Die overigens nog steeds ingezet wordt. Geweldigquote:Op dinsdag 10 september 2013 13:09 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Doet mij erg denken aan de DC-8 van weleer.
Ik vind 4 motorige vliegtuigen er altijd geweldig uitzien en wat anders dan de andere met doorgaans 2 motoren, die zijn wat moeilijker uit elkaar te halen.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:24 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Die overigens nog steeds ingezet wordt. Geweldig
[ afbeelding ]
Lachen zegquote:Op woensdag 11 september 2013 20:04 schreef OEM het volgende:
Wat dacht je van 5 motoren? Testkist natuurlijk, maar zo zie je het niet vaak.
jep, de 777 heeft een vrij breed scala aan engine options:quote:Op woensdag 11 september 2013 22:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
Heeft Pratt&Whitney ook een eigen versie van de General Electric GE90 die onder de 777 hangt en doet Rolls Royce ook nog mee?
quote:777-200-------------------------------------------------------------------
GE90-77B: 77,000 BET
RR Trent 875: 73,400 BET
RR Trent 877: 76,000 BET
PW4074: 74,400 BET
PW4077: 77,000 BET
777-200ER-----------------------------------------------------------------
GE90-85B: 84,700 BET
GE90-90B: 90,000 BET
GE90-94B: 93,700 BET
RR Trent 884: 83,600 BET
RR Trent 892: 90,000 BET
RR Trent 895: 93,400 BET
PW4084: 84,400 BET
PW4090: 90,000 BET
777-200LR-----------------------------------------------------------------
GE90-110B1: 110,100 BET
777-300-------------------------------------------------------------------
GE90-94B: 93,700 BET
RR Trent 884: 83,600 BET
RR Trent 892: 90,000 BET
RR Trent 895: 93,400 BET
PW4090: 90,000 BET
PW4098: 97,900 BET
777-300ER-----------------------------------------------------------------
GE90-115B: 115,300 BET
Ziet er bizar uit. Maar omdat het apart is =quote:Op woensdag 11 september 2013 20:04 schreef OEM het volgende:
Wat dacht je van 5 motoren? Testkist natuurlijk, maar zo zie je het niet vaak.
Bizar was voor vliegtuig in de video met de motor naast de co-piloot.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:53 schreef APK het volgende:
Wat is daar zo bizar aan?
Ik zie gewoon een cockpit
Er zijn waarschijnlijk een tig redenen waarom hij daar is geplaatst (mij lijkt namelijk het meest logisch om een van de 4 motoren te wisselen voor deze of er gewoon bij te hangen) maar hij is speciaal daar geplaatst zodat die zo min mogelijk invloed had op het toestel.quote:Op donderdag 12 september 2013 22:56 schreef Woods het volgende:
Duwt die 5e motor hem niet naar een bepaalde richting op en ook omdat hij voorop het toestel zit? Denk niet dat dat zomaar gaat.
Ik dacht dat de eerste commerciële vlucht met een 747 met de Clipper Victor (N736PA) van Pan Am was. Het was een vervangend toestel omdat het oorspronkelijk geplande toestel technische problemen had. De Clipper Victor werd daarom omgedoopt tot Clipper Young America omdat de persberichten al die naam hadden gebruikt. Althans, dat herinner ik mij van een stuk research over de Clipper Victor voor een schrijfstuk.quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:27 schreef Iemand91 het volgende:
EDIT: kwam ook weer de allereerste 747 die commercieel vloog (en de 2e 747 ooit gebouwd) tegen. Ik had 'm al eerder in die toestand gezien.
Vloog op 11 april 1969 (!) voor het eerst en kwam in dienst voor Pan Am en werd vernoemd naar diens oprichter Juan T. Trippe. Heeft ook nog wisselend gevlogen tussen Air Zaire, Aeroposta, Aeroposta en is uiteindelijk in Seoul "geland" als restaurant. 't restaurant liep niet en vliegtuig kwam nog verder in verval. Is trouwens ook nog op Google Maps te zien.
Is uiteindelijk op 12 december 2010 volledig ter plaatste gesloopt.
In juli 1969 (testvlucht):
[ afbeelding ]
In 2009 (menu kaart hangt aan de neppe motor die aan de neppe vleugel hangt):
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)71902.jpg]afbeelding[/url] ]
Ik geloof dat ik het woord 'vloog' moest vervangen met 'gebouwd' inderdaad.quote:Op vrijdag 13 september 2013 00:38 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik dacht dat de eerste commerciële vlucht met een 747 met de Clipper Victor (N736PA) van Pan Am was. Het was een vervangend toestel omdat het oorspronkelijk geplande toestel technische problemen had. De Clipper Victor werd daarom omgedoopt tot Clipper Young America omdat de persberichten al die naam hadden gebruikt. Althans, dat herinner ik mij van een stuk research over de Clipper Victor voor een schrijfstuk.
Eh nee. Dit is een PW1200G die exclusief onder de Mitsubishi Regional Jet komt. Onder de 320neo komt een PW1100G en die heeft een veel grotere fan diameter (81" vs 56"). Die worden getest door een reguliere motor te vervangen:quote:
quote:Op vrijdag 13 september 2013 00:53 schreef Dingest het volgende:
Ik heb het zelf al uitgezocht omdat ik het nu ook exact wilde weten; dat toestel wat jij postte is inderdaad de N747PA en heette oorspronkelijk de Clipper America - pas later de Clipper Juan T. Trippe - dus dat zal wel het toestel geweest zijn waar Pan Am eigenlijk de eerste commerciële vlucht mee had willen doen (vandaar dat de Clipper Victor werd omgedoopt). Als gevolg werd het pas eind 1970 door Pan Am in gebruik genomen. Maar verder weet ik er ook niet zoveel van hoor
Ik weet verder alleen dat de Clipper Victor ook de twijfelachtige eer heeft gehad de eerste 747 te zijn geweest om gekaapt te worden (onder de naam Clipper Young America; als gevolg van alle sensatie hebben ze hem weer Clipper Victor gedoopt), en dat het eigenlijk vooral beroemd is als de tweede partij bij de grootste vliegtuigramp in de geschiedenis, op Tenerife met de Rijn van KLM. Waar ik met name over geschreven had en er vandaar wat vanaf wist
quote:Op vrijdag 13 september 2013 09:14 schreef OEM het volgende:
Eh nee. Dit is een PW1200G die exclusief onder de Mitsubishi Regional Jet komt. Onder de 320neo komt een PW1100G en die heeft een veel grotere fan diameter (81" vs 56"). Die worden getest door een reguliere motor te vervangen:
[ afbeelding ]
Hickupje? Hier vliegt ie de normale route. Flightradar is sowieso een kansloze bende als je iets wilt naspelen.quote:Op zondag 15 september 2013 18:57 schreef Adrie072 het volgende:
Kijken hoe het weer in Frankrijk is?
[ afbeelding ]
Playback is niet altijd geweldig nee, maar voor de rest is het wel een bazensite!quote:Op zondag 15 september 2013 19:31 schreef OEM het volgende:
[..]
Hickupje? Hier vliegt ie de normale route. Flightradar is sowieso een kansloze bende als je iets wilt naspelen.
Bron: Nu.nlquote:China heeft dinsdag het hoogste vliegveld ter wereld geopend. Op een hoogte van 4400 meter moet het nieuwe vliegveld het afgelegen westen van het land een stimulans geven.
De luchthaven ligt in de autonome regio Tibet en zou de reistijd naar Chengdu, de hoofdstad van de aangrenzende regio Sichuan, verkorten van 2 dagen naar 65 minuten, zo meldt AP.
De Chinese overheid probeert de onrust in de regio te temperen door toerisme en economische ontwikkeling te stimuleren. Eerder werden al meer vliegvelden geplaatst en er werd 3,68 miljard dollar uitgegeven om de hoogste spoorweg ter wereld te bouwen.
De enorme hoogte van het nieuwe vliegveld zorgt voor een aantal unieke omstandigheden. Vliegtuigmotoren hebben bijvoorbeeld minder kracht door de dunnere lucht en daardoor zijn langere startbanen nodig.
Verder moeten reizigers rekening houden met duizeligheid en andere symptomen van hoogteziekte.
Over het algemeen inderdaad een bazensite, maar het qua playback is soms echt afzien op die site.quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:10 schreef Iemand91 het volgende:
Playback is niet altijd geweldig nee, maar voor de rest is het wel een bazensite!
Zou die ene telefoon (op de voorgrond) nu echt alleen maar zijn om de stewardessen wat eten en drinken te laten brengen?quote:Op woensdag 11 september 2013 23:30 schreef Iemand91 het volgende:
Ziet er bizar uit. Maar omdat het apart is =![]()
De vraag stellen is 'm beantwoordenquote:Op woensdag 18 september 2013 13:01 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Zou die ene telefoon (op de voorgrond) nu echt alleen maar zijn om de stewardessen wat eten en drinken te laten brengen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie dit leest is gek
Dat is een skid om een tailstrike te voorkomen.quote:Op woensdag 25 september 2013 14:13 schreef jesse-010- het volgende:
Ik heb een vraag: waarom zit er een soort bult onder de staart van sommige 737es?http://upload.wikimedia.o(...)400_Centralwings.JPG
Een tail strike voorkom je niet met een tail skidquote:Op woensdag 25 september 2013 14:55 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Dat is een skid om een tailstrike te voorkomen.
Ja goed, dabedoellikquote:Op woensdag 25 september 2013 14:57 schreef BritchesAndHose het volgende:
[..]
2. Het biedt (beperkte) bescherming van de romp bij een tail strike
bronquote:Wittebroodsweken met Etihad voorbij
De liefde tussen Air France KLM en het uit de Arabische Golf afkomstige Etihad is danig bekoeld. De samenwerking dreigt vroegtijdig op de klippen te lopen als Etihad niet bijdraait, melden gezaghebbende bronnen rond het Air France KLM-bestuur in Parijs.
Zij bevestigden gisteravond aan deze krant de groeiende irritatie omdat Etihad tot nu toe meer wil nemen dan geven. „We zijn niet gek. Het toewerken naar een moderne joint venture kan alleen op basis van een gelijk speelveld. Verschillen in waarde moeten eerlijk verrekend worden.”
„Etihad wil te snel profiteren van ons wereldnetwerk. Maar dat doen we niet als wij daar niks voor terug krijgen. We zullen een uitverkoop in Europa aan de Arabieren nooit toestaan. Ook de Europese Commissie zou daar veel alerter op moeten zijn”, klinkt het in Air France KLM-kringen.
De samenwerking met Etihad is belangrijk voor Air France KLM om in te kunnen spelen op de expansie van concurrent Emirates. Dit is een vliegreus van de Verenigde Arabische Emiraten.
Etihad-topman James Hogan wilde gisteren op het FVW-luchtvaartcongres in Keulen niet ingaan op de heikele kwestie. „We zitten pas in de eerste fase van de samenwerking.”
Wel liet Hogan weten in te zijn voor meer strategische investeringen in vliegmaatschappijen. Zo heeft Etihad nu al een belang in Air Berlin (29%).
De 400/800/900 zijn langer dan de andere types, waardoor de kans op een tail strike groter is.quote:Op woensdag 25 september 2013 15:29 schreef jesse-010- het volgende:
Oke, dankjullie wel. maar waarom hebben niet alle 737 vliegtuigen zo`n tail skid?
100 kias, das makkelijk te onthouden.quote:Op zaterdag 28 september 2013 00:24 schreef BergGeit95 het volgende:
Zeg, vraagje
Als je met een B1900D wil landen op TFFJ, hoeveel knopen moet je dan aanhouden als landingsnelheid met wind
090. 05 kts?
(Flaps 30%)
Zelf wel eens approach gedaan op St. Barts?quote:Op zaterdag 28 september 2013 00:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
100 kias, das makkelijk te onthouden.
Wat wil maar niet? Wil die niet zakken?quote:Op zaterdag 28 september 2013 00:35 schreef BergGeit95 het volgende:
[..]
Zelf wel eens approach gedaan op St. Barts?
Ik zit nu te oefenen op de sim, maar het wil maar niet
Maar ik ging dan ook 120 kts kias
Die 20 knopen is niet de reden dat het niet zou gaan.. Je kan een nadering met 200 knopen doen, wordt alleen wat sneller...quote:Op zaterdag 28 september 2013 00:35 schreef BergGeit95 het volgende:
[..]
Zelf wel eens approach gedaan op St. Barts?
Ik zit nu te oefenen op de sim, maar het wil maar niet
Maar ik ging dan ook 120 kts kias
Is geen typfoutje, je kan een nadering doen met elke snelheid. Is normaal gezien niet de bedoeling en op st Barths ook niet slim, maar een hogere snelheid is geen reden dat het fout gaat. Er werd gezegd dat "het niet ging" maar "hij ging dan ook 120 knopen". Dat laatste is geen reden waarom "het niet ging".quote:Op zaterdag 28 september 2013 22:21 schreef niels0 het volgende:
200 knopen? zal wel een typefoutje zijn. Rond de 20 knopen boven stall speed ivm onverwachte windvlagen op St barths. Zo heb ik het geleerd. Tijdens de duik op de treshold motor(en) in idle.
Wel, FSX en x-plane 10quote:Op zondag 29 september 2013 16:53 schreef Woods het volgende:
Zijn die simulators wat om te doen en welke is het leukst?
Lijkt mij meer iets voor hiero: TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #28quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:43 schreef Iemand91 het volgende:
Zo, wie het goedkoop wil: dit in combinatie met een goedkope ticket naar Boekarest heb je retour naar Dubai voor nog geen ¤250 (afhankelijk van wat je voor retour NL - Boekarest betaalt).
of TRV / [TRV] Nieuws en aanbiedingen #8quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:45 schreef APK het volgende:
[..]
Lijkt mij meer iets voor hiero: TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #28
Die was idd beterquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:46 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
of TRV / [TRV] Nieuws en aanbiedingen #8
Maar ik post daar nooit
quote:Boeing 787 van LOT strandt met defecte transponder in IJsland
WARSCHAU - Een Boeing 787 Dreamliner van LOT Polish Airlines is zondag tijdens een transatlantische vlucht uitgeweken naar de IJslandse luchthaven Keflavik. De reden van de ongeplande tussenlanding was een defecte transponder. Het Poolse toestel was onderweg van Toronto naar Warschau.
Tot een tussenlanding op IJsland werd besloten omdat Noorwegen het toestel niet in haar luchtruim wilde toelaten met een defecte transponder, zo meldt een woordvoerder van de Poolse luchtvaartmaatschappij. De transponder zorgt ervoor dat het toestel door de luchtverkeersleiding kan worden geïdentificeerd.
Het probleem kon niet onmiddellijk na de landing in Keflavik worden verholpen. LOT stuurde daarom twee kleinere vliegtuigen naar IJsland om de gestrande passagiers op te halen.
Alles technische problemen met Boeing 787's liggen onder een vergrootglas, nadat de wereldwijde Dreamliner-vloot eerder dit jaar vier maanden aan de grond moest blijven vanwege oververhitte accu's. NorwegianAir Shuttle nam dit weekend zelfs een toestel uit de dienstregeling om het door Boeing te laten inespecteren.
Ook nadat het vliegverbod werd opgeheven kwamen er nog diverse technische problemen aan het licht, hoewel dat niet ongewoon is bij een nieuw vliegtuigtype. In de 787 worden bovendien veel nieuwe systemen toegepast.
Eerder deze maand moest LOT twee Dreamliners korte tijd aan de grond houden vanwege twee verdwenen brandstoffilters in de Rolls-Royce motoren van twee toestellen. Alle vijf 787’s van LOT werden daarop geïnspecteerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |