abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 september 2013 @ 17:26:06 #76
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_130953869
Zijn we de A340 vergeten :P
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_130955474
Die 600 blijft een beest ~O>
pi_130957697
quote:
10s.gif Op zondag 8 september 2013 17:26 schreef Woods het volgende:
Zijn we de A340 vergeten :P
[ afbeelding ]
Mooi toestel, en inderdaad in -600 variant door z'n vorm echt een sigaar.
De 747-8 is echter sinds kort recordhouder* door met 76.25 meter net 95 centimeter langer te zijn dan de -600.

* Voor huidige commerciele kisten dan, de Antonov 225 is met 84 meter nog een flink stuk langer. En de Hughes H-4 Spruce Goose had/heeft met z'n 97.5 meter nog steeds veruit de grootste wingspan.

Maar de A340 heeft hetzelfde probleem als de 747; mindere efficiënte door o.a. het gebruik van 4 motoren. Ook een handige feature (grootste vliegbereik) heeft hij ook niet meer.
Dat ligt nu bij de 777-200LR al verbroken (17.000km.) en de toekomstige A350-900R zou zelfs de 19.000km. moeten kunnen bereiken.

EDIT: vraag me alleen af of die range bruikbaar is. 19.000km staat gelijk aan non-stop London - Auckland. Nou zijn er nog wel een aantal routes die lang zijn maar ik vraag me alleen of er een markt voor is.
De 2 langste routes (Newark - Singapora @ 15.000km en Los Angeles - Singapore @ 14.000km) zijn routes die andere kisten ook redden en die 2 routes houden eind dit jaar ook op.

[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 08-09-2013 19:59:40 ]
pi_130958261
Gister even voor de gein langs de polderbaan gaan staan. Bleek dat de A380 net zijn landing aan het inzetten was. 8)7 4e keer dit jaar als ik de berichten mocht geloven. Vroeg me al af waarom het zo druk was. :')

Leuk om eens te zien. Gigantisch..

pi_130958297
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 19:46 schreef Janeiros het volgende:
Gister even voor de gein langs de polderbaan gaan staan. Bleek dat de A380 net zijn landing aan het inzetten was. 8)7 4e keer dit jaar als ik de berichten mocht geloven. Vroeg me al af waarom het zo druk was. :')

Leuk om eens te zien. Gigantisch..

[ afbeelding ]
Que? Dat ding komt elke dag :?
pi_130958341
Zoiets dacht ik ook al, dan heb ik vast de verkeerde berichten gelezen haha. Vul mij verder aan zou ik zeggen!
pi_130958396
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 19:47 schreef Piles het volgende:
Que? Dat ding komt elke dag :?
Misschien omdat dit toestel (A6-EDC) gisteren voor de 5e keer op Schiphol kwam. :P

(Als die bron dus klopt die dat zegt :@ )
pi_130958416
Dutch A380 fanclub ‏@a380fanclub 7 september

Fourth visit this year of A380 EDC to Schiphol, last here June 11. She will arrive around 1.55 pm.

Dit bericht las ik. Heb ook de ballen verstand van types en nummertjes haha
pi_130958421
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 19:50 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Misschien omdat dit toestel (A6-EDC) gisteren voor de 5e keer op Schiphol kwam. :P

(Als die bron dus klopt die dat zegt :@ )
Ah, dat zou kunnen, geen idee. Registraties boeien me echt niks :D
pi_130959152
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 19:31 schreef Iemand91 het volgende:

[..]


Maar de A340 heeft hetzelfde probleem als de 747; mindere efficiënte door o.a. het gebruik van 4 motoren. Ook een handige feature (grootste vliegbereik) heeft hij ook niet meer.
Dat ligt nu bij de 777-200LR al verbroken (17.000km.) en de toekomstige A350-900R zou zelfs de 19.000km. moeten kunnen bereiken.

De markt voor 4-motorige vliegtuigen trekt wel weer aan als er 777's etc. boven de Atlantische Oceaan uitval van een motor krijgen. En volgens de wet van Murphy zal dat gaan gebeuren.
Wie dit leest is gek
pi_130959207
quote:
10s.gif Op zondag 8 september 2013 17:26 schreef Woods het volgende:
Zijn we de A340 vergeten :P
[ afbeelding ]
Blijft een enorm tof ding _O_ Jammer dat ie niet populair is.
pi_130959659
quote:
99s.gif Op zondag 8 september 2013 20:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
De markt voor 4-motorige vliegtuigen trekt wel weer aan als er 777's etc. boven de Atlantische Oceaan uitval van een motor krijgen. En volgens de wet van Murphy zal dat gaan gebeuren.
Dan vlieg je vrolijk verder op 1 motor.

Gebeurd zo vaak dat 1 motor wegvalt of uitgeschakeld moet worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 08-09-2013 20:29:33 ]
pi_130959718
quote:
99s.gif Op zondag 8 september 2013 20:08 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

De markt voor 4-motorige vliegtuigen trekt wel weer aan als er 777's etc. boven de Atlantische Oceaan uitval van een motor krijgen. En volgens de wet van Murphy zal dat gaan gebeuren.
En precies om die reden hebben ze ETOPS uitgevonden :)
pi_130960231
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:20 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

En precies om die reden hebben ze ETOPS uitgevonden :)
Mja, aan de andere kant: als het een keer of vaker misgaat wordt ETOPS strenger en moet je opeens toch weer over op 4 motoren. Wie zal het zeggen :P
pi_130960647
Dan is het geen ETOPS meer. (Extended-range Twin-engine Operational Performance Standards)
En voor ETOPS wordt uitgegeven moet een kist eerst over flink wat veiligheidssystemen beschikken,
en een aantal test ondergaan. Dus het zal echt niet snel fout gaan.
pi_130960652
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:19 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dan vlieg je vrolijk verder op 1 motor.

Gebeurd zo vak dat 1 motor wegvalt of uitgeschakeld moet worden.
Maar als er zo vaak 1 motor uitvalt is het slechts een kwestie van tijd totdat er een keer 2 motoren uitvallen.

quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:20 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

En precies om die reden hebben ze ETOPS uitgevonden :)
Op papier zetten dat het mag wil nog niet zeggen dat ook altijd goed gaat.
Als iets fout kan gaan dan zal het ook fout gaan, als je maar genoeg vliegbewegingen maakt.
Wie dit leest is gek
pi_130960747
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:29 schreef Piles het volgende:

[..]

Mja, aan de andere kant: als het een keer of vaker misgaat wordt ETOPS strenger en moet je opeens toch weer over op 4 motoren. Wie zal het zeggen :P
De kans dat beide motoren wegvallen is gewoon erg klein. Doorvliegen met 1 motor kan prima en je hebt meestal wel uitwijkmogelijkheden.

Kijken we bijvoorbeeld naar de grootste motor die er momenteel is (de General Electric GE90); deze heeft al eens 5 1/2 uur in z'n eentje een 777-300ER voorgestuwd. Bovendien kan deze in z'n eentje een 747 in de luchthouden, zelfs met de drag van de 3 andere motoren):



Tuurlijk, dit zijn testvluchten maar toch. Ik weet het niet zeker, maar was de GE90 al niet krachtig genoeg om de 777 in z'n eentje van de grond te krijgen?

Met de betrouwbaarheid van de luchtvaartsector zou ik geen seconde huiveren om in een 2-motorig toestel de oceanen over te gaan.
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:34 schreef blingbling11 het volgende:
Dan is het geen ETOPS meer. (Extended-range Twin-engine Operational Performance Standards)
En voor ETOPS wordt uitgegeven moet een kist eerst over flink wat veiligheidssystemen beschikken,
en een aantal test ondergaan. Dus het zal echt niet snel fout gaan.
Dit dus.

Is een uitvoerig en duur grapje en daarom vliegt Surinam Airlines na hun 747-300 ook met een A340 i.p.v. een efficiëntere 777 of A330.
pi_130962519
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:36 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De kans dat beide motoren wegvallen is gewoon erg klein. Doorvliegen met 1 motor kan prima en je hebt meestal wel uitwijkmogelijkheden.

Op een ETOPS vlucht het je niet meestal, maar altijd een uitwijk mogelijkheid. Zodra je het gebied invliegt waar de ETOPS regels gelden, moet er gechecked zijn of de uitwijkmogelijkheden nog voldoen (weer, open, brandweer, etc).
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 8 september 2013 @ 20:59:39 #94
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_130962610
quote:
99s.gif Op zondag 8 september 2013 20:08 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

De markt voor 4-motorige vliegtuigen trekt wel weer aan als er 777's etc. boven de Atlantische Oceaan uitval van een motor krijgen. En volgens de wet van Murphy zal dat gaan gebeuren.
De wet van de luchtvaarteconomie zegt dat we nooit meer terug gaan naar 4 motoren. Te duur. Die paar kisten die uit de lucht vallen, zullen voor lief genomen worden.

Trouwens: een ETOPS twin is hoogstwaarschijnlijk veiliger dan een quad die niet onderhouden wordt volgens de ETOPS standaarden. ETOPS eist namelijk ook zwaardere eisen aan andere aspecten van een vliegtuig (bv. brandveiligheid).
pi_130962778
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:58 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Op een ETOPS vlucht het je niet meestal, maar altijd een uitwijk mogelijkheid. Zodra je het gebied invliegt waar de ETOPS regels gelden, moet er gechecked zijn of de uitwijkmogelijkheden nog voldoen (weer, open, brandweer, etc).
Zo had ik het inderdaad beter kunnen verwoorden. :P
  zondag 8 september 2013 @ 21:02:27 #96
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_130962860
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:36 schreef Iemand91 het volgende:
Ik weet het niet zeker, maar was de GE90 al niet krachtig genoeg om de 777 in z'n eentje van de grond te krijgen?
Elke twin moet op 1 motor kunnen opstijgen met een bepaalde minimale performance (eigenlijk is het: elke kist moet met 1 engine out kunnen opstijgen)
pi_130963058
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:59 schreef OEM het volgende:

[..]

De wet van de luchtvaarteconomie zegt dat we nooit meer terug gaan naar 4 motoren. Te duur. Die paar kisten die uit de lucht vallen, zullen voor lief genomen worden.

Behalve als er een consumentenstaking komt, dan gelden ineens heel andere economische wetten.

Op een bepaald moment wilde niemand meer in een DC10 vliegen toen ze het euvel hadden dat er een luik uitvloog en de vloer inklapte.

Maar goed, het zal allemaal wel kloppen maar het blijft jammer.
Wie dit leest is gek
  zondag 8 september 2013 @ 21:11:00 #98
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_130963478
quote:
99s.gif Op zondag 8 september 2013 21:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
Behalve als er een consumentenstaking komt, dan gelden ineens heel andere economische wetten.
Die staking is zo over als de consumenten horen hoe duur de tickets dan worden.
quote:
Op een bepaald moment wilde niemand meer in een DC10 vliegen toen ze het euvel hadden dat er een luik uitvloog en de vloer inklapte.
Een enkel type is even wat anders dan de gehele etops-twin markt. Zeg maar dag tegen de hele luchtvaartsector als ETOPS wordt afgeschaft.
pi_130964388
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 21:11 schreef OEM het volgende:

[..]

Die staking is zo over als de consumenten horen hoe duur de tickets dan worden.

Dat lijkt me kras. Nu staan 4 motorigen ook niet aan de grond. En overleven is altijd meer waard dan 100 euro.
Wie dit leest is gek
pi_130965070
quote:
99s.gif Op zondag 8 september 2013 21:22 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat lijkt me kras. Nu staan 4 motorigen ook niet aan de grond. En overleven is altijd meer waard dan 100 euro.
Na 11 september wilde ook niemand meer vliegen.

Nu vliegen we meer dan ooit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')