omdat Nederlanders te lui en dom voor is..quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:06 schreef arjan1212 het volgende:
En waarom doen Nederlanders dit niet ?
Die krijgen nog gratis geld van de Roverheid. Ik ben benieuwd wat de luie tokkies gaan doen als de Roverheid nou eens eindelijk failliet gaat.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:06 schreef arjan1212 het volgende:
Als een Poolse vrachtwagenchauffeur door een Nederlands transportbedrijf ingehuurd word als ZZP'erquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:07 schreef Uccie het volgende:
De voelen zich er te goed voor denk ik.
Als het zover komt zijn jij en ik ook niet meer zo zeker van ons geld.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:10 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Die krijgen nog gratis geld van de Roverheid. Ik ben benieuwd wat de luie tokkies gaan doen als de Roverheid nou eens eindelijk failliet gaat.
Nee, maar dat vind ik een andere discussie.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als een Poolse vrachtwagenchauffeur door een Nederlands transportbedrijf ingehuurd word als ZZP'er
en door veel kilometers te maken dan 800 Euro per maand kan verdienen (wat 2x zoveel is als wat 'ie nu verdient) dan ben jij je baan kwijt. Of voel jij je niet te goed om je ook voor 800 Euro per maand af te laten beulen, terwijl de bijstand al meer is?
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als het zover komt zijn jij en ik ook niet meer zo zeker van ons geld.
stem SP zou ik zeggen, dan gaat Nederland wel een keer faillietquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:10 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Die krijgen nog gratis geld van de Roverheid. Ik ben benieuwd wat de luie tokkies gaan doen als de Roverheid nou eens eindelijk failliet gaat.
Don't worry, dan kom je echt niet meer weg hier. Maar dromen mag altijd.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:15 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]Spreek voor jezelf. Ik kan zo terecht in andere EU-staten, en ook buiten de EU, voor werk.
Haha daar zit ook echt iets in.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:15 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
stem SP zou ik zeggen, dan gaat Nederland wel een keer failliet
Je blijft jezelf maar voor schut zetten, hippie.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Don't worry, dan kom je echt niet meer weg hier. Maar dromen mag altijd.
Tenzij je mij bent. Dan wel.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als het zover komt zijn jij en ik ook niet meer zo zeker van ons geld.
dat vroeg ik me ook al afquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:09 schreef amsoor het volgende:
Hoe komen ze aan entreekaarten? Lowlands is snel uitverkocht.
Waarom wel? Je gaat naar LL voor een mooi festival (quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:06 schreef arjan1212 het volgende:
Iets met een pot en een ketel.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:17 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Je blijft jezelf maar voor schut zetten, hippie.
Ik heb er ook geen moeite mee dat Polen bekertjes rapen, eigenlijk best slim verzonnen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:14 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nee, maar dat vind ik een andere discussie.
Vrijwillig bekertjes rapen op een festivalterrein, en dus gewoon de troep van een ander ruimen die diezelfde persoon ook zelf kan opruimen.
Voor een beroep zoals een vrachtwagenchauffeur zou een minimumbedrag moeten gelden.
Ik zei dat ze zich er te goed voor voelden. De meeste Nederlanders op Lowlands zijn daar op vakantie en om te genieten van de muziek, die gaan geen bekers ruimen. Ik zou het ook niet doen. Al probeer ik ze wel altijd in een vuilnisbak te krijgen....:o inkomensderving!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen moeite mee dat Polen bekertjes rapen, eigenlijk best slim verzonnen.
Maar om te zeggen dat Nederlanders hier te lui voor zijn, dat klopt natuurlijk niet.
Ze zijn gewoon een heel ander salarispijl gewend en kunnen ook niet leven van wat een Pool per maand ( of 2x zoveel) verdient)
En als er inderdaad een minimumbedrag zou moeten zijn wat een vrachtwagenchauffeur moet verdienen in Nederland dan ben ook jij je baan kwijt vanaf 1 januari.
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:10 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
blijkbaar is het niet verstandig dat jij gaat denkenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:27 schreef kawotski het volgende:
En ik maar denken dat lowlands een feest was waar allemaal geitenwollen sokken en milieuhippies rondliepen..
kennelijk, blijkbaar is er e.e.a veranderd aan mentaliteit op dat festivalquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:28 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
blijkbaar is het niet verstandig dat jij gaat denken
Niet nodig.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:24 schreef Diepvriez het volgende:
is de BD hiervan al op de hoogte..?
geen idee, was er voor het eerstquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:29 schreef kawotski het volgende:
[..]
kennelijk, blijkbaar is er e.e.a veranderd aan mentaliteit op dat festival
Overigens ben ik alles behalve een geitenwollen sok of milieufreak maar bekers op de grond gooien is mij te laag.
En jij verdiende daar nog meer mee ookquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:35 schreef erikkll het volgende:
Tja, ik heb al een paar keer in zo'n kraampje gezeten en vond het prima. Die mensen ruimen de zooi op, en anders moet je dat zelf doen met een prikstok. (ja dat gaat echt zo ouderwets ja)
Nee, deed het vrijwillig als lid van scouting (maar oké, we gingen met de opbrengsten wel 2 weken naar turkije in de zomer, gratisquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En jij verdiende daar nog meer mee ook
Een smartphone was minstens 100 muntjes.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:37 schreef Catch22- het volgende:
En vergeet die 150-400 euro per gejatte smartphone niet!
Er zijn er echt wel die meer verdienen dan 400 euro. Dat zijn de mensen die ook nog een beetje bandjes gaan kijkenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:37 schreef CaptainCookie het volgende:
Voor die 400 euro moet je trouwens drie dagen lang, 8 uur per dag ruim 1 bekertje per minuut oprapen. Zonder pauze nog tussendoor dan. Wat een chill baantje zeg.
Dan moet je dus nog meer/langer bekertjes rapen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:38 schreef erikkll het volgende:
[..]
Er zijn er echt wel die meer verdienen dan 400 euro. Dat zijn de mensen die ook nog een beetje bandjes gaan kijken
Maar ik had hem toch gekocht!!!!1111EINZ11!!!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:34 schreef Schunckelstar het volgende:
maar mee eens, nog erger waren de mensen die het leuk vonden om net voordat zo'n raper het bekertje op wilde pakken het snel kapot te stampen
Omdat bekerrapers doorgaans in de zeik worden genomen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:06 schreef arjan1212 het volgende:
Hier, baantje voor jou:quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:06 schreef arjan1212 het volgende:
En er werden minder schoonmaakkosten doorberekend aan je Lowlandskaartjequote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:52 schreef Jerruh het volgende:
Ik heb me er niet aan gestoord. De meesten waren nog gewoon vriendelijk en het terrein zag er schoner uit dan op menig feest.
wat is het loon en hoe zit het met de aanvullende verzekeringen ( pensioen, ziektekosten )quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hier, baantje voor jou:
Gezocht: Belgische achtbaantester
De vrijetijdswebsite uitmetkorting.be gaat op zoek naar een achtbaantester voor de Belgische pretparken. Een goedgevuld CV en ervaring zijn niet vereist. ‘Een ijzeren maag en stalen zenuwen komen wel van pas’, klinkt het.
Wie zich voor de ‘leukste job van België’ kandidaat wil stellen, moet vooral het nodige enthousiasme aan de dag kunnen leggen. Een goed gevuld CV is minder van belang.
De achtbaantester moet alle achtbanen in het Belgische pretparklandschap testen. Elke rit wordt vastgelegd op video, achteraf schrijft de tester zijn bevindingen op. Uitmetkorting.be hoopt zo betere beschrijvingen te kunnen geven van de Belgische pretparken. ‘De kwaliteit van een pretpark hangt niet enkel af van de lage toegangsprijs, maar ook van de kwaliteit van de attracties’, luidt het.
Alsof mij dat nou boeit.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En er werden minder schoonmaakkosten doorberekend aan je Lowlandskaartje
Wat geestig zegquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat bekerrapers doorgaans in de zeik worden genomen.
Je weet wel; touwtje aan een beker en dan wegtrekken als zo'n raper langskomt.
Geschikt/Ongeschiktquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:55 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
wat is het loon en hoe zit het met de aanvullende verzekeringen ( pensioen, ziektekosten )
Ja, en de kans is dan groot dat je er een paar terugkrijgt, bekerraper.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Wat geestig zeg
ontzettend leuk
Wie dat mij flikt kan gelijk een klap krijgen
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Leuk voor ze, makkelijk verdiend.
Protest waartegen?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:03 schreef Twiitch het volgende:
Ik zou, als ik al naar dat kutfestival ging, al m'n bekertjes kapotmaken, uit protest
Omdat als je een kaartje kan betalen voor Lowlands, je wel heel erg pauper bent als je bekers gaat rapen (om dat kaartje dus eigenlijk terug te verdienen)quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:06 schreef arjan1212 het volgende:
Ik denk het niet. Dit is zwart. Genoeg NLers die zwart klussen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:07 schreef Uccie het volgende:
De voelen zich er te goed voor denk ik.
bruinwerkers?quote:
Ik wist het niet eensquote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:07 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Dit is zwart. Genoeg NLers die zwart klussen.
Het is natuurlijk een leuk artikel om weer de luiheid van een NL te chargeren. Maar dit is onbelast. Ik me niet voorstellen dat ze daar dan 40- 50% belasting over moeten betalen en een verplicht pensioen zullen opbouwen.
Ach, als wij feestgangers niet zoveel zooi zouden maken en zelf in zouden wisselen of simpelweg in een vuilbak zouden gooien, hadden we het gebeuren ook niet. Plus: protesteer je ook tegen groep nederlandse zwartwerkers in het dagelijks leven of is dat niet buitenlands genoeg?quote:
Lekker mannetje ben jij.............Te weinig aandacht gehad vroeger? Geen vrienden waar je gezellig mee op stap kunt?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:15 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]Spreek voor jezelf veredelde Alfa-student. Ik kan zo terecht in andere EU-staten, en ook buiten de EU, voor werk.
Bron?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:15 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
stem SP zou ik zeggen, dan gaat Nederland wel een keer failliet
Graag een bron, mag in de POLSC of open er een topic over in POL.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:16 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Staatsbedrijven hoge belastingen de SP wil Nederland in Griekenland veranderen.
Geen zin in en te dom voor, als ik dat doe word me topic gesloten door 999.999 wegens spelfouten en dergelijkequote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Graag een bron, mag in de POLSC of open er een topic over in POL.
Meh jong, op spelling word niet gelet. Je hoeft je niet te schamen. Dat doe ik ook niet.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:21 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Geen zin in en te dom voor, als ik dat doe word me topic gesloten door 999.999 wegens spelfouten en dergelijke
Ik ben nog nooit op LL geweest maar heb al een paar keer gelezen dat de bekerrapers nou niet echt geliefd zijn, waarom is dat? Ik snap daar niks van.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tevens heb je op een festival wel wat beters te doen dan bekers verzamelen.
De Nederlanders zorgen er juist voor dat die bekers er liggen, verschil moet er zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:06 schreef arjan1212 het volgende:
Ik heb dergelijke 'statiegeldsystemen' op verschillende andere festivals meegemaakt en daar waren nooit problemen met de rapers. Misschien is het Lowlandspubliek toch wat minder tolerant dan Lowland wil doen geloven.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:35 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit op LL geweest maar heb al een paar keer gelezen dat de bekerrapers nou niet echt geliefd zijn, waarom is dat? Ik snap daar niks van.
Ook dat. We creëren banen. Daar kan Rutte(de banenkampioen) een puntje aan zuigen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
De Nederlanders zorgen er juist voor dat die bekers er liggen, verschil moet er zijn.
Inderdaad, de bekers gaven wij ook netjes aan die jongelui.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb dergelijke 'statiegeldsystemen' op verschillende andere festivals meegemaakt en daar waren nooit problemen met de rapers. Misschien is het Lowlandspubliek toch wat minder tolerant dan Lowland wil doen geloven.
Maar op de festivals waar ik de rapers aan het werk heb gezien, waren het vooral dronken pubers wiens muntjes á 2,60Euro op waren en die makkelijk extra bier wouden scoren ipv Polen die er op deze manier een axtra 13e maand uit willen halen. Misschien maakt dat ook een verschil.
Het is niet zozeer dat ze niet geliefd. Het zijn gewoon de pispaaltjes van LL.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:35 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit op LL geweest maar heb al een paar keer gelezen dat de bekerrapers nou niet echt geliefd zijn, waarom is dat? Ik snap daar niks van.
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
De Nederlanders zorgen er juist voor dat die bekers er liggen, verschil moet er zijn.
Dan streep ik het af van mijn lijstje om wat bij te verdienen als ik krap zit.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is niet zozeer dat ze niet geliefd. Het zijn gewoon de pispaaltjes van LL.
Och zelf veel zuipen en het verstand op nul zetten en je komt een eind.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:50 schreef Karina het volgende:
[..]
Dan streep ik het af van mijn lijstje om wat bij te verdienen als ik krap zit.
Ik heb anders veel lowlanders er niet over lopen klagen, hoogstens als er een paar rapers bijzaten die iets te "enthousiast' te werk gingen. Ik zie hier meer mensen klagen die de naam Polen lezen en dat als klaagpunt zien.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb dergelijke 'statiegeldsystemen' op verschillende andere festivals meegemaakt en daar waren nooit problemen met de rapers. Misschien is het Lowlandspubliek toch wat minder tolerant dan Lowland wil doen geloven.
Maar op de festivals waar ik de rapers aan het werk heb gezien, waren het vooral dronken pubers wiens muntjes á 2,60Euro op waren en die makkelijk extra bier wouden scoren ipv Polen die er op deze manier een axtra 13e maand uit willen halen. Misschien maakt dat ook een verschil.
Het AC/DC shirt van deze jonge Poolse festivalganger niet opmerkenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:53 schreef Karina het volgende:
Het zijn trouwens wel hele jonge Polen op die foto in de OP.
En laat dat nou toevallig een band zijn die ik WEL kenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het AC/DC shirt van deze jonge Poolse festivalganger niet opmerken
Dus wat jou betreft mag dit in de rest van Nederland ook wel ingevoerd worden?quote:
Nee, maar dat maakt voor deze jonge Poolse raper toch niet uit. Te druk met plastic bekers rapen enzo.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:56 schreef Karina het volgende:
[..]
En laat dat nou toevallig een band zijn die ik WEL kenMaar die waren niet op LL denk ik?
Nee, voor een festival werkt dit systeem prima.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dus wat jou betreft mag dit in de rest van Nederland ook wel ingevoerd worden?
Een euro voor elke volle vuilniszak met straatafval ofzo?
Bij ons hebben ze ieder jaar na kerst en voor oud en nieuw het kerstbomen inzamelen. Je krijgt dan een euro voor elke 2 kerstbomen die je inlevert. Kunnen we dit jaar nu ook opeens MOE-landers verwachten die met kerstbomen rapen een extra maandsalaris gaan bijverdienen?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:58 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, voor een festival werkt dit systeem prima.
Is dat niet meer gratis dan? Alleen al de zaak in de hens zetten was al een reden van de jeugd in het verleden om die bomen gratis weg te halen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bij ons hebben ze ieder jaar na kerst en voor oud en nieuw het kerstbomen inzamelen. Je krijgt dan een euro voor elke 2 kerstbomen die je inlevert. Kunnen we dit jaar nu ook opeens MOE-landers verwachten die met kerstbomen rapen een extra maandsalaris gaan bijverdienen?
Die komen ze straks gewoon ophalen als ie nog netjes binnen staat.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bij ons hebben ze ieder jaar na kerst en voor oud en nieuw het kerstbomen inzamelen. Je krijgt dan een euro voor elke 2 kerstbomen die je inlevert. Kunnen we dit jaar nu ook opeens MOE-landers verwachten die met kerstbomen rapen een extra maandsalaris gaan bijverdienen?
Ja, dat proberen ze al jaren te voorkomen dus. Daarom bieden ze geld aan om die bomen in te leveren die ze gelijk tot houtsnippers vermalen voor de plantsoenendienst. Ik ging vroeger ook op mijn fietsje met een lang touw eraan de wijk door net na kerst. Kocht er dan meestal een nintendo spel voor ofzo.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:03 schreef Cherna het volgende:
[..]
Is dat niet meer gratis dan? Alleen de zaak in de hens zetten was al een reden van de jeugd in het verleden om die bomen gratis weg te halen.
Nou ja, wij haalden ze graag gratis weg om ze even later in een weiland in de hens te zetten. Dagenlang speelplezier.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, dat proberen ze al jaren te voorkomen dus. Daarom bieden ze geld aan om die bomen in te leveren die ze gelijk tot houtsnippers vermalen voor de plantsoenendienst. Ik ging vroeger ook op mijn fietsje met een lang touw eraan de wijk door net na kerst. Kocht er dan meestal een nintendo spel voor ofzo.
Mijn jonge neefjes en nichtjes gaan dus concurrentie krijgen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Die komen ze straks gewoon ophalen als ie nog netjes binnen staat.
Alsof die mensen te dom zijn om een investering te herkennen of over hekken klimmen en wat niet meer.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:38 schreef Greys het volgende:
Slim dat ze het doen, als ze op die manier zoveel geld bijeen kunnen werken in een leuke omgeving in een paar daagjes.
Ik vraag me alleen idd ook wel af hoe ze aan kaarten kwamen of dat ze gewoon binnengelaten zijn om bekers te rapen.
Och je kunt nog altijd bij de drankhandel de lege kratten van zijn terrein jatten en ze bij diezelfde drankhandel inleveren voor het statiegeld. Goh word er zoveel bij jullie thuis gedronken?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mijn jonge neefjes en nichtjes gaan dus concurrentie krijgen.
Ze zullen nooit economisch kunnen concurreren met de MOE-landers die in 1 dagje 2 maanden salaris zakgeld verdienen met kerstbomen rapen
Mijn neefjes en nichtjes verzamelen net als ik vroeger kerstbomen voor een extra zakcentje. Waarom je drank erbij haalt is mij een raadsel.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:17 schreef Cherna het volgende:
[..]
Och je kunt nog altijd bij de drankhandel de lege kratten van zijn terrein jatten en ze bij diezelfde drankhandel inleveren voor het statiegeld. Goh word er zoveel bij jullie thuis gedronken?
Beetje stangen om toch iets bij te verdienen. Ik zag die foto van die kids en moest ff terug de tijd in.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mijn neefjes en nichtjes verzamelen net als ik vroeger kerstbomen voor een extra zakcentje. Waarom je drank erbij haalt is mij een raadsel.
Omdat Lowlands deze situatie prima vind. Deze Polen zijn ook gewoon betalende bezoekers en ze hebben zo gratis schoonmakers. LL wil dus helemaal geen verandering in deze situatie, maar ze kunnen moeilijk zeggen dat ze blij zijn met deze situatie.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:36 schreef Bluurgh het volgende:
Waarom niet gewoon harde bekers (met evt een ding eraan dat je 'm aan je broek kan bevestigen) die je zelf inlevert voor een biertje.
Zo deden ze dat op een festival waar ik was, je eerste biertje 2.40 euro voor een halve liter en elk daarop volgende biertje, je oude beker inleveren en dan kreeg je een nieuwe voor 1.20 euro. Was je hem kwijt (of meenemen als souvenir naar huis) dan moest je weer een nieuwe kopen voor 2.40 euro. Gegarandeerd geen rotzooi. Omgerekend naar de LL prijzen zal dat een 10tje voor je eerste biertje zijn en 5 euro voor de volgende, maargoed.
Omdat LL het exclusieve feestje is van de hoogopgeleide luie linkse elite onder 40, die willen op hun eigen fuif niet geconfronteerd worden met Andere Menssoorten, laat staan met de Hardwerkende Pauper uit Wodkastan of waar dan ook, die niets geeft om hun hooggewaardeerde muziek en cultuur maar gewoon simpel geld wil verdienen. Stel je vóór, op hún festivalterrein! Dat dat kan in Nederland!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:35 schreef Karina het volgende:
Ja, dat ook waarschijnlijk. Publiek daar wil andere culturen daar vooral op het podium zien, niet naast hun in de wei.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:03 schreef Ringo het volgende:
[..]
Omdat LL het exclusieve feestje is van de hoogopgeleide luie linkse elite onder 40, die willen op hun eigen fuif niet geconfronteerd worden met Andere Menssoorten, laat staan met de Hardwerkende Pauper uit Wodkastan of waar dan ook, die niets geeft om hun hooggewaardeerde muziek en cultuur maar gewoon simpel geld wil verdienen. Stel je vóór, op hún festivalterrein! Dat dat kan in Nederland!
Niets zo irritant als een bekerraper die er op zit te wachten tot jij je biertje op hebt in de hoop dat je het bekertje laat vallen en dat bekertje vervolgens voor je voeten weggrist. Op Lowlands of welk festival dan ook.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:35 schreef Karina het volgende:
[..]
Klopt. Zo denkt de VK-elite er over.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:03 schreef Ringo het volgende:
[..]
Omdat LL het exclusieve feestje is van de hoogopgeleide luie linkse elite onder 40, die willen op hun eigen fuif niet geconfronteerd worden met Andere Menssoorten, laat staan met de Hardwerkende Pauper uit Wodkastan of waar dan ook, die niets geeft om hun hooggewaardeerde muziek en cultuur maar gewoon simpel geld wil verdienen. Stel je vóór, op hún festivalterrein! Dat dat kan in Nederland!
Voor 1500 nettowil ik trouwens ook best wel een weekeinde rapen.quote:'De ongekroonde parasieten van Lowlands: de bekerrapers'
OPINIE - Johan Fretz − 20/08/13, 19:30
© ANP.
COLUMN Onder de bekerrapers op Lowlands niet alleen Polen maar ook veertigers uit Purmerend, schrijft columnist Johan Fretz. 'Ze horen geen noot, ze dansen geen pas, ze zijn hier om zoveel mogelijk geld te verzamelen.'
Zombies die over de grond en door het gore afval kruipen voor een paar stukken plastic, dan gun ik eigenlijk niemand
Dat Lowlands niet alleen maar bezocht wordt door festivalliefhebbers, bleek afgelopen weekend maar weer. Te midden van de euforische massa, de prachtige optredens en overweldigende feestvreugde, zag ik ze daar telkens weer: de ongekroonde parasieten van het festival: de professionele bekerrapers.
Het zit zo: Lowlands schenkt alle drank in plastic bekers. Die plastic bekers kun je inleveren. Voor tien plastic bekers krijg je een muntje. Een ongebruikt muntje kun je aan het einde van het festival weer inleveren voor 2 euro 60. De meeste festivalgangers zijn hier natuurlijk niet mee bezig. Je smijt dat ding in de prullenbak of gooit het, nog halfvol met bier, euforisch in de lucht omdat de helden van The Opposites het dak van de Alpha eraf knallen.
Purmerend
Maar er zijn dus mensen die enkel en alleen naar Lowlands komen om drie dagen lang bekers te rapen. Ze horen geen noot, ze dansen geen pas, ze zijn hier om zoveel mogelijk geld te verzamelen. Een soort seizoenswerkers eigenlijk, maar vergis je niet: het betreft hier niet alleen Polen, we zien ook gezellige veertigers uit Purmerend en Dronten. Zal het de crisis zijn? Zeker is dat je er een aardig zakcentje aan kunt overhouden.
Ik las laatst in een artikel dat een professionele bekerraper vorig jaar in een weekendje Lowlands 3000 euro bij elkaar sprokkelde. 3000 euro?! Dat betekent dus dat hij omgerekend ongeveer 11530 bekers heeft opgehaald. Goeie genade: als je daar geen hernia aan overhoudt, dan weet ik het ook niet. Want denk niet dat de bekers allemaal voor het oprapen liggen. Je ziet de professionals vaak vuistdiep in de goorste vuilnisbakken duiken, of over de grond kruipen tussen de dansende bezoekers om de platgetrapte bekertjes snel op te rapen. In hun ogen zie je een obsessieve blik, het is de blik van de plasticfundamentalisten.
Waardigheid?
Natuurlijk moet iedereen vooral doen wat hij wil op Lowlands, maar de aanblik van deze fanatieke rapers heeft iets treurigs, zeker te midden van zoveel zorgeloze blijdschap. Als ik een kalende huisvader van vijfenveertig met een snor zie die fanatiek in een vuilniszak zit te wroeten, denk ik toch: heb je dan geen enkele schaamte of waardigheid meer?
Ik snap dat mensen geldproblemen hebben en met een paar festivals bekers rapen kun je zomaar een heel aardig jaarinkomen inzamelen, maar kunnen we niet gewoon afspreken dat we onze bekers gewoon zelf in de prullenbak gooien of dat er statiegeld op zit? Dan levert de Nederlander zijn beker zelf wel weer in bij de bar. Een kleine moeite om voortaan deze mensonterende beelden te voorkomen: zombies die over de grond en door het gore afval kruipen voor een paar stukken plastic, dan gun ik eigenlijk niemand.
Eerste biertje
Gisteren, aan het einde van het festival, toen alle bezoekers brak, voldaan en veelal ook blut het terrein verlieten, zag ik een bekerraper zijn eerste biertje opentrekken. Niemand keek naar hem om, maar het leek de beste man allemaal niet te deren. Hij stond bij de receptie te wachten tot hij zijn lading bekers kon inleveren.
Toen bedacht ik plots een geweldig concept voor volgend jaar. Op het Lowlands-terrein staan ook ieder jaar stellages, grote kunstwerken tussen de feesttenten. Het lijkt me mooi als we volgend jaar een reusachtige muizenvallen neerzetten waar onrealistisch grote plastic bekers in liggen. Een leuk geintje om aandacht te vragen voor de mensonterende bekerraap-toestanden en de mensenrechten op Festivals.
Johan Fretz is cabaretier, schrijver en columnist voor de Volkskrant.
Yeah.quote:
Het rare is dat iemand die hier al 20 jaar een uitkering trekt terwijl hij gewoon kan werken door de Volkskrant NOOIT een parasiet genoemd zal worden. Evenmin als een gelukszoeker die met 9 familieleden hier een woning bezet en nooit meer weggaat. De VK moet er niet aan denken!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
ont maken.
Of gewoon PVV-aanhanger zijn, dan wordt je daar voor nog wel erger uitgemaakt.
Tja, verpest nooit het 'ideale wereldbeeld-feestje' dat LL voor de VK-lezer is.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het rare is dat iemand die hier al 20 jaar een uitkering trekt terwijl hij gewoon kan werken door de Volkskrant NOOIT een parasiet genoemd zal worden. Evenmin als een gelukszoeker die met 9 familieleden hier een woning bezet en nooit meer weggaat. De VK moet er niet aan denken!
Maar feitelijk hardwerkende mensen die helemaal zelfstandig geld weten te verdienen, zonder subsides of andere overheidssteun, ja die moeten keihard PARASIET genoemd worden. Terwijl ze dat nu juist net niet zijn!
wat een ontiegelijke droplulquote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:17 schreef Ringo het volgende:
Deze column van Johan Fretz is tekenend voor de arrogantie van de gemiddelde LL-bezoeker: http://www.volkskrant.nl/(...)de-bekerrapers.dhtml
Beetje muziek luisteren ondertussen, is wel te doen ja...quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Yeah.
Ik las het artikel van de VK op mijn werk al, en wilde er al een topic over openen deze avond.
Maar laat die 3000 euro nu de helft zijn. Dan houd je 1500 euro netto over. Voor 2 dagen werk. Ik wil daar voor werken, en heb zeker ook viezer en zwaarder werk gedaan. Voor veel minder geld!
Dat schoot mij ook te binnen ja. Ideaal bijbaantje.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:28 schreef sp3c het volgende:
lol, de hele tijd dat ik dat artikel zat te lezen dacht ik
damn, waarom ben ik hier niet opgekomen
geen baas, topmuziek erbij, geen gezeur als je zelf een drankje drinkt of een peukje rookt ... zeker met goed weer lijkt het me een prima leventje
Als jij hiermee 1500 euro per drie dagen (!) wilt verdienen, is dit écht geen chill bijbaantje hoor.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:42 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Dat schoot mij ook te binnen ja. Ideaal bijbaantje.
Al heb ik wel op alle grote feesten van Nederland gewerkt, maar daar kreeg ik geen 1500 euro per dag voor.
Hm, 400-1000 Euro voor 3 daagjes. En dat voor een Pool die, zo gaan de geruchten, harder werkt dan de gemiddelde Nederlander.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:42 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Dat schoot mij ook te binnen ja. Ideaal bijbaantje.
Al heb ik wel op alle grote feesten van Nederland gewerkt, maar daar kreeg ik geen 1500 euro per dag voor.
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:44 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Als jij hiermee 1500 euro per drie dagen (!) wilt verdienen, is dit écht geen chill bijbaantje hoor.
1000 euro per dag. Al is het de helft, 500 euro per dag. Ik ben in mijn studententijd nog geen bijbaan tegengekomen die zoveel betaalde. Mijn maximum voor een dag bleef toen steken op 200 euro (nacht + feestdag + gecertificeerd werk).quote:Ik las laatst in een artikel dat een professionele bekerraper vorig jaar in een weekendje Lowlands 3000 euro bij elkaar sprokkelde.
nou ze werken niet harder dan de gemiddelde Nederlander, wel slimmerquote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hm, 400-1000 Euro voor 3 daagjes. En dat voor een Pool die, zo gaan de geruchten, harder werkt dan de gemiddelde Nederlander.
Maar inderdaad, je kan er zelfs als Nederlander een mooi bedrag aan overhouden.
Hahaha dat lijkt me leuk voor volgend jaarquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deze post laat dus zien dat Lowlands ondanks vele complimenten gewoon een kutfeest is.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:12 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Niets zo irritant als een bekerraper die er op zit te wachten tot jij je biertje op hebt in de hoop dat je het bekertje laat vallen en dat bekertje vervolgens voor je voeten weggrist. Op Lowlands of welk festival dan ook.
Dus als zo'n Pool 400 euro verdiend aan bekers rapen, is dat dan inclusief of exclusief andere kosten, zoals een ticket, reizen etc.?
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:12 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Niets zo irritant als een bekerraper die er op zit te wachten tot jij je biertje op hebt in de hoop dat je het bekertje laat vallen en dat bekertje vervolgens voor je voeten weggrist. Op Lowlands of welk festival dan ook.
Dus als zo'n Pool 400 euro verdiend aan bekers rapen, is dat dan inclusief of exclusief andere kosten, zoals een ticket, reizen etc.?
Je kan ook over het hek springen. Maar een knappe Pool die dan alsnog een polsbandje weet los te lullen bij de beveiliging.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 08:48 schreef LogiteX het volgende:
moeten die Polen dan wel eerst een toegangskaartje kopen?
Een gedeelte gedraagt zich asociaal, bijvoorbeeld door bekers die nog niet eens leeg zijn mee te nemen zonder het te vragen of door je aan de kant te duwen om een beker te pakken. Met de normale bekerrapers heeft niemand moeite.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:35 schreef Karina het volgende:
[..]
Als je 1 beker per minuut raapt heb je na 3 uur al 468 euro.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:37 schreef CaptainCookie het volgende:
Voor die 400 euro moet je trouwens drie dagen lang, 8 uur per dag ruim 1 bekertje per minuut oprapen. Zonder pauze nog tussendoor dan. Wat een chill baantje zeg.
60 bekers per uur, 180 bekers na drie uur. 11 bekers voor een muntje van 2,60 = 42 euro na drie uur hoor.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:49 schreef borbit het volgende:
[..]
Als je 1 beker per minuut raapt heb je na 3 uur al 468 euro.
Het is dus gewoon gemakzucht. De festivals die ik in Duitsland bezocht werkten ook met statiegeld, met het gevolg dat er eigenlijk bijna geen troep was.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Omdat Lowlands deze situatie prima vind. Deze Polen zijn ook gewoon betalende bezoekers en ze hebben zo gratis schoonmakers. LL wil dus helemaal geen verandering in deze situatie, maar ze kunnen moeilijk zeggen dat ze blij zijn met deze situatie.
jij raapt gouden bekers op of wat?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:49 schreef borbit het volgende:
[..]
Als je 1 beker per minuut raapt heb je na 3 uur al 468 euro.
Als je 4 bekers per uur raapt verdien je al meer dan minimum loon.
Ze zijn wel enigzins goudgekleurd nadat je er in gepist hebt.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 18:00 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
jij raapt gouden bekers op of wat?
"mensonterende"quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:17 schreef Ringo het volgende:
Deze column van Johan Fretz is tekenend voor de arrogantie van de gemiddelde LL-bezoeker: http://www.volkskrant.nl/(...)de-bekerrapers.dhtml
daar kan zo'n festival ook weinig aan doen natuurlijk, dat ligt meer aan de bezoeker in kwestiequote:Op donderdag 22 augustus 2013 03:18 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Deze post laat dus zien dat Lowlands ondanks vele complimenten gewoon een kutfeest is.
Als je het zo naar je zin heb gehad dan lijkt het mij sterk dat je tijd hebt gehad om je te ergeren aan een bekerraper die staat te wachten op het moment dat jij je beker op de grond gooit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |