SPOILER: vorige onderwerpenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog op en aanmerkingen? Voel je vrij om dat in het FB topic te melden![]()
Ik ook, maar kasteel Neuschwanstein is een beetje ver rijdenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaasquote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:52 schreef SunChaser het volgende:
Overigens wel weer een maand te laat, in aug was t CastleFest
Nice!!quote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:31 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb dit altijd een vrij sprookjesachtig/romantisch bruggetje gevonden. Zou dit in aanmerking komen?
[ afbeelding ]
Wat mij betreft wel, al moet hij wel in September gemaakt zijn. Dat poortje.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:31 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb dit altijd een vrij sprookjesachtig/romantisch bruggetje gevonden. Zou dit in aanmerking komen?
[ afbeelding ]
Da's een kwestie van opnieuw makenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:19 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel, al moet hij wel in September gemaakt zijn. Dat poortje.
Er is geen selectie aan de poort. Als mensen vinden dat het er niet bij past, dan merk je dat wel in je stemmen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:31 schreef ElizabethR het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben benieuwdquote:Op zondag 1 september 2013 09:54 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb echt een idee! Even zien of ik de tijd heb om er iets van te maken.
Kunnen we dat controleren dan?quote:Op maandag 2 september 2013 19:50 schreef Schanulleke het volgende:
Voorheen was het zo, dat je zelf alle handelingen moest uitvoeren. Dat lijkt me een prima uitgangspunt.
Ik mag toch hopen dat mensen in een wedstrijdje om de eer gewoon eerlijk kunnen zijn. Al hebben we natuurlijk al een droeftoeter gehad...quote:
Ik kan ook niet overweg met photoshopquote:Op maandag 2 september 2013 22:40 schreef Ticootje het volgende:
Ah. Shitzooi. Ik heb geen skills, maar ik kan denk wel wat klooien met filters. Meh. Eerst de foto maar maken.
Mits zelf gemaakt en bewerkt wel lijkt me. Als we het niets vinden merk je dat in de stemmen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:15 schreef SunChaser het volgende:
Een drieluik, is dat toegestaan eigenlijk?
Wat ons betreft (Uncle, Puala & D_A) geen probleemquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:15 schreef SunChaser het volgende:
Een drieluik, is dat toegestaan eigenlijk?
Ow. My. God!!!quote:Op donderdag 5 september 2013 22:04 schreef Aschkael het volgende:
[ link | afbeelding ]
as the dawn breaks by Aschkael, on Flickr
Vuurvliegjes.. Afgelopen zomer in Duitsland geprobeerd was geen succesquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:26 schreef Rebubbled het volgende:
Ik heb hier de hele nacht over gedroomd. Ik wilde vuurvliegjes op de foto zetten, maar kreeg ze niet scherpgesteld. Ik was zo geïrriteerd.
Nee lijkt me ook.quote:Op vrijdag 6 september 2013 11:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Vuurvliegjes.. Afgelopen zomer in Duitsland geprobeerd was geen succes
Prachtig!quote:Op donderdag 5 september 2013 22:04 schreef Aschkael het volgende:
[ link | afbeelding ]
as the dawn breaks by Aschkael, on Flickr
+1quote:
Roodkapje is bijna 18?quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:46 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
+1
Ik ben druk aan het wachten tot mijn onderwerp de juiste rijping heeft bereikt.
Dat stond er inderdaad.quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:56 schreef fyah het volgende:
[..]
Er stond eerst 16 he?Niet verlegen zijn! 16 is de wettelijke leeftijd
De eerste 18 maanden zijn we zeker al voorbij...quote:
Ik piel er straks even mee. Dank voor het meedenken.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:28 schreef Aschkael het volgende:
Oke..ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt...mischien kan je de layer van de foto die je in de lamp plaats de style "soft light" in plaats van "normal" geven?
rechtermuisknop op de laag die moet vervagen (die moet ook bovenaan staan)quote:Op woensdag 18 september 2013 09:40 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik piel er straks even mee. Dank voor het meedenken.
01. open plaatje wizardquote:Op woensdag 18 september 2013 00:22 schreef Schanulleke het volgende:
[ link | afbeelding ]
The grand wizard by Gilles 1972, on Flickr
Ik vrees dat ik niet meer tijd ga vinden, al lukt het me misschien morgen. Ik zou graag het tafereeltje in de glazen bol waziger houden, maar dat lukt me niet goed. Tips?
Het zou leuker zijn als je een persoon erin hebt, wil je vrouw niet poseren als schone slaapster of je kind (je hebt toch kids?) als een tovenaarsleerling?quote:Op woensdag 18 september 2013 11:27 schreef Schanulleke het volgende:
Ook een invalshoek idd, huwelijksfoto's. Had ik nooit aan gedacht. En nee, dat zegt niks over mijn deerne
Resultaat 2:
[ link | afbeelding ]
The grand wizard B&W by Gilles 1972, on Flickr
Ja, maar dan heb ik die foto niet zelf gemaakt...quote:Op woensdag 18 september 2013 11:57 schreef Aschkael het volgende:
Ons melkwegstelsel erin Gilles...dan ben je gelijk een master of the universe
Thanks. Ben ik ook aan het proberen, maar alleen stap 12 vind ik niet. Waar pas ik de doezelaar van die laag aan?quote:Op woensdag 18 september 2013 11:42 schreef Weakling het volgende:
[..]
01. open plaatje wizard
02. open plaatje tafereel
03. selecteer tafereel
04. kopieer en plak tafereel als bovenste laag bij wizard
05. verberg even tafereel laag (oogje in lagenoverzicht)
06. cirkel selectie tool ruim binnen de bol, dus laat een rand over van laten we zeggen 64 pixels
07. ga naar select --> feather en geef een waarde in van 64 pixels
07. toon tafereel laag en maak deze actief (oogje in lagenoverzicht plus klik op laag zelf in lagenoverzicht)
08. als het goed is zie je nu de tafereel laag met een selectiecirkel en is deze laag actief
09. klik in het lagenoverzicht op het vierkantje met de cirkel
10. er verschijnt nu in het lagenoverzicht een zwart/wit masker naast je tafereellaag
11. als het goed is zie je nu de wizard met in de bol het tafereel
12. pas opacity van de tafereellaag aan om de bol er doorheen te laten komen
P.S. zie je na stap 09 juist het tafereel met daarin de bol ziet, dan zijn zwart en wit in je masker omgedraaid. Klik op het zwart/wit masker in je lagenoverzicht en draai zwart en wit om via het menu image -> adjustments -> invert.
In het lagenoverzicht staat naast het te kiezen effect twee keer 100%, eentje daarvan is de opacity (ik heb alleen maar de engelse PS, weet niet hoe dat in de nederlandse versie heet).quote:Op woensdag 18 september 2013 12:31 schreef Schanulleke het volgende:
Thanks. Ben ik ook aan het proberen, maar alleen stap 12 vind ik niet. Waar pas ik de doezelaar van die laag aan?
Coolio!!! Het heet dekking in het NL...quote:Op woensdag 18 september 2013 12:46 schreef Weakling het volgende:
[..]
In het lagenoverzicht staat naast het te kiezen effect twee keer 100%, eentje daarvan is de opacity (ik heb alleen maar de engelse PS, weet niet hoe dat in de nederlandse versie heet).
Je zou die pic in de bol nog wat kunnen bij-brushen in Photoshop zodat die lijn wat minder hard lijkt (vooral de bovenkant), tof idee wel!quote:Op woensdag 18 september 2013 21:29 schreef Schanulleke het volgende:
Ook mooi Flipmehoe!
Mijn eindresultaat:
[ link | afbeelding ]
The grand wizard's curse by Gilles 1972, on Flickr
Bedankt voor het meedenken en de geboden hulp allemaal!
Heb ik wel wat geprobeerd, maar werd niet mooi bij mij, ik kreeg er geen mooie bol in. En daarbij: met deze vloek heb je nu eenmaal dat de bovenkant van de kristallen bol het sterk afgrenst.quote:Op woensdag 18 september 2013 21:30 schreef LompeHork het volgende:
Je zou die pic in de bol nog wat kunnen bij-brushen in Photoshop zodat die lijn wat minder hard lijkt (vooral de bovenkant), tof idee wel!
Zoiets?quote:Op woensdag 18 september 2013 21:44 schreef Schanulleke het volgende:
Heb ik wel wat geprobeerd, maar werd niet mooi bij mij, ik kreeg er geen mooie bol in. .
Hoe vervaag je dat zo netjes?quote:Op woensdag 18 september 2013 22:25 schreef Weakling het volgende:
[..]
Zoiets?
[ afbeelding ]
kan 'm zo weer van mijn Flickr halen mocht je dat willen
Cirkeltje selecteren rondom buitenrand bol. Met alt daar een cirkeltje uitsnijden met dezelfde selectie tool een klein stukje in de grijze rand. Selectie kopieren naar nieuwe laag. Gaussian blur er over. Buitenste rand wegpoetsen (want ook geblurred). Klaar.quote:Op woensdag 18 september 2013 22:26 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Hoe vervaag je dat zo netjes?
Ok....quote:Op woensdag 18 september 2013 22:29 schreef Weakling het volgende:
[..]
Cirkeltje selecteren rondom buitenrand bol. Met alt daar een cirkeltje uitsnijden met dezelfde selectie tool een klein stukje in de grijze rand. Selectie kopieren naar nieuwe laag. Gaussian blur er over. Buitenste rand wegpoetsen (want ook geblurred). Klaar.
Dan zal ik mijn versie weer weghalen, want het is immers jouw foto.quote:Op woensdag 18 september 2013 22:31 schreef Schanulleke het volgende:
Ok....
Dat weet ik dan voor een volgende keer. Ik ben nu tevreden, ik laat hem zo.
Thanks!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
Zou je m in het wedstrijd testcasetopic willen zetten anders?quote:Op woensdag 18 september 2013 22:25 schreef Weakling het volgende:
[..]
Zoiets?
<foto foetsie, zie opvolgende posts>
kan 'm zo weer van mijn Flickr halen mocht je dat willen
Als Schanulleke dat ook goed vindt, dan wil ik dat vanavond best even doen (of als ie 'm zelf nog heeft kan ie het zelf eventueel doen).quote:Op woensdag 18 september 2013 23:22 schreef SunChaser het volgende:
Zou je m in het wedstrijd testcasetopic willen zetten anders?
FOT / Testcase fotowedstrijd: post hier testfotos van de wedstrijd
quote:Op woensdag 18 september 2013 23:22 schreef SunChaser het volgende:
Zou je m in het wedstrijd testcasetopic willen zetten anders?
FOT / Testcase fotowedstrijd: post hier testfotos van de wedstrijd
De aangepaste versie met korte uitleg staat nu in dat topic.quote:
Zag 'm voorbij schieten op Flickr! Mooi eindresultaat & leuk idee!quote:Op woensdag 18 september 2013 21:29 schreef Schanulleke het volgende:
Ook mooi Flipmehoe!
Mijn eindresultaat:
[ link | afbeelding ]
The grand wizard's curse by Gilles 1972, on Flickr
Bedankt voor het meedenken en de geboden hulp allemaal!
Ik vind hem mooi!! En passen bij het themaquote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:31 schreef ElizabethR het volgende:
[ afbeelding ]
Je hebt nog een uurquote:Op zaterdag 21 september 2013 21:52 schreef liesje1979 het volgende:
Vandaag foto's gemaakt, nu nog even snel kijken of er iets sprookjesachtigs bij zit.
Ik weet het en ik kan niet zo goed omgaan met tijdsdruk. En ik blijf maar twijfelen tussen een sprookjesachtig onderwerp of een sprookjesachtige sfeer. Toch maar voor het laatste gekozen, heb ook niet veel beters.quote:
Ik bekijk net alle inzending nog even en volgens mij hebben we weer een diskwalifikantje erbij, helemaal gemist toen ik de inzendingen op een rij zettequote:Op donderdag 19 september 2013 14:24 schreef slenteraar het volgende:
Hierbij mijn inzendig, een ietswat andere insteek dan wat ik hier voorbij heb zien gaan
Wel mooi overigens!![]()
[ afbeelding ]
Ongelukkig in de liefde, Fogel?quote:Op maandag 23 september 2013 21:34 schreef Fogel het volgende:
3 punten flipmoehoe - Net getrouwd. Een bruiloft is geen sprookje.
2 punten SunChaser - Een kussend bruidpaar. Een bruiloft is geen sprookje.
1 punt Nielsgeode - Taartdecoratie voor een bruiloft. Een bruiloft is geen sprookje.
Of gewoon realistischquote:Op maandag 23 september 2013 22:18 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ongelukkig in de liefde, Fogel?
klopt helemaal! Is mij ontschoten toen ik de foto instuurde!quote:Op maandag 23 september 2013 20:58 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik bekijk net alle inzending nog even en volgens mij hebben we weer een diskwalifikantje erbij, helemaal gemist toen ik de inzendingen op een rij zette
Taken on September 15, 2012
Nikon D5100
64 Views
Maar omdat t wel gemaakt is in sept wacht ik nog even of Flickr een fout heeft gemaakt of de instellingen vn de camera fout zijn
Is dat niet t geval kan er niet meer gestemd worden op de inzending en vervallen de punten ook gegeven door de inzender.
Inzender een DM gestuurd
Hoi, niks aan te doen, fouten maken is menselijkquote:Op maandag 23 september 2013 22:49 schreef slenteraar het volgende:
T zou alleen zonde zijn om te stoppen met de wedstrijd, er zitten hele mooie dingen tussen. Foutje van mij, ik heb er niet bij nagedacht toen ik de foto instuurde!
Helemaal goed!quote:Op maandag 23 september 2013 22:56 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Hoi, niks aan te doen, fouten maken is menselijk
We gaan door hoor, alleen halen we deze maand je foto weg en tellen je stemmen niet
Over een week nieuwe ronde nieuwe kansen
En ik ben een zijquote:Op maandag 23 september 2013 23:00 schreef SunChaser het volgende:
Wie nog moet stemmen, de foto van Slenteraar is weg nu.
Zijn stemmen vervallen, sorry Aschkael
Bij degenen die al hebben gestemd is t makkelijk tellen. Hij valt weg en iedereen die boven Slenteraar staat krijgt 1 punt minder. Wie onder slenteraar staat blijft gelijk
Kloptquote:[img][quote][img]http://i.fokzine.net/p/14s.gif[/img] Op dinsdag 24 september 2013 00:42 schreef liesje1979 het volgende:
Klopt het zo qua punten? Dat 10 het hoogste is?
Dat mag natuurlijk, maar ik vraag me dan wel af hoe je zelf tegen je winnende inzending van 'Harig' aankijkt. Ik combineer twee opnames. Jij combineerde er 156. Snap je dat ik het vreemd vind dat je er bij jezelf niet over valt?quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:27 schreef nielsgeode het volgende:
schanulleke: 2 punten, ik vind het nog steeds een fotowedstrijd, en niet een photoshopwedstrijd
quote:Op maandag 23 september 2013 22:18 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ongelukkig in de liefde, Fogel?
quote:
scherpquote:Op dinsdag 24 september 2013 22:35 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat mag natuurlijk, maar ik vraag me dan wel af hoe je zelf tegen je winnende inzending van 'Harig' aankijkt. Ik combineer twee opnames. Jij combineerde er 156. Snap je dat ik het vreemd vind dat je er bij jezelf niet over valt?
Ik heb geen idee, gewoon een stand op mijn camera.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:27 schreef nielsgeode het volgende:
Liesje: 10 punten, mooit foto, alleen had ik wat m wat meer dichtgeknepen. Bij welk diafragma heb je deze genomen?
Aschkael: 9 punten, leuke foto, maar te gemaakt en kunstmatig in sepia vind ik
Fogel: 8 punten, leuke foto, jammer dat ik er geen goed lijnenspel in kan ontdekken
Bakkerl: 7 punten, leuk idee en leuk uitgewerkt, maar als je een foto (bijna) in de hoogte kan dubbelvouwen zonder dat je echt wat mist klopt er iets niet. Het was denk ik mooier geweest om wat meer te croppen en het camerastandpunt ietsie hoger te kiezen zodat je wat meer gezicht kan zien.
Ticootje: 6 punten, jammer van de onscherpe appel op de voorgrond, ik houd niet van voorgrondonscherpte.
Fyah: 5 punten, ziet eruit als een tekening ipv een foto
Weakling: 4 punte, grappig idee, doet me echter eerder denken aan de disco dan aan sprookjesachtig
flipmoehoe: 3 punten, mooie foto, goeie uitsnede, maar vind m niet sprookjesachtig en ik vind de kleuren niet mooi
schanulleke: 2 punten, ik vind het nog steeds een fotowedstrijd, en niet een photoshopwedstrijd
SunChaser: 1 punt, niet sprookjesachtig, teveel achtergrondscherpte, raar uitgesneden
Heb je de scores bijgehouden? Niet dat je ze nu moet posten want volgens mij is de top 3 redelijk dicht bij elkaarquote:
Te laat.... En als iemand puur daarop wil stemmen, is dat overzicht ook zelf te maken..quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:48 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Heb je de scores bijgehouden? Niet dat je ze nu moet posten want volgens mij is de top 3 redelijk dicht bij elkaar
Die punten die je krijgt bij een niet stemmer, reken je daar 11 voor? Ik dacht 10 (want dat is t maximale wat die stemmer kan geven) Niet dat t uitmaakt maar vroeg t me afquote:Op dinsdag 24 september 2013 23:49 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Te laat.... En als iemand puur daarop wil stemmen, is dat overzicht ook zelf te maken..
Of mensen die laag op iemand stemmen omdat diegene ook laag op jou stemde.quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:52 schreef liesje1979 het volgende:
Dat zou ook wel triest zijn zeg, tactisch stemmen bij een wedstrijd voor de lol.Kan me niet voorstellen dat mensen daar lol uit halen.
Welja, en we mogen toch pas beginnen op 1 okt, het spannend voor jou en Schanulquote:Op dinsdag 24 september 2013 23:55 schreef liesje1979 het volgende:
Fyah heeft nog 4 dagen he? Komt vast wel goed.
Het zou 10 moeten zijn, Het zijn er nu 11, omdat de stemmen van slenteraar er nog in staan.quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:54 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Die punten die je krijgt bij een niet stemmer, reken je daar 11 voor? Ik dacht 10 (want dat is t maximale wat die stemmer kan geven) Niet dat t uitmaakt maar vroeg t me af
ha oke, de punten van Slenteraar moeten idd nog weg, daardoor komt Liesje weer 2 punten dichterbij Schanulleke en schelen zij nog 1 puntquote:Op dinsdag 24 september 2013 23:57 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Het zou 10 moeten zijn, Het zijn er nu 11, omdat de stemmen van slenteraar er nog in staan.
En daar staat nog een 11 tussen.. Excel sheet neemt de hoogste score die door iemand is uitgedeelt als punten voor niet stemmer.. zo even aanpassen
quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:54 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Of mensen die laag op iemand stemmen omdat diegene ook laag op jou stemde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Soms werkt 'simpel' het bestequote:Op woensdag 25 september 2013 00:01 schreef liesje1979 het volgende:
Daarnaast ben ik echt stom verbaasd dat ik stemmen krijg en vorige keer zelf de meeste. Dat vind ik ook leuk omdat ik mezelf niet zo hoog inschat op dit gebied
En soms nietquote:Op woensdag 25 september 2013 00:02 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Soms werkt 'simpel' het beste
Das meer omdat abstract het minder goed doet, jouw foto is vrij abstract. Out of the box wordt wel gewaardeerd maar is vaak toch geen nr 1 omdat je er van moet houdenquote:
Mja ik ben dan ook geen fotograve. Gewoon meer iemand die vaak mooie dingen ziet en die graag vast wil leggen met 1 druk op de knop.quote:Op woensdag 25 september 2013 00:02 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Soms werkt 'simpel' het beste
Dan ben je toch een fotograaf, je legt mooie dingen vastquote:Op woensdag 25 september 2013 00:05 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Mja ik ben dan ook geen fotograve. Gewoon meer iemand die vaak mooie dingen ziet en die graag vast wil leggen met 1 druk op de knop.
quote:Op woensdag 25 september 2013 00:06 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dan ben je toch een fotograaf, je legt mooie dingen vast
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar definieer dan wat je bedoelt met simpel? Alledaagse dingen misschien?
Ik maak dan ook geen fotos om ergens iets te winnen. Ik maak fotos, ik ben geen fotograafquote:Op woensdag 25 september 2013 00:04 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Das meer omdat abstract het minder goed doet, jouw foto is vrij abstract. Out of the box wordt wel gewaardeerd maar is vaak toch geen nr 1 omdat je er van moet houden
En ik vind het leuk dat je meedoet!quote:Op woensdag 25 september 2013 00:08 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik maak dan ook geen fotos om ergens iets te winnen. Ik maak fotos, ik ben geen fotograaf
quote:Op woensdag 25 september 2013 00:08 schreef liesje1979 het volgende:
[..]Simpel staat tussen aanhalingstekensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar definieer dan wat je bedoelt met simpel? Alledaagse dingen misschien?
Ik bedoel zonder poespas, geen extreme bewerkingen, geen uitgedachte poses, geen in scene gezette situaties.
Inderdaad, de ervaring is wat moeilijk over te brengen. Koud, donker, vochtig en op sommige plekken mistig en om daar te komen eerst een flink eind naar onder klimmen. Daar zie je weinig van terug op de fotoquote:Op woensdag 25 september 2013 00:09 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
En ik vind het leuk dat je meedoet!En wat ik schreef, ik kan me echt voorstellen dat het sprookjesachtig geweest was om te ervaren. Het komt alleen niet zo tot zijn recht op de foto. Zeg daarmee niet dat ik het beter kan, geen idee.
Ok, dan begrijp ik je. Klopt ook wel al hoewel ik soms ook wel in scene dingen denk, maar daar ben ik gewoon te lui voor.quote:Op woensdag 25 september 2013 00:10 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Simpel staat tussen aanhalingstekens
Ik bedoel zonder poespas, geen extreme bewerkingen, geen uitgedachte poses, geen in scene gezette situaties.
Ik hou van dat soort foto's, sommigen vinden t kiekjes of snapshots maar ik ben gek op snapshotsquote:Op woensdag 25 september 2013 00:14 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ok, dan begrijp ik je. Klopt ook wel al hoewel ik soms ook wel in scene dingen denk, maar daar ben ik gewoon te lui voor.
nog een keer....quote:
De keer dat we dat gehad hebben, hebben ze samen iets verzonnenquote:Op woensdag 25 september 2013 00:24 schreef SunChaser het volgende:
Wat zijn eik de regels als er 2 winnaars zijn?
Of samen 1 thema kiezen
Of allebei en dan een poll onder de deelnemers van die maand?
Ik ook, ik zie ook vaak hele "mooie" mensen die ik heel graag wil bewaren, en dan jeukt mijn camera in mijn tas als ik hem bij me heb maar ik durf dat niet zo goed. Vraag wel eens of ik een foto mag maken. Mag tot nu toe altijd maar dan is het onverwachte er af.quote:Op woensdag 25 september 2013 00:16 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik hou van dat soort foto's, sommigen vinden t kiekjes of snapshots maar ik ben gek op snapshots
ik vraag nooit, het is straatfotografie op de openbare wegquote:Op woensdag 25 september 2013 00:29 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik ook, ik zie ook vaak hele "mooie" mensen die ik heel graag wil bewaren, en dan jeukt mijn camera in mijn tas als ik hem bij me heb maar ik durf dat niet zo goed. Vraag wel eens of ik een foto mag maken. Mag tot nu toe altijd maar dan is het onverwachte er af.
Oh, dus omdat ik het waag om op de openbare weg te lopen ben ik gewoon overgeleverd aan elke boerenlul met een camera die van zichzelf vindt dat ie een fantastische straatfotograaf is en zonder toestemming foto's van mij op het internet mag plaatsen? Dacht het niet. Trouwens, nog nergens zulke onbeschofterikken meegemaakt als onder straatfotografen.quote:Op woensdag 25 september 2013 00:34 schreef SunChaser het volgende:
[..]
ik vraag nooit, het is straatfotografie op de openbare weg
Zo is dat wettelijk wel geregeld, dus ik snap je boosheid niet zo goed. Of vind je dat je boven de wet staat?quote:Op woensdag 25 september 2013 08:42 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Oh, dus omdat ik het waag om op de openbare weg te lopen ben ik gewoon overgeleverd aan elke boerenlul met een camera die van zichzelf vindt dat ie een fantastische straatfotograaf is en zonder toestemming foto's van mij op het internet mag plaatsen? Dacht het niet. Trouwens, nog nergens zulke onbeschofterikken meegemaakt als onder straatfotografen.
Inderdaad. Ik zal wel even op je website/flickr kijken of je een keer een foto van een gebouw in de stad hebt gepubliceerd. Dan wil ik daarna graag de formulieren zien dat je van iedereen die er op staat toestemming hebt voor publicatie.quote:Op woensdag 25 september 2013 08:42 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Oh, dus omdat ik het waag om op de openbare weg te lopen ben ik gewoon overgeleverd aan elke boerenlul met een camera die van zichzelf vindt dat ie een fantastische straatfotograaf is en zonder toestemming foto's van mij op het internet mag plaatsen? Dacht het niet. Trouwens, nog nergens zulke onbeschofterikken meegemaakt als onder straatfotografen.
En als we dat gaan doortrekken... ook de formulieren dat je toestemming heb om foto's van het gebouw te publiceren. Daar wil een architect dan ook nog wat inbreng van hebben.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:08 schreef kanovinnie het volgende:
Inderdaad. Ik zal wel even op je website/flickr kijken of je een keer een foto van een gebouw in de stad hebt gepubliceerd. Dan wil ik daarna graag de formulieren zien dat je van iedereen die er op staat toestemming hebt voor publicatie.
Inderdaad!quote:Op woensdag 25 september 2013 10:11 schreef bakkerl het volgende:
[..]
En als we dat gaan doortrekken... ook de formulieren dat je toestemming heb om foto's van het gebouw te publiceren. Daar wil een architect dan ook nog wat inbreng van hebben.
Ja, zo is het wel hoor, iedereen mag op de openbare weg foto's van je maken. En als jij je beroept op portretrecht, dat krijg je ook niet zomaar. Jij moet je redelijk belang aantonen. Er zijn voorbeelden dat iemand is gefotografeerd zonder vragen, hij in een boek werd opgenomen en hij geen poot had om op te staan.quote:Op woensdag 25 september 2013 08:42 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Oh, dus omdat ik het waag om op de openbare weg te lopen ben ik gewoon overgeleverd aan elke boerenlul met een camera die van zichzelf vindt dat ie een fantastische straatfotograaf is en zonder toestemming foto's van mij op het internet mag plaatsen? Dacht het niet.
Straatfotografie?quote:Op woensdag 25 september 2013 09:04 schreef Schanulleke het volgende:
Bedankt allemaal!
Ik denk nog na over een thema. Ik kom er zsm op terug.
Wat is je definitie van "normaal" in deze?quote:Op woensdag 25 september 2013 10:22 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja, zo is het wel hoor, iedereen mag op de openbare weg foto's van je maken. En als jij je beroept op portretrecht, dat krijg je ook niet zomaar. Jij moet je redelijk belang aantonen.
Dat gezegd hebbende, ik maak foto's zonder toestemming, post ze soms ook, op mijn FB zie je veel van dat soort foto's, maar als er geen nieuwswaarde aan zit en iemand vraagt het me normaal dan publiceer ik ze niet.
Je mag altijd boven mij eindigenquote:Op woensdag 25 september 2013 09:30 schreef Ticootje het volgende:
Boven SunChaser eindigen is altijd top!
Een goede guerellia straatfotograaf zorgt ervoor dat je hem of haar niet eens ziet of meteen al is verdwenen.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wat is je definitie van "normaal" in deze?
Ik snap dat als iemand schreeuwend op je af komt en dingen gaat "eisen" dat het niet onder normaal valt. Maar waar ligt de grens? Is dat per situatie verschillend?
Natuurlijk, maar jij krijgt blijkbaar soms wel die vragen. En vandaar ook mijn vraag waar voor jou de grens ligt, als die al te bepalen is.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:32 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Een goede guerellia straatfotograaf zorgt ervoor dat je hem of haar niet eens ziet of meteen al is verdwenen.
