abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131020299
quote:
10s.gif Op zondag 8 september 2013 17:26 schreef Woods het volgende:
Zijn we de A340 vergeten :P

Doet mij erg denken aan de DC-8 van weleer. :s)
  woensdag 11 september 2013 @ 18:24:19 #102
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_131066437
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:09 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Doet mij erg denken aan de DC-8 van weleer. :s)
Die overigens nog steeds ingezet wordt. Geweldig _O_
"Go Ahead, Make My Day !!"
  woensdag 11 september 2013 @ 18:50:54 #103
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_131067225
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:24 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Die overigens nog steeds ingezet wordt. Geweldig _O_
[ afbeelding ]
Ik vind 4 motorige vliegtuigen er altijd geweldig uitzien en wat anders dan de andere met doorgaans 2 motoren, die zijn wat moeilijker uit elkaar te halen.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 11 september 2013 @ 20:04:18 #104
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_131070485
Wat dacht je van 5 motoren? Testkist natuurlijk, maar zo zie je het niet vaak.

  woensdag 11 september 2013 @ 20:29:48 #105
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_131071675
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:04 schreef OEM het volgende:
Wat dacht je van 5 motoren? Testkist natuurlijk, maar zo zie je het niet vaak.

Lachen zeg :o
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_131076476
Heeft Pratt&Whitney ook een eigen versie van de General Electric GE90 die onder de 777 hangt en doet Rolls Royce ook nog mee?
Wie dit leest is gek
pi_131076753
quote:
99s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
Heeft Pratt&Whitney ook een eigen versie van de General Electric GE90 die onder de 777 hangt en doet Rolls Royce ook nog mee?
jep, de 777 heeft een vrij breed scala aan engine options:

quote:
777-200-------------------------------------------------------------------

GE90-77B: 77,000 BET
RR Trent 875: 73,400 BET
RR Trent 877: 76,000 BET
PW4074: 74,400 BET
PW4077: 77,000 BET

777-200ER-----------------------------------------------------------------

GE90-85B: 84,700 BET
GE90-90B: 90,000 BET
GE90-94B: 93,700 BET
RR Trent 884: 83,600 BET
RR Trent 892: 90,000 BET
RR Trent 895: 93,400 BET
PW4084: 84,400 BET
PW4090: 90,000 BET

777-200LR-----------------------------------------------------------------

GE90-110B1: 110,100 BET

777-300-------------------------------------------------------------------

GE90-94B: 93,700 BET
RR Trent 884: 83,600 BET
RR Trent 892: 90,000 BET
RR Trent 895: 93,400 BET
PW4090: 90,000 BET
PW4098: 97,900 BET

777-300ER-----------------------------------------------------------------

GE90-115B: 115,300 BET
pi_131081282
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:04 schreef OEM het volgende:
Wat dacht je van 5 motoren? Testkist natuurlijk, maar zo zie je het niet vaak.

Ziet er bizar uit. Maar omdat het apart is = ^O^






Ja, ik kan wel zeggen dat ik toch wel jaloers ben eigenlijk...
  woensdag 11 september 2013 @ 23:53:03 #109
6941 APK
Factual, I think.
pi_131082086
Wat is daar zo bizar aan?
Ik zie gewoon een cockpit :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_131082243
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 23:53 schreef APK het volgende:
Wat is daar zo bizar aan?
Ik zie gewoon een cockpit :+
Bizar was voor vliegtuig in de video met de motor naast de co-piloot.

De foto's eronder waren samen met de zin eronder.
  donderdag 12 september 2013 @ 22:56:48 #111
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_131112860
Duwt die 5e motor hem niet naar een bepaalde richting op en ook omdat hij voorop het toestel zit? Denk niet dat dat zomaar gaat.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_131114754
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 22:56 schreef Woods het volgende:
Duwt die 5e motor hem niet naar een bepaalde richting op en ook omdat hij voorop het toestel zit? Denk niet dat dat zomaar gaat.
Er zijn waarschijnlijk een tig redenen waarom hij daar is geplaatst (mij lijkt namelijk het meest logisch om een van de 4 motoren te wisselen voor deze of er gewoon bij te hangen) maar hij is speciaal daar geplaatst zodat die zo min mogelijk invloed had op het toestel.
O.a. de 'vleugel' waaraan hij hangt is zo ontworpen dat deze geen lift geeft.

Bovendien is dit een A320 motor; minder krachtig dan de andere 4 en bovendien zit hij erg dicht op de langsas waardoor het effect zo klein mogelijk blijft.
pi_131116578
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 16:27 schreef Iemand91 het volgende:
EDIT: kwam ook weer de allereerste 747 die commercieel vloog (en de 2e 747 ooit gebouwd) tegen. Ik had 'm al eerder in die toestand gezien.
Vloog op 11 april 1969 (!) voor het eerst en kwam in dienst voor Pan Am en werd vernoemd naar diens oprichter Juan T. Trippe. Heeft ook nog wisselend gevlogen tussen Air Zaire, Aeroposta, Aeroposta en is uiteindelijk in Seoul "geland" als restaurant. 't restaurant liep niet en vliegtuig kwam nog verder in verval. Is trouwens ook nog op Google Maps te zien.

Is uiteindelijk op 12 december 2010 volledig ter plaatste gesloopt.

In juli 1969 (testvlucht):
[ afbeelding ]

In 2009 (menu kaart hangt aan de neppe motor die aan de neppe vleugel hangt):
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)71902.jpg]afbeelding[/url] ]

Ik dacht dat de eerste commerciėle vlucht met een 747 met de Clipper Victor (N736PA) van Pan Am was. Het was een vervangend toestel omdat het oorspronkelijk geplande toestel technische problemen had. De Clipper Victor werd daarom omgedoopt tot Clipper Young America omdat de persberichten al die naam hadden gebruikt. Althans, dat herinner ik mij van een stuk research over de Clipper Victor voor een schrijfstuk.
pi_131116678
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 september 2013 00:38 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ik dacht dat de eerste commerciėle vlucht met een 747 met de Clipper Victor (N736PA) van Pan Am was. Het was een vervangend toestel omdat het oorspronkelijk geplande toestel technische problemen had. De Clipper Victor werd daarom omgedoopt tot Clipper Young America omdat de persberichten al die naam hadden gebruikt. Althans, dat herinner ik mij van een stuk research over de Clipper Victor voor een schrijfstuk.
Ik geloof dat ik het woord 'vloog' moest vervangen met 'gebouwd' inderdaad.
Maar moet nu horizontaal dus kan even niet meer herinneren hoe en wat precies.

Maar oorspronkelijk toestel dat de vlucht zou doen is inderdaad geswitcht met de ander.
pi_131116865
Ik heb het zelf al uitgezocht omdat ik het nu ook exact wilde weten; dat toestel wat jij postte is inderdaad de N747PA en heette oorspronkelijk de Clipper America - pas later de Clipper Juan T. Trippe - dus dat zal wel het toestel geweest zijn waar Pan Am eigenlijk de eerste commerciėle vlucht mee had willen doen (vandaar dat de Clipper Victor werd omgedoopt). Als gevolg werd het pas eind 1970 door Pan Am in gebruik genomen. Maar verder weet ik er ook niet zoveel van hoor ;)

Ik weet verder alleen dat de Clipper Victor ook de twijfelachtige eer heeft gehad de eerste 747 te zijn geweest om gekaapt te worden (onder de naam Clipper Young America; als gevolg van alle sensatie hebben ze hem weer Clipper Victor gedoopt), en dat het eigenlijk vooral beroemd is als de tweede partij bij de grootste vliegtuigramp in de geschiedenis, op Tenerife met de Rijn van KLM. Waar ik met name over geschreven had en er vandaar wat vanaf wist :P
  vrijdag 13 september 2013 @ 09:14:19 #116
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_131119682
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 23:39 schreef Iemand91 het volgende:
Bovendien is dit een A320 motor
Eh nee. Dit is een PW1200G die exclusief onder de Mitsubishi Regional Jet komt. Onder de 320neo komt een PW1100G en die heeft een veel grotere fan diameter (81" vs 56"). Die worden getest door een reguliere motor te vervangen:

pi_131125096
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 00:53 schreef Dingest het volgende:
Ik heb het zelf al uitgezocht omdat ik het nu ook exact wilde weten; dat toestel wat jij postte is inderdaad de N747PA en heette oorspronkelijk de Clipper America - pas later de Clipper Juan T. Trippe - dus dat zal wel het toestel geweest zijn waar Pan Am eigenlijk de eerste commerciėle vlucht mee had willen doen (vandaar dat de Clipper Victor werd omgedoopt). Als gevolg werd het pas eind 1970 door Pan Am in gebruik genomen. Maar verder weet ik er ook niet zoveel van hoor ;)

Ik weet verder alleen dat de Clipper Victor ook de twijfelachtige eer heeft gehad de eerste 747 te zijn geweest om gekaapt te worden (onder de naam Clipper Young America; als gevolg van alle sensatie hebben ze hem weer Clipper Victor gedoopt), en dat het eigenlijk vooral beroemd is als de tweede partij bij de grootste vliegtuigramp in de geschiedenis, op Tenerife met de Rijn van KLM. Waar ik met name over geschreven had en er vandaar wat vanaf wist :P
^O^

Wist ik ook allemaal wel maar blijkbaar is het allemaal een beetje vervaagd.
Staan beide waarschijnlijk wel hierop:



Uit 1969 alweer.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 09:14 schreef OEM het volgende:
Eh nee. Dit is een PW1200G die exclusief onder de Mitsubishi Regional Jet komt. Onder de 320neo komt een PW1100G en die heeft een veel grotere fan diameter (81" vs 56"). Die worden getest door een reguliere motor te vervangen:

[ afbeelding ]
:@ Was in verwarring met een bericht waarin werd gezegd dat die kist nu inderdaad met die PW1100G vliegt (een A320 motor) maar op die foto dus nog niet...

Apart ook zo'n SP, 45 van gebouwd, 27 nog over en 17 nog in gebruik.
Dat laatste niet geheel verwonderlijk in het Midden-Oosten en dergelijke (test)bedrijven.

[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 13-09-2013 13:11:19 ]
pi_131205796
Kijken hoe het weer in Frankrijk is?

  zondag 15 september 2013 @ 19:31:12 #119
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_131207320
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 18:57 schreef Adrie072 het volgende:
Kijken hoe het weer in Frankrijk is?

[ afbeelding ]
Hickupje? Hier vliegt ie de normale route. Flightradar is sowieso een kansloze bende als je iets wilt naspelen.
pi_131277877
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 19:31 schreef OEM het volgende:

[..]

Hickupje? Hier vliegt ie de normale route. Flightradar is sowieso een kansloze bende als je iets wilt naspelen.
Playback is niet altijd geweldig nee, maar voor de rest is het wel een bazensite!

Over Flightradar gesproken:


Hun informatie wordt op een aantal airports vertoont op schermen, bron: Twitter

En verder is vandaag het hoogst gelegen vliegveld geopend.
quote:
China heeft dinsdag het hoogste vliegveld ter wereld geopend. Op een hoogte van 4400 meter moet het nieuwe vliegveld het afgelegen westen van het land een stimulans geven.

De luchthaven ligt in de autonome regio Tibet en zou de reistijd naar Chengdu, de hoofdstad van de aangrenzende regio Sichuan, verkorten van 2 dagen naar 65 minuten, zo meldt AP.

De Chinese overheid probeert de onrust in de regio te temperen door toerisme en economische ontwikkeling te stimuleren. Eerder werden al meer vliegvelden geplaatst en er werd 3,68 miljard dollar uitgegeven om de hoogste spoorweg ter wereld te bouwen.

De enorme hoogte van het nieuwe vliegveld zorgt voor een aantal unieke omstandigheden. Vliegtuigmotoren hebben bijvoorbeeld minder kracht door de dunnere lucht en daardoor zijn langere startbanen nodig.

Verder moeten reizigers rekening houden met duizeligheid en andere symptomen van hoogteziekte.
Bron: Nu.nl
  dinsdag 17 september 2013 @ 18:41:18 #121
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_131287052
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:10 schreef Iemand91 het volgende:
Playback is niet altijd geweldig nee, maar voor de rest is het wel een bazensite!
Over het algemeen inderdaad een bazensite, maar het qua playback is soms echt afzien op die site.

In ander nieuws: na de CS100 eerder deze week gaat de 787-9 zometeen voor het eerst de lucht in:
http://www.newairplane.com/787/787-9/
pi_131311195
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 23:30 schreef Iemand91 het volgende:

Ziet er bizar uit. Maar omdat het apart is = ^O^



Zou die ene telefoon (op de voorgrond) nu echt alleen maar zijn om de stewardessen wat eten en drinken te laten brengen? ;)
pi_131319551
quote:
10s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:01 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Zou die ene telefoon (op de voorgrond) nu echt alleen maar zijn om de stewardessen wat eten en drinken te laten brengen? ;)
De vraag stellen is 'm beantwoorden 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie dit leest is gek
pi_131541033


Mooie foto.Nog in gevlogen en deze vliegtuigmaatschappij was toen het summum van luxe i.c.m. het toestel natuurlijk.
pi_131547055
Eeuwig zonde dat Pan Am niet meer bestaat :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')