Die eerste.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was ik deze twee haast vergeten
mag ik even?:quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was ik deze twee haast vergeten
Nee klopt, maarja het is de hoofdweg naar binnenstad van Riga dus dat werkt sowieso nietquote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:45 schreef Isdatzo het volgende:
Die 2e vind ik wel lekker. Jammer dat er nieuwe auto's op de brug rijden, als 't oude auto's waren was het plaatje compleet.. mja, dat heb je zelf niet in de hand natuurlijk
.
Ja cool he... Zo kunnen ze dus ook foto's gemaakt met de Iphone, bijvoorbeeld een foto bij je thuis genomen, de coördinaten uit de exif gehaald worden en met google maps binnen een minuut je huisadres achterhalen...quote:Op zondag 18 juli 2010 23:17 schreef _Loki het volgende:
Zeg, kennen jullie EXIF? Dat je een foto (inclusief gegevens) zowat compleet kan natrekken.
Even een foto van dit topic erbij.
http://regex.info/exif.cgi?dummy=on&url=http%3A%2F%2Fwww.lichtgevoelig.net%2Fimages%2F2010-04%2F_dsc9430.jpg
Dat is al een kunst op zich.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:09 schreef Erasmo het volgende:
Met de 645 op een statief proberen op te gaan in het straatbeeld
Dat is wat anders, je kan je zeker in je privacy aangetast voelen. Dat snap ik zeker. Maar eisen kun je niet, wel vragen. En het ligt ook aan t belang. Als het nieuwswaardig heb je al helemaal niks dat je kunt doen.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:01 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik vind helemaal niet dat ik boven de wet sta. Maar ik voel me ernstig in mijn privacy aangetast als er iemand met een camera op mij richt. Ik zal ook altijd erop afstappen en eisen dat een foto verwijderd wordt. Puur gevoelsmatige kwestie. Ik weet dat ik geen poot heb om op te staan, als er ooit iets gepubliceerd wordt waar ik op voorkom, maar ik vind het een hele nare gedachte, en kan er goed ziek van worden als ik erover nadenk dat zoiets er al kan zijn. Ik kan daar niets aan doen, dat ik dergelijke gevoelens heb. Ik begrijp dan weer niet dat andere mensen het zo raar vinden dat ik er heel erge grote moeite mee heb als iemand een camera in mijn richting steekt.
Is er een algemeen geldende definitie van nieuwswaardig? Of mag de uitgever dat zelf bepalen?quote:Op woensdag 25 september 2013 12:04 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat is wat anders, je kan je zeker in je privacy aangetast voelen. Dat snap ik zeker. Maar eisen kun je niet, wel vragen. En het ligt ook aan t belang. Als het nieuwswaardig heb je al helemaal niks dat je kunt doen.
Wie bepaalt nieuwswaarde? Jij, als fotograaf?quote:Op woensdag 25 september 2013 12:04 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat is wat anders, je kan je zeker in je privacy aangetast voelen. Dat snap ik zeker. Maar eisen kun je niet, wel vragen. En het ligt ook aan t belang. Als het nieuwswaardig heb je al helemaal niks dat je kunt doen.
Ook als ik een foto gebruik voor een campagne of foto zal de rechter niet meteen zeggen, dat mag niet. Ik zal zo ff wat jurispudentie zoekenquote:Op woensdag 25 september 2013 12:36 schreef Ener-G het volgende:
Good for you. Dat je er 5000 keer mee weg gekomen bent heeft niks te maken met dat je wel degelijk wat juridische trammelant kan verwachten als je foto bijvoorbeeld wordt gekocht en gebruikt wordt voor een grote campagne.
Zoals ik al schreef, de meeste geportretteerden op straat hebben geen flauw benul van hun rechten en zullen ook geen actie ondernemen.
Dat ligt bijvoorbeeld in de VS ook iets anders dan hier in NL, in de VS sue'en mensen je sneller vanwege de manier waarop het rechtssysteem is opgezet, met pro deo advocaten.
Feit blijft dat je vaak wel degelijk een model release nodig hebt
degene die het publiceert. Een krant, een blog. Als je als gefotografeerde of als gefilmde het er niet mee eens bent moet jij stappen ondernemenquote:
Hangt gewoon heel erg af van de situatie, elk geval is weer anders.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:45 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ook als ik een foto gebruik voor een campagne of foto zal de rechter niet meteen zeggen, dat mag niet. Ik zal zo ff wat jurispudentie zoeken
En op het moment dat je stappen onderneemt, zal of de afbeelding al niet meer nieuwswaardig en zal de foto zonder weerstand verwijderd worden, of begint het barbra streisand effect.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:58 schreef SunChaser het volgende:
degene die het publiceert. Een krant, een blog. Als je als gefotografeerde of als gefilmde het er niet mee eens bent moet jij stappen ondernemen
Ligt aan de persoon, die Bruce was natuurlijk een knipoog, zo werk ik iig niet. Doorgaans weet iemand niet eens dat ik foto's maak omdat ik het moment zo puur mogelijk wil houdenquote:Op woensdag 25 september 2013 12:35 schreef ElizabethR het volgende:
Ik weet wel dat ik straatfotografen over het algemeen genomen enorme lomperikken vind, die nergens rekening mee houden, en alleen maar voor zichzelf bezig zijn. Die YouTube die je plaatste in dat andere topic, walgelijk, echt! En de foto's zijn nog lelijk ook.
Het meer dat ik ben van point en shoot en verder lopen alsof er niks aan de hand is.quote:Op woensdag 25 september 2013 13:08 schreef Ener-G het volgende:
Juist als je gaat sneaken maak je je verdacht. Don't be a creep
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |