Mja ik ben dan ook geen fotograve. Gewoon meer iemand die vaak mooie dingen ziet en die graag vast wil leggen met 1 druk op de knop.quote:Op woensdag 25 september 2013 00:02 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Soms werkt 'simpel' het beste
Dan ben je toch een fotograaf, je legt mooie dingen vastquote:Op woensdag 25 september 2013 00:05 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Mja ik ben dan ook geen fotograve. Gewoon meer iemand die vaak mooie dingen ziet en die graag vast wil leggen met 1 druk op de knop.
quote:Op woensdag 25 september 2013 00:06 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dan ben je toch een fotograaf, je legt mooie dingen vast
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar definieer dan wat je bedoelt met simpel? Alledaagse dingen misschien?
Ik maak dan ook geen fotos om ergens iets te winnen. Ik maak fotos, ik ben geen fotograafquote:Op woensdag 25 september 2013 00:04 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Das meer omdat abstract het minder goed doet, jouw foto is vrij abstract. Out of the box wordt wel gewaardeerd maar is vaak toch geen nr 1 omdat je er van moet houden
En ik vind het leuk dat je meedoet!quote:Op woensdag 25 september 2013 00:08 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik maak dan ook geen fotos om ergens iets te winnen. Ik maak fotos, ik ben geen fotograaf
quote:Op woensdag 25 september 2013 00:08 schreef liesje1979 het volgende:
[..]Simpel staat tussen aanhalingstekensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar definieer dan wat je bedoelt met simpel? Alledaagse dingen misschien?
Ik bedoel zonder poespas, geen extreme bewerkingen, geen uitgedachte poses, geen in scene gezette situaties.
Inderdaad, de ervaring is wat moeilijk over te brengen. Koud, donker, vochtig en op sommige plekken mistig en om daar te komen eerst een flink eind naar onder klimmen. Daar zie je weinig van terug op de fotoquote:Op woensdag 25 september 2013 00:09 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
En ik vind het leuk dat je meedoet!En wat ik schreef, ik kan me echt voorstellen dat het sprookjesachtig geweest was om te ervaren. Het komt alleen niet zo tot zijn recht op de foto. Zeg daarmee niet dat ik het beter kan, geen idee.
Ok, dan begrijp ik je. Klopt ook wel al hoewel ik soms ook wel in scene dingen denk, maar daar ben ik gewoon te lui voor.quote:Op woensdag 25 september 2013 00:10 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Simpel staat tussen aanhalingstekens
Ik bedoel zonder poespas, geen extreme bewerkingen, geen uitgedachte poses, geen in scene gezette situaties.
Ik hou van dat soort foto's, sommigen vinden t kiekjes of snapshots maar ik ben gek op snapshotsquote:Op woensdag 25 september 2013 00:14 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ok, dan begrijp ik je. Klopt ook wel al hoewel ik soms ook wel in scene dingen denk, maar daar ben ik gewoon te lui voor.
nog een keer....quote:
De keer dat we dat gehad hebben, hebben ze samen iets verzonnenquote:Op woensdag 25 september 2013 00:24 schreef SunChaser het volgende:
Wat zijn eik de regels als er 2 winnaars zijn?
Of samen 1 thema kiezen
Of allebei en dan een poll onder de deelnemers van die maand?
Ik ook, ik zie ook vaak hele "mooie" mensen die ik heel graag wil bewaren, en dan jeukt mijn camera in mijn tas als ik hem bij me heb maar ik durf dat niet zo goed. Vraag wel eens of ik een foto mag maken. Mag tot nu toe altijd maar dan is het onverwachte er af.quote:Op woensdag 25 september 2013 00:16 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik hou van dat soort foto's, sommigen vinden t kiekjes of snapshots maar ik ben gek op snapshots
ik vraag nooit, het is straatfotografie op de openbare wegquote:Op woensdag 25 september 2013 00:29 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik ook, ik zie ook vaak hele "mooie" mensen die ik heel graag wil bewaren, en dan jeukt mijn camera in mijn tas als ik hem bij me heb maar ik durf dat niet zo goed. Vraag wel eens of ik een foto mag maken. Mag tot nu toe altijd maar dan is het onverwachte er af.
Oh, dus omdat ik het waag om op de openbare weg te lopen ben ik gewoon overgeleverd aan elke boerenlul met een camera die van zichzelf vindt dat ie een fantastische straatfotograaf is en zonder toestemming foto's van mij op het internet mag plaatsen? Dacht het niet. Trouwens, nog nergens zulke onbeschofterikken meegemaakt als onder straatfotografen.quote:Op woensdag 25 september 2013 00:34 schreef SunChaser het volgende:
[..]
ik vraag nooit, het is straatfotografie op de openbare weg
Zo is dat wettelijk wel geregeld, dus ik snap je boosheid niet zo goed. Of vind je dat je boven de wet staat?quote:Op woensdag 25 september 2013 08:42 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Oh, dus omdat ik het waag om op de openbare weg te lopen ben ik gewoon overgeleverd aan elke boerenlul met een camera die van zichzelf vindt dat ie een fantastische straatfotograaf is en zonder toestemming foto's van mij op het internet mag plaatsen? Dacht het niet. Trouwens, nog nergens zulke onbeschofterikken meegemaakt als onder straatfotografen.
Inderdaad. Ik zal wel even op je website/flickr kijken of je een keer een foto van een gebouw in de stad hebt gepubliceerd. Dan wil ik daarna graag de formulieren zien dat je van iedereen die er op staat toestemming hebt voor publicatie.quote:Op woensdag 25 september 2013 08:42 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Oh, dus omdat ik het waag om op de openbare weg te lopen ben ik gewoon overgeleverd aan elke boerenlul met een camera die van zichzelf vindt dat ie een fantastische straatfotograaf is en zonder toestemming foto's van mij op het internet mag plaatsen? Dacht het niet. Trouwens, nog nergens zulke onbeschofterikken meegemaakt als onder straatfotografen.
En als we dat gaan doortrekken... ook de formulieren dat je toestemming heb om foto's van het gebouw te publiceren. Daar wil een architect dan ook nog wat inbreng van hebben.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:08 schreef kanovinnie het volgende:
Inderdaad. Ik zal wel even op je website/flickr kijken of je een keer een foto van een gebouw in de stad hebt gepubliceerd. Dan wil ik daarna graag de formulieren zien dat je van iedereen die er op staat toestemming hebt voor publicatie.
Inderdaad!quote:Op woensdag 25 september 2013 10:11 schreef bakkerl het volgende:
[..]
En als we dat gaan doortrekken... ook de formulieren dat je toestemming heb om foto's van het gebouw te publiceren. Daar wil een architect dan ook nog wat inbreng van hebben.
Ja, zo is het wel hoor, iedereen mag op de openbare weg foto's van je maken. En als jij je beroept op portretrecht, dat krijg je ook niet zomaar. Jij moet je redelijk belang aantonen. Er zijn voorbeelden dat iemand is gefotografeerd zonder vragen, hij in een boek werd opgenomen en hij geen poot had om op te staan.quote:Op woensdag 25 september 2013 08:42 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Oh, dus omdat ik het waag om op de openbare weg te lopen ben ik gewoon overgeleverd aan elke boerenlul met een camera die van zichzelf vindt dat ie een fantastische straatfotograaf is en zonder toestemming foto's van mij op het internet mag plaatsen? Dacht het niet.
Straatfotografie?quote:Op woensdag 25 september 2013 09:04 schreef Schanulleke het volgende:
Bedankt allemaal!
Ik denk nog na over een thema. Ik kom er zsm op terug.
Wat is je definitie van "normaal" in deze?quote:Op woensdag 25 september 2013 10:22 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja, zo is het wel hoor, iedereen mag op de openbare weg foto's van je maken. En als jij je beroept op portretrecht, dat krijg je ook niet zomaar. Jij moet je redelijk belang aantonen.
Dat gezegd hebbende, ik maak foto's zonder toestemming, post ze soms ook, op mijn FB zie je veel van dat soort foto's, maar als er geen nieuwswaarde aan zit en iemand vraagt het me normaal dan publiceer ik ze niet.
Je mag altijd boven mij eindigenquote:Op woensdag 25 september 2013 09:30 schreef Ticootje het volgende:
Boven SunChaser eindigen is altijd top!
Een goede guerellia straatfotograaf zorgt ervoor dat je hem of haar niet eens ziet of meteen al is verdwenen.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wat is je definitie van "normaal" in deze?
Ik snap dat als iemand schreeuwend op je af komt en dingen gaat "eisen" dat het niet onder normaal valt. Maar waar ligt de grens? Is dat per situatie verschillend?
Natuurlijk, maar jij krijgt blijkbaar soms wel die vragen. En vandaar ook mijn vraag waar voor jou de grens ligt, als die al te bepalen is.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:32 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Een goede guerellia straatfotograaf zorgt ervoor dat je hem of haar niet eens ziet of meteen al is verdwenen.
Ik krijg nooit vragen, maar ik maak in opdraht van de krant veel straatportretfotos en als iemand dan zn arm voor zn gezicht doet weet je dat diegene niet wilquote:Op woensdag 25 september 2013 10:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar jij krijgt blijkbaar soms wel die vragen. En vandaar ook mijn vraag waar voor jou de grens ligt, als die al te bepalen is.
quote:Op woensdag 25 september 2013 10:27 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Je mag altijd boven mij eindigenZeker met een aardbei
OK, dan begreep ik je opmerking blijkbaar verkeerd.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:41 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik krijg nooit vragen, maar ik maak in opdraht van de krant veel straatportretfotos en als iemand dan zn arm voor zn gezicht doet weet je dat diegene niet wil
Je had m nog kunnen inzenden op de 21equote:Op woensdag 25 september 2013 11:44 schreef over_hedge het volgende:
Jammer ik was te laatanders had ik met deze mee gedaan:
[ afbeelding ]
Nee, dat hoeft niet.quote:Op woensdag 25 september 2013 11:43 schreef Ener-G het volgende:
Vanaf de openbare weg filmen/fotograferen mag, maar om te publiceren moet je doorgaans wel een 'model release' hebben.
Ik vind helemaal niet dat ik boven de wet sta. Maar ik voel me ernstig in mijn privacy aangetast als er iemand met een camera op mij richt. Ik zal ook altijd erop afstappen en eisen dat een foto verwijderd wordt. Puur gevoelsmatige kwestie. Ik weet dat ik geen poot heb om op te staan, als er ooit iets gepubliceerd wordt waar ik op voorkom, maar ik vind het een hele nare gedachte, en kan er goed ziek van worden als ik erover nadenk dat zoiets er al kan zijn. Ik kan daar niets aan doen, dat ik dergelijke gevoelens heb. Ik begrijp dan weer niet dat andere mensen het zo raar vinden dat ik er heel erge grote moeite mee heb als iemand een camera in mijn richting steekt.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:06 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Zo is dat wettelijk wel geregeld, dus ik snap je boosheid niet zo goed. Of vind je dat je boven de wet staat?
Tja ik kwam de 20e terug van vakantie, dus niet aangedacht. Moet sowieso nog erg veel fotos bewerken.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:00 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Je had m nog kunnen inzenden op de 21e
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |