abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 augustus 2013 @ 10:57:00 #101
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_130341196
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Niet relevant want hij had xtc gebruikt, het duivelse pilletje waardoor het gemiddelde feestje verandert in 1 groot knuffelfestijn met dalende opbrengsten voor de belastingdienst.
ja, da's ook weer waar.
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
pi_130341232
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Niet relevant want hij had xtc gebruikt, het duivelse pilletje waardoor het gemiddelde feestje verandert in 1 grote satanistische knuffelfestijn orgie met dalende opbrengsten voor de belastingdienst.
pi_130341351
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 17:17 schreef Vatta het volgende:

[..]

En jij denkt dat dat gaat werken? Het grensverleggende volk van lowlands dat aan 2 pilletjes genoeg heeft? Iets doen wat niet mag is veel leuker en spannender.
Dat beleid heeft ongeveer de complete jaren 80/90 prima gewerkt. :{w

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 17:55 schreef Into het volgende:
idd, laat die barren maar buiten de tent :)

Goed eten van te voren is inderdaad belangrijk maar volgens mij hebben 99% van de drugs ongevallen te maken met hitte, te weinig drinken of een combinatie van die twee.. dus drink veel water (is tevens al een deel verkoeling) en zoek af en toe de frisse lucht op.
Dit is trouwens ook een slecht advies, http://www.jellinek.nl/vr(...)-een-risico-bij-xtc/

Een a 2 glazen per uur. En probeer het juist aftewisselen met dranken waar suiker/natrium inzit.

[ Bericht 22% gewijzigd door Ra-z op 22-08-2013 11:11:03 ]
pi_130341558
Maar dat had deels ook andere oorzaken zoals het gegeven dat wij toen wisten wanneer je wat en in welke hoeveelheid moest nemen. Nu doet men maar wat en als men iets tot zich neemt moet het altijd in het extreme om diens stoerheid te bewijzen. Dat is vaak het fatale er aan.
pi_130341767
Lowlands verbieden. Levensgevaarlijk. De kans dat je daar XTC neemt is te groot.
  zondag 25 augustus 2013 @ 23:09:13 #106
410664 DBAR35GTR
The Beast From The East
pi_130463049
Wat mij de laatste paar jaren op lowlands opvalt is dat er tegenwoordig meer klapperkakende schuimbekkende bekkentrekkers rondlopen op lowlands, dan op feesten als Defqon1of Ground Zero.
En als je dan ook zegt: gast je hebt schuim aan je bek, ga wat drinken en afkoelen, dan staan ze je aan te kijken van: ik voel me prima!
Ja allicht voel je je prima als je mdma, coke op speed gebruikt hebt, maar dat het niet helemaal goed met je gaat dat snappen ze niet.
Mij is altijd geleerd zorg voor je zelf en je vrienden, gaat schijnbaar ook niet meer op, je gaat namelijk niet zomaar dood aan xtc, dan heb je gewoon veel te gek gedaan.
Familie en vrienden veel sterkte.
pi_130476481
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 23:09 schreef DBAR35GTR het volgende:
Mij is altijd geleerd zorg voor je zelf en je vrienden, gaat schijnbaar ook niet meer op,
Dat viel mij ook op, hoe KUT voel je je dan als vriend...
pi_130477771
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:12 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Precies, alle gevallen van xtc gerelateerde doden hebben met oververhitting te maken.

Zorg tijdens gebruik dus voor voldoende vocht, frisse lucht en ga ook eens van de dansvloer af om even uit te rusten (afkoelen).

De media zou er eens een genuanceerd stuk aan moeten wagen i.p.v. xtc als een killer drug af te schilderen.
En wie of wat zorgt er voor dat men vergeet voldoende vocht tot zich te nemen? Dat is toch ook de xtc?
dag
pi_130478072
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:36 schreef Peter het volgende:

[..]

En wie of wat zorgt er voor dat men vergeet voldoende vocht tot zich te nemen? Dat is toch ook de xtc?
nee, het is niet zo dat je geen idee meer hebt waar je mee bezig bent. het komt wel voor een deel door de xtc, maar niet exclusief. het is altijd een combinatie van alles: de hoeveelheid xtc, de hoge zaaltemperatuur, te weinig drinken, te weinig rusten, wat uiteindelijk zorgt in een te hoge lichaamstemperatuur waardoor de organen (lever, nieren) overhit raken en stoppen met werken. minder of geen xtc had het misschien voorkomen, maar een betere airco ook. niet uitzonderlijk veel nemen en een beetje naar je lichaam luisteren, en de kans is al aanzienlijk kleiner.

je kunt daar niet de xtc de schuld van geven, hoogstens de persoon die het innam. maar het blijft wel iets waarbij je moet oppassen wat je precies doet. net als alles in het leven wat in theorie mis zou kunnen gaan: autorijden, bergbeklimmen, motor rijden, je huis verbouwen. ongelukken kunnen overal gebeuren. er gaan nog altijd minder mensen dood aan xtc dan aan paardrijden.
pi_130478134
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:47 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

nee, het is niet zo dat je geen idee meer hebt waar je mee bezig bent. het komt wel voor een deel door de xtc, maar niet exclusief. het is altijd een combinatie van alles: de hoeveelheid xtc, de hoge zaaltemperatuur, te weinig drinken, te weinig rusten, wat uiteindelijk zorgt in een te hoge lichaamstemperatuur waardoor de organen (lever, nieren) overhit raken en stoppen met werken. minder of geen xtc had het misschien voorkomen, maar een betere airco ook.

je kunt daar niet de xtc de schuld van geven, hoogstens de persoon die het innam. maar het blijft wel iets waarbij je moet oppassen wat je precies doet. net als alles in het leven wat in theorie mis zou kunnen gaan: autorijden, bergbeklimmen, motor rijden, je huis verbouwen. ongelukken kunnen overal gebeuren.
Het ligt (bijna) altijd aan de persoon... Maar Alcohol icm xtc, waarvan xtc bewust wordt ingenomen ondanks dat de wetgever het verbiedt... dan kun je toch wel stellen dat xtc de druppel was die de emmer over heeft doen lopen.
dag
pi_130478177
Xtc is de druppel, omdat xtc verboden is?
ze zijn fucking nice.
pi_130478384
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:49 schreef Peter het volgende:

[..]

Het ligt (bijna) altijd aan de persoon... Maar Alcohol icm xtc, waarvan xtc bewust wordt ingenomen ondanks dat de wetgever het verbiedt... dan kun je toch wel stellen dat xtc de druppel was die de emmer over heeft doen lopen.
nee, de drugswetgeving heeft al helemaal geen bestaansrecht hier. dacht dat dat wel duidelijk was na die wietpas. van alle 10 xtc doden de laatste jaren zijn er 8 een regelrecht resultaat van het verbod, 2 door slecht gebruik/ongeluk/samenloop van omstandigheden.
pi_130478404
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:57 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

nee, de drugswetgeving heeft al helemaal geen bestaansrecht hier. dacht dat dat wel duidelijk was na die wietpas. van alle 10 xtc doden de laatste jaren zijn er 8 een regelrecht resultaat van het verbod, 2 door slecht gebruik/ongeluk/samenloop van omstandigheden.
Dus omdat iets verboden is en mensen gebruiken illegaal spul, is het de schuld van het verbod dat die mensen die illegaal spul gebruiken overlijden? Wat een kromme manier van denken.
dag
  maandag 26 augustus 2013 @ 15:04:47 #114
410664 DBAR35GTR
The Beast From The East
pi_130478587
Wat ook een grote factor speelt bij xtc gebruik is je postuur, een meisje van 16 van 50 kilo gaat 2x zo hard, van hetzelfde pilletje, als een man van 30 van 90 kilo!
Heb zelf ook vaak gebruikt, als je toch wil gebruiken, gebruik gewoon met beleid.
Doe gewoon normaal, dan doe je vaak al debiel genoeg.
Bijvoorbeeld:
Dronken zijn = leuk!
Strontlazurus = niet leuk!
pi_130478615
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:58 schreef Peter het volgende:

[..]

Dus omdat iets verboden is en mensen gebruiken illegaal spul, is het de schuld van het verbod dat die mensen die illegaal spul gebruiken overlijden? Wat een kromme manier van denken.
zonder het verbod zijn er geen vervuilde pillen met stoffen waar je veel eerder aan doodgaat. verbieden lost het gebruik toch niet op? er worden jaarlijks miljoenen xtc pillen geslikt in nederland. dus er zijn 2 opties:

reguleren en bijna alle doden besparen

of

verbieden en je oogkleppen ophouden, doen alsof er niks aan de hand is. eigen schuld dikke bult? er hadden doden bespaard kunnen blijven, maarja, we willen nu eenmaal dat het verboden is. waarom eigenlijk?

legaliteit of illegaliteit heeft geen invloed op het aantal gebruikers, maar wel op het aantal doden en manier van inkomsten (zwart geld vs staatskas).
  maandag 26 augustus 2013 @ 15:06:45 #116
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_130478624
Verboden of niet; dat had in dit geval toch weinig uitgemaakt.
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
pi_130478655
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Verboden of niet; dat had in dit geval toch weinig uitgemaakt.
maar wel in de andere gevallen van pma vervuiling dit jaar, op 1 na.
pi_130478672
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:06 schreef Deeltjesversneller het volgende:

legaliteit of illegaliteit heeft geen invloed op het aantal gebruikers, maar wel op het aantal doden en manier van inkomsten (zwart geld vs staatskas).
XTC is toch nooit legaal geweest? Enkel het testen werd gedoogd. Toen dat nog mocht liet ook niet iedereen zijn pillen testen. Beweren dat het verbod op testen heeft gezorgd voor een paar xtc-doden is dus schromelijk overdreven.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_130478704
quote:
11s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

XTC is toch nooit legaal geweest? Enkel het testen werd gedoogd. Toen dat nog mocht liet ook niet iedereen zijn pillen testen. Beweren dat het verbod op testen heeft gezorgd voor een paar xtc-doden is dus schromelijk overdreven.
als ze door gecontroleerde bedrijven worden geproduceerd is het niet eens nodig om de pillen te laten testen, dan zijn ze gewoon allemaal schoon. ik heb het niet over het verbod op testen, maar op produceren.
pi_130478735
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:09 schreef Deeltjesversneller het volgende:
als ze door gecontroleerde bedrijven worden geproduceerd is het niet eens nodig om de pillen te laten testen, dan zijn ze gewoon allemaal schoon.
En dan kan er belasting over geheven worden, waardoor illegale pillen (als in: niet gecontroleerde) nog steeds goedkoper zijn.
pi_130478785
quote:
11s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

En dan kan er belasting over geheven worden, waardoor illegale pillen (als in: niet gecontroleerde) nog steeds goedkoper zijn.
net zoals alle illegale alcohol die er rondzwerft? dan is er in ieder geval nog de keuze: een paar cent meer betalen of meer risico lopen.
pi_130478800
quote:
11s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
XTC is toch nooit legaal geweest?
Net zoals lsd is het in de begindagen ooit even heel kort legaal geweest totdat de overheden doorhadden dat het naar hun inzicht in het uitgaansleven teveel gebruikt werd, toen heeft men het meteen op de drugslijst gezet.
pi_130478816
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:12 schreef Deeltjesversneller het volgende:
net zoals alle illegale alcohol die er rondzwerft? dan is er in ieder geval nog de keuze: een paar cent meer betalen of meer risico lopen.
Waardoor je je dus kunt afvragen of het voor het aantal mensen wat overlijdt aan slechte xtc uitmaakt of het gedoogd/gelegaliseerd wordt of niet.
pi_130478830
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:13 schreef Basp1 het volgende:
Net zoals lsd is het in de begindagen ooit even heel kort legaal geweest totdat de overheden doorhadden dat het naar hun inzicht in het uitgaansleven teveel gebruikt werd, toen heeft men het meteen op de drugslijst gezet.
En door dat verbod gingen opeens mensen dood? Want dat wordt beweerd in dit topic.
pi_130478878
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

En door dat verbod gingen opeens mensen dood? Want dat wordt beweerd in dit topic.
Door dat verbod en het gejaag op de productie wordt er wel steeds meer rotzooi bijgemengd. En zoals hierboven ook al opgemerkt zijn 6 van de 8 xtc doden de afgelopen tijd te danken aan vervuiling van de pillen en niet aan een teveel van mdma.
  maandag 26 augustus 2013 @ 15:17:32 #126
410664 DBAR35GTR
The Beast From The East
pi_130478894
Ben een grote voorstander van legalisering:
1- je zet de criminelen buiten spel
2- overheid kan de kwaliteit handhaven(geen vervuiling)
3- overheid kan er belasting op heffen, hoeven ze ook minder te bezuinigen
4- mensen die willen gebruiken, doen dat toch wel, legaal of illegaal

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het in de supermarkt moet liggen, sterke drank haal je ook bij de slijter, wiet bij de coffeeshop, moeten ze voor amfetaminen ook maar speciale verkooppunten maken.
Zo'n verkooppunt kan ook dienen als info/voorlichting over gebruik en gevolgen.
  maandag 26 augustus 2013 @ 15:21:51 #127
410664 DBAR35GTR
The Beast From The East
pi_130478993
XTC was in het verleden een medicijn wat in de psychiatrie werd gebruikt, om mensen makkelijker te laten praten, juist omdat het een medicijn was is er veel bekend over lange en korte termijn effecten over gebruik ervan.
pi_130479123
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 23:09 schreef DBAR35GTR het volgende:
Wat mij de laatste paar jaren op lowlands opvalt is dat er tegenwoordig meer klapperkakende schuimbekkende bekkentrekkers rondlopen op lowlands, dan op feesten als Defqon1of Ground Zero.
En als je dan ook zegt: gast je hebt schuim aan je bek, ga wat drinken en afkoelen, dan staan ze je aan te kijken van: ik voel me prima!
Ja allicht voel je je prima als je mdma, coke op speed gebruikt hebt, maar dat het niet helemaal goed met je gaat dat snappen ze niet.
Mij is altijd geleerd zorg voor je zelf en je vrienden, gaat schijnbaar ook niet meer op, je gaat namelijk niet zomaar dood aan xtc, dan heb je gewoon veel te gek gedaan.
Familie en vrienden veel sterkte.
Er wordt ontzettend veel drugs gebruikt (s'nachts) op LL. Als je s'nachts gesprekken hoort van mensen bij de plee's of zo gaan ze bijna allemaal over wat iemand al opheeft, of het al werkt etc :') .

Ik heb trouwens voor de lolz liggend in de tent wat gesprekken om mij heen liggen opnemen s'ochtends. Hoe je iedereen brak uit zijn tent hoorde rollen en met totaal schorre stem gesprekken voeren. Heb me doodgelachen thuis. Allemaal gesprekken over hoe vertiefd ze waren, dat de pillen niet werkten etc. :') _O-

Wordt overigens leuk tijdsdocument w.b.t taal later, die gesprekjes. Al die uitdrukkingen van nu (ik citeer uit de opname) :
'Ja man, vet chill man'.
'...moeilijk hard..'
'...echt ziek jongen...'
'Ik spacede helemaal de pan uit man'
'Die chick zat aan de Ritalin man'
'Ik ben echt helemaal kapot gegaan in de Xray'
'Het was echt gruwelijk in de Bravo'
'Ja man jij merkte er niks van, maar surrounding people.....'
'Waar de fack was jij man?'

En ga zo nog maar even door. Kostelijk :P

[ Bericht 2% gewijzigd door bulbjes op 26-08-2013 15:41:14 ]
pi_130479534
Je hebt serieus gesprekken van mensen op zitten nemen toen je in je tent lag? :')
ze zijn fucking nice.
pi_130479566
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:40 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
Je hebt serieus gesprekken van mensen op zitten nemen toen je in je tent lag? :')
Uhuh. Ik vond het wel vermakelijk wat ik allemaal hoorde, en was nog niet helemaal wakker, dus wat doe je dan :') ? Waren onze buren -waar we leuk contact mee hadden- die direct achter onze tent zaten en een voor een aanschoven vanuit hun tent met totaal vertiefde stem :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 15% gewijzigd door bulbjes op 26-08-2013 15:49:00 ]
pi_130482214
Dus als alle vuurwapens legaal en gereguleerd zijn, wordt er nooit iemand doodgeschoten? Of verongelukt bij het jagen of schoonmaken? Wat is legaliseren toch een wondermiddel! Doen!
dag
pi_130482813
quote:
9s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:08 schreef Peter het volgende:
Dus als alle vuurwapens legaal en gereguleerd zijn, wordt er nooit iemand doodgeschoten? Of verongelukt bij het jagen of schoonmaken? Wat is legaliseren toch een wondermiddel! Doen!
Vreemde vergelijking.
pi_130483333
quote:
13s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Vreemde vergelijking.
Waarom? Wapens worden ook gecontroleerd en zijn een prima vermaak op een schietbaan of tijdens de jacht.
dag
pi_130485052
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:46 schreef Peter het volgende:

[..]

Waarom? Wapens worden ook gecontroleerd en zijn een prima vermaak op een schietbaan of tijdens de jacht.
Wapens vergelijken met genotsmiddelen is als appels met peren vergelijken.
pi_130485090
quote:
9s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:08 schreef Peter het volgende:
jij bent echt slim man. moet je wat mee gaan doen.
pi_130504953
Had hij vervuilde XTC op welke nu in omloop zijn? Daar zit geen MDMA in maar PMMA.
pi_130505564
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:44 schreef Luni het volgende:
Had hij vervuilde XTC op welke nu in omloop zijn? Daar zit geen MDMA in maar PMMA.
In Amsterdam zag ik in een kroeg een postertje met waarschuwwing voor een specifieke "dodelijke" XTC pil.
pi_130525722
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:26 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Er wordt ontzettend veel drugs gebruikt (s'nachts) op LL. Als je s'nachts gesprekken hoort van mensen bij de plee's of zo gaan ze bijna allemaal over wat iemand al opheeft, of het al werkt etc :') .

Ik heb trouwens voor de lolz liggend in de tent wat gesprekken om mij heen liggen opnemen s'ochtends. Hoe je iedereen brak uit zijn tent hoorde rollen en met totaal schorre stem gesprekken voeren. Heb me doodgelachen thuis. Allemaal gesprekken over hoe vertiefd ze waren, dat de pillen niet werkten etc. :') _O-

Heb je ook weer wat spannends te vertellen tijdens je volgende bijbellesje
pi_130526845
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:26 schreef Class het volgende:

[..]

Heb je ook weer wat spannends te vertellen tijdens je volgende bijbellesje
:D
pi_130544089
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:26 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Wordt overigens leuk tijdsdocument w.b.t taal later, die gesprekjes. Al die uitdrukkingen van nu (ik citeer uit de opname) :
'Ja man, vet chill man'.
'...moeilijk hard..'
'...echt ziek jongen...'
'Ik spacede helemaal de pan uit man'
'Die chick zat aan de Ritalin man'
'Ik ben echt helemaal kapot gegaan in de Xray'
'Het was echt gruwelijk in de Bravo'
'Ja man jij merkte er niks van, maar surrounding people.....'
'Waar de fack was jij man?'

En ga zo nog maar even door. Kostelijk :P
wow..

uit welk boerenhol kom jij?
pi_130623032
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 09:39 schreef 16meter het volgende:

[..]

wow..

uit welk boerenhol kom jij?
Geen.
Ik zeg toch nergens dat ik het raar vind, of afkeur. Ik vind het alleen best grappig soms als je vanaf een afstandje toekijkt/ luistert, hoe al die krioelende mensjes hun ding doen. Ik kan ook zo oordelen over mijn eigen gedrag hoor ;p

[ Bericht 4% gewijzigd door bulbjes op 30-08-2013 02:18:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')