abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137683622
quote:
Alleen vormen de genoemde universiteiten toch echt een klasse apart, meer geld --> meer individuele aandacht en begeleiding
ik denk niet dat je meer individuele aandacht krijg. Stanford is inderdaad een prima uni, facaliteiten verbazingwekkend. Met grote ogen rondgelopen. Ik denk echter niet dat ze je hier meer individuele aandacht geven tov andere universiteiten, je hebt simpelweg een betere opleiding.
  donderdag 13 maart 2014 @ 08:59:22 #227
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_137684266
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 00:20 schreef AmaninFull het volgende:
Beste mensen, ik zou graag willen weten wat je er precies voor in huis moet hebben om een master in jurisprudence of political science te doen aan een Ivy league uni, de California Ivies (Stanford, Santa Barbara, San Diego, Berkeley), of Johns Hopkins/NYU/Georgetown/University of British Columbia.

Voordat iedereen gaat zeggen dat het duur is, laten we aannemen dat dat niet het probleem is. Klopt het dan dat je met een cum laude gehaalde master (ik begin in september met m'n master), een brede talenkennis (vier tot vijftaligheid) en nog wat extra-curriculaire activiteiten (geëngageerd lid van politieke jongerenvereniging bv.) dan tenminste 'in beeld komt'?

Ik zou graag wat advies horen van mensen bij wie het echt gelukt is. De achtergrond van deze vraag is dat ik heel graag in de U.S. (ja Vancouver ligt niet in de U.S.) zou willen studeren, omdat dat nog steeds een land is dat tot mijn verbeelding spreekt, ondanks dat het kampt met enorme problemen. Het is ook niet dat ik ontevreden ben met de kwaliteit van de Nederlandse universiteiten, die is heel goed m.i. Alleen vormen de genoemde universiteiten toch echt een klasse apart, meer geld --> meer individuele aandacht en begeleiding. En Oxbridge en LSE-UCL-King's zijn ook topuni's dat is waar, maar die liggen niet in de V.S. :s)
Net als keesbanaan denk ik ook dat je niet zo zeer meer individuele begeleiding krijgt bij een top universiteit. Als ik uit eigen ervaring, ik studeer nu aan Karolinska Institutet (een top medische universiteit), spreek in ieder geval.

Ik denk dat de opleiding zelf een hoger niveau heeft dan wanneer je het zelfde programma zou volgen bij een Universiteit in Frankrijk of Oostenrijk bijvoorbeeld. Geen slechte landen, absoluut niet, maar een treetje lager dan de Universiteiten die jij net opnoemt. Alles zal intensivier zijn, sneller gaan en het zal veel leren worden voor je examens. Maar mocht je de kans hebben, en je denkt het aan te kunnen, ik zou het doen!
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_137687409
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 08:59 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Net als keesbanaan denk ik ook dat je niet zo zeer meer individuele begeleiding krijgt bij een top universiteit. Als ik uit eigen ervaring, ik studeer nu aan Karolinska Institutet (een top medische universiteit), spreek in ieder geval.

Ik denk dat de opleiding zelf een hoger niveau heeft dan wanneer je het zelfde programma zou volgen bij een Universiteit in Frankrijk of Oostenrijk bijvoorbeeld. Geen slechte landen, absoluut niet, maar een treetje lager dan de Universiteiten die jij net opnoemt. Alles zal intensivier zijn, sneller gaan en het zal veel leren worden voor je examens. Maar mocht je de kans hebben, en je denkt het aan te kunnen, ik zou het doen!
Interessant, dank voor dit commentaar (ook Keesbanaan)
pi_137699721
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 08:59 schreef GotenSSJ het volgende:
In Frankrijk zitten anders prima Grandes Écoles hoor... Kunnen zich zeker meten met de wereldtop.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:34:01 #230
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_137704042
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:56 schreef wimjongil het volgende:

[..]

In Frankrijk zitten anders prima Grandes Écoles hoor... Kunnen zich zeker meten met de wereldtop.
Heb me er niet zo zeer in verdiept, die 2 landen kwamen in me op. Had ook Denemarken en Ierland kunnen noemen. :P Maar volgens THE zijn die Grand Ecoles niet wereldtop, echter heb ik me er niet precies in verdiept hoe en wat. Zullen vast prima universiteiten zijn! :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:03:01 #231
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137705496
Het lijkt mij wel leuk om in het buitenland op stage te gaan. Ik zit nog maar in het eerste jaar van mijn studie dus er is niet echt ruimte om dat te doen.

Maar zou ik ook gewoon kort voor in de zomervakantie iets kunnen regelen denken jullie?
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:07:03 #232
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137705684
Bij dat fullbright zomervakantie programma mag je helaas niet eerder in de vs geweest zijn.
pi_138109636
Hallo allemaal,

ik ga vanaf september een half jaar mijn minor volgen in Boedapest! Heel spannend allemaal en een hoop geregel natuurlijk. Gelukkig heef onze school (Avans in den bosch) wel een contract met die 'universiteit' en maak ik ook aanspraak op een Erasmusbeurs. Zijn er hier mensen die ook in hongarije/budapest zijn geweest en nog goede tips hebben?

Ik ben momenteel op zoek naar appartementjes, er is best wat moois te vinden voor 250 per persoon per maand!
de dag die je wist dat zou komen is nog niet hier.
pi_138109667
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:13 schreef Haikantje het volgende:
Hallo allemaal,

ik ga vanaf september een half jaar mijn minor volgen in Boedapest! Heel spannend allemaal en een hoop geregel natuurlijk. Gelukkig heef onze school (Avans in den bosch) wel een contract met die 'universiteit' en maak ik ook aanspraak op een Erasmusbeurs. Zijn er hier mensen die ook in hongarije/budapest zijn geweest en nog goede tips hebben?

Ik ben momenteel op zoek naar appartementjes, er is best wat moois te vinden voor 250 per persoon per maand!
Tof! Veel plezier en succes!
Ja doei.
pi_139239410
Ik ga vanaf september ongeveer 2 maanden in Zweden studeren. Vandaag papierwerk opgestuurd, nu is het afwachten. Wel ideaal, omdat het vak niet op de campus zelf maar in een onderzoekinstituut in noord zweden wordt gegeven hoef ik niet naar woonruimte enz. te zoeken, dat wordt allemaal geregeld door de Universiteit :D
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_139242622
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:03 schreef NieuweNier het volgende:
Het lijkt mij wel leuk om in het buitenland op stage te gaan. Ik zit nog maar in het eerste jaar van mijn studie dus er is niet echt ruimte om dat te doen.

Maar zou ik ook gewoon kort voor in de zomervakantie iets kunnen regelen denken jullie?
Welke richting studeer je?
Eerlijk gezegd denk ik dat je als 1e jaar niet vreselijk veel kans maakt om iets anders dan een korte meeloopstage te doen. Misschien kun je kijken voor vakantiewerk in jouw richting? Er zijn bijv. genoeg bedrijven die studenten willen voor begeleiding van kinderen op vakanties in het buitenland.
pi_139250936
En ik heb zojuist te horen gekregen dat ik in september Londen zal verlaten voor het zonnige Californië waar ik een jaar aan de University of California at Santa Barbara zal studeren als exchange student! Ik had persoonlijk liever Berkeley gehad maar Santa Barbara is een geweldige 2e keuze en het gaat geweldig worden! Ik moet nu wel m'n rijbewijs gaan halen...
pi_139250985
Mogen mensen uit 1994 al autorijden dan? ;(

Damn, ik word oud..... ;(

;)

Leuk!
Ja doei.
  FOK!fotograaf vrijdag 25 april 2014 @ 16:43:25 #239
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_139254629
Het zit er voor mij alweer bijna op :o. Over minder dan een week is mijn stage in Zwitserland afgelopen. Aan de ene kant heel veel zin om weer naar Nederland te gaan (familie, vrienden, taal, goedkoper leven), aan de andere kant heb ik hier nu ook wel mensen die ik ga missen en is mijn project nog niet af. De eerste maanden krķpen voorbij, de laatste maanden zijn voorbij gevlogen (en toen werd het ook echt leuk).
pi_139254654
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:31 schreef Oliviertje1994 het volgende:
En ik heb zojuist te horen gekregen dat ik in september Londen zal verlaten voor het zonnige Californië waar ik een jaar aan de University of California at Santa Barbara zal studeren als exchange student! Ik had persoonlijk liever Berkeley gehad maar Santa Barbara is een geweldige 2e keuze en het gaat geweldig worden! Ik moet nu wel m'n rijbewijs gaan halen...
Californië :o mijn god, ik ben stikjaloers.

En ook nog eens nu in Londen, jemig. ;(
pi_139266062
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:33 schreef motorbloempje het volgende:
Mogen mensen uit 1994 al autorijden dan? ;(

Damn, ik word oud..... ;(

;)

Leuk!
Ik ben 20 for Christ's sake! :D
  donderdag 29 mei 2014 @ 15:56:27 #242
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_140509012
In januari een half jaar studeren in Manchester *O*

Toevallig ervaringsdeskundigen hier?
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_140680333
Ik studeer bachelor accountancy (3e jaar) en wil graag in Engeland stage lopen in september tot frebruari.

Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik heb een extern bureau ingeschakeld of zij een accountantskantoor voor mij kunnen vinden voor een stageplek. Echter de kosten zijn vrij hoog, rond de 600 euro. En ik zou het erg jammer vinden als zij niets voor mij kunnen vinden want dan heb ik geen stageplek...

Hoe komen jullie allemaal aan jullie stageplek? Via school zijn er alleen maar connecties naar malta, suriname e.d. Maar dat lijkt mij niets.

Iemand tips? :)
  FOK!fotograaf zondag 8 juni 2014 @ 10:24:48 #244
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_140825687
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 20:17 schreef dopfles1 het volgende:
Ik studeer bachelor accountancy (3e jaar) en wil graag in Engeland stage lopen in september tot frebruari.

Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik heb een extern bureau ingeschakeld of zij een accountantskantoor voor mij kunnen vinden voor een stageplek. Echter de kosten zijn vrij hoog, rond de 600 euro. En ik zou het erg jammer vinden als zij niets voor mij kunnen vinden want dan heb ik geen stageplek...

Hoe komen jullie allemaal aan jullie stageplek? Via school zijn er alleen maar connecties naar malta, suriname e.d. Maar dat lijkt mij niets.

Iemand tips? :)
Ik heb mijn stage via via geregeld. Maar Malta is best vet, en schijnt ook best populair te zijn bij dat soort bedrijven! (en ze spreken daar goed Engels, ze waren tot 50 jaar geleden nog een kolonie van Engeland en er zitten sowieso heel veel Engelsen) Dus als je het jezelf makkelijk wil maken: ga lekker mee met de connecties van school, en dan is Malta een prima bestemming. Lekker warm en mooi duiken ook :+.
pi_140825833
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 10:24 schreef Chemiu het volgende:

[..]

Ik heb mijn stage via via geregeld. Maar Malta is best vet, en schijnt ook best populair te zijn bij dat soort bedrijven! (en ze spreken daar goed Engels, ze waren tot 50 jaar geleden nog een kolonie van Engeland en er zitten sowieso heel veel Engelsen) Dus als je het jezelf makkelijk wil maken: ga lekker mee met de connecties van school, en dan is Malta een prima bestemming. Lekker warm en mooi duiken ook :+.
Het punt is dat mijn vriendin in Engeland woont. Daarom wil ik eigenlijk naar Engeland op stage. Malta trekt mij niet zo. Volgens mij is dat meer feesten en verder niet zoveel doen. Ga liever naar Engeland aangezien de kans ook groot is dat ik daar later ook ga wonen.

Ik heb een aantal accountantskantoren een brief gestuurd + cv maar ik heb tot nu toe maar van 1 reactie gehad dat het em niet wordt.. De rest neemt niet eens de moeite.

Verder krijg ik van het externe bureau te horen dat het geen probleem moet zijn etc. Maar ik heb ook niet veel tijd. Ik heb de deadline v.h. externe bureau op 15 juli gezet maar ik ga 16 juli op vakantie dus kan dan sowieso niet meer solliciteren als ik via het externe bureau niets vind. Dus ik zit in een best wel k*t situatie. :P

Maar goed ik denk dat ik het beste gewoon kan afwachten dan.. Ik ga overigens wel op vakantie naar Engeland dus misschien kan ik zelf gaan solliciteren. Maar ik wil eigenlijk geen risico lopen dat ik in september geen stageadres heb :{
pi_140830974
Change of plans: ik ga niet meer naar UCSB voor een jaar omdat ik ben aangenomen als transfer student aan Yale! Vanaf augustus verhuis ik dus voor minimaal twee jaar naar New Haven om daar m'n undergrad af te maken. *O*
pi_140868247
Over 3 maandjes weer naar China. *O*
It's not too late to change your hikikomori ways!
  maandag 9 juni 2014 @ 14:59:11 #248
235003 wimjongil
Harde man
pi_140871228
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 14:24 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Change of plans: ik ga niet meer naar UCSB voor een jaar omdat ik ben aangenomen als transfer student aan Yale! Vanaf augustus verhuis ik dus voor minimaal twee jaar naar New Haven om daar m'n undergrad af te maken. *O*
Nice! Wat ga je daar studeren? En wat doe je nu en waar?

PM/DM me maar als je je privacy belangrijk vindt ;)
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_140915404
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 14:59 schreef wimjongil het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 14:59 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Ik ga American Studies doen en op het moment studeer ik aan UCL in Londen een combinatie van American Studies en Computer Science!
pi_141029068
beste fokkers

ik heb gisteren mijn cijfers van mijn havo examen opgehaald en wil hierna vwo gaan doen, het mooie nieuws is dat het met mijn cijfers ook kan. nou was ik recentelijk op het idee gekomen om na mijn VWO in het buitenland te gaan studeren, iets in de bčtarichting.
mijn cijfers zijn

nederlands 6,6
engels 8,1
biologie 7,4
natuurkunde 7,6
wiskunde b 9,1
scheikunde 9,0
geschiedenis 7,5

nou snap ik ook dat je met deze cijfers niet bij een top uni binnenkomt, en ook de financiering is niet echt een probleem. maar ik wil niet veel geld uitgeven voor een matige studie.

ps: ik heb het over een volledige bachelor overigens, en in het engels

iemand ideeën wat de mogelijkheden zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')