abonnement Unibet Coolblue
pi_131551021
Ik heb een vraag: waarom zit er een soort bult onder de staart van sommige 737es?http://upload.wikimedia.o(...)400_Centralwings.JPG
-
  woensdag 25 september 2013 @ 14:55:24 #127
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_131552444
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:13 schreef jesse-010- het volgende:
Ik heb een vraag: waarom zit er een soort bult onder de staart van sommige 737es?http://upload.wikimedia.o(...)400_Centralwings.JPG
Dat is een skid om een tailstrike te voorkomen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  woensdag 25 september 2013 @ 14:57:52 #128
349047 BritchesAndHose
Fine Ladies' Clothing
pi_131552519
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:55 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Dat is een skid om een tailstrike te voorkomen.
Een tail strike voorkom je niet met een tail skid ;)

1. Het detecteert een eventuele tail strike
2. Het biedt (beperkte) bescherming van de romp bij een tail strike

Leesvoer voor de geinteresseerden: een verhaal van Boeing over tail strike prevention.
  woensdag 25 september 2013 @ 15:04:53 #129
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_131552768
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:57 schreef BritchesAndHose het volgende:

[..]
2. Het biedt (beperkte) bescherming van de romp bij een tail strike
Ja goed, dabedoellik ;)
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_131553647
Oke, dankjullie wel. maar waarom hebben niet alle 737 vliegtuigen zo`n tail skid?
-
pi_131553979
quote:
Wittebroodsweken met Etihad voorbij

De liefde tussen Air France KLM en het uit de Arabische Golf afkomstige Etihad is danig bekoeld. De samenwerking dreigt vroegtijdig op de klippen te lopen als Etihad niet bijdraait, melden gezaghebbende bronnen rond het Air France KLM-bestuur in Parijs.

Zij bevestigden gisteravond aan deze krant de groeiende irritatie omdat Etihad tot nu toe meer wil nemen dan geven. „We zijn niet gek. Het toewerken naar een moderne joint venture kan alleen op basis van een gelijk speelveld. Verschillen in waarde moeten eerlijk verrekend worden.”

„Etihad wil te snel profiteren van ons wereldnetwerk. Maar dat doen we niet als wij daar niks voor terug krijgen. We zullen een uitverkoop in Europa aan de Arabieren nooit toestaan. Ook de Europese Commissie zou daar veel alerter op moeten zijn”, klinkt het in Air France KLM-kringen.

De samenwerking met Etihad is belangrijk voor Air France KLM om in te kunnen spelen op de expansie van concurrent Emirates. Dit is een vliegreus van de Verenigde Arabische Emiraten.

Etihad-topman James Hogan wilde gisteren op het FVW-luchtvaartcongres in Keulen niet ingaan op de heikele kwestie. „We zitten pas in de eerste fase van de samenwerking.”

Wel liet Hogan weten in te zijn voor meer strategische investeringen in vliegmaatschappijen. Zo heeft Etihad nu al een belang in Air Berlin (29%).
bron

Etihad wil meer vluchten vanaf Schiphol ofzo?
  woensdag 25 september 2013 @ 16:03:26 #132
349047 BritchesAndHose
Fine Ladies' Clothing
pi_131554948
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:29 schreef jesse-010- het volgende:
Oke, dankjullie wel. maar waarom hebben niet alle 737 vliegtuigen zo`n tail skid?
De 400/800/900 zijn langer dan de andere types, waardoor de kans op een tail strike groter is.
pi_131555260
oke duidelijk, bedankt!
-
pi_131618293
@Mylene

Ik denk dat het meer is: "Europa ligt al een tijdje op zijn gat vanwege de economische crisis,dus weinig geld = het moment om er van te profiteren als Arabische geldmacht en er een slaatje uit te slaan voor onze toekomst."
pi_131635664
Zeg, vraagje
Als je met een B1900D wil landen op TFFJ, hoeveel knopen moet je dan aanhouden als landingsnelheid met wind
090. 05 kts?
(Flaps 30%)
pi_131635888
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 00:24 schreef BergGeit95 het volgende:
Zeg, vraagje
Als je met een B1900D wil landen op TFFJ, hoeveel knopen moet je dan aanhouden als landingsnelheid met wind
090. 05 kts?
(Flaps 30%)
100 kias, das makkelijk te onthouden.
Wie dit leest is gek
pi_131635919
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 september 2013 00:33 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

100 kias, das makkelijk te onthouden.
Zelf wel eens approach gedaan op St. Barts?
Ik zit nu te oefenen op de sim, maar het wil maar niet
Maar ik ging dan ook 120 kts kias
pi_131636105
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 00:35 schreef BergGeit95 het volgende:

[..]

Zelf wel eens approach gedaan op St. Barts?
Ik zit nu te oefenen op de sim, maar het wil maar niet
Maar ik ging dan ook 120 kts kias
Wat wil maar niet? Wil die niet zakken?
Wie dit leest is gek
pi_131640652
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 00:35 schreef BergGeit95 het volgende:

[..]

Zelf wel eens approach gedaan op St. Barts?
Ik zit nu te oefenen op de sim, maar het wil maar niet
Maar ik ging dan ook 120 kts kias
Die 20 knopen is niet de reden dat het niet zou gaan.. Je kan een nadering met 200 knopen doen, wordt alleen wat sneller...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_131658669
200 knopen? zal wel een typefoutje zijn. Rond de 20 knopen boven stall speed ivm onverwachte windvlagen op St barths. Zo heb ik het geleerd. Tijdens de duik op de treshold motor(en) in idle.
pi_131667039
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 22:21 schreef niels0 het volgende:
200 knopen? zal wel een typefoutje zijn. Rond de 20 knopen boven stall speed ivm onverwachte windvlagen op St barths. Zo heb ik het geleerd. Tijdens de duik op de treshold motor(en) in idle.
Is geen typfoutje, je kan een nadering doen met elke snelheid. Is normaal gezien niet de bedoeling en op st Barths ook niet slim, maar een hogere snelheid is geen reden dat het fout gaat. Er werd gezegd dat "het niet ging" maar "hij ging dan ook 120 knopen". Dat laatste is geen reden waarom "het niet ging".
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 29 september 2013 @ 16:53:13 #142
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_131677693
Zijn die simulators wat om te doen en welke is het leukst?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_131705296
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 16:53 schreef Woods het volgende:
Zijn die simulators wat om te doen en welke is het leukst?
Wel, FSX en x-plane 10
De laatste heb ik en ben erg tevreden met x-plane
  maandag 30 september 2013 @ 12:35:32 #144
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_131705405
Het wordt tijd voor een opvolger van FSX die in 2006 op de markt is gekomen.
pi_131764963
Zo, wie het goedkoop wil: dit in combinatie met een goedkope ticket naar Boekarest heb je retour naar Dubai voor nog geen ¤250 (afhankelijk van wat je voor retour NL - Boekarest betaalt).

Tenminste als die ¤91 Boekarest - Dubai nog te vinden is...
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 23:45:15 #146
6941 APK
Factual, I think.
pi_131765055
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 23:43 schreef Iemand91 het volgende:
Zo, wie het goedkoop wil: dit in combinatie met een goedkope ticket naar Boekarest heb je retour naar Dubai voor nog geen ¤250 (afhankelijk van wat je voor retour NL - Boekarest betaalt).
Lijkt mij meer iets voor hiero: TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #28 ;)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 23:52:07 #148
6941 APK
Factual, I think.
pi_131765342
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 23:46 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

of TRV / [TRV] Nieuws en aanbiedingen #8

Maar ik post daar nooit :+
Die was idd beter :Y
Beter nu terug naar hoe te landen op Samoa met een Flightsim enzo :P
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_131785820
Of over de vliegende Fyra ~O> . (waar ik toch voor hoop dat de grote problemen binnenkort voorgoed de wereld uit zullen zijn)

quote:
Boeing 787 van LOT strandt met defecte transponder in IJsland

WARSCHAU - Een Boeing 787 Dreamliner van LOT Polish Airlines is zondag tijdens een transatlantische vlucht uitgeweken naar de IJslandse luchthaven Keflavik. De reden van de ongeplande tussenlanding was een defecte transponder. Het Poolse toestel was onderweg van Toronto naar Warschau.

Tot een tussenlanding op IJsland werd besloten omdat Noorwegen het toestel niet in haar luchtruim wilde toelaten met een defecte transponder, zo meldt een woordvoerder van de Poolse luchtvaartmaatschappij. De transponder zorgt ervoor dat het toestel door de luchtverkeersleiding kan worden geïdentificeerd.

Het probleem kon niet onmiddellijk na de landing in Keflavik worden verholpen. LOT stuurde daarom twee kleinere vliegtuigen naar IJsland om de gestrande passagiers op te halen.

Alles technische problemen met Boeing 787's liggen onder een vergrootglas, nadat de wereldwijde Dreamliner-vloot eerder dit jaar vier maanden aan de grond moest blijven vanwege oververhitte accu's. NorwegianAir Shuttle nam dit weekend zelfs een toestel uit de dienstregeling om het door Boeing te laten inespecteren.

Ook nadat het vliegverbod werd opgeheven kwamen er nog diverse technische problemen aan het licht, hoewel dat niet ongewoon is bij een nieuw vliegtuigtype. In de 787 worden bovendien veel nieuwe systemen toegepast.

Eerder deze maand moest LOT twee Dreamliners korte tijd aan de grond houden vanwege twee verdwenen brandstoffilters in de Rolls-Royce motoren van twee toestellen. Alle vijf 787’s van LOT werden daarop geïnspecteerd.
pi_131785902
Kun je het nog wel kinderziekten noemen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')