Ik krijg nooit vragen, maar ik maak in opdraht van de krant veel straatportretfotos en als iemand dan zn arm voor zn gezicht doet weet je dat diegene niet wilquote:Op woensdag 25 september 2013 10:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar jij krijgt blijkbaar soms wel die vragen. En vandaar ook mijn vraag waar voor jou de grens ligt, als die al te bepalen is.
quote:Op woensdag 25 september 2013 10:27 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Je mag altijd boven mij eindigenZeker met een aardbei
OK, dan begreep ik je opmerking blijkbaar verkeerd.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:41 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik krijg nooit vragen, maar ik maak in opdraht van de krant veel straatportretfotos en als iemand dan zn arm voor zn gezicht doet weet je dat diegene niet wil
Je had m nog kunnen inzenden op de 21equote:Op woensdag 25 september 2013 11:44 schreef over_hedge het volgende:
Jammer ik was te laatanders had ik met deze mee gedaan:
[ afbeelding ]
Nee, dat hoeft niet.quote:Op woensdag 25 september 2013 11:43 schreef Ener-G het volgende:
Vanaf de openbare weg filmen/fotograferen mag, maar om te publiceren moet je doorgaans wel een 'model release' hebben.
Ik vind helemaal niet dat ik boven de wet sta. Maar ik voel me ernstig in mijn privacy aangetast als er iemand met een camera op mij richt. Ik zal ook altijd erop afstappen en eisen dat een foto verwijderd wordt. Puur gevoelsmatige kwestie. Ik weet dat ik geen poot heb om op te staan, als er ooit iets gepubliceerd wordt waar ik op voorkom, maar ik vind het een hele nare gedachte, en kan er goed ziek van worden als ik erover nadenk dat zoiets er al kan zijn. Ik kan daar niets aan doen, dat ik dergelijke gevoelens heb. Ik begrijp dan weer niet dat andere mensen het zo raar vinden dat ik er heel erge grote moeite mee heb als iemand een camera in mijn richting steekt.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:06 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Zo is dat wettelijk wel geregeld, dus ik snap je boosheid niet zo goed. Of vind je dat je boven de wet staat?
Tja ik kwam de 20e terug van vakantie, dus niet aangedacht. Moet sowieso nog erg veel fotos bewerken.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:00 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Je had m nog kunnen inzenden op de 21e
Je zult op mijn website/Flickr geen foto's tegenkomen waar mensen opstaan, aangezien ik die niet maak. Of alleen op een manier, waarbij het onmogelijk is om iemand te herkennen. En dan nog heb ik moeite met ze op internet te plaatsen. Ik hou me dan ook liever bij landschappen en natuur.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik zal wel even op je website/flickr kijken of je een keer een foto van een gebouw in de stad hebt gepubliceerd. Dan wil ik daarna graag de formulieren zien dat je van iedereen die er op staat toestemming hebt voor publicatie.
Die zou van mij echt een mep in zijn smoel krijgen.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:25 schreef SunChaser het volgende:
Ultieme straatfotografieheld is Bruce Gilden, die flitst je gewoon recht in je bek
Let op het woordje 'doorgaans'.quote:
Owwwwwwwww!quote:Op woensdag 25 september 2013 11:44 schreef over_hedge het volgende:
Jammer ik was te laatanders had ik met deze mee gedaan:
[ afbeelding ]
Ethiek is iets anders, daar heb je dus geen release voor nodig. Ik heb nog nooit gewerkt met een release en zeker al 5000 fotos gepuliceerd de afgelopen 2 jaarquote:Op woensdag 25 september 2013 12:21 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Let op het woordje 'doorgaans'.
Of je met of zonder release publiceert ligt verder helemaal aan je eigen ethiek en instelling.
Bij mij ook niet.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:20 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Je zult op mijn website/Flickr geen foto's tegenkomen waar mensen opstaan, aangezien ik die niet maak. Of alleen op een manier, waarbij het onmogelijk is om iemand te herkennen. En dan nog heb ik moeite met ze op internet te plaatsen. Ik hou me dan ook liever bij landschappen en natuur.
Alleen van mijn familie en vrienden maak ik foto's die ik, wanneer ze ze eerst zelf op het internet hebben geplaatst, ook wel eens op het WWW zet.
Vette foto's!!quote:Op woensdag 25 september 2013 13:15 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Bij mij ook niet.
http://www.flickr.com/photos/ferrybb123/sets/72157625977841653/![]()
Ik heb er volledig schijt aan en vind het nog leuk om te doen ook. Misschien weer eens een rondje stad doen met de camera want de foto's zijn altijd verschillend. En ik heb juist vaak leuke reactie gekregen.
Tnxsquote:
De troll in mij denkt aan foto compositie/ photoshop. Serieus. Maar ik speel ook nog met mistig. Het is er wel de maand voor, maar ben ook een beetje bang voor wat er met Gouden Uur gebeurde, omdat je het aantal fotografie-uren behoorlijk beperkt.quote:
Staat er in de OP niet de naam die de wedstrijd gewonnen heeft?quote:Op woensdag 25 september 2013 21:01 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zie net dat het lijstje in de OP met onderwerpen niet meer compleet is. Ook staat er een foutje in. Ik koos Gouden Uur, niet Nalbandian.
Mist kan je als het echt moet ook op kleine schaal maken, da's met het Gouden Uur wat lastiger.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:01 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
De troll in mij denkt aan foto compositie/ photoshop. Serieus. Maar ik speel ook nog met mistig. Het is er wel de maand voor, maar ben ook een beetje bang voor wat er met Gouden Uur gebeurde, omdat je het aantal fotografie-uren behoorlijk beperkt.
Ik zie net dat het lijstje in de OP met onderwerpen niet meer compleet is. Ook staat er een foutje in. Ik koos Gouden Uur, niet Nalbandian.
Ik heb geen uitsluitsel nog...
Nee, de bedenker staat er achter. Ik won bv gezondheidszorg en koos 'In het donker'. Daarna won ik die en koos ik 'Zelfportret'. Dat klopt met de lijst.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:13 schreef liesje1979 het volgende:
Dus er staat dat Sjiep het gouden uur koos.
Dan is dat inmiddels veranderd.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:40 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Nee, de bedenker staat er achter. Ik won bv gezondheidszorg en koos 'In het donker'. Daarna won ik die en koos ik 'Zelfportret'. Dat klopt met de lijst.
Als het thema mist zou zijn (en niet mistig), dan kun je iemand fotograferen die net zijn bus mist en heb je meteen ook straatfotografie te pakken.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:39 schreef Fogel het volgende:
Mist kan je als het echt moet ook op kleine schaal maken, da's met het Gouden Uur wat lastiger.
Dit geldt alleen in het geval van portretten gemaakt in opdracht. Straatfotogafie mag je nog steeds zonder toestemming publicerenquote:Op woensdag 25 september 2013 12:36 schreef Ener-G het volgende:
Good for you. Dat je er 5000 keer mee weg gekomen bent heeft niks te maken met dat je wel degelijk wat juridische trammelant kan verwachten als je foto bijvoorbeeld wordt gekocht en gebruikt wordt voor een grote campagne.
Zoals ik al schreef, de meeste geportretteerden op straat hebben geen flauw benul van hun rechten en zullen ook geen actie ondernemen.
Dat ligt bijvoorbeeld in de VS ook iets anders dan hier in NL, in de VS sue'en mensen je sneller vanwege de manier waarop het rechtssysteem is opgezet, met pro deo advocaten.
Feit blijft dat je vaak wel degelijk een model release nodig hebt
Jij eet vaak mosterd als desert?quote:Op woensdag 25 september 2013 22:24 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Dit geldt alleen in het geval van portretten gemaakt in opdracht. Straatfotogafie mag je nog steeds zonder toestemming publiceren
quote:Op woensdag 25 september 2013 22:27 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Jij eet vaak mosterd als desert?
Uit de OPquote:
Dus lang kan het niet meer duren voordat we het nieuwe onderwerp wetenquote:De winnaar dient na 1 dag dat bekend is dat hij de winnaar is het thema bekend te maken.
Dat wist ik niet eens. Vanmorgen op de fiets bedacht ik het ineens. Een onderwerp dat overal wel aanwezig is en waarmee je denk ik heel veel kanten uit kan: Water.quote:Op donderdag 26 september 2013 20:25 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Uit de OP
[..]
Dus lang kan het niet meer duren voordat we het nieuwe onderwerp weten
Ik zal Puala even vragen het topic uit Google te filterenquote:Op donderdag 26 september 2013 23:19 schreef Schanulleke het volgende:
Ben benieuwd wanneer we de eerste druppelfoto gaan zien
Zoiets? Dit was de inzending van Nalbandian 2 maand terugquote:Op donderdag 26 september 2013 23:19 schreef Wiebeldak het volgende:
Tof onderwerp.
Ik doe deze ronde weer mee en heb dan ook meteen een goed idee. De foto heb ik al eens gemaakt maar die kan ik zo opnieuw maken.
Nee totaal iets anders maar ik hoef er de deur ook neit voor uit.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:22 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Zoiets? Dit was de inzending van Nalbandian 2 maand terug
[ afbeelding ]
nicequote:Op donderdag 26 september 2013 23:33 schreef Wiebeldak het volgende:
[ afbeelding ]
Maar dan opnieuw en net weer wat anders
Tnxquote:
helemaal vergeten dat ik ook iets waterdichts hebquote:Op donderdag 26 september 2013 23:43 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Tnx![]()
Misschien dat ik nog wat anders verzin. Ik heb een waterdichte compact camera die voor dit onderwerp wel erg handig kan zijnIk gebruik hem bijna nooit dus dan is dit een mooie mogelijkheid.
ja, alleen kun je met een regenjas geen foto's maken he.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:44 schreef SunChaser het volgende:
helemaal vergeten dat ik ook iets waterdichts heb
Ik doe een condoom om mn cameraquote:Op vrijdag 27 september 2013 08:58 schreef Weakling het volgende:
[..]
ja, alleen kun je met een regenjas geen foto's maken he.
Met wat glijmiddel in plaats van vaseline op de lens om een mooie softfocus te krijgen?quote:
idd voor de blurred linesquote:Op vrijdag 27 september 2013 09:07 schreef Weakling het volgende:
[..]
Met wat glijmiddel in plaats van vaseline op de lens om een mooie softfocus te krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |