Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)-politie-gemeld.htmlquote:De politie Midden-Nederland is niet geïnformeerd over het onwel worden en overlijden van een bezoeker van het festival Lowlands in Biddinghuizen.
Een politiewoordvoerder zegt tegen NU.nl dat er duidelijke afspraken zijn gemaakt "met allerlei partijen rond het festival", en dat deze niet zijn nagekomen."Op het moment dat een bezoeker onwel raakt en wordt doorverwezen naar het ziekenhuis, moet de politie worden ingeschakeld", zegt de woordvoerder. "We hebben hier duidelijke afspraken over gemaakt en gaan nu kijken wat er mis is gegaan."
Medische post
"We hoorden pas aan het einde van het weekend dat in de nacht van vrijdag op zaterdag een man was aangeboden aan de medische post van het festival. Deze man is naar het ziekenhuis in Lelystad vervoerd, daarna overgebracht naar Amsterdam waar hij is overleden", aldus de zegsman. De politie bevestigde de dood dinsdag aan NU.nl.
Een woordvoerder van organisator Mojo bevestigt dat er een persoon onwel is geworden, maar benadrukt dat deze niet op het festivalterrein is overleden. Ook zou men de procedures naar behoren hebben gevolgd.
Als hij pas 's nacht bij de medische post is aangeboden, denk ik niet dat dat dezelfde was.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:50 schreef Beaudelaire het volgende:
Godverdomme. Volgens mij zag ik hem vrijdagsmiddags liggen voor de ingang.
twitter:nosop3 twitterde op dinsdag 20-08-2013 om 15:00:23Lowlands: "wij hadden wel contact met politie." Dat en meer hoor je in ons radionieuws van 15 uur: http://t.co/bUqPKU5Thi reageer retweet
Of hij had eerder bij een medische post aangeboden moeten worden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Als hij pas 's nacht bij de medische post is aangeboden, denk ik niet dat dat dezelfde was.
Tent was veel te druk. Ik heb er in de Bravo elke nacht wel een paar out zien gaan die strak stonden. Ging over het algemeen wel goed, ze werden binnen een paar seconden op de schouder genomen en naar de EHBO gebracht.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:00 schreef ohnikua het volgende:
Een vriend van me kent hem. Combinatie van drugs, drank, overhitting/uitdroging in die fucking Bravo vrijdagnacht. Inderdaad pas overleden in Amsterdam zondag, zal daarom nu pas de media hebben bereikt.
Is hij niet met z'n gezicht naar beneden in een plas naast de Bravo gevonden?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:00 schreef ohnikua het volgende:
Een vriend van me kent hem. Combinatie van drugs, drank, overhitting/uitdroging in die fucking Bravo vrijdagnacht. Inderdaad pas overleden in Amsterdam zondag, zal daarom nu pas de media hebben bereikt.
twitter:bartjancune twitterde op dinsdag 20-08-2013 om 15:33:50En daar is de politie Flevoland: "Wij hebben verkeerde informatie verstrekt. Lowlands heeft het protocol gewoon gevolgd." #nosop3 reageer retweet
Van de Lowlands Festival pagina op Facebook.quote:Na berichtgeving in de media, voelen we ons genoodzaakt om te reageren op het trieste overlijden van een Lowlands bezoeker. Vrijdagnacht is een Lowlandsbezoeker onwel geworden. Nadat de bezoeker bij de Medische dienst van het festival kwam, is deze direct behandeld door een ambulance-team van het festival. Het festival heeft volgens de procedure een ambulance aangevraagd bij de op het terrein aanwezige Officier van Dienst Geneeskundig. De ambulance van Regionale ambulancevoorziening Flevoland heeft de bezoeker naar het ziekenhuis gebracht. Dit is volgens procedure in het eerst volgende veiligheidsoverleg van zaterdag morgen 09:00 uur met o.a. de politie gemeld.
Gedurende het festival hebben alle diensten zoals politie, brandweer, GHOR en de organisatie voortdurend overleg over de voortgang van het festival. Ook daarin is dit besproken. Zondag kregen wij het onofficiële bericht dat de bezoeker zou zijn overleden. Hierop hebben we meteen contact gezocht met de politie. Uiteindelijk is dit door de politie op maandagochtend vroeg bevestigd. Wij betreuren de onjuiste berichtgeving hierover maar dat valt in het niet bij het verdriet van de familie en vrienden van onze Lowlands bezoeker. Ons medeleven gaat uit naar hen.
De politie liet ons het volgende weten: De politie betreurt in hoge mate dat de indruk gewekt zou zijn dat Lowlands of de organisatie niet conform de afspraken gehandeld hebben. Dat is niet het geval. Voortdurend is de politie op de hoogte gesteld van bovenstaande gebeurtenis.
Zal wel weer een heel onderzoek komen terwijl er gewoon 1 idioot is die niet goed met verdovende middelen om kan gaan.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:00 schreef ohnikua het volgende:
Vermoedelijk ja. Voor mijn gevoel zat half Lowlands snachts aan de drugs, niet raar ook. Maar ik vond de oude Bravo tent langwerpige van een paar jaar terug qua verkoeling wel een stuk beter.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:48 schreef Vatta het volgende:
[..]
Zal wel weer een heel onderzoek komen terwijl er gewoon 1 idioot is die niet goed met verdovende middelen om kan gaan.
quote:Xtc
Het Trimbos-instituut heeft aanwijzingen dat de man xtc heeft geslikt, en een vriend van hem bevestigt dat. Volgens het instituut was dit "het enige ernstige geval" op Lowlands.
http://nos.nl/op3/artikel(...)el-en-overleden.html
Je moet gewoon van die rotzooi afblijven. Geen medelijden van mijn kant dus.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Net op 3FM dat het XTC zou zijn geweest:
[..]
Wat een onzin, het had net zo goed alcohol kunnen zijn. In de Bravo op Lowlands was het gewoon s' nachts goed heet, als je dan geen water drinkt en af en toe verkoeling zoekt kan het gewoon fout gaan.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:53 schreef Vatta het volgende:
[..]
Je moet gewoon van die rotzooi afblijven. Geen medelijden van mijn kant dus.
Lowlands.nlquote:Na berichtgeving in de media, voelen we ons genoodzaakt om te reageren op het trieste overlijden van een Lowlands bezoeker. Vrijdagnacht is een Lowlandsbezoeker onwel geworden. Nadat de bezoeker bij de Medische dienst van het festival kwam, is deze direct behandeld door een ambulance-team van het festival. Het festival heeft volgens de procedure een ambulance aangevraagd bij de op het terrein aanwezige Officier van Dienst Geneeskundig. De ambulance van Regionale ambulancevoorziening Flevoland heeft de bezoeker naar het ziekenhuis gebracht. Dit is volgens procedure in het eerst volgende veiligheidsoverleg van zaterdag morgen 09:00 uur met o.a. de politie gemeld.
Gedurende het festival hebben alle diensten zoals politie, brandweer, GHOR en de organisatie voortdurend overleg over de voortgang van het festival. Ook daarin is dit besproken. Zondag kregen wij het onofficiële bericht dat de bezoeker zou zijn overleden. Hierop hebben we meteen contact gezocht met de politie. Uiteindelijk is dit door de politie op maandagochtend vroeg bevestigd. Wij betreuren de onjuiste berichtgeving hierover maar dat valt in het niet bij het verdriet van de familie en vrienden van onze Lowlands bezoeker. Ons medeleven gaat uit naar hen.
De politie liet ons het volgende weten: De politie betreurt in hoge mate dat de indruk gewekt zou zijn dat Lowlands of de organisatie niet conform de afspraken gehandeld hebben. Dat is niet het geval. Voortdurend is de politie op de hoogte gesteld van bovenstaande gebeurtenis.
In ieder geval weer testpunten op festivals/dancefeesten inrichten ipv het ingezette struisvogel beleid van conservatieve rechtse mensen te doorzetten.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:53 schreef Vatta het volgende:
[..]
Je moet gewoon van die rotzooi afblijven. Geen medelijden van mijn kant dus.
Daar kan het fout gaan klopt. Maar de combinatie van alcohol en extreme hitte vind ik een andere dan die van pillen en weet ik veel wat. Ik denk dat de beste man niet was overleden als hij van dat snoepgoed was afgebleven.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:56 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Wat een onzin, het had net zo goed alcohol kunnen zijn. In de Bravo op Lowlands was het gewoon s' nachts goed heet, als je dan geen water drinkt en af en toe verkoeling zoekt kan het gewoon fout gaan.
Maar waarschijnlijk ook niet als hij thuis dezelfde hoeveelheid snoepgoed had genomen en er alleen wat water bij had gedronken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:01 schreef Vatta het volgende:
[..]
Daar kan het fout gaan klopt. Maar de combinatie van alcohol en extreme hitte vind ik een andere dan die van pillen en weet ik veel wat. Ik denk dat de beste man niet was overleden als hij van dat snoepgoed was afgebleven.
Ik denk dat de beste man niet was overleden als hij iets zorgvuldiger om was gegaan en uitdroging was tegengegaan. Los van drugs of alcohol. Je moet gewoon af en toe een flesje water erbij hebben als je in een tent met 35 graden uren staat te feesten.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:01 schreef Vatta het volgende:
[..]
Daar kan het fout gaan klopt. Maar de combinatie van alcohol en extreme hitte vind ik een andere dan die van pillen en weet ik veel wat. Ik denk dat de beste man niet was overleden als hij van dat snoepgoed was afgebleven.
Ja maar dit is doorgaans niet de plek waar mensen aan pilletjes gaan. Ik snap gewoon niet dat mensen dit soort drugs nodig hebben bij dit soort evenementen. Ik ben 4 keer geweest en kon me prima vermaken met bier en pannenkoeken. Dit is voor iedereen anders maar ken de risico's.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:02 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Maar waarschijnlijk ook niet als hij thuis dezelfde hoeveelheid snoepgoed had genomen en er alleen wat water bij had gedronken.
Ik ben geen voorstander van drugs, absoluut niet maar je weet dat het op festivals ook verboden is he?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:06 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Het blijft spijtig dat dit is gebeurd, maar mensen die nu weer de kans grijpen om lekker fel tegen drugs te zijn vind ik gewoon triest.
Het lost enorm veel problemen op. Als het legaal wordt heb je gewoon schoon spul. Verkoop het bij een smartshop voor 5 euro per pil en stel als festivalorganisator de regel dat iedere bezoeker maximaal 2 pillen mee mag nemen naar binnen. Simpel toch?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:07 schreef Leipo666 het volgende:
dus omdat veel mensen het doen/gebruiken moet het maar legaal worden?
Omdat onze overheid vanwege onderbuik gevoelens / druk vanuit andere landen toch maar niet pragmatisch naar drugs willen gaan kijken. Het paddo verbod werd ingevoerd vanwege de onderbuik van een bestuurder een objectief verslag dat de huidige situatie eigenlijk heel goed voldeed vanuit volksgezondheid oogpunt werd gewoon genegeerd.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:12 schreef Vatta het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van drugs, absoluut niet maar je weet dat het op festivals ook verboden is he?
En jij denkt dat dat gaat werken? Het grensverleggende volk van lowlands dat aan 2 pilletjes genoeg heeft? Iets doen wat niet mag is veel leuker en spannender.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:13 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Het lost enorm veel problemen op. Als het legaal wordt heb je gewoon schoon spul. Verkoop het bij een smartshop voor 5 euro per pil en stel als festivalorganisator de regel dat iedere bezoeker maximaal 2 pillen mee mag nemen naar binnen. Simpel toch?
Dus? Hij had inderdaad goed moeten drinken en niet (veel) alcohol erbij moeten drinken maar dat maakt niet meteen de drug de boosdoener. Ik ben zelf ook vrijdag bijna plat gegaan in een andere tent en had toen nog niks op. Beetje krom gedoe altijd meteenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:12 schreef Vatta het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van drugs, absoluut niet maar je weet dat het op festivals ook verboden is he?
Het is niet alleen op festivals verboden, maar overal. Maar je zit natuurlijk wel met je kop in het zand als je je niet bewust bent dat vermoedelijk 40% van de bezoekers wel iets bij zich heeft. (Inschatting na alle pillen gezichten die rondliepen in de bravo en x-ray.)quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:12 schreef Vatta het volgende:
[..]
Als jij 2 pillen van 220 mg MDMA achter je kiezen hebt, heb je echt geen behoefte aan meer hoorquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:17 schreef Vatta het volgende:
[..]
En jij denkt dat dat gaat werken? Het grensverleggende volk van lowlands dat aan 2 pilletjes genoeg heeft? Iets doen wat niet mag is veel leuker en spannender.
Gelukkig leef jij nog.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:17 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
\ Ik ben zelf ook vrijdag bijna plat gegaan in een andere tent en had toen nog niks op. Beetje krom gedoe altijd meteen.
????quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:09 schreef Vatta het volgende:
[..]
Ja maar dit is doorgaans niet de plek waar mensen aan pilletjes gaan. Ik snap gewoon niet dat mensen dit soort drugs nodig hebben bij dit soort evenementen.
Niet eens 's nachts, gewoon rustig smiddags ook al hoorquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:19 schreef ohnikua het volgende:
[..]
????
Doe volgend jaar rond de Bravo en X-Ray s nachts maar eens een check. Gok dat minstens de helft aan de pillen zit.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:19 schreef ohnikua het volgende:
[..]
????
Doe volgend jaar rond de Bravo en X-Ray s nachts maar eens een check. Gok dat minstens de helft aan de pillen zit.
Ja, maar dan nog geen 50%quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:20 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Niet eens 's nachts, gewoon rustig smiddags ook al hoor
Vond ik tot 2011 ook. Nu vermijd ik de Bravo. De X-Ray was dit jaar trouwens een stuk beter te doen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:22 schreef Gatenkaas het volgende:
Best wel lekker hoor, zo'n pilletje gebruiken en losgaan in de bravo.
Kijk ik niet eens meer van op. En geloof me, zeker wel 50% zat toen al aan iets hoorquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:23 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog geen 50%
Wist niet wat ik zag toen ik uurtje of 5 in de middag en stelletje bij Miles Kane nota bene hun vingers zag dopen in een enveloppe MDMA
Als je dat doet ipv bier drinken heb je in ieder geval geen last van die achterlijke bekerrapers.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:23 schreef ohnikua het volgende:
Wist niet wat ik zag toen ik uurtje of 5 in de middag en stelletje bij Miles Kane nota bene hun vingers zag dopen in een enveloppe MDMA
Ik was laatst op het Tros! Muziekfeest op het plein toen ik twee jongens met enorme doppen rond zag lopenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:23 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Ze probeerden er tenminste nog wat van te makenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:27 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Ik was laatst op het Tros! Muziekfeest op het plein toen ik twee jongens met enorme doppen rond zag lopen
Dit advies onthoudt ik voor volgend jaar. Wel opvallend trouwens ik heb geen bekerraper gezien zonder dreadlocks.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als je dat doet ipv bier drinken heb je in ieder geval geen last van die achterlijke bekerrapers.
Welnee joh... kwestie van gewenningquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:19 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Als jij 2 pillen van 220 mg MDMA achter je kiezen hebt, heb je echt geen behoefte aan meer hoorDan mag je blij zijn dat je rechtop kan blijven staan
Ik had het over thuis met een glas water. Ik weet het, ik liep er ook tussen. Als ik zag hoe wasted sommige waren verbaast het mij inderdaad dat dit het eerste ernstige geval is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:19 schreef ohnikua het volgende:
[..]
????
De helft? Volgens mij is dat een beetje conservatief ingeschatquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:19 schreef ohnikua het volgende:
[..]
????
Dit inderdaad, zoals die vroeger was, was dat stukken beter vind ik, toen kon je ook makkelijker aan de achterkant wat rustiger staan.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:29 schreef Flavio1984 het volgende:
Die Bravo zouden ze beter twee keer langer maken. Zodat er meer volk binnenkan en je er een ook stuk makkelijker uitkan. Als je daar een beetje in het midden wil staan heb je 10 minuten nodig om even water te gaan halen. Vrijdag was het er echt gestoord warm / druk.
Als dat zo is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:00 schreef ohnikua het volgende:
Vrijdag vond ik nog wel meevallen itt zaterdag, stond ik fijn met een elleboog tegen m'n keel aan en klemgedrukt en heb 10 minuten nodig gehad om 10 meter af te leggen naar de zijkant. Mag dus inderdaad een stuk groter, of beter nog dat ze de Alpha 's nachts opengooien ipv de Bravo. Stuk ruimer.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:29 schreef Flavio1984 het volgende:
Die Bravo zouden ze beter twee keer langer maken. Zodat er meer volk binnenkan en je er een ook stuk makkelijker uitkan. Als je daar een beetje in het midden wil staan heb je 10 minuten nodig om even water te gaan halen. Vrijdag was het er echt gestoord warm / druk.
Voor jou misschien ja maar wie weet was deze jongen wel onervaren. Dat meisje in TIlburg was ook haar eerste keer met een veelste hoge dosering. Bij mij is het ook al een paar keer goed mis gegaan omdat ik te veel nam. Beeld dat zwart word, gehoor dat helemaal vervormd als een metaal-achtig geluid en mijn gezichtsveld waren allemaal ruitjes die heel snel open en dicht draaidequote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:28 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Welnee joh... kwestie van gewenning![]()
Maar MDMA blijft natuurlijk link spul en indien je geen regelmatige gebruiker bent heb je ook een veel lagere dosering nodig dan er in die huidige pillen zit. Blijft natuurlijk wel overeind dat alle XTC gerelateerde doden te betreuren zijn door oververhitting en uitdroging. Wees dus verstandig, slik niet meer dat strikt noodzakelijk, drink voldoende en zorg dat je ook even kan afkoelen.
Ik ben er niet meer binnengeweest op zaterdag. Even langs de kant gestaan en ook wat in de X-ray gaan kijken. Ik was al voluit gegaan bij Maceo Plex de vorige avond, dus had ook een klein beetje minder fut :-)quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:33 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Vrijdag vond ik nog wel meevallen itt zaterdag, stond ik fijn met een elleboog tegen m'n keel aan en klemgedrukt en heb 10 minuten nodig gehad om 10 meter af te leggen naar de zijkant. Mag dus inderdaad een stuk groter, of beter nog dat ze de Alpha 's nachts opengooien ipv de Bravo. Stuk ruimer.
Ik vond de Bravo van voor 2011 ook beter, maar toen waren de Bravo-nachten ook wel minder populair dan nu. Maar een grotere tent voor de Bravo is wenselijk, ja. Bravo zou daarnaast ook van die voorvakken mogen hebben (om verdrukking tegen te gaan en mogelijkheid om er snel uit te kunnen in geval van nood). En misschien een kleine bar in de tent zelf, achterging tegen het doek aan ofzo.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:31 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Dit inderdaad, zoals die vroeger was, was dat stukken beter vind ik, toen kon je ook makkelijker aan de achterkant wat rustiger staan.
Een bar ín een tent werkt niet, dan blijft het druk of zelfs drukker doordat mensen blijven lopen (zich door het publiek wringen) en je ook nog eens mensen van de buiten de tent misschien naar binnen lokt voor alleen de bar?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:43 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Ik vond de Bravo van voor 2011 ook beter, maar toen waren de Bravo-nachten ook wel minder populair dan nu. Maar een grotere tent voor de Bravo is wenselijk, ja. Bravo zou daarnaast ook van die voorvakken mogen hebben (om verdrukking tegen te gaan en mogelijkheid om er snel uit te kunnen in geval van nood). En misschien een kleine bar in de tent zelf, achterging tegen het doek aan ofzo.
Ik weet niet hoe de Bravo nu stond, maar als je er aan beide lange zijden uit zou kunnen, zou het al schelen. Dan zou de tent wel schuin of van het hek af geplaatst moeten worden. Wel beter voor doorstroming van mensen en lucht.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:43 schreef ohnikua het volgende:
Ik vond de Bravo van voor 2011 ook beter, maar toen waren de Bravo-nachten ook wel minder populair dan nu. Maar een grotere tent voor de Bravo is wenselijk, ja. Bravo zou daarnaast ook van die voorvakken mogen hebben (om verdrukking tegen te gaan en mogelijkheid om er snel uit te kunnen in geval van nood). En misschien een kleine bar in de tent zelf, achterging tegen het doek aan ofzo.
Kon ook, nog beter was om de achterkant ook open te doen want nu kwam iedereen van de zijkant en dat is nogal irritant.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe de Bravo nu stond, maar als je er aan beide lange zijden uit zou kunnen, zou het al schelen. Dan zou de tent wel schuin of van het hek af geplaatst moeten worden. Wel beter voor doorstroming van mensen en lucht.
In ieder geval 's nachts ja.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:00 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Kon ook, nog beter was om de achterkant ook open te doen want nu kwam iedereen van de zijkant en dat is nogal irritant.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat heeft iedereen snel een mening klaar. Laat de officiële doodsoorzaak maar gewoon eerst eens vastgesteld worden.
Misschien had hij wel een hartafwijking waardoor ie is komen te overlijden. Het al per definitie aan de XTC en/of oververhitting toeschrijven is misschien aantrekkelijk, maar het hoeft niet zo te zijn.
Verder stond er ook al ergens anders dat er xtc in zijn bloed was aangetroffen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:00 schreef ohnikua het volgende:
Inderdaad erg sneu. De XTC opzich zal het niet zijn geweest lijkt me, helaas de combinatie lijkt me..quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:27 schreef Missfortunate het volgende:
Ik ken ook wat mensen die hem kenden en hij had inderdaad XTC geslikt in combinatie met alcohol en oververhitting. Het staat dan weer niet vast of het perse de XTC was.
Het is wel echt heel sneu. Hij was pas midden/eind twintig.
Dat er MDMA of een variant daarop in zijn bloed is aangetroffen hoeft niet te betekenen dat dit per definitie de doodsoorzaak is geweest. Dat moet sectie uitwijzen. Tot die tijd blijven het aannames.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:23 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
[..]
Verder stond er ook al ergens anders dat er xtc in zijn bloed was aangetroffen.
Het probleem is dat je dat gewoon te laat merkt, maakt niet uit of ie dan drugs op heeft of nietquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:28 schreef ledlamp het volgende:
Sneu of niet. Het is gewoon dom om oververhit te raken van het dansen omdat je aan de schmutz zit.
Inderdaad. Ik vind de Bravo totaal uit de toon vallen op Lowlands met een nare sfeer waar ik me vorig jaar en dit jaar ook totaal niet prettig voelde. Dance muziek is prima voor de nachtelijke uurtjes ( dus niet die eentonige troep uit de Bravo ). Hoop dat Lowlands dat drugsgebruik kan terugdringen op de een of andere manier...heb je toch totaal niet nodig daar op wat wiet of hasj na?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:31 schreef Zeester het volgende:
Ik vind het ´s nachts in de Bravo ook altijd een beetje een nare bedoening. Maar aan de andere kant ben ik een paar x op Dour geweest, en daar zie je echt elke 5 minuten iemand afgevoerd worden, dus eigenlijk valt het drugsprobleem op Lowlands best mee!
Trieste reactie. Bij een avondje drinken en een pilletje poppen mag je niet verwachten nooit meer de zon op te zien komen.quote:
Nee compleet ongevaarlijk...quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:59 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Trieste reactie. Bij een avondje drinken en een pilletje poppen mag je niet verwachten nooit meer de zon op te zien komen.
Bron: Telegraafquote:Dode Lowlands door xtc
De man die afgelopen weekend overleed na een bezoek aan muziekfestival Lowlands, blijkt te zijn gestorven aan de gevolgen van xtc-gebruik. Het slachtoffer, die in Amsterdam woonde en werkzaam was als advocaat, overleed aan oververhitting.
Dat bevestigen betrouwbare bronnen aan De Telegraaf. De festivalganger was eerst naar een ziekenhuis in Flevoland overgebracht en daarna naar een ziekenhuis in Amsterdam. In het ziekenhuis in Amsterdam is hij overleden.
Precies, alle gevallen van xtc gerelateerde doden hebben met oververhitting te maken.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 08:21 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
Hij is dus overleden aan oververhitting (een bijverschijnsel, versterkt door overige factoren). Als je naar de LD50 kijkt (wordt geschat op 20/60 mg/kg) van MDMA kijkt dan moet je echt een heleboel pillen nemen, wil je kans lopen direct te sterven aan de xtc.
Veel van de media zijn een verlengstuk van onze overheid geworden en niet meer kritisch over wat nu eigenlijk een drug is. Als onze overheid bepaald heeft dat xtc op de hard drugs lijst staat nemen hun het voor waar aan en geven geen opinie meer.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:12 schreef xenobinol het volgende:
De media zou er eens een genuanceerd stuk aan moeten wagen i.p.v. xtc als een killer drug af te schilderen.
Dan is het natuurlijk de vraag of dat nou ligt aan de veel te drukke tent, of mensen die met een strakke bek op in zo'n tent gaan staan.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:05 schreef Crimyclown het volgende:
[..]
Tent was veel te druk. Ik heb er in de Bravo elke nacht wel een paar out zien gaan die strak stonden. Ging over het algemeen wel goed, ze werden binnen een paar seconden op de schouder genomen en naar de EHBO gebracht.
Niet relevant want hij had xtc gebruikt, het duivelse pilletje waardoor het gemiddelde feestje verandert in 1 groot knuffelfestijn met dalende opbrengsten voor de belastingdienst.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Maar ik zie niks over dat hij er ook coke en alcohol naast had gebruikt, wat ook het geval was. En dat hij en nierziekte had. Allemaal bevestigd door zijn vrienden/kennissen.
ja, da's ook weer waar.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Niet relevant want hij had xtc gebruikt, het duivelse pilletje waardoor het gemiddelde feestje verandert in 1 groot knuffelfestijn met dalende opbrengsten voor de belastingdienst.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Niet relevant want hij had xtc gebruikt, het duivelse pilletje waardoor het gemiddelde feestje verandert in 1 grote satanistische knuffelfestijn orgie met dalende opbrengsten voor de belastingdienst.
Dat beleid heeft ongeveer de complete jaren 80/90 prima gewerkt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:17 schreef Vatta het volgende:
[..]
En jij denkt dat dat gaat werken? Het grensverleggende volk van lowlands dat aan 2 pilletjes genoeg heeft? Iets doen wat niet mag is veel leuker en spannender.
Dit is trouwens ook een slecht advies, http://www.jellinek.nl/vr(...)-een-risico-bij-xtc/quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:55 schreef Into het volgende:
idd, laat die barren maar buiten de tent
Goed eten van te voren is inderdaad belangrijk maar volgens mij hebben 99% van de drugs ongevallen te maken met hitte, te weinig drinken of een combinatie van die twee.. dus drink veel water (is tevens al een deel verkoeling) en zoek af en toe de frisse lucht op.
Dat viel mij ook op, hoe KUT voel je je dan als vriend...quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:09 schreef DBAR35GTR het volgende:
Mij is altijd geleerd zorg voor je zelf en je vrienden, gaat schijnbaar ook niet meer op,
En wie of wat zorgt er voor dat men vergeet voldoende vocht tot zich te nemen? Dat is toch ook de xtc?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:12 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies, alle gevallen van xtc gerelateerde doden hebben met oververhitting te maken.
Zorg tijdens gebruik dus voor voldoende vocht, frisse lucht en ga ook eens van de dansvloer af om even uit te rusten (afkoelen).
De media zou er eens een genuanceerd stuk aan moeten wagen i.p.v. xtc als een killer drug af te schilderen.
nee, het is niet zo dat je geen idee meer hebt waar je mee bezig bent. het komt wel voor een deel door de xtc, maar niet exclusief. het is altijd een combinatie van alles: de hoeveelheid xtc, de hoge zaaltemperatuur, te weinig drinken, te weinig rusten, wat uiteindelijk zorgt in een te hoge lichaamstemperatuur waardoor de organen (lever, nieren) overhit raken en stoppen met werken. minder of geen xtc had het misschien voorkomen, maar een betere airco ook. niet uitzonderlijk veel nemen en een beetje naar je lichaam luisteren, en de kans is al aanzienlijk kleiner.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:36 schreef Peter het volgende:
[..]
En wie of wat zorgt er voor dat men vergeet voldoende vocht tot zich te nemen? Dat is toch ook de xtc?
Het ligt (bijna) altijd aan de persoon... Maar Alcohol icm xtc, waarvan xtc bewust wordt ingenomen ondanks dat de wetgever het verbiedt... dan kun je toch wel stellen dat xtc de druppel was die de emmer over heeft doen lopen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:47 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
nee, het is niet zo dat je geen idee meer hebt waar je mee bezig bent. het komt wel voor een deel door de xtc, maar niet exclusief. het is altijd een combinatie van alles: de hoeveelheid xtc, de hoge zaaltemperatuur, te weinig drinken, te weinig rusten, wat uiteindelijk zorgt in een te hoge lichaamstemperatuur waardoor de organen (lever, nieren) overhit raken en stoppen met werken. minder of geen xtc had het misschien voorkomen, maar een betere airco ook.
je kunt daar niet de xtc de schuld van geven, hoogstens de persoon die het innam. maar het blijft wel iets waarbij je moet oppassen wat je precies doet. net als alles in het leven wat in theorie mis zou kunnen gaan: autorijden, bergbeklimmen, motor rijden, je huis verbouwen. ongelukken kunnen overal gebeuren.
nee, de drugswetgeving heeft al helemaal geen bestaansrecht hier. dacht dat dat wel duidelijk was na die wietpas. van alle 10 xtc doden de laatste jaren zijn er 8 een regelrecht resultaat van het verbod, 2 door slecht gebruik/ongeluk/samenloop van omstandigheden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:49 schreef Peter het volgende:
[..]
Het ligt (bijna) altijd aan de persoon... Maar Alcohol icm xtc, waarvan xtc bewust wordt ingenomen ondanks dat de wetgever het verbiedt... dan kun je toch wel stellen dat xtc de druppel was die de emmer over heeft doen lopen.
Dus omdat iets verboden is en mensen gebruiken illegaal spul, is het de schuld van het verbod dat die mensen die illegaal spul gebruiken overlijden? Wat een kromme manier van denken.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:57 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
nee, de drugswetgeving heeft al helemaal geen bestaansrecht hier. dacht dat dat wel duidelijk was na die wietpas. van alle 10 xtc doden de laatste jaren zijn er 8 een regelrecht resultaat van het verbod, 2 door slecht gebruik/ongeluk/samenloop van omstandigheden.
zonder het verbod zijn er geen vervuilde pillen met stoffen waar je veel eerder aan doodgaat. verbieden lost het gebruik toch niet op? er worden jaarlijks miljoenen xtc pillen geslikt in nederland. dus er zijn 2 opties:quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:58 schreef Peter het volgende:
[..]
Dus omdat iets verboden is en mensen gebruiken illegaal spul, is het de schuld van het verbod dat die mensen die illegaal spul gebruiken overlijden? Wat een kromme manier van denken.
maar wel in de andere gevallen van pma vervuiling dit jaar, op 1 na.quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Verboden of niet; dat had in dit geval toch weinig uitgemaakt.
XTC is toch nooit legaal geweest? Enkel het testen werd gedoogd. Toen dat nog mocht liet ook niet iedereen zijn pillen testen. Beweren dat het verbod op testen heeft gezorgd voor een paar xtc-doden is dus schromelijk overdreven.quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:06 schreef Deeltjesversneller het volgende:
legaliteit of illegaliteit heeft geen invloed op het aantal gebruikers, maar wel op het aantal doden en manier van inkomsten (zwart geld vs staatskas).
als ze door gecontroleerde bedrijven worden geproduceerd is het niet eens nodig om de pillen te laten testen, dan zijn ze gewoon allemaal schoon. ik heb het niet over het verbod op testen, maar op produceren.quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
XTC is toch nooit legaal geweest? Enkel het testen werd gedoogd. Toen dat nog mocht liet ook niet iedereen zijn pillen testen. Beweren dat het verbod op testen heeft gezorgd voor een paar xtc-doden is dus schromelijk overdreven.
En dan kan er belasting over geheven worden, waardoor illegale pillen (als in: niet gecontroleerde) nog steeds goedkoper zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:09 schreef Deeltjesversneller het volgende:
als ze door gecontroleerde bedrijven worden geproduceerd is het niet eens nodig om de pillen te laten testen, dan zijn ze gewoon allemaal schoon.
net zoals alle illegale alcohol die er rondzwerft? dan is er in ieder geval nog de keuze: een paar cent meer betalen of meer risico lopen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
En dan kan er belasting over geheven worden, waardoor illegale pillen (als in: niet gecontroleerde) nog steeds goedkoper zijn.
Net zoals lsd is het in de begindagen ooit even heel kort legaal geweest totdat de overheden doorhadden dat het naar hun inzicht in het uitgaansleven teveel gebruikt werd, toen heeft men het meteen op de drugslijst gezet.quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
XTC is toch nooit legaal geweest?
Waardoor je je dus kunt afvragen of het voor het aantal mensen wat overlijdt aan slechte xtc uitmaakt of het gedoogd/gelegaliseerd wordt of niet.quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:12 schreef Deeltjesversneller het volgende:
net zoals alle illegale alcohol die er rondzwerft? dan is er in ieder geval nog de keuze: een paar cent meer betalen of meer risico lopen.
En door dat verbod gingen opeens mensen dood? Want dat wordt beweerd in dit topic.quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:13 schreef Basp1 het volgende:
Net zoals lsd is het in de begindagen ooit even heel kort legaal geweest totdat de overheden doorhadden dat het naar hun inzicht in het uitgaansleven teveel gebruikt werd, toen heeft men het meteen op de drugslijst gezet.
Door dat verbod en het gejaag op de productie wordt er wel steeds meer rotzooi bijgemengd. En zoals hierboven ook al opgemerkt zijn 6 van de 8 xtc doden de afgelopen tijd te danken aan vervuiling van de pillen en niet aan een teveel van mdma.quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
En door dat verbod gingen opeens mensen dood? Want dat wordt beweerd in dit topic.
Er wordt ontzettend veel drugs gebruikt (s'nachts) op LL. Als je s'nachts gesprekken hoort van mensen bij de plee's of zo gaan ze bijna allemaal over wat iemand al opheeft, of het al werkt etcquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:09 schreef DBAR35GTR het volgende:
Wat mij de laatste paar jaren op lowlands opvalt is dat er tegenwoordig meer klapperkakende schuimbekkende bekkentrekkers rondlopen op lowlands, dan op feesten als Defqon1of Ground Zero.
En als je dan ook zegt: gast je hebt schuim aan je bek, ga wat drinken en afkoelen, dan staan ze je aan te kijken van: ik voel me prima!
Ja allicht voel je je prima als je mdma, coke op speed gebruikt hebt, maar dat het niet helemaal goed met je gaat dat snappen ze niet.
Mij is altijd geleerd zorg voor je zelf en je vrienden, gaat schijnbaar ook niet meer op, je gaat namelijk niet zomaar dood aan xtc, dan heb je gewoon veel te gek gedaan.
Familie en vrienden veel sterkte.
Uhuh. Ik vond het wel vermakelijk wat ik allemaal hoorde, en was nog niet helemaal wakker, dus wat doe je danquote:Op maandag 26 augustus 2013 15:40 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
Je hebt serieus gesprekken van mensen op zitten nemen toen je in je tent lag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door bulbjes op 26-08-2013 15:49:00 ]
Vreemde vergelijking.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:08 schreef Peter het volgende:
Dus als alle vuurwapens legaal en gereguleerd zijn, wordt er nooit iemand doodgeschoten? Of verongelukt bij het jagen of schoonmaken? Wat is legaliseren toch een wondermiddel! Doen!
Waarom? Wapens worden ook gecontroleerd en zijn een prima vermaak op een schietbaan of tijdens de jacht.quote:
Wapens vergelijken met genotsmiddelen is als appels met peren vergelijken.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:46 schreef Peter het volgende:
[..]
Waarom? Wapens worden ook gecontroleerd en zijn een prima vermaak op een schietbaan of tijdens de jacht.
jij bent echt slim man. moet je wat mee gaan doen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:08 schreef Peter het volgende:
Dus als alle vuurwapens legaal en gereguleerd zijn, wordt er nooit iemand doodgeschoten? Of verongelukt bij het jagen of schoonmaken? Wat is legaliseren toch een wondermiddel! Doen!
In Amsterdam zag ik in een kroeg een postertje met waarschuwwing voor een specifieke "dodelijke" XTC pil.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:44 schreef Luni het volgende:
Had hij vervuilde XTC op welke nu in omloop zijn? Daar zit geen MDMA in maar PMMA.
Heb je ook weer wat spannends te vertellen tijdens je volgende bijbellesjequote:Op maandag 26 augustus 2013 15:26 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Er wordt ontzettend veel drugs gebruikt (s'nachts) op LL. Als je s'nachts gesprekken hoort van mensen bij de plee's of zo gaan ze bijna allemaal over wat iemand al opheeft, of het al werkt etc.
Ik heb trouwens voor de lolz liggend in de tent wat gesprekken om mij heen liggen opnemen s'ochtends. Hoe je iedereen brak uit zijn tent hoorde rollen en met totaal schorre stem gesprekken voeren. Heb me doodgelachen thuis. Allemaal gesprekken over hoe vertiefd ze waren, dat de pillen niet werkten etc.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:26 schreef Class het volgende:
[..]
Heb je ook weer wat spannends te vertellen tijdens je volgende bijbellesje
wow..quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:26 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Er wordt ontzettend veel drugs gebruikt (s'nachts) op LL. Als je s'nachts gesprekken hoort van mensen bij de plee's of zo gaan ze bijna allemaal over wat iemand al opheeft, of het al werkt etc.
Ik heb trouwens voor de lolz liggend in de tent wat gesprekken om mij heen liggen opnemen s'ochtends. Hoe je iedereen brak uit zijn tent hoorde rollen en met totaal schorre stem gesprekken voeren. Heb me doodgelachen thuis. Allemaal gesprekken over hoe vertiefd ze waren, dat de pillen niet werkten etc.![]()
![]()
Wordt overigens leuk tijdsdocument w.b.t taal later, die gesprekjes. Al die uitdrukkingen van nu (ik citeer uit de opname) :
'Ja man, vet chill man'.
'...moeilijk hard..'
'...echt ziek jongen...'
'Ik spacede helemaal de pan uit man'
'Die chick zat aan de Ritalin man'
'Ik ben echt helemaal kapot gegaan in de Xray'
'Het was echt gruwelijk in de Bravo'
'Ja man jij merkte er niks van, maar surrounding people.....'
'Waar de fack was jij man?'
En ga zo nog maar even door. Kostelijk![]()
Geen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 09:39 schreef 16meter het volgende:
[..]
wow..
uit welk boerenhol kom jij?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |