abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131020299
quote:
10s.gif
Op zondag 8 september 2013 17:26 schreef Woods het volgende:
Zijn we de A340 vergeten :P
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Doet mij erg denken aan de DC-8 van weleer. :s)
  woensdag 11 september 2013 @ 18:24:19 #102
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_131066437
quote:
10s.gif
Op dinsdag 10 september 2013 13:09 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Doet mij erg denken aan de DC-8 van weleer. :s)
Die overigens nog steeds ingezet wordt. Geweldig _O_
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
"Go Ahead, Make My Day !!"
  woensdag 11 september 2013 @ 18:50:54 #103
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_131067225
quote:
0s.gif
Op woensdag 11 september 2013 18:24 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Die overigens nog steeds ingezet wordt. Geweldig _O_
[ afbeelding ]
Ik vind 4 motorige vliegtuigen er altijd geweldig uitzien en wat anders dan de andere met doorgaans 2 motoren, die zijn wat moeilijker uit elkaar te halen.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 11 september 2013 @ 20:04:18 #104
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_131070485
Wat dacht je van 5 motoren? Testkist natuurlijk, maar zo zie je het niet vaak.

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Breaking News! Pratt & Whitney PW1217G Engine Makes First Flight
  woensdag 11 september 2013 @ 20:29:48 #105
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_131071675
quote:
0s.gif
Op woensdag 11 september 2013 20:04 schreef OEM het volgende:
Wat dacht je van 5 motoren? Testkist natuurlijk, maar zo zie je het niet vaak.

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Breaking News! Pratt & Whitney PW1217G Engine Makes First Flight
Lachen zeg :o
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_131076476
Heeft Pratt&Whitney ook een eigen versie van de General Electric GE90 die onder de 777 hangt en doet Rolls Royce ook nog mee?
Wie dit leest is gek
pi_131076753
quote:
99s.gif
Op woensdag 11 september 2013 22:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
Heeft Pratt&Whitney ook een eigen versie van de General Electric GE90 die onder de 777 hangt en doet Rolls Royce ook nog mee?
jep, de 777 heeft een vrij breed scala aan engine options:

quote:
777-200-------------------------------------------------------------------

GE90-77B: 77,000 BET
RR Trent 875: 73,400 BET
RR Trent 877: 76,000 BET
PW4074: 74,400 BET
PW4077: 77,000 BET

777-200ER-----------------------------------------------------------------

GE90-85B: 84,700 BET
GE90-90B: 90,000 BET
GE90-94B: 93,700 BET
RR Trent 884: 83,600 BET
RR Trent 892: 90,000 BET
RR Trent 895: 93,400 BET
PW4084: 84,400 BET
PW4090: 90,000 BET

777-200LR-----------------------------------------------------------------

GE90-110B1: 110,100 BET

777-300-------------------------------------------------------------------

GE90-94B: 93,700 BET
RR Trent 884: 83,600 BET
RR Trent 892: 90,000 BET
RR Trent 895: 93,400 BET
PW4090: 90,000 BET
PW4098: 97,900 BET

777-300ER-----------------------------------------------------------------

GE90-115B: 115,300 BET
pi_131081282
quote:
0s.gif
Op woensdag 11 september 2013 20:04 schreef OEM het volgende:
Wat dacht je van 5 motoren? Testkist natuurlijk, maar zo zie je het niet vaak.

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Breaking News! Pratt & Whitney PW1217G Engine Makes First Flight
Ziet er bizar uit. Maar omdat het apart is = ^O^

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie


Ja, ik kan wel zeggen dat ik toch wel jaloers ben eigenlijk...
  woensdag 11 september 2013 @ 23:53:03 #109
6941 APK
Factual, I think.
pi_131082086
Wat is daar zo bizar aan?
Ik zie gewoon een cockpit :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_131082243
quote:
0s.gif
Op woensdag 11 september 2013 23:53 schreef APK het volgende:
Wat is daar zo bizar aan?
Ik zie gewoon een cockpit :+
Bizar was voor vliegtuig in de video met de motor naast de co-piloot.

De foto's eronder waren samen met de zin eronder.
  donderdag 12 september 2013 @ 22:56:48 #111
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_131112860
Duwt die 5e motor hem niet naar een bepaalde richting op en ook omdat hij voorop het toestel zit? Denk niet dat dat zomaar gaat.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_131114754
quote:
0s.gif
Op donderdag 12 september 2013 22:56 schreef Woods het volgende:
Duwt die 5e motor hem niet naar een bepaalde richting op en ook omdat hij voorop het toestel zit? Denk niet dat dat zomaar gaat.
Er zijn waarschijnlijk een tig redenen waarom hij daar is geplaatst (mij lijkt namelijk het meest logisch om een van de 4 motoren te wisselen voor deze of er gewoon bij te hangen) maar hij is speciaal daar geplaatst zodat die zo min mogelijk invloed had op het toestel.
O.a. de 'vleugel' waaraan hij hangt is zo ontworpen dat deze geen lift geeft.

Bovendien is dit een A320 motor; minder krachtig dan de andere 4 en bovendien zit hij erg dicht op de langsas waardoor het effect zo klein mogelijk blijft.
pi_131116578
quote:
0s.gif
Op zaterdag 7 september 2013 16:27 schreef Iemand91 het volgende:
EDIT: kwam ook weer de allereerste 747 die commercieel vloog (en de 2e 747 ooit gebouwd) tegen. Ik had 'm al eerder in die toestand gezien.
Vloog op 11 april 1969 (!) voor het eerst en kwam in dienst voor Pan Am en werd vernoemd naar diens oprichter Juan T. Trippe. Heeft ook nog wisselend gevlogen tussen Air Zaire, Aeroposta, Aeroposta en is uiteindelijk in Seoul "geland" als restaurant. 't restaurant liep niet en vliegtuig kwam nog verder in verval. Is trouwens ook nog op Google Maps te zien.

Is uiteindelijk op 12 december 2010 volledig ter plaatste gesloopt.

In juli 1969 (testvlucht):
[ afbeelding ]

In 2009 (menu kaart hangt aan de neppe motor die aan de neppe vleugel hangt):
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)71902.jpg]afbeelding[/url] ]

Ik dacht dat de eerste commerciële vlucht met een 747 met de Clipper Victor (N736PA) van Pan Am was. Het was een vervangend toestel omdat het oorspronkelijk geplande toestel technische problemen had. De Clipper Victor werd daarom omgedoopt tot Clipper Young America omdat de persberichten al die naam hadden gebruikt. Althans, dat herinner ik mij van een stuk research over de Clipper Victor voor een schrijfstuk.
pi_131116678
quote:
5s.gif
Op vrijdag 13 september 2013 00:38 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ik dacht dat de eerste commerciële vlucht met een 747 met de Clipper Victor (N736PA) van Pan Am was. Het was een vervangend toestel omdat het oorspronkelijk geplande toestel technische problemen had. De Clipper Victor werd daarom omgedoopt tot Clipper Young America omdat de persberichten al die naam hadden gebruikt. Althans, dat herinner ik mij van een stuk research over de Clipper Victor voor een schrijfstuk.
Ik geloof dat ik het woord 'vloog' moest vervangen met 'gebouwd' inderdaad.
Maar moet nu horizontaal dus kan even niet meer herinneren hoe en wat precies.

Maar oorspronkelijk toestel dat de vlucht zou doen is inderdaad geswitcht met de ander.
pi_131116865
Ik heb het zelf al uitgezocht omdat ik het nu ook exact wilde weten; dat toestel wat jij postte is inderdaad de N747PA en heette oorspronkelijk de Clipper America - pas later de Clipper Juan T. Trippe - dus dat zal wel het toestel geweest zijn waar Pan Am eigenlijk de eerste commerciële vlucht mee had willen doen (vandaar dat de Clipper Victor werd omgedoopt). Als gevolg werd het pas eind 1970 door Pan Am in gebruik genomen. Maar verder weet ik er ook niet zoveel van hoor ;)

Ik weet verder alleen dat de Clipper Victor ook de twijfelachtige eer heeft gehad de eerste 747 te zijn geweest om gekaapt te worden (onder de naam Clipper Young America; als gevolg van alle sensatie hebben ze hem weer Clipper Victor gedoopt), en dat het eigenlijk vooral beroemd is als de tweede partij bij de grootste vliegtuigramp in de geschiedenis, op Tenerife met de Rijn van KLM. Waar ik met name over geschreven had en er vandaar wat vanaf wist :P
  vrijdag 13 september 2013 @ 09:14:19 #116
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_131119682
quote:
0s.gif
Op donderdag 12 september 2013 23:39 schreef Iemand91 het volgende:
Bovendien is dit een A320 motor
Eh nee. Dit is een PW1200G die exclusief onder de Mitsubishi Regional Jet komt. Onder de 320neo komt een PW1100G en die heeft een veel grotere fan diameter (81" vs 56"). Die worden getest door een reguliere motor te vervangen:

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_131125096
quote:
14s.gif
Op vrijdag 13 september 2013 00:53 schreef Dingest het volgende:
Ik heb het zelf al uitgezocht omdat ik het nu ook exact wilde weten; dat toestel wat jij postte is inderdaad de N747PA en heette oorspronkelijk de Clipper America - pas later de Clipper Juan T. Trippe - dus dat zal wel het toestel geweest zijn waar Pan Am eigenlijk de eerste commerciële vlucht mee had willen doen (vandaar dat de Clipper Victor werd omgedoopt). Als gevolg werd het pas eind 1970 door Pan Am in gebruik genomen. Maar verder weet ik er ook niet zoveel van hoor ;)

Ik weet verder alleen dat de Clipper Victor ook de twijfelachtige eer heeft gehad de eerste 747 te zijn geweest om gekaapt te worden (onder de naam Clipper Young America; als gevolg van alle sensatie hebben ze hem weer Clipper Victor gedoopt), en dat het eigenlijk vooral beroemd is als de tweede partij bij de grootste vliegtuigramp in de geschiedenis, op Tenerife met de Rijn van KLM. Waar ik met name over geschreven had en er vandaar wat vanaf wist :P
^O^

Wist ik ook allemaal wel maar blijkbaar is het allemaal een beetje vervaagd.
Staan beide waarschijnlijk wel hierop:
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie


Uit 1969 alweer.

quote:
0s.gif
Op vrijdag 13 september 2013 09:14 schreef OEM het volgende:
Eh nee. Dit is een PW1200G die exclusief onder de Mitsubishi Regional Jet komt. Onder de 320neo komt een PW1100G en die heeft een veel grotere fan diameter (81" vs 56"). Die worden getest door een reguliere motor te vervangen:

[ afbeelding ]
:@ Was in verwarring met een bericht waarin werd gezegd dat die kist nu inderdaad met die PW1100G vliegt (een A320 motor) maar op die foto dus nog niet...

Apart ook zo'n SP, 45 van gebouwd, 27 nog over en 17 nog in gebruik.
Dat laatste niet geheel verwonderlijk in het Midden-Oosten en dergelijke (test)bedrijven.

[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 13-09-2013 13:11:19 ]
pi_131205796
Kijken hoe het weer in Frankrijk is?

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  zondag 15 september 2013 @ 19:31:12 #119
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_131207320
quote:
0s.gif
Op zondag 15 september 2013 18:57 schreef Adrie072 het volgende:
Kijken hoe het weer in Frankrijk is?

[ afbeelding ]
Hickupje? Hier vliegt ie de normale route. Flightradar is sowieso een kansloze bende als je iets wilt naspelen.
pi_131277877
quote:
0s.gif
Op zondag 15 september 2013 19:31 schreef OEM het volgende:

[..]

Hickupje? Hier vliegt ie de normale route. Flightradar is sowieso een kansloze bende als je iets wilt naspelen.
Playback is niet altijd geweldig nee, maar voor de rest is het wel een bazensite!

Over Flightradar gesproken:
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie


Hun informatie wordt op een aantal airports vertoont op schermen, bron: Twitter

En verder is vandaag het hoogst gelegen vliegveld geopend.
quote:
China heeft dinsdag het hoogste vliegveld ter wereld geopend. Op een hoogte van 4400 meter moet het nieuwe vliegveld het afgelegen westen van het land een stimulans geven.

De luchthaven ligt in de autonome regio Tibet en zou de reistijd naar Chengdu, de hoofdstad van de aangrenzende regio Sichuan, verkorten van 2 dagen naar 65 minuten, zo meldt AP.

De Chinese overheid probeert de onrust in de regio te temperen door toerisme en economische ontwikkeling te stimuleren. Eerder werden al meer vliegvelden geplaatst en er werd 3,68 miljard dollar uitgegeven om de hoogste spoorweg ter wereld te bouwen.

De enorme hoogte van het nieuwe vliegveld zorgt voor een aantal unieke omstandigheden. Vliegtuigmotoren hebben bijvoorbeeld minder kracht door de dunnere lucht en daardoor zijn langere startbanen nodig.

Verder moeten reizigers rekening houden met duizeligheid en andere symptomen van hoogteziekte.
Bron: Nu.nl
  dinsdag 17 september 2013 @ 18:41:18 #121
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_131287052
quote:
0s.gif
Op dinsdag 17 september 2013 14:10 schreef Iemand91 het volgende:
Playback is niet altijd geweldig nee, maar voor de rest is het wel een bazensite!
Over het algemeen inderdaad een bazensite, maar het qua playback is soms echt afzien op die site.

In ander nieuws: na de CS100 eerder deze week gaat de 787-9 zometeen voor het eerst de lucht in:
http://www.newairplane.com/787/787-9/
pi_131311195
quote:
0s.gif
Op woensdag 11 september 2013 23:30 schreef Iemand91 het volgende:

Ziet er bizar uit. Maar omdat het apart is = ^O^

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie


Zou die ene telefoon (op de voorgrond) nu echt alleen maar zijn om de stewardessen wat eten en drinken te laten brengen? ;)
pi_131319551
quote:
10s.gif
Op woensdag 18 september 2013 13:01 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Zou die ene telefoon (op de voorgrond) nu echt alleen maar zijn om de stewardessen wat eten en drinken te laten brengen? ;)
De vraag stellen is 'm beantwoorden 8-)

SPOILER2 links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie dit leest is gek
pi_131541033
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie


Mooie foto.Nog in gevlogen en deze vliegtuigmaatschappij was toen het summum van luxe i.c.m. het toestel natuurlijk.
pi_131547055
Eeuwig zonde dat Pan Am niet meer bestaat :N
pi_131551021
Ik heb een vraag: waarom zit er een soort bult onder de staart van sommige 737es?http://upload.wikimedia.o(...)400_Centralwings.JPG
-
  woensdag 25 september 2013 @ 14:55:24 #127
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_131552444
quote:
0s.gif
Op woensdag 25 september 2013 14:13 schreef jesse-010- het volgende:
Ik heb een vraag: waarom zit er een soort bult onder de staart van sommige 737es?http://upload.wikimedia.o(...)400_Centralwings.JPG
Dat is een skid om een tailstrike te voorkomen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  woensdag 25 september 2013 @ 14:57:52 #128
349047 BritchesAndHose
Fine Ladies' Clothing
pi_131552519
quote:
2s.gif
Op woensdag 25 september 2013 14:55 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Dat is een skid om een tailstrike te voorkomen.
Een tail strike voorkom je niet met een tail skid ;)

1. Het detecteert een eventuele tail strike
2. Het biedt (beperkte) bescherming van de romp bij een tail strike

Leesvoer voor de geinteresseerden: een verhaal van Boeing over tail strike prevention.
  woensdag 25 september 2013 @ 15:04:53 #129
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_131552768
quote:
0s.gif
Op woensdag 25 september 2013 14:57 schreef BritchesAndHose het volgende:

[..]
2. Het biedt (beperkte) bescherming van de romp bij een tail strike
Ja goed, dabedoellik ;)
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_131553647
Oke, dankjullie wel. maar waarom hebben niet alle 737 vliegtuigen zo`n tail skid?
-
pi_131553979
quote:
Wittebroodsweken met Etihad voorbij

De liefde tussen Air France KLM en het uit de Arabische Golf afkomstige Etihad is danig bekoeld. De samenwerking dreigt vroegtijdig op de klippen te lopen als Etihad niet bijdraait, melden gezaghebbende bronnen rond het Air France KLM-bestuur in Parijs.

Zij bevestigden gisteravond aan deze krant de groeiende irritatie omdat Etihad tot nu toe meer wil nemen dan geven. „We zijn niet gek. Het toewerken naar een moderne joint venture kan alleen op basis van een gelijk speelveld. Verschillen in waarde moeten eerlijk verrekend worden.”

„Etihad wil te snel profiteren van ons wereldnetwerk. Maar dat doen we niet als wij daar niks voor terug krijgen. We zullen een uitverkoop in Europa aan de Arabieren nooit toestaan. Ook de Europese Commissie zou daar veel alerter op moeten zijn”, klinkt het in Air France KLM-kringen.

De samenwerking met Etihad is belangrijk voor Air France KLM om in te kunnen spelen op de expansie van concurrent Emirates. Dit is een vliegreus van de Verenigde Arabische Emiraten.

Etihad-topman James Hogan wilde gisteren op het FVW-luchtvaartcongres in Keulen niet ingaan op de heikele kwestie. „We zitten pas in de eerste fase van de samenwerking.”

Wel liet Hogan weten in te zijn voor meer strategische investeringen in vliegmaatschappijen. Zo heeft Etihad nu al een belang in Air Berlin (29%).
bron

Etihad wil meer vluchten vanaf Schiphol ofzo?
  woensdag 25 september 2013 @ 16:03:26 #132
349047 BritchesAndHose
Fine Ladies' Clothing
pi_131554948
quote:
0s.gif
Op woensdag 25 september 2013 15:29 schreef jesse-010- het volgende:
Oke, dankjullie wel. maar waarom hebben niet alle 737 vliegtuigen zo`n tail skid?
De 400/800/900 zijn langer dan de andere types, waardoor de kans op een tail strike groter is.
pi_131555260
oke duidelijk, bedankt!
-
pi_131618293
@Mylene

Ik denk dat het meer is: "Europa ligt al een tijdje op zijn gat vanwege de economische crisis,dus weinig geld = het moment om er van te profiteren als Arabische geldmacht en er een slaatje uit te slaan voor onze toekomst."
pi_131635664
Zeg, vraagje
Als je met een B1900D wil landen op TFFJ, hoeveel knopen moet je dan aanhouden als landingsnelheid met wind
090. 05 kts?
(Flaps 30%)
pi_131635888
quote:
0s.gif
Op zaterdag 28 september 2013 00:24 schreef BergGeit95 het volgende:
Zeg, vraagje
Als je met een B1900D wil landen op TFFJ, hoeveel knopen moet je dan aanhouden als landingsnelheid met wind
090. 05 kts?
(Flaps 30%)
100 kias, das makkelijk te onthouden.
Wie dit leest is gek
pi_131635919
quote:
99s.gif
Op zaterdag 28 september 2013 00:33 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

100 kias, das makkelijk te onthouden.
Zelf wel eens approach gedaan op St. Barts?
Ik zit nu te oefenen op de sim, maar het wil maar niet
Maar ik ging dan ook 120 kts kias
pi_131636105
quote:
1s.gif
Op zaterdag 28 september 2013 00:35 schreef BergGeit95 het volgende:

[..]

Zelf wel eens approach gedaan op St. Barts?
Ik zit nu te oefenen op de sim, maar het wil maar niet
Maar ik ging dan ook 120 kts kias
Wat wil maar niet? Wil die niet zakken?
Wie dit leest is gek
pi_131640652
quote:
1s.gif
Op zaterdag 28 september 2013 00:35 schreef BergGeit95 het volgende:

[..]

Zelf wel eens approach gedaan op St. Barts?
Ik zit nu te oefenen op de sim, maar het wil maar niet
Maar ik ging dan ook 120 kts kias
Die 20 knopen is niet de reden dat het niet zou gaan.. Je kan een nadering met 200 knopen doen, wordt alleen wat sneller...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_131658669
200 knopen? zal wel een typefoutje zijn. Rond de 20 knopen boven stall speed ivm onverwachte windvlagen op St barths. Zo heb ik het geleerd. Tijdens de duik op de treshold motor(en) in idle.
pi_131667039
quote:
0s.gif
Op zaterdag 28 september 2013 22:21 schreef niels0 het volgende:
200 knopen? zal wel een typefoutje zijn. Rond de 20 knopen boven stall speed ivm onverwachte windvlagen op St barths. Zo heb ik het geleerd. Tijdens de duik op de treshold motor(en) in idle.
Is geen typfoutje, je kan een nadering doen met elke snelheid. Is normaal gezien niet de bedoeling en op st Barths ook niet slim, maar een hogere snelheid is geen reden dat het fout gaat. Er werd gezegd dat "het niet ging" maar "hij ging dan ook 120 knopen". Dat laatste is geen reden waarom "het niet ging".
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 29 september 2013 @ 16:53:13 #142
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_131677693
Zijn die simulators wat om te doen en welke is het leukst?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_131705296
quote:
0s.gif
Op zondag 29 september 2013 16:53 schreef Woods het volgende:
Zijn die simulators wat om te doen en welke is het leukst?
Wel, FSX en x-plane 10
De laatste heb ik en ben erg tevreden met x-plane
  maandag 30 september 2013 @ 12:35:32 #144
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_131705405
Het wordt tijd voor een opvolger van FSX die in 2006 op de markt is gekomen.
pi_131764963
Zo, wie het goedkoop wil: dit in combinatie met een goedkope ticket naar Boekarest heb je retour naar Dubai voor nog geen €250 (afhankelijk van wat je voor retour NL - Boekarest betaalt).

Tenminste als die €91 Boekarest - Dubai nog te vinden is...
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 23:45:15 #146
6941 APK
Factual, I think.
pi_131765055
quote:
11s.gif
Op dinsdag 1 oktober 2013 23:43 schreef Iemand91 het volgende:
Zo, wie het goedkoop wil: dit in combinatie met een goedkope ticket naar Boekarest heb je retour naar Dubai voor nog geen €250 (afhankelijk van wat je voor retour NL - Boekarest betaalt).
Lijkt mij meer iets voor hiero: TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #28 ;)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_131765103
quote:
7s.gif
Op dinsdag 1 oktober 2013 23:45 schreef APK het volgende:

[..]

Lijkt mij meer iets voor hiero: TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #28 ;)
of TRV / [TRV] Nieuws en aanbiedingen #8

Maar ik post daar nooit :+
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 23:52:07 #148
6941 APK
Factual, I think.
pi_131765342
quote:
0s.gif
Op dinsdag 1 oktober 2013 23:46 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

of TRV / [TRV] Nieuws en aanbiedingen #8

Maar ik post daar nooit :+
Die was idd beter :Y
Beter nu terug naar hoe te landen op Samoa met een Flightsim enzo :P
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_131785820
Of over de vliegende Fyra ~O> . (waar ik toch voor hoop dat de grote problemen binnenkort voorgoed de wereld uit zullen zijn)

quote:
Boeing 787 van LOT strandt met defecte transponder in IJsland

WARSCHAU - Een Boeing 787 Dreamliner van LOT Polish Airlines is zondag tijdens een transatlantische vlucht uitgeweken naar de IJslandse luchthaven Keflavik. De reden van de ongeplande tussenlanding was een defecte transponder. Het Poolse toestel was onderweg van Toronto naar Warschau.

Tot een tussenlanding op IJsland werd besloten omdat Noorwegen het toestel niet in haar luchtruim wilde toelaten met een defecte transponder, zo meldt een woordvoerder van de Poolse luchtvaartmaatschappij. De transponder zorgt ervoor dat het toestel door de luchtverkeersleiding kan worden geïdentificeerd.

Het probleem kon niet onmiddellijk na de landing in Keflavik worden verholpen. LOT stuurde daarom twee kleinere vliegtuigen naar IJsland om de gestrande passagiers op te halen.

Alles technische problemen met Boeing 787's liggen onder een vergrootglas, nadat de wereldwijde Dreamliner-vloot eerder dit jaar vier maanden aan de grond moest blijven vanwege oververhitte accu's. NorwegianAir Shuttle nam dit weekend zelfs een toestel uit de dienstregeling om het door Boeing te laten inespecteren.

Ook nadat het vliegverbod werd opgeheven kwamen er nog diverse technische problemen aan het licht, hoewel dat niet ongewoon is bij een nieuw vliegtuigtype. In de 787 worden bovendien veel nieuwe systemen toegepast.

Eerder deze maand moest LOT twee Dreamliners korte tijd aan de grond houden vanwege twee verdwenen brandstoffilters in de Rolls-Royce motoren van twee toestellen. Alle vijf 787’s van LOT werden daarop geïnspecteerd.
pi_131785902
Kun je het nog wel kinderziekten noemen?
  woensdag 2 oktober 2013 @ 19:22:59 #151
6941 APK
Factual, I think.
pi_131786251
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 oktober 2013 19:12 schreef Mylene het volgende:

Kun je het nog wel kinderziekten noemen?
Een defecte transponder kan volgens mij bij elk toestel voorkomen, dat lijkt mij gewoon pech.
Niet dat ik er verstand van heb :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_131786408
Men moet niet vergeten dat de 787 een vliegtuig is die uit heel veel nieuwe systemen bestaat. Minder hydrauliek, meer elektronica etc. Daarnaast is de 787 vanuit technisch opzicht de eerste écht revolutionair nieuwe kist sinds decennia.
Ja dan vind ik het niet gek dat er wat meer kinderziektes in zitten dan normaal.
Waar ik wel bang voor ben dat gaat komen zijn grote problemen met de composieten structure.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 19:31:52 #153
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_131786560
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 oktober 2013 19:27 schreef blingbling11 het volgende:
Men moet niet vergeten dat de 787 een vliegtuig is die uit heel veel nieuwe systemen bestaat. Minder hydrauliek, meer elektronica etc. Daarnaast is de 787 vanuit technisch opzicht de eerste écht revolutionair nieuwe kist sinds decennia.
Ja dan vind ik het niet gek dat er wat meer kinderziektes in zitten dan normaal.
Waar ik wel bang voor ben dat gaat komen zijn grote problemen met de composieten structure.
In hoeverre is die A350 eigenlijk revolutionair tov de 787?
pi_131787666
De A350 gebruikt net als de 787 'Variable frequency generators' en 'electro-hydraulic/mechanic actuators'.
Maar verder heeft Airbus het met de A350 redelijk op safe gespeeld. Misschien terecht.

De 787 gebruikt elektrische remmen, waar Norwegian op het moment grote problemen mee heeft.
Airbus heeft er bewust voor gekozen om hydraulische remmen te blijven gebruiken.

Daarnaast heeft Airbus een stuk minder composieten gebruikt in de structure, wat ik ook heel begrijpelijk vind.

Maar Boeing heeft gekozen voor bleedless engines, wat Airbus niet heeft gedaan.
Alle systemen die in conventionele types op bleed air werken, werken in de 787 elektrisch.
(alleen de motorinlaat de-icing gebruikt nog bleed air). Dit maakt zo'n kist een stuk simpeler, goedkoper in onderhoud, en ook een stukje efficiënter.
pi_131788154
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten :)

Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden :)
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  woensdag 2 oktober 2013 @ 20:15:11 #156
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_131788333
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten :)

Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden :)
[ link | afbeelding ]
Ziet er spannend uit maar wat kun je er mee?
  woensdag 2 oktober 2013 @ 20:18:30 #157
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_131788473
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 oktober 2013 19:58 schreef blingbling11 het volgende:
Maar Boeing heeft gekozen voor bleedless engines, wat Airbus niet heeft gedaan.
Alle systemen die in conventionele types op bleed air werken, werken in de 787 elektrisch.
(alleen de motorinlaat de-icing gebruikt nog bleed air). Dit maakt zo'n kist een stuk simpeler, goedkoper in onderhoud, en ook een stukje efficiënter.
Hmmm dat er bepaalde onderdelen aangedreven worden door luchtstroom lijkt me toch een stuk stabieler dan onderdelen die electronisch aangedreven worden. Luchtstroom is er altijd als je vliegt en elektronica kan uitvallen.
pi_131788681
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten :)

Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden :)
[ link | afbeelding ]
Heb je zo'n slecht ontvangst in jouw regio? En zelf gekocht of gekregen van Flightradar24?
Wel leuk spul :)

quote:
0s.gif
Op woensdag 2 oktober 2013 20:18 schreef Sunri5e het volgende:


[..]

Hmmm dat er bepaalde onderdelen aangedreven worden door luchtstroom lijkt me toch een stuk stabieler dan onderdelen die electronisch aangedreven worden. Luchtstroom is er altijd als je vliegt en elektronica kan uitvallen.
Bleed air krijg je alleen als je motoren draaien, bleed air kan dus ook uitvallen.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 20:24:33 #159
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_131788741
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 oktober 2013 20:23 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

[..]

Bleed air krijg je alleen als je motoren draaien, bleed air kan dus ook uitvallen.
Is het niet zo dat als de motoren allebei uitvallen (komt sowieso bijna nooit voor) de fan wel door de luchtstroom blijf draaien?
pi_131788966
Ja klopt, maar op een veel lager toerental.
Ik weet eigenlijk niet zeker of de bleedvalves in de compressor open blijven of dicht gaan tijdens een engine failure
pi_131789247
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 oktober 2013 20:15 schreef Sunri5e het volgende:

Ziet er spannend uit maar wat kun je er mee?
Hiermee help je mee data te vergaren welke gebruikt word op Flightradar24. Een ontvanger voor vliegtuigdata.

quote:
0s.gif
Op woensdag 2 oktober 2013 20:23 schreef blingbling11 het volgende:

Heb je zo'n slecht ontvangst in jouw regio? En zelf gekocht of gekregen van Flightradar24?
Wel leuk spul :)

Valt mee denk ik. Maar zit tussen een aantal vliegvelden in, en schijnbaar zit ik op een interessante locatie, heb dus deze spullen van Flightradar24 gekregen.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 20:37:53 #162
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_131789299
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 oktober 2013 20:36 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Hiermee help je mee data te vergaren welke gebruikt word op Flightradar24. Een ontvanger voor vliegtuigdata.

[..]

Valt mee denk ik. Maar zit tussen een aantal vliegvelden in, en schijnbaar zit ik op een interessante locatie, heb dus deze spullen van Flightradar24 gekregen.
Kun je jezelf daar bij ze voor aanmelden?
pi_131789386
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 oktober 2013 20:37 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Kun je jezelf daar bij ze voor aanmelden?
Dat kun je doen idd. Maar is geen garantie dat je spullen krijgt. Je moet alles doorgeven, van precieze locatie, foto's van plaatsing antenne etc. En dan bekijken ze je aanvraag.
pi_131789426
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 oktober 2013 20:29 schreef blingbling11 het volgende:
Ja klopt, maar op een veel lager toerental.
Ik weet eigenlijk niet zeker of de bleedvalves in de compressor open blijven of dicht gaan tijdens een engine failure
Bij 1 engine failure kan de andere motor het bleedsysteem relatief makkelijk op druk houden. Bij het uitvallen van beide motoren loopt de cabine langzaam leeg qua druk.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_131789812
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten :)

Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden :)
[ link | afbeelding ]
Cool. Mag ik vragen welke regio je woont? Nederland is bijvoorbeeld voorzien zie ik.
pi_131790997
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 oktober 2013 20:51 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Cool. Mag ik vragen welke regio je woont? Nederland is bijvoorbeeld voorzien zie ik.
Tilburg, dus nog in NL.
pi_131793079
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 oktober 2013 21:16 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Tilburg, dus nog in NL.
Ah oke. Dacht dat de dekking in 'onze' regio wel goed was, maar misschien dus niet.

Toch wel tof; als er nog wat nieuws over dat spul is melden hè :P
Vindt het wel tof spul namelijk.
pi_131803715
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten :)

Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden :)
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Mooi pakketje. Was je er veel voor kwijt en waar bestelt?
pi_131804245
quote:
6s.gif
Op donderdag 3 oktober 2013 10:49 schreef Iwanius het volgende:
Mooi pakketje. Was je er veel voor kwijt en waar bestelt?
Lees jij überhaupt berichten of plaats je gewoon maar random berichten?
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:03:39 #170
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_131852720
Leuk die shutdown in de US: de afdeling die de N-registratienummers uitgeeft, zijn naar huis gestuurd

Er zijn al een paar splinternieuwe Airbussen weer ingepakt, in afwachting van een N-nummertje. Boeing schijnt gedeeltelijk zelf N-nummertjes te mogen uitgeven. Zie de twitter van Jon Ostrower.
pi_131956952
Nou, FR24 box draait als een tierelier, eindelijk aangemeld en tot tevredenheid van mijn vrouw alles netjes weggewerkt qua kabels O~)
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:15:43 #172
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_131987842
Nu op discovery channel Trump zijn prive 757.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:42:30 #173
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_131989420
quote:
0s.gif
Op dinsdag 8 oktober 2013 22:15 schreef Woods het volgende:
Nu op discovery channel Trump zijn prive 757.
Trump met z'n vierdehands 757. Kom op zeg. De sjeiks lachen hem uit.
pi_131991803
Het is met 22.5 jaar niet de jongste meer nee.
Maar goed, er vliegt nog genoeg (veel) ouder spul rond, en ik zou het niet erg vinden om daar een retourtje in te maken. :P
  woensdag 9 oktober 2013 @ 09:32:58 #175
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_131997026
quote:
0s.gif
Op dinsdag 8 oktober 2013 22:42 schreef OEM het volgende:

[..]

Trump met z'n vierdehands 757. Kom op zeg. De sjeiks lachen hem uit.
Zal wel goedkoop in onderhoud plus kosten zijn dan? Ook zei die dat hij specifiek dit vliegtuig wilde hebben i.c.m. de stille RR motoren. Leuke inkijk wel waaronder het wegen van dat vliegtuig :D
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_131997958
quote:
0s.gif
Op dinsdag 8 oktober 2013 23:33 schreef Iemand91 het volgende:
Het is met 22.5 jaar niet de jongste meer nee.
Maar goed, er vliegt nog genoeg (veel) ouder spul rond, en ik zou het niet erg vinden om daar een retourtje in te maken. :P
Precies, want als je ziet hoe hij het heeft ingericht dan kun je niet zeggen dat hij op de inrichting bespaart heeft.

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Mr. Trump's 757
pi_132004059
quote:
0s.gif
Op woensdag 9 oktober 2013 09:32 schreef Woods het volgende:
Zal wel goedkoop in onderhoud plus kosten zijn dan? Ook zei die dat hij specifiek dit vliegtuig wilde hebben i.c.m. de stille RR motoren.
In theorie is de aanschaf wel lager voor een oudere kist maar onderhoud stijgt juist weer. De 757 is niet meer de meest efficiënte kist in z'n soort en wordt langzamerhand vervangen door nieuwere types (en/of verbouwd naar vracht).
quote:
Leuke inkijk wel waaronder het wegen van dat vliegtuig :D
Dat was wel geinig inderdaad. Voor de rest weinig aan. Hoop geblaat dat die 757 zo ongeveer het beste is wat er rondvliegt, dat Trump een controlfreak is en (zoals altijd bij Discovery) constant gezeur dat iets net niet/net wel op tijd klaar is.
pi_132004322
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten :)

Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden :)
[ link | afbeelding ]
Leuk spul! Waar komt'ie te staan?
Gooi je 'm ook op glidertracking? http://www.glidertracking.com/netwerk-uitbreiden/
  woensdag 9 oktober 2013 @ 15:15:37 #179
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_132006419
quote:
0s.gif
Op woensdag 9 oktober 2013 14:00 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

In theorie is de aanschaf wel lager voor een oudere kist maar onderhoud stijgt juist weer. De 757 is niet meer de meest efficiënte kist in z'n soort en wordt langzamerhand vervangen door nieuwere types (en/of verbouwd naar vracht).

[..]

Dat was wel geinig inderdaad. Voor de rest weinig aan. Hoop geblaat dat die 757 zo ongeveer het beste is wat er rondvliegt, dat Trump een controlfreak is en (zoals altijd bij Discovery) constant gezeur dat iets net niet/net wel op tijd klaar is.
Ja ik vind het ook een beetje over the top om jezelf voor een opening van je golfbaan en een kleine speech met een 757 te laten vervoeren. Buiten dat dit onnodig veel geld kost en het ik het zelf onzin vind moet hij het natuurlijk zelf weten maar een kleine jet voldoet eigenlijk ook, voor de afstanden die hij er mee reist.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_132009408
quote:
0s.gif
Op woensdag 9 oktober 2013 15:15 schreef Woods het volgende:

[..]

Ja ik vind het ook een beetje over the top om jezelf voor een opening van je golfbaan en een kleine speech met een 757 te laten vervoeren. Buiten dat dit onnodig veel geld kost en het ik het zelf onzin vind moet hij het natuurlijk zelf weten maar een kleine jet voldoet eigenlijk ook, voor de afstanden die hij er mee reist.
Voor de meeste mensen voldoet een Smart ook prima als auto, en toch rijden ze in wat groters. En daarnaast is een 757 veel toffer dan een Gulfstream of Learjet B-)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 9 oktober 2013 @ 16:48:49 #181
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_132009561
quote:
6s.gif
Op woensdag 9 oktober 2013 16:44 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Voor de meeste mensen voldoet een Smart ook prima als auto, en toch rijden ze in wat groters. En daarnaast is een 757 veel toffer dan een Gulfstream of Learjet B-)
Ja tuurlijk als je het jezelf kan veroorloven en er ook nog regelmatig mee op en neer kan vliegen waarom niet :P Er zullen ook mensen zijn die een privé 747 bezitten.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_132010083
quote:
0s.gif
Op woensdag 9 oktober 2013 16:48 schreef Woods het volgende:

[..]

Ja tuurlijk als je het jezelf kan veroorloven en er ook nog regelmatig mee op en neer kan vliegen waarom niet :P Er zullen ook mensen zijn die een privé 747 bezitten.
Een Saudi sjeik had een prive A380. Had als in had hem besteld, maar nooit afgeleverd en inmiddels weer verkocht. http://www.bloomberg.com/(...)ddle-east-firms.html
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_132011033
quote:
0s.gif
Op woensdag 9 oktober 2013 15:15 schreef Woods het volgende:
Ja ik vind het ook een beetje over the top om jezelf voor een opening van je golfbaan en een kleine speech met een 757 te laten vervoeren. Buiten dat dit onnodig veel geld kost en het ik het zelf onzin vind moet hij het natuurlijk zelf weten maar een kleine jet voldoet eigenlijk ook, voor de afstanden die hij er mee reist.
Dat bedoelde ik ook niet met die laatste alinea, maar zo'n eigen jet heeft wel z'n voordelen hoor.

Grootste voordeel is vliegen wanneer je wil en even groot voordeel; vergaderruimte in de lucht. Op die manier kun je blijven doorwerken; ook als je een vergadering met 20-30 man hebt. (Zoals Trump ook vertelde).

Je wil alleen niet weten wat zo'n vlucht kost. Voorbeeld: je kunt net zo goed de hele First/Business Class van een Emirates A380 afhuren (dus het hele bovendeck) en dan ben je waarschijnlijk nog steeds goedkoper uit voor dezelfde vlucht.

Maar goed; dan heb je dus niet de genoemde voordelen.

quote:
14s.gif
Op woensdag 9 oktober 2013 17:03 schreef Thetallguy het volgende:
Een Saudi sjeik had een prive A380. Had als in had hem besteld, maar nooit afgeleverd en inmiddels weer verkocht. http://www.bloomberg.com/(...)ddle-east-firms.html
Dan had ik nog steeds een bewezen ontwerp (747) of kleiner ontwerp gekozen. Met zo'n A380 ben je niet zo flexibel als met bijv. een 747 of A350/787 (of 777, A330 enz.)
Maar goed; zulke zaken zijn toch een kwestie van wedstrijdje verpissen voor rijken.
pi_132012301
quote:
14s.gif
Op woensdag 9 oktober 2013 14:08 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Leuk spul! Waar komt'ie te staan?
Gooi je 'm ook op glidertracking? http://www.glidertracking.com/netwerk-uitbreiden/
Staat hier netjes thuis. Zo ver ik weet kan ik hem niet doorschakelen. Zijn standalone ontvangers waar ik iig verders niets mee kan. Maar ik denk dat een zwever met ADS-b wel door zal komen. Zal het weekend eens goed opletten of ik hier op vlb Gilze/Rijen iets kan zien bij de zwevers.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 23:33:25 #185
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_132025933
En die livery van die Trump 757 ook. Hoe goedkoop wil je het hebben. Neem dan een voorbeeld aan The Bandit van Abramovich. Letterlijk een 8-) livery.

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_132030718
quote:
0s.gif
Op woensdag 9 oktober 2013 23:33 schreef OEM het volgende:
En die livery van die Trump 757 ook. Hoe goedkoop wil je het hebben. Neem dan een voorbeeld aan The Bandit van Abramovich. Letterlijk een 8-) livery.

[ afbeelding ]
nooit geweten dat die van hem was, regelmatig op het vliegveld van Nice gezien. Vond 'm in het echt een beetje gedateerd uitzien, beetje te retro...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_132031951
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten :)

Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden :)
[ link | afbeelding ]
Leuk :) Ik wist helemaal niet eens dat dit soort spullen particulier verkocht worden.

Zelf zal ik niet zo snel zoiets kopen, maar ik vind hem wel leuk om af en toe de FlightAware of Flightradar24 app te bekijken als ik verder toch niks te doen heb.
pi_132032926
quote:
0s.gif
Op donderdag 10 oktober 2013 10:32 schreef Leatherface het volgende:
Leuk :) Ik wist helemaal niet eens dat dit soort spullen particulier verkocht worden.

Zelf zal ik niet zo snel zoiets kopen, maar ik vind hem wel leuk om af en toe de FlightAware of Flightradar24 app te bekijken als ik verder toch niks te doen heb.
Hij heeft 'm zelfs gratis gekregen (als ik het goed heb)
Maar dan moest je wel veel regelen:
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 oktober 2013 20:40 schreef Shaggy8675 het volgende:
Dat kun je doen idd. Maar is geen garantie dat je spullen krijgt. Je moet alles doorgeven, van precieze locatie, foto's van plaatsing antenne etc. En dan bekijken ze je aanvraag.
En inderdaad, die beide sites zijn wel briljant. Wie had ooit gedacht dat je een vlucht live kan volgen die aan de andere kant van de wereld in de lucht hangt. :P
Wel jammer dat Flightaware toch wel regelmatig vluchten mist.
pi_132033365
quote:
0s.gif
Op donderdag 10 oktober 2013 10:32 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Leuk :) Ik wist helemaal niet eens dat dit soort spullen particulier verkocht worden.

Zelf zal ik niet zo snel zoiets kopen, maar ik vind hem wel leuk om af en toe de FlightAware of Flightradar24 app te bekijken als ik verder toch niks te doen heb.
Je kunt ook voor een tientje een DVB-T ontvangertje kopen, kun je ook gewoon ADS-B (en meer leuke signalen) mee ontvangen.
pi_132040224
quote:
14s.gif
Op donderdag 10 oktober 2013 11:29 schreef KomtTijd... het volgende:
Je kunt ook voor een tientje een DVB-T ontvangertje kopen, kun je ook gewoon ADS-B (en meer leuke signalen) mee ontvangen.
Inderdaad. Maar als je al Flightradar hebt; waarom zou je dan nog zelf een antenne aan je pc hangen om die data te ontvangen (dus specifiek vliegtuigen volgen).

In other news; PH-KCE maakte afgelopen maandag weer even een korte trip naar London; eerdere vlucht was gecancelled dus was er meer capaciteit nodig. Afgelopen mei ook al een keer; ook dezelfde kist. Toch best bijzonder nog om daar zo'n kist te zien:
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

KLM MD-11 {PH-KCE} 'Audrey Hepburn' at London Heathrow Airport

Daarover gesproken, deze jongen dame (PH-KCK) gaat over 17 dagen alweer met pensioen ;(

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie


[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 10-10-2013 19:05:58 ]
pi_132040403
quote:
0s.gif
Op donderdag 10 oktober 2013 16:08 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar als je al Flightradar hebt; waarom zou je dan nog zelf een antenne aan je pc hangen om die data te ontvangen (dus specifiek vliegtuigen volgen).

In other news; PH-KCE maakte afgelopen maandag weer even een korte trip naar London; eerdere vlucht was gecancelled dus was er meer capaciteit nodig. Afgelopen mei ook al een keer; ook dezelfde kist. Toch best bijzonder nog om daar zo'n kist te zien:
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

KLM MD-11 {PH-KCE} 'Audrey Hepburn' at London Heathrow Airport

Daarover gesproken, deze jongen (PH-KCK) gaat over 17 dagen alweer met pensioen ;(

[ afbeelding ]
Voor betere ontvangst :) Zeker op lage hoogte is de dekking van flightradar e.d. redelijk beroerd.
pi_132043950
quote:
0s.gif
Op donderdag 10 oktober 2013 10:32 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Leuk :) Ik wist helemaal niet eens dat dit soort spullen particulier verkocht worden.

Zelf zal ik niet zo snel zoiets kopen, maar ik vind hem wel leuk om af en toe de FlightAware of Flightradar24 app te bekijken als ik verder toch niks te doen heb.
De ontvangers zijn gewoon vrij te koop. Alleen best prijzig. Maar zoals Iemand9 al melde, ik heb hem gratis gekregen ( een setje als dit kost rond de €600+ als ik me niet vergis ). Het is officieel bruikleen.

Vind het wel leuk. Altijd al bezig geweest met vliegtuigen, contrails etc. Eigenlijk zelden echt spotten aan de baan. Wel in dienst veel met vliegtuigen gedaan toen ik op Gilze/Rijen lag.
Nu een kans gekregen het netwerk uit te breiden in het zuiden des lands. Zover ik het heb begrepen zijn er nu 9 van dit soort vaste FR24 stations in NL geïnstalleerd.

En bijkomend voordeeltje is dat je van FR24 alle Premium zaken gratis ter beschikking hebt nu, ook op telefoon.

Leuk, omdat het kan ;)
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:29:43 #193
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_132072136
quote:
0s.gif
Op donderdag 10 oktober 2013 16:08 schreef Iemand91 het volgende:
Daarover gesproken, deze jongen dame (PH-KCK) gaat over 17 dagen alweer met pensioen ;(
De laatste passagiers DC-10's gaan er ook binnenkort uit. Biman Bangladesh vliegt nog met 2 dc10's.
Begin december gaan die ook verdwijnen.

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:49:11 #194
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132074236
quote:
0s.gif
Op vrijdag 11 oktober 2013 16:29 schreef OEM het volgende:

[..]

De laatste passagiers DC-10's gaan er ook binnenkort uit. Biman Bangladesh vliegt nog met 2 dc10's.
Begin december gaan die ook verdwijnen.

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)84590.jpg]afbeelding[/url] ]
Appart dat de DC10 en MD11 bijna tegelijk van het toneel verdwijnen als zijnde PAX toestel.
pi_132074686
Blijven prachtige rondingen op beide modellen. Erg jammer dat ze verdwijnen. Ik hou wel van dit type toestellen. Net als de 747, blijf ik het mooiste vliegtuig vinden wat er ooit gemaakt is.
pi_132075020
Klein sprankje hoop:
Gelukkig blijft de Klu de komende jaren nog met 3 KDC-10-'s vliegen

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_132085945
quote:
0s.gif
Op vrijdag 11 oktober 2013 16:29 schreef OEM het volgende:
De laatste passagiers DC-10's gaan er ook binnenkort uit. Biman Bangladesh vliegt nog met 2 dc10's.
Begin december gaan die ook verdwijnen.
Wiki zegt van niet; maar het zou me niet verbazen als ze nog in Iran o.i.d. zouden vliegen. Daar vliegen ze nog dagelijks met 707's, 747-100's etc.
Iran is echt het Cuba van vliegtuigen.
quote:
0s.gif
Op vrijdag 11 oktober 2013 18:06 schreef Shaggy8675 het volgende:
Blijven prachtige rondingen op beide modellen. Erg jammer dat ze verdwijnen. Ik hou wel van dit type toestellen. Net als de 747, blijf ik het mooiste vliegtuig vinden wat er ooit gemaakt is.
2nd that.

:9 En de Concorde natuurlijk....en de 707...en de Comet...en de...en de....
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:38:14 #198
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_132088502
Het kan ook andersom: een 747-400F die gloedje nieuw direct naar Pinal Airpark gevlogen is voor storage, heeft na 4,5 jaar weer gevlogen: http://nl.flightaware.com/live/flight/N797BA
pi_132088708
quote:
0s.gif
Op vrijdag 11 oktober 2013 23:38 schreef OEM het volgende:
Het kan ook andersom: een 747-400F die gloedje nieuw direct naar Pinal Airpark gevlogen is voor storage, heeft na 4,5 jaar weer gevlogen: http://nl.flightaware.com/live/flight/N797BA
Er staan ook al een aantal -8 versies in storage. ;)
Markt is gewoon aardig dood op het moment, vracht is ook vrij beroerd.
Maar gelukkig zijn er tekenen van herstel. Die vlucht is misschien een daarvan.

EDIT: zoals:
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie


[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 11-10-2013 23:57:25 ]
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:52:57 #200
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132088961
quote:
0s.gif
Op vrijdag 11 oktober 2013 23:44 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Er staan ook al een aantal -8 versies in storage. ;) Maar hier nog een topic over de N797BA.
Markt is gewoon aardig dood op het moment, vracht is ook vrij beroerd.
Maar gelukkig zijn er tekenen van herstel.
Die 747 in welke vorm dan ook is op dit moment een dood paard. Ik snap niet dat Boeing daar nog een 800 versie van uitgebracht heeft. De vrachtversie heeft nog wel enige toekomst vanwege de cockpit die boven de neus zit maar als PAX versie is hij helemaal niet concurrerend. Boeings eigen 777 en 787 zijn veel economischer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop