abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130344695
quote:
7s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:16 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Moet je vooral in die financiele sector van je werken.. gaat niet echt samen lijkt me zo. Tenminste.. gok ik.
Juist wel. Je hebt geen skills of kennis nodig in de financiele sector behalve slim zijn. Qua 'kennis' komt het niet veel verder ivg met een 6e jaar VWO student. De rest leer je on the job met name. Ja, je hebt er ook van die bronstige alfa mannetjes rondlopen, maar daar moet je gewoon keihard tegen in gaan. Bij elke andere werkgever was ik er na een aantal dagen echt wel uitgegooid.

quote:
Why?
Omdat je over het algemeen erg witty lijkt hier op het internet. Alleen heeft zo'n persoon vaak wel een wat hoger zelfvertrouwen ivg met Cue :). Dat zou dus betekenen dat je irl een stuk anders bent ivg met hier op internet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_130344778
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:20 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Zelfs als de baas redelijk is?
1e dag krijg ik een boos vingertje, 2e dag is het minder. Na verloop van tijd laten ze s_e doen wat hij doet. Het werk in de financiele sector stelt geen reet voor, zolang het werk maar af en goed is, en dat was bij mij altijd wel het geval.

quote:
En jij gelooft dat zomaar? Denk je niet dat er eerst een goede reden moet zijn om dat te geloven?
Ik dacht dat ze van me hield. Na een aantal maand van; "Ik wil met je trouwen.." wist ik het wel zeker. Zij was de belangrijkste persoon in mijn leven. Daarom nam ik van haar alles aan wat ze zei....

Tis 1 van mn grootste problemen :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 13:10:03 #203
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130344884
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Juist wel. Je hebt geen skills of kennis nodig in de financiele sector behalve slim zijn. Qua 'kennis' komt het niet veel verder ivg met een 6e jaar VWO student. De rest leer je on the job met name. Ja, je hebt er ook van die bronstige alfa mannetjes rondlopen, maar daar moet je gewoon keihard tegen in gaan. Bij elke andere werkgever was ik er na een aantal dagen echt wel uitgegooid.
Dat je geen skills of kennis nodig hebt, dat staat los van gezag ;)
quote:
Omdat je over het algemeen erg witty lijkt hier op het internet. Alleen heeft zo'n persoon vaak wel een wat hoger zelfvertrouwen ivg met Cue :). Dat zou dus betekenen dat je irl een stuk anders bent ivg met hier op internet.
witty? wat is dat dan weer?
pi_130345070
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:46 schreef Detroit het volgende:

[..]

Maar misschien naïef gedacht van mij hoor, maar dan is het meer een ego-dingetje dat je jezelf dat zo aantrekt dan dat het feitelijk iets is wat je iets zou moeten kunnen schelen. Ik bedoel, geld doet je niet zoveel.
Waarschijnlijk is het meer dat je zo'n satanisch duiveltje in de vorm van je ex in je hoofd hebt die jou aan het uitlachen is terwjil ze zegt "MUAHAHAHA look who is being fucked over now!". Dat duiveltje is sowieso een deel van het probleem wsk.
Het is ook een ego kwestie wat dat betreft. Niet alleen dat ze er in de komende jaren (als ik stil zou blijven staan) mij in zou halen, maar ook een ego kwestie dat ik zo'n persoon heb toegelaten om mij neer te halen. Ik voel me daar enorm 'dom' over. Het is niet dat ik het haar niet gun, zeker niet. Het is dat ik haar heb toegelaten mij in een droom te gooien, die uiteen te laten spatten en toen moest ik zwemmen... Deze dame heeft gewoon voor een enorme mindfuck gezorgd bij s_e.

En dat zinnetje van je komt wel eens langs in nachtmerries.
pi_130345296
quote:
7s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:10 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat je geen skills of kennis nodig hebt, dat staat los van gezag ;)
Wat ik bedoelde te zeggen is dat ze in de financiele sector dit gedrag tolereren omdat er aan het eind van de rit best veel geld aan bepaalde zaken kunnen kleven. Of dat bepaald werk echt goed moet worden gedaan. Het eindproduct is belangrijk, hoe we daar komen is minder belangrijk. Ik weet zeker dat ik er bij elke andere werkgever direct was uitgeknald. Je hebt gewoon enorm veel vrijheid. Not sure if that made sense.

quote:
witty? wat is dat dan weer?

Definition of witty

1
archaic : having good intellectual capacity : intelligent
  donderdag 22 augustus 2013 @ 13:27:51 #206
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130345540
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:21 schreef sitting_elfling het volgende:

Wat ik bedoelde te zeggen is dat ze in de financiele sector dit gedrag tolereren omdat er aan het eind van de rit best veel geld aan bepaalde zaken kunnen kleven. Of dat bepaald werk echt goed moet worden gedaan. Het eindproduct is belangrijk, hoe we daar komen is minder belangrijk. Ik weet zeker dat ik er bij elke andere werkgever direct was uitgeknald. Je hebt gewoon enorm veel vrijheid. Not sure if that made sense.
Zeg dat dan :P
En natuurlijk maakt het sense.. tis maar net waar je prioriteit aan ligt. Hier letten ze enorm veel op je aanwezigheid en tijdstip van aankomst. Terwijl dat geen enkele nut heeft.
quote:

Definition of witty
archaic : having good intellectual capacity : intelligent

Ik vind mezelf niet intelligent. Ben niet superdom ofzo.. ik denk vooral gewoon logisch na. Sommigen zien dat als intelligent misschien. Mijn algemene kennis, mijn geheugen, etc zijn allemaal onder de maat.
pi_130345773
quote:
7s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zeg dat dan :P
En natuurlijk maakt het sense.. tis maar net waar je prioriteit aan ligt. Hier letten ze enorm veel op je aanwezigheid en tijdstip van aankomst. Terwijl dat geen enkele nut heeft.
Respect Cue! Ik kan daar absoluut niet tegen.

quote:
Ik vind mezelf niet intelligent. Ben niet superdom ofzo.. ik denk vooral gewoon logisch na. Sommigen zien dat als intelligent misschien. Mijn algemene kennis, mijn geheugen, etc zijn allemaal onder de maat.
Logisch nadenken is het enige wat je nodig hebt in het leven. Geheugen kan misschien wat minder zijn omdat je al een poosje depri bent. Of drijf je te ver door in logisch nadenken? Als in, kom je over als een soort van emotieloze robot op het werk?
pi_130345935
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze van me hield. Na een aantal maand van; "Ik wil met je trouwen.." wist ik het wel zeker. Zij was de belangrijkste persoon in mijn leven. Daarom nam ik van haar alles aan wat ze zei....

Tis 1 van mn grootste problemen :)
Zag jij jezelf al sowieso als iemand die zomaar voor de lol met anderen kan gaan lopen fucken?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  donderdag 22 augustus 2013 @ 13:36:58 #209
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130345939
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:32 schreef sitting_elfling het volgende:

Respect Cue! Ik kan daar absoluut niet tegen.

Ik tot een bepaalde mate. Mijn manager is soepeler dan het bedrijf, dus dat scheelt. Kan vrijnemen wanneer ik wil, hoeft geen week van te voren en ik kom af en toe later. Zolang hij dat goed vind, is het nog net oke. Maar af en toe worden er schijnbaar wel vragen over gesteld in het MT. (wat ik absurd vind)
quote:
Logisch nadenken is het enige wat je nodig hebt in het leven. Geheugen kan misschien wat minder zijn omdat je al een poosje depri bent. Of drijf je te ver door in logisch nadenken? Als in, kom je over als een soort van emotieloze robot op het werk?
Geheugen is altijd al slecht geweest. Kan mij bv heel weinig herinneren van m'n jeugd. Af en toe wat flarden of wat iemand eens verteld heeft over vroeger, of evt als ik een foto terugzie. Maar toen bv de psych vroeg hoe het vroeger eraan toe ging thuis. Of hoe men omging met emoties. .. ik wist het gewoon niet. Ik heb geen idee hoe m'n leven eruit zag voor m'n twaalfde. Paar dingen van de basisschool weet ik nog, maar thats it.
Ook dingen mbt werk nu of m'n sociale leven. Vergeet echt best wel veel.

Emotieloze robot ben ik niet. Denk ook niet dat ze dat van mij vinden. Mensen dachten/denken wel eens (die me dan weer persoonlijk kennen) dat ik van steen ben omdat ik bv weinig empathie heb voor mensen/dieren/situaties die niet dichtbij zijn.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 16:51:36 #210
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_130352381
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heb dat wel eens gedaan. Heb financieel les gegeven aan de top 25 studenten van de universiteit destijds voor 3 jaar achter elkaar een week lang.
Misschien dat het enthousiasme van hun dan wel weer aanstekelijk werkt (mits enthousiaste studenten natuurlijk, en geen brats :P). En als de stof die je voor het voetlicht moet brengen een beetje sprankelend is dan scheelt het ook wel. Heb jij ze verteld over hedges, CDS en CDO's, derivaten en whatnot?
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_130365265
quote:
7s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:36 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik tot een bepaalde mate. Mijn manager is soepeler dan het bedrijf, dus dat scheelt. Kan vrijnemen wanneer ik wil, hoeft geen week van te voren en ik kom af en toe later. Zolang hij dat goed vind, is het nog net oke. Maar af en toe worden er schijnbaar wel vragen over gesteld in het MT. (wat ik absurd vind)

Belachelijk dat er vragen over worden gesteld. Ik herken het wel hoor, van die mierenneukers bovenin die alleen maar een aantal uren zien staan als ze weer een reorganisatie ronde er door heen moeten jassen en dus gaan vragen stellen als er wat scheef staat. Zolang je werk goed is, en meer dan voldoende lijkt het me dat ze niet moeilijk doen als je om 10 uur komt binnenkakken ipv 9 uur.

quote:
Geheugen is altijd al slecht geweest. Kan mij bv heel weinig herinneren van m'n jeugd. Af en toe wat flarden of wat iemand eens verteld heeft over vroeger, of evt als ik een foto terugzie. Maar toen bv de psych vroeg hoe het vroeger eraan toe ging thuis. Of hoe men omging met emoties. .. ik wist het gewoon niet. Ik heb geen idee hoe m'n leven eruit zag voor m'n twaalfde. Paar dingen van de basisschool weet ik nog, maar thats it.
Ook dingen mbt werk nu of m'n sociale leven. Vergeet echt best wel veel.

Emotieloze robot ben ik niet. Denk ook niet dat ze dat van mij vinden. Mensen dachten/denken wel eens (die me dan weer persoonlijk kennen) dat ik van steen ben omdat ik bv weinig empathie heb voor mensen/dieren/situaties die niet dichtbij zijn.
Mja, je komt soms wel een beetje bot of empathie loos over. Dat je zo weinig weet over je verleden is wel opvallend. Dat zijn toch vaak de jaren die je hebben getekend voor later... Misschien dat je daar nu niks meer van af weet geeft ook wel aan dat er misschien nu wat problemen om de hoek komen kijken?
pi_130365439
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 16:51 schreef Detroit het volgende:

[..]

Misschien dat het enthousiasme van hun dan wel weer aanstekelijk werkt (mits enthousiaste studenten natuurlijk, en geen brats :P). En als de stof die je voor het voetlicht moet brengen een beetje sprankelend is dan scheelt het ook wel. Heb jij ze verteld over hedges, CDS en CDO's, derivaten en whatnot?
Myeah, CDO's, structured producten. Hoe ze dat in elkaar kunnen zetten, hoe ze zelf een eigen structured product in elkaar kunnen zetten via zo'n bloomberg terminal. Hoe je zoiets kunt prijzen en hoe je kunt arbitreren. Of hoe ik arbitreer. Hoe ik een bedrijf lees. Ik gaf ook altijd aan in het begin van de les voor iedereen die er geen zin in heeft mag opsodemieteren :'). Ze bleven altijd wel zitten gelukkig. Vergeet niet dat ik ook maar een student was die dus in wezen zijn eigen klasgenoten iets probeert bij te leren over finance.
pi_130368425
Ik waardeer mijn vrienden en familie echt enorm op dit moment. En wat kan ik genieten van mijn oppaskindje O+ . Jonge kinderen zijn inspirerend. Het is zo fijn om de mooie dingen in het leven te kunnen zien...
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_130372859
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:57 schreef Detroit het volgende:

[..]

Zelfhypnose? Of een hands-on hypnose cursus op het Internepz gedaan?
Geen idee hoe je het noemt, het was idd een filmpje via YT :P
Zeer ontspannend.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:43:03 #215
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130376042
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Belachelijk dat er vragen over worden gesteld. Ik herken het wel hoor, van die mierenneukers bovenin die alleen maar een aantal uren zien staan als ze weer een reorganisatie ronde er door heen moeten jassen en dus gaan vragen stellen als er wat scheef staat. Zolang je werk goed is, en meer dan voldoende lijkt het me dat ze niet moeilijk doen als je om 10 uur komt binnenkakken ipv 9 uur.

Tja ieder zo zijn manier van leidinggeven...
quote:
Mja, je komt soms wel een beetje bot of empathie loos over. Dat je zo weinig weet over je verleden is wel opvallend. Dat zijn toch vaak de jaren die je hebben getekend voor later... Misschien dat je daar nu niks meer van af weet geeft ook wel aan dat er misschien nu wat problemen om de hoek komen kijken?
Geen idee of dat met elkaar te maken heeft. Natuurlijk speelt opvoeding altijd een rol, maar in welke mate mijn 'geheugenverlies' ermee te maken heeft vraag ik me af
pi_130381188
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:43 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Tja ieder zo zijn manier van leidinggeven...

[..]

Geen idee of dat met elkaar te maken heeft. Natuurlijk speelt opvoeding altijd een rol, maar in welke mate mijn 'geheugenverlies' ermee te maken heeft vraag ik me af
Bij mij heeft het weinig herinneringen aan vroeger hebben in ieder geval met mijn opvoeding en mijn kindertijd te maken. Mijn therapeute heeft er ook iets slims over gezegd, maar dat ben ik helaas weer vergeten :'). Ik probeer veel op te schrijven, maar dat lukt niet altijd. Ik vergeet ook supersnel dingen. Mijn opvoeding/kindertijd, mijn blokkades, snel dingen vergeten, weinig herinneringen hebben en mijn depressies hebben in ieder geval veel met elkaar te maken.

Ik ben volgens mij mijn herinneringen van vroeger ook niet allemaal vergeten. Laatst lag ik in bed met mijn ogen gesloten en toen had ik opeens een paar herinneringen van vroeger met beelden daarbij. En ik ben 100% zeker dat er van die herinneringen geen foto's of zo zijn of dat het een paar van die herinneringen waren die ik toch nog heb. Dat was echt heel vaag. Net alsof mijn onderbewustzijn (in zoverre dat werkelijk bestaat) zich kort heeft geopend en een paar herinneringen uitgespuugd heeft. Ik ben overigens ook alweer vergeten wat die herinneringen waren...

Oh en hallo! Op een 1 of andere manier breng ik me hier niet zo in, zoals ik het eigenlijk zou willen. Ik lees vrij veel mee, maar heb vaak de kracht/energie niet om hier te posten en op iedereen in te kunnen gaan. Dat vind ik wel jammer en hoop dat het als nog in orde is hier af en toe wat te posten. Ik voel me op dit moment vrij goed, bijna richting het manische. Dat voelt wel goed, maar ik vraag me af wanneer ik weer ga instorten. Mijn therapie loopt weer sinds 1 week, dus in de komende tijd zal het waarschijnlijk wel weer slechter met me gaan.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:18:42 #217
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130381373
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben met zo'n slecht geheugen. Maar wel weer klote om te lezen dat het allemaal invloed met elkaar kan hebben. Dat wil ik niet :(

En natuurlijk mag je gewoon af en toe posten als je daar zin in hebt. Niemand is verplicht om zich maar met iedereen bezig te houden hoor ;)
pi_130381961
Oh dat probleem met het geheugen herken ik -O-
Mijn geheugen en concentratie zijn al een tijdje hard achteruit aan het hollen, maar dat kan te maken hebben met het feit dat ik over het algemeen dingen wil vergeten.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_130382107
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 13:18 schreef Cue_ het volgende:
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben met zo'n slecht geheugen. Maar wel weer klote om te lezen dat het allemaal invloed met elkaar kan hebben. Dat wil ik niet :(
Dat schijnt een hele normale reactie te zijn op stressige situaties, belevenissen en depressies. Misschien heb je ook in je kindertijd veel stress ervaren bijvoorbeeld. Nu weet ik ook weer wat mijn therapeute heeft gezegd; dat ik waarschijnlijk als (klein) kind vaak vrij depressief was en daardoor in een soort "overlevenmodus" was. Daardoor neemt bijvoorbeeld het denkvermogen / cognitieve vermogen ook af, omdat je op dat moment niet meer aan kan. Ik denk dat dat bij mij wel van toepassing is.

Dat vind ik ook erg frustrerend omdat ik vaak zo gestresst en depressief ben, dat ik me bijvoorbeeld niet eens op een boek lezen kan concentreren of me met bepaalde theorieën die ik interessant vind kan bezighouden. En ik weet dat ik niet dom ben :(.

Mja, je kan het wel niet willen, maar wat als het bij jou ook zo is? Dan kun je er beter toch wel mee aan de slag gaan. Ik denk dat dat beter is ;).

quote:
En natuurlijk mag je gewoon af en toe posten als je daar zin in hebt. Niemand is verplicht om zich maar met iedereen bezig te houden hoor ;)
Dat is goed om te lezen :). Dat weet ik eigenlijk ook wel, maar ik stel altijd zulke hoge eisen aan mezelf en als ik merk dat ik die niet kan waarmaken, dan raak ik gefrustreerd en ook veronzekerd.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:43:28 #220
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130382249
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 13:38 schreef rainbowwarrior het volgende:

Dat schijnt een hele normale reactie te zijn op stressige situaties, belevenissen en depressies. Misschien heb je ook in je kindertijd veel stress ervaren bijvoorbeeld. Nu weet ik ook weer wat mijn therapeute heeft gezegd; dat ik waarschijnlijk als (klein) kind vaak vrij depressief was en daardoor in een soort "overlevenmodus" was. Daardoor neemt bijvoorbeeld het denkvermogen / cognitieve vermogen ook af, omdat je op dat moment niet meer aan kan. Ik denk dat dat bij mij wel van toepassing is.
Ja oke, met een overlevingsmodus ofzo snap ik het nog. Maar als kind, zeker tot m'n 12e was alles koek en ei. Geen problemen gehad eigenlijk. Later ook niet echt. Kan opzich zeggen dat ik redelijk zorgeloze jeugd heb gehad.
Tis ook volgens mij ook meer vna de laatste jaren.. of tenminste, nu merk ik het pas echt een beetje.
quote:
Dat vind ik ook erg frustrerend omdat ik vaak zo gestresst en depressief ben, dat ik me bijvoorbeeld niet eens op een boek lezen kan concentreren of me met bepaalde theorieën die ik interessant vind kan bezighouden. En ik weet dat ik niet dom ben :(.

Mja, je kan het wel niet willen, maar wat als het bij jou ook zo is? Dan kun je er beter toch wel mee aan de slag gaan. Ik denk dat dat beter is ;).
Dat is ook wel irritant ja. Maar herken het ook wel een beetje. Al met boeken lezen ofzo dat is geen probleem als ik er gewoon zin in heb. Bij mij is het werk het grootste probleem momenteel.

True, true..
quote:
Dat is goed om te lezen :). Dat weet ik eigenlijk ook wel, maar ik stel altijd zulke hoge eisen aan mezelf en als ik merk dat ik die niet kan waarmaken, dan raak ik gefrustreerd en ook veronzekerd.
Op fok zijn er maar weinig dingen die men van je eist of die je van jezelf moet eisen ;) Zowat geen. Dus gewoon relaxen en doen waar je zin in hebt hier.
pi_130382308
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 13:35 schreef Comp_Lex het volgende:
Oh dat probleem met het geheugen herken ik -O-
Mijn geheugen en concentratie zijn al een tijdje hard achteruit aan het hollen, maar dat kan te maken hebben met het feit dat ik over het algemeen dingen wil vergeten.
Je problemen verdringen kan op de korte en middellange termijn wel voor een deel werken, maar uiteindelijk werkt dat niet. Dat kun je je dan bijvoorbeeld aan geheugenverlies en concentratrieproblemen merken ;(. Uiteindelijk werken je lichaam en geest daar niet meer aan mee.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:58:01 #222
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_130388147
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 02:25 schreef Toradora het volgende:
Hallo!

Ik ben nu heel impulsief een besluit aan het maken. :@

Het gehele verhaal, zal ik uitleggen als daar natuurlijk vraag naar is :9 wat betreft mijn problemen rondom mijn depressie(s) en angststoornis waar ik nu keihard aan werk. Er gaat een zware tijd voor mij aankomen, en ik kan heel goed wat feedback van mensen gebruiken die hier hetzelfde ervaren.(Ik moet de reeks nog lezen!) Aangezien ik nu echt aan de slag met mijzelf ga! En het volgende week gaat starten!

Ik zal het fijn vinden om hier af en toe mijn verhaal te kunnen doen, en als ik de reeks heb gelezen, dat duurt nog wel even haha, hoop ik jullie misschien ook wel te kunnen helpen met de kennis die ik heb :@

Iig vind ik het fijn dat er een plek is waar mensen elkaar kunnen helpen! Super initiatief van de persoon die deze reeks heeft opgestart!

Nu val ik echt om van de vermoeidheid en ga ik lekker naar bed. (verhaal kan er daardoor ook een beetje warrig staan( ik heb medicatie op)

Slaap lekker iedereen! :*
Valt nog mee hoe warrig het is
Centrum van het universum ben ik..
pi_130390250
Wie van jullie heeft er ervaring met NLP en/of Hypnose om angst/depressie te overwinnen?

Ik ben zelf coach en ben uit interesse op zoek naar ervaringen van mensen voor wie het wel en niet gewerkt heeft, en wat de algemene mening van mensen hierover is. Stel trouwens gerust vragen als je gericht iets wilt weten
Succesvol zijn in internet marketing kan echt IEDEREEN met de juiste mindset: http://www.mindsetforsuccess.net/getting_rich_mindset/
pi_130396876
Zijn er hier eigenlijk mensen die al meer dan 5 of 10 jaar lopen te klooien met angsten of depressies?
pi_130397379
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 21:35 schreef sitting_elfling het volgende:
Zijn er hier eigenlijk mensen die al meer dan 5 of 10 jaar lopen te klooien met angsten of depressies?
:W
pi_130397514
quote:
Ja. Angst sowieso en depressie ws ook al wel lang achteraf gezien.
Vanmiddag weer bij GGZ geweest, ik denk dat ik er al jarenlang "last" van heb. M'n copingstijlen vliegen van links naar rechts volgens hem, daarom heb ik het zo lang volgehouden denk ik.
Tante minthy!! O+
pi_130397682
Er komt een einde aan de onzin en de corruptie. Het is te debiel dat het überhaupt mogelijk is dat direct na je geboorte al bepaald wordt dat je gaat verliezen in deze maatschappij. De problemen die ik heb zijn misschien te wijten aan de slechte behandeling van mijn ouders. De gekte moet eindigen!
pi_130397823
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 21:54 schreef Comp_Lex het volgende:
Er komt een einde aan de onzin en de corruptie. Het is te debiel dat het überhaupt mogelijk is dat direct na je geboorte al bepaald wordt dat je gaat verliezen in deze maatschappij. De problemen die ik heb zijn misschien te wijten aan de slechte behandeling van mijn ouders. De gekte moet eindigen!
Waarom zie je jezelf als verliezer?
Ik heb achteraf gezien ook niet de meest makkelijke jeugd gehad, veel van m'n huidige problemen komen daar vanuit. Het heeft mi weinig zin om daar de schuld neer te leggen, beter kan je constructief bezig gaan met het bouwen aan je toekomst :)
Tante minthy!! O+
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:08:49 #229
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_130398389
quote:
Jups. Sedert het jaer des Heeren 1998 of iets dergelijks alweer. Nochtans heb ik het gevoel dat het wel beter wordt nu. :).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_130398473
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 21:51 schreef minthy het volgende:

[..]

Ja. Angst sowieso en depressie ws ook al wel lang achteraf gezien.
Vanmiddag weer bij GGZ geweest, ik denk dat ik er al jarenlang "last" van heb. M'n copingstijlen vliegen van links naar rechts volgens hem, daarom heb ik het zo lang volgehouden denk ik.
Ik heb er niet al jaren last van. Ik heb vanochtend weer consult bij de therapeut gehad en die zei dat ik het goed kon ontwijken door mijn rationele gedrag en als het niet voor mijn ex was geweest had het nog jaren goed kunnen gaan.

Hij wil graag in contact blijven ookal zijn we qua therapie al bijna ten einde. Ik ben er nu ook wel meer en meer van overtuigd dat ik nergens aan verslaafd zou raken. En dat er geen persoonlijkheidsstoornis in het spel zit. Ik heb vandaag weer moeten aanhoren dat er niks aan de hand is op een kleine aantal PTSS kenmerken na.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:12:28 #231
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_130398557
quote:
Ik begrijp dat je nu even in een fase van rouw en wrok zit. Maar uiteindelijk zul je toch de stap moeten maken het besef te kweken dat jouw ouders wellicht erg stomme dingen gedaan hebben in het verleden waar ze jou mee benadeeld hebben.
Echter benadeel jij jezelf als je in een houding blijft zitten waarin je jouw ouders ziet als aanstichters van het probleem. Jouw ouders kunnen het probleem dat jij hebt niet veranderen, dat kun alleen jij.

En vanuit wrok en verwijten gaat dat niet lukken.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:12:42 #232
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_130398567
quote:
mwah het begon in 2002 hier maar is met vlagen. En het gekke is dat toen ik bij mijn oom en tante in huis zat na mijn operatie ik me voor het laatst echt goed voelde dit jaar.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_130398594
quote:
Ik zag 2 dagen geleden een documentaire over the "iceman". Ene meneer Kuklinski die door zijn pa en ma continu is geslagen in zijn jeugd. Wat is er van hem terechtgekomen? Hij werd huurmoordenaar... Ik heb dat interview met hem gezien waar hij tegenover een psycholoog zit.. Hij moorde er op los.. En geen grijntje emotie..

En dat allemaal door zijn jeugd....
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:13:56 #234
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_130398612
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

ookal zijn we qua therapie al bijna ten einde.
Heb je het hier over EMDR die bijna ten einde is? Of over praattherapie?
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:17:26 #235
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_130398743
Laten we hopen dat Comp_Lex geen huurmoordenaar gaat worden en het trauma van zijn maniakale ouders van zich af kan werpen. ;).
pi_130398800
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 21:57 schreef minthy het volgende:

[..]

Waarom zie je jezelf als verliezer?
Ik heb achteraf gezien ook niet de meest makkelijke jeugd gehad, veel van m'n huidige problemen komen daar vanuit. Het heeft mi weinig zin om daar de schuld neer te leggen, beter kan je constructief bezig gaan met het bouwen aan je toekomst :)
Ik hoop niet dat ik straks moet betalen voor mijn problemen. Dat zie ik nog wel gebeuren eigenlijk. Als dat gebeurt, dan ga ik echt iets bouwen om te voorkomen dat dit soort problemen ooit weer ontstaan. Dan komt er een einde aan het huidige "establishment".
pi_130399027
Ze zijn nu in ieder geval rapportage aan het maken. Ik hoop dat daar iets in komt te staan waarmee ik langer mag studeren.
pi_130400755
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:13 schreef Detroit het volgende:

[..]

Heb je het hier over EMDR die bijna ten einde is? Of over praattherapie?
Praattherapie. Komende dinsdag weer EMDR. Na EMDR nog wat afwikkelings gesprekken ..

En dan is het voorbij voor s_e betreffede psychologische hulp + pillen :P
pi_130400813
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:18 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat ik straks moet betalen voor mijn problemen. Dat zie ik nog wel gebeuren eigenlijk. Als dat gebeurt, dan ga ik echt iets bouwen om te voorkomen dat dit soort problemen ooit weer ontstaan. Dan komt er een einde aan het huidige "establishment".
Er zit wel een kern van waarheid in. Ik zie mensen om me heen ook van die shitmachines (babies) uitpoepen waarvan ik nu al haast weet dat ze psychologische problemen gaan krijgen. Dat kan verholpen worden ..
pi_130400930
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 23:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Er zit wel een kern van waarheid in. Ik zie mensen om me heen ook van die shitmachines (babies) uitpoepen waarvan ik nu al haast weet dat ze psychologische problemen gaan krijgen. Dat kan verholpen worden ..
Dat kan niet alleen verholpen worden, maar er kan ook proactief en preventief gehandeld worden. Dat kan mogelijk gemaakt worden door een systeem te introduceren waarmee mensen hun eigen geestelijke toestand in de gaten kunnen houden.
pi_130401081
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 23:05 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat kan niet alleen verholpen worden, maar er kan ook proactief en preventief gehandeld worden. Dat kan mogelijk gemaakt worden door een systeem te introduceren waarmee mensen hun eigen geestelijke toestand in de gaten kunnen houden.
Leuk, maar dat gaat niet werken mijn beste Lex. Er zijn namelijk ook veel mensen die zich namelijk 'slecht voordoen' maar denken dat ze het goed voor elkaar hebben. Met andere woorden, mensen die de maatschappij tot last zijn kunnen heel goed over zich zelf denken en dus uit zo'n test zou komen dat ze happy zijn en dat er geen 'problemen zijn'. :)

Lijkt hier wel een beetje op.
pi_130401735
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 23:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Leuk, maar dat gaat niet werken mijn beste Lex. Er zijn namelijk ook veel mensen die zich namelijk 'slecht voordoen' maar denken dat ze het goed voor elkaar hebben. Met andere woorden, mensen die de maatschappij tot last zijn kunnen heel goed over zich zelf denken en dus uit zo'n test zou komen dat ze happy zijn en dat er geen 'problemen zijn'. :)

Lijkt hier wel een beetje op.
Dan zouden mensen ook over andere mensen moeten rapporteren. Dat gebeurt nu ook al trouwens. Je moet altijd een persoon meenemen die je problemen kan bevestigen. Dat is waarschijnlijk om mensen met verzonnen problemen buiten de deur te houden.
pi_130402940
Hoppa, ik ben niet gek!! Al n poosje loop ik rond met het gevoel dat er iets in mijn lijf niet klopt en ik mede daardoor mij soms zo rot voel... Ik was klaar met therapie en daarna ging alles weer mis...
Maar goed, nu eindelijk bloed laten prikken op vitamines en tata: vit b12 en vitD te laag...

Maandag om 9.00 naar de huisarts
S. 2014
J. 2016
pi_130405503
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 23:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hoppa, ik ben niet gek!! Al n poosje loop ik rond met het gevoel dat er iets in mijn lijf niet klopt en ik mede daardoor mij soms zo rot voel... Ik was klaar met therapie en daarna ging alles weer mis...
Maar goed, nu eindelijk bloed laten prikken op vitamines en tata: vit b12 en vitD te laag...

Maandag om 9.00 naar de huisarts
Dat dat zoveel invloed heeft ook...
Tante minthy!! O+
pi_130405675
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:07 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat dat zoveel invloed heeft ook...
Volgens mij moet je wel erg apart eten wil je bijvoorbeeld een chronisch tekort aan b12 hebben. Is een vit. b12 tekort bijna altijd niet de ziekte van Addison-Biermer?
pi_130405750
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Volgens mij moet je wel erg apart eten wil je bijvoorbeeld een chronisch tekort aan b12 hebben. Is een vit. b12 tekort bijna altijd niet de ziekte van Addison-Biermer?
Dat zegt me zo niets, sorry!
Tante minthy!! O+
pi_130405795
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:19 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat zegt me zo niets, sorry!
Anywayz, tante minth heeft weer een slapeloze nacht! :P
pi_130405904
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Anywayz, tante minth heeft weer een slapeloze nacht! :P
Dit is tegenwoordig een heel normale tijd om op te zijn helaas :')
Bovendien ben ik in m'n hoofd erg druk met die afspraak van vanmiddag, ik moet meer gevoel en emotie gaan uiten en dan eigenlijk eens niet zoals ik dat normaal gesproken doe; als het donker is met de gordijnen dicht en in m'n uppie. Ik probeer erachter te komen waarom ik dat zo lastig vind en waarom het me tot nu toe niet lukt. Het is een dolle boel in m'n bovenkamer :D
Tante minthy!! O+
pi_130405916
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:27 schreef minthy het volgende:

[..]

Bovendien ben ik in m'n hoofd erg druk met die afspraak van vanmiddag, ik moet meer gevoel en emotie gaan uiten en dan eigenlijk eens niet zoals ik dat normaal gesproken doe; als het donker is met de gordijnen dicht en in m'n uppie. Ik probeer erachter te komen waarom ik dat zo lastig vind en waarom het me tot nu toe niet lukt. Het is een dolle boel in m'n bovenkamer :D

:*!
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_130405951
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:27 schreef minthy het volgende:

[..]

Same. Maar ben vanaf vandaag pill-free. Geen pilletjes meer. Je moet wel oppassen dat dit niet je ritme gaat worden. Anders wordt het alleen maar lastiger om uit die burnout te klimmen.
pi_130406070
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:28 schreef Miniem het volgende:

[..]

:*!
*;
Komt wel goed, ik moet alleen een heleboel dingen aanleren en het me eigen maken. Lastig wel :')
Hoe gaat het met jou de laatste dagen?
Tante minthy!! O+
pi_130406124
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:35 schreef minthy het volgende:

[..]

*;
Komt wel goed, ik moet alleen een heleboel dingen aanleren en het me eigen maken. Lastig wel :')
Hoe gaat het met jou de laatste dagen?
Wel oke, binnenkort een kijkje gaan nemen bij een vereniging. Hopelijk is het leuk en doe ik weer wat sociale contacten op. Verder loop ik inwendig veel te stressen terwijl het nog vakantie is :') veel hoofdpijn ook.
pi_130406127
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Same. Maar ben vanaf vandaag pill-free. Geen pilletjes meer. Je moet wel oppassen dat dit niet je ritme gaat worden. Anders wordt het alleen maar lastiger om uit die burnout te klimmen.
Ook niks meer voor het slapen?
Ik vrees dat dit m'n ritme al is. Lig vaak wakker tot een uur of 4/5 en om 10u weer op. Begin september een afspraak voor medicatie, ik hoop dat daarmee het slapen ook gaat verbeteren.
Of ik moet maar weer gaan samenwonen, dat hielp ook aardig qua ritme :D
Tante minthy!! O+
pi_130406170
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:37 schreef minthy het volgende:

Of ik moet maar weer gaan samenwonen, dat hielp ook aardig qua ritme :D
:W :+
pi_130406214
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:37 schreef Miniem het volgende:

[..]

Wel oke, binnenkort een kijkje gaan nemen bij een vereniging. Hopelijk is het leuk en doe ik weer wat sociale contacten op. Verder loop ik inwendig veel te stressen terwijl het nog vakantie is :') veel hoofdpijn ook.
Goed bezig! _O_
Dat inwendige stressen herken ik, totaal niet fijn en ook waanzinnig overbodig meestal want je lost er in feite geen zak mee op :+

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:40 schreef Miniem het volgende:

[..]

:W :+
:D
Grapjas!
Tante minthy!! O+
pi_130406255
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:42 schreef minthy het volgende:

[..]

Goed bezig! _O_
Dat inwendige stressen herken ik, totaal niet fijn en ook waanzinnig overbodig meestal want je lost er in feite geen zak mee op :+

[..]

Grapjas!
Je mag wel met me knuffelen als je wil :@

Maar kun je voor jezelf geen uiterlijke tijd stellen dat je naar bed gaat?

Verder ben ik geen fan van enige medicatie :X
pi_130406405
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:45 schreef Miniem het volgende:

[..]

Je mag wel met me knuffelen als je wil :@

Maar kun je voor jezelf geen uiterlijke tijd stellen dat je naar bed gaat?

Verder ben ik geen fan van enige medicatie :X
Knuffelen doe ik bij voorkeur in een relatie oid, niet op Fok :P
Die uiterlijke tijd werkt hier niet. Ik sla dan aan het piekeren en hou mezelf daarmee wakker. Tegen een uur of 4 val ik dan uiteindelijk wel in slaap doordat ik dan compleet naar de klote ben. Met medicatie is dat meestal zo'n 10 minuten na het innemen, dat doe ik een aantal keren per week om toch een beetje aan m'n slaap te komen.
Ik kijk juist uit naar medicatie! Ik hoop dat het het piekeren gaat dempen, m'n slaap gaat verbeteren en dat ik minder depressief word. Het zal een tijdelijk iets zijn, met tegelijkertijd kletstherapie. Daarmee denk ik een heel eind te komen.
Tante minthy!! O+
pi_130406480
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:53 schreef minthy het volgende:

[..]

Knuffelen doe ik bij voorkeur in een relatie oid, niet op Fok :P
Die uiterlijke tijd werkt hier niet. Ik sla dan aan het piekeren en hou mezelf daarmee wakker. Tegen een uur of 4 val ik dan uiteindelijk wel in slaap doordat ik dan compleet naar de klote ben. Met medicatie is dat meestal zo'n 10 minuten na het innemen, dat doe ik een aantal keren per week om toch een beetje aan m'n slaap te komen.
Ik kijk juist uit naar medicatie! Ik hoop dat het het piekeren gaat dempen, m'n slaap gaat verbeteren en dat ik minder depressief word. Het zal een tijdelijk iets zijn, met tegelijkertijd kletstherapie. Daarmee denk ik een heel eind te komen.
Oh, moeten we maar eens aan gaan werken dan :+

En snap ik :Y maar persoonlijk hou ik niet van "rotzooi" in mn lichaam. Gelukkig slaap ik wel oke :Y
pi_130406682
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:56 schreef Miniem het volgende:

[..]

Oh, moeten we maar eens aan gaan werken dan :+

En snap ik :Y maar persoonlijk hou ik niet van "rotzooi" in mn lichaam. Gelukkig slaap ik wel oke :Y
Ook dat kan ik begrijpen :Y
Voor nu (of straks, het duurt nog een paar weken) ga ik eens luisteren wat anderen tegen me zeggen, mijn manier van leven tot nu toe is niet de juiste. Dan kan de input van anderen geen kwaad. En als medicatie daarbij even ondersteunend kan werken dan onderga ik dat graag :P
Tante minthy!! O+
pi_130406743
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 02:03 schreef minthy het volgende:

[..]

Ook dat kan ik begrijpen :Y
Voor nu (of straks, het duurt nog een paar weken) ga ik eens luisteren wat anderen tegen me zeggen, mijn manier van leven tot nu toe is niet de juiste. Dan kan de input van anderen geen kwaad. En als medicatie daarbij even ondersteunend kan werken dan onderga ik dat graag :P
:Y ik ga slapen :*
pi_130406769
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 02:05 schreef Miniem het volgende:

[..]

:Y ik ga slapen :*
Succes, slaap ze! :*
Tante minthy!! O+
pi_130407733
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:58 schreef Jv1994 het volgende:

[..]

Valt nog mee hoe warrig het is
Voor mij is het warrig :P ik ben tot nu toe nog 1 grote chaos in mijn hoofd, en ook nog een chaotisch bezig het op te ruimen.

Hmm, ik ben eigenlijk best onzeker. Ik heb zelfs moeite om op mensen te reageren. Nu ben ik onder invloed van Oxazepam, dus heb nergens last van :P In het dagelijks leven, (kassamedewerkers enz) onder ogen komen lukt me nog wel. Maar echt 1 op 1 met een persoon praten of discussiëren die ik niet (goed) ken is voor mij heel lastig.

Ik zit nu zelf al weer een jaartje in therapie, en ik ga volgende week starten ( IK MOET ECHT DIE CONTACTPERSOON MAILEN, STOMME ANGSTEN!) emotie regulatie training heette het volgens mij. Mijn geheugen is echt een zeef ;(

Ik lijk tot nu toe in een opbouwende spiraal te zitten, maar het gaat voor mij niet snel genoeg. Bovendien heb ik maar 2 mensen in mijn leven, en ben ik arbeidsongeschikt, dus het geluk staat ook niet aan mijn kant. Dat maakt het ook moeilijk het proces te versnellen.
Pff, ik besef me nu dat ik wel kan blijven typen maar dan wordt het een heel boekwerk :')

Ik kom hier ook zo maar binnen vallen in dit topic en plemp even een klein deel van mijn verhaal neer. :o Maar het is ook wel fijn om te doen. Ik moet mezelf echt eraan houden dat ik wat delen van deze reeks ga lezen. Ik weet zeker dat ik er wat aan heb! Maar ik heb ook heel erg de behoefte 'om er bij te willen horen'. Ik wil begrepen en gehoord worden. Maar vanwege die chaos en onzekerheid (en soms ook onwetendheid) weet ik niet wat ik moet zeggen, en hou ik me maar stil. Terwijl ik weet dat het me echt niet in de schoot geworpen gaat worden. Maar toch verlang ik het wel van mensen. Het is een cirkel die ik maar niet doorbreek, en dat is ook nog maar een deel van het gehele 'probleem'.

Ik heb nog een lange weg te gaan... Maar ik ga er komen! Het maakt me niet uit hoe, maar ik kom er!
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:44:22 #263
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_130409075
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 03:31 schreef Toradora het volgende:

[..]

<verhaal van Toradora>
Terwijl jij mij nou niet bepaald een onzeker persoon lijkt! Okay, looks can be deceiving, maar toch!
Waarom vind je 1-op-1 contact makkelijker dan “anoniem” contact achter de kassa? Het is in wezen hetzelfde: jij en een ander, alleen in een andere setting.
En ben niet te hard op jezelf. Dat geheugenprobleem heeft vast met je problemen te maken. Mijn geheugen is ook niet meer zo goed als het geweest was, terwijl ik toch best een fotografisch geheugen had. ;).

Anyway, voel je vooral niet bezwaard om hier een heel verhaal neer te zetten. Dat hebben een flink aantal mensen voor jou ook gedaan. Dat stelt hun in staat zich te uiten, en de andere meelezers in het topic kunnen vragen stellen, meedenken, etcetera. Juist waarom dit topic in het leven geroepen is!
En je kunt dit ook als een mooie speeltuin zien om toch contacten aan te gaan met mensen, te discussiëren, enkele dingen die jij graag beter zou willen leren kunnen.

Enne, ik heb af en toe ook mijn tijden dat ik me flink schuchter voel, en mezelf afvraag of ik wel dingen moet zeggen. Zelfs op een anoniem forum als Fok! Waar niemand je echt kent. Welcome to the club! Dat wordt gaandeweg echt wel beter. ;).

Maareh, wat voor therapie heb je gehad? Gebruik je naast pammetjes AD oid? Weten mensen in je omgeving van je problemen?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:54:00 #264
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_130410981
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 03:31 schreef Toradora het volgende:

[..]

Voor mij is het warrig :P ik ben tot nu toe nog 1 grote chaos in mijn hoofd, en ook nog een chaotisch bezig het op te ruimen.

Hmm, ik ben eigenlijk best onzeker. Ik heb zelfs moeite om op mensen te reageren. Nu ben ik onder invloed van Oxazepam, dus heb nergens last van :P In het dagelijks leven, (kassamedewerkers enz) onder ogen komen lukt me nog wel. Maar echt 1 op 1 met een persoon praten of discussiëren die ik niet (goed) ken is voor mij heel lastig.

Ik zit nu zelf al weer een jaartje in therapie, en ik ga volgende week starten ( IK MOET ECHT DIE CONTACTPERSOON MAILEN, STOMME ANGSTEN!) emotie regulatie training heette het volgens mij. Mijn geheugen is echt een zeef ;(

Ik lijk tot nu toe in een opbouwende spiraal te zitten, maar het gaat voor mij niet snel genoeg. Bovendien heb ik maar 2 mensen in mijn leven, en ben ik arbeidsongeschikt, dus het geluk staat ook niet aan mijn kant. Dat maakt het ook moeilijk het proces te versnellen.
Pff, ik besef me nu dat ik wel kan blijven typen maar dan wordt het een heel boekwerk :')

Ik kom hier ook zo maar binnen vallen in dit topic en plemp even een klein deel van mijn verhaal neer. :o Maar het is ook wel fijn om te doen. Ik moet mezelf echt eraan houden dat ik wat delen van deze reeks ga lezen. Ik weet zeker dat ik er wat aan heb! Maar ik heb ook heel erg de behoefte 'om er bij te willen horen'. Ik wil begrepen en gehoord worden. Maar vanwege die chaos en onzekerheid (en soms ook onwetendheid) weet ik niet wat ik moet zeggen, en hou ik me maar stil. Terwijl ik weet dat het me echt niet in de schoot geworpen gaat worden. Maar toch verlang ik het wel van mensen. Het is een cirkel die ik maar niet doorbreek, en dat is ook nog maar een deel van het gehele 'probleem'.

Ik heb nog een lange weg te gaan... Maar ik ga er komen! Het maakt me niet uit hoe, maar ik kom er!
Mooie instelling :)
Ik begrijp je wel een beetje, mijn zus komt vrijwel helemaal overeen met jouw verhaal zeg maar. Als je met iemand praat heb je gewoon iemand nodig die luistert en bevestiging geeft (denk ik), iemand die jou ook goed kent en weet wat er aan de hand is, en een onbekende weet dat niet, die kan niet in jouw hoofd kijken en als je vanaf de buitenkant niks aan jou ziet dan is het voor sommige mensen alsof er niks met je aan de hand is. Klopt dit?

Maar echt probeer het rustig op te bouwen, je kan niet alles tegelijk doen en je kan niet verwachten dat het binnen een dag of een week weg is. Ik weet ook wel dat jij dat weet maar doe het stap voor stap en geef het tijd anders wordt het echt te veel, en die extra stress en druk die kan je juist niet gebruiken op dit moment ;)
Ik heb het gezien met mijn zus, bij haar leek het ook beter te gaan en toen ging ze weer alles doen, overhaastte alles en toen ging het weer bergafwaarts.

En schrijf het gerust van je af, genoeg mensen hier die serieus reageren dus daar hoef je niet bang voor te zijn O+

[ Bericht 2% gewijzigd door Jv1994 op 24-08-2013 23:01:33 ]
Centrum van het universum ben ik..
pi_130411685
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

B12 tekort heeft niks met eten te maken, tenminste niet bij mij.ik eet heel gezond en gevarieerd, Het wordt gewoon niet opgenomen, ik slik b-complex, en multivit maar toch een tekort.
Mijn opa, oma en tante hadden/heeft er ook last van..
Google maar eens op b12 tekort.
De haaruitval waar ik zoveel last van heb kan ook verklaard worden door b12 tekort.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:22:05 #266
402328 godzillo
Godzilla Junior
pi_130412693
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:34 schreef minthy het volgende:
Het lukt me nu echt niet meer om te relaxen, sta strak van de spierpijn, kan amper lopen vanavond. Kan wel janken van de pijn :r :')

Iemand tips? Stilzitten helpt niet, bewegen ook niet. Ik ben na tips in een ander topic toch eens met m'n manier van ademhalen aan de slag gegaan, dat helpt op het moment ook niet
Herkenbaar, heb dat ook heel vaak. Vol van de stress, niet kunnen ademhalen/ontspannen en spierpijn heb je iets te druk gedaan ofzo? Anyways: ademhalingsoefeningen zijn een strak plan. En een warm bad idd of een douche. Een halfuurtje mediteren per dag?
pi_130412849
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:22 schreef godzillo het volgende:

[..]

Herkenbaar, heb dat ook heel vaak. Vol van de stress, niet kunnen ademhalen/ontspannen en spierpijn heb je iets te druk gedaan ofzo? Anyways: ademhalingsoefeningen zijn een strak plan. En een warm bad idd of een douche. Een halfuurtje mediteren per dag?
Ontspannen lukt sowieso niet meer tegenwoordig, wat ik ook doe. Die spierpijn komt elke dag opzetten, het maakt geen verschil of ik hysterisch druk of heel rustig aan heb gedaan. Als er spannende dingen in het verschiet liggen (dinsdag stellingen verdedigen, het laatste voor m'n diploma) wordt het heviger.
Dat mediteren wil ik nog eens naar gaan kijken, die tip heb ik vaker gekregen!
Tante minthy!! O+
pi_130415485
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:28 schreef minthy het volgende:

[..]

Ontspannen lukt sowieso niet meer tegenwoordig, wat ik ook doe. Die spierpijn komt elke dag opzetten, het maakt geen verschil of ik hysterisch druk of heel rustig aan heb gedaan. Als er spannende dingen in het verschiet liggen (dinsdag stellingen verdedigen, het laatste voor m'n diploma) wordt het heviger.
Dat mediteren wil ik nog eens naar gaan kijken, die tip heb ik vaker gekregen!
Heel simpel: 2x per dag 10 minuutjes zitten, ogen open of dicht, en concentreer je op een enkel iets. Dat kan een kaarsje zijn, je ademhaling, of een steentje, of whatever.

Het is niet de bedoeling dat je 10 minuten gaat zitten denken, maar je mag het denken prima toelaten! Wanneer je merkt dat je aan het denken slaat, richt je dan opnieuw op je concentratie; stuur je aandacht weer terug naar je 'middelpunt'.

Bouw het uit wanneer je denkt langer te kunnen, naar 15/20 minuten etc. Na verloop van tijd zal je merken dat je de mindset van tijdens de meditatie meeneemt naar andere momenten van de dag.

Dat is alles! :)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:17:50 #269
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_130422894
quote:
3s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:35 schreef Gray het volgende:

[..]
Wanneer je merkt dat je aan het denken slaat, richt je dan opnieuw op je concentratie; stuur je aandacht weer terug naar je 'middelpunt'.
Goede instructie!

Een belangrijke toevoeging van mij die ik belangrijk vond is dat je vooral jezelf niet moet afbranden als je gedachten afdwalen. Dit is iets wat je denken doet namelijk, van tijd tot tijd afdwalen.
Iedere keer dat je beseft dat je afgedwaald bent, bied je de kans om te ontdekken hoe het proces precies werkt.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:19:23 #270
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_130422950
Ik vond het gezellig trouwens vanavond, Gray en sitting_elfling. ^O^.
pi_130423154
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:17 schreef Detroit het volgende:

[..]

Goede instructie!

Een belangrijke toevoeging van mij die ik belangrijk vond is dat je vooral jezelf niet moet afbranden als je gedachten afdwalen. Dit is iets wat je denken doet namelijk, van tijd tot tijd afdwalen.
Iedere keer dat je beseft dat je afgedwaald bent, bied je de kans om te ontdekken hoe het proces precies werkt.
Helemaal mee eens. :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:19 schreef Detroit het volgende:
Zeker! Voor herhaling vatbaar. ^O^
pi_130423678
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:19 schreef Detroit het volgende:
Yes. Ik vond het ook wel geslaagd. De Elf liep door een grijs Detroit :) Vorige keer een meet met z'n 2en, nu een met z'n 3en. Ik voel een trend aankomen ;).Het is voor herhaling vatbaar.

En Detroit vraag maar raak hoor :P.
pi_130423687
Wel weer opvallend hoe gruwelijk verslaafd we zijn aan social media & internet :')!
pi_130423720
En het vodesel was nog helemaal niet zo'n slecht idee Gray. Nu hopen dat we er vanavond geen last van krijgen :P
pi_130423926
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:39 schreef sitting_elfling het volgende:
En het vodesel was nog helemaal niet zo'n slecht idee Gray. Nu hopen dat we er vanavond geen last van krijgen :P
Alleen spijt misschien. :P
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:52:59 #276
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_130426482
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Yes. Ik vond het ook wel geslaagd. De Elf liep door een grijs Detroit :) Vorige keer een meet met z'n 2en, nu een met z'n 3en. Ik voel een trend aankomen ;).
Een beetje zoals in Fight Club... Zwaan kleef aan principe. Depressie & Angst on tour! :P.
pi_130427787
quote:
3s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:35 schreef Gray het volgende:

[..]

Heel simpel: 2x per dag 10 minuutjes zitten, ogen open of dicht, en concentreer je op een enkel iets. Dat kan een kaarsje zijn, je ademhaling, of een steentje, of whatever.

Het is niet de bedoeling dat je 10 minuten gaat zitten denken, maar je mag het denken prima toelaten! Wanneer je merkt dat je aan het denken slaat, richt je dan opnieuw op je concentratie; stuur je aandacht weer terug naar je 'middelpunt'.

Bouw het uit wanneer je denkt langer te kunnen, naar 15/20 minuten etc. Na verloop van tijd zal je merken dat je de mindset van tijdens de meditatie meeneemt naar andere momenten van de dag.

Dat is alles! :)
Ik ga er m'n best eens op doen, dank je :)
Tante minthy!! O+
pi_130428139
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:46 schreef Gray het volgende:

[..]

Alleen spijt misschien. :P
Ik ben inmiddels thuis, en ja, ik voel het wel. Snap er geen reet van maar dat voedsel qua verteren, het werkt niet helemaal zoals normaal eten :P. I don't like 'fast-food' uh-huh ;) ;).

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:52 schreef Detroit het volgende:

[..]

Een beetje zoals in Fight Club... Zwaan kleef aan principe. Depressie & Angst on tour! :P.
D&A on tour :) Volgende keer trekken we hem maar even de avond door :) Ik denk dat als beste tip ik maar eens een jaar-verslagje ga uitprinten en dan noteer ik wel even wat ik als belangrijk zie, heb je direct huiswerk ;).
pi_130430242
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 22:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels thuis, en ja, ik voel het wel. Snap er geen reet van maar dat voedsel qua verteren, het werkt niet helemaal zoals normaal eten :P. I don't like 'fast-food' uh-huh ;) ;).
Ik had hetzelfde! :o

quote:
[..]

D&A on tour :) Volgende keer trekken we hem maar even de avond door :) Ik denk dat als beste tip ik maar eens een jaar-verslagje ga uitprinten en dan noteer ik wel even wat ik als belangrijk zie, heb je direct huiswerk ;).
Heh, en dan gaan we je ff goed Freuden... ~O>
  zondag 25 augustus 2013 @ 00:16:50 #280
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_130431372
Hee ik heb een meet gemist :(
Tof dat t leuk was! *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_130434153
Mobiel gaat af was net te laat ..
Ik zie +48 .. Denk verder niet na en herkende het nummer niet.
Bel terug hoor ik .. "s_e?”...

Hing direct op, deed de telefoon uit en ook direct de huistelefoon. Direct naar beneden gegaan om er toch een pammetje in te rammen al had ik beloofd richting de peut dat niet meer te doen. Maar denk dat hij dit ook niet verwachtte. Ben net weer boven. Ik gooi zo de laptop dicht en *fingers crossed* dat dit een nare droom was.
  zondag 25 augustus 2013 @ 08:09:55 #282
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_130434999
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:16 schreef Murmeli het volgende:
Hee ik heb een meet gemist :(
Tof dat t leuk was! *O*
meet waar? Heb ik ook ff gemist.

Mijn huisarts is morgen weer terug *O*
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_130437457
Was gewoon een vrij spontane meet van Detroit, Sitting_Elfling en mijzelf. :)

S_E: was het je ex?
  zondag 25 augustus 2013 @ 21:34:06 #284
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130458424
Zo het weekend zit er weer op. Ondanks dat ik zo had gezegd me niet meer met mannen bezig te houden, is dat mij natuurlijk weer niet gelukt. En de enige wie daar weer last van heeft, ben ik zelf weer. Schiet niet op zo. Gelukkig woensdag m'n adviesgesprek. Ben zeer benieuwd waar ze mee aan zullen komen.
pi_130458708
quote:
7s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:34 schreef Cue_ het volgende:
Zo het weekend zit er weer op. Ondanks dat ik zo had gezegd me niet meer met mannen bezig te houden, is dat mij natuurlijk weer niet gelukt. En de enige wie daar weer last van heeft, ben ik zelf weer. Schiet niet op zo. Gelukkig woensdag m'n adviesgesprek. Ben zeer benieuwd waar ze mee aan zullen komen.
Hoe moet ik dat interpreteren? :)
pi_130458737
Kruisje gepist natuurlijk.
pi_130458825
quote:
12s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:29 schreef Gray het volgende:
Was gewoon een vrij spontane meet van Detroit, Sitting_Elfling en mijzelf. :)

S_E: was het je ex?
Yes.

Die opmerking van je, toen we binnen zaten pilsje te drinken toen je de foto van mijn ex zag heeft er ook wel in gehakt. Want die gevoelens toen, stonden haaks met de gevoelens van afgelopen nacht.

En dat klopt niet..
  zondag 25 augustus 2013 @ 21:46:19 #288
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_130459036
Jeej toekje! Hoop dat die wel luistert!

Gray, spontane meet is leuk!
  zondag 25 augustus 2013 @ 21:48:47 #289
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130459152
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:39 schreef Comp_Lex het volgende:

Hoe moet ik dat interpreteren? :)
Nog net niet wat gray zei :')

Maar gewoon iemand weer mee naar huis genomen.
Wat opzich niet zo boeiend is. Maar ook het feit dat ik dronken appjes kreeg van de jongen waar ik een zwak voor heb.. die avond wel gewoon gesproken in de kroeg, maar hij was vooral gezellig met een ander grietje (gewoon vriendschappelijk) dus mezelf ergens anders vermaakt.

Gewoon gedoe in m'n hoofd dat het altijd zo gaat en dat ik het ook zelf uitlok wss en dat moet ik niet meer doen. Ben meer waard ofzoiets schijnt.
pi_130461126
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Yes.

Die opmerking van je, toen we binnen zaten pilsje te drinken toen je de foto van mijn ex zag heeft er ook wel in gehakt. Want die gevoelens toen, stonden haaks met de gevoelens van afgelopen nacht.

En dat klopt niet..
Waarom zou dat niet kloppen? Je hebt tegenstrijdige gevoelens en ervaringen gehad, en daar is niets mis mee. Je bent een mens, wat betekent dat je mag voelen, hoe gek het ook lijkt.

Het handelen ernaar is uiteraard een tweede.

En nu mediteren jij!

quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:46 schreef Murmeli het volgende:
Gray, spontane meet is leuk!
Zeker! :Y

En jij ook!
  zondag 25 augustus 2013 @ 22:41:38 #291
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_130461864
Ben ik leuk? :o
Of vat ik het nou net weer té positief op?
Trusten lieve mensen!

En cue_ het schijnt niet alleen zo, het ís zo 😄

Ik heb net een lichttherapielamp besteld. Duimen voor een betere winter dan vorig jaar!
pi_130467733
Weer een butweekend overleefd, het blijft best een probleem om ze redelijk door te komen. Het verschil met andere weekenden was dat ik heb geprobeerd meer stil te staan bij wat ik voelde en waarom dat was en dat gevoel eens niet te bagatelliseren of weg te wuiven. Raar, want daarmee leg je de focus op je geëtter terwijl ik normaal gesproken probeer daarvandaan te huppelen. Ik vond het erg lastig eerlijk gezegd, ik kan ook niet zeggen of het er allemaal beter van is geworden. Ik weet dat je bij cognitieve therapie alle 5 de G'tjes moet beschrijven, ik wou zelf eens beginnen bij het herkennen ervan. Vooral gedachten schieten alle kanten op (ook niet zo gek met al dat gepieker).
Verder vanavond een lastig gesprek met broer en zijn vrouw gehad over onze jeugd, ik merk dat ik het enorm lastig vind om erover te praten. Ik begon enorm te bibberen, hakkelen en zweten. M'n schoonzus vroeg zich af waarom m'n broer zich veelal de leuke dingen herinnert en waarom ik me meer de ellende herinner (tevens de aanleiding van m'n problemen). Ik heb nooit geweten dat m'n broer ook zoveel van de ellende heeft meegekregen, veel situaties kon hij zich nog herinneren. Ergens wel fijn, het voelde een beetje als een soort van erkenning, ik heb het in m'n hoofd niet groter gemaakt dan het was. Klinkt misschien vaag maar ik heb altijd het idee dat ik me aanstel oid.

Warrig verhaal, sorry daarvoor. Ik merk dat ik nogal onder de indruk ben van dit alles en dat het me ook best veel doet. En ik kan het even bij niemand anders kwijt, m'n katten luisteren niet :')
/dagboek
Tante minthy!! O+
pi_130471945
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 01:59 schreef minthy het volgende:
Weer een butweekend overleefd, het blijft best een probleem om ze redelijk door te komen. Het verschil met andere weekenden was dat ik heb geprobeerd meer stil te staan bij wat ik voelde en waarom dat was en dat gevoel eens niet te bagatelliseren of weg te wuiven. Raar, want daarmee leg je de focus op je geëtter terwijl ik normaal gesproken probeer daarvandaan te huppelen.
Dit is hoe een burn out ontstaat. :) Sooner or later wordt je namelijk keihard teruggepakt door je eigen lichaam.

quote:
Ik vond het erg lastig eerlijk gezegd, ik kan ook niet zeggen of het er allemaal beter van is geworden. Ik weet dat je bij cognitieve therapie alle 5 de G'tjes moet beschrijven, ik wou zelf eens beginnen bij het herkennen ervan. Vooral gedachten schieten alle kanten op (ook niet zo gek met al dat gepieker).
Het wordt niet beter na 1 keer :). Al had ik wel toen ik je bericht las maar 1 gevoel.

Je bent op de goede weg. Dat schreeuwt het mijn inziens wel uit!

quote:
Verder vanavond een lastig gesprek met broer en zijn vrouw gehad over onze jeugd, ik merk dat ik het enorm lastig vind om erover te praten. Ik begon enorm te bibberen, hakkelen en zweten. M'n schoonzus vroeg zich af waarom m'n broer zich veelal de leuke dingen herinnert en waarom ik me meer de ellende herinner (tevens de aanleiding van m'n problemen). Ik heb nooit geweten dat m'n broer ook zoveel van de ellende heeft meegekregen, veel situaties kon hij zich nog herinneren. Ergens wel fijn, het voelde een beetje als een soort van erkenning, ik heb het in m'n hoofd niet groter gemaakt dan het was. Klinkt misschien vaag maar ik heb altijd het idee dat ik me aanstel oid.

Warrig verhaal, sorry daarvoor. Ik merk dat ik nogal onder de indruk ben van dit alles en dat het me ook best veel doet. En ik kan het even bij niemand anders kwijt, m'n katten luisteren niet :')
/dagboek
Dat je onder de indruk bent lijkt me logisch. Je loopt je niet aan te stellen! Het feit dat je dit weekend een thee-kransje met je gevoelens hebt gedaan lijkt mij de juiste ontwikkeling. En wat je zegt over, "raar, want van dat ge-etter wil je juist weglopen en als je over je verleden praat heb je het idee dat je je loopt aan te stellen" zijn toch alleen maar spartelingen? Je beseft dat die gevoelens in je hoofd zitten maar ergens diep rationeel gezien weet je denk ik wel dat het onzin is :).
  maandag 26 augustus 2013 @ 11:02:10 #294
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_130472013
Ff een testje doen hoor...
pi_130474979
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:02 schreef Murmeli het volgende:
Ff een testje doen hoor...
Testje?
pi_130475017
quote:
Weer een butweekend overleefd, het blijft best een probleem om ze redelijk door te komen. Het verschil met andere weekenden was dat ik heb geprobeerd meer stil te staan bij wat ik voelde en waarom dat was en dat gevoel eens niet te bagatelliseren of weg te wuiven. Raar, want daarmee leg je de focus op je geëtter terwijl ik normaal gesproken probeer daarvandaan te huppelen. Ik vond het erg lastig eerlijk gezegd, ik kan ook niet zeggen of het er allemaal beter van is geworden. Ik weet dat je bij cognitieve therapie alle 5 de G'tjes moet beschrijven, ik wou zelf eens beginnen bij het herkennen ervan. Vooral gedachten schieten alle kanten op (ook niet zo gek met al dat gepieker).

/dagboek
Je verdient een dikke knuffel *;
pi_130481320
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:41 schreef Murmeli het volgende:
Ben ik leuk? :o
Of vat ik het nou net weer té positief op?
Trusten lieve mensen!

En cue_ het schijnt niet alleen zo, het ís zo 😄

Ik heb net een lichttherapielamp besteld. Duimen voor een betere winter dan vorig jaar!
Je komt prima leuk over iig. :Y

quote:

/dagboek
Wat moedig en tegelijkertijd spannend dat je nu niet de rug toekeerde aan je gevoelens, maar ze recht aankeek! Persoonlijk denk ik dat dat heel goed voor je is. ^O^

Wat zijn de 5 G'tjes?
  maandag 26 augustus 2013 @ 20:40:09 #298
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_130489418
quote:
Sorry dat ik selectief reageer, maar dat wat jij vertelt herken ik ook wel van wat ik met mijn zus had. Zij herinnerde zich vooral positieve dingen uit onze opvoeding, en ik de negatieve.
En toch denk ik dat zulke gesprekken met familie, hoe moeilijk je het ook ervaren hebt, er gaandeweg voor zorgen dat je de moed hebt volop de trauma's uit je verleden te lijf te gaan. Bijvoorbeeld door je ouders te confronteren. Want er zit nogal wat als je zo fysiek reageert!

Wel respect dat je het gesprek toch aangegaan bent! Dat dit het begin mag zijn van het uitschakelen van veel van de duivels uit jouw verleden. :).
pi_130497204
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit is hoe een burn out ontstaat. :) Sooner or later wordt je namelijk keihard teruggepakt door je eigen lichaam.

[..]

Het wordt niet beter na 1 keer :). Al had ik wel toen ik je bericht las maar 1 gevoel.

Je bent op de goede weg. Dat schreeuwt het mijn inziens wel uit!

[..]

Dat je onder de indruk bent lijkt me logisch. Je loopt je niet aan te stellen! Het feit dat je dit weekend een thee-kransje met je gevoelens hebt gedaan lijkt mij de juiste ontwikkeling. En wat je zegt over, "raar, want van dat ge-etter wil je juist weglopen en als je over je verleden praat heb je het idee dat je je loopt aan te stellen" zijn toch alleen maar spartelingen? Je beseft dat die gevoelens in je hoofd zitten maar ergens diep rationeel gezien weet je denk ik wel dat het onzin is :).
Een theekransje, dat beschrijft het wel geweldig :')
Ik begin me steeds vaker af te vragen waarom ik denk dat anderen me stom/lelijk/dik/whatever vinden en waarom het me in vredesnaam zoveel bezighoudt. Het slaat gewoon nergens op omdat ik geen gedachten kan lezen, ik vul het maar zo in. Helaas popt dat gevoel even later maar zo weer omhoog. Er is in ieder geval een kleine verbetering waar te nemen, dat voel ik in ieder geval wel zo :)
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:04 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je verdient een dikke knuffel *;
Dank je wel, jong *;
quote:
14s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:41 schreef Gray het volgende:

[..]

Wat moedig en tegelijkertijd spannend dat je nu niet de rug toekeerde aan je gevoelens, maar ze recht aankeek! Persoonlijk denk ik dat dat heel goed voor je is. ^O^

Wat zijn de 5 G'tjes?
Spannend vooral, moedig zie ikzelf niet zo :P
Binnen CGT wordt veel gebruikgemaakt van G-schema's, zie http://www.josdouma.nl/pneumapastoraat/gschema.pdf
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:40 schreef Detroit het volgende:

[..]

Sorry dat ik selectief reageer, maar dat wat jij vertelt herken ik ook wel van wat ik met mijn zus had. Zij herinnerde zich vooral positieve dingen uit onze opvoeding, en ik de negatieve.
En toch denk ik dat zulke gesprekken met familie, hoe moeilijk je het ook ervaren hebt, er gaandeweg voor zorgen dat je de moed hebt volop de trauma's uit je verleden te lijf te gaan. Bijvoorbeeld door je ouders te confronteren. Want er zit nogal wat als je zo fysiek reageert!

Wel respect dat je het gesprek toch aangegaan bent! Dat dit het begin mag zijn van het uitschakelen van veel van de duivels uit jouw verleden. :).
Ik vond het vooral vaag, omdat ik dacht dat hij er nooit zoveel van mee had gekregen doordat hij een aantal jaren jonger is. M'n ouders confronteren zal niet gaan, de ene helft ligt onder de grond en de andere helft gaat daarvan spontaan aan de drank. Ik moet het zelf klaren :P
Tante minthy!! O+
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:05:23 #300
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130497671
Goed om te horen dat er verbetering is minthy!

Ik heb van het weekend alleen maar op de bank of op bed gelegen en m'n hele rug gaat naar de knoppe merk ik wel. Gelukkig donderdag fysio, maar slaat nergens op.
Ook een 'sort of ' aanbieding van bedrijfje die ik help afgeslagen omdat ik geen verantwoordelijkheid wil :') Eigenlijk ook best stom van mezelf.
Acha, ooit, ooit komt het wel goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')