abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 september 2013 @ 23:37:16 #1
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_130869075
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 5 september 2013 @ 23:39:02 #2
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_130869151
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:36 schreef Dagoduck het volgende:
Wil ik een account voor Discogs aanmaken zegt ie 'er is al een account met dit e-mail adres' :P Zal wel korsakoff zijn _O-
En nog maar 4 maanden terug ook echt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_130869183
Stel je hebt een gesigneerd album, houdt discogs daar ook rekening mee?
Dit account is niet meer in gebruik.
  Moderator donderdag 5 september 2013 @ 23:44:27 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130869361
hmm degene waarvan ik dacht dat ze het meest waard zouden zijn redden het toch niet..

Nick Drake - fruit tree origineel en throbbing gristle - 20 jazz funk greats origineel verliezen het toch van electric wizard - we live, queens of the stoneage - songs for the deaf en opeth - gohst reveries :P

Terwijl die eerste 2 toch een stuk lastiger waren om aan te komen :D

En onderaan de lijst staan 2 albums waar discogs gewoon geen prijs voor heeft :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 5 september 2013 @ 23:47:40 #5
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_130869465
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:36 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ik heb een technics in de aanbieding. Zie vorige pagina. :)
Wat vraag je ervoor?
  donderdag 5 september 2013 @ 23:59:04 #6
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_130869862
Ik had zelfs een 7'' die nog niet op Discogs stond!

http://www.discogs.com/release/4884239
  Moderator vrijdag 6 september 2013 @ 09:05:08 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130873844
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:59 schreef Dagoduck het volgende:

Ik heb best wel wat platen ergens rond 2005 op discogs moeten zetten maar dat review gebeuren is een pain in the ass. Vooral als de plaat zelf nergens netjes gedocumenteerd staat. Ik heb een LP van anathema gereleased door peaceville, alleen peaceville heeft al hun vinyl dat ze in de jaren 90 hebben uitgebracht nergens specifiek genoemd en zelfs het catalogus nummer hebben ze gelijk aan de cd gelaten. Zo lijken het bootlegs maar het is een originele uitgave, maar probeer dat maar eens aan discogs uit te leggen.
pi_130875187
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:40 schreef Spezza19 het volgende:
Stel je hebt een gesigneerd album, houdt discogs daar ook rekening mee?
Hoezo zouden ze daar rekening mee moeten houden? Als je hem verkoopt, dan moet je dat wel aangeven dat er op gekliedert is en de hoes dus een G+ is en accepteren dat de plaat de helft van de waarde heeft. ;)
pi_130875226
Ik moet m'n Thorens nog van het meubel afkrijgen want dankzij onze houten vloer skipt de naald vrolijk over de plaat als er iemand te enthousiast langsloopt. Moet dus iets van een plankje aan de muur worden maar ik broed nog op iets charmants... In de tussentijd weinig plaatjes draaien want zo is het ook niks.
pi_130876686
quote:
2s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:44 schreef Bosbeetle het volgende:
hmm degene waarvan ik dacht dat ze het meest waard zouden zijn redden het toch niet..

Heb ik ook vaak :) Blijf me daarnaast af en toe verbazen over wat mensen overhebben voor sommige platen, pas nog een 7" van Mumfords and Sons (jaja, in een opwelling gekocht) met twee nummertjes erop verkocht voor 75 euro.
pi_130877625
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:10 schreef NikeyAjax het volgende:

[..]

Hoezo zouden ze daar rekening mee moeten houden? Als je hem verkoopt, dan moet je dat wel aangeven dat er op gekliedert is en de hoes dus een G+ is en accepteren dat de plaat de helft van de waarde heeft. ;)
De helft... :+
Mja, was toch niet van plan hem ooit te verkopen. Is ie te exclusief voor.
  vrijdag 6 september 2013 @ 11:39:30 #12
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_130877647
In a Time Lapse van Ludovico Einaudi gekocht gister. Lekkere plaat voor achtergrondmuziekje tijdens werk of lezen.

En wat blijft Rumours van Fleetwood Mac een bazenplaat. Automatisch een vrolijke bui als je de ochtend begint met Second Hand News. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_130877768
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:39 schreef boem-dikkie het volgende:
In a Time Lapse van Ludovico Einaudi gekocht gister. Lekkere plaat voor achtergrondmuziekje tijdens werk of lezen.

En wat blijft Rumours van Fleetwood Mac een bazenplaat. Automatisch een vrolijke bui als je de ochtend begint met Second Hand News. _O_
Yup. Doet het erg leuk op 45rpm vinyl van Pallas :9. En in oktober ga ik ze live zien O+.
pi_130877825
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:39 schreef boem-dikkie het volgende:

Ik had van de week die boxset van het eerder werk van fleetwood mac ontvangen. Ik kende het oude werk niet, maar supergoed. Moet mij er toch nog maar wat meer in verdiepen.
pi_130878045
Verder is 45rpm vinyl stom (in album vorm, dus) want je wisselt je een ongeluk.
  Moderator vrijdag 6 september 2013 @ 11:52:44 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130878059
Tusk! pwepepe *O*
  Moderator vrijdag 6 september 2013 @ 11:53:16 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130878071
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:52 schreef Luigi het volgende:
Verder is 45rpm vinyl stom (in album vorm, dus) want je wisselt je een ongeluk.
precies daarom is mijn singletje ook een 33rpm 7'' :')
pi_130878235
Deze wil ik ook nog steeds op vinyl: http://en.wikipedia.org/wiki/Buckingham_Nicks :) moet ik een keer tegen aan lopen. Ondanks de afgrijselijke cover :P.
pi_130879367
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:38 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

De helft... :+
Mja, was toch niet van plan hem ooit te verkopen. Is ie te exclusief voor.
In plaats van zo interessant te doen, kan je ook vertellen wat het is. ;)

Ik heb wel eens wat platen laten liggen omdat er handtekeningen opstonden.
Vaak ook omdat niet te controleren valt of het echt de Boss is of iemand zijn buurman is die dacht leuk te wezen. Zelf wil ik liever geen geklieder op mijn hoezen en de verwachte meerwaarde voor de handtekening was het niet waard.

Voor voorbeeld is de eerste Bloc Party single, die ging rond de 80 euro, maar een gast had hem laten signeren en dacht op eBay dat hij wel 150 euro kon krijgen. Uiteindelijk ondanks de nodige reclame op fora, ging hij maar voor 40 euro weg.

Maar ik kan begrijpen dat bepaalde artiesten de waarde van de plaat door het dak gaat als hij een handtekening bevat. Zeker als ze dood zijn. ;)
pi_130879620
Als je een echte handtekening van iemand als The Boss hebt heb je echt geld in handen. Maar dat soort dingen worden zo veel vervalst :{ Als je trouwens in de gelegenheid bent kun je wel vergelijken met krabbels online. Je hoeft geen handschriftdeskundige te zijn om sommige typische dingen te herkennen.
  Moderator vrijdag 6 september 2013 @ 12:59:27 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130879655
Ik heb de eerste cd van maria mena met haar handtekening erop :) O+

maar nog geen LPs met handtekeningen er op... wel een boeken van james watson, herman brusselmans en les claypool met krabbels erin :D

Ohja en ik heb een surfzeil met de handtekening van robby naish erop :D
pi_130879702
Ik heb gesigneerde CD's van Alt-J, White Lies, Spinvis, Johan, De Staat, Ultraísta, Peace en Customs. En nog een techno-plaat. Vinyl is wel moeilijk om te laten signeren altijd, moet je overal die plaat mee naartoe slepen. :D
pi_130879973
Het ligt er ook aan wat erop geschreven is. Als het naar de vorige eigenaar is geschreven is het niks waard, maar alleen een handtekening is meestal wel leuk. (En van grote artiesten natuurlijk heel veel waard).
  Moderator vrijdag 6 september 2013 @ 13:28:52 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130880443
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:12 schreef MilaNL het volgende:
Het ligt er ook aan wat erop geschreven is. Als het naar de vorige eigenaar is geschreven is het niks waard, maar alleen een handtekening is meestal wel leuk. (En van grote artiesten natuurlijk heel veel waard).
Oh ik had 2 versies van the double helix een met alleen de handtekening van watson erin en een gericht naar mij. Die eerste heb ik weggegeven, die 2de vind ik veel leuker (vooral ook omdat ik zelf ook wetenschapper ben :D )
pi_130880563
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:12 schreef MilaNL het volgende:
Ach, een bericht kan ook geld waard zijn. :P Vooral van de grote namen. Als jij een plaat hebt die gesigneerd is door de fab four loop je binnen, of er nou alleen een handtekening op staat of een gedicht aan je moeder.
pi_130880605
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ach, een bericht kan ook geld waard zijn. :P Vooral van de grote namen. Als jij een plaat hebt die gesigneerd is door de fab four loop je binnen, of er nou alleen een handtekening op staat of een gedicht aan je moeder.
Daar noem je ook wel een naam :D
pi_130880628
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:33 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Daar noem je ook wel een naam :D
Dat is waar. :D
pi_130881297
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:47 schreef NikeyAjax het volgende:

[..]

In plaats van zo interessant te doen, kan je ook vertellen wat het is. ;)

Ik heb wel eens wat platen laten liggen omdat er handtekeningen opstonden.
Vaak ook omdat niet te controleren valt of het echt de Boss is of iemand zijn buurman is die dacht leuk te wezen. Zelf wil ik liever geen geklieder op mijn hoezen en de verwachte meerwaarde voor de handtekening was het niet waard.

Voor voorbeeld is de eerste Bloc Party single, die ging rond de 80 euro, maar een gast had hem laten signeren en dacht op eBay dat hij wel 150 euro kon krijgen. Uiteindelijk ondanks de nodige reclame op fora, ging hij maar voor 40 euro weg.

Maar ik kan begrijpen dat bepaalde artiesten de waarde van de plaat door het dak gaat als hij een handtekening bevat. Zeker als ze dood zijn. ;)
Het gaat hier om
pi_130881333
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:57 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Het gaat hier om
[ afbeelding ]
Dat is inderdaad wel iets meer waard. :)
pi_130881704
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:58 schreef NikeyAjax het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel iets meer waard. :)
Voor zover bekend de enige. Bandleden hebben wel gesigneerde cds ontvangen. Maar van de vinyl versie is dit de enige. En sowieso een van de weinige non contractuele handtekeningen van 2013. Bowie zet altijd het jaartal bij zijn handtekening.

Hij had wel, wegens contractuele verplichtingen dingen van de V&A gesigneerd.

Heb wel een vervalsing gezien op eBid.com.
  vrijdag 6 september 2013 @ 17:27:45 #31
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_130888630
Mijn enigste tot nu toe gesigneerde plaat of eigenlijk op 45-toeren single, is van The Sheer.
Het was tijdens hun optreden in de JV de AAP in 2003 volgens mij.
'It's a boy'
  zaterdag 7 september 2013 @ 01:50:02 #32
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_130908241
Postbode aan de deur geweest om de Limited Edition van AM van Arctic Monkeys te bezorgen, was er uiteraard niemand thuis... Morgenmiddag weer een poging.

Denk dat ik morgen weer eens een keer een bezoekje aan Satisfaction in Heerlen ga brengen, is al zeker 2 maanden geleden dat ik daar ben geweest...

quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:36 schreef Dagoduck het volgende:
Wil ik een account voor Discogs aanmaken zegt ie 'er is al een account met dit e-mail adres' :P Zal wel korsakoff zijn _O-
haha zo herkenbaar (en niet alleen voor Discogs :P)
  zaterdag 7 september 2013 @ 01:52:35 #33
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_130908275
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:59 schreef Dagoduck het volgende:

Maar of je daar nou zo trots op moet zijn :P
  zaterdag 7 september 2013 @ 08:44:04 #34
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_130909748
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 01:50 schreef Timo20 het volgende:
Postbode aan de deur geweest om de Limited Edition van AM van Arctic Monkeys te bezorgen, was er uiteraard niemand thuis... Morgenmiddag weer een poging.

Denk dat ik morgen weer eens een keer een bezoekje aan Satisfaction in Heerlen ga brengen, is al zeker 2 maanden geleden dat ik daar ben geweest...

[..]

haha zo herkenbaar (en niet alleen voor Discogs :P)
Heb hem gister in m'n handen gehad bij de plato in Deventer :P
  zaterdag 7 september 2013 @ 14:54:12 #35
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_130916720
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 08:44 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Heb hem gister in m'n handen gehad bij de plato in Deventer :P
Hij`s net afgeleverd door de postbode, ligt nu te draaien. Klinkt goed! lekker gitaar en bass werk ^O^

zondag 8 september 2013 @ 23:36:28 #36
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_130972776
Hier nog een zeer interessante site http://www.elpee.info/index.htm

Hier is veel info te vinden op het gebied van draaitafels, versterkers, kabels,speakers ,enz, maar ook over zin en onzin op het audiogebied :)
'It's a boy'
pi_130973004
Vraagje aan de kenners:

Ik heb laatst een nieuwe platenspeler gekocht en ik merk dat hij soms wat groeven overslaat. Het hangt af van de plaat of hij dit doet of niet en als het gebeurt is het steeds op dezelfde plek. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb geprobeerd de naald een beetje te verzwaren, maar dat mocht niet baten.
pi_130973057
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 23:42 schreef Operc het volgende:
Vraagje aan de kenners:

Ik heb laatst een nieuwe platenspeler gekocht en ik merk dat hij soms wat groeven overslaat. Het hangt af van de plaat of hij dit doet of niet en als het gebeurt is het steeds op dezelfde plek. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb geprobeerd de naald een beetje te verzwaren, maar dat mocht niet baten.
Volgens mij heeft dat met anti-skating te maken, maar ik heb daar weinig verstand van. Stelregel die mij altijd geleerd is dat de anti-skating op ongeveer hetzelfde getal moet staan als het naaldgewicht.
pi_130973335
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 23:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Volgens mij heeft dat met anti-skating te maken, maar ik heb daar weinig verstand van. Stelregel die mij altijd geleerd is dat de anti-skating op ongeveer hetzelfde getal moet staan als het naaldgewicht.
Mijn platenspeler heeft daar geen wijzertjes en ik vraag me stiekem af of ik dat uberhaupt in kan stellen. :P Iemand enige idee hoe dat werkt? In de handleiding van mijn speler staat alleen dat als dit gebeurt, je de naald moet vervangen. Heeft dat zin of gaat die vlieger niet op?
pi_130973396
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 23:50 schreef Operc het volgende:

[..]

Mijn platenspeler heeft daar geen wijzertjes en ik vraag me stiekem af of ik dat uberhaupt in kan stellen. :P Iemand enige idee hoe dat werkt? In de handleiding van mijn speler staat alleen dat als dit gebeurt, je de naald moet vervangen. Heeft dat zin of gaat die vlieger niet op?
Het volledig afstellen van een platenspeler is niet iets wat je als leek kan. Je hebt er apparatuur voor nodig en behoorlijk wat kennis. Niet dat ik bedoel te zeggen dat ik het wel kan, maar je kunt behoorlijk wat schade aanrichten (vooral aan je platen) als je het verkeerd doet, en een optimaal geluid halen is al helemaal moeilijk. Dus tenzij je heel goed weet waar je aan begint zou ik dat niet zelf doen. :)
pi_130973501
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 23:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het volledig afstellen van een platenspeler is niet iets wat je als leek kan. Je hebt er apparatuur voor nodig en behoorlijk wat kennis. Niet dat ik bedoel te zeggen dat ik het wel kan, maar je kunt behoorlijk wat schade aanrichten (vooral aan je platen) als je het verkeerd doet, en een optimaal geluid halen is al helemaal moeilijk. Dus tenzij je heel goed weet waar je aan begint zou ik dat niet zelf doen. :)
Oké, bedankt in ieder geval voor de informatie. :)
pi_130973618
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 23:55 schreef Operc het volgende:

[..]

Oké, bedankt in ieder geval voor de informatie. :)
Mocht je het wel willen proberen: lees dit eens door.
  maandag 9 september 2013 @ 19:28:38 #43
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_130995987
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 23:42 schreef Operc het volgende:
Vraagje aan de kenners:

Kan je niet anders eerst aanduiden om welk merk en type draaitafel het gaat.
Anders weet ik niet om welk type arm het gaat.
Bij slijtage van de naald, hoor je duidelijk aan het geluid , het maakt een scherp 'sssh' geluid als er bijv. een zanger begint te zingen waar veel 's' in voorkomt :o Het klinkt raar, maar het is zo.
'It's a boy'
pi_130996154
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 19:28 schreef Ivy_Mike het volgende:

[..]

Kan je niet anders eerst aanduiden om welk merk en type draaitafel het gaat.
Anders weet ik niet om welk type arm het gaat.
Bij slijtage van de naald, hoor je duidelijk aan het geluid , het maakt een scherp 'sssh' geluid als er bijv. een zanger begint te zingen waar veel 's' in voorkomt :o Het klinkt raar, maar het is zo.
Steepletone Chichester, zo'n compact ding (tijdelijk weinig ruimte en dus geen plek voor een degelijke set met losse boxen etc.)

Voor zover ik tot nu toe heb gehoord zit er geen "sssh" geluid in wat jij omschrijft, maar daar kan ik de volgende keer even op letten. :)
  maandag 9 september 2013 @ 19:57:41 #45
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_130997336
OOOH! Ik weet al genoeg, zo'n retro ding.
Ik kan je verzekeren dat al deze spelers voorzien is van een kansloos element.
Deze elementen zijn stugger qua ophanging tov de betere elementen, waardoor je minder goede tracking hebt op de plaat (de kans op overslaan is dus groter)

Ze claimen ook dat met zo'n naaldje geschikt is voor 78-toerenplaten _O- 8)7
'It's a boy'
pi_130999427
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 19:57 schreef Ivy_Mike het volgende:
OOOH! Ik weet al genoeg, zo'n retro ding.
Ik kan je verzekeren dat al deze spelers voorzien is van een kansloos element.
Deze elementen zijn stugger qua ophanging tov de betere elementen, waardoor je minder goede tracking hebt op de plaat (de kans op overslaan is dus groter)

Ze claimen ook dat met zo'n naaldje geschikt is voor 78-toerenplaten _O- 8)7
Ja klopt ja, die heb ik niet en dus (gelukkig) geen last van die perikelen. :P Maar een naald vervangen gaat weinig zin hebben dus? Dan moet ik hier maar even aan 'wennen' tot ik weer wat groter woon. :)
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 22:45:33 #47
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131006722
Zo alle plaatjes op discogs ingevuld, en de top 5 ziet er wel ietsje anders uit.

Geselecteerd op median price:

1 QOTSA - songs for the deaf
2 Electric Wizard - we live!
3 Electric Wizard - Black masses
4 King Crimson - in the court of the crimson king...
5 Nick Drake - fruit tree

geselecteerd op max price

1 King crimson - in the court of the crimson king...
2 electric wizard - we live
3 queens of the stone age - songs for the deaf
4 electric wizard - black masses
5 smashing pumpkins - melloncollie and the infinite sadness

Nogsteeds niet de albums die ik verwacht had.. had 20 jazz funk greats er wel in verwacht maar die staan slechts op plek 8

Minimum:
¤2,170.55
Median:
¤3,390.89
Maximum:
¤5,596.63

Opzich best een slappe collectie :{ (ik denk dat ik ook de median prijs er wel voor betaald heb...)
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 22:48:45 #48
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131006913
Pink floyd animals op plaats 11 had ik ook niet verwacht ik dacht die blauwe versie zal wel een stomme nieuwewetse versie zijn maar het blijkt een blauwe druk uit duitsland van 1977

het eerste singletje staat op plaats 15 :X zijn er echt mensen die ¤90 betalen voor een single :D
  maandag 9 september 2013 @ 23:17:31 #49
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_131008497
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 22:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Pink floyd animals op plaats 11 had ik ook niet verwacht ik dacht die blauwe versie zal wel een stomme nieuwewetse versie zijn maar het blijkt een blauwe druk uit duitsland van 1977

het eerste singletje staat op plaats 15 :X zijn er echt mensen die ¤90 betalen voor een single :D
Hoeveel platen heb je in totaal?
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 23:18:21 #50
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131008533
quote:
6s.gif Op maandag 9 september 2013 23:17 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Hoeveel platen heb je in totaal?
173
  maandag 9 september 2013 @ 23:19:02 #51
14505 OProg
A Life in Music
pi_131008572
Ik ben er een heel klein beetje mee begonnen maar het is zoveel werk allemaal. ;(
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 23:20:27 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131008653
quote:
11s.gif Op maandag 9 september 2013 23:19 schreef OProg het volgende:
Ik ben er een heel klein beetje mee begonnen maar het is zoveel werk allemaal. ;(
Inderdaad helemaal met een collectie van jouw grote. Met zo'n mini collectie als ik valt het allemaal wel mee :)

Zie net dat er ook nog 15 albums in mijn lijst staan waarvan discogs geen prijs heeft.
  maandag 9 september 2013 @ 23:27:44 #53
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_131009038
Hoe weet ik of ik deze heb:
http://www.discogs.com/White-Stripes-Elephant/release/383799
of deze?
http://www.discogs.com/White-Stripes-Elephant/release/3613814

Zie geen verschil aangezien het een reissue is :P
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 23:28:24 #54
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131009071
quote:
6s.gif Op maandag 9 september 2013 23:27 schreef Dagoduck het volgende:
Hoe weet ik of ik deze heb:
http://www.discogs.com/White-Stripes-Elephant/release/383799
of deze?
http://www.discogs.com/White-Stripes-Elephant/release/3613814

Zie geen verschil aangezien het een reissue is :P
matrix runout lezen :) het tekstje dat zeg maar in het uitloop stukje van de plaat staat :) (zo heb ik er ook al wat moeten identificeren)
  maandag 9 september 2013 @ 23:30:41 #55
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_131009180
En ik vind het ook wel knap dat ik vaak een US versie heb en niet de Europa versie :P
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 23:32:20 #56
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131009248
quote:
10s.gif Op maandag 9 september 2013 23:30 schreef Dagoduck het volgende:
En ik vind het ook wel knap dat ik vaak een US versie heb en niet de Europa versie :P
ik vind het juist wel grappig dat er nog zoveel nederlandse versies van platen zijn :D vooral uit de jaren 70/80
  maandag 9 september 2013 @ 23:34:03 #57
14505 OProg
A Life in Music
pi_131009314
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 23:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ik vind het juist wel grappig dat er nog zoveel nederlandse versies van platen zijn :D vooral uit de jaren 70/80
En dan haal je uit Frankrijk bijvoorbeeld een album van een band uit Québec die gewoon in Nederland geperst is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  maandag 9 september 2013 @ 23:35:53 #58
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_131009386
quote:

[..]

Ik heb alleen maar nieuwe platen :P Alle jaren 70/80 platen die ik draai zijn van m'n vader (ongeveer 3 meter aan platen) Hij heeft ook deze: http://www.discogs.com/Sw(...)ight/release/3731763 Heeft ook een mooi prijsje..
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 23:37:28 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131009447
quote:
11s.gif Op maandag 9 september 2013 23:34 schreef OProg het volgende:

[..]

En dan haal je uit Frankrijk bijvoorbeeld een album van een band uit Québec die gewoon in Nederland geperst is.
Ik heb op de een of andere manier ook vrij veel canadese persingen
  maandag 9 september 2013 @ 23:39:25 #60
14505 OProg
A Life in Music
pi_131009522
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 23:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb op de een of andere manier ook vrij veel canadese persingen
Dit was maar een specifiek voorbeeld maar vond ik wel grappig.
pi_131009556
quote:

[..]

Ik vind het ook bijzonder inderdaad, dat er toen een hele erge neiging tot vernederlandsing van alle muziek was. Ik heb talloze albums van mijn vader met allerlei Nederlandse verwijzingen, berichten en reclame er op.

Tegenwoordig zie je dat absoluut niet meer. Als je nu een platenzaak in loopt en een album koopt heb je hele goede kans dat die alsnog dichtbij geperst is (in Duitsland staat nog een van de grootste perserijen van de wereld, en in Nederland wordt ook nog veel gedaan) maar alle aanduidingen zijn weg. Albums moeten zo veel mogelijk internationaliteit uitstralen. Het enige wat je nog wel eens ziet is Pressed in the EU of zo. :P

In Japan zijn ze nog steeds bezig zoals wij dertig jaar geleden. Japanse hoezen overal omheen en zo.
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 23:42:51 #62
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131009661
haha ja mijn "het gebeurde in het westen" versie van once upon a time in the west zegt genoeg :D
  maandag 9 september 2013 @ 23:47:06 #63
14505 OProg
A Life in Music
pi_131009825
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 23:40 schreef Tchock het volgende:
Als je nu een platenzaak in loopt en een album koopt heb je hele goede kans dat die alsnog dichtbij geperst is (in Duitsland staat nog een van de grootste perserijen van de wereld, en in Nederland wordt ook nog veel gedaan)
Grootste vinylfabriek van Europa is Record Industrie en staat gewoon in Haarlem. :)
pi_131009860
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 23:42 schreef Bosbeetle het volgende:
haha ja mijn "het gebeurde in het westen" versie van once upon a time in the west zegt genoeg :D
Die heb ik ook thuis liggen op CD :D

quote:
11s.gif Op maandag 9 september 2013 23:47 schreef OProg het volgende:

[..]

Grootste vinylfabriek van Europa is Record Industrie en staat gewoon in Haarlem. :)
Oh, echt? :D Dan heb ik ergens twee verhalen door elkaar gehusseld mentaal :+
  maandag 9 september 2013 @ 23:50:14 #65
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_131009955
Bij deze is er echt geen verschil?

http://www.discogs.com/Fo(...)race/release/2752036
http://www.discogs.com/Fo(...)race/release/2070894

Er staat 'manufactured and distrubuted in the USA' op de plaat?
  maandag 9 september 2013 @ 23:59:59 #66
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_131010330
29 platen:

Collection Value Range
Minimum: ¤392.83 Median: ¤507.04 Maximum: ¤668.65

¤500/550 heb ik er sowieso wel aan uitgegeven denk :P
pi_131011803
quote:
6s.gif Op maandag 9 september 2013 23:50 schreef Dagoduck het volgende:
Bij deze is er echt geen verschil?

http://www.discogs.com/Fo(...)race/release/2752036
http://www.discogs.com/Fo(...)race/release/2070894

Er staat 'manufactured and distrubuted in the USA' op de plaat?
Check of er "Made in the EU" op staat, zoals op de foto van de EU versie.
  dinsdag 10 september 2013 @ 06:10:29 #68
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_131013076
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 00:58 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Check of er "Made in the EU" op staat, zoals op de foto van de EU versie.
Ik kan het nu een niet checken maar ik heb die tekst wel gelezen gister en het stond er niet bij geloof ik, heb ik weer een US versie :P
pi_131013739
quote:
11s.gif Op maandag 9 september 2013 23:47 schreef OProg het volgende:

[..]

Is GZ in Tsjechie niet groter?
  dinsdag 10 september 2013 @ 08:04:59 #70
14505 OProg
A Life in Music
pi_131013753
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 08:03 schreef NikeyAjax het volgende:

[..]

Is GZ in Tsjechie niet groter?
In dit soort stukken noemen de RI contant de grootste. Weet alleen natuurlijk of dat puur op afname is of op hoeveel machine's ze hebben.

http://thehbproject.com/n(...)lem:-Record-Industry

:)
  dinsdag 10 september 2013 @ 09:59:52 #71
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131015605
Minimum:
¤14,007.41

Median:
¤19,550.39

Maximum:
¤27,690.04

Voor:
7": 358
10": 32
12": 127
LP: 239
SACD: 41
CD: 1011
CD-Single: 372
Box: 127
DVD-Single: 13
Cassette: 12
8-track: 1

Alhoewel ik zie dat op Discogs vele items nog helemaal geen prijs hebben en ik moet nog altijd 400 items toevoegen daar. Volgens mn eigen overzicht zou ik op de ¤43.000 zitten in totaal.
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:00:46 #72
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131015621
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 22:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Vorig jaar februari nog 450 euro betaald voor een 7" :D
  Moderator dinsdag 10 september 2013 @ 10:01:10 #73
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131015625
Ik denk niet dat ik ooit mn cds er op in ga vullen :D
  Moderator dinsdag 10 september 2013 @ 10:01:58 #74
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131015642
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:00 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Vorig jaar februari nog 450 euro betaald voor een 7" :D
oef ik heb toch wel een soort magische grens bij 100 euro... en dat is voor LPs
pi_131015698
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

oef ik heb toch wel een soort magische grens bij 100 euro... en dat is voor LPs
Same here, en daar heb ik al lang over moeten twijfelen... dan moet het al behoorlijk bijzonder zijn. Boven de 100 haak ik per definitie al af.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:09:19 #76
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131015760
En wat als het een über mega zeldzame single is waar er maar minder dan 10 van bekend zijn wereldwijd? Wellicht zelfs maar 6 of minder.. ik trek de beurs wel open dan :)
  Moderator dinsdag 10 september 2013 @ 10:12:41 #77
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131015831
Ik heb nu 2 singles waar er maar 5 van zijn. Een proefpersing nog wel. Ik heb er een redelijk groot bedrag voor neer moeten leggen. Maar voor dat bedrag krijgen we er nog 250 en dan is de single helemaal niet meer zeldzaam :D

voor de nieuwsgierigen:

dinsdag 10 september 2013 @ 10:19:33 #78
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_131015974
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb nu 2 singles waar er maar 5 van zijn. Een proefpersing nog wel. Ik heb er een redelijk groot bedrag voor neer moeten leggen. Maar voor dat bedrag krijgen we er nog 250 en dan is de single helemaal niet meer zeldzaam :D

voor de nieuwsgierigen:

Ja dat is weer wat anders :D
Maar ookal krijg je er nog 250, die TP's zijn toch nog zeldzaam omdat ze wellicht een saai wit label zullen hebben op zwart vinyl. Is vooral leuk als t uiteindelijke product gekleurd vinyl is. Of er vraag naar is, is weer wat anders. Kheb zelf ook een paar TP's van enkele bands maar die zijn niet veel waard omdat er niet veel vraag naar is danwel weinig verzamelaars voor die bands zijn.

Maar die ene single waar ik het over had lag vroeger gewoon in de Belgische winkels in 1977. Of dat ding is weer uit de handel gehaald of niemand wilde het kopen, wellicht het laatste. Was de eerste solo single van de drummer van Queen.

Kheb ook nog bv een acetaat die ooit van Freddie Mercury was. Daar is er maar 1 van. Ook leuk :)
pi_131016070
Ik zat te kijken naar die berekening op Discogs.
Ik heb daar alleen mijn Bloc Party vinyl staan en ik zit op:

Collection Value Range
Minimum: ¤505.08
Median: ¤833.98
Maximum: ¤1,422.76

Behoorlijk bedrag, veel meer dan verwacht.
  dinsdag 10 september 2013 @ 13:48:14 #80
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_131021329
Even een crosspost uit 't dj-topic

quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:36 schreef fathank het volgende:
Ik heb hier een stapel bont gekleurd vinyl liggen waar ik niks mee doe. Nu wil ik ze als iets van decoratie gaan gebruiken ofzo. Mensen nog ideeën? Ik weet dat als je ze verwarmd je ze in allerlei vormen kan buigen etc.
En nee, wees maar niet bang het zijn geen pareltjes. Voornamelijk eurodance en 90's club meuk. Niet om aan te horen en ligt ook totaal niet lekker in de markt. Dus dan moeten we er maar wat leuks mee doen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator dinsdag 10 september 2013 @ 13:50:18 #81
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131021390
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:48 schreef fathank het volgende:
Even een crosspost uit 't dj-topic

[..]

En nee, wees maar niet bang het zijn geen pareltjes. Voornamelijk eurodance en 90's club meuk. Niet om aan te horen en ligt ook totaal niet lekker in de markt. Dus dan moeten we er maar wat leuks mee doen.
Je ziet vaak vazen, fruitschalen, tassen en wandklokken.....

dinsdag 10 september 2013 @ 14:00:56 #82
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_131021788
Ok, ik wil niemand aanvallen maar ik word zo moe van mensen die constant met de discogs prijs van hun vinyl schermen. Alsof die plaat dan in 1x veel beter is. Ik heb een vriend die volgens mij pas van een plaat kan genieten als hij ziet dat hij op discogs 3x meer waard is dan wat hij ervoor betaalde.

Ook is het diggen verneukt door discogs, de kringloop hier bied de leuke platen allemaal voor 10 euro of meer aan. :') Je bent een foking kringloop je krijgt je meuk gratis. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_131022445
De prijs die je bij dat overzichtje ziet klopt ook niet bepaald. Klik voor de grap eens door en zie hoe ze goedkoper verkocht worden.
En het is wel jammer dat alle kringlopen hun vinyl zo serieus nemen. Ik denk niet dat het specifiek door Discogs komt, maar ze besteden er echt een hoop werkt aan om al die platen helemaal uit te zoeken, te labelen, en te prijzen. Je hoeft niet meer door 10 dozen heen om iets moois of zeldzaams te vinden, die zijn al in een aparte doos gezet. Het haalt de lol er wel een beetje vanaf.
Als ze toch prijzen zoals Discogs, ga ik wel naar Discogs.
  Moderator dinsdag 10 september 2013 @ 14:21:28 #84
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131022543
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:00 schreef MPC60 het volgende:
Ok, ik wil niemand aanvallen maar ik word zo moe van mensen die constant met de discogs prijs van hun vinyl schermen. Alsof die plaat dan in 1x veel beter is. Ik heb een vriend die volgens mij pas van een plaat kan genieten als hij ziet dat hij op discogs 3x meer waard is dan wat hij ervoor betaalde.

Ook is het diggen verneukt door discogs, de kringloop hier bied de leuke platen allemaal voor 10 euro of meer aan. :') Je bent een foking kringloop je krijgt je meuk gratis. :')
Ik was gewoon even benieuwd, verder heeft het inderdaad niet echt toegevoegde waarde. Ik ben trouwens nog geen kringloop tegen gekomen waar platen voor een tientje liggen. Dit weekend heb ik once upon a time in the west en equinox opgehaald voor ¤0.50 dus het kan nog wel.

Het viel mij juist op dat het de platen waren waarvan ik het niet verwacht had die blijkbaar in prijs zijn gestegen, al is discogs natuurlijk alles behalve een betrouwbare bron want het is maar 'wat de gek er voor geeft' en er lopen blijkbaar genoeg 'gekken' op discogs...
  Moderator dinsdag 10 september 2013 @ 14:22:37 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131022587
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:18 schreef MilaNL het volgende:
De prijs die je bij dat overzichtje ziet klopt ook niet bepaald. Klik voor de grap eens door en zie hoe ze goedkoper verkocht worden.
En het is wel jammer dat alle kringlopen hun vinyl zo serieus nemen. Ik denk niet dat het specifiek door Discogs komt, maar ze besteden er echt een hoop werkt aan om al die platen helemaal uit te zoeken, te labelen, en te prijzen. Je hoeft niet meer door 10 dozen heen om iets moois of zeldzaams te vinden, die zijn al in een aparte doos gezet. Het haalt de lol er wel een beetje vanaf.
Als ze toch prijzen zoals Discogs, ga ik wel naar Discogs.
Dan ga je naar de verkeerde kringlopen... van het weekend moest ik nog een paar honderd alle 13 goed en james' lasten door :')
pi_131022686
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dan ga je naar de verkeerde kringlopen... van het weekend moest ik nog een paar honderd alle 13 goed en james' lasten door :')
Maar zaten daar ook nog mooie platen tussen of was het mooie duidelijk van de crap gescheiden? Hier hebben ze bijv. 1 bak waarin ze alle Beatles/Hendrix/Led Zeppelin voor veel te duur in gooien, wat blijkbaar erg gewild is, en er zijn wel 10 bakken vol met Schlager etc. waar echt niks anders in te vinden is.
  Moderator dinsdag 10 september 2013 @ 14:51:06 #87
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131023595
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:25 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Maar zaten daar ook nog mooie platen tussen of was het mooie duidelijk van de crap gescheiden? Hier hebben ze bijv. 1 bak waarin ze alle Beatles/Hendrix/Led Zeppelin voor veel te duur in gooien, wat blijkbaar erg gewild is, en er zijn wel 10 bakken vol met Schlager etc. waar echt niks anders in te vinden is.
Nouja once upon a time in the west en equinox zijn nou niet echt platen die je nergens kunt vinden maar wel een stukje gescheiden van de standaard slager.
pi_131023883
Alle platen zijn bij mijn plaatselijke kringloop ook van 50 cent naar 2,5 euro gegaan. Niet dat kwaliteit erop vooruit is gegaan. 95% is nog steeds troep zoals James Last. Zelfs voor vieze plastic hoezen vragen ze 10 cent. :'( :X
  Moderator dinsdag 10 september 2013 @ 15:27:24 #89
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131024653
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:01 schreef NikeyAjax het volgende:
Alle platen zijn bij mijn plaatselijke kringloop ook van 50 cent naar 2,5 euro gegaan. Niet dat kwaliteit erop vooruit is gegaan. 95% is nog steeds troep zoals James Last. Zelfs voor vieze plastic hoezen vragen ze 10 cent. :'( :X
Tja bij een kringloop merken ze het ook wel als er steeds meer mensen in de platenbakken gaan snuffelen... en als blije puppies het pand verlaten met een beatles plaat :D
  dinsdag 10 september 2013 @ 15:37:14 #90
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_131024953
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:25 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Hier bij de kringloop hebben ze alleen maar James Last / BZN en andere meuk. Voor 50 cent of minder maar de 'duurdere/meer gewilde' platen zie je niet, die nemen ze denk ik zelf mee naar huis of zamelen ze in voor een opkoper..
  Moderator dinsdag 10 september 2013 @ 15:38:59 #91
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131025014
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:37 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Hier bij de kringloop hebben ze alleen maar James Last / BZN en andere meuk. Voor 50 cent of minder maar de 'duurdere/meer gewilde' platen zie je niet, die nemen ze denk ik zelf mee naar huis of zamelen ze in voor een opkoper..
Of worden niet naar de kringloop gebracht. De meeste van dat soort collecties gaat naar neefjes of collega's die er wel belang bij hebben. Ikzelf vind dat nooit zoveel aan, heb wel een vriend die had in 2 aankopen meer platen dan ik had maar ik denk dat hij zelf niet eens precies weet wat hij allemaal heeft :D Al zat er tussen die collecties wel jammy spul :9 maar toch zou ik het niet zo snel doen een collectie opkopen.

Eigenlijk is het wachten totdat de metalfreaks van om en nabij 86 het loodje gaan leggen of besluiten hun collecties weg te doen :o
pi_131025091
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:37 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Je moet inderdaad geluk hebben, soms werken er inderdaad vrijwilligers met kennis en dan weet je dat het geen zin heeft en soms heb je mazzel en koop je een lading goede platen voor een euro per stuk.
  Moderator dinsdag 10 september 2013 @ 15:44:20 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131025188
Het leukste is om iets te vinden waar je al tijden naar opzoek was :) of nog beter iets te vinden waarvan je niet van het bestaan afwist... Gehenna heeft recent een fratsen LP gevonden, ik wist niet eens dat die iets op vinyl hadden uitgebracht (hij ook niet) dat zijn wel hele toffe vondsten.
pi_131025316
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Het leukste is om iets te vinden waar je al tijden naar opzoek was :) of nog beter iets te vinden waarvan je niet van het bestaan afwist... Gehenna heeft recent een fratsen LP gevonden, ik wist niet eens dat die iets op vinyl hadden uitgebracht (hij ook niet) dat zijn wel hele toffe vondsten.
Die hoop heb ik al redelijk opgegeven bij de kringloopwinkeltjes, kleinere platenbeursjes zijn dan wel weer leuk.
Laatste keer kwam ik deze ineens tegen tussen wat rare rommel;

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator dinsdag 10 september 2013 @ 16:27:47 #95
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131026664
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:48 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Die hoop heb ik al redelijk opgegeven bij de kringloopwinkeltjes, kleinere platenbeursjes zijn dan wel weer leuk.
Laatste keer kwam ik deze ineens tegen tussen wat rare rommel;

[ afbeelding ]
ken de band niet maar de omschrijving klinkt erg tof :D
pi_131026874

Kent iemand dit nog?
Compilatie uit 1979 van nederlandse (punk) bandjes :P
All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
-Joe Strummer (1952-2002)
  Moderator dinsdag 10 september 2013 @ 16:41:47 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131027017
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:36 schreef JessedeK het volgende:
[ afbeelding ]

Kent iemand dit nog?
Compilatie uit 1979 van nederlandse (punk) bandjes :P
_O_ ja die wordt ook besproken in het boek Ultra

waarin de nederlandse post-punk scene besproken wordt :D

Dat is wel tof om zo'n plaat te hebben!
pi_131027166
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

_O_ ja die wordt ook besproken in het boek Ultra

[ [url=http://www.lil.nl/upload/22/products/105413/ultra---harold-schellinx[0].jpg]afbeelding[/url] ]

waarin de nederlandse post-punk scene besproken wordt :D

Dat is wel tof om zo'n plaat te hebben!
Klopt, er staat ook hele obscure shit op zoals: Tedje en de Flikkers :D

dinsdag 10 september 2013 @ 17:12:28 #99
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_131028045
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:47 schreef JessedeK het volgende:

[..]

Klopt, er staat ook hele obscure shit op zoals: Tedje en de Flikkers :D

Huh? Wat is dit :')
pi_131028061
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:12 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Huh? Wat is dit :')
Nasty :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: