Dat is een skid om een tailstrike te voorkomen.quote:Op woensdag 25 september 2013 14:13 schreef jesse-010- het volgende:
Ik heb een vraag: waarom zit er een soort bult onder de staart van sommige 737es?http://upload.wikimedia.o(...)400_Centralwings.JPG
Een tail strike voorkom je niet met een tail skidquote:Op woensdag 25 september 2013 14:55 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Dat is een skid om een tailstrike te voorkomen.
Ja goed, dabedoellikquote:Op woensdag 25 september 2013 14:57 schreef BritchesAndHose het volgende:
[..]
2. Het biedt (beperkte) bescherming van de romp bij een tail strike
bronquote:Wittebroodsweken met Etihad voorbij
De liefde tussen Air France KLM en het uit de Arabische Golf afkomstige Etihad is danig bekoeld. De samenwerking dreigt vroegtijdig op de klippen te lopen als Etihad niet bijdraait, melden gezaghebbende bronnen rond het Air France KLM-bestuur in Parijs.
Zij bevestigden gisteravond aan deze krant de groeiende irritatie omdat Etihad tot nu toe meer wil nemen dan geven. „We zijn niet gek. Het toewerken naar een moderne joint venture kan alleen op basis van een gelijk speelveld. Verschillen in waarde moeten eerlijk verrekend worden.”
„Etihad wil te snel profiteren van ons wereldnetwerk. Maar dat doen we niet als wij daar niks voor terug krijgen. We zullen een uitverkoop in Europa aan de Arabieren nooit toestaan. Ook de Europese Commissie zou daar veel alerter op moeten zijn”, klinkt het in Air France KLM-kringen.
De samenwerking met Etihad is belangrijk voor Air France KLM om in te kunnen spelen op de expansie van concurrent Emirates. Dit is een vliegreus van de Verenigde Arabische Emiraten.
Etihad-topman James Hogan wilde gisteren op het FVW-luchtvaartcongres in Keulen niet ingaan op de heikele kwestie. „We zitten pas in de eerste fase van de samenwerking.”
Wel liet Hogan weten in te zijn voor meer strategische investeringen in vliegmaatschappijen. Zo heeft Etihad nu al een belang in Air Berlin (29%).
De 400/800/900 zijn langer dan de andere types, waardoor de kans op een tail strike groter is.quote:Op woensdag 25 september 2013 15:29 schreef jesse-010- het volgende:
Oke, dankjullie wel. maar waarom hebben niet alle 737 vliegtuigen zo`n tail skid?
100 kias, das makkelijk te onthouden.quote:Op zaterdag 28 september 2013 00:24 schreef BergGeit95 het volgende:
Zeg, vraagje
Als je met een B1900D wil landen op TFFJ, hoeveel knopen moet je dan aanhouden als landingsnelheid met wind
090. 05 kts?
(Flaps 30%)
Zelf wel eens approach gedaan op St. Barts?quote:Op zaterdag 28 september 2013 00:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
100 kias, das makkelijk te onthouden.
Wat wil maar niet? Wil die niet zakken?quote:Op zaterdag 28 september 2013 00:35 schreef BergGeit95 het volgende:
[..]
Zelf wel eens approach gedaan op St. Barts?
Ik zit nu te oefenen op de sim, maar het wil maar niet
Maar ik ging dan ook 120 kts kias
Die 20 knopen is niet de reden dat het niet zou gaan.. Je kan een nadering met 200 knopen doen, wordt alleen wat sneller...quote:Op zaterdag 28 september 2013 00:35 schreef BergGeit95 het volgende:
[..]
Zelf wel eens approach gedaan op St. Barts?
Ik zit nu te oefenen op de sim, maar het wil maar niet
Maar ik ging dan ook 120 kts kias
Is geen typfoutje, je kan een nadering doen met elke snelheid. Is normaal gezien niet de bedoeling en op st Barths ook niet slim, maar een hogere snelheid is geen reden dat het fout gaat. Er werd gezegd dat "het niet ging" maar "hij ging dan ook 120 knopen". Dat laatste is geen reden waarom "het niet ging".quote:Op zaterdag 28 september 2013 22:21 schreef niels0 het volgende:
200 knopen? zal wel een typefoutje zijn. Rond de 20 knopen boven stall speed ivm onverwachte windvlagen op St barths. Zo heb ik het geleerd. Tijdens de duik op de treshold motor(en) in idle.
Wel, FSX en x-plane 10quote:Op zondag 29 september 2013 16:53 schreef Woods het volgende:
Zijn die simulators wat om te doen en welke is het leukst?
Lijkt mij meer iets voor hiero: TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #28quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:43 schreef Iemand91 het volgende:
Zo, wie het goedkoop wil: dit in combinatie met een goedkope ticket naar Boekarest heb je retour naar Dubai voor nog geen ¤250 (afhankelijk van wat je voor retour NL - Boekarest betaalt).
of TRV / [TRV] Nieuws en aanbiedingen #8quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:45 schreef APK het volgende:
[..]
Lijkt mij meer iets voor hiero: TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #28
Die was idd beterquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:46 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
of TRV / [TRV] Nieuws en aanbiedingen #8
Maar ik post daar nooit
quote:Boeing 787 van LOT strandt met defecte transponder in IJsland
WARSCHAU - Een Boeing 787 Dreamliner van LOT Polish Airlines is zondag tijdens een transatlantische vlucht uitgeweken naar de IJslandse luchthaven Keflavik. De reden van de ongeplande tussenlanding was een defecte transponder. Het Poolse toestel was onderweg van Toronto naar Warschau.
Tot een tussenlanding op IJsland werd besloten omdat Noorwegen het toestel niet in haar luchtruim wilde toelaten met een defecte transponder, zo meldt een woordvoerder van de Poolse luchtvaartmaatschappij. De transponder zorgt ervoor dat het toestel door de luchtverkeersleiding kan worden geïdentificeerd.
Het probleem kon niet onmiddellijk na de landing in Keflavik worden verholpen. LOT stuurde daarom twee kleinere vliegtuigen naar IJsland om de gestrande passagiers op te halen.
Alles technische problemen met Boeing 787's liggen onder een vergrootglas, nadat de wereldwijde Dreamliner-vloot eerder dit jaar vier maanden aan de grond moest blijven vanwege oververhitte accu's. NorwegianAir Shuttle nam dit weekend zelfs een toestel uit de dienstregeling om het door Boeing te laten inespecteren.
Ook nadat het vliegverbod werd opgeheven kwamen er nog diverse technische problemen aan het licht, hoewel dat niet ongewoon is bij een nieuw vliegtuigtype. In de 787 worden bovendien veel nieuwe systemen toegepast.
Eerder deze maand moest LOT twee Dreamliners korte tijd aan de grond houden vanwege twee verdwenen brandstoffilters in de Rolls-Royce motoren van twee toestellen. Alle vijf 787’s van LOT werden daarop geïnspecteerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |