Een defecte transponder kan volgens mij bij elk toestel voorkomen, dat lijkt mij gewoon pech.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:12 schreef Mylene het volgende:
Kun je het nog wel kinderziekten noemen?
In hoeverre is die A350 eigenlijk revolutionair tov de 787?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:27 schreef blingbling11 het volgende:
Men moet niet vergeten dat de 787 een vliegtuig is die uit heel veel nieuwe systemen bestaat. Minder hydrauliek, meer elektronica etc. Daarnaast is de 787 vanuit technisch opzicht de eerste écht revolutionair nieuwe kist sinds decennia.
Ja dan vind ik het niet gek dat er wat meer kinderziektes in zitten dan normaal.
Waar ik wel bang voor ben dat gaat komen zijn grote problemen met de composieten structure.
Ziet er spannend uit maar wat kun je er mee?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten
Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden
[ link | afbeelding ]
Hmmm dat er bepaalde onderdelen aangedreven worden door luchtstroom lijkt me toch een stuk stabieler dan onderdelen die electronisch aangedreven worden. Luchtstroom is er altijd als je vliegt en elektronica kan uitvallen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:58 schreef blingbling11 het volgende:
Maar Boeing heeft gekozen voor bleedless engines, wat Airbus niet heeft gedaan.
Alle systemen die in conventionele types op bleed air werken, werken in de 787 elektrisch.
(alleen de motorinlaat de-icing gebruikt nog bleed air). Dit maakt zo'n kist een stuk simpeler, goedkoper in onderhoud, en ook een stukje efficiënter.
Heb je zo'n slecht ontvangst in jouw regio? En zelf gekocht of gekregen van Flightradar24?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten
Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden
[ link | afbeelding ]
Bleed air krijg je alleen als je motoren draaien, bleed air kan dus ook uitvallen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:18 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Hmmm dat er bepaalde onderdelen aangedreven worden door luchtstroom lijkt me toch een stuk stabieler dan onderdelen die electronisch aangedreven worden. Luchtstroom is er altijd als je vliegt en elektronica kan uitvallen.
Is het niet zo dat als de motoren allebei uitvallen (komt sowieso bijna nooit voor) de fan wel door de luchtstroom blijf draaien?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:23 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
[..]
Bleed air krijg je alleen als je motoren draaien, bleed air kan dus ook uitvallen.
Hiermee help je mee data te vergaren welke gebruikt word op Flightradar24. Een ontvanger voor vliegtuigdata.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:15 schreef Sunri5e het volgende:
Ziet er spannend uit maar wat kun je er mee?
Valt mee denk ik. Maar zit tussen een aantal vliegvelden in, en schijnbaar zit ik op een interessante locatie, heb dus deze spullen van Flightradar24 gekregen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:23 schreef blingbling11 het volgende:
Heb je zo'n slecht ontvangst in jouw regio? En zelf gekocht of gekregen van Flightradar24?
Wel leuk spul
Kun je jezelf daar bij ze voor aanmelden?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:36 schreef Shaggy8675 het volgende:
[..]
Hiermee help je mee data te vergaren welke gebruikt word op Flightradar24. Een ontvanger voor vliegtuigdata.
[..]
Valt mee denk ik. Maar zit tussen een aantal vliegvelden in, en schijnbaar zit ik op een interessante locatie, heb dus deze spullen van Flightradar24 gekregen.
Dat kun je doen idd. Maar is geen garantie dat je spullen krijgt. Je moet alles doorgeven, van precieze locatie, foto's van plaatsing antenne etc. En dan bekijken ze je aanvraag.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:37 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Kun je jezelf daar bij ze voor aanmelden?
Bij 1 engine failure kan de andere motor het bleedsysteem relatief makkelijk op druk houden. Bij het uitvallen van beide motoren loopt de cabine langzaam leeg qua druk.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:29 schreef blingbling11 het volgende:
Ja klopt, maar op een veel lager toerental.
Ik weet eigenlijk niet zeker of de bleedvalves in de compressor open blijven of dicht gaan tijdens een engine failure
Cool. Mag ik vragen welke regio je woont? Nederland is bijvoorbeeld voorzien zie ik.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten
Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden
[ link | afbeelding ]
Tilburg, dus nog in NL.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:51 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Cool. Mag ik vragen welke regio je woont? Nederland is bijvoorbeeld voorzien zie ik.
Ah oke. Dacht dat de dekking in 'onze' regio wel goed was, maar misschien dus niet.quote:
Mooi pakketje. Was je er veel voor kwijt en waar bestelt?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten
Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden
Lees jij überhaupt berichten of plaats je gewoon maar random berichten?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:49 schreef Iwanius het volgende:
Mooi pakketje. Was je er veel voor kwijt en waar bestelt?
Trump met z'n vierdehands 757. Kom op zeg. De sjeiks lachen hem uit.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:15 schreef Woods het volgende:
Nu op discovery channel Trump zijn prive 757.
Zal wel goedkoop in onderhoud plus kosten zijn dan? Ook zei die dat hij specifiek dit vliegtuig wilde hebben i.c.m. de stille RR motoren. Leuke inkijk wel waaronder het wegen van dat vliegtuigquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:42 schreef OEM het volgende:
[..]
Trump met z'n vierdehands 757. Kom op zeg. De sjeiks lachen hem uit.
Precies, want als je ziet hoe hij het heeft ingericht dan kun je niet zeggen dat hij op de inrichting bespaart heeft.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:33 schreef Iemand91 het volgende:
Het is met 22.5 jaar niet de jongste meer nee.
Maar goed, er vliegt nog genoeg (veel) ouder spul rond, en ik zou het niet erg vinden om daar een retourtje in te maken.
In theorie is de aanschaf wel lager voor een oudere kist maar onderhoud stijgt juist weer. De 757 is niet meer de meest efficiënte kist in z'n soort en wordt langzamerhand vervangen door nieuwere types (en/of verbouwd naar vracht).quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:32 schreef Woods het volgende:
Zal wel goedkoop in onderhoud plus kosten zijn dan? Ook zei die dat hij specifiek dit vliegtuig wilde hebben i.c.m. de stille RR motoren.
Dat was wel geinig inderdaad. Voor de rest weinig aan. Hoop geblaat dat die 757 zo ongeveer het beste is wat er rondvliegt, dat Trump een controlfreak is en (zoals altijd bij Discovery) constant gezeur dat iets net niet/net wel op tijd klaar is.quote:Leuke inkijk wel waaronder het wegen van dat vliegtuig
Leuk spul! Waar komt'ie te staan?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten
Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden
[ link | afbeelding ]
Ja ik vind het ook een beetje over the top om jezelf voor een opening van je golfbaan en een kleine speech met een 757 te laten vervoeren. Buiten dat dit onnodig veel geld kost en het ik het zelf onzin vind moet hij het natuurlijk zelf weten maar een kleine jet voldoet eigenlijk ook, voor de afstanden die hij er mee reist.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:00 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
In theorie is de aanschaf wel lager voor een oudere kist maar onderhoud stijgt juist weer. De 757 is niet meer de meest efficiënte kist in z'n soort en wordt langzamerhand vervangen door nieuwere types (en/of verbouwd naar vracht).
[..]
Dat was wel geinig inderdaad. Voor de rest weinig aan. Hoop geblaat dat die 757 zo ongeveer het beste is wat er rondvliegt, dat Trump een controlfreak is en (zoals altijd bij Discovery) constant gezeur dat iets net niet/net wel op tijd klaar is.
Voor de meeste mensen voldoet een Smart ook prima als auto, en toch rijden ze in wat groters. En daarnaast is een 757 veel toffer dan een Gulfstream of Learjetquote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:15 schreef Woods het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook een beetje over the top om jezelf voor een opening van je golfbaan en een kleine speech met een 757 te laten vervoeren. Buiten dat dit onnodig veel geld kost en het ik het zelf onzin vind moet hij het natuurlijk zelf weten maar een kleine jet voldoet eigenlijk ook, voor de afstanden die hij er mee reist.
Ja tuurlijk als je het jezelf kan veroorloven en er ook nog regelmatig mee op en neer kan vliegen waarom nietquote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:44 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen voldoet een Smart ook prima als auto, en toch rijden ze in wat groters. En daarnaast is een 757 veel toffer dan een Gulfstream of Learjet
Een Saudi sjeik had een prive A380. Had als in had hem besteld, maar nooit afgeleverd en inmiddels weer verkocht. http://www.bloomberg.com/(...)ddle-east-firms.htmlquote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:48 schreef Woods het volgende:
[..]
Ja tuurlijk als je het jezelf kan veroorloven en er ook nog regelmatig mee op en neer kan vliegen waarom nietEr zullen ook mensen zijn die een privé 747 bezitten.
Dat bedoelde ik ook niet met die laatste alinea, maar zo'n eigen jet heeft wel z'n voordelen hoor.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:15 schreef Woods het volgende:
Ja ik vind het ook een beetje over the top om jezelf voor een opening van je golfbaan en een kleine speech met een 757 te laten vervoeren. Buiten dat dit onnodig veel geld kost en het ik het zelf onzin vind moet hij het natuurlijk zelf weten maar een kleine jet voldoet eigenlijk ook, voor de afstanden die hij er mee reist.
Dan had ik nog steeds een bewezen ontwerp (747) of kleiner ontwerp gekozen. Met zo'n A380 ben je niet zo flexibel als met bijv. een 747 of A350/787 (of 777, A330 enz.)quote:Op woensdag 9 oktober 2013 17:03 schreef Thetallguy het volgende:
Een Saudi sjeik had een prive A380. Had als in had hem besteld, maar nooit afgeleverd en inmiddels weer verkocht. http://www.bloomberg.com/(...)ddle-east-firms.html
Staat hier netjes thuis. Zo ver ik weet kan ik hem niet doorschakelen. Zijn standalone ontvangers waar ik iig verders niets mee kan. Maar ik denk dat een zwever met ADS-b wel door zal komen. Zal het weekend eens goed opletten of ik hier op vlb Gilze/Rijen iets kan zien bij de zwevers.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:08 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Leuk spul! Waar komt'ie te staan?
Gooi je 'm ook op glidertracking? http://www.glidertracking.com/netwerk-uitbreiden/
nooit geweten dat die van hem was, regelmatig op het vliegveld van Nice gezien. Vond 'm in het echt een beetje gedateerd uitzien, beetje te retro...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:33 schreef OEM het volgende:
En die livery van die Trump 757 ook. Hoe goedkoop wil je het hebben. Neem dan een voorbeeld aan The Bandit van Abramovich. Letterlijk eenlivery.
[ afbeelding ]
Leukquote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten
Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden
[ link | afbeelding ]
Hij heeft 'm zelfs gratis gekregen (als ik het goed heb)quote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:32 schreef Leatherface het volgende:
LeukIk wist helemaal niet eens dat dit soort spullen particulier verkocht worden.
Zelf zal ik niet zo snel zoiets kopen, maar ik vind hem wel leuk om af en toe de FlightAware of Flightradar24 app te bekijken als ik verder toch niks te doen heb.
En inderdaad, die beide sites zijn wel briljant. Wie had ooit gedacht dat je een vlucht live kan volgen die aan de andere kant van de wereld in de lucht hangt.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:40 schreef Shaggy8675 het volgende:
Dat kun je doen idd. Maar is geen garantie dat je spullen krijgt. Je moet alles doorgeven, van precieze locatie, foto's van plaatsing antenne etc. En dan bekijken ze je aanvraag.
Je kunt ook voor een tientje een DVB-T ontvangertje kopen, kun je ook gewoon ADS-B (en meer leuke signalen) mee ontvangen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
LeukIk wist helemaal niet eens dat dit soort spullen particulier verkocht worden.
Zelf zal ik niet zo snel zoiets kopen, maar ik vind hem wel leuk om af en toe de FlightAware of Flightradar24 app te bekijken als ik verder toch niks te doen heb.
Inderdaad. Maar als je al Flightradar hebt; waarom zou je dan nog zelf een antenne aan je pc hangen om die data te ontvangen (dus specifiek vliegtuigen volgen).quote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:29 schreef KomtTijd... het volgende:
Je kunt ook voor een tientje een DVB-T ontvangertje kopen, kun je ook gewoon ADS-B (en meer leuke signalen) mee ontvangen.
Voor betere ontvangstquote:Op donderdag 10 oktober 2013 16:08 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar als je al Flightradar hebt; waarom zou je dan nog zelf een antenne aan je pc hangen om die data te ontvangen (dus specifiek vliegtuigen volgen).
In other news; PH-KCE maakte afgelopen maandag weer even een korte trip naar London; eerdere vlucht was gecancelled dus was er meer capaciteit nodig. Afgelopen mei ook al een keer; ook dezelfde kist. Toch best bijzonder nog om daar zo'n kist te zien:
Daarover gesproken, deze jongen (PH-KCK) gaat over 17 dagen alweer met pensioen![]()
[ afbeelding ]
De ontvangers zijn gewoon vrij te koop. Alleen best prijzig. Maar zoals Iemand9 al melde, ik heb hem gratis gekregen ( een setje als dit kost rond de ¤600+ als ik me niet vergis ). Het is officieel bruikleen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
LeukIk wist helemaal niet eens dat dit soort spullen particulier verkocht worden.
Zelf zal ik niet zo snel zoiets kopen, maar ik vind hem wel leuk om af en toe de FlightAware of Flightradar24 app te bekijken als ik verder toch niks te doen heb.
De laatste passagiers DC-10's gaan er ook binnenkort uit. Biman Bangladesh vliegt nog met 2 dc10's.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 16:08 schreef Iemand91 het volgende:
Daarover gesproken, deze jongen dame (PH-KCK) gaat over 17 dagen alweer met pensioen![]()
Appart dat de DC10 en MD11 bijna tegelijk van het toneel verdwijnen als zijnde PAX toestel.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:29 schreef OEM het volgende:
[..]
De laatste passagiers DC-10's gaan er ook binnenkort uit. Biman Bangladesh vliegt nog met 2 dc10's.
Begin december gaan die ook verdwijnen.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)84590.jpg]afbeelding[/url] ]
Wiki zegt van niet; maar het zou me niet verbazen als ze nog in Iran o.i.d. zouden vliegen. Daar vliegen ze nog dagelijks met 707's, 747-100's etc.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:29 schreef OEM het volgende:
De laatste passagiers DC-10's gaan er ook binnenkort uit. Biman Bangladesh vliegt nog met 2 dc10's.
Begin december gaan die ook verdwijnen.
2nd that.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:06 schreef Shaggy8675 het volgende:
Blijven prachtige rondingen op beide modellen. Erg jammer dat ze verdwijnen. Ik hou wel van dit type toestellen. Net als de 747, blijf ik het mooiste vliegtuig vinden wat er ooit gemaakt is.
Er staan ook al een aantal -8 versies in storage.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:38 schreef OEM het volgende:
Het kan ook andersom: een 747-400F die gloedje nieuw direct naar Pinal Airpark gevlogen is voor storage, heeft na 4,5 jaar weer gevlogen: http://nl.flightaware.com/live/flight/N797BA
Die 747 in welke vorm dan ook is op dit moment een dood paard. Ik snap niet dat Boeing daar nog een 800 versie van uitgebracht heeft. De vrachtversie heeft nog wel enige toekomst vanwege de cockpit die boven de neus zit maar als PAX versie is hij helemaal niet concurrerend. Boeings eigen 777 en 787 zijn veel economischer.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:44 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Er staan ook al een aantal -8 versies in storage.Maar hier nog een topic over de N797BA.
Markt is gewoon aardig dood op het moment, vracht is ook vrij beroerd.
Maar gelukkig zijn er tekenen van herstel.
En nog meer slecht nieuws; KLM doet binnen 7 jaar alle 747-400M (de combi toestellen) weg.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 16:08 schreef Iemand91 het volgende:
Daarover gesproken, deze jongen dame (PH-KCK) gaat over 17 dagen alweer met pensioen![]()
quote:The Air France-KLM group (AF-KL) has pledged to remain in the maindeck cargo business, despite further reductions in its freighter complement. In a media briefing at Amsterdam’s Schiphol Airport, Erik Varwijk, executive VP of Air France-KLM-Martinair Cargo, said that over the next two years, the group will shed four of its current 14 freighters.
By 2015 there will be eight KLM and Martinair freighters based at Schiphol and two Air France freighters based at Paris Charles de Gaulle. Air France is phasing out its last B747s while Martinair is losing a B747-400ERF, operated on lease from KLM, and an MD-11 freighter.
KLM’s B747-400 combi fleet, of which 15 are currently operational, will also be phased out between 2016 and 2020. They are due for retirement, and neither Boeing nor Airbus is bringing new planes of this type to market. “We are still contemplating how we deal with that,” Varwijk admitted.
Van emirates die elke dag komt?quote:
Zonde!quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 16:11 schreef blingbling11 het volgende:
En nog een MD van Martinair eruit. Zo komt het einde van Martinair ook steeds meer in zicht.
Tip: http://www.flickriver.com/photos/nustyr/quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:10 schreef Yvesss het volgende:
Ik als mobile-flightradar24 verslaafde kan het vaak niet laten om even dikke kisten te checken die zich door het zwerk begeven. Je ziet ze op 100km aankomen. Trail is anders. Middels flightradar kun je doorklikken op het vliegtuig zelf en zodoende vond ik volgende foto. Deze is geloof ik genomen op Heathrow. Er moet toch een combinatie van baangebruik/zonnestand/bewolking enzovoort zijn waarbij je op Schiphol ook zo'n shot kunt maken? Hoe dan ook, prachtig.
[ afbeelding ]
Helder weer, sneeuw wil ook wel eens helpen (licht de kist van onder op) maar vooral je settings goed hebben en wat Lightroom. En oefenen. Heel veel oefenen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:10 schreef Yvesss het volgende:
Ik als mobile-flightradar24 verslaafde kan het vaak niet laten om even dikke kisten te checken die zich door het zwerk begeven. Je ziet ze op 100km aankomen. Trail is anders. Middels flightradar kun je doorklikken op het vliegtuig zelf en zodoende vond ik volgende foto. Deze is geloof ik genomen op Heathrow. Er moet toch een combinatie van baangebruik/zonnestand/bewolking enzovoort zijn waarbij je op Schiphol ook zo'n shot kunt maken? Hoe dan ook, prachtig.
[ afbeelding ]
quote:Dallas Campbell delves into the Horizon archives to chart the deadly disasters that have helped make air travel today the safest it has ever been. It's a macabre paradox, but almost every advance in aviation safety has been driven by a crash. After every crash, investigators determine its cause and scientists make every effort to ensure the same mistakes never happen again.
Heb ik ook last van; altijd slecht weer als ik weer eens ga kijken.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:31 schreef Yvesss het volgende:
Sneeuw werkt fantastisch. Een superreflector op de grond. Settings kom je wel uit. Maar je moet dat magical moment hebben. (vliegtuig net onder een dikke grijze buienlucht, zon van achteren. Beetje regenboogweer). Als ik al naar Schiphol ga is het meestal grauw/grijs.
Briljant gefotografeerd.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:17 schreef Piles het volgende:
[..]
Tip: http://www.flickriver.com/photos/nustyr/
Die special livery van Cathay is wel mooi.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 09:07 schreef Thetallguy het volgende:
Deze groep staan ook altijd toffe foto's in(ook van nustyR)
https://www.facebook.com/groups/dutchaviationphotographersgroup/
Nog een mooie plaat van de KCC.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:47 schreef Iemand91 het volgende:
Wordt PH-KCC ook nog eens gebruikt. Blijkbaar hebben de overige MD11's geen onderdelen nodig, alles ziet er nog gewoon uitstekend uit; niets lijkt erop dat deze kist al weken stil heeft gestaan en weg moet.![]()
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:08 schreef Iemand91 het volgende:
Tip; nu op National Geographic docu over Dubai Airport. (21:00 - 22:00 uur)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |