Je hebt daar net zulke hogescholen als hier. Kennen ook dezelfde toelatingseisen zover ik weet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:49 schreef Verotjee het volgende:
Ik wil graag in België studeren. De opleiding verpleegkundige. Ik heb havo, maar op wat voor school moet ik dan gaan kijken. Hier in NL zou ik dan HBO doen, maar ik weet niet wat dat in België is. Ik heb gehoord dat de HO daar niet hetzelfde is als hier het HBO. Weet iemand dit?
moet je wel terug komen en nuttige dingen melden anders ben je zo weer vergetenquote:Op maandag 15 september 2014 18:26 schreef Lennartdaar het volgende:
Beste Fokkers,
Ik ben nieuw op dit forum en kan dus helaas ook nog geen privébericht sturen naar Motorbloempje om onze site toe te voegen. Maar ik ben coördinator voor een stagebureau in Kaapstad. Mocht er iemand zijn die vragen heeft over stage lopen in Zuid-Afrika / Kaapstad, stuur mij dan even berichtje![]()
See you in Cape Town!
Cheers Lennart
Misschien handig om te weten dat het aanvragen van een stagevisum in ZA vanwege nieuwe regelgeving langer duurt. Dus op tijd beginnen met het vinden van een geschikte stagequote:Op maandag 15 september 2014 19:50 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
moet je wel terug komen en nuttige dingen melden anders ben je zo weer vergeten
cheers deeltjesversneller
Normaal gesproken zou je bij een uitwisseling gewoon schoolgeld bij je eigen hbo instelling betalen. Maar of dat je een uitwisseling kunt regelen met een hbo minor, geen idee. Dan zou je onderwijsinstelling contacten daar moeten hebben. Beurzen zijn er sowieso heel weinig/niet voor buiten Europa.quote:
Ja klopt. Een vriend van me gaat ook naar Nieuw-Zeeland, via het HBO ook.quote:Op zondag 28 september 2014 14:22 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou je bij een uitwisseling gewoon schoolgeld bij je eigen hbo instelling betalen. Maar of dat je een uitwisseling kunt regelen met een hbo minor, geen idee. Beurzen zijn er sowieso heel weinig/niet voor buiten Europa.
Waarschijnlijk is het makkelijker om te gaan kijken naar de stage dan wel het afstuderen voor het half jaar buitenland. Dan hoef je in elk geval niet bij een buitenlandse onderwijsinstelling ingeschreven te staan. En ik zou Nieuw Zeeland ook willen aanraden, daar is bijvoorbeeld het krijgen van een visum vele malen simpeler dan voor Canada, de VS of Australië.
Zelf is het voor mij nu definitief. Ik vertrek rond 22 oktober (moet de vlucht nog boeken) naar Los Angeles om daar mijn master afstudeeropdracht te doen.
Misschien geen must, maar waarom is het aan te bevelen? Heb je er veel kennis/nieuwe ervaringen op gedaan en jezelf ontwikkeld?quote:
Ja precies, maar het lijkt mij, als je het leuk hebt gehad dat je het anderen aanbeveelt ook te doen?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:21 schreef motorbloempje het volgende:
Het is ook niet echt 'aan te bevelen'.
Je moet het willen. En als je het graag wilt kun je er wat leuks en nuttigs van maken. Als je het alleen doet omdat je denkt dat het 'een must is', zou je nog wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen...![]()
Absoluut geen must en iets wat je alleen moet doen als je het echt wilt. Het kost moeite en het is niet altijd makkelijk als je er eenmaal zit.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:25 schreef Senderious het volgende:
Kunnen jullie mij redenen geven waarom in het buitenland studeren een must is? Wat hebben jullie bijvoorbeeld geleerd?
Ik ben aan het overwegen om het ook te doen.
Waarom die 3 US universiteiten?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 02:10 schreef cpcpcp het volgende:
Hoi allemaal,
ik zit op het moment in mijn tweede jaar van psychologie in Groningen (WO). Tot nu toe haal ik alle vakken wel (p is binnen), en wil dolgraag in het buitenland te studeren tijdens mijn minor. Alleen zijn er zo veel opties! Ik wil eerst wat meer weten over de opties. Ik vroeg me af of één van jullie ervaring had met de volgende steden/uni's:
-New York state university
-Universiteit van Sydney
Australian national university
Calgary University
Tokyo university
Osaka University
University of Hong Kong
Seoul University
University of wellington
University of south Carolina (VS)
northern Arizona university (VS)
Universiteit van Sint petersburg