abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130274408
quote:
De politie Midden-Nederland is niet geïnformeerd over het onwel worden en overlijden van een bezoeker van het festival Lowlands in Biddinghuizen.

Een politiewoordvoerder zegt tegen NU.nl dat er duidelijke afspraken zijn gemaakt "met allerlei partijen rond het festival", en dat deze niet zijn nagekomen."Op het moment dat een bezoeker onwel raakt en wordt doorverwezen naar het ziekenhuis, moet de politie worden ingeschakeld", zegt de woordvoerder. "We hebben hier duidelijke afspraken over gemaakt en gaan nu kijken wat er mis is gegaan."

Medische post
"We hoorden pas aan het einde van het weekend dat in de nacht van vrijdag op zaterdag een man was aangeboden aan de medische post van het festival. Deze man is naar het ziekenhuis in Lelystad vervoerd, daarna overgebracht naar Amsterdam waar hij is overleden", aldus de zegsman. De politie bevestigde de dood dinsdag aan NU.nl.

Een woordvoerder van organisator Mojo bevestigt dat er een persoon onwel is geworden, maar benadrukt dat deze niet op het festivalterrein is overleden. Ook zou men de procedures naar behoren hebben gevolgd.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)-politie-gemeld.html
pi_130274710
Ja dat hebben ze best aardig uit de media weten te houden
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_130274736
Godverdomme. Volgens mij zag ik hem vrijdagsmiddags liggen voor de ingang.
pi_130274846
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:50 schreef Beaudelaire het volgende:
Godverdomme. Volgens mij zag ik hem vrijdagsmiddags liggen voor de ingang.
Als hij pas 's nacht bij de medische post is aangeboden, denk ik niet dat dat dezelfde was.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_130275073
Een vriend van me kent hem. Combinatie van drugs, drank, overhitting/uitdroging in die fucking Bravo vrijdagnacht. Inderdaad pas overleden in Amsterdam zondag, zal daarom nu pas de media hebben bereikt.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:02:27 #6
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_130275135
nosop3 twitterde op dinsdag 20-08-2013 om 15:00:23 Lowlands: "wij hadden wel contact met politie." Dat en meer hoor je in ons radionieuws van 15 uur: http://t.co/bUqPKU5Thi reageer retweet
pi_130275208
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Als hij pas 's nacht bij de medische post is aangeboden, denk ik niet dat dat dezelfde was.
Of hij had eerder bij een medische post aangeboden moeten worden. :D

Maar wat dit nu voor vaag bericht is dat de politie zit te klagen dat afspraken tussen LL en politie niet geheel volgens plan liepen. Terwijl LL er ook meteen een persbericht tegen aan gegooid heeft dat het geval gewoon in de veiligheidsrapporten staat. Het zal wel een intern politie probleem zijn wat men nu doorgooit naar de normale wereld waar mensen wel verslagen maken.
pi_130275218
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:00 schreef ohnikua het volgende:
Een vriend van me kent hem. Combinatie van drugs, drank, overhitting/uitdroging in die fucking Bravo vrijdagnacht. Inderdaad pas overleden in Amsterdam zondag, zal daarom nu pas de media hebben bereikt.
Tent was veel te druk. Ik heb er in de Bravo elke nacht wel een paar out zien gaan die strak stonden. Ging over het algemeen wel goed, ze werden binnen een paar seconden op de schouder genomen en naar de EHBO gebracht.
Anonieme tievesclown
pi_130275292
Ik heb er vrijdagnacht wel veel plat zien gaan bij de Bravo. Naar buiten stuiterend en vergeten dat er 3 meter modder omheen lag. Geweldig vermaak.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_130275300
quote:
Is hij niet met z'n gezicht naar beneden in een plas naast de Bravo gevonden?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_130275758
Dat verhaal heb ik ook de ronde horen gaan. Zou kunnen, is iig op het terrein door omstanders gevonden buiten de Bravo en naar EHBO gebracht.
pi_130275929
Ik heb ook op zondagnacht iemand opgehaald zien worden met een ambulance, hij lag rond een uur of half 2 denk ik aan de buitenkant van de ingang, tegen een poortje aan, helemaal rechts. Zag er ook niet erg goed uit...
pi_130275938
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:37:23 #14
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_130276379
Oei.
bartjancune twitterde op dinsdag 20-08-2013 om 15:33:50 En daar is de politie Flevoland: "Wij hebben verkeerde informatie verstrekt. Lowlands heeft het protocol gewoon gevolgd." #nosop3 reageer retweet
pi_130278319
quote:
Na berichtgeving in de media, voelen we ons genoodzaakt om te reageren op het trieste overlijden van een Lowlands bezoeker. Vrijdagnacht is een Lowlandsbezoeker onwel geworden. Nadat de bezoeker bij de Medische dienst van het festival kwam, is deze direct behandeld door een ambulance-team van het festival. Het festival heeft volgens de procedure een ambulance aangevraagd bij de op het terrein aanwezige Officier van Dienst Geneeskundig. De ambulance van Regionale ambulancevoorziening Flevoland heeft de bezoeker naar het ziekenhuis gebracht. Dit is volgens procedure in het eerst volgende veiligheidsoverleg van zaterdag morgen 09:00 uur met o.a. de politie gemeld.

Gedurende het festival hebben alle diensten zoals politie, brandweer, GHOR en de organisatie voortdurend overleg over de voortgang van het festival. Ook daarin is dit besproken. Zondag kregen wij het onofficiële bericht dat de bezoeker zou zijn overleden. Hierop hebben we meteen contact gezocht met de politie. Uiteindelijk is dit door de politie op maandagochtend vroeg bevestigd. Wij betreuren de onjuiste berichtgeving hierover maar dat valt in het niet bij het verdriet van de familie en vrienden van onze Lowlands bezoeker. Ons medeleven gaat uit naar hen.

De politie liet ons het volgende weten: De politie betreurt in hoge mate dat de indruk gewekt zou zijn dat Lowlands of de organisatie niet conform de afspraken gehandeld hebben. Dat is niet het geval. Voortdurend is de politie op de hoogte gesteld van bovenstaande gebeurtenis.
Van de Lowlands Festival pagina op Facebook.
It's you my love, you who are the stranger
pi_130278640
Tsja verschrikkelijk, het weekend van je leven wordt je laatste weekend. Best enge gedachte. Maar zulke dingen gebeuren helaas op festivals waar zoveel mensen op af komen. Denk ook wel dat zo'n organisatie met dit soort dingen goed overweg gaat. En snap dat je zoiets niet gelijk in de media wilt hebben.
pi_130279157
quote:
Zal wel weer een heel onderzoek komen terwijl er gewoon 1 idioot is die niet goed met verdovende middelen om kan gaan.
pi_130279212
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 16:48 schreef Vatta het volgende:

[..]

Zal wel weer een heel onderzoek komen terwijl er gewoon 1 idioot is die niet goed met verdovende middelen om kan gaan.
Vermoedelijk ja. Voor mijn gevoel zat half Lowlands snachts aan de drugs, niet raar ook. Maar ik vond de oude Bravo tent langwerpige van een paar jaar terug qua verkoeling wel een stuk beter.

Ik denk ook dat mensen het blijven waterdrinken een beetje onderschatten. Ik drink op feestjes enkel nog water en af en toe even lucht happen.
pi_130279251
Net op 3FM dat het XTC zou zijn geweest:
quote:
Xtc
Het Trimbos-instituut heeft aanwijzingen dat de man xtc heeft geslikt, en een vriend van hem bevestigt dat. Volgens het instituut was dit "het enige ernstige geval" op Lowlands.
http://nos.nl/op3/artikel(...)el-en-overleden.html
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_130279311
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 16:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Net op 3FM dat het XTC zou zijn geweest:

[..]

Je moet gewoon van die rotzooi afblijven. Geen medelijden van mijn kant dus.
pi_130279383
Er is zeker XTC geslikt, ja, en ook bij gedronken. Stom van hem dus, maar dat gebeurt de laatste jaren op enorme schaal, op heel veel fesivals. Op zich eigen schuld, maar ik ben helemaal niet verbaasd dat van alle festivals die ik heb bezocht waar mensen drugs op hebben, er juist een dode is gevallen in de Bravo op vrijdagnacht. Ik begin in herhaling te vallen, maar ik vond het er eigenlijk gewoon angstaanjagend, het kwartiertje dat ik er heb gestaan.
pi_130279386
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 16:53 schreef Vatta het volgende:

[..]

Wat een onzin, het had net zo goed alcohol kunnen zijn. In de Bravo op Lowlands was het gewoon s' nachts goed heet, als je dan geen water drinkt en af en toe verkoeling zoekt kan het gewoon fout gaan.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:56:55 #23
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_130279414
quote:
Na berichtgeving in de media, voelen we ons genoodzaakt om te reageren op het trieste overlijden van een Lowlands bezoeker. Vrijdagnacht is een Lowlandsbezoeker onwel geworden. Nadat de bezoeker bij de Medische dienst van het festival kwam, is deze direct behandeld door een ambulance-team van het festival. Het festival heeft volgens de procedure een ambulance aangevraagd bij de op het terrein aanwezige Officier van Dienst Geneeskundig. De ambulance van Regionale ambulancevoorziening Flevoland heeft de bezoeker naar het ziekenhuis gebracht. Dit is volgens procedure in het eerst volgende veiligheidsoverleg van zaterdag morgen 09:00 uur met o.a. de politie gemeld.

Gedurende het festival hebben alle diensten zoals politie, brandweer, GHOR en de organisatie voortdurend overleg over de voortgang van het festival. Ook daarin is dit besproken. Zondag kregen wij het onofficiële bericht dat de bezoeker zou zijn overleden. Hierop hebben we meteen contact gezocht met de politie. Uiteindelijk is dit door de politie op maandagochtend vroeg bevestigd. Wij betreuren de onjuiste berichtgeving hierover maar dat valt in het niet bij het verdriet van de familie en vrienden van onze Lowlands bezoeker. Ons medeleven gaat uit naar hen.

De politie liet ons het volgende weten: De politie betreurt in hoge mate dat de indruk gewekt zou zijn dat Lowlands of de organisatie niet conform de afspraken gehandeld hebben. Dat is niet het geval. Voortdurend is de politie op de hoogte gesteld van bovenstaande gebeurtenis.
Lowlands.nl
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_130279438
kerel van een jaar of 25 met een kale kop? dan heb ik hem afgevoerd zien worden, links van de bravo naar het backstage terrein. Die zag er behoorlijk beroerd uit, was compleet KO.
pi_130279469
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 16:53 schreef Vatta het volgende:

[..]

In ieder geval weer testpunten op festivals/dancefeesten inrichten ipv het ingezette struisvogel beleid van conservatieve rechtse mensen te doorzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')