak plaat was geweest :')
Jolene van Dolly Parton klonk toch wel het beste op 33-toeren :P en i'm on fire van Bruce Springsteen klonk op 45-toeren als Dolly Parton _O-
'It's a boy'
  woensdag 18 september 2013 @ 17:47:35 #238
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131319694
Hoe pak je je plaat dan vast? Met je tanden? Tenen? BBQ tang?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 18 september 2013 @ 19:26:30 #239
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_131322765
Als je het goed wilt doen, hiermee:

'It's a boy'
  woensdag 18 september 2013 @ 20:49:46 #240
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131326297
Ik raak in ieder geval niet de groeven aan van een lp/7"/whatever. Ook het label liever niet ivm vingervlekken. Dus ik pak hem bij de rand vast, met 1 en vaak met twee handen.
pi_131328290
Ik heb een probleem met een van mijn SL1200's, misschien kan iemand hier mij helpen :)?

Het probleem is dat de tonearm constant terugschiet naar zijn beginstand, ook met de anti-skating op 0. Naarmate de arm verder naar het midden van een plaat toegaat wordt het minder.

Wat kan ik hieraan doen?
pi_131328354
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:24 schreef lst128 het volgende:
Ik heb een probleem met een van mijn SL1200's, misschien kan iemand hier mij helpen :)?

Het probleem is dat de tonearm constant terugschiet naar zijn beginstand, ook met de anti-skating op 0. Naarmate de arm verder naar het midden van een plaat toegaat wordt het minder.

Wat kan ik hieraan doen?
Wegbrengen naar een specialist. Defect in de sensor.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_131329400
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:47 schreef Dagoduck het volgende:
Hoe pak je je plaat dan vast? Met je tanden? Tenen? BBQ tang?
Met je lul
“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)
  woensdag 18 september 2013 @ 21:43:17 #244
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131329431
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:42 schreef LuciferRising het volgende:

[..]

Met je lul
Als er niet zo'n midden in zit moet dat lukken..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 18 september 2013 @ 21:49:32 #245
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_131329853
quote:
6s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:43 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Als er niet zo'n midden in zit moet dat lukken..
Zo'n grote middengat moet het toch wel inpassen :+
'It's a boy'
  woensdag 18 september 2013 @ 21:50:04 #246
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131329881
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:49 schreef Ivy_Mike het volgende:

[..]

Zo'n grote middengat moet het toch wel inpassen :+
[ afbeelding ]
Idd. Of je moet een FOK!formaat hebben.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 18 september 2013 @ 21:53:04 #247
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_131330031
quote:
10s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:50 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Idd. Of je moet een FOK!formaat hebben.
De FOK!formaat is 38mm en past er precies in ~O>
'It's a boy'
pi_131330265

heb deze gekocht gister. Top plaat.

“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)
pi_131369731
Zo! even een avondje op Discogs plaatjes invullen. De totale waarde van je collectie schrik je dan wel even van :P

Duurste plaatjes in de collectie zijn wel redelijk verassend:

• My Bloody Valentine - Loveless ¤93.36 (gewoon uit de winkel gehaald, nog niet zo lang geleden..)
• David Bowie - Low ¤79.65 (maar de meeste betaalden nog geen ¤20, ik ooit ¤4)
• Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92 ¤72.57
• Organ, The - Grab That Gun ¤59.15 (paar maand terug voor ¤5 gekocht :P)
• Ulver - Blood Inside ¤57.67
• Sigur Rós - Ágætis Byrjun ¤57.42
• Caspar Brötzmann Massaker - Der Abend Der Schwarzen Folklore ¤55.45
• Coil - The Ape Of Naples (CD) ¤54.21
• Slayer - Reign In Blood ¤51.75
• Tristan Perich - 1-Bit Symphony ¤51.75 (electronisch circuitje met muziek)
• Arvo Pärt - Tabula Rasa ¤49.30
• Fratsen - Muts ¤48,34

En toen ik Revolver van The Beatles wou toevoegen werd ik even zenuwachtig, omdat het heel even alles erop leek dat het een eerste persing was (die voor dik ¤450 verkocht werd daar), maar dat was gelukkig toch niet zo (Ik vond wat NLse woordje op de plaat zelf :P)
nee, jij dan!
pi_131369934
Low... welke uitgave heb je dan? Want er zijn wel tig herpersingen van en zelfs de originele is nog vrij makkelijk te krijgen in goede staat. Wel verrassend. Ik ga mijn Bowie collectie er eens op gooien :P
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_131370891
De waarde van mijn collectie reken ik als volgt:

Alles wat populair is en in grote getale verkocht in goede staat. 2-3 Euro.
Het spul waar minder van is de helft van de Discogs prijs.
Daar kun je dan de helft voor kwijt en de rest gaat dan uiteindelijk in de 2-3 Euro bak terechtkomen.
  vrijdag 20 september 2013 @ 00:39:30 #252
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131370957
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2013 00:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
De waarde van mijn collectie reken ik als volgt:

Alles wat populair is en in grote getale verkocht in goede staat. 2-3 Euro.
Het spul waar minder van is de helft van de Discogs prijs.
Daar kun je dan de helft voor kwijt en de rest gaat dan uiteindelijk in de 2-3 Euro bak terechtkomen.
Ik ga niets verkopen, dus komt het ook in geen enkele bak terecht.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_131370993
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 september 2013 00:39 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik ga niets verkopen, dus komt het ook in geen enkele bak terecht.
Mijn allereerste LP gekocht in 1975 heb ik nog en die stond toen al in de uitverkoopbak. :+
pi_131371107
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 23:56 schreef Spezza19 het volgende:
Low... welke uitgave heb je dan? Want er zijn wel tig herpersingen van en zelfs de originele is nog vrij makkelijk te krijgen in goede staat. Wel verrassend. Ik ga mijn Bowie collectie er eens op gooien :P
Één of andere herdruk gewoon, maar blijkbaar heeft een knakker daar ooit ¤79 voor uitgegeven op Discogs :P

(De prijzen in dat lijstje zijn namelijk wel de max. prijzen)
nee, jij dan!
pi_131371554
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 00:50 schreef Gehenna het volgende:

(De prijzen in dat lijstje zijn namelijk wel de max. prijzen)
Ik heb ook nog een postzegelverzameling, die is geen drol meer waard. :')
  Moderator vrijdag 20 september 2013 @ 09:34:31 #256
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131373937
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 september 2013 00:39 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik ga niets verkopen, dus komt het ook in geen enkele bak terecht.
Dit

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de collectie van mijn broer waard is hij heeft een in de begin jaren 80 aangelegde metal verzameling (grote kans dat het toch niet zo veel wordt)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131374399
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 september 2013 01:34 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik heb ook nog een postzegelverzameling, die is geen drol meer waard. :')
Postzegels zijn ook ouderwets, dat kan tegenwoordig allemaal digitaal :+
nee, jij dan!
  vrijdag 20 september 2013 @ 11:26:51 #258
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131376619
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 september 2013 01:34 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik heb ook nog een postzegelverzameling, die is geen drol meer waard. :')
Ik heb nog 2 verhuisdozen vol met postzegels staan van m'n opa :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:35:34 #259
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_131383546
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dit

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de collectie van mijn broer waard is hij heeft een in de begin jaren 80 aangelegde metal verzameling (grote kans dat het toch niet zo veel wordt)
Op www.popsike.com kun je zien wat er op ebay ooit voor geboden is.
nerovetsrethca
  Moderator vrijdag 20 september 2013 @ 15:36:29 #260
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131383576
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 15:35 schreef slangpie het volgende:

[..]

Op www.popsike.com kun je zien wat er op ebay ooit voor geboden is.
Oh maar dat doet discogs ongeveer net zo goed :D Ik ken alleen de collectie van mijn broer niet uit mn hoofd...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:45:10 #261
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131383806
Deze hoort in de verzameling van m'n vader, eerste bandje van Neil Young:
http://www.popsike.com/NE(...)45/250216003673.html

Maar om er nou $4100 voor te betalen :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_131384265
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 september 2013 15:45 schreef Dagoduck het volgende:
Deze hoort in de verzameling van m'n vader, eerste bandje van Neil Young:
http://www.popsike.com/NE(...)45/250216003673.html

Maar om er nou $4100 voor te betalen :D
Het kan ook voor 124 dollar.

http://www.popsike.com/VH(...)ra/160361317753.html

Of je komt de boxset voor nog meer opnames.
  vrijdag 20 september 2013 @ 16:06:00 #263
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131384365
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:01 schreef NikeyAjax het volgende:

[..]

Het kan ook voor 124 dollar.

http://www.popsike.com/VH(...)ra/160361317753.html

Of je komt de boxset voor nog meer opnames.
Hij heeft die Blu-ray en cd boxset al :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 21 september 2013 @ 08:26:35 #264
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131405626
Zometeen naar platenbeurs in de RAI :)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 21 september 2013 @ 17:10:00 #265
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131415243
Ik was vanmiddag in Haarlem bij Sounds en daar was net iemand me voor in de QotSA bak. Daar lag dus een QotSA - Songs for the Deaf dubbel LP, en dat was er een met nummer 493 435 1 en als je dan op discogs kijkt is dat de UK versie uit 2002. Het was een officiele uitgave dat zag je meteen aan hoe het eruit zag ( ik heb zelf een onofficiele reprint ). Maar we snapten beiden niet hoe het kan dat die 10 jaar later bij de 'nieuwe' LP's in Sounds lag.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 21 september 2013 @ 17:54:28 #266
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131416237
En nog een geweldig album aan mijn collectie toegevoegd!

http://www.discogs.com/Ar(...)m-Not/release/612972
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_131417235
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 17:10 schreef Dagoduck het volgende:
Ik was vanmiddag in Haarlem bij Sounds en daar was net iemand me voor in de QotSA bak. Daar lag dus een QotSA - Songs for the Deaf dubbel LP, en dat was er een met nummer 493 435 1 en als je dan op discogs kijkt is dat de UK versie uit 2002. Het was een officiele uitgave dat zag je meteen aan hoe het eruit zag ( ik heb zelf een onofficiele reprint ). Maar we snapten beiden niet hoe het kan dat die 10 jaar later bij de 'nieuwe' LP's in Sounds lag.
Sounds Haarlem, topwinkel!

Vanmiddag deze daar gescoord:
pi_131436874
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:57 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Heb het stukje niet gezien, maar tis ook weer niet zo dat een plaat niks kan hebben.
Klopt, maar wat een plaat niet kan hebben is het zuur van je vingers. Dat blijft de komende jaren en decennia zijn vernietigende werk doen. Je moet het zelf weten als het je eigen platen zijn natuurlijk, maar ga niet poseren op tv als iemand die iets om vinyl geeft als je niet weet hoe je er mee om moet gaan.

Je moet gewoon de groeven niet aanraken. Dat is helemaal niet moeilijk, je zet de binnenhoes met de open kant bovenop je vingers, en laat hem op de plek van het label steunen tegen je duim, en dan trek je met je andere hand de binnenhoes er tussenuit. Dan leg je die hoes weg en pak je hem met de vingers van je andere hand ook bij de rand en dan leg je hem op de speler.

Ik moest mij ook beperken tot singletjes en mocht niet aan de elpees van mijn broer komen tot mijn handen groot genoeg waren, een jaar of 8 oud was dat denk ik. Maar de platendraaiers van nu die niet met vinyl groot zijn geworden kunnen dat makkelijk leren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_131445367
Ik heb dat stuk met Matthijs van Nieuwkerk ook gezien.

Ik zou er in ieder geval niet blij mee zijn als iemand een LP van mij zo vastpakt. Ben wat dat betreft best voorzichtig (zeker met wat zeldzamere LP's).
pi_131446396
DWDD heeft er waarschijnlijk gewoon één van eBay geplukt en kan het niks schelen of dat exemplaar goed blijft.
pi_131492755
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 17:10 schreef Dagoduck het volgende:
Ik was vanmiddag in Haarlem bij Sounds en daar was net iemand me voor in de QotSA bak. Daar lag dus een QotSA - Songs for the Deaf dubbel LP, en dat was er een met nummer 493 435 1 en als je dan op discogs kijkt is dat de UK versie uit 2002. Het was een officiele uitgave dat zag je meteen aan hoe het eruit zag ( ik heb zelf een onofficiele reprint ). Maar we snapten beiden niet hoe het kan dat die 10 jaar later bij de 'nieuwe' LP's in Sounds lag.
Duidelijk een bootleg, de UK LP van Songs for the Deaf ga je gewoon nergens gesealed in nieuwstaat terugvinden in een winkel. De afgelopen weken staat ebay en discogs vol met deze 'represses', zonde dat een zaak als Sounds bootlegs verkoopt. Maar goed, dat doet Plato (en andere lp zaken) sowieso wel vaker. Recentelijk ook met Deus - In a Bar under the Sea, maar ook met lp's van pj harvey (stories from the city/stories from the sea) en nick cave (the boatman's call).
pi_131493729
Bootlegs? Deus is gewoon opnieuw uitgebracht op Music Mania label 2 mei 2013.
PJ Havery is gewoon uitgegeven op Island... Niks bootlegs aan en kan je dus gewoon bij NIEUW vinden. :)
Dit account is niet meer in gebruik.
  maandag 23 september 2013 @ 21:46:37 #273
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131494973
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:03 schreef elscorcho het volgende:

[..]

Duidelijk een bootleg, de UK LP van Songs for the Deaf ga je gewoon nergens gesealed in nieuwstaat terugvinden in een winkel. De afgelopen weken staat ebay en discogs vol met deze 'represses', zonde dat een zaak als Sounds bootlegs verkoopt. Maar goed, dat doet Plato (en andere lp zaken) sowieso wel vaker. Recentelijk ook met Deus - In a Bar under the Sea, maar ook met lp's van pj harvey (stories from the city/stories from the sea) en nick cave (the boatman's call).
Hier stond gewoon officieel logo & nummer op en alles, zou me zeker verbazen als het een bootleg zou zijn.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_131510632
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:23 schreef Spezza19 het volgende:
Bootlegs? Deus is gewoon opnieuw uitgebracht op Music Mania label 2 mei 2013.
PJ Havery is gewoon uitgegeven op Island... Niks bootlegs aan en kan je dus gewoon bij NIEUW vinden. :)
Deus is opnieuw uitgebracht maar zoals menigeen weet lagen er vorig jaar bootlegs van in a bar, under the sea. in de platenzaken te koop. Nu de musicmania reissues er zijn, zijn de boots overbodig geworden.

Van Pj harvey is er nog altijd geen officiele repress v 'Stories..' uitgebracht.

Van de UK versie van Songs for the Deaf ook niet. Een goede boot heeft dezelfde kenmerken zoals sticker/catalogus nrs op de hoes, dat is makkelijk na te maken. Vaak is het matrixnr de juiste check. Dat is wat moeilijker te faken. En als je een goede boot sealed ben je meteen van de 'matrix check' af.

Zolang sites als platomania, discogs, bol.com van pj en qotsa geen officiele represses aankondigen lijkt me een sealed bootleg kopen zonde van je centen. Of je wil de bootleg handel supporten natuurlijk.

My 2 cents..
pi_131510903
Een andere bootleg die je steeds meer ziet (vorig jaar al op de platenbeurs) is de 2lp van Soundgarden Superunknown. Alleen de kleuren oranje, blauw en clear zijn officiele persingen, de rest is een boot met eveneens minder scherpe hoes.

Er is nog in 2004 een officiële reissue uitgebracht door Universal in kleine oplage met matrix nrs:
Matrix / Runout: Side 1: A33 540 220-1 S1 320
Matrix / Runout: Side 2: A33 540 220-1 S2 320
Matrix / Runout: Side 3: A33 540 221-1 S1 320
Matrix / Runout: Side 4: A33 540 221-1 S2 320
pi_131511176
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:25 schreef elscorcho het volgende:

[..]

Deus is opnieuw uitgebracht maar zoals menigeen weet lagen er vorig jaar bootlegs van in a bar, under the sea. in de platenzaken te koop. Nu de musicmania reissues er zijn, zijn de boots overbodig geworden.

Van Pj harvey is er nog altijd geen officiele repress v 'Stories..' uitgebracht.

Van de UK versie van Songs for the Deaf ook niet. Een goede boot heeft dezelfde kenmerken zoals sticker/catalogus nrs op de hoes, dat is makkelijk na te maken. Vaak is het matrixnr de juiste check. Dat is wat moeilijker te faken. En als je een goede boot sealed ben je meteen van de 'matrix check' af.

Zolang sites als platomania, discogs, bol.com van pj en qotsa geen officiele represses aankondigen lijkt me een sealed bootleg kopen zonde van je centen. Of je wil de bootleg handel supporten natuurlijk.

My 2 cents..
Waarom staat er dan een pj Harvey reissue in mijn database van de groothandel uitgebracht op island records...
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_131512562
misschien kun je dan de release date erbij zetten want hij is online nergens te vinden, op een enkele site staat die als TBA of als uitgesteld item. De bootleg bestaat er sowieso naast, zie ook discogs
pi_131516019
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:33:27 #279
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131533728
Bootleg bootleg... tis toch een pirate? :D
Een bootleg bevat materiaal dat niet officieel is uitgebracht. Een pirate is een directe kopie van een officiele release.
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:48:56 #280
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_131534605
Afgelopen zaterdag weer eens voor het eerst sinds lange tijd een rondje platenzaken hier in de stad gedaan en deze meegenomen (samen met nog een 2cd+dvd van Anathema en een live dvd van Pearl Jam :P)

Pixies - The Purple Tape


Blackfield - IV


:s)
pi_131559530
Die Blackfield... is het nou wat? De fragmenten op iTunes konden mij niet bekoren eigenlijk.... Vorige album vond ik steengoed... Deze klinkt veel te vrolijk :P
Dit account is niet meer in gebruik.
  woensdag 25 september 2013 @ 22:28:27 #282
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_131570971
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 18:24 schreef Spezza19 het volgende:
Die Blackfield... is het nou wat? De fragmenten op iTunes konden mij niet bekoren eigenlijk.... Vorige album vond ik steengoed... Deze klinkt veel te vrolijk :P
Heb `m nu 1,5 keer geluisterd,tot nu toe vind ik `m best goed. Zal nog moeten groeien denk ik.
pi_131576555
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 16:20 schreef Gewas het volgende:
Ik heb dat stuk met Matthijs van Nieuwkerk ook gezien.

Ik zou er in ieder geval niet blij mee zijn als iemand een LP van mij zo vastpakt. Ben wat dat betreft best voorzichtig (zeker met wat zeldzamere LP's).
Hoe moeilijk kan het zijn om een lp uit de binnenhoes te schuiven met de duim dwars op de rand en vinger op het etiket. |:(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2013 01:27:07 ]
pi_131639512
Vandaag weer wat binnen gekregen :D
Die Great Gatsby soundtrack is toch wel erg mooi.... O+



Dit account is niet meer in gebruik.
  Moderator zaterdag 28 september 2013 @ 11:22:24 #285
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131641031
achja reissues of bootlegs uiteindelijk gaat het om de muziek.. ik ben er altijd voor dat het meeste geld bij de muzikanten terecht komt, al zal dat zelden zo zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131647669
Mja, helaas blijft er een hoop hangen bij zogenoemde stichtingen die het beste met de artiest voor hebben.... Buma Stemra bijvoorbeeld :')
Ook maatschappijen krijgen een flink deel en een jodenfooi voor de artiest....
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 28 september 2013 @ 21:21:15 #287
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131655977
Dit Deense bandje trad hier gister in de kroeg op, kon hun EP niet laten liggen voor een tientje :P


https://www.facebook.com/doublestone?fref=ts
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 3 oktober 2013 @ 17:06:41 #288
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_131813946
Zal eerst deze topic omhoog schoppen :D

Hier een reportage van een aantal Britse vinyl junkies
In Londen is er tenminste een flink aantal van die vinylspeciaalzaken.
Ook bij de British Library herbergt een enorm archief van lp's

'It's a boy'
  donderdag 3 oktober 2013 @ 23:10:31 #289
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_131828509
De aanwinst van deze week:

-: Pearl Jam - Constitution Hall 9/19/98 (3LP)



Was slechts korte tijd te pre-orderen via de Ten Club en waren "made-to-order"
mooie uitgave :Y
pi_131834453


Deze kreeg ik van de week binnen en na een paar draai beurten, ben ik er van overtuigd dat dit misschien wel de beste vinyl uitgave is die ik heb. Hij klinkt echt fenomenaal goed. Ben blij dat ze echt hun best hebben gedaan op deze release.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 09:36:27 #291
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131835386
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 08:26 schreef NikeyAjax het volgende:
[ afbeelding ]

Deze kreeg ik van de week binnen en na een paar draai beurten, ben ik er van overtuigd dat dit misschien wel de beste vinyl uitgave is die ik heb. Hij klinkt echt fenomenaal goed. Ben blij dat ze echt hun best hebben gedaan op deze release.
Goed om te horen, die 2011 Nevermind uitgave is niet echt geweldig.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_131853746
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 08:26 schreef NikeyAjax het volgende:
[ afbeelding ]

Deze kreeg ik van de week binnen en na een paar draai beurten, ben ik er van overtuigd dat dit misschien wel de beste vinyl uitgave is die ik heb. Hij klinkt echt fenomenaal goed. Ben blij dat ze echt hun best hebben gedaan op deze release.
Ik moet deze ook halen eigenlijk! Maar na de pre-order van nieuwe Four Tet en repress van Boards of Canada heb ik momenteel geen geld ervoor.. :@

Weet iemand hoe "limited" deze gaat zijn? Zal ie over een maandje nog te halen zijn?
pi_131853826
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:34 schreef ttgek het volgende:

[..]

Ik moet deze ook halen eigenlijk! Maar na de pre-order van nieuwe Four Tet en repress van Boards of Canada heb ik momenteel geen geld ervoor.. :@

Weet iemand hoe "limited" deze gaat zijn? Zal ie over een maandje nog te halen zijn?
Ik wil hem best voor je bestellen zodat je zeker weet dat je hem hebt.

En hoe kan je geen geld meer hebben na Boards repress? :P
Zeker niet bij mij gekocht? O-) http://www.limitedvinyl.nl/nl/search/boards+of/
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_131854178
Ik moet die In Utero eigenlijk ook nog. Heb de box vorige week ontvangen en wil eigenlijk ook wel de LP hebben. Volgens mij is ie niet gelimiteerd toch? Die 4LP van Nevermind van een paar jaar geleden is ook nog gewoon te koop... De picture disc versie daarvan staat ook nog hoog op mijn lijstje :( :D
Bleuh.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 21:04:24 #295
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131855028
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:44 schreef PimD het volgende:
Ik moet die In Utero eigenlijk ook nog. Heb de box vorige week ontvangen en wil eigenlijk ook wel de LP hebben. Volgens mij is ie niet gelimiteerd toch? Die 4LP van Nevermind van een paar jaar geleden is ook nog gewoon te koop... De picture disc versie daarvan staat ook nog hoog op mijn lijstje :( :D
Omdat veel mensen hem niet kopen omdat de kwaliteit heel slecht is.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_131855076
Ja dat had ik ook gelezen inderdaad... :(
Bleuh.
pi_131855205
In Utero is 45 toeren, dat helpt wel :Y
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 10:16:41 #298
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131868167
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:05 schreef PimD het volgende:
Ja dat had ik ook gelezen inderdaad... :(
De genummerde picdisc set is anders een must hoor :D
pi_131869030


Met ontzettend veel mazzel ergens op een rommelmarkt gevonden voor...50 euro cent.
Ik had dit singletje ooit tijdens mijn verblijf toen in de US of A gekocht maar ben het daarna kwijt geraakt. Anno 2013 dus weer gevonden en....puntgaaf!
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 14:01:01 #300
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131872234
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 11:11 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

Met ontzettend veel mazzel ergens op een rommelmarkt gevonden voor...50 euro cent.
Ik had dit singletje ooit tijdens mijn verblijf toen in de US of A gekocht maar ben het daarna kwijt geraakt. Anno 2013 dus weer gevonden en....puntgaaf!
"The king is gone, but he's not forgotten"

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 14:01:13 #301
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_131872243
Einde.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')