Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)-politie-gemeld.htmlquote:De politie Midden-Nederland is niet geïnformeerd over het onwel worden en overlijden van een bezoeker van het festival Lowlands in Biddinghuizen.
Een politiewoordvoerder zegt tegen NU.nl dat er duidelijke afspraken zijn gemaakt "met allerlei partijen rond het festival", en dat deze niet zijn nagekomen."Op het moment dat een bezoeker onwel raakt en wordt doorverwezen naar het ziekenhuis, moet de politie worden ingeschakeld", zegt de woordvoerder. "We hebben hier duidelijke afspraken over gemaakt en gaan nu kijken wat er mis is gegaan."
Medische post
"We hoorden pas aan het einde van het weekend dat in de nacht van vrijdag op zaterdag een man was aangeboden aan de medische post van het festival. Deze man is naar het ziekenhuis in Lelystad vervoerd, daarna overgebracht naar Amsterdam waar hij is overleden", aldus de zegsman. De politie bevestigde de dood dinsdag aan NU.nl.
Een woordvoerder van organisator Mojo bevestigt dat er een persoon onwel is geworden, maar benadrukt dat deze niet op het festivalterrein is overleden. Ook zou men de procedures naar behoren hebben gevolgd.
Als hij pas 's nacht bij de medische post is aangeboden, denk ik niet dat dat dezelfde was.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:50 schreef Beaudelaire het volgende:
Godverdomme. Volgens mij zag ik hem vrijdagsmiddags liggen voor de ingang.
twitter:nosop3 twitterde op dinsdag 20-08-2013 om 15:00:23Lowlands: "wij hadden wel contact met politie." Dat en meer hoor je in ons radionieuws van 15 uur: http://t.co/bUqPKU5Thi reageer retweet
Of hij had eerder bij een medische post aangeboden moeten worden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Als hij pas 's nacht bij de medische post is aangeboden, denk ik niet dat dat dezelfde was.
Tent was veel te druk. Ik heb er in de Bravo elke nacht wel een paar out zien gaan die strak stonden. Ging over het algemeen wel goed, ze werden binnen een paar seconden op de schouder genomen en naar de EHBO gebracht.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:00 schreef ohnikua het volgende:
Een vriend van me kent hem. Combinatie van drugs, drank, overhitting/uitdroging in die fucking Bravo vrijdagnacht. Inderdaad pas overleden in Amsterdam zondag, zal daarom nu pas de media hebben bereikt.
Is hij niet met z'n gezicht naar beneden in een plas naast de Bravo gevonden?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:00 schreef ohnikua het volgende:
Een vriend van me kent hem. Combinatie van drugs, drank, overhitting/uitdroging in die fucking Bravo vrijdagnacht. Inderdaad pas overleden in Amsterdam zondag, zal daarom nu pas de media hebben bereikt.
twitter:bartjancune twitterde op dinsdag 20-08-2013 om 15:33:50En daar is de politie Flevoland: "Wij hebben verkeerde informatie verstrekt. Lowlands heeft het protocol gewoon gevolgd." #nosop3 reageer retweet
Van de Lowlands Festival pagina op Facebook.quote:Na berichtgeving in de media, voelen we ons genoodzaakt om te reageren op het trieste overlijden van een Lowlands bezoeker. Vrijdagnacht is een Lowlandsbezoeker onwel geworden. Nadat de bezoeker bij de Medische dienst van het festival kwam, is deze direct behandeld door een ambulance-team van het festival. Het festival heeft volgens de procedure een ambulance aangevraagd bij de op het terrein aanwezige Officier van Dienst Geneeskundig. De ambulance van Regionale ambulancevoorziening Flevoland heeft de bezoeker naar het ziekenhuis gebracht. Dit is volgens procedure in het eerst volgende veiligheidsoverleg van zaterdag morgen 09:00 uur met o.a. de politie gemeld.
Gedurende het festival hebben alle diensten zoals politie, brandweer, GHOR en de organisatie voortdurend overleg over de voortgang van het festival. Ook daarin is dit besproken. Zondag kregen wij het onofficiële bericht dat de bezoeker zou zijn overleden. Hierop hebben we meteen contact gezocht met de politie. Uiteindelijk is dit door de politie op maandagochtend vroeg bevestigd. Wij betreuren de onjuiste berichtgeving hierover maar dat valt in het niet bij het verdriet van de familie en vrienden van onze Lowlands bezoeker. Ons medeleven gaat uit naar hen.
De politie liet ons het volgende weten: De politie betreurt in hoge mate dat de indruk gewekt zou zijn dat Lowlands of de organisatie niet conform de afspraken gehandeld hebben. Dat is niet het geval. Voortdurend is de politie op de hoogte gesteld van bovenstaande gebeurtenis.
Zal wel weer een heel onderzoek komen terwijl er gewoon 1 idioot is die niet goed met verdovende middelen om kan gaan.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:00 schreef ohnikua het volgende:
Vermoedelijk ja. Voor mijn gevoel zat half Lowlands snachts aan de drugs, niet raar ook. Maar ik vond de oude Bravo tent langwerpige van een paar jaar terug qua verkoeling wel een stuk beter.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:48 schreef Vatta het volgende:
[..]
Zal wel weer een heel onderzoek komen terwijl er gewoon 1 idioot is die niet goed met verdovende middelen om kan gaan.
quote:Xtc
Het Trimbos-instituut heeft aanwijzingen dat de man xtc heeft geslikt, en een vriend van hem bevestigt dat. Volgens het instituut was dit "het enige ernstige geval" op Lowlands.
http://nos.nl/op3/artikel(...)el-en-overleden.html
Je moet gewoon van die rotzooi afblijven. Geen medelijden van mijn kant dus.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Net op 3FM dat het XTC zou zijn geweest:
[..]
Wat een onzin, het had net zo goed alcohol kunnen zijn. In de Bravo op Lowlands was het gewoon s' nachts goed heet, als je dan geen water drinkt en af en toe verkoeling zoekt kan het gewoon fout gaan.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:53 schreef Vatta het volgende:
[..]
Je moet gewoon van die rotzooi afblijven. Geen medelijden van mijn kant dus.
Lowlands.nlquote:Na berichtgeving in de media, voelen we ons genoodzaakt om te reageren op het trieste overlijden van een Lowlands bezoeker. Vrijdagnacht is een Lowlandsbezoeker onwel geworden. Nadat de bezoeker bij de Medische dienst van het festival kwam, is deze direct behandeld door een ambulance-team van het festival. Het festival heeft volgens de procedure een ambulance aangevraagd bij de op het terrein aanwezige Officier van Dienst Geneeskundig. De ambulance van Regionale ambulancevoorziening Flevoland heeft de bezoeker naar het ziekenhuis gebracht. Dit is volgens procedure in het eerst volgende veiligheidsoverleg van zaterdag morgen 09:00 uur met o.a. de politie gemeld.
Gedurende het festival hebben alle diensten zoals politie, brandweer, GHOR en de organisatie voortdurend overleg over de voortgang van het festival. Ook daarin is dit besproken. Zondag kregen wij het onofficiële bericht dat de bezoeker zou zijn overleden. Hierop hebben we meteen contact gezocht met de politie. Uiteindelijk is dit door de politie op maandagochtend vroeg bevestigd. Wij betreuren de onjuiste berichtgeving hierover maar dat valt in het niet bij het verdriet van de familie en vrienden van onze Lowlands bezoeker. Ons medeleven gaat uit naar hen.
De politie liet ons het volgende weten: De politie betreurt in hoge mate dat de indruk gewekt zou zijn dat Lowlands of de organisatie niet conform de afspraken gehandeld hebben. Dat is niet het geval. Voortdurend is de politie op de hoogte gesteld van bovenstaande gebeurtenis.
In ieder geval weer testpunten op festivals/dancefeesten inrichten ipv het ingezette struisvogel beleid van conservatieve rechtse mensen te doorzetten.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:53 schreef Vatta het volgende:
[..]
Je moet gewoon van die rotzooi afblijven. Geen medelijden van mijn kant dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |