abonnement Unibet Coolblue
pi_130469333
Welkom in het grote Studeren en stage in het buitenland topic op Fok!

In dit topic kan je dus al je vragen kwijt en ervaringen delen met betrekking tot het studeren en/of stagelopen in het buitenland.

Waar moet je rekening mee houden
Voor alles geldt: begin er vroeg genoeg mee! Alles kost meer tijd dan je denkt.
Wat is vroeg genoeg? Laten we zeggen, een jaar voor de geplande vertrekdatum.

Studie
Hoe het aanmelden voor een studie in het buitenland gaat verschilt nogal per onderwijsinstelling. Meeste universiteiten/hogescholen hebben uitwisselingsprogramma's waarin je mee kan draaien. Daarnaast kan je gaan als "free mover". Dit betekent dat je zelf bepaald waar je heen gaat, maar dan moet je ook alles zelf regelen. Denk aan contact leggen met de school, je ETCs meenemen naar het buitenland, beurzen aanvragen etc.

Stage
Stages zijn steeds makkelijker te regelen. Helaas zijn scholen hier vaak niet zo actief in en moet je erop voorbereid zijn dit allemaal zelf te mogen regelen door vooral veel contacten te leggen en veel, véél te googlen op interessante bedrijfssoorten. Je kan kiezen voor een bemiddelingsbureau (zie links hieronder).

Huisvesting
Huisvesting voor studenten is in het buitenland vaak heel anders geregeld dan in Nederland. Veel buitenlandse universiteiten hebben enorme campussen. Prijzen varieren ook enorm. Bekijk ruim voor vertrek hoe dit het beste in het land van jouw bestemming geregeld kan worden.
Je kan je woonadres gewoon wijzigen via een wijzigingsformulier van de DUO. Hiervoor is een speciaal formulier te vinden, te vinden op http://www.duo.nl/particu(...)n-het-buitenland.asp . Met het formulier dat op deze pagina staat geef je je buitenlandse adres door, je woonsituatie en vraag je een OV vergoeding aan.

De OV vergoeding bedraagt in 2014 ¤102,29

Het is ook handig om een machtiging in te vullen zodat thuisblijvers (bijvoorbeeld je ouders)
hier nog zaken wat betreft de DUO kunnen regelen mocht dit nodig zijn.

Verzekeringen
Je moet natuurlijk goed verzekerd zijn in het buitenland. Soms dekt je doorlopende reisverzekering je verblijf in het buitenland maar vaak niet voor langer dan 3 maanden. de AON is een goedkoop alternatief voor studenten. Je ziektekostenverzekering dekt vaak ook in het buitenland (met vaak een maximum van een jaar). Wat dat betreft hoef je dan geen extra verzekering.

Financiën
Heel leuk natuurlijk dat studeren in het buitenland, maar het kost toch veel geld.
Enkele tips:
• Als je voor je studie een tijdje in het buitenland verblijft is er vaak de mogelijkheid om een beurs aan te vragen. Zo heb je de Erasmusbeurs voor studies in europa en de Leonardo Davinci beurs voor stagaires in europa. Voor deze beide beurzen moet je wel nog altijd ingeschreven staan bij een Nederlandse hoge school of universiteit.
• Veel uni's/scholen hebben eigen beurzen voor hun studenten. Informeer hiervoor bij je eigen onderwijsinstelling. Overige beurzen staan op Beursopener
• Lever je OV-jaarkaart in, dan heb je recht op OV vergoeding (102,29 euro per maand).
• Verhuur je kamer onder, spreekt voor zich, hiervoor staan standaardcontracten op kamernet
• Sommige uitwisselingsuniversiteiten hebben beurzen waar je ook als buitenlandse student recht op hebt. Kijk dit goed na!
• In veel landen is het moeilijk om geld op te nemen met je bankpas. Daarom is het aan te raden om een creditcard aan te schaffen. Kan je gewoon via je eigen bank regelen. Het is nog wel aan te raden om te kijken welke maatschappij ze mee samenwerken aangezien sommige kaarten niet overal evenveel geaccepteerd worden.

Visum
Voor veel landen heb je een visum nodig om daar voor langere tijd te verblijven. Dit zijn vaak flinke procedures, dus zoek goed uit welke je nodig hebt en wat je ervoor moet doen. Het verschilt nogal per land/visum. Vraag informatie aan bij de ambassade van dat land (Overzicht)

Vaccinaties
Voor de wat exotischere bestemmingen moet je inentingen. Kijk op GezondOpReis wat er voor jouw bestemming wordt aangeraden. De meeste GGDs doen deze vaccinaties en veel aanvullende verzekeringen vergoeden dit (gedeeltelijk)

nuttige links
Wilweg, compleet en erg handig overzicht
Isic Student Card Voor veel kortingen wereldwijd
www.leo-net.org
www.globalplacement.com
www.stagemotor.nl Stagevacatures, sommigen buiten NL.
www.eurostage.org
www.placement-uk.com Bemiddeling voor de UK
www.ips-lippmann.com
www.nuffic.nl Alles omtrend financiering, beurzen enz.
www.joho.nl Algemene wereldreisorganisatie, met info over heeeel veel onderwerpen. Moet wel eerst donauteur worden (zo'n 15 euro per jaar).
www.wereldstage.com Stagebemiddeling
www.stageplaza.nl Voor stagevacatures
www.go-europe.nl Veel info over o.a stage, studie, au pair etc binnen europa.
www.travelactive.nl Allerlei soorten reizen en buitenlands werk
www.aiesec.nl Veel over buitenlandse stages over de hele wereld
www.beursopener.nl Handige zoeksite voor (studie)beurzen
www.studeren-in-het-buitenland.nl Verzameling met links voor o.a bemiddeling, certificaten en taalcursussen
www.hobsons.com
www.esn.nl
www.wijsopreis.nl
www.fulbright.nl
www.europracticum.nl
www.jint.be
www.kilroytravels.nl Voor o.a goedkope tickets, visa voor de USA etc.
www.studytrack.com
www.stagehuis.nl Stagebemiddeling voor Australië, New Zealand, Malta, Canada en China.

8-) Studie huidig:

• GotenSSJ - Solna (Stockholm) - Zweden
• motorbloempje - Verenigd Koninkrijk
• Nithosm - San Jose, Costa Rica
• Oliviertje1994 - London, Verenigd Koninkrijk

8-) Stage huidig:

• _Loki - Melbourne, Australië

8-) Weer terug (stage én studie):
• fh101 - Queen's University, Canada

8-) Wannabe's:
• MaxC - Melbourne, Australië (per 1-2-2013)
• shaderon - Sydney, Australië
• truttebelletje - Sydney, Australië (per 1-2-2013)
• Thom90 - Denton, University of North Texas, USA (per 9-1-2013)

Aanvullingen voor deze OP zijn uiteraard welkom. DM/PM dan motorbloempje even met een link naar je post waarin je de OP quote met je aanpassingen.

Vorige delen
Voor de vorige delen klik je op de topictitel, dan kom je bij de reeks terecht.

[ Bericht 2% gewijzigd door motorbloempje op 08-07-2014 12:43:02 ]
Ja doei.
pi_130471486
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 07:56 schreef De_Fietser het volgende:

[..]

interessant! Wat voor opleiding ga je doen?
Ik studeer zelf International Business and Languages aan de Hanze Hogeschool in Groningen.
Tijdens deze studie pak ik van verschillende opleidingen bepaalde vakken (Cultuur, Marketing, Onderhandeling en talen) die bij mijn interesses en studie aansluiten.
pi_130481109
Heb ik me hier alweer gemeld? Volgens mij niet.

Ik ben inmiddels weer 3,5 week terug vanuit the land of Oz. Vreselijk vermaakt hoewel ik me af en toe wel eenzaam voelde.
Ik mis m'n drukke sociale leventje van daar wel erg.
pi_130481137
druk sociaal leven, maar toch eenzaam?
pi_130497726
Je moet iedereen weer helemaal opnieuw leren kennen, dus echt mensen die je goed kent heb je er niet. Dat is vreemd soms.
pi_130497926
hmm ja ok, ik kan best goed chillen met vreemde mensen. maar kan ook wel begrijpen dat je je oude leven wat mist, omdat echt alles nieuw is. ik moet nu wel een keer beginnen met regelen, heb wat data nodig van school wat ze niet sturen dus deze week maar eens langs gaan.
pi_130630867
Ik tvp dit topic even. Ik moet over precies een jaar in het buitenland zitten, maar moet al over 2 maanden m'n definitieve keuze doorgeven. Heb afgelopen zomer full time gewerkt om geld bij elkaar te sparen voor m'n trip. Moet 1 semester naar 't buitenland om te studeren, en daarnaast mag ik ervoor kiezen om ook m'n stage in het daaropvolgende semester in het buitenland te doen.

M'n droom was om naar San Francisco te gaan, maar na wat verslagen te hebben gelezen van andere studenten die daarheen zijn geweest haak ik toch af. Ze hebben 't over kosten die kunnen oplopen tot 8/10.000 dollar, en dat geld heb ik simpelweg niet :'(

Daarnaast krijg je natuurlijk geen beurs als je buiten Europa gaat, dus ook dat speelt weer mee als het om de financiën gaat.

Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar Halifax (Dalhousie), Edmonton (MacEwan) of anders wellicht Kopenhagen als ik dan toch voor Europa moet gaan.

Nouja, heb dus nog een maand of 2 om de boel op een rijtje te krijgen, maar vind het wel lastig allemaal.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_130630938
Bij ons waren er wel studenten die een half jaar met beurs in de VS konden studeren; kostte volgens mij helemaal niet zoveel meer dan de Europastudenten. Wellicht wel alleen voorbehouden aan studenten amerikanistiek, weet niet wat je zelf studeert?
Ja doei.
pi_130630950
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 12:23 schreef motorbloempje het volgende:
Bij ons waren er wel studenten die een half jaar met beurs in de VS konden studeren; kostte volgens mij helemaal niet zoveel meer dan de Europastudenten. Wellicht wel alleen voorbehouden aan studenten amerikanistiek, weet niet wat je zelf studeert?
Ah wel handig om dat even te vermelden inderdaad. International Business and Languages aan de HAN.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_130630983
Oh, van hbo-mogelijkheden weet ik dan weer echt net niets af :') :P
Ja doei.
pi_130631097
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 12:25 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, van hbo-mogelijkheden weet ik dan weer echt net niets af :') :P
Haha. Nouja, laten we het erop houden dat Amerika gewoon altijd een duur geintje is. Maar dat geldt natuurlijk ook wel voor Canada.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_130631114
Ik wacht wel gewoon tot me een baan wordt aangeboden daar 8-) ofzo :P
Ja doei.
pi_130631323
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 12:28 schreef motorbloempje het volgende:
Ik wacht wel gewoon tot me een baan wordt aangeboden daar 8-) ofzo :P
Haha, succes :D Ik zie dat jij in Hull woont? Daar kan ik ook heen. Evenals Kingston wat me ook wel aantrekt trouwens.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_130631417
Niet meer :) Woon nu in de buurt van Barnsley, tussen Leeds en Sheffield in :)
Ja doei.
pi_131039931
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 12:39 schreef motorbloempje het volgende:
Niet meer :) Woon nu in de buurt van Barnsley, tussen Leeds en Sheffield in :)
Hey motorbloempje, weet jij toevallig hoe je gehandicaptenzorg naar het Engels vertaald? Ik ben nu bezig met m'n master en werk daarnaast met verstandelijk gehandicapten wat ik echt heel leuk vind. Ben nu een beetje aan het kijken of ik misschien nog een tijdje in het Engelstalige buitenland stage kan lopen of kan werken, maar dan is het wel handig om een verzamelnaam te hebben ;)
pi_131049142
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 12:23 schreef motorbloempje het volgende:
Bij ons waren er wel studenten die een half jaar met beurs in de VS konden studeren; kostte volgens mij helemaal niet zoveel meer dan de Europastudenten. Wellicht wel alleen voorbehouden aan studenten amerikanistiek, weet niet wat je zelf studeert?
Hangt er inderdaad van af, het enige wat je zeker niet hebt is een Erasmusbeurs. Bij mijn opleiding hebben er ook een aantal aan de University of Washington gestudeerd voor een semester en daar waren verder geen extra tuition kosten aan verbonden.

[ Bericht 14% gewijzigd door Paganitzu op 11-09-2013 08:10:02 ]
pi_131054781
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:22 schreef fh101 het volgende:

[..]

Hey motorbloempje, weet jij toevallig hoe je gehandicaptenzorg naar het Engels vertaald? Ik ben nu bezig met m'n master en werk daarnaast met verstandelijk gehandicapten wat ik echt heel leuk vind. Ben nu een beetje aan het kijken of ik misschien nog een tijdje in het Engelstalige buitenland stage kan lopen of kan werken, maar dan is het wel handig om een verzamelnaam te hebben ;)
"Special Needs" wordt wel vaak gebruikt, als in ' I work with children with special needs'.
Ja doei.
pi_131055120
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

"Special Needs" wordt wel vaak gebruikt, als in ' I work with children with special needs'.
Ja die kende ik wel inderdaad, maar dan kom je vaak op scholen uit en dat is nou net iets waar ik geen diploma's of ervaring mee heb ;) Ik kom ook nog vaak mental retardation tegen in studieboeken, of disabilities, maar heb het gevoel dat dat ondertussen niet meer heel vaak gebruik wordt buiten de wetenschap om.

Nja, dank je! Ik ga gewoon eens Google afstruinen en allerlei combinaties proberen :)
pi_131055153
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 12:22 schreef Blistering het volgende:

Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar Halifax (Dalhousie), Edmonton (MacEwan) of anders wellicht Kopenhagen als ik dan toch voor Europa moet gaan.

Oeh, dalhousie university kende ik iemand van. Daarbij is Halifax ook wel leuke stad :) In wat voor studierichting zit je?
pi_131055442
Weet iemand hoe het is om te studeren in Tsjechië praag/brno?
  FOK!fotograaf woensdag 11 september 2013 @ 12:22:21 #21
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_131055465
Nog een maand, dan vertrek ik *O*.

quote:
14s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 12:22 schreef Blistering het volgende:
Daarnaast krijg je natuurlijk geen beurs als je buiten Europa gaat, dus ook dat speelt weer mee als het om de financiën gaat.
Misschien een hele stomme vraag, maar heb je al overwogen om zelf beurzen te gaan zoeken? Natuurlijk is het makkelijk om gewoon een Erasmus aan te vragen, OV-vergoeding en dan verder van je stufi te leven, maar dat is voor bijna geen enkel land te doen zonder dikke spaarrekening. Op nuffic staan genoeg alternatieve beurzen. Voor mezelf sprekend: ik ga 6 maanden stage lopen in Zwitserland zonder stagevergoeding, ook niet bepaald een goedkoop land (begroting staat op bijna 10.000 euro), maar ik heb genoeg beurzen aangevraagd om mijn reis en levensonderhoud volledig van te betalen. Gewoon door beurzen te zoeken/vinden die alleen geld geven aan studenten in een heel specifieke situatie/onderwerp, en die aan te vragen.
pi_131058972
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:08 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Oeh, dalhousie university kende ik iemand van. Daarbij is Halifax ook wel leuke stad :) In wat voor studierichting zit je?
:D Tof! Ik studeer International Business and Languages. Als het financieel haalbaar is dan ga ik Canada ook zeker overwegen!

quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:22 schreef Chemiu het volgende:
Nog een maand, dan vertrek ik *O*.

[..]

Misschien een hele stomme vraag, maar heb je al overwogen om zelf beurzen te gaan zoeken? Natuurlijk is het makkelijk om gewoon een Erasmus aan te vragen, OV-vergoeding en dan verder van je stufi te leven, maar dat is voor bijna geen enkel land te doen zonder dikke spaarrekening. Op nuffic staan genoeg alternatieve beurzen. Voor mezelf sprekend: ik ga 6 maanden stage lopen in Zwitserland zonder stagevergoeding, ook niet bepaald een goedkoop land (begroting staat op bijna 10.000 euro), maar ik heb genoeg beurzen aangevraagd om mijn reis en levensonderhoud volledig van te betalen. Gewoon door beurzen te zoeken/vinden die alleen geld geven aan studenten in een heel specifieke situatie/onderwerp, en die aan te vragen.
Allereerst veel plezier gewenst in Zwitserland! Schitterend land, waar ik ook erg graag kom. Ik kan evt. ook in Basel studeren zag ik, best interessant.

Wat betreft je andere punt, dat is zeker waar. Ik heb buiten Erasmus nog niet gekeken naar andere beurzen. Wellicht dat ik me daar toch eens wat verder in moet gaan verdiepen. Thanks voor de tip.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_131121239
Ik kom even tussendoor met een vraagje: is het verstandig om een bankrekening te openen als je tijdelijk naar de UK gaat om te studeren? Ik zelf dacht eigenlijk dat het niet zo nodig was (ik ga sowieso maar 9 maanden weg), maar mijn moeder denkt dat het wellicht wat voordelen kan hebben. Helaas ben ik niet zo thuis in bankzaken en aangezien hier genoeg mensen waarschijnlijk in een zelfde soort situatie zitten/zaten, dacht ik dat het handig was om het hier te vragen.

Ik heb trouwens wel een credit card. Naast het studeren ben ik nog misschien van plan om een bijbaantje te nemen.

Ik ben echt een noob met dit soort dingen :+
pi_131121509
Ik ging 6 maanden en heb het niet echt gemist, maar het is misschien wel makkelijker met het overmaken van de huur. Helemaal als je daar ook wilt werken.
Shine bright like a diamond.
pi_131122974
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:25 schreef gdbasketcase het volgende:
Ik kom even tussendoor met een vraagje: is het verstandig om een bankrekening te openen als je tijdelijk naar de UK gaat om te studeren? Ik zelf dacht eigenlijk dat het niet zo nodig was (ik ga sowieso maar 9 maanden weg), maar mijn moeder denkt dat het wellicht wat voordelen kan hebben. Helaas ben ik niet zo thuis in bankzaken en aangezien hier genoeg mensen waarschijnlijk in een zelfde soort situatie zitten/zaten, dacht ik dat het handig was om het hier te vragen.

Ik heb trouwens wel een credit card. Naast het studeren ben ik nog misschien van plan om een bijbaantje te nemen.

Ik ben echt een noob met dit soort dingen :+
Ik ken iemand die in Manchester heeft gewerkt en daar ook een rekening heeft geopend, maar die engelsen lopen echt ver achter. Zij gaan net zo vaak naar de bank als wij naar de supermarkt gaan omdat het internet bankieren er nog nauwelijks is. Echt belabberd geregeld daar. Zie het nut van een engelse rekening niet zo, zeker niet als je gaat studeren ipv werken. Zit zelf nu 8 maanden in azie en heb ook geen rekening daar geopend, mis het als kiespijn, kan je nagaan als je in een westers land zit.
pi_131123007
Internetbankieren werkt prima hoor.
Alleen doen ze nog regelmatig dingen met cheques, maar daar zul je als student niet echt last van hebben, zeker niet als je gewoon via de universiteit in accomodatie gaat en dat allemaal via de Student Finance vande uni regelt.
Ja doei.
pi_131123141
Goed om te horen, bedankt voor de reacties :). Ik heb inderdaad een accomodatie via de universiteit en dat is tot nu toe (ik heb al een aanbetaling moeten doen) prima gegaan.
pi_131123329
Ik ga ook studeren in de UK en ga er gewoon vanuit dat het hebben van een Engelse bankrekening wel een stuk handiger is dan een NL. Ga ook voor een jaar.
pi_131126909
Ik volg dit topic al een jaar(zonder te registreren) en in Februari ga ik zelf stage lopen in London, althans dat is de bedoeling. Voorlopig ben ik een aantal sollicitaties aan het schrijven richting grote bedrijven wat toch wel mijn voorkeur heeft. De reden daarvoor is dat ze vaak een persoonlijke begeleider hebben. Ik zoek iets in de Marketing of Sales, welke van de twee maakt niet zo heel veel uit. Zijn er nog mensen met tips of connecties? Ik heb begrepen dat ik het vinden van een kamer/appartement beter kan uitstellen totdat ik in London ben gearriveerd. Moet ik daarnaast nog dingen weten over abonnementen voor mobiele telefoons of dat soort dingetjes?
pi_131127255
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:49 schreef andre347 het volgende:
Ik ga ook studeren in de UK en ga er gewoon vanuit dat het hebben van een Engelse bankrekening wel een stuk handiger is dan een NL. Ga ook voor een jaar.
Heb er zelf een bij HSBC. Was echt zo geopend :)
Ja doei.
pi_131127356
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:21 schreef Festa94 het volgende:
Weet iemand hoe het is om te studeren in Tsjechië praag/brno?
It's awesome! Ik heb alweer twee jaar geleden een half jaar Praag gedaan. Cheap en super stad om te stappen e.d. Zeker voor een studenten tijd ideaal!

Inmiddels zit ik er weer, ditmaal voor stage. Dus mocht je nog meer vragen hebben, let me know!
pi_131127510
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:41 schreef gdbasketcase het volgende:
Goed om te horen, bedankt voor de reacties :). Ik heb inderdaad een accomodatie via de universiteit en dat is tot nu toe (ik heb al een aanbetaling moeten doen) prima gegaan.
Mocht je een bijbaantje willen nemen zou ik wel een Engelse rekening openen. Internationale transacties komen best veel kosten bij kijken (in mijn geval moest er iets van 20 pond betaald worden).

Plus dat het 5 minuten tijd is om zoiets te openen, maakt het allemaal net iets makkelijker.
  FOK!fotograaf vrijdag 13 september 2013 @ 14:27:14 #33
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_131127801
Klein ding om wel in de gaten te houden als je naast je studie ook gaat werken in het buitenland: controleer de eisen van je zorgverzekering even. Bij de mijne mag je 3 maanden in het buitenland werken, maar zodra je een dag meer werkt, vervalt (met terugwerkende kracht) je dekking en moet je dus in het buitenland een nieuwe verzekering aanvragen. Aangezien ik naar een duur land ga, en redelijk wat medische kosten maak, is dat voor mij reden genoeg geen bijbaantje te zoeken (of je wil zwartwerken moet je zelf bedenken).
pi_131129377
Goed dat je het zegt, ik moest toch nog even contact opnemen met mijn zorgverzekeraar en dan zal ik dat gelijk even navragen :).
pi_131129831
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:18 schreef Sautor het volgende:

[..]

Mocht je een bijbaantje willen nemen zou ik wel een Engelse rekening openen. Internationale transacties komen best veel kosten bij kijken (in mijn geval moest er iets van 20 pond betaald worden).

Plus dat het 5 minuten tijd is om zoiets te openen, maakt het allemaal net iets makkelijker.
In Londen valt dat nog vies tegen hoor :X
Shine bright like a diamond.
pi_131135898
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:13 schreef Voltreffer het volgende:

[..]

It's awesome! Ik heb alweer twee jaar geleden een half jaar Praag gedaan. Cheap en super stad om te stappen e.d. Zeker voor een studenten tijd ideaal!

Inmiddels zit ik er weer, ditmaal voor stage. Dus mocht je nog meer vragen hebben, let me know!
:thanx, echt goed om te horen. Ik stuur je binnenkort wel een pm :D
pi_131137386
Misschien weet iemand het hier. Als ik een master in het buitenland doe en vervolgens terug kom naar Nederland en daar een tweede master doe, telt deze dan ook echt als tweede master en moet er instellingsgeld betaalt worden?
pi_131246343
Omdat er weinig stage plekken zijn hier in de omgeving werd mij vandaag voorgesteld door een leraar om eens na te denken over een stage in het buitenland. Het lijkt me opzich wel een avontuur maar omdat het nogal snel moet worden geregeld lijkt het me toch wat te snel te gaan allemaal. Wat gekeken op het internet, Spanje aan de Costa Brava is een vacature, lijkt me best wel relaxed of valt dit in werkelijkheid vies tegen ? Het gaat om 30 weken.
pi_131247590
Ook ik heb interesse in een stage in het buitenland (liefst Europa). Op welke sites vinden jullie deze vacatures voor stagiaires?
pi_131405988
Phoe, bij mij gast het nu allemaal wel heel snel. Vorige week vrijdag het aanbod gekregen voor een stage in Guinee-Bissau. Nog een klein beetje onzekerheid maar misschien zit ik half december in Afrika. Nu kijken wat er allemaal nog geregeld moet worden. Iig nog vaccinaties en vluegticket.
Ter plaatse wordt alles (vervoer, fiets, huisvesting) voor mij geregeld.
Weet iemand iets over beurzen voor stage in Afrika? Ik studeer bos- en natuurbeheer aan de wur
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
  FOK!fotograaf maandag 23 september 2013 @ 12:14:01 #41
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_131474381
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 09:17 schreef dralion13 het volgende:
Phoe, bij mij gast het nu allemaal wel heel snel. Vorige week vrijdag het aanbod gekregen voor een stage in Guinee-Bissau. Nog een klein beetje onzekerheid maar misschien zit ik half december in Afrika. Nu kijken wat er allemaal nog geregeld moet worden. Iig nog vaccinaties en vluegticket.
Ter plaatse wordt alles (vervoer, fiets, huisvesting) voor mij geregeld.
Weet iemand iets over beurzen voor stage in Afrika? Ik studeer bos- en natuurbeheer aan de wur
http://www.wilweg.nl/financiering/beursopener Site van nuffic, staan een heleboel beurzen op.

Nog maar 3 weken, dan begin ik al met mijn buitenlandse stage :o. Alles lijkt geregeld, moet alleen nog even mijn huidige stage afmaken (aaaaah stress!) en ondertussen wil iedereen 'nog snel even' wat van me of afspreken. Ben nog nooit zo populair geweest :').
pi_131475036
Ook ik ben aan het oriënteren voor een stage in het buitenland. Heeft iemand enig idee wat voor bedrijven ik kan verwachten bij AIESEC (op het gebied van economie, global internship program)?
pi_131634654
Ik heb begin augustus mijn stufi aangevraagd voor studeren in het buitenland, nog niks gehoord, heb duo een mail gestuurd of ze de aanvraag uberhaupt hebben ontvangen en heb bericht teruggekregen dat ze bezig zijn met kijken of ik er recht op heb. Nu vroeg ik mij af, omdat ik vrij laat was met aanvragen toch stufi krijg over September? Op de website staat dat je het 3 maanden van te voren moest aanvragen, maar toen wist ik nog niet zeker of ik aangenomen was. En ik lees ook overal dat je geen stufi met terugwerkende kracht krijgt
pi_131638298
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 23:48 schreef IrCute het volgende:
Ik heb begin augustus mijn stufi aangevraagd voor studeren in het buitenland, nog niks gehoord, heb duo een mail gestuurd of ze de aanvraag uberhaupt hebben ontvangen en heb bericht teruggekregen dat ze bezig zijn met kijken of ik er recht op heb. Nu vroeg ik mij af, omdat ik vrij laat was met aanvragen toch stufi krijg over September? Op de website staat dat je het 3 maanden van te voren moest aanvragen, maar toen wist ik nog niet zeker of ik aangenomen was. En ik lees ook overal dat je geen stufi met terugwerkende kracht krijgt
Zit met een soortgelijk probleem, heb ook studiefinanciering pas eind Augustus aangevraagt, maar bij de aanvraag voor studiefinanciering voor studie in het buitenland word je aangeraden het 3 maanden van te voren aan te vragen. Ik heb voor September nog niets ontvangen, heb contact opgenomen met DUO en te horen gekregen dat ik hier helaas geen recht meer op heb, vermoed dat hetzelfde voor jou geld.

Ik zit momenteel in Boedapest, ben begin September begonnen aan mijn volle bachelor studie hier. Tot nu toe erg leuk. Interessante, culturele ervaring dit. :)
pi_131638805
Ik zit momenteel in Schotland (tot begin januari) voor stage en ik heb geen lokaal telefoonummer of lokale bankrekening. Ik krijg alleen wat cash betaald en naast de boodschappen heb ik geen uitgaven. Als ik dan nog wat extra's nodig heb trek ik wel wat uit de muur voor een paar weken. En een telefoonnummer? Meh, ik heb hier gewoon wifi op locatie. Ik vind het wel prima.

Ik heb overigens geen gezeur met stufi en ik heb het begin augustus aangevraagd.

En o ja: normaal heb ik geen moeite met Engels, maar man man man... Schots is een compleet andere taal. :')
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_131639367
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 september 2013 04:08 schreef Nero22 het volgende:
Ik zit momenteel in Schotland (tot begin januari) voor stage en ik heb geen lokaal telefoonummer of lokale bankrekening. Ik krijg alleen wat cash betaald en naast de boodschappen heb ik geen uitgaven. Als ik dan nog wat extra's nodig heb trek ik wel wat uit de muur voor een paar weken. En een telefoonnummer? Meh, ik heb hier gewoon wifi op locatie. Ik vind het wel prima.

Ik heb overigens geen gezeur met stufi en ik heb het begin augustus aangevraagd.

En o ja: normaal heb ik geen moeite met Engels, maar man man man... Schots is een compleet andere taal. :')
Schotland is wel baas hoor _O_

Ik moet nu een bankrekening openen met minimaal 3000 USD erop :') anders krijg ik geen nieuw visa
pi_131647758
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 02:56 schreef Sauslepel het volgende:

[..]

Zit met een soortgelijk probleem, heb ook studiefinanciering pas eind Augustus aangevraagt, maar bij de aanvraag voor studiefinanciering voor studie in het buitenland word je aangeraden het 3 maanden van te voren aan te vragen. Ik heb voor September nog niets ontvangen, heb contact opgenomen met DUO en te horen gekregen dat ik hier helaas geen recht meer op heb, vermoed dat hetzelfde voor jou geld.

Ik zit momenteel in Boedapest, ben begin September begonnen aan mijn volle bachelor studie hier. Tot nu toe erg leuk. Interessante, culturele ervaring dit. :)
Wat een bullshit zeg. Dan had ik het eind mei al moeten aanvragen? :') Ik hoorde pas eind Juli dat ik was aangenomen en een paar dagen later heb ik mijn papieren opgestuurd.
pi_131660391
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:51 schreef IrCute het volgende:

[..]

Wat een bullshit zeg. Dan had ik het eind mei al moeten aanvragen? :') Ik hoorde pas eind Juli dat ik was aangenomen en een paar dagen later heb ik mijn papieren opgestuurd.
Volkomen eens, ik kreeg ook pas rond Augustus te horen dat ik aangenomen werd. Dat je je in Nederland voor (bijna) elke opleiding zomaar in kan schrijven zonder dat je aangenomen hoeft te worden wil niet zeggen dat het overal ter wereld zo werkt. Au contraire, veelal ben je als student overgelaten aan het oordeel van de universiteit, die kan beslissen jou pas in Juli/Augustus te laten weten dat je aangenomen bent. Helaas schijnt DUO lak te hebben aan deze feiten.
pi_131661078
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 02:56 schreef Sauslepel het volgende:

[..]

Zit met een soortgelijk probleem, heb ook studiefinanciering pas eind Augustus aangevraagt, maar bij de aanvraag voor studiefinanciering voor studie in het buitenland word je aangeraden het 3 maanden van te voren aan te vragen. Ik heb voor September nog niets ontvangen, heb contact opgenomen met DUO en te horen gekregen dat ik hier helaas geen recht meer op heb, vermoed dat hetzelfde voor jou geld.

Ik zit momenteel in Boedapest, ben begin September begonnen aan mijn volle bachelor studie hier. Tot nu toe erg leuk. Interessante, culturele ervaring dit. :)
Wat studeer je in Boedapest als ik vragen mag?
pi_131661120
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 23:33 schreef Festa94 het volgende:

[..]

Wat studeer je in Boedapest als ik vragen mag?
Ik studeer hier English and American studies (engelstalig) aan ELTE.
pi_131661242
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 23:36 schreef Sauslepel het volgende:

[..]

Ik studeer hier English and American studies (engelstalig) aan ELTE.
Ah oke, ik keek vandaag toevallig nog naar universiteit sammelweis in boedapest voor geneeskunde.
pi_131661314
Geen ervaring mee, bovendien niet echt mijn cup of tea.. maar die uni staat wel erg hoog aangeschreven. Hoor er van anderen ook goede verhalen over, bovendien schijnen ze ook programmas in Duits en Engels te hebben, wat voor de gemiddelde Nederlander wat toegankelijker is dan het Hongaars :)
pi_131706210
Hallootjes,

Binnenkort ga ik voor stage naar Australië, nu kreeg ik een tijdje geleden een mailtje dat m´n visa is goedgekeurd ("This is to advise that you have been granted a Working Holiday Visa"). Nu vraag ik mij af of ik nog iets moet doen of dat dit voldoende is om het land binnen te komen?
In diezelfde mail staat ook:

"If you obtain an ETA (Electronic Travel Authority, subclass 976) after your Working Holiday Visa has been granted, your entry to Australia will activate your Working Holiday Visa and you will NOT be able to apply for another Working Holiday visa."

Die ETA krijg je als je het land binnen komt? Of moet ik dat van tevoren activeren oid?
pi_131707465
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:05 schreef andre347 het volgende:
Misschien weet iemand het hier. Als ik een master in het buitenland doe en vervolgens terug kom naar Nederland en daar een tweede master doe, telt deze dan ook echt als tweede master en moet er instellingsgeld betaalt worden?
Ik dacht zelf van wel, want master is master. Echter staat op de website van Leiden heel duidelijk informatie over het collegegeld van een 2e master voor mensen die al een master in Nederland hebben gedaan (http://www.hum.leidenuniv(...)masteropleiding.html). Vanwege de nadruk op Nederland begin ik nu toch te twijfelen. Sterker nog, als je even snel de check doet voor het collegeld kom je gewoon uit op het niet verhoogde bedrag. Toch kon ik er zo snel niks er over vinden op de duo site. Anders maar even bellen, voor het geval je het nog moet weten :)?

Overigens studeer ik niet aan Leiden, maar ik zat net toevallig net wat rond te kijken naar hun aanbod.
pi_131726782
Yeah, ik ga een halfjaar in santa barbera studeren, vanaf midden januari :D
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:45:43 #56
388243 Indiany
In real-life a whity.
pi_131842073
Momenteel zit ik optie's in te kijken om 3 maanden in Australië stage te gaan lopen. Echter is het vinden van een stage bedrijf niet het probleem maar het vinden van een huisvesting in Sydney het probleem.

Heeft iemand hier ervaring mee met bijvoorbeeld een bepaald studentenhuis of instantie?

Alvast bedankt!
pi_131842276
quote:
10s.gif Op maandag 30 september 2013 22:53 schreef randomo het volgende:
Yeah, ik ga een halfjaar in santa barbera studeren, vanaf midden januari :D
Leer het dan eerst maar eens te spellen: Santa BarbAra
pi_131843571
Zijn er in dit topic ook users die een (deel) studie doen in het buitenland gedurende een langere reis en als ze al een aantal jaar full-time gewerkt hebben?

Ik werk inmiddels 4-5 jaar en wil binnen 2 jaar een grote reis maken. Als ik een 6-7 maanden plan, zou ik het ook inspirerend vinden ergens 1-2 maanden te studeren (desnoods bijvoorbeeld Engels) bijvoorbeeld.

Iemand ideeën of opties?
Love is in the air!
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 14:35:00 #59
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_131843764
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 14:29 schreef Landgeld het volgende:
ik het ook inspirerend vinden ergens 1-2 maanden te studeren (desnoods bijvoorbeeld Engels) bijvoorbeeld.
:D _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_131843958
Wie gaat er nu Engels studeren? :')_!
Ja doei.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 15:16:13 #61
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_131844965
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 14:41 schreef motorbloempje het volgende:
Wie gaat er nu Engels studeren? :')_!
Nou ik vind het meer onzin om 2 maanden ergens te gaan "studeren". Terwijl je op vakantie bent.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_131844974
Ach, hij bedoelt gewoon een taalcursus :+
Ja doei.
pi_131845675
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:51 schreef Oliviertje1994 het volgende:

[..]

Leer het dan eerst maar eens te spellen: Santa BarbAra
Ik ben er inmiddels achter ;)
Het staat inderdaad een beetje slordig als ik dat verkeerd schrijf :P
pi_131845705
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nou ik vind het meer onzin om 2 maanden ergens te gaan "studeren". Terwijl je op vakantie bent.
Starten met een taalcursus. En dan reizen als je er toch bent. Dat is het idee.
Love is in the air!
pi_131899825
Heeft er iemand hier ervaring met de bemiddeling van Buitendlandsestage.nl?
  FOK!fotograaf zondag 13 oktober 2013 @ 20:39:43 #66
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_132135035
Ik hoor er nu officieel ook bij, ik woon sinds gisteren in Basel :D. Heb een geweldig lief huisgenootje dat me overal mee wil helpen en me de stad heeft laten zien enzo. Appartement is ook heel mooi, groot en schoon. Morgen inschrijven bij de gemeente, misschien een rekening openen (kan ook boodschappen in Duitsland gaan doen, dat is goedkoper en dan hoef ik toch geen koersopslag te betalen) en kennismaken met mijn begeleidster op het lab. Ofwel: dagje administratie en regeldingen. Stiekem wel zin in, wil wel beginnen en lekker mijn eigen leven en draai hier vinden.
pi_132145528
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:45 schreef Indiany het volgende:
Momenteel zit ik optie's in te kijken om 3 maanden in Australië stage te gaan lopen. Echter is het vinden van een stage bedrijf niet het probleem maar het vinden van een huisvesting in Sydney het probleem.

Heeft iemand hier ervaring mee met bijvoorbeeld een bepaald studentenhuis of instantie?

Alvast bedankt!
Geen idee waar je dat vandaan hebt, in Sydney is het absoluut niet moeilijk om een kamer te vinden. Gewoon die kant op gaan, even een weekje in een hostel zitten en ondertussen heeel veel op Gumtree reageren en dan heb je binnen no time een kamer.
pi_132148626
Goed plan gast :') zonder onderdak naar Australië..

Echt, sommige mensen....
There are only 151 Pokémon.
pi_132148643
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 20:39 schreef Chemiu het volgende:
Ik hoor er nu officieel ook bij, ik woon sinds gisteren in Basel :D. Heb een geweldig lief huisgenootje dat me overal mee wil helpen en me de stad heeft laten zien enzo. Appartement is ook heel mooi, groot en schoon. Morgen inschrijven bij de gemeente, misschien een rekening openen (kan ook boodschappen in Duitsland gaan doen, dat is goedkoper en dan hoef ik toch geen koersopslag te betalen) en kennismaken met mijn begeleidster op het lab. Ofwel: dagje administratie en regeldingen. Stiekem wel zin in, wil wel beginnen en lekker mijn eigen leven en draai hier vinden.
Welkom! :W
Ja doei.
pi_132149459
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 09:29 schreef Eenskijken het volgende:
Goed plan gast :') zonder onderdak naar Australië..

Echt, sommige mensen....
Zo doet iedereen het.
Heb ik zelf ook gedaan, geen problemen mee gehad. Andere stagiairs ook. Juist in australie is dat goed te doen.

Kijk anders eens bij stagehuis of unilodge sydney als je het echt van tevoren wilt regelen.
pi_132149487
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 09:29 schreef Eenskijken het volgende:
Goed plan gast :') zonder onderdak naar Australië..

Echt, sommige mensen....
Ben dan zelf wel niet naar Australië geweest, maar gekeken naar alle andere FOK!kers die daar stage zijn gaan lopen of gestudeerd hebben had de meerderheid dezelfde strategie: eerst een hostel en van daaruit naar een vast adres zoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 14-10-2013 10:52:23 ]
Ja doei.
pi_132149995
Ik hoor volgende maand als het goed is of ik het 2e semester in USA mag studeren, echt zoooo spannend :@
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_132150140
Spannend! Al vaste plaats? Of hoor je dan ook waar?
Ja doei.
pi_132192251
Ik zit in het laatste jaar van mijn bachelor op de Uva. Ik zou echter volgend jaar -een half jaar of een volledig jaar- in het buitenland willen studeren.

Wat voor constructie raden jullie aan om dit te bewerkstelligen?

Ik bekijk zowel mogelijkheden binnen Europa als buiten Europa.
pi_132194251
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:00 schreef jakosi het volgende:
Ik zit in het laatste jaar van mijn bachelor op de Uva. Ik zou echter volgend jaar -een half jaar of een volledig jaar- in het buitenland willen studeren.

Wat voor constructie raden jullie aan om dit te bewerkstelligen?

Ik bekijk zowel mogelijkheden binnen Europa als buiten Europa.
Gewoon een master doen aan een buitenlandse universiteit :?? Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met 'constructie'?
pi_132194304
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 17:13 schreef gdbasketcase het volgende:

[..]

Gewoon een master doen aan een buitenlandse universiteit :?? Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met 'constructie'?
Dit.
Ja doei.
pi_132194388
Je kan er evenuteel ook voor kiezen om je master in NL te doen, maar je vrije vakken pakket in het buitenland te doen? Ik weet niet of elke universiteit in NL dat aanbiedt en je gaat sowieso vertraging op lopen, maar dan hoef je niet heel je master in het buitenland te doen.
pi_132203390
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 17:13 schreef gdbasketcase het volgende:

[..]

Gewoon een master doen aan een buitenlandse universiteit :?? Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met 'constructie'?
met een master kom je voor mijn gevoel tussen allerlei mensen die alleen maar keihard studeren omdat ze er nog even veel geld er tegenaan knallen. ik zou het meer party'achtig willen en het hoeft niet op budget. Of misschien is er een universiteit waar ik bijvoorbeeld finance en accounting kan volgen terwjil ik helemaal niks in de economische richting studeer.

en ik heb geen zin om terwijl ik lekker in het buitenland zit de hele tijd een scriptie te schrijven. later misschien, maar nu niet. Bedankt in ieder geval hoor maar wil liefst nog even academisch freewheelen :) ik denk aan minors etc.

[ Bericht 14% gewijzigd door jakosi op 15-10-2013 21:34:31 ]
pi_132208082
Je gevoel zit er naast.
Ja doei.
pi_132212245
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:00 schreef jakosi het volgende:

[..]

met een master kom je voor mijn gevoel tussen allerlei mensen die alleen maar keihard studeren omdat ze er nog even veel geld er tegenaan knallen. ik zou het meer party'achtig willen en het hoeft niet op budget. Of misschien is er een universiteit waar ik bijvoorbeeld finance en accounting kan volgen terwjil ik helemaal niks in de economische richting studeer.

en ik heb geen zin om terwijl ik lekker in het buitenland zit de hele tijd een scriptie te schrijven. later misschien, maar nu niet. Bedankt in ieder geval hoor maar wil liefst nog even academisch freewheelen :) ik denk aan minors etc.
Al aan een summer course gedacht? Zo heb ik 6 weken in Hong Kong doorgebracht, daar waren zat mensen die veel gingen feesten. Ik denk dat je vooral goed moet nadenken aan waar je heen wilt en vanuit daar een beslissing maken.Na zo'n summer course kun je namelijk nog gewoon rondreizen natuurlijk (of er voor). Eventueel zou je het zo kunnen plannen dat je er misschien wel 2 kan doen in verschillende landen (of in de winter) als geld echt geen probleem is :+.

Zou eventueel kunnen ipv een minor bijvoorbeeld. Het niveau verschilt erg, maar als je dan toch iets totaal ongerelateerds wil doen en ook wilt feesten, is het ideaal.
pi_132237074
quote:
11s.gif Op maandag 14 oktober 2013 10:51 schreef ntm het volgende:
Ik hoor volgende maand als het goed is of ik het 2e semester in USA mag studeren, echt zoooo spannend :@
Duur geintje, maar leuk geintje. Have fun als 't mag :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_132238268
Ik ben van plan om een semster in Singapore te gaan studeren (NUS, law). Moet alleen wel een goede motivatiebrief gaan schrijven want er zijn veel meer aanmeldingen dan mijn uni plaats heeft.
Iemand ervaring met Singapore? :)
pi_132239151
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:04 schreef Blistering het volgende:

[..]

Duur geintje, maar leuk geintje. Have fun als 't mag :)
Ja het kost wel wat inderdaad, maar ik wil het heel graag dus ik heb het er sowieso voor over!
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_132239389
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:52 schreef ntm het volgende:

[..]

Ja het kost wel wat inderdaad, maar ik wil het heel graag dus ik heb het er sowieso voor over!
Dat is mooi als je het geld ook hebt :) Ik moet er voor lenen vrees ik, dus ik zit nog in conclaaf of ik het er voor over heb om dat te doen. Betekent dat ik een bedrag van om en nabij de 5000 euro moet bijlenen, dat is toch wel veel.

Ik reken op 7500 tot 10,000 euro voor een semester (5 maanden) in Amerika.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_132239616
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:58 schreef Blistering het volgende:

[..]

Dat is mooi als je het geld ook hebt :) Ik moet er voor lenen vrees ik, dus ik zit nog in conclaaf of ik het er voor over heb om dat te doen. Betekent dat ik een bedrag van om en nabij de 5000 euro moet bijlenen, dat is toch wel veel.

Ik reken op 7500 tot 10,000 euro voor een semester (5 maanden) in Amerika.
Ik heb het geld niet helemaal, moet ook waarschijnlijk bijlenen. Ja dat is wel veel, als ik ga dan ga ik via ISEP. Dan betaal je 3000 euro voor een half jaar en dan heb je onderdak en eten. Dus dat valt op zich wel mee...ik kon ook via de faculteit naar USA maar dan betaal je alleen voor een kamer al 900 dollar, ik vind dat een beetje te veel van het goede...waar in Amerika wil jij studeren dan?
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_132239865
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:03 schreef ntm het volgende:

[..]

Ik heb het geld niet helemaal, moet ook waarschijnlijk bijlenen. Ja dat is wel veel, als ik ga dan ga ik via ISEP. Dan betaal je 3000 euro voor een half jaar en dan heb je onderdak en eten. Dus dat valt op zich wel mee...ik kon ook via de faculteit naar USA maar dan betaal je alleen voor een kamer al 900 dollar, ik vind dat een beetje te veel van het goede...waar in Amerika wil jij studeren dan?
Dat is goed te doen ja. Ik moet via mijn faculteit gaan, aangezien het ISEP louter gebonden is aan Nederlandse universiteiten, en ik doe hbo :P

San Fran State University heeft mijn voorkeur, maar als ik de verslagen van studenten lees die daar hebben gestudeerd dan hameren ze allemaal op de kosten die vreselijk snel oplopen. Nu is SF ook gelijk 1 van de duurste steden in Amerika om woonruimte te zoeken, dus dat schiet ook niet echt op.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_132240008
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:08 schreef Blistering het volgende:

[..]

Dat is goed te doen ja. Ik moet via mijn faculteit gaan, aangezien het ISEP louter gebonden is aan Nederlandse universiteiten, en ik doe hbo :P

San Fran State University heeft mijn voorkeur, maar als ik de verslagen van studenten lees die daar hebben gestudeerd dan hameren ze allemaal op de kosten die vreselijk snel oplopen. Nu is SF ook gelijk 1 van de duurste steden in Amerika om woonruimte te zoeken, dus dat schiet ook niet echt op.
SF is inderdaad een dure stad ja...dan moet je er wel goed over nadenken of je dat echt wilt :P Zijn er verder geen andere steden die je leuk lijken om in te studeren ?
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_132240191
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:12 schreef ntm het volgende:

[..]

SF is inderdaad een dure stad ja...dan moet je er wel goed over nadenken of je dat echt wilt :P Zijn er verder geen andere steden die je leuk lijken om in te studeren ?
In Amerika? Mwa misschien Albany in NY. Voor de rest spreekt niets mij echt aan. Heb de keuze uit 10 universiteiten in de VS, oa. een paar in Minnesota, Wisconsin, North/East Carolina & Texas.

Canada daarentegen is ook nog wel een leuke escape.

Waar denk jij aan?


Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_132240473
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:17 schreef Blistering het volgende:

[..]

In Amerika? Mwa misschien Albany in NY. Voor de rest spreekt niets mij echt aan. Heb de keuze uit 10 universiteiten in de VS, oa. een paar in Minnesota, Wisconsin, North/East Carolina & Texas.

Canada daarentegen is ook nog wel een leuke escape.

Waar denk jij aan?


Aha ok! Ja Canada kan ook heel leuk zijn denk ik, of Australië :P Ik had zelf niet veel keus helaas, ik ben Criminologiestudent aan een rechtenfaculteit en ze focussen hier dus meer op rechtenstudenten. Ik had bijvoorbeeld graag naar Florida gewild of Brazilië maar dat was helaas alleen voor rechtenstudenten. Ik heb voor ISEP een top 3 gemaakt, als 1e had ik Atlanta in Georgia, 2e North Carolina (Charlotte) en als 3e had ik Richmond in Virginia :P Ik heb eigenlijk ook vooral gekeken naar de vakken die ze aanboden, welke mij het meeste aanspreken en alle drie wel een grote stad haha want ik wil echt niet in een boerengehucht belanden! Wat studeer jij?
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_132240824
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:23 schreef ntm het volgende:

[..]

Aha ok! Ja Canada kan ook heel leuk zijn denk ik, of Australië :P Ik had zelf niet veel keus helaas, ik ben Criminologiestudent aan een rechtenfaculteit en ze focussen hier dus meer op rechtenstudenten. Ik had bijvoorbeeld graag naar Florida gewild of Brazilië maar dat was helaas alleen voor rechtenstudenten. Ik heb voor ISEP een top 3 gemaakt, als 1e had ik Atlanta in Georgia, 2e North Carolina (Charlotte) en als 3e had ik Richmond in Virginia :P Ik heb eigenlijk ook vooral gekeken naar de vakken die ze aanboden, welke mij het meeste aanspreken en alle drie wel een grote stad haha want ik wil echt niet in een boerengehucht belanden! Wat studeer jij?
Toffe keuzes hoor! Ik heb eigenlijk helemaal nog niet naar de vakken gekeken. Ik heb de keus uit ruim 100 partnerinstellingen wereldwijd, dus voor ik naar vakken durf te kijken wil ik eerst een vaste top 3 gemaakt hebben.

Ik studeer International Business and Languages aan de HAN, en moet binnen nu en een maand definitief hebben doorgegeven waar ik komend jaar naartoe wil. Spannend enzo, helemaal omdat ik door de bomen het bos niet meer zie :'(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_132278327
Om daar even op terug te komen. Ik heb vandaag de volledige lijst van partnerinstellingen even uitgeprint, en ben met een marker even druk bezig geweest. Het resultaat is een shortlist met 10 scholen/universiteiten waaruit ik een top 3 zal moeten gaan kiezen. Het maakt de boel in ieder geval alweer een stuk overzichtelijker :)

De lijst overigens:

Canada:
- Dalhousie University (Halifax, Nova Scotia)
- Grant MacEwan University (Edmonton)
Denmark:
- Copenhagen Business Academy (Copenhagen)
Germany
- Hochschule München (München)
Hungary
- ESSCA D’Angers (Budapest)
Spain
- Universitat de Barcelona (Barcelona)
- Universidad Complutense de Madrid (Madrid)
Switzerland
- Fachhochschule Nordwestschweiz (Basel)
United States
- San Francisco State University (San Francisco, California)
- Albany University, State University of New York (Albany, New York)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  FOK!fotograaf vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:23:55 #92
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_132286453
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 22:04 schreef Blistering het volgende:
Om daar even op terug te komen. Ik heb vandaag de volledige lijst van partnerinstellingen even uitgeprint, en ben met een marker even druk bezig geweest. Het resultaat is een shortlist met 10 scholen/universiteiten waaruit ik een top 3 zal moeten gaan kiezen. Het maakt de boel in ieder geval alweer een stuk overzichtelijker :)

De lijst overigens:

Canada:
- Dalhousie University (Halifax, Nova Scotia)
- Grant MacEwan University (Edmonton)
Denmark:
- Copenhagen Business Academy (Copenhagen)
Germany
- Hochschule München (München)
Hungary
- ESSCA D’Angers (Budapest)
Spain
- Universitat de Barcelona (Barcelona)
- Universidad Complutense de Madrid (Madrid)
Switzerland
- Fachhochschule Nordwestschweiz (Basel)
United States
- San Francisco State University (San Francisco, California)
- Albany University, State University of New York (Albany, New York)
Ah, Basel. Nou mocht je nog iets over de stad/mensen/kosten ofzo willen weten, geef maar een gil :). Ik zit er nu net een week :P.
pi_132288093
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 09:23 schreef Chemiu het volgende:

[..]

Ah, Basel. Nou mocht je nog iets over de stad/mensen/kosten ofzo willen weten, geef maar een gil :). Ik zit er nu net een week :P.
Tof! Basel is een geweldige stad, ben er al 3x geweest. Zwitserland an sich is tot nu toe by far mijn favoriete land. Maar het is duur, heel duur, helaas.

Kun je daar misschien wat meer over vertellen? De kosten van je kamer/appartement/studentenwoning?

Waar studeer je trouwens?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:18:50 #94
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_132298324
Waarom is er voor mij toch geen beurs te vinden voor mijn buitenlandstage (Curacao)

Balen :'(
  FOK!fotograaf vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:46:28 #95
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_132314035
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 10:34 schreef Blistering het volgende:

[..]

Tof! Basel is een geweldige stad, ben er al 3x geweest. Zwitserland an sich is tot nu toe by far mijn favoriete land. Maar het is duur, heel duur, helaas.

Kun je daar misschien wat meer over vertellen? De kosten van je kamer/appartement/studentenwoning?

Waar studeer je trouwens?
Mijn kamer is behoorlijk duur, 850 frank per maand, omdat ik hem tevoren heb geregeld en eigenlijk geen kans maakte op een normale studentenkamer (want ik kon niet langskomen op de hospiteeravonden). Maar, schijnt dat er hier genoeg kamers te vinden zijn en dat het heel makkelijk is om iets te regelen zodra je in de stad bent.

Sites om goedkopere kamers (lees: 300-600 frank per maand) te vinden:

https://markt.unibas.ch/n(...)gebot-wg-zi-angebot/ (oefen een beetje op je Duits, alles is in het Duits)

www.wgzimmer.ch

En ik rij overal naartoe op mijn fiets, maar dat is hier eigenlijk best gevaarlijk. Auto's zijn er niet aan gewend en letten er ook niet echt op. Het schijnt dat je voor 40 frank per maand een OV-kaart kunt kopen met je studentenkaart, dat zou wel de moeite waard te zijn. En verder heb je misschien iets aan de tips op dit forum:

http://www.englishforum.c(...)ive-basel-cheap.html
pi_132367336
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:46 schreef Chemiu het volgende:

[..]

Mijn kamer is behoorlijk duur, 850 frank per maand, omdat ik hem tevoren heb geregeld en eigenlijk geen kans maakte op een normale studentenkamer (want ik kon niet langskomen op de hospiteeravonden). Maar, schijnt dat er hier genoeg kamers te vinden zijn en dat het heel makkelijk is om iets te regelen zodra je in de stad bent.

Sites om goedkopere kamers (lees: 300-600 frank per maand) te vinden:

https://markt.unibas.ch/n(...)gebot-wg-zi-angebot/ (oefen een beetje op je Duits, alles is in het Duits)

www.wgzimmer.ch

En ik rij overal naartoe op mijn fiets, maar dat is hier eigenlijk best gevaarlijk. Auto's zijn er niet aan gewend en letten er ook niet echt op. Het schijnt dat je voor 40 frank per maand een OV-kaart kunt kopen met je studentenkaart, dat zou wel de moeite waard te zijn. En verder heb je misschien iets aan de tips op dit forum:

http://www.englishforum.c(...)ive-basel-cheap.html
Late reactie, maar thanks voor je post! Fietsen in Basel, en Zwitserland an sich lijkt me inderdaad een spannend avontuur.

Ik ben echter tot de conclusie gekomen dat Duitstalige landen 'm niet gaan worden, dus München en Basel heb ik geschrapt uit m'n shortlist.

Voor de rest ook Albany en San Francisco geschrapt, want hoe vet ik met name laatstgenoemde stad ook vind, de strenge regelgeving omtrent buitenlandse studenten en de negatieve reviews van beide scholen hebben mij toch doen besluiten dat dat 'm in geen geval gaat worden.

Mijn top 3 is als volgt:
- MacEwan University, Edmonton, Canada
- ESSCA D'Angers, Budapest, Hongarije
- Universitat de Barcelona, Barcelona, Spanje

Alsnog een mooi lijstje met diversiteit. Edmonton lijkt me verschrikkelijk tof. Geweldige ligging qua scenery, de school staat goed aangeschreven en ik heb reeds contact met een ex-student die het uiteraard ook absoluut kan aanraden.

Volgende week om de tafel zitten met m'n studiebegeleidster en dan maar eens wat dingen zwart op wit zetten.

Spannende tijden dus ook hier, maar het lijkt me allemaal heel erg leuk :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 20 oktober 2013 @ 20:00:15 #97
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_132369158
Nog steeds prima naar mij zin hier in Zweden *O*

Helaas begint de winter nu toch redelijk snel te komen ;(
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_132411780
Ik kom even hier met een vraagje waarvoor ik geen nieuw topic wilde openen. Hopelijk kan iemand mij alsnog helpen.

Ik ben dus in de UK op het moment en ik wil graag reageren op een baan (dat moet lang van te voren bij bepaalde bedrijven) en ik sprak met iemand die bij het bedrijf werkt en dezelfde opleiding heeft gedaan als ik. Die vertelde mij dat ik me geen zorgen hoefde te maken over het wiskundige gedeelte van tests etc. die je krijgt omdat hij 'ook maar alleen A-level maths' had gedaan. Nou nu maak ik me juist wel een beetje zorgen, want ik heb het oude vwo gedaan met wiskunde A1 :+. Dat heb ik wel met een voldoende afgesloten, maar het was niet altijd even makkelijk voor mij.

Wie weet wat A-level maths ongeveer gelijk aan staat op het vwo? Wiskunde B1/B2?
pi_132418649
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 21:51 schreef gdbasketcase het volgende:
Ik kom even hier met een vraagje waarvoor ik geen nieuw topic wilde openen. Hopelijk kan iemand mij alsnog helpen.

Ik ben dus in de UK op het moment en ik wil graag reageren op een baan (dat moet lang van te voren bij bepaalde bedrijven) en ik sprak met iemand die bij het bedrijf werkt en dezelfde opleiding heeft gedaan als ik. Die vertelde mij dat ik me geen zorgen hoefde te maken over het wiskundige gedeelte van tests etc. die je krijgt omdat hij 'ook maar alleen A-level maths' had gedaan. Nou nu maak ik me juist wel een beetje zorgen, want ik heb het oude vwo gedaan met wiskunde A1 :+. Dat heb ik wel met een voldoende afgesloten, maar het was niet altijd even makkelijk voor mij.

Wie weet wat A-level maths ongeveer gelijk aan staat op het vwo? Wiskunde B1/B2?
Ja, waarschijnlijk nog ietsjes daarboven.
pi_132464478
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 22:04 schreef Blistering het volgende:
Om daar even op terug te komen. Ik heb vandaag de volledige lijst van partnerinstellingen even uitgeprint, en ben met een marker even druk bezig geweest. Het resultaat is een shortlist met 10 scholen/universiteiten waaruit ik een top 3 zal moeten gaan kiezen. Het maakt de boel in ieder geval alweer een stuk overzichtelijker :)

De lijst overigens:

Canada:
- Dalhousie University (Halifax, Nova Scotia)
- Grant MacEwan University (Edmonton)
Denmark:
- Copenhagen Business Academy (Copenhagen)
Germany
- Hochschule München (München)
Hungary
- ESSCA D’Angers (Budapest)
Spain
- Universitat de Barcelona (Barcelona)
- Universidad Complutense de Madrid (Madrid)
Switzerland
- Fachhochschule Nordwestschweiz (Basel)
United States
- San Francisco State University (San Francisco, California)
- Albany University, State University of New York (Albany, New York)
En heb je al een top 3 gemaakt? :)
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_132465590
Ik ben op dit moment in Amerika en een budget van 10.000 euro is zeker aan te raden voor 5 maanden. De huur is al rond de 1000$, universiteit is ook niet goedkoop met boeken van 300$ per stuk (ja serieus dat zijn de prijzen voor sommige boeken), verzekering van 700$, studentenkaart 10$, inschrijffee 100$, exchange fee 50$ en de meest onzinnige dingen hehe.

Eten is ook niet goedkoop als je niet alleen op fast food wilt leven.

Plus dat je veel zal uitgaan wat ook niet goedkoop is! (maar wel leuk uiteraard)
pi_132466542
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:05 schreef ntm het volgende:

[..]

En heb je al een top 3 gemaakt? :)
Yes, zie post #96 :)

quote:
Mijn top 3 is als volgt:
- MacEwan University, Edmonton, Canada
- ESSCA D'Angers, Budapest, Hongarije
- Universitat de Barcelona, Barcelona, Spanje
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_132466753
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:45 schreef Blistering het volgende:

[..]

Yes, zie post #96 :)

[..]

Toch geen usa? En waarom Hongarije? :o
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_132466865
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:54 schreef ntm het volgende:

[..]

Toch geen usa? En waarom Hongarije? :o
Geen USA omdat de scholen die mij daar aanspraken gewoonweg heel slecht aangeschreven staan. Tevens vind ik San Francisco gewoon echt veels te duur. Ik heb voor Edmonton al een kostenraming kunnen maken, en dat valt flink lager uit. Edmonton daarentegen ligt op een prachtige locatie, waarbij ik nog altijd de kans heb tripjes te maken naar Amerika ;) Tevens is MacEwan gewoon een goeie school, met prima faciliteiten (ook qua woonruimte).

Budapest stond altijd al wel hoog in mijn lijstje favorieten. Goedkope, schitterende stad die ontiegelijk in trek is bij internationale studenten. En met name dat laatste maakt het zo tof!
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 04:16:10 #105
355760 madameSELINA
love starts with loving urself
pi_132539132
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:04 schreef JohnSpek het volgende:
Ik ben op dit moment in Amerika en een budget van 10.000 euro is zeker aan te raden voor 5 maanden. De huur is al rond de 1000$, universiteit is ook niet goedkoop met boeken van 300$ per stuk (ja serieus dat zijn de prijzen voor sommige boeken), verzekering van 700$, studentenkaart 10$, inschrijffee 100$, exchange fee 50$ en de meest onzinnige dingen hehe.

Eten is ook niet goedkoop als je niet alleen op fast food wilt leven.

Plus dat je veel zal uitgaan wat ook niet goedkoop is! (maar wel leuk uiteraard)
Hej John,

Mag ik vragen waar in Amerika je studeert? Want ik ben van plan om volgend jaar in San Francisco te studeren en ik kreeg te horen dat het daar het duurst van heel Amerika is, evenals New York City. Ik lees uit verslagen van studenten dat je daarvoor een budget van 10.000 tot 12.000 dollar moet hebben.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 04:24:57 #106
355760 madameSELINA
love starts with loving urself
pi_132539147
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:31 schreef Blistering het volgende:

[..]

Toffe keuzes hoor! Ik heb eigenlijk helemaal nog niet naar de vakken gekeken. Ik heb de keus uit ruim 100 partnerinstellingen wereldwijd, dus voor ik naar vakken durf te kijken wil ik eerst een vaste top 3 gemaakt hebben.

Ik studeer International Business and Languages aan de HAN, en moet binnen nu en een maand definitief hebben doorgegeven waar ik komend jaar naartoe wil. Spannend enzo, helemaal omdat ik door de bomen het bos niet meer zie :'(
Blistering,

Alhoewel ik zelf graag mijn kansen niet op het spel zet, wil ik je toch nog adviseren. Ik heb afgelopen maandag al de formulieren en alles ingeleverd voor mijn abroad study in San Francisco. Ik weet niet of je het al gezien hebt, maar je moet het een en ander inleveren voor de 6e van december. Ik adviseer je om snel een keuze te maken en zo snel mogelijk te beginnen met het invullen van de reguliere formulier, schrijven van een motivatiebrief (waarom en welke vakken), opstel van je financiering en je CV (dit allemaal moet in het Engels ingeleverd worden).

- Edit: haha, lees nu pas dat je er niet meer over nadenkt, nevermind :p

[ Bericht 1% gewijzigd door madameSELINA op 25-10-2013 04:48:09 ]
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 04:47:09 #107
355760 madameSELINA
love starts with loving urself
pi_132539168


[ Bericht 100% gewijzigd door madameSELINA op 25-10-2013 04:47:51 ]
  FOK!fotograaf zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:13:42 #108
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_132579755
Gister eindelijk mezelf ingeschreven bij de gemeente. Was nog even een gedoe, maar wat minder gedoe omdat ik Erasmus student ben (maar toch ook weer niet echt, omdat ik geen vakken volg maar stage loop, vaag gedoe).

En meevaller: iedereen spreekt hier eigenlijk wel prima Engels. Ze verstaan je gewoon, maar vinden het altijd wel leuk als je probeert Duits te spreken. En alle info op de site van de gemeente is natuurlijk in het Duits :+. Zelfs het fotohokje voor pasfoto's was in het Duits (moet een pasfoto inleveren voor mijn permit). Heeft er misschien ook mee te maken dat er hier twee grote chemische bedrijven hun campus ín de stad hebben, veel internationaal volk hier.

Vandaag begint de Herbtmesse, zo maar eens het centrum in en alles een beetje bekijken :P.
pi_132791459
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:58 schreef Blistering het volgende:

[..]

Geen USA omdat de scholen die mij daar aanspraken gewoonweg heel slecht aangeschreven staan. Tevens vind ik San Francisco gewoon echt veels te duur. Ik heb voor Edmonton al een kostenraming kunnen maken, en dat valt flink lager uit. Edmonton daarentegen ligt op een prachtige locatie, waarbij ik nog altijd de kans heb tripjes te maken naar Amerika ;) Tevens is MacEwan gewoon een goeie school, met prima faciliteiten (ook qua woonruimte).

Budapest stond altijd al wel hoog in mijn lijstje favorieten. Goedkope, schitterende stad die ontiegelijk in trek is bij internationale studenten. En met name dat laatste maakt het zo tof!
Ik zit nu iets meer dan 2 maanden in Budapest. Kan qua ervaringen niets zeggen over de andere steden die in je top 3 staan. Maar over Budapest kan ik zeggen dat het erg leuk is. Ook is alles zoals je zegt relatief goedkoop hier. Als je vragen oid hebt over Budapest dan laat het maar weten. Of heb je inmiddels al voor een van de andere locaties gekozen?
pi_133367563
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:51 schreef IrCute het volgende:

[..]

Wat een bullshit zeg. Dan had ik het eind mei al moeten aanvragen? :') Ik hoorde pas eind Juli dat ik was aangenomen en een paar dagen later heb ik mijn papieren opgestuurd.
Inmiddels al nieuws over je studiefinanciering? Ik heb nog steeds niets gehoord :{
pi_133367565
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 05:49 schreef Sauslepel het volgende:

[..]

Inmiddels al nieuws over je studiefinanciering? Ik heb nog steeds niets gehoord :{
Nee ;( Heb ze 10 dagen geleden een mail gestuurd en ook nog geen reactie op. Ik moet mij over 3 dagen al inschrijven voor het volgende semester en ik weet niet eens of ik wel stufi kan krijgen. Super frustrerend.
pi_133367573
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 05:50 schreef IrCute het volgende:

[..]

Nee ;( Heb ze 10 dagen geleden een mail gestuurd en ook nog geen reactie op. Ik moet mij over 3 dagen al inschrijven voor het volgende semester en ik weet niet eens of ik wel stufi kan krijgen. Super frustrerend.
Best ernstig. Ik heb het al zeker 3 maanden geleden opgestuurd, heb ze ook op een gegeven moment gebeld, waarop ze bevestigde dat het papierwerk allemaal binnen was. Hoop eigenlijk nog wel de stufi van november nog binnen te krijgen, maar krijg toch het vermoeden dat ik het eerste jaar op spaargeld moet teren :(
pi_133367578
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 05:53 schreef Sauslepel het volgende:

[..]

Best ernstig. Ik heb het al zeker 3 maanden geleden opgestuurd, heb ze ook op een gegeven moment gebeld, waarop ze bevestigde dat het papierwerk allemaal binnen was. Hoop eigenlijk nog wel de stufi van november nog binnen te krijgen, maar krijg toch het vermoeden dat ik het eerste jaar op spaargeld moet teren :(
Ik heb ze een paar weken geleden gebeld, daar werd mij verteld dat ik gewoon stufi krijg vanaf september met terugwerkende kracht. Maar als het nou blijkt dat de opleiding niet voldoende is heb ik wel een probleem ;(
pi_133367589
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 05:55 schreef IrCute het volgende:

[..]

Ik heb ze een paar weken geleden gebeld, daar werd mij verteld dat ik gewoon stufi krijg vanaf september met terugwerkende kracht. Maar als het nou blijkt dat de opleiding niet voldoende is heb ik wel een probleem ;(
Wel met terugwerkende kracht? Is dat omdat je het in juli ingezonden hebt? Of is het sowieso met terugwerkende kracht?

Opleidingsniveau is ook weer zo'n ding, zit zelf binnen EU en daar is het allemaal wat beter op elkaar afgestemt. Maar als je buiten de EU komt, ben je echt volledig overgeleverd aan het oordeel van DUO. Hoop voor je dat het allemaal goedgekeurd wordt :)
pi_133367592
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 05:59 schreef Sauslepel het volgende:

[..]

Wel met terugwerkende kracht? Is dat omdat je het in juli ingezonden hebt? Of is het sowieso met terugwerkende kracht?

Opleidingsniveau is ook weer zo'n ding, zit zelf binnen EU en daar is het allemaal wat beter op elkaar afgestemt. Maar als je buiten de EU komt, ben je echt volledig overgeleverd aan het oordeel van DUO. Hoop voor je dat het allemaal goedgekeurd wordt :)
Formulieren zijn begin augustus opgestuurd, en was volgens de man aan de telefoon ''ruim op tijd''. Hopelijk krijg ik nog voor kerst een paar duizend euro op mijn rekening gestort :P Op twitter zijn er ook veel klachten over de langzame afhandeling trouwens, dus wij zijn lang niet de enige.Morgen maar weer een mail sturen als ik nog geen reactie terug heb gekregen.
pi_133367600
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 06:02 schreef IrCute het volgende:

[..]

Formulieren zijn begin augustus opgestuurd, en was volgens de man aan de telefoon ''ruim op tijd''. Hopelijk krijg ik nog voor kerst een paar duizend euro op mijn rekening gestort :P Op twitter zijn er ook veel klachten over de langzame afhandeling trouwens, dus wij zijn lang niet de enige.Morgen maar weer een mail sturen als ik nog geen reactie terug heb gekregen.
Ik ga ook maar eens mailen naar DUO, duurt nogal belachelijk lang. Zou inderdaad wel lekker zijn, zo'n kerstbonus. Hoewel ik me voor kan stellen dat jij 'm ook graag hebt voor Black Friday, maar zal een beetje onwaarschijnlijk zijn.

Ik laat je in ieder geval weten zodra ik antwoord/geld van DUO heb :D
pi_133367612
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 06:07 schreef Sauslepel het volgende:

[..]

Ik ga ook maar eens mailen naar DUO, duurt nogal belachelijk lang. Zou inderdaad wel lekker zijn, zo'n kerstbonus. Hoewel ik me voor kan stellen dat jij 'm ook graag hebt voor Black Friday, maar zal een beetje onwaarschijnlijk zijn.

Ik laat je in ieder geval weten zodra ik antwoord/geld van DUO heb :D
Ja, daar reken ik niet op :') Ik zal het je ook laten weten indien ik het eerder heb :P
pi_133367651
Volgende week is d'r op of d'r onder, visum aanvraag voor de resterende maanden moet dan lukken anders wordt een paar maanden minder stage lopen :X

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2013 06:33:48 ]
pi_133446308
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 06:11 schreef IrCute het volgende:

[..]

Ja, daar reken ik niet op :') Ik zal het je ook laten weten indien ik het eerder heb :P
Mailtje terug van DUO :D. "Je aanvraag is verwerkt. Deze week ontvang je hier bericht over."

Zal de stufi waarschijnlijk dus pas rond kerst krijgen... :')
pi_133446983
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 14:29 schreef Sauslepel het volgende:

[..]

Mailtje terug van DUO :D. "Je aanvraag is verwerkt. Deze week ontvang je hier bericht over."

Zal de stufi waarschijnlijk dus pas rond kerst krijgen... :')
Wat een naaiers zeg, ik krijg niet eens een reactie via de mail meer. Al 3x gemailed in de laatste 3weken :( ;(
pi_133447485
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 14:49 schreef IrCute het volgende:

[..]

Wat een naaiers zeg, ik krijg niet eens een reactie via de mail meer. Al 3x gemailed in de laatste 3weken :( ;(
https://www.duo.nl/studie(...)20Studiefinanciering

Dit formulier gebruikt?

Tevens, spam folder gecheckt?

Edit: Stumble net op deze info http://duo.nl/particulier(...)o/duo-is-te-laat.asp :D
pi_133447544
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:03 schreef Sauslepel het volgende:

[..]

https://www.duo.nl/studie(...)20Studiefinanciering

Dit formulier gebruikt?

Tevens, spam folder gecheckt?
Ja en ja :P Fijn dat het voor je rond is nu, zal inderdaad 20 december zijn dat je pas stufi krijgt.
pi_133447556
Dat had ik al eens gezien inderdaad.
pi_133447579
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:05 schreef IrCute het volgende:

[..]

Ja en ja :P Fijn dat het voor je rond is nu, zal inderdaad 20 december zijn dat je pas stufi krijgt.
Het is dus nog niet rond, zal me niet verbazen als ze langer dan een week wachten, of dat ze mijn zaak met die van iemand anders verwarren ofzo.. :')
pi_133486286
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:05 schreef IrCute het volgende:

[..]

Ja en ja :P Fijn dat het voor je rond is nu, zal inderdaad 20 december zijn dat je pas stufi krijgt.
*O* "Je studiefinanciering wordt overgemaakt op vrijdag 22 november." *O*
pi_133486521
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:11 schreef Sauslepel het volgende:

[..]

*O* "Je studiefinanciering wordt overgemaakt op vrijdag 22 november." *O*
Heb ook reactie op mijn mail na 2 weken :P

quote:
Je aanvraag is nog steeds in onderzoek. Onze excuses voor het lange wachten. We houden je aanvraag in de gaten en hopen je zo spoedig mogelijk meer te kunnen vertellen.

Wanneer blijkt dat je recht hebt op studiefinanciering, krijg je dit, met terugwerkende kracht, uitbetaald tijdens de eerstvolgende maandbetaling.

22 november, dat is lekker, net voor de feestdagen :D
pi_133486728
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:19 schreef IrCute het volgende:

[..]

Heb ook reactie op mijn mail na 2 weken :P

[..]

Dit is wel ernstig. Vermoed dat je dossier ergens onder op de stapel lag en dat ze pas toen je mailde besefte dat je überhaupt een aanvraag had gedaan. DUO af en toe 8)7

quote:
22 november, dat is lekker, net voor de feestdagen :D
Morgen wordt de feestdag van het jaar, champagne knallen, bring it on :7
Oh nee, hooguit mentos+cola voor het sproei-effect, blijf toch student he :D
pi_133486780
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:24 schreef Sauslepel het volgende:

[..]

Dit is wel ernstig. Vermoed dat je dossier ergens onder op de stapel lag en dat ze pas toen je mailde besefte dat je überhaupt een aanvraag had gedaan. DUO af en toe 8)7

[..]

Morgen wordt de feestdag van het jaar, champagne knallen, bring it on :7
Oh nee, hooguit mentos+cola voor het sproei-effect, blijf toch student he :D
Ik heb ze al eens eerder gemailed en gebeld dus ik denk (hoop) het niet.
pi_133486923
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:25 schreef IrCute het volgende:

[..]

Ik heb ze al eens eerder gemailed en gebeld dus ik denk (hoop) het niet.
Hoop het ook niet voor je. Wat ik wel zeker weet is dat jij je documenten eerder opgestuurd hebt (Juli, toch?). Ik heb ze begin/mid Augustus opgestuurd. Misschien dat bij jou het onderzoek naar de kwaliteit van de studie langer duurt (want geen EU). Binnen de EU is dat namelijk vaak wat beter op elkaar afgestemd.

Hoop in ieder geval dat je spoedig respons (maar nog belangrijker GELD) krijgt :D
pi_133512432
Zo, ik heb vanochtend twee mailtjes gekregen dat mijn DS-2019 binnen is en dat ik een kamer via de universiteit UC Santa Barbara aangeboden krijg :)
Ik moet nog zoveel doen voor ik weg kan :X
pi_133516092
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:25 schreef IrCute het volgende:

[..]

Ik heb ze al eens eerder gemailed en gebeld dus ik denk (hoop) het niet.
Huzzah, geld is binnen :D *O*
pi_133516120
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:24 schreef Sauslepel het volgende:

[..]

Huzzah, geld is binnen :D *O*
Gefeliciteerd :) Alles in 1x sinds september?
pi_133516225
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:25 schreef IrCute het volgende:

[..]

Gefeliciteerd :) Alles in 1x sinds september?
Lijkt me wel. Als ik dit bedrag maandelijks krijg dan gaan douche ik me voortaan in champagne :o
pi_133626306
vraag voor de mensen die al terug zijn, is je engelse uitspraak er nou echt duidelijk beter op geworden als je het een half jaar lang moet spreken?

ik ga over 2 maandjes, hoop het wel want het is nu best belabberd :P schriftelijk gaat wel, uitspraak hebben we nooit iets van gehad op school, jammer.
pi_133626831
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:18 schreef Deeltjesversneller het volgende:
vraag voor de mensen die al terug zijn, is je engelse uitspraak er nou echt duidelijk beter op geworden als je het een half jaar lang moet spreken?

ik ga over 2 maandjes, hoop het wel want het is nu best belabberd :P schriftelijk gaat wel, uitspraak hebben we nooit iets van gehad op school, jammer.
Ik weet eigenlijk niet hoe mijn Engels was voordat ik de VK ging wonen (tijdens sollicitatie vonden ze blijkbaar al dat het voldoende en vloeiend was), maar je merkt 100% dat alles veel vloeiender, sneller en beter gaat. De keren dat ik terug kwam in NL was het in de ogen van de 'thuisblijvers' wel verbeterd.

Al weet ik niet of dat in een niet-Engels sprekend land ook zo werkt.
  maandag 25 november 2013 @ 23:06:03 #136
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_133628131
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:18 schreef Deeltjesversneller het volgende:
vraag voor de mensen die al terug zijn, is je engelse uitspraak er nou echt duidelijk beter op geworden als je het een half jaar lang moet spreken?

ik ga over 2 maandjes, hoop het wel want het is nu best belabberd :P schriftelijk gaat wel, uitspraak hebben we nooit iets van gehad op school, jammer.
Mijn Engels was wel prima voordat ik naar Zweden ging voor mijn Master, maar afgelopen zomer ben ik na een jaar in Zweden een dagje op bezoek geweest bij mijn oude lab. Iedereen zei direct: Goh, je Engels is nog beter geworden, goed bezig!

Dus ja, als je het dag in, dag uit spreekt gaat het op zeker beter worden ;)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_133699786
Ik ben nu het online formulier aan het invullen voor mijn visumaanvraag. Wel leuke vragen, of je genocide wilt plegen enzo :P Voor de rest wel een irritant formulier, ze willen echt ALLES van je weten.

Gelukkig heb ik huisvesting inmiddels geregeld. Ik ben benieuwd hoe dat is, met een roommate enzo.
pi_133699836
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 01:20 schreef randomo het volgende:
Ik ben nu het online formulier aan het invullen voor mijn visumaanvraag. Wel leuke vragen, of je genocide wilt plegen enzo :P Voor de rest wel een irritant formulier, ze willen echt ALLES van je weten.

Gelukkig heb ik huisvesting inmiddels geregeld. Ik ben benieuwd hoe dat is, met een roommate enzo.
Ach... in de categorie rare vragen: voor mijn Hong Kong visum moest ik allemaal vragen beantwoorden over mijn menstruatie _O-. Ik weet niet of ze daar nog steeds naar vragen, iemand anders die er onlangs heen ging hoefde dat niet meer in te vullen :P.
pi_133764268
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 01:23 schreef gdbasketcase het volgende:

[..]

Ach... in de categorie rare vragen: voor mijn Hong Kong visum moest ik allemaal vragen beantwoorden over mijn menstruatie _O-. Ik weet niet of ze daar nog steeds naar vragen, iemand anders die er onlangs heen ging hoefde dat niet meer in te vullen :P.
Wat? Dat is wel heel apart :P

De informatie die ik krijg van UC Santa Barbara valt me wel tegen. Veel informatie krijg je pas eigenlijk als het al te laat is (bij het inschrijven zitten bijvoorbeeld veel vakken al vol, een mailtje daarover kregen we pas nadat de inschrijvingen geopend waren), en veel informatie is onduidelijk of onjuist. Ik heb bijvoorbeeld een formulier waar op staat dat de universiteit health care aanbiedt, maar dat dit niet verplicht is, terwijl in de mail staat dat deze health care van 800 dollar per maand verplicht is (wat volgens mij gewoon niet klopt). En zo zijn er wel meer van dit soort dingen. Er is helaas geen overzichtelijk stappenplan, je moet de belangrijke informatie echt zelf uit alle mailtjes bijeen schrapen.
pi_133852625
Zijn er hier ook mensen die een hele master in het buitenland volgen? Ik ben een beetje aan het kijken voor de mogelijkheden, USA is veeeeel te duur en ik zit nu te denken aan UK. Ik heb ook gedacht aan Scandinavië, ze hebben daar alleen geen Engelstalige master in mijn studierichting.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
  maandag 2 december 2013 @ 19:53:45 #141
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_133852671
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:52 schreef ntm het volgende:
Zijn er hier ook mensen die een hele master in het buitenland volgen? Ik ben een beetje aan het kijken voor de mogelijkheden, USA is veeeeel te duur en ik zit nu te denken aan UK. Ik heb ook gedacht aan Scandinavië, ze hebben daar alleen geen Engelstalige master in mijn studierichting.
Ja ik, in Zweden :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_133852715
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:53 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Ja ik, in Zweden :)
Ok, bevalt het? In het Engels neem ik aan toch? :D Ik vind het echt jammer dat ze in Zweden geen Engelstalige masters hebben in mijn studierichting (alleen in het Zweeds).
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
  maandag 2 december 2013 @ 19:56:29 #143
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_133852777
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:54 schreef ntm het volgende:

[..]

Ok, bevalt het? In het Engels neem ik aan toch? :D Ik vind het echt jammer dat ze in Zweden geen Engelstalige masters hebben in mijn studierichting (alleen in het Zweeds).
Bevalt prima! In het Engels inderdaad, ik vind het vreemd om te horen dat ze geen Engelstalige master hebben in jouw richting. Ik dacht namelijk dat alle masters hier in het Engels gegeven worden.. :P

In ieder geval heb ik nog van niemand gehoord dat er een Master opleiding is die enkel in het Zweeds gegeven wordt.. Wat voor opleiding wil je gaan doen?
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_133852900
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:56 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Bevalt prima! In het Engels inderdaad, ik vind het vreemd om te horen dat ze geen Engelstalige master hebben in jouw richting. Ik dacht namelijk dat alle masters hier in het Engels gegeven worden.. :P

In ieder geval heb ik nog van niemand gehoord dat er een Master opleiding is die enkel in het Zweeds gegeven wordt.. Wat voor opleiding wil je gaan doen?
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik globaal heb gekeken, en er stond bijvoorbeeld bij master criminology: for domestic students only(?) dus niet voor buitenlandse studenten. Ik studeer criminologie :P
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
  maandag 2 december 2013 @ 20:04:32 #145
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_133853164
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:59 schreef ntm het volgende:

[..]

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik globaal heb gekeken, en er stond bijvoorbeeld bij master criminology: for domestic students only(?) dus niet voor buitenlandse studenten. Ik studeer criminologie :P
Vreemd, lijkt er inderdaad op dat dit bijvoorbeeld bij Stockholm University ook enkel in het Zweeds is. :{

Edit: Mocht je echt geinteresseerd zijn kan je ze natuurlijk altijd even mailen: http://www.criminology.su.se/english/about-us
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_133858067
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:52 schreef ntm het volgende:
Zijn er hier ook mensen die een hele master in het buitenland volgen? Ik ben een beetje aan het kijken voor de mogelijkheden, USA is veeeeel te duur en ik zit nu te denken aan UK. Ik heb ook gedacht aan Scandinavië, ze hebben daar alleen geen Engelstalige master in mijn studierichting.
Zijn zat mensen op FOK die dat gedaan hebben/doen, zit momenteel zelf in de UK (Londen) voor mijn master. Ligt er een beetje aan naar welke scholen en scholarships je kijkt, maar ga er inderdaad maar vanuit dat het veel goedkoper is in de UK dan in de USA inderdaad.

Kijk even goed naar de taaleisen van die Zweedse unis trouwens, kan zijn dat je ook onder 'domestic' valt ivm EU? Ik betaal in ieder geval wel de 'home' fee, maar ik heb geen ervaring met studeren in Zweden.

Edit: http://edu.mah.se/en/Program/VAKRE hoppa Malmo. Geen idee of het een goede uni is of wat dan ook, maar daar kan iemand anders je vast mee helpen

[ Bericht 9% gewijzigd door gdbasketcase op 02-12-2013 21:48:04 ]
pi_133961275
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:30 schreef Sauslepel het volgende:

[..]

Hoop het ook niet voor je. Wat ik wel zeker weet is dat jij je documenten eerder opgestuurd hebt (Juli, toch?). Ik heb ze begin/mid Augustus opgestuurd. Misschien dat bij jou het onderzoek naar de kwaliteit van de studie langer duurt (want geen EU). Binnen de EU is dat namelijk vaak wat beter op elkaar afgestemd.

Hoop in ieder geval dat je spoedig respons (maar nog belangrijker GELD) krijgt :D
Kreeg vanmorgen een mail:

Beste student,

We hebben het eerste bericht over je studiefinanciering in 2014 klaargezet. Je vindt berichten in
Mijn DUO.

Omdat je voor het eerst studiefinanciering ontvangt, sturen we je een financiële bijsluiter met belangrijke informatie over studiefinanciering. Lees ook de begeleidende brief met informatie over 2014 en de toelichting op het bericht.

Ik neem aan dat dat een ja is? :P Ik kan niet inloggen met mijn digid en kon vanmorgen ook niet bellen omdat de lijnen waren gesloten door de storm des doods :')
pi_133970352
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:03 schreef IrCute het volgende:

[..]

Kreeg vanmorgen een mail:

Beste student,

We hebben het eerste bericht over je studiefinanciering in 2014 klaargezet. Je vindt berichten in
Mijn DUO.

Omdat je voor het eerst studiefinanciering ontvangt, sturen we je een financiële bijsluiter met belangrijke informatie over studiefinanciering. Lees ook de begeleidende brief met informatie over 2014 en de toelichting op het bericht.

Ik neem aan dat dat een ja is? :P Ik kan niet inloggen met mijn digid en kon vanmorgen ook niet bellen omdat de lijnen waren gesloten door de storm des doods :')
Lijkt op een ja, maar zal toch eerst even met DUO zelf contact opnemen voordat je de champagne laat knallen en je kerstaankopen gaat doen.

Heb zelf een aantal dagen ook een berichtje ontvangen van DUO, voor mij was het niet de eerste keer dat ik studiefinanciering ontving, dus de lading van het bericht was uiteraard anders. In het bericht wat ik ontving stond "We hebben je studiefinanciering voor 2014 vastgesteld onder voorbehoud van wetswijzigingen". En dan nog uitgewerkt hoeveel ik zou ontvangen per maand etc.

De storm lijkt wel erg inderdaad. Het waait ook weer eens in Nederland. :')

Hoezo kan je niet inloggen met DigiD? Je hebt er toch wel een mag ik hopen?
pi_133970698
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 03:04 schreef Sauslepel het volgende:

[..]

Lijkt op een ja, maar zal toch eerst even met DUO zelf contact opnemen voordat je de champagne laat knallen en je kerstaankopen gaat doen.

Heb zelf een aantal dagen ook een berichtje ontvangen van DUO, voor mij was het niet de eerste keer dat ik studiefinanciering ontving, dus de lading van het bericht was uiteraard anders. In het bericht wat ik ontving stond "We hebben je studiefinanciering voor 2014 vastgesteld onder voorbehoud van wetswijzigingen". En dan nog uitgewerkt hoeveel ik zou ontvangen per maand etc.

De storm lijkt wel erg inderdaad. Het waait ook weer eens in Nederland. :')

Hoezo kan je niet inloggen met DigiD? Je hebt er toch wel een mag ik hopen?
Ik heb wel een digid, maar zo stom geweest om het telnr niet te veranderen toen ik mijn nieuwe telefoon had aangeschaft hier in de USA. En zonder NL woonadres kun je geen nieuwe aanvragen en er is geen mogelijkheid om het tel nr te veranderen. In januari ga ik weer naar NL dus dan op schiphol maar een nieuwe opvragen :')
pi_133970754
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 04:26 schreef IrCute het volgende:

[..]

Ik heb wel een digid, maar zo stom geweest om het telnr niet te veranderen toen ik mijn nieuwe telefoon had aangeschaft hier in de USA. En zonder NL woonadres kun je geen nieuwe aanvragen en er is geen mogelijkheid om het tel nr te veranderen. In januari ga ik weer naar NL dus dan op schiphol maar een nieuwe opvragen :')
Ah, op die manier. En je NL telnr heb je niet meer? Wel veel gedoe is dat, moet je naar Nederland om een DigiD te krijgen. Maar hoop dat je morgen goed nieuws krijgt (moet de storm natuurlijk wel voorbij zijn :') ).

Als je een ja hebt, trek ik hier een flesje wijn open. ^O^ Waarschijnlijk ook als je nee, of nog niet, krijgt
pi_134004640
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 04:26 schreef IrCute het volgende:

[..]

...
Nog nieuws?
pi_134004860
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 23:49 schreef Sauslepel het volgende:

[..]

Nog nieuws?
Ik ben ziek en werd pas om 11 uur wakker vanochtend en toen was het al te laat om te bellen ;(
pi_134004883
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 23:54 schreef IrCute het volgende:

[..]

Ik ben ziek en werd pas om 11 uur wakker vanochtend en toen was het al te laat om te bellen ;(
;( Beterschap
pi_134252101
quote:
I am pleased to inform you that you have been admitted to the Amherst Class of 2018 under the Early Decision Plan.
Aangenomen bij Amherst College in de VS! Ik kan dus in het lijstje van wannabe's!
"Political language is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind."
pi_134252608
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:58 schreef Epii het volgende:

[..]

Aangenomen bij Amherst College in de VS! Ik kan dus in het lijstje van wannabe's!
Gefeliciteerd, maar wel met een scholarship mag ik hopen? Ik zocht net even het prijskaartje op, das niet mis :o
pi_134258623
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 01:16 schreef gdbasketcase het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, maar wel met een scholarship mag ik hopen? Ik zocht net even het prijskaartje op, das niet mis :o
Uiteraard met financial aid, hoewel ik nog niet weet hoe veel precies. Maar het zal voldoende zijn, aangezien ze een 'full-need policy' hebben, wat inhoudt dat ze iedereen die geld nodig heeft zeker genoeg geven om er te kunnen studeren. De gemiddelde beurs was vorig jaar zo'n 40.000 dollar.
"Political language is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind."
pi_134271918
Hoi, heeft iemand al dat gesprek bij het consulaat voor een Amerikaans visum gehad?
Op de site staat:
"Have I scheduled an appointment through the call center and remembered to note the correct time, date and confirmation Personal Identification Number(PIN)?"

Bedoelen ze hiermee gewoon je pin-code, voor als je de fee nog wil pinnen? Ik heb geen 'personal identification number' bij het maken van de afspraak gekregen, alleen een code om de afspraak te wijzigen (waarvan ik overigens niet zeker weet of ik die nog heb, omdat ik zeker weet dat ik kan tijdens de afspraak).
pi_134280810
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:58 schreef Epii het volgende:

[..]

Aangenomen bij Amherst College in de VS! Ik kan dus in het lijstje van wannabe's!
Gefeliciteerd man, super vet. Ik heb je een pm gestuurd trouwens :)
pi_134289660
Zo mijn eerste fok bericht ever.

Samen met een klasgenoot ben ik aan het kijken naar een stage in het buitenland. We studeren hbo bedrijfseconomie en stage is voor periode sept 2014 - jan/feb 2015. Onze keuze is gevallen op Adelaide (Australië), maar eigenlijk hebben we een hele boel vragen. Zeker qua kosten. Ik vind het moeilijk om een schatting te maken van alle kosten en inkomsten. Is er iemand die ervaring heeft met een (betaalde) stage in Adelaide? Waar moet ik qua huur van een kamer op rekenen? Eten en drinken? Hoeveel was je kwijt voor ong 6 maanden? Zijn er mensen die ervaring hebben met stagebemiddeling van stage-australia.nl of hebben jullie zelf een stage gevonden en hoe? Ik heb op mijn school bij mijn academie geïnformeerd, maar die doen eigenlijk niets. Is een stage in Australië echt duurder dan in Engeland bijv?
pi_134903684
Misschien kunnen mensen uit dit topic me een beetje helpen met dit topic: SES / School in het buitenland.

OP:

quote:
Hallo,

ik zit nu op een mbo niveau 4 opleiding, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat dit niet is wat ik wil en dat mijn leven hierna niet zo stellig meer is (qua baan/school). Eerst had ik dat wel: ik zou doorstuderen, koste wat het kost. Ik kan veel beter dan mbo, ik ben voorheen gewoon veel te lui geweest. Maar ik kan veel beter. Maar goed, dat zijn dingen die je niet meer terug kunt draaien.

Ik was pas op vakantie en mijn neef en zijn vrienden (mijn leeftijd, +-17) slagen dit jaar en kunnen daarna naar 'college'. Zij hebben zich ingeschreven voor dingen als University of Melbourne en dingen. Ondertussen zit ik hier, steeds meer onzekerheid krijgende over mijn opleiding en uberhaupt mijn scholing. Ik had, en krijg dat nu steeds meer, de drang om te reizen en het avontuur op te zoeken. Ik had al een plan dat ik na de opleiding die ik nu doe een grote reis te maken. Toch krijg ik meer het gevoel dat die reis sneller moet komen en de angst voor nog 3 jaar een opleiding doen die ik wel leuk vind, maar heel onzeker over ben (en waarvan ik weet dat ik beter/leuker kan) groeit.

Ik vraag me af of ik kan studeren in het buitenland, het reizen en school combineren. Aangezien ik niet wil stoppen met school. Nu heb ik begrepen dat iets als zo'n uni uitgesloten is, met mijn vmbo diploma (wel goede cijfers ) en onafgemaakte opleiding. Wat kan ik dan wel doen qua school? Een 'traject' volgen om vervolgens wel naar college te gaan? Zijn er projecten oid? Een internationale school? Ze noemen daar alles 'universiteit', terwijl het hier gewoon mbo, hbo heet. Dus vraag ik me af wat voor school ik wel kan doen. Ik wil niet stoppen met school, omdat school leuk is en ik heb me altijd voorgenomen om door te gaan studeren. Maar mijn opleiding voltooien.. Tja.. Sommige zeggen gewoon doorzetten en afmaken, maar zo simpel ligt dat ook weer niet. Hoewel het heel moeilijk niet echt is. Het punt is dat ik nu een beetje twijfel en me steeds meer een beetje ingesloten voel. Ik wil niet elke dag weer naar school reizen met een 'meh' gevoel.

Ik weet dat er een 'studeren in het buitenland' topic is, maar het is niet alleen dat ene aspect. Ik wil graag meningen horen en wellicht ervaringen, en natuurlijk wat antwoorden wel

Bedankt.
Het is niet alleen wat voor mogelijkheden ik heb, maar ook mijn onzekerheden. Ik wil graag weten wat het best is voor mij.

Er zijn hier aardig wat ervaren mensen neem ik aan. Alvast bedankt :)
pi_134921540
Zo, donderdag het vliegtuig naar Houston en vervolgens naar LAX om daar dan met de bus richting Santa Barbara te gaan :)
pi_134983944
Ook voor mij het eerste bericht op FOK ooit.

Ik ben op zoek naar mensen die van plan zijn gedurende (een deel van) volgend schooljaar 2014-2015 in Barcelona verblijven. Ik ben van plan het gehele schooljaar daar te zijn maar heb nog weinig informatie. Wellicht dat er mensen zijn met wie ik contact kan hebben over dit plan, over eventueel samen reizen / wonen. Ook is informatie over mensen die al in Barcelona gestudeerd hebben of een stage hebben gelopen van harte welkom!

Ik hoor het graag,
groetjes Casper
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:51:40 #163
415057 Jhali
Kusje erop
pi_134988631
Volgend jaar van november tot april hopelijk in het buitenland stage lopen. :D Waar weet ik nog niet. Doe een MBO Toerisme.
Op zondag 12 januari 2014 00:36 schreef Stuart het volgende:
Ik sta nu voor je hotel :')
pi_135001500
Ik doe American Studies en ben vandaag bezig met de applicatie voor in de VS studeren volgend jaar. Eerste keuze is gevallen op Richmond, Virginia :) Spannend!
pi_135130023
Zo, gisteren aangekomen in California, morgen al college, ben benieuwd :)
Het weer is iig heerlijk hier!
Alles regelen ging makkelijker dan gedacht, alleen nog wat problemen met de zorgverzekering.
pi_135130132
Leuk beide, en welkom in 't topic.
Ja doei.
pi_135139732
Ik ben havo geslaagd en wil binnenkort IPO of Elektrotechnic gaan studren. Graag zou ik naar Universidad Granada (Z-Spanje) willen voor 1 of 2 jaar, waar deze opleidingen ook worden gegeven.

Echter is het vinden van info niet geheel makkelijk in NL, veel minder dan bijvoorbeeld info over Amerika of China. Ik maar me zorgen om de titel, kan ik daar wel een deel van mijn studie volgen zonder titelproblemen oid? Ik heb al contact met Nuffic gehad en zelfs met (de secetaresse) van het ministerie van buitenlandse zaken, maar geen antwoord. Zelf is die Universidad natuurlijk positief over de titels die ze geven dus objectief is dat ook niet.

Het wachten is nu op het bureau buitenland van Windesheim voor meer antwoorden.

PS: wie in Spanje wil studeren moet goed uitkijken voor termen als 'internationaal', dit is namelijk uitgekookt gezien 1/3 van de wereld Spaans spreekt, noemen zij zichzelf internationaal alleen worden er bar weinig Engelstalige studie gegeven.
pi_135143459
Wauw, ik heb mijn eerste jaar in Oostenrijk er alweer bijna opzitten! :o
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_135222396
Time flies ;)
Ja doei.
pi_135222550
5 maanden erop zitten, nog 3 te gaan :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2014 09:15:25 ]
pi_135257380


[ Bericht 100% gewijzigd door Neth_ron op 08-01-2014 23:28:48 ]
pi_135257474
Ik ga binnenkort (hopelijk) een half jaar in zweden studeren, in Uppsala. Wellicht dat iemand mij kan vertellen hoeveel de kosten per maand zullen bedragen?
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:29:56 #173
286575 Roces18
Chef de party
pi_135257869
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:23 schreef Neth_ron het volgende:
Ik ga binnenkort (hopelijk) een half jaar in zweden studeren, in Uppsala. Wellicht dat iemand mij kan vertellen hoeveel de kosten per maand zullen bedragen?
Het valt wel mee. Qua kamer kan je vast bij je universiteit terecht en aangezien Uppsala kleiner is ben je misschien 2/3 honderd kwijt per maand? Boeken kosten misschien 100 euro per semester. Maar wat levensonderhoud betreft is het duurder dan Nederland imho maar je kan natuurlijk ook leven op rijst en bonen :)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_135257981
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:29 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Het valt wel mee. Qua kamer kan je vast bij je universiteit terecht en aangezien Uppsala kleiner is ben je misschien 2/3 honderd kwijt per maand? Boeken kosten misschien 100 euro per semester. Maar wat levensonderhoud betreft is het duurder dan Nederland imho maar je kan natuurlijk ook leven op rijst en bonen :)
Is 900 euro voldoende per maand?
pi_136012117
Hoi allemaal!
Mijn achtergrond: derdejaars finance student, goede extra curriculars en een 8 gemiddeld. Helaas is de eerste aanmeldingsdeadline voorbij, waardoor mijn opties voor het buitenland wat zijn ingekrompen. De 2 onderstaande bestemmingen genieten momenteel mijn interesse.

Ik zit eraan te denken om volgend jaar een semester op uitwisseling te gaan naar Vancouver. De enige universiteit dit nog plekken beschikbaar heeft is Simon Fraser University. Zijn er mensen die hier gestudeerd hebben? Zo ja, zou ik heel graag wat ervaringen van deze personen willen horen.

Mijn andere eventuele optie is Hofstra University in New York. Mochten er mensen zijn die daar gestudeerd hebben zou ik ook graag wat ervaringen horen.

Voor ik specifiekere vragen stel, wacht ik eerst even af of er mensen zijn die er uberhaupt gestudeerd hebben.

Alvast bedankt allemaal!
"Don't ever give up."
pi_136015000
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:56 schreef lucatoni het volgende:
Hoi allemaal!
Mijn achtergrond: derdejaars finance student, goede extra curriculars en een 8 gemiddeld. Helaas is de eerste aanmeldingsdeadline voorbij, waardoor mijn opties voor het buitenland wat zijn ingekrompen. De 2 onderstaande bestemmingen genieten momenteel mijn interesse.

Ik zit eraan te denken om volgend jaar een semester op uitwisseling te gaan naar Vancouver. De enige universiteit dit nog plekken beschikbaar heeft is Simon Fraser University. Zijn er mensen die hier gestudeerd hebben? Zo ja, zou ik heel graag wat ervaringen van deze personen willen horen.

Mijn andere eventuele optie is Hofstra University in New York. Mochten er mensen zijn die daar gestudeerd hebben zou ik ook graag wat ervaringen horen.

Voor ik specifiekere vragen stel, wacht ik eerst even af of er mensen zijn die er uberhaupt gestudeerd hebben.

Alvast bedankt allemaal!
Not sure, ik heb van beide universiteiten nog niet gehoord. Kun je niet iets in Londen fixen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_136015428
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Not sure, ik heb van beide universiteiten nog niet gehoord. Kun je niet iets in Londen fixen?
Niet via ons uitwisselingsprogramma. Het enige wat ik zou kunnen fixen in Londen is wellicht een master op bijv. LSE. Maar dan nog, is de kans super klein dat je wordt toegelaten. Daarnaast kan ik dit financieel gezien niet opbrengen (35.000 euro voor een master als ik het goed heb).
Heb jij nog suggesties verder?
"Don't ever give up."
pi_136015463
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:23 schreef lucatoni het volgende:

[..]

Niet via ons uitwisselingsprogramma. Het enige wat ik zou kunnen fixen in Londen is wellicht een master op bijv. LSE. Maar dan nog, is de kans super klein dat je wordt toegelaten. Daarnaast kan ik dit financieel gezien niet opbrengen (35.000 euro voor een master als ik het goed heb).
Heb jij nog suggesties verder?
Heb je niet per ongeluk naar de tarieven voor non-EUstudenten gekeken?
Ja doei.
pi_136015629
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Heb je niet per ongeluk naar de tarieven voor non-EUstudenten gekeken?
Nee, het is 33.400 euro om precies te zijn voor een fulltime master in finance. Dit vind ik persoonlijk een hele hoop geld. Nu weet ik niet wat er qua financial aid etc. eventueel mogelijk is? Volgens mij is dit vrij lastig te regelen.
Het zou natuurlijk super zijn om op zo'n universiteit te studeren. Maar het gaat me in het algemeen vooral om de ervaring die je opdoet door in het buitenland te studeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door lucatoni op 27-01-2014 18:36:27 ]
"Don't ever give up."
pi_136015873


[ Bericht 100% gewijzigd door lucatoni op 27-01-2014 18:36:04 ]
"Don't ever give up."
pi_136015994
MSc in Finance staat voor 2014 op £28,656 volgens de tabel.

Schandelijke prijzen wel. Mijn hemel. Ook lekker dat ze voor non-EU even duur zijn :')
Ja doei.
pi_136016115
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:38 schreef motorbloempje het volgende:
MSc in Finance staat voor 2014 op £28,656 volgens de tabel.

Schandelijke prijzen wel. Mijn hemel. Ook lekker dat ze voor non-EU even duur zijn :')
Ja is inderdaad schandalig. Voor non-EU is logisch dat het even duur is bij dit programma.. Ze willen natuurlijk zoveel mogelijk internationale studenten aantrekken om hun naam hoog te houden.

Maar goed, iemand andere ideeën wat betreft uitwisseling / volledige master finance in het buitenland?
"Don't ever give up."
pi_136016143
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:38 schreef motorbloempje het volgende:
MSc in Finance staat voor 2014 op £28,656 volgens de tabel.

Schandelijke prijzen wel. Mijn hemel. Ook lekker dat ze voor non-EU even duur zijn :')
Toen ik mijn BSc in Londen deed betaalde ik nog 3k pond per jaar. Als ik dat nou zou willen doen betaal ik bijna 9k pond per jaar :D De non-eu's betaalden dubbel de prijs. Fucking belachelijk.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_136016191
Ah, Hull is ook al omhoog gegaan naar fucking 5,000 :') Ik betaalde nog maar 3,500 vorig jaar :')

Op mijn huidige uni is het 5,600 voor MScs. En dat terwijl de uni ook in de top 15 staat :') Maarja, je betaalt je niet alleen scheel aan de reputatie van de stad london, maar ook aan de reputatie van de universiteit die meelift op de reputatie van de stad london. Niet dat ik ook maar enige waardeoordeel over lse vel hier: het is natuurlijk gewoon een universiteit met een goede reputatie, maar die heeft mijn universiteit ook, en ik zie niet in waarom het verschil 5,000gbp zou moeten zijn op de non-MBA/Finance masters :')
Ja doei.
pi_136016195
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:28 schreef lucatoni het volgende:

[..]

Nee, het is 33.400 euro om precies te zijn voor een fulltime master in finance. Dit vind ik persoonlijk een hele hoop geld. Nu weet ik niet wat er qua financial aid etc. eventueel mogelijk is? Volgens mij is dit vrij lastig te regelen.
Het zou natuurlijk super zijn om op zo'n universiteit te studeren. Maar het gaat me in het algemeen vooral om de ervaring die je opdoet door in het buitenland te studeren.
Het is het echt niet waard om je daar voor in de schulden te steken. Zo goed is die studie niet. Doen dan een Economische MSc op Erasmus Lucatoni en ga een summer school doen ergens anders.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_136016220
Ja vind het sowieso belachelijk dat je zoveel moet betalen voor een opleiding. De verhoudingen tussen verschillende universiteiten zijn helemaal scheef, als je kijkt naar prijs-kwaliteit.
Heb jij eventueel nog andere aanraders? Ben erg benieuwd.

[ Bericht 100% gewijzigd door sitting_elfling op 27-01-2014 18:45:46 ]
"Don't ever give up."
pi_136016427
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is het echt niet waard om je daar voor in de schulden te steken. Zo goed is die studie niet. Doen dan een Economische MSc op Erasmus Lucatoni en ga een summer school doen ergens anders.
Msc Finance and investments aan de Eur, gaat die me heel veel voordeel opleveren t.o.v. een master in finance aan de UvA?
En wat betreft summer schools: tuurlijk zijn die leuk. Maar in mijn ogen is het meer iets wat mensen doen om mee te pronken op een cv (uitzonderingen daargelaten). Zelf zou ik toch erg graag internationale ervaring, door middel van een uitwisseling. Dit lijkt me leuk om te doen, en daarnaast is het ook top voor je cv natuurlijk. Het kost me dan alleen wel een heel extra studiejaar, is dit het waard?
Zou het ook al onwijs gaaf vinden om een paar maanden stage bij een ib in Londen te lopen, maar denk dat ik daar nu nog niet voor geselecteerd voor zal worden.
"Don't ever give up."
pi_136016492
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:44 schreef lucatoni het volgende:
Ja vind het sowieso belachelijk dat je zoveel moet betalen voor een opleiding. De verhoudingen tussen verschillende universiteiten zijn helemaal scheef, als je kijkt naar prijs-kwaliteit.
Heb jij eventueel nog andere aanraders? Ben erg benieuwd.
MSc Erasmus + summerschool Harvard bijv? Of meld je aan voor een 'mindere' Engelse universiteit en ga keihard je best doen daar. Je komt eerder bovendrijven. Kun je die gare onzin brieven als 'recommendation of the dean' yadayadayada krijgen. Ipv dat je 1 van de vele nerds op LSE bent die allemaal op elkaar lijken en allemaal investmentbanking of sales en trading bij Goldman willen doen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_136016568
Houd je van sporten, lucatoni?
Ja doei.
pi_136016606
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

MSc Erasmus + summerschool Harvard bijv? Of meld je aan voor een 'mindere' Engelse universiteit en ga keihard je best doen daar. Je komt eerder bovendrijven. Kun je die gare onzin brieven als 'recommendation of the dean' yadayadayada krijgen. Ipv dat je 1 van de vele nerds op LSE bent die allemaal op elkaar lijken en allemaal investmentbanking of sales en trading bij Goldman willen doen.
Wil me inderdaad onderscheiden. Daarom denk ik dat LSE me er niet zal gaan brengen. De situatie zoals jij schetst, zo zie ik het ook voor me op LSE, en dat past niet bij me.
Wat ik me afvraag, is of een minder Engelse universiteit geschikter zal zijn dan bijv. Erasmus of de UvA? Ben wel echt toe aan een volgende uitdaging merk ik.
"Don't ever give up."
pi_136016638
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:51 schreef motorbloempje het volgende:
Houd je van sporten, lucatoni?
Ik houd zeker van sporten. Heb altijd veel gevoetbald. Vanwege andere verplichtingen (waaronder commissies / werken etc. ben ik daar mee gestopt. Nu tennis en fitness ik nog :)
"Don't ever give up."
pi_136016656
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:52 schreef lucatoni het volgende:

[..]

Wil me inderdaad onderscheiden. Daarom denk ik dat LSE me er niet zal gaan brengen. De situatie zoals jij schetst, zo zie ik het ook voor me op LSE, en dat past niet bij me.
Wat ik me afvraag, is of een minder Engelse universiteit geschikter zal zijn dan bijv. Erasmus of de UvA? Ben wel echt toe aan een volgende uitdaging merk ik.
Dan is een mindere universiteit in Londen ook een goede optie. Ik ken tal van gasten die op nietszeggende universiteiten in Londen hebben gezeten die nu een puike baan hebben.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_136016690
www.lboro.ac.uk

14e van het VK.

Studeer zelf aan de School of Business and Economics aldaar. Nou ja, sort of. Bevalt zeer goed, tot nu toe.
Ja doei.
pi_136017072
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dan is een mindere universiteit in Londen ook een goede optie. Ik ken tal van gasten die op nietszeggende universiteiten in Londen hebben gezeten die nu een puike baan hebben.
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:53 schreef motorbloempje het volgende:
www.lboro.ac.uk

14e van het VK.

Studeer zelf aan de School of Business and Economics aldaar. Nou ja, sort of. Bevalt zeer goed, tot nu toe.
Ga er even goed over nadenken. De dingen waar ik nu over nadenk:

- volledige master in het buitenland (universiteit in Londen)
- uitwisseling (sememster in het buitenland)
- summer school + master aan de EUR

Het liefste loop ik tussendoor ook nog ergens een stage in ib / consultancy.
"Don't ever give up."
pi_136017164
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:53 schreef motorbloempje het volgende:
www.lboro.ac.uk

14e van het VK.

Studeer zelf aan de School of Business and Economics aldaar. Nou ja, sort of. Bevalt zeer goed, tot nu toe.
20.000 euro voor een master. Een hoop geld vergeleken met een master aan de EUR, vraag me altijd af in hoeverre dit waarde toevoegt?
"Don't ever give up."
pi_136017232
Heb niet zo gekeken naar de prijskaartjes :@ ik word betaald om er te zijn :') dus wist niet dat 't hier ook al zo van de zotten zo duur was :') :@
Ja doei.
pi_136017715
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:03 schreef motorbloempje het volgende:
Heb niet zo gekeken naar de prijskaartjes :@ ik word betaald om er te zijn :') dus wist niet dat 't hier ook al zo van de zotten zo duur was :') :@
Tja kun je nagaan, zelfs de minder universiteiten zijn al belachelijk duur in het buitenland.
"Don't ever give up."
pi_136017765
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dan is een mindere universiteit in Londen ook een goede optie. Ik ken tal van gasten die op nietszeggende universiteiten in Londen hebben gezeten die nu een puike baan hebben.
Wat denk je van een pre-master econometrie en dan vervolgens quatitative finance aan de EUR? Of is deze pre-master zonde van m'n tijd en kan ik beter voor finance and investments gaan? Vind zowel het wiskundige als het financiele gedeelte erg interessant.
"Don't ever give up."
pi_136017766
Zou 14 van de 160 ofzo toch niet echt 'minder' willen noemen :D
Ja doei.
pi_136018325
quote:
8s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:12 schreef motorbloempje het volgende:
Zou 14 van de 160 ofzo toch niet echt 'minder' willen noemen :D
Dat is waar ;P
"Don't ever give up."
pi_136836531
Iemand ervaring met Erasmus in Munchen? Technische Uni, fakulteit architectuur.
pi_136845328
quote:
Iemand ervaring met Erasmus in Munchen? Technische Uni, fakulteit architectuur.
Nope, alleen een semester in San Francisco gestudeerd. Een studiegenootje die ik daar heb leren kennen heeft wel in Munchen stage gelopen. Uit zijn verhalen kan ik wel opmaken dat het een prachtige stad is om als student in te wonen.
pi_136917740
Hi guys. Ik wil heel graag in m'n derde jaar op de hogeschool stage lopen in Curaçao, Australië of Amerika. Nou is m'n vraag redelijk simpel: is dit haalbaar voor mensen zonder dikke spaarrekening en/of rijke pappie?
pi_136917785
Curacao zal het goedkoopste zijn (en lijkt me zelf ook het minst leuk), voor de andere 2 heb je best wel een budget nodig (visum, verblijf etc). En als je er bent wil je natuurlijk ook wel wat van het land zien. Reken voor Australie wel op ¤6000-12000 alles totaal voor een half jaar. Maar het is het waard.
pi_136918166
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 01:57 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Curacao zal het goedkoopste zijn (en lijkt me zelf ook het minst leuk), voor de andere 2 heb je best wel een budget nodig (visum, verblijf etc). En als je er bent wil je natuurlijk ook wel wat van het land zien. Reken voor Australie wel op ¤6000-12000 alles totaal voor een half jaar. Maar het is het waard.
Thanks! Amerika en Australië lijken mij ook het meest aantrekkelijk, vooral wat betreft het opsnuiven van een andere cultuur, de taal etc. Curaçao woont wat familie van me wat handig zou kunnen zijn wat betreft verblijf maar als zou kunnen hebben die andere 2 toch de voorkeur. Zijn op zich geen onhaalbare bedragen.. wel veel.. maar het is ook een onbetaalbare ervaring als ik zo her en der lees
pi_136918200
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 03:11 schreef BartMcCormick het volgende:
vooral wat betreft het opsnuiven van een andere cultuur
Wat betreft dingen opsnuiven zou je in Curacao wel weer goed zitten ;)
pi_136919112
quote:
Amerika en Australië lijken mij ook het meest aantrekkelijk,
Ik denk dat Austrailië duurder is dan de VS, toen ik in de VS zat vonden mijn mede australische studenten het vrij goedkoop qua levensonderhoud tov Australië.

quote:
Reken voor Australie wel op ¤6000-12000 alles totaal voor een half jaar. Maar het is het waard.
Ik denk dat je dan eerder aan de ¤12,000 zit. Hou in de VS rekening met ongeveer ¤10.000-¤12.000. Je zou het best met ¤7000 kunnen redden als je alleen in je kamer wilt zitten en het hele half jaar onder een steen wilt leven. Zoals je zelf al zegt, je wilt wat van het land zien als je er dan toch bent.
pi_136919649
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 01:52 schreef BartMcCormick het volgende:
Hi guys. Ik wil heel graag in m'n derde jaar op de hogeschool stage lopen in Curaçao, Australië of Amerika. Nou is m'n vraag redelijk simpel: is dit haalbaar voor mensen zonder dikke spaarrekening en/of rijke pappie?
Yup dan is curacao absoluut het goedkoopste.
Hou ook goed rekening met de kosten voor een visum, als je voor de US een J1-visum nodig hebt, kun je makkelijk 1200 euro kwijt zijn voor een visumsponsor.
Kijk ook goed beurzen na op beursopener.

Stel eens een |(maandelijks) budget samen voor jezelf van spaargeld, uitwonende stufi, vergoeding OV, evt bijdrage ouders etc etc en bekijk hoeveel je hebt en hoe ver je daarmee komt.
pi_136920285
quote:
Hou ook goed rekening met de kosten voor een visum, als je voor de US een J1-visum nodig hebt, kun je makkelijk 1200 euro kwijt zijn voor een visumsponsor.
klopt, mits je hogeschool/universiteit een partnership heeft met de desbetreffende universiteit in de VS. De formulieren worden dan door school geregeld en ben je niet zoveel geld kwijt.

Ik was ongeveer ¤265 euro kwijt aan mijn J1. Dit was voor de SEVIS-fee en een soort van servicekosten. Er komen natuurlijk wel kleine kosten bij bijvoorbeeld amerikaanse pasfoto's (¤18), postzegels om je paspoort terug te laten sturen (¤7) etc. Wel moet je er aan denken dat veel amerikaanse universiteiten je verplichten om een verzekering aan te schaffen, in mijn geval was dit $641.
pi_136920338
Ik zou het alleen doen als ik ook nog fatsoenlijk kan leven daar, inderdaad. Een (half) jaar naar het buitenland gaan en niets kunnen doen omdat je op de centen moet letten is ook niets.
Ja doei.
  donderdag 20 februari 2014 @ 09:38:52 #211
286575 Roces18
Chef de party
pi_136920396
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 01:52 schreef BartMcCormick het volgende:
Hi guys. Ik wil heel graag in m'n derde jaar op de hogeschool stage lopen in Curaçao, Australië of Amerika. Nou is m'n vraag redelijk simpel: is dit haalbaar voor mensen zonder dikke spaarrekening en/of rijke pappie?
Ik weet niet wat je onder dikke spaarrekening verstaat, maar zoek een bedrijf waar je goed verdient met stagelopen. Voor meewerkstages kan je vaak gewoon op een vacature solliciteren waardoor je het normale salaris krijgt. In je eigen tijd je verslag uitwerken en klaar is kees. Verdien je makkelijk goed geld.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_136921548
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 07:50 schreef keesbanaan het volgende:
Ik denk dat je dan eerder aan de ¤12,000 zit. Hou in de VS rekening met ongeveer ¤10.000-¤12.000. Je zou het best met ¤7000 kunnen redden als je alleen in je kamer wilt zitten en het hele half jaar onder een steen wilt leven. Zoals je zelf al zegt, je wilt wat van het land zien als je er dan toch bent.
ja, dat bedoel ik. zou zonde zijn.

quote:
2s.gif Op donderdag 20 februari 2014 09:35 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou het alleen doen als ik ook nog fatsoenlijk kan leven daar, inderdaad. Een (half) jaar naar het buitenland gaan en niets kunnen doen omdat je op de centen moet letten is ook niets.
absoluut niet inderdaad. ik ben een jaar gestopt met m'n studie om te sparen voor stage in nieuw zeeland, zodat ik gewoon kan doen en laten wat ik wil en me nergens zorgen om hoef te maken. gewoon leven.
pi_136933515
Thanks iedereen. Wil inderdaad ook gewoon kunnen leven daar, dus ik zal dan uitgaan van 10.000-12.000 euro voor een half jaar. Heb gelukkig nog anderhalf jaar voor ik eventueel zal vertrekken dus kan nog wat bij elkaar sparen :D
pi_136962212
quote:
Thanks iedereen. Wil inderdaad ook gewoon kunnen leven daar, dus ik zal dan uitgaan van 10.000-12.000 euro voor een half jaar. Heb gelukkig nog anderhalf jaar voor ik eventueel zal vertrekken dus kan nog wat bij elkaar sparen
Dan gaat het helemaal goed komen! Succes
pi_136983531
Hey guys toch nog een vraagje. Wat maakt het dan precies dat Curaçao goedkoper is dan Australië en Amerika? Want voor zover ik weet is het leven op Curaçao niet per se goedkoop.. Heeft dat dan te maken met een visum e.d.? Of iets anders?
pi_137046224
hey guys, ik ben nieuw op dit forum so welcome me: p Ik heb plannen gemaakt om hopelijk volgend jaar januari voor een half jaar aan University of California, SF te studeren. Ik studeer nu rechten in Leiden en zit in het tweede jaar. Mijn vragen wat waren jullie ervaringen? ik twijfel, omdat deze universiteit qua rechten niet hoog staat aangeschreven maar San Francisco heeft me altijd aangetrokken. En wat waren jullie budgetten, en hebben jullie geleend bij duo?

PS: Is er iemand die de Nederlandse taal goed beheerst en al een motivatiebrief heeft gemaakt die zo aardig is om die van mij te controleren (vertrouwelijk:p)
pi_137047025
Ik zou graag Informatica studeren in het buitenland, en dan het liefst Engeland of de VS. Ik zit nu in mijn examenjaar 5HAVO, ben 16 jaar oud en ga met gemak slagen. Heb ik enige kans?
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_137080325
quote:
hey guys, ik ben nieuw op dit forum so welcome me: p Ik heb plannen gemaakt om hopelijk volgend jaar januari voor een half jaar aan University of California, SF te studeren. Ik studeer nu rechten in Leiden en zit in het tweede jaar. Mijn vragen wat waren jullie ervaringen? ik twijfel, omdat deze universiteit qua rechten niet hoog staat aangeschreven maar San Francisco heeft me altijd aangetrokken. En wat waren jullie budgetten, en hebben jullie geleend bij duo?

PS: Is er iemand die de Nederlandse taal goed beheerst en al een motivatiebrief heeft gemaakt die zo aardig is om die van mij te controleren (vertrouwelijk:p)
Ik ben afgelopen 8 augustus naar SF vertrokken, tot 20 januari gebleven. Ik had voor dat ik ging zo'n ¤8.000 gespaard, vliegticket al betaald (¤1100, 1 tussenstop). Voor de rest heb ik daar van mijn stufie geleefd (wel alles opgemaakt natuurlijk).

Wat wil je precies weten? San Francisco is de mooiste stad waar ik ooit ben geweest, hangt een super sfeer en je voelt je direct thuis. In Californië is zelf ook veel te zien, dus je verveelt je geen seconde.

SF is wel duur, vooral de kamerprijzen zijn belachelijk hoog. Het zorgt bij iedereen voor veel stress als je een kamer gaat zoeken etc. Prijzen moet je echt denken aan ¤500-¤100 per maand, mits je wilt een kamer delen en dan kan je goedkoper uit zijn. Ik had mijn eigen kamertje, zat tussen Downtown en School in (beide 40 minuten). Tegenover de rest was dit best ver weg, ik had er geen moeite mee (een dagelijks busritje langs het strand vind ik persoonlijk geen probleem). Veel studenten woonden wat dichter bij school maar betaalde ook wat meer (Ik heb aan San Francisco State University gestudeerd overigens). Per maand betaalde ik $650, maar ik was tegenover mijn medestudenten veruit het goedkoopste uit. Mijn medestudenten uit NL betaalde $900, $780 en 1 zelfs $1300 per maand. Op de campus leven was ook vrij prijzig (SFSU), je betaalde daar minimaal $950 en dan moest je een kamer delen.

Als je verder vragen hebt over SF, voel je vrij een PM te sturen. Over UCA kan ik verder niks zeggen, buiten dat het een belachelijk mooi gebouw is ;)
pi_137082567
Volgens mij ben ik hier echt de enige die níet gespaard heeft oO<. Voor onderzoek kan je beurzen aanvragen: kost even een paar dagen uitzoekwerk (wat heeft grootste slagingskans) en je moet begrotingen/aanbevelingen/motivaties regelen, maar ik kom nu wel makkelijk rond in Zwitserland en heb als ik thuis kom nog een paar weken/maanden om een baan te vinden voordat mijn spaargeld op is :+.

http://www.wilweg.nl/financiering/beursopener

OT: het nieuwe semester is hier weer begonnen en waar ik vorig semester heel veel aansluiting mistte (omdat ik 6 weken na het begin van het semester pas ben begonnen), heb ik nu meteen al een soort van sociaal leven. Eerlijk is eerlijk, wat een opluchting. Ik 'moet' nog maar 2 maanden en heb er nu al zoveel meer plezier in dan de eerste 4 maanden (wat ik stiekem zonde vind, dat ik het nu pas echt leuk begin te vinden). Ik geloof dat ik tegen het einde gewoon niet meer weg wil :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 27 februari 2014 @ 11:03:34 #220
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_137192291
*O* Heb een PhD positie aangeboden gekregen in Brisbane, Australie *O*

Wellicht dus nog eens ruim 4 jaar in het buitenland :+
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_137192326
Wat tof! :) Gefeliciteerd!
Ja doei.
  FOK!fotograaf woensdag 12 maart 2014 @ 10:00:43 #222
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_137648335
Voor iedereen die ook met studiebeurzen naar het buitenland is (geweest) en niet weet of ze dit moeten opgeven bij de inkomstenbelasting: ik heb net met de belastingtelefoon gebeld en het hangt er blijkbaar per studiebeurs vanaf of je het wel/niet op moet geven :+. Zij zeggen dat je contact op moet nemen met de beursverstrekker, en anders een officiële brief naar het belastingkantoor moet sturen.
pi_137649344
quote:
Heb een PhD positie aangeboden gekregen in Brisbane, Australie
Jaloers. :)
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:59:06 #224
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_137649947
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:04 schreef motorbloempje het volgende:
Wat tof! :) Gefeliciteerd!
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:40 schreef keesbanaan het volgende:

[..]

Jaloers. :)
Thanks! Vandaag mijn 2de gesprek gehad, en alles lijkt te kloppen qua onderzoek etc. 99,9% zeker dat ik het ga doen :D Spannend wel :Y
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_137681555
Beste mensen, ik zou graag willen weten wat je er precies voor in huis moet hebben om een master in jurisprudence of political science te doen aan een Ivy league uni, de California Ivies (Stanford, Santa Barbara, San Diego, Berkeley), of Johns Hopkins/NYU/Georgetown/University of British Columbia.

Voordat iedereen gaat zeggen dat het duur is, laten we aannemen dat dat niet het probleem is. Klopt het dan dat je met een cum laude gehaalde master (ik begin in september met m'n master), een brede talenkennis (vier tot vijftaligheid) en nog wat extra-curriculaire activiteiten (geëngageerd lid van politieke jongerenvereniging bv.) dan tenminste 'in beeld komt'?

Ik zou graag wat advies horen van mensen bij wie het echt gelukt is. De achtergrond van deze vraag is dat ik heel graag in de U.S. (ja Vancouver ligt niet in de U.S.) zou willen studeren, omdat dat nog steeds een land is dat tot mijn verbeelding spreekt, ondanks dat het kampt met enorme problemen. Het is ook niet dat ik ontevreden ben met de kwaliteit van de Nederlandse universiteiten, die is heel goed m.i. Alleen vormen de genoemde universiteiten toch echt een klasse apart, meer geld --> meer individuele aandacht en begeleiding. En Oxbridge en LSE-UCL-King's zijn ook topuni's dat is waar, maar die liggen niet in de V.S. :s)
pi_137683622
quote:
Alleen vormen de genoemde universiteiten toch echt een klasse apart, meer geld --> meer individuele aandacht en begeleiding
ik denk niet dat je meer individuele aandacht krijg. Stanford is inderdaad een prima uni, facaliteiten verbazingwekkend. Met grote ogen rondgelopen. Ik denk echter niet dat ze je hier meer individuele aandacht geven tov andere universiteiten, je hebt simpelweg een betere opleiding.
  donderdag 13 maart 2014 @ 08:59:22 #227
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_137684266
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 00:20 schreef AmaninFull het volgende:
Beste mensen, ik zou graag willen weten wat je er precies voor in huis moet hebben om een master in jurisprudence of political science te doen aan een Ivy league uni, de California Ivies (Stanford, Santa Barbara, San Diego, Berkeley), of Johns Hopkins/NYU/Georgetown/University of British Columbia.

Voordat iedereen gaat zeggen dat het duur is, laten we aannemen dat dat niet het probleem is. Klopt het dan dat je met een cum laude gehaalde master (ik begin in september met m'n master), een brede talenkennis (vier tot vijftaligheid) en nog wat extra-curriculaire activiteiten (geëngageerd lid van politieke jongerenvereniging bv.) dan tenminste 'in beeld komt'?

Ik zou graag wat advies horen van mensen bij wie het echt gelukt is. De achtergrond van deze vraag is dat ik heel graag in de U.S. (ja Vancouver ligt niet in de U.S.) zou willen studeren, omdat dat nog steeds een land is dat tot mijn verbeelding spreekt, ondanks dat het kampt met enorme problemen. Het is ook niet dat ik ontevreden ben met de kwaliteit van de Nederlandse universiteiten, die is heel goed m.i. Alleen vormen de genoemde universiteiten toch echt een klasse apart, meer geld --> meer individuele aandacht en begeleiding. En Oxbridge en LSE-UCL-King's zijn ook topuni's dat is waar, maar die liggen niet in de V.S. :s)
Net als keesbanaan denk ik ook dat je niet zo zeer meer individuele begeleiding krijgt bij een top universiteit. Als ik uit eigen ervaring, ik studeer nu aan Karolinska Institutet (een top medische universiteit), spreek in ieder geval.

Ik denk dat de opleiding zelf een hoger niveau heeft dan wanneer je het zelfde programma zou volgen bij een Universiteit in Frankrijk of Oostenrijk bijvoorbeeld. Geen slechte landen, absoluut niet, maar een treetje lager dan de Universiteiten die jij net opnoemt. Alles zal intensivier zijn, sneller gaan en het zal veel leren worden voor je examens. Maar mocht je de kans hebben, en je denkt het aan te kunnen, ik zou het doen!
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_137687409
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 08:59 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Net als keesbanaan denk ik ook dat je niet zo zeer meer individuele begeleiding krijgt bij een top universiteit. Als ik uit eigen ervaring, ik studeer nu aan Karolinska Institutet (een top medische universiteit), spreek in ieder geval.

Ik denk dat de opleiding zelf een hoger niveau heeft dan wanneer je het zelfde programma zou volgen bij een Universiteit in Frankrijk of Oostenrijk bijvoorbeeld. Geen slechte landen, absoluut niet, maar een treetje lager dan de Universiteiten die jij net opnoemt. Alles zal intensivier zijn, sneller gaan en het zal veel leren worden voor je examens. Maar mocht je de kans hebben, en je denkt het aan te kunnen, ik zou het doen!
Interessant, dank voor dit commentaar (ook Keesbanaan)
pi_137699721
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 08:59 schreef GotenSSJ het volgende:
Ik denk dat de opleiding zelf een hoger niveau heeft dan wanneer je het zelfde programma zou volgen bij een Universiteit in Frankrijk of Oostenrijk bijvoorbeeld. Geen slechte landen, absoluut niet, maar een treetje lager dan de Universiteiten die jij net opnoemt. Alles zal intensivier zijn, sneller gaan en het zal veel leren worden voor je examens. Maar mocht je de kans hebben, en je denkt het aan te kunnen, ik zou het doen!
In Frankrijk zitten anders prima Grandes Écoles hoor... Kunnen zich zeker meten met de wereldtop.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:34:01 #230
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_137704042
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:56 schreef wimjongil het volgende:

[..]

In Frankrijk zitten anders prima Grandes Écoles hoor... Kunnen zich zeker meten met de wereldtop.
Heb me er niet zo zeer in verdiept, die 2 landen kwamen in me op. Had ook Denemarken en Ierland kunnen noemen. :P Maar volgens THE zijn die Grand Ecoles niet wereldtop, echter heb ik me er niet precies in verdiept hoe en wat. Zullen vast prima universiteiten zijn! :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:03:01 #231
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137705496
Het lijkt mij wel leuk om in het buitenland op stage te gaan. Ik zit nog maar in het eerste jaar van mijn studie dus er is niet echt ruimte om dat te doen.

Maar zou ik ook gewoon kort voor in de zomervakantie iets kunnen regelen denken jullie?
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:07:03 #232
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137705684
Bij dat fullbright zomervakantie programma mag je helaas niet eerder in de vs geweest zijn.
pi_138109636
Hallo allemaal,

ik ga vanaf september een half jaar mijn minor volgen in Boedapest! Heel spannend allemaal en een hoop geregel natuurlijk. Gelukkig heef onze school (Avans in den bosch) wel een contract met die 'universiteit' en maak ik ook aanspraak op een Erasmusbeurs. Zijn er hier mensen die ook in hongarije/budapest zijn geweest en nog goede tips hebben?

Ik ben momenteel op zoek naar appartementjes, er is best wat moois te vinden voor 250 per persoon per maand!
de dag die je wist dat zou komen is nog niet hier.
pi_138109667
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:13 schreef Haikantje het volgende:
Hallo allemaal,

ik ga vanaf september een half jaar mijn minor volgen in Boedapest! Heel spannend allemaal en een hoop geregel natuurlijk. Gelukkig heef onze school (Avans in den bosch) wel een contract met die 'universiteit' en maak ik ook aanspraak op een Erasmusbeurs. Zijn er hier mensen die ook in hongarije/budapest zijn geweest en nog goede tips hebben?

Ik ben momenteel op zoek naar appartementjes, er is best wat moois te vinden voor 250 per persoon per maand!
Tof! Veel plezier en succes!
Ja doei.
pi_139239410
Ik ga vanaf september ongeveer 2 maanden in Zweden studeren. Vandaag papierwerk opgestuurd, nu is het afwachten. Wel ideaal, omdat het vak niet op de campus zelf maar in een onderzoekinstituut in noord zweden wordt gegeven hoef ik niet naar woonruimte enz. te zoeken, dat wordt allemaal geregeld door de Universiteit :D
Op &lt;a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"&gt;&lt;/a&gt; schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_139242622
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:03 schreef NieuweNier het volgende:
Het lijkt mij wel leuk om in het buitenland op stage te gaan. Ik zit nog maar in het eerste jaar van mijn studie dus er is niet echt ruimte om dat te doen.

Maar zou ik ook gewoon kort voor in de zomervakantie iets kunnen regelen denken jullie?
Welke richting studeer je?
Eerlijk gezegd denk ik dat je als 1e jaar niet vreselijk veel kans maakt om iets anders dan een korte meeloopstage te doen. Misschien kun je kijken voor vakantiewerk in jouw richting? Er zijn bijv. genoeg bedrijven die studenten willen voor begeleiding van kinderen op vakanties in het buitenland.
pi_139250936
En ik heb zojuist te horen gekregen dat ik in september Londen zal verlaten voor het zonnige Californië waar ik een jaar aan de University of California at Santa Barbara zal studeren als exchange student! Ik had persoonlijk liever Berkeley gehad maar Santa Barbara is een geweldige 2e keuze en het gaat geweldig worden! Ik moet nu wel m'n rijbewijs gaan halen...
pi_139250985
Mogen mensen uit 1994 al autorijden dan? ;(

Damn, ik word oud..... ;(

;)

Leuk!
Ja doei.
  FOK!fotograaf vrijdag 25 april 2014 @ 16:43:25 #239
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_139254629
Het zit er voor mij alweer bijna op :o. Over minder dan een week is mijn stage in Zwitserland afgelopen. Aan de ene kant heel veel zin om weer naar Nederland te gaan (familie, vrienden, taal, goedkoper leven), aan de andere kant heb ik hier nu ook wel mensen die ik ga missen en is mijn project nog niet af. De eerste maanden krópen voorbij, de laatste maanden zijn voorbij gevlogen (en toen werd het ook echt leuk).
pi_139254654
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:31 schreef Oliviertje1994 het volgende:
En ik heb zojuist te horen gekregen dat ik in september Londen zal verlaten voor het zonnige Californië waar ik een jaar aan de University of California at Santa Barbara zal studeren als exchange student! Ik had persoonlijk liever Berkeley gehad maar Santa Barbara is een geweldige 2e keuze en het gaat geweldig worden! Ik moet nu wel m'n rijbewijs gaan halen...
Californië :o mijn god, ik ben stikjaloers.

En ook nog eens nu in Londen, jemig. ;(
pi_139266062
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:33 schreef motorbloempje het volgende:
Mogen mensen uit 1994 al autorijden dan? ;(

Damn, ik word oud..... ;(

;)

Leuk!
Ik ben 20 for Christ's sake! :D
  donderdag 29 mei 2014 @ 15:56:27 #242
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_140509012
In januari een half jaar studeren in Manchester *O*

Toevallig ervaringsdeskundigen hier?
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_140680333
Ik studeer bachelor accountancy (3e jaar) en wil graag in Engeland stage lopen in september tot frebruari.

Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik heb een extern bureau ingeschakeld of zij een accountantskantoor voor mij kunnen vinden voor een stageplek. Echter de kosten zijn vrij hoog, rond de 600 euro. En ik zou het erg jammer vinden als zij niets voor mij kunnen vinden want dan heb ik geen stageplek...

Hoe komen jullie allemaal aan jullie stageplek? Via school zijn er alleen maar connecties naar malta, suriname e.d. Maar dat lijkt mij niets.

Iemand tips? :)
  FOK!fotograaf zondag 8 juni 2014 @ 10:24:48 #244
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_140825687
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 20:17 schreef dopfles1 het volgende:
Ik studeer bachelor accountancy (3e jaar) en wil graag in Engeland stage lopen in september tot frebruari.

Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik heb een extern bureau ingeschakeld of zij een accountantskantoor voor mij kunnen vinden voor een stageplek. Echter de kosten zijn vrij hoog, rond de 600 euro. En ik zou het erg jammer vinden als zij niets voor mij kunnen vinden want dan heb ik geen stageplek...

Hoe komen jullie allemaal aan jullie stageplek? Via school zijn er alleen maar connecties naar malta, suriname e.d. Maar dat lijkt mij niets.

Iemand tips? :)
Ik heb mijn stage via via geregeld. Maar Malta is best vet, en schijnt ook best populair te zijn bij dat soort bedrijven! (en ze spreken daar goed Engels, ze waren tot 50 jaar geleden nog een kolonie van Engeland en er zitten sowieso heel veel Engelsen) Dus als je het jezelf makkelijk wil maken: ga lekker mee met de connecties van school, en dan is Malta een prima bestemming. Lekker warm en mooi duiken ook :+.
pi_140825833
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 10:24 schreef Chemiu het volgende:

[..]

Ik heb mijn stage via via geregeld. Maar Malta is best vet, en schijnt ook best populair te zijn bij dat soort bedrijven! (en ze spreken daar goed Engels, ze waren tot 50 jaar geleden nog een kolonie van Engeland en er zitten sowieso heel veel Engelsen) Dus als je het jezelf makkelijk wil maken: ga lekker mee met de connecties van school, en dan is Malta een prima bestemming. Lekker warm en mooi duiken ook :+.
Het punt is dat mijn vriendin in Engeland woont. Daarom wil ik eigenlijk naar Engeland op stage. Malta trekt mij niet zo. Volgens mij is dat meer feesten en verder niet zoveel doen. Ga liever naar Engeland aangezien de kans ook groot is dat ik daar later ook ga wonen.

Ik heb een aantal accountantskantoren een brief gestuurd + cv maar ik heb tot nu toe maar van 1 reactie gehad dat het em niet wordt.. De rest neemt niet eens de moeite.

Verder krijg ik van het externe bureau te horen dat het geen probleem moet zijn etc. Maar ik heb ook niet veel tijd. Ik heb de deadline v.h. externe bureau op 15 juli gezet maar ik ga 16 juli op vakantie dus kan dan sowieso niet meer solliciteren als ik via het externe bureau niets vind. Dus ik zit in een best wel k*t situatie. :P

Maar goed ik denk dat ik het beste gewoon kan afwachten dan.. Ik ga overigens wel op vakantie naar Engeland dus misschien kan ik zelf gaan solliciteren. Maar ik wil eigenlijk geen risico lopen dat ik in september geen stageadres heb :{
pi_140830974
Change of plans: ik ga niet meer naar UCSB voor een jaar omdat ik ben aangenomen als transfer student aan Yale! Vanaf augustus verhuis ik dus voor minimaal twee jaar naar New Haven om daar m'n undergrad af te maken. *O*
pi_140868247
Over 3 maandjes weer naar China. *O*
It's not too late to change your hikikomori ways!
  maandag 9 juni 2014 @ 14:59:11 #248
235003 wimjongil
Harde man
pi_140871228
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 14:24 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Change of plans: ik ga niet meer naar UCSB voor een jaar omdat ik ben aangenomen als transfer student aan Yale! Vanaf augustus verhuis ik dus voor minimaal twee jaar naar New Haven om daar m'n undergrad af te maken. *O*
Nice! Wat ga je daar studeren? En wat doe je nu en waar?

PM/DM me maar als je je privacy belangrijk vindt ;)
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_140915404
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 14:59 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Nice! Wat ga je daar studeren? En wat doe je nu en waar?

PM/DM me maar als je je privacy belangrijk vindt ;)
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 14:59 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Nice! Wat ga je daar studeren? En wat doe je nu en waar?

PM/DM me maar als je je privacy belangrijk vindt ;)
Ik ga American Studies doen en op het moment studeer ik aan UCL in Londen een combinatie van American Studies en Computer Science!
pi_141029068
beste fokkers

ik heb gisteren mijn cijfers van mijn havo examen opgehaald en wil hierna vwo gaan doen, het mooie nieuws is dat het met mijn cijfers ook kan. nou was ik recentelijk op het idee gekomen om na mijn VWO in het buitenland te gaan studeren, iets in de bètarichting.
mijn cijfers zijn

nederlands 6,6
engels 8,1
biologie 7,4
natuurkunde 7,6
wiskunde b 9,1
scheikunde 9,0
geschiedenis 7,5

nou snap ik ook dat je met deze cijfers niet bij een top uni binnenkomt, en ook de financiering is niet echt een probleem. maar ik wil niet veel geld uitgeven voor een matige studie.

ps: ik heb het over een volledige bachelor overigens, en in het engels

iemand ideeën wat de mogelijkheden zijn?
pi_141029197
Met deze informatie kunnen we natuurlijk niet zoveel. Wat wil je gaan studeren, welk buitenland, etc.?
Ja doei.
pi_141029393
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:38 schreef siriuslupos het volgende:
beste fokkers

ik heb gisteren mijn cijfers van mijn havo examen opgehaald en wil hierna vwo gaan doen, het mooie nieuws is dat het met mijn cijfers ook kan. nou was ik recentelijk op het idee gekomen om na mijn VWO in het buitenland te gaan studeren, iets in de bètarichting.
mijn cijfers zijn

nederlands 6,6
engels 8,1
biologie 7,4
natuurkunde 7,6
wiskunde b 9,1
scheikunde 9,0
geschiedenis 7,5

nou snap ik ook dat je met deze cijfers niet bij een top uni binnenkomt, en ook de financiering is niet echt een probleem. maar ik wil niet veel geld uitgeven voor een matige studie.

ps: ik heb het over een volledige bachelor overigens, en in het engels

iemand ideeën wat de mogelijkheden zijn?
Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal wat je vraag is.. wat wil je nou precies weten? Wil je advies over een studie, een locatie, een specifieke uni?
  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:29:51 #253
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_141033032
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:38 schreef siriuslupos het volgende:
beste fokkers

ik heb gisteren mijn cijfers van mijn havo examen opgehaald en wil hierna vwo gaan doen, het mooie nieuws is dat het met mijn cijfers ook kan. nou was ik recentelijk op het idee gekomen om na mijn VWO in het buitenland te gaan studeren, iets in de bètarichting.
mijn cijfers zijn

nederlands 6,6
engels 8,1
biologie 7,4
natuurkunde 7,6
wiskunde b 9,1
scheikunde 9,0
geschiedenis 7,5

nou snap ik ook dat je met deze cijfers niet bij een top uni binnenkomt, en ook de financiering is niet echt een probleem. maar ik wil niet veel geld uitgeven voor een matige studie.

ps: ik heb het over een volledige bachelor overigens, en in het engels

iemand ideeën wat de mogelijkheden zijn?
Ik snap je vraag ook niet helemaal, maar als ik het goed begrijp ga je nu naar het VWO. Dan heb je dus nog 2 jaar voor je aan een Bachelor begint, als je cijfers op het VWO van hetzelfde kaliber zijn kan je natuurlijk best aan een goede Universiteit iets in de Chemie richting studeren aan je cijfers te zien.

Maar zonder extra info kunnen we hier inderdaad niet heel veel mee :P
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_141033118
Ik kan me een stuk uit de C2W (chemisch vakblaadje) herinneren dat bedrijven buitenlandervaring (vakken gevolgd, stage gelopen) als een pré zien, maar een volledige studie in het buitenland juist minder waarderen (omdat ze dan niet weten wat het niveau is geweest enzo). En verder wat iedereen boven me zegt :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:37:08 #255
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_141033274
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:32 schreef Chicolate het volgende:
Ik kan me een stuk uit de C2W (chemisch vakblaadje) herinneren dat bedrijven buitenlandervaring (vakken gevolgd, stage gelopen) als een pré zien, maar een volledige studie in het buitenland juist minder waarderen (omdat ze dan niet weten wat het niveau is geweest enzo). En verder wat iedereen boven me zegt :+.
Het ligt er waarschijnlijk wel enigszins aan hoe en wat je wil doen. Ik weet niet precies hoe het in de chemie zit, maar in mijn wereldje (life sciences) is het redelijk bekend welke Universiteiten een goede opleiding hebben en welke goed aangeschreven staan.

Wellicht is het in de chemie anders, maar als je bijvoorbeeld naar een top Universiteit in Amerika of Engeland gaat lijkt het mij stug dat ze niet precies weten wat ze binnen halen. Mocht je naar de Universiteit van Wenen of Universiteit van Madrid (Ik noem maar 2 grote steden) weten ze dat wellicht niet precies inderdaad.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_141034900
waar mijn vraag eigenlijk op neerkomt is: stel ik haal een 7 of 8 gemiddeld op het VWO over 2 jaar, zijn er dan universiteiten waar ik naartoe kan van vergelijkbaar niveau met de uni's in nederland.
over welk land: maakt niet echt uit, zolang de studie maar in t engels is (en goed natuurlijk)
over welke studie: scheikunde, chemische tecnologie, natuurkunde. ik weet het eigenlijk nog niet precies (een van de reden om VWO te gaan doen)
  vrijdag 13 juni 2014 @ 16:34:38 #257
429594 koffiebanaan
Holy Tilda Swinton!
pi_141035605
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:16 schreef siriuslupos het volgende:
waar mijn vraag eigenlijk op neerkomt is: stel ik haal een 7 of 8 gemiddeld op het VWO over 2 jaar, zijn er dan universiteiten waar ik naartoe kan van vergelijkbaar niveau met de uni's in nederland.
over welk land: maakt niet echt uit, zolang de studie maar in t engels is (en goed natuurlijk)
over welke studie: scheikunde, chemische tecnologie, natuurkunde. ik weet het eigenlijk nog niet precies (een van de reden om VWO te gaan doen)
Ja. Je zal wel een TOEFL test moeten afleggen om te bewijzen dat je Engelse taalvaardigheid voldoende is. Ligt ook aan de universiteit waar je wil gaan studeren. Je kunt sowieso eens rondkijken op verschillende uni's wat de toelatingseisen zijn, ze hebben meestal ook informatie over hoe je je als internationale student kan inschrijven.
pi_141036209
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 14:44 schreef Oliviertje1994 het volgende:

[..]

[..]

Ik ga American Studies doen en op het moment studeer ik aan UCL in Londen een combinatie van American Studies en Computer Science!
Oke, aparte combinatie wel! Gaat misschien een beetje de richting op van informatiekunde? Een hoe groot deel van de studie bestaat uit programmeren en aanverwante zaken?
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_141073316
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:48 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Oke, aparte combinatie wel! Gaat misschien een beetje de richting op van informatiekunde? Een hoe groot deel van de studie bestaat uit programmeren en aanverwante zaken?
Maar een klein deel van m'n studie bestaat uit programmeren omdat ik focus op interaction design.
pi_141818842
Beste Fokkers,

Ik heb sinds kort besloten dat ik graag een avontuur in het buitenland wil aan gaan in de vorm van een stage. Ik heb ondertussen al een hele berg ervaringen gelezen op internet en in dit topic. Ik lees enkel positieve ervaringen en het staat natuurlijk lekker op je cv.

Nu komt de praktische kant van het verhaal. Mijn voorkeur gaat uit naar een stage in de Verenigde Staten. Ik ben hier een aantal keer geweest en ben verliefd geworden op de natuur en de cultuur/mensen daar.

Ik heb ondertussen contact gezocht school om te kijken wat zij voor mij kunnen betekenen.

Ik heb echter nog een aantal praktische vragen aan jullie.

Hoe zijn jullie begonnen met het regelen van een stage? Ik heb tot op heden nog geen idee waar ik moet beginnen buiten het contact zoeken met school. Is het handig om een extern bemiddelingsbureau in te schakelen?

Is de USA echt zo duur om in te leven? Ik las al dat de kosten van een visum tot 3000$ kunnen kosten. Om daar huisvesting te betalen ga je het niet halen met de uitwonende studiebeurs ben ik bang. Zijn stages meestal betaalde stages of werk je zoals in Nederland tegen een stage vergoeding?

Iedere hulp of tip is welkom:).

groeten
pi_141890091
Hallo

Ik heb een vraagje. Waarschijnlijk ga ik naar Engeland op stage (het bedrijf heeft al toegezegd nu alles verder rond maken).

Aan het begin heeft het bureau die voor mij de stage had geregeld gezegd dat ik een aansprakelijkheid en zorgverzekering moet nemen. Dit had ik toen niet gedaan.

Ik denk dat het nu wel tijd wordt om dit te doen. Bij FBTO zie ik een module zakenreis die ook voor stage geld. Moet ik hierbij nog een aansprakelijkheidsverzekering nemen? Deze wordt mij aanbevolen https://www.esecutive.com/caeur2/?aid=26

Is die nodig? Of ik zakenreis module bij FBTO voldoende.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 16:10:53 #262
263417 Keyos
Like a Boss
pi_141891987
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 15:59 schreef Snotaapie het volgende:
Beste Fokkers,

Ik heb sinds kort besloten dat ik graag een avontuur in het buitenland wil aan gaan in de vorm van een stage. Ik heb ondertussen al een hele berg ervaringen gelezen op internet en in dit topic. Ik lees enkel positieve ervaringen en het staat natuurlijk lekker op je cv.

Nu komt de praktische kant van het verhaal. Mijn voorkeur gaat uit naar een stage in de Verenigde Staten. Ik ben hier een aantal keer geweest en ben verliefd geworden op de natuur en de cultuur/mensen daar.

Ik heb ondertussen contact gezocht school om te kijken wat zij voor mij kunnen betekenen.

Ik heb echter nog een aantal praktische vragen aan jullie.

Hoe zijn jullie begonnen met het regelen van een stage? Ik heb tot op heden nog geen idee waar ik moet beginnen buiten het contact zoeken met school. Is het handig om een extern bemiddelingsbureau in te schakelen?

Is de USA echt zo duur om in te leven? Ik las al dat de kosten van een visum tot 3000$ kunnen kosten. Om daar huisvesting te betalen ga je het niet halen met de uitwonende studiebeurs ben ik bang. Zijn stages meestal betaalde stages of werk je zoals in Nederland tegen een stage vergoeding?

Iedere hulp of tip is welkom:).

groeten
Of de USA duur is is helemaal afhankelijk van waar je naartoe gaat natuurlijk, in hoeverre je stageplaats dingen wilt betalen. Voor exchange studenten die voor studie naar de USA gaan is het wel aardig aan de prijs ja, zeker in steden als New York.

Zelf ga ik vanaf augustus t/m december naar New York toe, daarvoor heb ik een J-1 Visum aan moeten vragen wat me ongeveer ¤300 heeft gekost. Huisvesting is wel vreselijk duur uitgevallen, op een campus leven kost daar ongeveer ¤5000 voor een half jaar. Ik ga er niet vanuit dat het particulier voor stage veel goedkoper zal zijn (tenzij je stageplaats allemaal dingen voor je kan regelen).

Nogmaals, je locatie gaat bepalen of dingen duur zijn of niet. De formele zaken regelen met de USA als visum en het afsluiten van verzekeringen zijn aardig aan de prijs. Het scheelt je denk ik wel zowat de helft als je in de Mid-west in een klein plaatsje gaat zitten of dat je naar New York, Boston, Washington, LA et cetera wilt gaan. Daarnaast moet je al aardig wat geld op je rekening hebben (mag ook geld van ouders zijn) om een visum te krijgen.


Zal me trouwens ook even kort voorstellen in dit topic. Ik studeer rechten en fiscaal recht aan de Erasmus Universiteit en ga vanaf augustus een semester studeren aan de Hofstra University in Long Island New York. Als dat gewenst is en meer mensen ervaringen posten in dit topic ben ik uiteraard ook wel eens een update te geven. Als mensen vragen hebben omtrent het regelen van dingen met de USA is dat uiteraard goed, ik heb zelf de laatste paar maanden in die carrousel gezeten.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_141922361
Iemand ervaring met het vinden van een plek om te wonen in london tijdens de stage?
pi_141968242
Ik ga als exchange student naar Hong Kong in september! Zijn hier nog meer mensen die naar Hong Kong gaan of al zijn geweest?
  maandag 7 juli 2014 @ 20:23:25 #265
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_142018307
Ook maar even een "tvp". Ik heb sinds kort een afstudeeropdracht gekregen bij een onderdeel van de University of Southern California (in Los Angeles). De bedoeling is dat ik ergens in oktober ga beginnen, maar naast de opdracht zelf is er nog niks geregeld.
pi_142449466
GotenSSJ, ik heb een vraag over het studeren in Zweden,
Ten eerste als ik VWO gedaan, is mijn engels dan goed genoeg?
Ten tweede, omdat mijn diploma in het nederlands is moet ik het vertalen in het engels, hoe kan ik dit het beste doen?
Zoiezo wat heb jij allemaal opgestuurd en hoe?
pi_142455290
centraal gezet
pi_142482367
quote:
7s.gif Op zondag 6 juli 2014 15:04 schreef HarryStoter het volgende:
Ik ga als exchange student naar Hong Kong in september! Zijn hier nog meer mensen die naar Hong Kong gaan of al zijn geweest?
Moest er 3x heen om mn visum te verlengen. Erg vette stad! Ook lekker weer rond september/ oktober en november.
  zondag 20 juli 2014 @ 11:26:31 #269
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_142507339
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 17:09 schreef Bacci het volgende:
GotenSSJ, ik heb een vraag over het studeren in Zweden,
Ten eerste als ik VWO gedaan, is mijn engels dan goed genoeg?
Ten tweede, omdat mijn diploma in het nederlands is moet ik het vertalen in het engels, hoe kan ik dit het beste doen?
Zoiezo wat heb jij allemaal opgestuurd en hoe?
Opzich heb ik wel wat meer informatie nodig dan je nu gegeven hebt, maar ik zal m'n best doen om je een idee te geven etc. :) Allereerst waar praten we over? Bachelor of Master?

Over je Engels is het lastig uitspraken doen, maar als je gewoon een 7+ staat op het VWO voor Engels (Of zelfs je Bachelor gedeeltelijk in het Engels hebt gedaan) en je hebt het idee dat je enigszins natuurlijk kan switchen tussen Nederlands en Engels is dat totaal geen probleem. Sowieso leer je, als je de basis al hebt, Engels heel snel als je het elke dag moet gebruiken tijdens je studie. Je moet echter wel een TOEFL of IELTS test doen om je Engels level aan te tonen als je jezelf aanmeldt voor een studie in het buitenland.

Je diploma kan je laten vertalen bij een notaris, kost wel wat geld. Voor een officiele kopie betaal je al rond de 35-40 euro, dus een vertaling zal aanzienlijk meer kosten denk ik, ik zou daarvoor even een belletje plegen naar een notaris in je woonplaats. Ik weet zelf de kosten niet exact aangezien ik op de Hogeschool Rotterdam zowel een NL als een Engels diploma kreeg.

Als je richting Zweden wil, moet je voor een Master opleiding en ik denk ook voor een Bachelor opleiding naar www.universityadmissions.se en daar staat vrij goed beschreven wat je moet opsturen. Uit mijn hoofd is het: Diploma, motivatiebrief, Engels proficiency en vast nog iets wat ik nu vergeet :+

Mocht je nog vragen hebben, let me know! Wat wil je gaan studeren?
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_142810569
Haha wat een toeval dat er hier nog iemand aan de University of North Texas in Denton heeft gestudeerd, wie kiest daar in godsnaam voor.
pi_142924819
Eind september vertrek ik voor naar Engeland voor m'n master in Durham! Vind het stiekem best spannend maar heb er ook wel ongelofelijk veel zin in!
pi_142929302
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 16:19 schreef 3TinyQuestionmarks het volgende:
Eind september vertrek ik voor naar Engeland voor m'n master in Durham! Vind het stiekem best spannend maar heb er ook wel ongelofelijk veel zin in!
Tof! Wat ga je studeren? Ik ben bijna klaar met mijn dissertation en dan zit mijn tijd er in Durham helaas op.
pi_142929356
O+ Durham is tof O+

Goeie uni ook _O_
Ja doei.
pi_142939520
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 19:02 schreef andre347 het volgende:

[..]

Tof! Wat ga je studeren? Ik ben bijna klaar met mijn dissertation en dan zit mijn tijd er in Durham helaas op.
Defence, Development and Diplomacy! Doe jij nu je master in Durham, of Phd? Ik heb echt oprecht weer zin om te gaan studeren, heb een jaar gewerkt en gereisd. Is het al september!? :D
pi_142958954
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 23:14 schreef 3TinyQuestionmarks het volgende:

[..]

Defence, Development and Diplomacy! Doe jij nu je master in Durham, of Phd? Ik heb echt oprecht weer zin om te gaan studeren, heb een jaar gewerkt en gereisd. Is het al september!? :D
Ik doe Master. DDD master staat zeer goed aangeschreven hier. School of Government and International Affairs is uitstekend. Houd er wel rekening mee dat het veelal georiënteerd is op het Midden-Oosten. Zitten een paar experts tussen die weten waar ze het over hebben ;) De focus op het MO heeft er echter voor mij voor gezorgd dat ik die Master niet wilde doen. Maar als je dat interessant vindt moet je het zeker doen. Heb je al een college uitgekozen?
pi_142966070
Jup! Midden-Oosten (samen met sub-saharan Africa) is mijn voornaamste interessegebied dus dat komt wel goed! College etc. heb ik ook al allemaal geregeld.
pi_142966156
Zijn hier enkele FOK!kers die stage lopen of studeren in Tokyo?

Ik loop daar stage vanaf september ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 01-08-2014 19:30:03 ]
  zondag 17 augustus 2014 @ 21:36:58 #278
388243 Indiany
In real-life a whity.
pi_143529580
De 26e van Augustus vlieg ik richting Bali en daarna Sydney (AUZZZZ) om 3 maanden stage te lopen. Word vast helemaal fantastisch.
Alles ruim op tijd geregeld dus inmiddels niet ernstig gestresst.
Echter heb ik voor mijn tijd daar wel een bankrekening aangevraagd bij Westpac.
Dit met het idee dat ik misschien nooit meer in de uithoek kom en toch aardig wat dingen wil doen (wat in return ook aardig wat geld zal kosten).

De bankrekening is aangevraagd en heb bevestiging gekregen. Ik vraag me af of ik de bankrekening weer netjes kan opzeggen desnoods tegen een bepaalde fee.
Echter kan ik nergens op de website vinden hoe dit in elkaar zit. Mijn Australische lerares heeft de bankrekening aanbevolen omdat het vanaf NL geregeld kon worden.

Kort maar krachtig: Kan iemand vinden hoe de rekening na deze periode weer opgezegd kan worden?

Onderstaand de link:
http://www.westpac.com.au/personal-banking/bank-accounts/transaction/migrants-expats/?from=leftnav

Danku!
pi_143535749
migrantbank@westpac.com.au

Misschien even mailen naar de bank?
Op &lt;a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"&gt;&lt;/a&gt; schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_143539199
Ik ben nu 3e jaars student HRM aan de Hanze Hogeschool.
Plan de campagne is om in Februari 2015 te starten met een stage in het buitenland.
Voorkeur gaat uit naar een Engels sprekend land/bedrijf.
Ga via school/linkedin/golfclub een plek proberen te vinden.
pi_143599477
Ik wil graag in België studeren. De opleiding verpleegkundige. Ik heb havo, maar op wat voor school moet ik dan gaan kijken. Hier in NL zou ik dan HBO doen, maar ik weet niet wat dat in België is. Ik heb gehoord dat de HO daar niet hetzelfde is als hier het HBO. Weet iemand dit?
pi_143604131
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:49 schreef Verotjee het volgende:
Ik wil graag in België studeren. De opleiding verpleegkundige. Ik heb havo, maar op wat voor school moet ik dan gaan kijken. Hier in NL zou ik dan HBO doen, maar ik weet niet wat dat in België is. Ik heb gehoord dat de HO daar niet hetzelfde is als hier het HBO. Weet iemand dit?
Je hebt daar net zulke hogescholen als hier. Kennen ook dezelfde toelatingseisen zover ik weet.
Er zijn natuurlijk wel verschillen maar qua niveau is het daar gewoon hbo, en velen zeggen van betere kwaliteit dan hier.
  maandag 15 september 2014 @ 18:26:11 #283
434313 Lennartdaar
See you in Cape Town
pi_144557559
Beste Fokkers,

Ik ben nieuw op dit forum en kan dus helaas ook nog geen privébericht sturen naar Motorbloempje om onze site toe te voegen. Maar ik ben coördinator voor een stagebureau in Kaapstad. Mocht er iemand zijn die vragen heeft over stage lopen in Zuid-Afrika / Kaapstad, stuur mij dan even berichtje ;)

See you in Cape Town!

Cheers Lennart
Coördinator bij IO Cape Town. www.stage-zuidafrika.nl
pi_144560596
^ Hallo, spam!
Tuurlijk kan je wel een bericht sturen, iedereen kan dat.
pi_144560886
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:26 schreef Lennartdaar het volgende:
Beste Fokkers,

Ik ben nieuw op dit forum en kan dus helaas ook nog geen privébericht sturen naar Motorbloempje om onze site toe te voegen. Maar ik ben coördinator voor een stagebureau in Kaapstad. Mocht er iemand zijn die vragen heeft over stage lopen in Zuid-Afrika / Kaapstad, stuur mij dan even berichtje ;)

See you in Cape Town!

Cheers Lennart
moet je wel terug komen en nuttige dingen melden anders ben je zo weer vergeten

cheers deeltjesversneller
  dinsdag 16 september 2014 @ 15:48:13 #286
434313 Lennartdaar
See you in Cape Town
pi_144588644
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:50 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

moet je wel terug komen en nuttige dingen melden anders ben je zo weer vergeten

cheers deeltjesversneller
Misschien handig om te weten dat het aanvragen van een stagevisum in ZA vanwege nieuwe regelgeving langer duurt. Dus op tijd beginnen met het vinden van een geschikte stage ;) Ik dacht verder dat het handiger zou zijn als ik antwoord kan geven op specifieke vragen waar jullie wellicht nog geen antwoord op hebben kunnen vinden.

Ik hoef jullie hopelijk niet te vertellen dat Kaapstad de beste en leukste plek is om stage te lopen?! Lees maar eens de waarbenjij.nu verslagen bijvoorbeeld. Louter positief :) Daarnaast is Kaapstad 1 van de beste plekken ter wereld om te surfen (ook om te beginnen), dit voor de liefhebbers :)

@ Loki Ik moet minimaal 10 dagen actief zijn en een aantal berichten hebben gestuurd voordat ik pm kan sturen..

Cheers ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Lennartdaar op 16-09-2014 20:16:14 ]
Coördinator bij IO Cape Town. www.stage-zuidafrika.nl
pi_144850087
Zijn er mensen die in Berlijn gestudeerd hebben voor een aantal maanden?
Zoja, kunnen jullie mij iets vertellen over hoeveel geld je gemiddeld per maand kwijt bent, hoe je wordt opgevangen etc.

Ik ben namelijk van plan om 4 maanden in Berlijn te studeren.
pi_144980356
Ik ben me momenteel aan het oriënteren op een minor (doe zelf HBO) in Canada of de VS. Wellicht is Australië ook nog een optie trouwens, maar ik probeer me in ieder geval ergens op te richten :P
Nu heb ik al een 2e afspraak staan met het vrouwtje van International office, alleen heb ik toch wat hulp nodig van mijn fokbroeders aangezien die afspraken maar om de zoveel tijd zijn.
Maar ik loop dus een beetje vast op de financiering van de minor. Dat het aardig wat geld gaat kosten snap ik, maar waar maak ik de meeste kans op een beurs voor deze landen? En ik ga er gemakshalve even vanuit dat het collegegeld ook hierbij in termijnen betaald kan worden? :P

Thanks ^O^
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  zondag 28 september 2014 @ 14:22:46 #289
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_144981031
quote:
14s.gif Op zondag 28 september 2014 13:54 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Thanks ^O^
Normaal gesproken zou je bij een uitwisseling gewoon schoolgeld bij je eigen hbo instelling betalen. Maar of dat je een uitwisseling kunt regelen met een hbo minor, geen idee. Dan zou je onderwijsinstelling contacten daar moeten hebben. Beurzen zijn er sowieso heel weinig/niet voor buiten Europa.

Waarschijnlijk is het makkelijker om te gaan kijken naar de stage dan wel het afstuderen voor het half jaar buitenland. Dan hoef je in elk geval niet bij een buitenlandse onderwijsinstelling ingeschreven te staan. En ik zou Nieuw Zeeland ook willen aanraden, daar is bijvoorbeeld het krijgen van een visum vele malen simpeler dan voor Canada, de VS of Australië.

Zelf is het voor mij nu definitief. Ik vertrek rond 22 oktober (moet de vlucht nog boeken) naar Los Angeles om daar mijn master afstudeeropdracht te doen. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Thormodo op 28-09-2014 14:29:13 ]
pi_144981200
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 14:22 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Normaal gesproken zou je bij een uitwisseling gewoon schoolgeld bij je eigen hbo instelling betalen. Maar of dat je een uitwisseling kunt regelen met een hbo minor, geen idee. Beurzen zijn er sowieso heel weinig/niet voor buiten Europa.

Waarschijnlijk is het makkelijker om te gaan kijken naar de stage dan wel het afstuderen voor het half jaar buitenland. Dan hoef je in elk geval niet bij een buitenlandse onderwijsinstelling ingeschreven te staan. En ik zou Nieuw Zeeland ook willen aanraden, daar is bijvoorbeeld het krijgen van een visum vele malen simpeler dan voor Canada, de VS of Australië.

Zelf is het voor mij nu definitief. Ik vertrek rond 22 oktober (moet de vlucht nog boeken) naar Los Angeles om daar mijn master afstudeeropdracht te doen. :)
Ja klopt. Een vriend van me gaat ook naar Nieuw-Zeeland, via het HBO ook.
Zo er ik weet is er wel een uitwisselingsprogramma op mijn hogeschool (http://www.hva.nl/onderwi(...)land/buitenland.html), maar daar had ik nog niet echt verder bij nagedacht dat er een verschil in zat. Ik zal het in ieder geval eens navragen.

Wat de stage betreft klopt ook. Alleen lijkt mij een stage in NL al lastig genoeg daarom zou ik liever een minor in het buitenland doen en de stage in NL (of en en buitenland :P ;) ). Maar misschien moet ik me daar ook eens in gaan verdiepen inderdaad.

Thanks in ieder geval en succes in LA ^O^ ^O^ Lijkt me ook heel gaaf. Wat ga je er onderzoeken ;) ?
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_145101587
Kunnen jullie mij redenen geven waarom in het buitenland studeren een must is? Wat hebben jullie bijvoorbeeld geleerd?
Ik ben aan het overwegen om het ook te doen.
pi_145101699
Het is geen must.
Ja doei.
pi_145102267
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:28 schreef motorbloempje het volgende:
Het is geen must.
Misschien geen must, maar waarom is het aan te bevelen? Heb je er veel kennis/nieuwe ervaringen op gedaan en jezelf ontwikkeld?
pi_145106376
Het is ook niet echt 'aan te bevelen'.

Je moet het willen. En als je het graag wilt kun je er wat leuks en nuttigs van maken. Als je het alleen doet omdat je denkt dat het 'een must is', zou je nog wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen... ;) :)
Ja doei.
pi_145107127
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:21 schreef motorbloempje het volgende:
Het is ook niet echt 'aan te bevelen'.

Je moet het willen. En als je het graag wilt kun je er wat leuks en nuttigs van maken. Als je het alleen doet omdat je denkt dat het 'een must is', zou je nog wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen... ;) :)
Ja precies, maar het lijkt mij, als je het leuk hebt gehad dat je het anderen aanbeveelt ook te doen?

Ik zou bijvoorbeeld graag naar Berlijn willen, omdat ik het een gave stad vindt, maar bovenal om nieuwe mensen te leren kennen en mijn draai te vinden in een onbekende omgeving.
Daarnaast zou ik ook vloeiend Duits willen leren praten.

Alleen betwijfel ik of dat zo makkelijk gaat, aangezien de lessen op die hogeschool in het Engels worden gegeven.

Goede reden? :P
pi_145107195
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:25 schreef Senderious het volgende:
Kunnen jullie mij redenen geven waarom in het buitenland studeren een must is? Wat hebben jullie bijvoorbeeld geleerd?
Ik ben aan het overwegen om het ook te doen.
Absoluut geen must en iets wat je alleen moet doen als je het echt wilt. Het kost moeite en het is niet altijd makkelijk als je er eenmaal zit.
Maar je krijgt er veel voor terug. Je leeft binnen een andere cultuur, wat mij een stuk opener en nieuwschieriger heeft gemaakt tegenover anderen. Je gaat wss sneller trips maken, je ziet veel van de wereld in een korte tijd. Je moet erg open staan voor van alles: je moet ineens moeite doen om vrienden te maken etc, als je geen lessen volgt of op een campus verblijft.
pi_145228718
goedenavond,

ik ben een 1e jaars Mbo'er aan het Koning Willem 1 College in Den Bosch. Ik doe nu een 3 jarige International Business opleiding. Dit is een Engelstalige opleiding. Na deze opleiding zou ik graag verder willen studeren in Amerika, maar is dat wel mogelijk? Zijn er mensen die deze opleiding al hebben afgerond? Zo ja; ik hoorde dat je per se 18 van de 18 units voor je BTEC diploma gehaald moet hebben om te kunnen studeren aan een universiteit in het buitenland. Is dit ook zo? Op school zijn ze daar niet echt duidelijk in.
pi_145282849
Hoi allemaal,

ik zit op het moment in mijn tweede jaar van psychologie in Groningen (WO). Tot nu toe haal ik alle vakken wel (p is binnen), en wil dolgraag in het buitenland te studeren tijdens mijn minor. Alleen zijn er zo veel opties! Ik wil eerst wat meer weten over de opties. Ik vroeg me af of één van jullie ervaring had met de volgende steden/uni's:
-New York state university
-Universiteit van Sydney
Australian national university
Calgary University
Tokyo university
Osaka University
University of Hong Kong
Seoul University
University of wellington
University of south Carolina (VS)
northern Arizona university (VS)
Universiteit van Sint petersburg
Southampton University
Uppsala University

Alvast heel erg bedankt! :)
pi_145283120
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 02:10 schreef cpcpcp het volgende:
Hoi allemaal,

ik zit op het moment in mijn tweede jaar van psychologie in Groningen (WO). Tot nu toe haal ik alle vakken wel (p is binnen), en wil dolgraag in het buitenland te studeren tijdens mijn minor. Alleen zijn er zo veel opties! Ik wil eerst wat meer weten over de opties. Ik vroeg me af of één van jullie ervaring had met de volgende steden/uni's:
-New York state university
-Universiteit van Sydney
Australian national university
Calgary University
Tokyo university
Osaka University
University of Hong Kong
Seoul University
University of wellington
University of south Carolina (VS)
northern Arizona university (VS)
Universiteit van Sint petersburg
Southampton University
Uppsala University

Alvast heel erg bedankt! :)
Waarom die 3 US universiteiten?

(ben psy, zit op dit moment in philadelphia en heb een tijd op cmu rondgehangen)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:24:51 #300
289612 MagicTheo
Kruip, mijn zgn zoon, kruip!
pi_145313130
Hallo! Ik loop op dit moment stage in Gran Canaria bij een hotel in het animatieteam. Vanaf eind augustus ben ik begonnen en ik vlieg naar huis begin november. Ik studeer Marketing en Communicatie op het mbo, en deze kans werd ons aangeboden door de school. De cultuur is flink wennen maar de tijd gaat verschrikkelijk snel!

Wilde het even delen...
PS4 | GTA Online | FIFA2015 | PSN: Joop2015
pi_145315369
Veel plezier nog!
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')