Dan zal ik me wel vergissen. Ik verwacht niet dat een gerichte aanval met raketten op strategische doelen in Syrië de zaak tussen Oost, West en de Arabische wereld op scherp gaat zetten.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:42 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Want vergis je niet, dit conflict kan bij ingrijpen gigantisch escaleren en twee machtsblokken tegenover elkaar zetten. Enerzijds de westerse wereld, incluis Israel, en de NAVO, anderzijds Rusland, Iran en China. We moeten dan maar hopen dat al deze partijen het conflict in Syrië niet wereldoorlogwaardig vinden.
precies, de smerige moet je weggooien en de lekkere moet je opeten, maar dan moet je ze wel binnen handbereik hebben ofzoquote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:51 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
[..]
Oh, ik mis het woord 'wellicht', haha. Het is inderdaad niet zeker wie dat gas heeft gebruikt. Maar de rebellen is gewoon een zak Skittles met allerlei smaken: sommige eet je graag op en andere kots je liever uit. Geen pijl op te trekken.
Al die regimes die hun politiek op religieuze gronden besturen, wegvagen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een tamelijk vage omschrijving.
Regeringsleiders omver werpen en die vervangen door puppets? Landen bezetten? De boel simpelweg platgooien?
Eigenlijk zijn we heeel liev,.. yeah, sure, tell it to the marines!quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:45 schreef sp3c het volgende:
ik denk dat 'het Westen' zich graag als de goodguy wil zijn voordoen in de wereld en hier een uitgelezen kans zag
nu iedereen begint te morrelen zie je ze een voor een terugkrabbelen
Dag Turkijke..quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Al die regimes die hun politiek op religieuze gronden besturen, wegvagen.
waarom in godsnaam?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:51 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Duh...
Gooi dan dit topic dicht en open hem weer als de 1ste bom valt...
semantics zijn gayquote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:54 schreef Jian het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn we heeel liev,.. yeah, sure, tell it to the marines!
fixed that for you.
Dat is een behoorlijke kruistocht. Kost de nodige duiten en is zeker niet zonder risico.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. En is ook niet makkelijk.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is een behoorlijke kruistocht. Kost de nodige duiten en is zeker niet zonder risico.
En ik neem aan dat je onder wegvagen verstaat het vervangen van de regering, toch?
Als je dat doet komt het net zo hard terug en nog extremer.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sterker, ik denk dat die landen pas echt een probleem gaan vormen wanneer wij, als westen, die regimes omver gaan werpen. Daar maak je immers geen vrienden mee.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:58 schreef sp3c het volgende:
ik zie niet echt in waarom een land zichzelf niet op religieuze gronden zou mogen besturen, dat moeten ze zelf onderling maar beslissen
mijn probleem niet
Uiteindelijk wel.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:58 schreef sp3c het volgende:
ik zie niet echt in waarom een land zichzelf niet op religieuze gronden zou mogen besturen, dat moeten ze zelf onderling maar beslissen
mijn probleem niet
Och, als je één dictator in dat land hebt die wel naar je luistert maakt het niks uit wat het volk denkt zolang hij het onder de duim kan houden.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 11:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sterker, ik denk dat die landen pas echt een probleem gaan vormen wanneer wij, als westen, die regimes omver gaan werpen. Daar maak je immers geen vrienden mee.
Ja iddquote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:53 schreef Montagui het volgende:
Blijft misschien over die achterlijken uit NL en België die in Syrië willen sterven, maar door toeval overleven. Die gasten zou ik liever niet in NL of België zien terugkeren totaal geradicaliseerd als ze zijn.
Het gros van de bevolking is vooral bezig met overleven. Deze mensen vinden weliswaar het zijne van een regering, maar het belangrijkste voor hen is dat er voldoende werk is en er dagelijks eten op tafel ligt.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. En is ook niet makkelijk.
Maar ik zou niet staan te kijken als het gros van de bevolking erin mee vecht. Meeste van die moslims zijn ook maar gevangenen in dat broeinest van extremisten die hun hachje proberen te redden door in de pas te lopen.
Precies, volgens mij is Syrië ook geen "walk in the park" zoals Irak afgelopen oorlog.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:54 schreef SeLang het volgende:
- Het staat nog niet eens vast of er überhaupt chemische wapens zijn gebruikt
- Indien blijkt van wel, hoe kun je dat terug tracen naar Assad? Er zijn massa's leger officieren overgelopen. Hoe kun je dan zo zeker zijn dat geen enkele daarvan zijn hand heeft kunnen leggen op delen van de enorme stockpile chemische wapens die Assad heeft? Verder kunnen die wapens ook uit Saoedi Arabië komen. Het kan ook nog om een mislukt experiment met niet-wapen chemicaliën gaan. Maar momenteel weet je gewoon niks.
- Stel dat er inderdaad chemische wapens zijn gebruikt en Assad is de schuldige, wat denk je er dan aan te gaan doen? Je moet nooit een oorlog beginnen als je niet 1) een concreet militair doel kunt definiëren dat het probleem oplost, binnen de militaire, politieke en financiele restricties die je hebt en 2) je zeker weet dat je die oorlog gaat winnen. Aan beide voorwaarden is niet voldaan.
- De uitkomst van oorlogen is notoir onvoorspelbaar. Niet aan beginnen tenzij je echt niet anders kunt.
hebben we honderden jaren gedaan en heeft ons weinig problemen opgeleverd geloof ik ... ja af en toe oorlog met de Engelsenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 11:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sterker, ik denk dat die landen pas echt een probleem gaan vormen wanneer wij, als westen, die regimes omver gaan werpen. Daar maak je immers geen vrienden mee.
En Cameron gister brallend 'het volste vertrouwen te hebben' dat hij het Parliament kan overtuigenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 11:02 schreef Jian het volgende:
Ik zat net naar de BBC te luisteren en de Britten beginnen volgens mij steeds meer de hakken in het zand te zetten aangaande een gewapende interventie. Ze willen sowieso onomstotelijk bewijs van het gebruik van gifgas door Assad. En ik kan men niet aan de indruk onttrekken dat het geluid vanuit de bevolking, dat ronduit vernietigend is richting een eventuele interventie, hierbij ook een belangrijke rol speelt.
Mwoah. dat vind ik in de eerste plaats al behoorlijk onethisch. En daarnaast houdt die dictator het extremisme wellicht onder de duim, maar onderhuids tiert datzelfde extremisme natuurlijk welig. Op de lange termijn los je er niets mee op. Men keert zich alleen maar verder af van het westen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 11:02 schreef superworm het volgende:
[..]
Och, als je één dictator in dat land hebt die wel naar je luistert maakt het niks uit wat het volk denkt zolang hij het onder de duim kan houden.
De tijden zijn natuurlijk wel wat veranderd. We leven in een geglobaliseerde wereld.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 11:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
hebben we honderden jaren gedaan en heeft ons weinig problemen opgeleverd geloof ik ... ja af en toe oorlog met de Engelsen
kost alleen wat centen die je niet terugkrijgt voor mensen die er niet blij mee zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |