quote:
Wel oke, binnenkort een kijkje gaan nemen bij een vereniging. Hopelijk is het leuk en doe ik weer wat sociale contacten op. Verder loop ik inwendig veel te stressen terwijl het nog vakantie isquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:35 schreef minthy het volgende:
[..]![]()
Komt wel goed, ik moet alleen een heleboel dingen aanleren en het me eigen maken. Lastig wel
Hoe gaat het met jou de laatste dagen?
Ook niks meer voor het slapen?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Same. Maar ben vanaf vandaag pill-free. Geen pilletjes meer. Je moet wel oppassen dat dit niet je ritme gaat worden. Anders wordt het alleen maar lastiger om uit die burnout te klimmen.
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:37 schreef minthy het volgende:
Of ik moet maar weer gaan samenwonen, dat hielp ook aardig qua ritme
Goed bezig!quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:37 schreef Miniem het volgende:
[..]
Wel oke, binnenkort een kijkje gaan nemen bij een vereniging. Hopelijk is het leuk en doe ik weer wat sociale contacten op. Verder loop ik inwendig veel te stressen terwijl het nog vakantie isveel hoofdpijn ook.
quote:
Je mag wel met me knuffelen als je wilquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:42 schreef minthy het volgende:
[..]
Goed bezig!![]()
Dat inwendige stressen herken ik, totaal niet fijn en ook waanzinnig overbodig meestal want je lost er in feite geen zak mee op
[..]
Grapjas!
Knuffelen doe ik bij voorkeur in een relatie oid, niet op Fokquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:45 schreef Miniem het volgende:
[..]
Je mag wel met me knuffelen als je wil
Maar kun je voor jezelf geen uiterlijke tijd stellen dat je naar bed gaat?
Verder ben ik geen fan van enige medicatie
Oh, moeten we maar eens aan gaan werken danquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:53 schreef minthy het volgende:
[..]
Knuffelen doe ik bij voorkeur in een relatie oid, niet op Fok
Die uiterlijke tijd werkt hier niet. Ik sla dan aan het piekeren en hou mezelf daarmee wakker. Tegen een uur of 4 val ik dan uiteindelijk wel in slaap doordat ik dan compleet naar de klote ben. Met medicatie is dat meestal zo'n 10 minuten na het innemen, dat doe ik een aantal keren per week om toch een beetje aan m'n slaap te komen.
Ik kijk juist uit naar medicatie! Ik hoop dat het het piekeren gaat dempen, m'n slaap gaat verbeteren en dat ik minder depressief word. Het zal een tijdelijk iets zijn, met tegelijkertijd kletstherapie. Daarmee denk ik een heel eind te komen.
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:56 schreef Miniem het volgende:
[..]
Oh, moeten we maar eens aan gaan werken dan
En snap ikmaar persoonlijk hou ik niet van "rotzooi" in mn lichaam. Gelukkig slaap ik wel oke
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 02:03 schreef minthy het volgende:
[..]![]()
Ook dat kan ik begrijpen![]()
Voor nu (of straks, het duurt nog een paar weken) ga ik eens luisteren wat anderen tegen me zeggen, mijn manier van leven tot nu toe is niet de juiste. Dan kan de input van anderen geen kwaad. En als medicatie daarbij even ondersteunend kan werken dan onderga ik dat graag
Voor mij is het warrigquote:
Terwijl jij mij nou niet bepaald een onzeker persoon lijkt! Okay, looks can be deceiving, maar toch!quote:
Mooie instellingquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 03:31 schreef Toradora het volgende:
[..]
Voor mij is het warrigik ben tot nu toe nog 1 grote chaos in mijn hoofd, en ook nog een chaotisch bezig het op te ruimen.
Hmm, ik ben eigenlijk best onzeker. Ik heb zelfs moeite om op mensen te reageren. Nu ben ik onder invloed van Oxazepam, dus heb nergens last vanIn het dagelijks leven, (kassamedewerkers enz) onder ogen komen lukt me nog wel. Maar echt 1 op 1 met een persoon praten of discussiëren die ik niet (goed) ken is voor mij heel lastig.
Ik zit nu zelf al weer een jaartje in therapie, en ik ga volgende week starten ( IK MOET ECHT DIE CONTACTPERSOON MAILEN, STOMME ANGSTEN!) emotie regulatie training heette het volgens mij. Mijn geheugen is echt een zeef![]()
Ik lijk tot nu toe in een opbouwende spiraal te zitten, maar het gaat voor mij niet snel genoeg. Bovendien heb ik maar 2 mensen in mijn leven, en ben ik arbeidsongeschikt, dus het geluk staat ook niet aan mijn kant. Dat maakt het ook moeilijk het proces te versnellen.
Pff, ik besef me nu dat ik wel kan blijven typen maar dan wordt het een heel boekwerk
Ik kom hier ook zo maar binnen vallen in dit topic en plemp even een klein deel van mijn verhaal neer.Maar het is ook wel fijn om te doen. Ik moet mezelf echt eraan houden dat ik wat delen van deze reeks ga lezen. Ik weet zeker dat ik er wat aan heb! Maar ik heb ook heel erg de behoefte 'om er bij te willen horen'. Ik wil begrepen en gehoord worden. Maar vanwege die chaos en onzekerheid (en soms ook onwetendheid) weet ik niet wat ik moet zeggen, en hou ik me maar stil. Terwijl ik weet dat het me echt niet in de schoot geworpen gaat worden. Maar toch verlang ik het wel van mensen. Het is een cirkel die ik maar niet doorbreek, en dat is ook nog maar een deel van het gehele 'probleem'.
Ik heb nog een lange weg te gaan... Maar ik ga er komen! Het maakt me niet uit hoe, maar ik kom er!
B12 tekort heeft niks met eten te maken, tenminste niet bij mij.ik eet heel gezond en gevarieerd, Het wordt gewoon niet opgenomen, ik slik b-complex, en multivit maar toch een tekort.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Volgens mij moet je wel erg apart eten wil je bijvoorbeeld een chronisch tekort aan b12 hebben. Is een vit. b12 tekort bijna altijd niet de ziekte van Addison-Biermer?
Herkenbaar, heb dat ook heel vaak. Vol van de stress, niet kunnen ademhalen/ontspannen en spierpijn heb je iets te druk gedaan ofzo? Anyways: ademhalingsoefeningen zijn een strak plan. En een warm bad idd of een douche. Een halfuurtje mediteren per dag?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:34 schreef minthy het volgende:
Het lukt me nu echt niet meer om te relaxen, sta strak van de spierpijn, kan amper lopen vanavond. Kan wel janken van de pijn![]()
Iemand tips? Stilzitten helpt niet, bewegen ook niet. Ik ben na tips in een ander topic toch eens met m'n manier van ademhalen aan de slag gegaan, dat helpt op het moment ook niet
Ontspannen lukt sowieso niet meer tegenwoordig, wat ik ook doe. Die spierpijn komt elke dag opzetten, het maakt geen verschil of ik hysterisch druk of heel rustig aan heb gedaan. Als er spannende dingen in het verschiet liggen (dinsdag stellingen verdedigen, het laatste voor m'n diploma) wordt het heviger.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:22 schreef godzillo het volgende:
[..]
Herkenbaar, heb dat ook heel vaak. Vol van de stress, niet kunnen ademhalen/ontspannen en spierpijn heb je iets te druk gedaan ofzo? Anyways: ademhalingsoefeningen zijn een strak plan. En een warm bad idd of een douche. Een halfuurtje mediteren per dag?
Heel simpel: 2x per dag 10 minuutjes zitten, ogen open of dicht, en concentreer je op een enkel iets. Dat kan een kaarsje zijn, je ademhaling, of een steentje, of whatever.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:28 schreef minthy het volgende:
[..]
Ontspannen lukt sowieso niet meer tegenwoordig, wat ik ook doe. Die spierpijn komt elke dag opzetten, het maakt geen verschil of ik hysterisch druk of heel rustig aan heb gedaan. Als er spannende dingen in het verschiet liggen (dinsdag stellingen verdedigen, het laatste voor m'n diploma) wordt het heviger.
Dat mediteren wil ik nog eens naar gaan kijken, die tip heb ik vaker gekregen!
Goede instructie!quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:35 schreef Gray het volgende:
[..]
Wanneer je merkt dat je aan het denken slaat, richt je dan opnieuw op je concentratie; stuur je aandacht weer terug naar je 'middelpunt'.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:17 schreef Detroit het volgende:
[..]
Goede instructie!
Een belangrijke toevoeging van mij die ik belangrijk vond is dat je vooral jezelf niet moet afbranden als je gedachten afdwalen. Dit is iets wat je denken doet namelijk, van tijd tot tijd afdwalen.
Iedere keer dat je beseft dat je afgedwaald bent, bied je de kans om te ontdekken hoe het proces precies werkt.
Zeker! Voor herhaling vatbaar.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:19 schreef Detroit het volgende:
Ik vond het gezellig trouwens vanavond, Gray en sitting_elfling..
Yes. Ik vond het ook wel geslaagd. De Elf liep door een grijs Detroitquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:19 schreef Detroit het volgende:
Ik vond het gezellig trouwens vanavond, Gray en sitting_elfling..
Alleen spijt misschien.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:39 schreef sitting_elfling het volgende:
En het vodesel was nog helemaal niet zo'n slecht idee Gray. Nu hopen dat we er vanavond geen last van krijgen
Een beetje zoals in Fight Club... Zwaan kleef aan principe. Depressie & Angst on tour!quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Yes. Ik vond het ook wel geslaagd. De Elf liep door een grijs DetroitVorige keer een meet met z'n 2en, nu een met z'n 3en. Ik voel een trend aankomen
.
Ik ga er m'n best eens op doen, dank jequote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:35 schreef Gray het volgende:
[..]
Heel simpel: 2x per dag 10 minuutjes zitten, ogen open of dicht, en concentreer je op een enkel iets. Dat kan een kaarsje zijn, je ademhaling, of een steentje, of whatever.
Het is niet de bedoeling dat je 10 minuten gaat zitten denken, maar je mag het denken prima toelaten! Wanneer je merkt dat je aan het denken slaat, richt je dan opnieuw op je concentratie; stuur je aandacht weer terug naar je 'middelpunt'.
Bouw het uit wanneer je denkt langer te kunnen, naar 15/20 minuten etc. Na verloop van tijd zal je merken dat je de mindset van tijdens de meditatie meeneemt naar andere momenten van de dag.
Dat is alles!
Ik ben inmiddels thuis, en ja, ik voel het wel. Snap er geen reet van maar dat voedsel qua verteren, het werkt niet helemaal zoals normaal etenquote:
D&A on tourquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 21:52 schreef Detroit het volgende:
[..]
Een beetje zoals in Fight Club... Zwaan kleef aan principe. Depressie & Angst on tour!.
Ik had hetzelfde!quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 22:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels thuis, en ja, ik voel het wel. Snap er geen reet van maar dat voedsel qua verteren, het werkt niet helemaal zoals normaal eten. I don't like 'fast-food' uh-huh
![]()
.
Heh, en dan gaan we je ff goed Freuden...quote:[..]
D&A on tourVolgende keer trekken we hem maar even de avond door
Ik denk dat als beste tip ik maar eens een jaar-verslagje ga uitprinten en dan noteer ik wel even wat ik als belangrijk zie, heb je direct huiswerk
.
meet waar? Heb ik ook ff gemist.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:16 schreef Murmeli het volgende:
Hee ik heb een meet gemist![]()
Tof dat t leuk was!
Hoe moet ik dat interpreteren?quote:Op zondag 25 augustus 2013 21:34 schreef Cue_ het volgende:
Zo het weekend zit er weer op. Ondanks dat ik zo had gezegd me niet meer met mannen bezig te houden, is dat mij natuurlijk weer niet gelukt. En de enige wie daar weer last van heeft, ben ik zelf weer. Schiet niet op zo. Gelukkig woensdag m'n adviesgesprek. Ben zeer benieuwd waar ze mee aan zullen komen.
Yes.quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:29 schreef Gray het volgende:
Was gewoon een vrij spontane meet van Detroit, Sitting_Elfling en mijzelf.
S_E: was het je ex?
Nog net niet wat gray zeiquote:
Waarom zou dat niet kloppen? Je hebt tegenstrijdige gevoelens en ervaringen gehad, en daar is niets mis mee. Je bent een mens, wat betekent dat je mag voelen, hoe gek het ook lijkt.quote:Op zondag 25 augustus 2013 21:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Yes.
Die opmerking van je, toen we binnen zaten pilsje te drinken toen je de foto van mijn ex zag heeft er ook wel in gehakt. Want die gevoelens toen, stonden haaks met de gevoelens van afgelopen nacht.
En dat klopt niet..
Zeker!quote:
Dit is hoe een burn out ontstaat.quote:Op maandag 26 augustus 2013 01:59 schreef minthy het volgende:
Weer een butweekend overleefd, het blijft best een probleem om ze redelijk door te komen. Het verschil met andere weekenden was dat ik heb geprobeerd meer stil te staan bij wat ik voelde en waarom dat was en dat gevoel eens niet te bagatelliseren of weg te wuiven. Raar, want daarmee leg je de focus op je geëtter terwijl ik normaal gesproken probeer daarvandaan te huppelen.
Het wordt niet beter na 1 keerquote:Ik vond het erg lastig eerlijk gezegd, ik kan ook niet zeggen of het er allemaal beter van is geworden. Ik weet dat je bij cognitieve therapie alle 5 de G'tjes moet beschrijven, ik wou zelf eens beginnen bij het herkennen ervan. Vooral gedachten schieten alle kanten op (ook niet zo gek met al dat gepieker).
Dat je onder de indruk bent lijkt me logisch. Je loopt je niet aan te stellen! Het feit dat je dit weekend een thee-kransje met je gevoelens hebt gedaan lijkt mij de juiste ontwikkeling. En wat je zegt over, "raar, want van dat ge-etter wil je juist weglopen en als je over je verleden praat heb je het idee dat je je loopt aan te stellen" zijn toch alleen maar spartelingen? Je beseft dat die gevoelens in je hoofd zitten maar ergens diep rationeel gezien weet je denk ik wel dat het onzin isquote:Verder vanavond een lastig gesprek met broer en zijn vrouw gehad over onze jeugd, ik merk dat ik het enorm lastig vind om erover te praten. Ik begon enorm te bibberen, hakkelen en zweten. M'n schoonzus vroeg zich af waarom m'n broer zich veelal de leuke dingen herinnert en waarom ik me meer de ellende herinner (tevens de aanleiding van m'n problemen). Ik heb nooit geweten dat m'n broer ook zoveel van de ellende heeft meegekregen, veel situaties kon hij zich nog herinneren. Ergens wel fijn, het voelde een beetje als een soort van erkenning, ik heb het in m'n hoofd niet groter gemaakt dan het was. Klinkt misschien vaag maar ik heb altijd het idee dat ik me aanstel oid.
Warrig verhaal, sorry daarvoor. Ik merk dat ik nogal onder de indruk ben van dit alles en dat het me ook best veel doet. En ik kan het even bij niemand anders kwijt, m'n katten luisteren niet![]()
/dagboek
Je verdient een dikke knuffelquote:Op maandag 26 augustus 2013 01:59 schreef minthy het volgende:
Weer een butweekend overleefd, het blijft best een probleem om ze redelijk door te komen. Het verschil met andere weekenden was dat ik heb geprobeerd meer stil te staan bij wat ik voelde en waarom dat was en dat gevoel eens niet te bagatelliseren of weg te wuiven. Raar, want daarmee leg je de focus op je geëtter terwijl ik normaal gesproken probeer daarvandaan te huppelen. Ik vond het erg lastig eerlijk gezegd, ik kan ook niet zeggen of het er allemaal beter van is geworden. Ik weet dat je bij cognitieve therapie alle 5 de G'tjes moet beschrijven, ik wou zelf eens beginnen bij het herkennen ervan. Vooral gedachten schieten alle kanten op (ook niet zo gek met al dat gepieker).
Verder vanavond een lastig gesprek met broer en zijn vrouw gehad over onze jeugd, ik merk dat ik het enorm lastig vind om erover te praten. Ik begon enorm te bibberen, hakkelen en zweten. M'n schoonzus vroeg zich af waarom m'n broer zich veelal de leuke dingen herinnert en waarom ik me meer de ellende herinner (tevens de aanleiding van m'n problemen). Ik heb nooit geweten dat m'n broer ook zoveel van de ellende heeft meegekregen, veel situaties kon hij zich nog herinneren. Ergens wel fijn, het voelde een beetje als een soort van erkenning, ik heb het in m'n hoofd niet groter gemaakt dan het was. Klinkt misschien vaag maar ik heb altijd het idee dat ik me aanstel oid.
Warrig verhaal, sorry daarvoor. Ik merk dat ik nogal onder de indruk ben van dit alles en dat het me ook best veel doet. En ik kan het even bij niemand anders kwijt, m'n katten luisteren niet![]()
/dagboek
Je komt prima leuk over iig.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:41 schreef Murmeli het volgende:
Ben ik leuk?![]()
Of vat ik het nou net weer té positief op?
Trusten lieve mensen!
En cue_ het schijnt niet alleen zo, het ís zo 😄
Ik heb net een lichttherapielamp besteld. Duimen voor een betere winter dan vorig jaar!
Wat moedig en tegelijkertijd spannend dat je nu niet de rug toekeerde aan je gevoelens, maar ze recht aankeek! Persoonlijk denk ik dat dat heel goed voor je is.quote:Op maandag 26 augustus 2013 01:59 schreef minthy het volgende:
Weer een butweekend overleefd, het blijft best een probleem om ze redelijk door te komen. Het verschil met andere weekenden was dat ik heb geprobeerd meer stil te staan bij wat ik voelde en waarom dat was en dat gevoel eens niet te bagatelliseren of weg te wuiven. Raar, want daarmee leg je de focus op je geëtter terwijl ik normaal gesproken probeer daarvandaan te huppelen. Ik vond het erg lastig eerlijk gezegd, ik kan ook niet zeggen of het er allemaal beter van is geworden. Ik weet dat je bij cognitieve therapie alle 5 de G'tjes moet beschrijven, ik wou zelf eens beginnen bij het herkennen ervan. Vooral gedachten schieten alle kanten op (ook niet zo gek met al dat gepieker).
Verder vanavond een lastig gesprek met broer en zijn vrouw gehad over onze jeugd, ik merk dat ik het enorm lastig vind om erover te praten. Ik begon enorm te bibberen, hakkelen en zweten. M'n schoonzus vroeg zich af waarom m'n broer zich veelal de leuke dingen herinnert en waarom ik me meer de ellende herinner (tevens de aanleiding van m'n problemen). Ik heb nooit geweten dat m'n broer ook zoveel van de ellende heeft meegekregen, veel situaties kon hij zich nog herinneren. Ergens wel fijn, het voelde een beetje als een soort van erkenning, ik heb het in m'n hoofd niet groter gemaakt dan het was. Klinkt misschien vaag maar ik heb altijd het idee dat ik me aanstel oid.
/dagboek
Sorry dat ik selectief reageer, maar dat wat jij vertelt herken ik ook wel van wat ik met mijn zus had. Zij herinnerde zich vooral positieve dingen uit onze opvoeding, en ik de negatieve.quote:Op maandag 26 augustus 2013 01:59 schreef minthy het volgende:
Een theekransje, dat beschrijft het wel geweldigquote:Op maandag 26 augustus 2013 10:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit is hoe een burn out ontstaat.Sooner or later wordt je namelijk keihard teruggepakt door je eigen lichaam.
[..]
Het wordt niet beter na 1 keer. Al had ik wel toen ik je bericht las maar 1 gevoel.
Je bent op de goede weg. Dat schreeuwt het mijn inziens wel uit!
[..]
Dat je onder de indruk bent lijkt me logisch. Je loopt je niet aan te stellen! Het feit dat je dit weekend een thee-kransje met je gevoelens hebt gedaan lijkt mij de juiste ontwikkeling. En wat je zegt over, "raar, want van dat ge-etter wil je juist weglopen en als je over je verleden praat heb je het idee dat je je loopt aan te stellen" zijn toch alleen maar spartelingen? Je beseft dat die gevoelens in je hoofd zitten maar ergens diep rationeel gezien weet je denk ik wel dat het onzin is.
Dank je wel, jongquote:
Spannend vooral, moedig zie ikzelf niet zoquote:Op maandag 26 augustus 2013 16:41 schreef Gray het volgende:
[..]
Wat moedig en tegelijkertijd spannend dat je nu niet de rug toekeerde aan je gevoelens, maar ze recht aankeek! Persoonlijk denk ik dat dat heel goed voor je is.![]()
Wat zijn de 5 G'tjes?
Ik vond het vooral vaag, omdat ik dacht dat hij er nooit zoveel van mee had gekregen doordat hij een aantal jaren jonger is. M'n ouders confronteren zal niet gaan, de ene helft ligt onder de grond en de andere helft gaat daarvan spontaan aan de drank. Ik moet het zelf klarenquote:Op maandag 26 augustus 2013 20:40 schreef Detroit het volgende:
[..]
Sorry dat ik selectief reageer, maar dat wat jij vertelt herken ik ook wel van wat ik met mijn zus had. Zij herinnerde zich vooral positieve dingen uit onze opvoeding, en ik de negatieve.
En toch denk ik dat zulke gesprekken met familie, hoe moeilijk je het ook ervaren hebt, er gaandeweg voor zorgen dat je de moed hebt volop de trauma's uit je verleden te lijf te gaan. Bijvoorbeeld door je ouders te confronteren. Want er zit nogal wat als je zo fysiek reageert!
Wel respect dat je het gesprek toch aangegaan bent! Dat dit het begin mag zijn van het uitschakelen van veel van de duivels uit jouw verleden..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |