abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 oktober 2013 @ 19:22:59 #151
6941 APK
Factual, I think.
pi_131786251
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 19:12 schreef Mylene het volgende:

Kun je het nog wel kinderziekten noemen?
Een defecte transponder kan volgens mij bij elk toestel voorkomen, dat lijkt mij gewoon pech.
Niet dat ik er verstand van heb :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_131786408
Men moet niet vergeten dat de 787 een vliegtuig is die uit heel veel nieuwe systemen bestaat. Minder hydrauliek, meer elektronica etc. Daarnaast is de 787 vanuit technisch opzicht de eerste écht revolutionair nieuwe kist sinds decennia.
Ja dan vind ik het niet gek dat er wat meer kinderziektes in zitten dan normaal.
Waar ik wel bang voor ben dat gaat komen zijn grote problemen met de composieten structure.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 19:31:52 #153
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_131786560
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 19:27 schreef blingbling11 het volgende:
Men moet niet vergeten dat de 787 een vliegtuig is die uit heel veel nieuwe systemen bestaat. Minder hydrauliek, meer elektronica etc. Daarnaast is de 787 vanuit technisch opzicht de eerste écht revolutionair nieuwe kist sinds decennia.
Ja dan vind ik het niet gek dat er wat meer kinderziektes in zitten dan normaal.
Waar ik wel bang voor ben dat gaat komen zijn grote problemen met de composieten structure.
In hoeverre is die A350 eigenlijk revolutionair tov de 787?
pi_131787666
De A350 gebruikt net als de 787 'Variable frequency generators' en 'electro-hydraulic/mechanic actuators'.
Maar verder heeft Airbus het met de A350 redelijk op safe gespeeld. Misschien terecht.

De 787 gebruikt elektrische remmen, waar Norwegian op het moment grote problemen mee heeft.
Airbus heeft er bewust voor gekozen om hydraulische remmen te blijven gebruiken.

Daarnaast heeft Airbus een stuk minder composieten gebruikt in de structure, wat ik ook heel begrijpelijk vind.

Maar Boeing heeft gekozen voor bleedless engines, wat Airbus niet heeft gedaan.
Alle systemen die in conventionele types op bleed air werken, werken in de 787 elektrisch.
(alleen de motorinlaat de-icing gebruikt nog bleed air). Dit maakt zo'n kist een stuk simpeler, goedkoper in onderhoud, en ook een stukje efficiënter.
pi_131788154
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten :)

Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden :)
  woensdag 2 oktober 2013 @ 20:15:11 #156
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_131788333
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten :)

Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden :)
[ link | afbeelding ]
Ziet er spannend uit maar wat kun je er mee?
  woensdag 2 oktober 2013 @ 20:18:30 #157
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_131788473
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 19:58 schreef blingbling11 het volgende:
Maar Boeing heeft gekozen voor bleedless engines, wat Airbus niet heeft gedaan.
Alle systemen die in conventionele types op bleed air werken, werken in de 787 elektrisch.
(alleen de motorinlaat de-icing gebruikt nog bleed air). Dit maakt zo'n kist een stuk simpeler, goedkoper in onderhoud, en ook een stukje efficiënter.
Hmmm dat er bepaalde onderdelen aangedreven worden door luchtstroom lijkt me toch een stuk stabieler dan onderdelen die electronisch aangedreven worden. Luchtstroom is er altijd als je vliegt en elektronica kan uitvallen.
pi_131788681
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten :)

Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden :)
[ link | afbeelding ]
Heb je zo'n slecht ontvangst in jouw regio? En zelf gekocht of gekregen van Flightradar24?
Wel leuk spul :)

quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:18 schreef Sunri5e het volgende:


[..]

Hmmm dat er bepaalde onderdelen aangedreven worden door luchtstroom lijkt me toch een stuk stabieler dan onderdelen die electronisch aangedreven worden. Luchtstroom is er altijd als je vliegt en elektronica kan uitvallen.
Bleed air krijg je alleen als je motoren draaien, bleed air kan dus ook uitvallen.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 20:24:33 #159
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_131788741
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:23 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

[..]

Bleed air krijg je alleen als je motoren draaien, bleed air kan dus ook uitvallen.
Is het niet zo dat als de motoren allebei uitvallen (komt sowieso bijna nooit voor) de fan wel door de luchtstroom blijf draaien?
pi_131788966
Ja klopt, maar op een veel lager toerental.
Ik weet eigenlijk niet zeker of de bleedvalves in de compressor open blijven of dicht gaan tijdens een engine failure
pi_131789247
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:15 schreef Sunri5e het volgende:

Ziet er spannend uit maar wat kun je er mee?
Hiermee help je mee data te vergaren welke gebruikt word op Flightradar24. Een ontvanger voor vliegtuigdata.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:23 schreef blingbling11 het volgende:

Heb je zo'n slecht ontvangst in jouw regio? En zelf gekocht of gekregen van Flightradar24?
Wel leuk spul :)

Valt mee denk ik. Maar zit tussen een aantal vliegvelden in, en schijnbaar zit ik op een interessante locatie, heb dus deze spullen van Flightradar24 gekregen.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 20:37:53 #162
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_131789299
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:36 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Hiermee help je mee data te vergaren welke gebruikt word op Flightradar24. Een ontvanger voor vliegtuigdata.

[..]

Valt mee denk ik. Maar zit tussen een aantal vliegvelden in, en schijnbaar zit ik op een interessante locatie, heb dus deze spullen van Flightradar24 gekregen.
Kun je jezelf daar bij ze voor aanmelden?
pi_131789386
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:37 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Kun je jezelf daar bij ze voor aanmelden?
Dat kun je doen idd. Maar is geen garantie dat je spullen krijgt. Je moet alles doorgeven, van precieze locatie, foto's van plaatsing antenne etc. En dan bekijken ze je aanvraag.
pi_131789426
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:29 schreef blingbling11 het volgende:
Ja klopt, maar op een veel lager toerental.
Ik weet eigenlijk niet zeker of de bleedvalves in de compressor open blijven of dicht gaan tijdens een engine failure
Bij 1 engine failure kan de andere motor het bleedsysteem relatief makkelijk op druk houden. Bij het uitvallen van beide motoren loopt de cabine langzaam leeg qua druk.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_131789812
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten :)

Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden :)
[ link | afbeelding ]
Cool. Mag ik vragen welke regio je woont? Nederland is bijvoorbeeld voorzien zie ik.
pi_131790997
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:51 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Cool. Mag ik vragen welke regio je woont? Nederland is bijvoorbeeld voorzien zie ik.
Tilburg, dus nog in NL.
pi_131793079
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 21:16 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Tilburg, dus nog in NL.
Ah oke. Dacht dat de dekking in 'onze' regio wel goed was, maar misschien dus niet.

Toch wel tof; als er nog wat nieuws over dat spul is melden hè :P
Vindt het wel tof spul namelijk.
pi_131803715
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten :)

Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden :)

Mooi pakketje. Was je er veel voor kwijt en waar bestelt?
pi_131804245
quote:
6s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 10:49 schreef Iwanius het volgende:
Mooi pakketje. Was je er veel voor kwijt en waar bestelt?
Lees jij überhaupt berichten of plaats je gewoon maar random berichten?
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:03:39 #170
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_131852720
Leuk die shutdown in de US: de afdeling die de N-registratienummers uitgeeft, zijn naar huis gestuurd

Er zijn al een paar splinternieuwe Airbussen weer ingepakt, in afwachting van een N-nummertje. Boeing schijnt gedeeltelijk zelf N-nummertjes te mogen uitgeven. Zie de twitter van Jon Ostrower.
pi_131956952
Nou, FR24 box draait als een tierelier, eindelijk aangemeld en tot tevredenheid van mijn vrouw alles netjes weggewerkt qua kabels O~)
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:15:43 #172
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_131987842
Nu op discovery channel Trump zijn prive 757.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:42:30 #173
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_131989420
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:15 schreef Woods het volgende:
Nu op discovery channel Trump zijn prive 757.
Trump met z'n vierdehands 757. Kom op zeg. De sjeiks lachen hem uit.
pi_131991803
Het is met 22.5 jaar niet de jongste meer nee.
Maar goed, er vliegt nog genoeg (veel) ouder spul rond, en ik zou het niet erg vinden om daar een retourtje in te maken. :P
  woensdag 9 oktober 2013 @ 09:32:58 #175
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_131997026
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:42 schreef OEM het volgende:

[..]

Trump met z'n vierdehands 757. Kom op zeg. De sjeiks lachen hem uit.
Zal wel goedkoop in onderhoud plus kosten zijn dan? Ook zei die dat hij specifiek dit vliegtuig wilde hebben i.c.m. de stille RR motoren. Leuke inkijk wel waaronder het wegen van dat vliegtuig :D
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_131997958
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 23:33 schreef Iemand91 het volgende:
Het is met 22.5 jaar niet de jongste meer nee.
Maar goed, er vliegt nog genoeg (veel) ouder spul rond, en ik zou het niet erg vinden om daar een retourtje in te maken. :P
Precies, want als je ziet hoe hij het heeft ingericht dan kun je niet zeggen dat hij op de inrichting bespaart heeft.

pi_132004059
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:32 schreef Woods het volgende:
Zal wel goedkoop in onderhoud plus kosten zijn dan? Ook zei die dat hij specifiek dit vliegtuig wilde hebben i.c.m. de stille RR motoren.
In theorie is de aanschaf wel lager voor een oudere kist maar onderhoud stijgt juist weer. De 757 is niet meer de meest efficiënte kist in z'n soort en wordt langzamerhand vervangen door nieuwere types (en/of verbouwd naar vracht).
quote:
Leuke inkijk wel waaronder het wegen van dat vliegtuig :D
Dat was wel geinig inderdaad. Voor de rest weinig aan. Hoop geblaat dat die 757 zo ongeveer het beste is wat er rondvliegt, dat Trump een controlfreak is en (zoals altijd bij Discovery) constant gezeur dat iets net niet/net wel op tijd klaar is.
pi_132004322
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten :)

Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden :)
[ link | afbeelding ]
Leuk spul! Waar komt'ie te staan?
Gooi je 'm ook op glidertracking? http://www.glidertracking.com/netwerk-uitbreiden/
  woensdag 9 oktober 2013 @ 15:15:37 #179
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_132006419
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:00 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

In theorie is de aanschaf wel lager voor een oudere kist maar onderhoud stijgt juist weer. De 757 is niet meer de meest efficiënte kist in z'n soort en wordt langzamerhand vervangen door nieuwere types (en/of verbouwd naar vracht).

[..]

Dat was wel geinig inderdaad. Voor de rest weinig aan. Hoop geblaat dat die 757 zo ongeveer het beste is wat er rondvliegt, dat Trump een controlfreak is en (zoals altijd bij Discovery) constant gezeur dat iets net niet/net wel op tijd klaar is.
Ja ik vind het ook een beetje over the top om jezelf voor een opening van je golfbaan en een kleine speech met een 757 te laten vervoeren. Buiten dat dit onnodig veel geld kost en het ik het zelf onzin vind moet hij het natuurlijk zelf weten maar een kleine jet voldoet eigenlijk ook, voor de afstanden die hij er mee reist.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_132009408
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 15:15 schreef Woods het volgende:

[..]

Ja ik vind het ook een beetje over the top om jezelf voor een opening van je golfbaan en een kleine speech met een 757 te laten vervoeren. Buiten dat dit onnodig veel geld kost en het ik het zelf onzin vind moet hij het natuurlijk zelf weten maar een kleine jet voldoet eigenlijk ook, voor de afstanden die hij er mee reist.
Voor de meeste mensen voldoet een Smart ook prima als auto, en toch rijden ze in wat groters. En daarnaast is een 757 veel toffer dan een Gulfstream of Learjet B-)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 9 oktober 2013 @ 16:48:49 #181
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_132009561
quote:
6s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 16:44 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Voor de meeste mensen voldoet een Smart ook prima als auto, en toch rijden ze in wat groters. En daarnaast is een 757 veel toffer dan een Gulfstream of Learjet B-)
Ja tuurlijk als je het jezelf kan veroorloven en er ook nog regelmatig mee op en neer kan vliegen waarom niet :P Er zullen ook mensen zijn die een privé 747 bezitten.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_132010083
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 16:48 schreef Woods het volgende:

[..]

Ja tuurlijk als je het jezelf kan veroorloven en er ook nog regelmatig mee op en neer kan vliegen waarom niet :P Er zullen ook mensen zijn die een privé 747 bezitten.
Een Saudi sjeik had een prive A380. Had als in had hem besteld, maar nooit afgeleverd en inmiddels weer verkocht. http://www.bloomberg.com/(...)ddle-east-firms.html
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_132011033
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 15:15 schreef Woods het volgende:
Ja ik vind het ook een beetje over the top om jezelf voor een opening van je golfbaan en een kleine speech met een 757 te laten vervoeren. Buiten dat dit onnodig veel geld kost en het ik het zelf onzin vind moet hij het natuurlijk zelf weten maar een kleine jet voldoet eigenlijk ook, voor de afstanden die hij er mee reist.
Dat bedoelde ik ook niet met die laatste alinea, maar zo'n eigen jet heeft wel z'n voordelen hoor.

Grootste voordeel is vliegen wanneer je wil en even groot voordeel; vergaderruimte in de lucht. Op die manier kun je blijven doorwerken; ook als je een vergadering met 20-30 man hebt. (Zoals Trump ook vertelde).

Je wil alleen niet weten wat zo'n vlucht kost. Voorbeeld: je kunt net zo goed de hele First/Business Class van een Emirates A380 afhuren (dus het hele bovendeck) en dan ben je waarschijnlijk nog steeds goedkoper uit voor dezelfde vlucht.

Maar goed; dan heb je dus niet de genoemde voordelen.

quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 17:03 schreef Thetallguy het volgende:
Een Saudi sjeik had een prive A380. Had als in had hem besteld, maar nooit afgeleverd en inmiddels weer verkocht. http://www.bloomberg.com/(...)ddle-east-firms.html
Dan had ik nog steeds een bewezen ontwerp (747) of kleiner ontwerp gekozen. Met zo'n A380 ben je niet zo flexibel als met bijv. een 747 of A350/787 (of 777, A330 enz.)
Maar goed; zulke zaken zijn toch een kwestie van wedstrijdje verpissen voor rijken.
pi_132012301
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:08 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Leuk spul! Waar komt'ie te staan?
Gooi je 'm ook op glidertracking? http://www.glidertracking.com/netwerk-uitbreiden/
Staat hier netjes thuis. Zo ver ik weet kan ik hem niet doorschakelen. Zijn standalone ontvangers waar ik iig verders niets mee kan. Maar ik denk dat een zwever met ADS-b wel door zal komen. Zal het weekend eens goed opletten of ik hier op vlb Gilze/Rijen iets kan zien bij de zwevers.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 23:33:25 #185
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_132025933
En die livery van die Trump 757 ook. Hoe goedkoop wil je het hebben. Neem dan een voorbeeld aan The Bandit van Abramovich. Letterlijk een 8-) livery.

pi_132030718
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 23:33 schreef OEM het volgende:
En die livery van die Trump 757 ook. Hoe goedkoop wil je het hebben. Neem dan een voorbeeld aan The Bandit van Abramovich. Letterlijk een 8-) livery.

[ afbeelding ]
nooit geweten dat die van hem was, regelmatig op het vliegveld van Nice gezien. Vond 'm in het echt een beetje gedateerd uitzien, beetje te retro...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_132031951
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten :)

Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden :)
[ link | afbeelding ]
Leuk :) Ik wist helemaal niet eens dat dit soort spullen particulier verkocht worden.

Zelf zal ik niet zo snel zoiets kopen, maar ik vind hem wel leuk om af en toe de FlightAware of Flightradar24 app te bekijken als ik verder toch niks te doen heb.
pi_132032926
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:32 schreef Leatherface het volgende:
Leuk :) Ik wist helemaal niet eens dat dit soort spullen particulier verkocht worden.

Zelf zal ik niet zo snel zoiets kopen, maar ik vind hem wel leuk om af en toe de FlightAware of Flightradar24 app te bekijken als ik verder toch niks te doen heb.
Hij heeft 'm zelfs gratis gekregen (als ik het goed heb)
Maar dan moest je wel veel regelen:
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:40 schreef Shaggy8675 het volgende:
Dat kun je doen idd. Maar is geen garantie dat je spullen krijgt. Je moet alles doorgeven, van precieze locatie, foto's van plaatsing antenne etc. En dan bekijken ze je aanvraag.
En inderdaad, die beide sites zijn wel briljant. Wie had ooit gedacht dat je een vlucht live kan volgen die aan de andere kant van de wereld in de lucht hangt. :P
Wel jammer dat Flightaware toch wel regelmatig vluchten mist.
pi_132033365
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:32 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Leuk :) Ik wist helemaal niet eens dat dit soort spullen particulier verkocht worden.

Zelf zal ik niet zo snel zoiets kopen, maar ik vind hem wel leuk om af en toe de FlightAware of Flightradar24 app te bekijken als ik verder toch niks te doen heb.
Je kunt ook voor een tientje een DVB-T ontvangertje kopen, kun je ook gewoon ADS-B (en meer leuke signalen) mee ontvangen.
pi_132040224
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 11:29 schreef KomtTijd... het volgende:
Je kunt ook voor een tientje een DVB-T ontvangertje kopen, kun je ook gewoon ADS-B (en meer leuke signalen) mee ontvangen.
Inderdaad. Maar als je al Flightradar hebt; waarom zou je dan nog zelf een antenne aan je pc hangen om die data te ontvangen (dus specifiek vliegtuigen volgen).

In other news; PH-KCE maakte afgelopen maandag weer even een korte trip naar London; eerdere vlucht was gecancelled dus was er meer capaciteit nodig. Afgelopen mei ook al een keer; ook dezelfde kist. Toch best bijzonder nog om daar zo'n kist te zien:

Daarover gesproken, deze jongen dame (PH-KCK) gaat over 17 dagen alweer met pensioen ;(



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 10-10-2013 19:05:58 ]
pi_132040403
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 16:08 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar als je al Flightradar hebt; waarom zou je dan nog zelf een antenne aan je pc hangen om die data te ontvangen (dus specifiek vliegtuigen volgen).

In other news; PH-KCE maakte afgelopen maandag weer even een korte trip naar London; eerdere vlucht was gecancelled dus was er meer capaciteit nodig. Afgelopen mei ook al een keer; ook dezelfde kist. Toch best bijzonder nog om daar zo'n kist te zien:

Daarover gesproken, deze jongen (PH-KCK) gaat over 17 dagen alweer met pensioen ;(

[ afbeelding ]
Voor betere ontvangst :) Zeker op lage hoogte is de dekking van flightradar e.d. redelijk beroerd.
pi_132043950
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:32 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Leuk :) Ik wist helemaal niet eens dat dit soort spullen particulier verkocht worden.

Zelf zal ik niet zo snel zoiets kopen, maar ik vind hem wel leuk om af en toe de FlightAware of Flightradar24 app te bekijken als ik verder toch niks te doen heb.
De ontvangers zijn gewoon vrij te koop. Alleen best prijzig. Maar zoals Iemand9 al melde, ik heb hem gratis gekregen ( een setje als dit kost rond de ¤600+ als ik me niet vergis ). Het is officieel bruikleen.

Vind het wel leuk. Altijd al bezig geweest met vliegtuigen, contrails etc. Eigenlijk zelden echt spotten aan de baan. Wel in dienst veel met vliegtuigen gedaan toen ik op Gilze/Rijen lag.
Nu een kans gekregen het netwerk uit te breiden in het zuiden des lands. Zover ik het heb begrepen zijn er nu 9 van dit soort vaste FR24 stations in NL geïnstalleerd.

En bijkomend voordeeltje is dat je van FR24 alle Premium zaken gratis ter beschikking hebt nu, ook op telefoon.

Leuk, omdat het kan ;)
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:29:43 #193
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_132072136
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 16:08 schreef Iemand91 het volgende:
Daarover gesproken, deze jongen dame (PH-KCK) gaat over 17 dagen alweer met pensioen ;(
De laatste passagiers DC-10's gaan er ook binnenkort uit. Biman Bangladesh vliegt nog met 2 dc10's.
Begin december gaan die ook verdwijnen.

  vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:49:11 #194
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132074236
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:29 schreef OEM het volgende:

[..]

De laatste passagiers DC-10's gaan er ook binnenkort uit. Biman Bangladesh vliegt nog met 2 dc10's.
Begin december gaan die ook verdwijnen.

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)84590.jpg]afbeelding[/url] ]
Appart dat de DC10 en MD11 bijna tegelijk van het toneel verdwijnen als zijnde PAX toestel.
pi_132074686
Blijven prachtige rondingen op beide modellen. Erg jammer dat ze verdwijnen. Ik hou wel van dit type toestellen. Net als de 747, blijf ik het mooiste vliegtuig vinden wat er ooit gemaakt is.
pi_132075020
Klein sprankje hoop:
Gelukkig blijft de Klu de komende jaren nog met 3 KDC-10-'s vliegen

pi_132085945
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:29 schreef OEM het volgende:
De laatste passagiers DC-10's gaan er ook binnenkort uit. Biman Bangladesh vliegt nog met 2 dc10's.
Begin december gaan die ook verdwijnen.
Wiki zegt van niet; maar het zou me niet verbazen als ze nog in Iran o.i.d. zouden vliegen. Daar vliegen ze nog dagelijks met 707's, 747-100's etc.
Iran is echt het Cuba van vliegtuigen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:06 schreef Shaggy8675 het volgende:
Blijven prachtige rondingen op beide modellen. Erg jammer dat ze verdwijnen. Ik hou wel van dit type toestellen. Net als de 747, blijf ik het mooiste vliegtuig vinden wat er ooit gemaakt is.
2nd that.

:9 En de Concorde natuurlijk....en de 707...en de Comet...en de...en de....
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:38:14 #198
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_132088502
Het kan ook andersom: een 747-400F die gloedje nieuw direct naar Pinal Airpark gevlogen is voor storage, heeft na 4,5 jaar weer gevlogen: http://nl.flightaware.com/live/flight/N797BA
pi_132088708
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 23:38 schreef OEM het volgende:
Het kan ook andersom: een 747-400F die gloedje nieuw direct naar Pinal Airpark gevlogen is voor storage, heeft na 4,5 jaar weer gevlogen: http://nl.flightaware.com/live/flight/N797BA
Er staan ook al een aantal -8 versies in storage. ;)
Markt is gewoon aardig dood op het moment, vracht is ook vrij beroerd.
Maar gelukkig zijn er tekenen van herstel. Die vlucht is misschien een daarvan.

EDIT: zoals:


[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 11-10-2013 23:57:25 ]
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:52:57 #200
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132088961
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 23:44 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Er staan ook al een aantal -8 versies in storage. ;) Maar hier nog een topic over de N797BA.
Markt is gewoon aardig dood op het moment, vracht is ook vrij beroerd.
Maar gelukkig zijn er tekenen van herstel.
Die 747 in welke vorm dan ook is op dit moment een dood paard. Ik snap niet dat Boeing daar nog een 800 versie van uitgebracht heeft. De vrachtversie heeft nog wel enige toekomst vanwege de cockpit die boven de neus zit maar als PAX versie is hij helemaal niet concurrerend. Boeings eigen 777 en 787 zijn veel economischer.
pi_132093357
Omdat het uitbrengen van de 8 versie een stuk goedkoper was dan het ontwikkelen van een volwaardige opvolger. En als vrachtvliegtuig is hij idd erg goed, met dat in het achterhoofd is ie eigenlijk ook ooit ontworpen natuurlijk.

Met de nieuwe vleugels, betere motoren etc. denk ik dat het een prima vliegtuig is. Herkenbaar icoon en vertrouwd om met en aan te werken door crews.
Blijf het een pracht vliegtuig vinden de 7474-8.
pi_132100589
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 16:08 schreef Iemand91 het volgende:
Daarover gesproken, deze jongen dame (PH-KCK) gaat over 17 dagen alweer met pensioen ;(


En nog meer slecht nieuws; KLM doet binnen 7 jaar alle 747-400M (de combi toestellen) weg.
Moet gebeuren tussen 2016-2020.
Artikel staat op luchtvaartnieuws.nl (ik kan het niet lezen)

Dus van er gaan van de 22 toestellen in een klap 15 weg. De overige 5 zullen dan wel (zeer) snel volgen gok ik ;(

  zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:54:57 #203
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_132101097
http://www.aircargoworld.(...)ter-business/1115592
quote:
The Air France-KLM group (AF-KL) has pledged to remain in the maindeck cargo business, despite further reductions in its freighter complement. In a media briefing at Amsterdam’s Schiphol Airport, Erik Varwijk, executive VP of Air France-KLM-Martinair Cargo, said that over the next two years, the group will shed four of its current 14 freighters.

By 2015 there will be eight KLM and Martinair freighters based at Schiphol and two Air France freighters based at Paris Charles de Gaulle. Air France is phasing out its last B747s while Martinair is losing a B747-400ERF, operated on lease from KLM, and an MD-11 freighter.

KLM’s B747-400 combi fleet, of which 15 are currently operational, will also be phased out between 2016 and 2020. They are due for retirement, and neither Boeing nor Airbus is bringing new planes of this type to market. “We are still contemplating how we deal with that,” Varwijk admitted.
pi_132101480
En nog een MD van Martinair eruit. Zo komt het einde van Martinair ook steeds meer in zicht.
  zondag 13 oktober 2013 @ 13:49:46 #205
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_132122117
Zomaar toevallig een A380@ schiphol?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_132123026
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2013 13:49 schreef Woods het volgende:
Zomaar toevallig een A380@ schiphol?
Van emirates die elke dag komt?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 13 oktober 2013 @ 14:34:02 #207
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132123465
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:11 schreef blingbling11 het volgende:
En nog een MD van Martinair eruit. Zo komt het einde van Martinair ook steeds meer in zicht.
Zonde!
pi_132172806
Ik als mobile-flightradar24 verslaafde kan het vaak niet laten om even dikke kisten te checken die zich door het zwerk begeven. Je ziet ze op 100km aankomen. Trail is anders. Middels flightradar kun je doorklikken op het vliegtuig zelf en zodoende vond ik volgende foto. Deze is geloof ik genomen op Heathrow. Er moet toch een combinatie van baangebruik/zonnestand/bewolking enzovoort zijn waarbij je op Schiphol ook zo'n shot kunt maken? Hoe dan ook, prachtig.
pi_132173137
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:10 schreef Yvesss het volgende:
Ik als mobile-flightradar24 verslaafde kan het vaak niet laten om even dikke kisten te checken die zich door het zwerk begeven. Je ziet ze op 100km aankomen. Trail is anders. Middels flightradar kun je doorklikken op het vliegtuig zelf en zodoende vond ik volgende foto. Deze is geloof ik genomen op Heathrow. Er moet toch een combinatie van baangebruik/zonnestand/bewolking enzovoort zijn waarbij je op Schiphol ook zo'n shot kunt maken? Hoe dan ook, prachtig.
[ afbeelding ]
Tip: http://www.flickriver.com/photos/nustyr/ _O_
pi_132173255
Haha. Ja, die link had ik zelf al eens gepost. Deze man weet van de hoed en de rand. Heeft ook beste equipment en is daar vaak te vinden. Check tweakers topic vliegtuigen.
pi_132173472
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:10 schreef Yvesss het volgende:
Ik als mobile-flightradar24 verslaafde kan het vaak niet laten om even dikke kisten te checken die zich door het zwerk begeven. Je ziet ze op 100km aankomen. Trail is anders. Middels flightradar kun je doorklikken op het vliegtuig zelf en zodoende vond ik volgende foto. Deze is geloof ik genomen op Heathrow. Er moet toch een combinatie van baangebruik/zonnestand/bewolking enzovoort zijn waarbij je op Schiphol ook zo'n shot kunt maken? Hoe dan ook, prachtig.
[ afbeelding ]
Helder weer, sneeuw wil ook wel eens helpen (licht de kist van onder op) maar vooral je settings goed hebben en wat Lightroom. En oefenen. Heel veel oefenen.

EDIT: een tip:
BBC4 nu over crashes e.d. met dezelfde presentator die ook Heathrow Live presenteerde.
(En een programma over de 747 waar geloof ik een D-check werd gedaan op een BA 747)

22:00 - 23:00 uur: Impact! A Horizon Guide to Plane Crashes
quote:
Dallas Campbell delves into the Horizon archives to chart the deadly disasters that have helped make air travel today the safest it has ever been. It's a macabre paradox, but almost every advance in aviation safety has been driven by a crash. After every crash, investigators determine its cause and scientists make every effort to ensure the same mistakes never happen again.


[ Bericht 25% gewijzigd door Iemand91 op 14-10-2013 22:34:30 ]
pi_132173841
Sneeuw werkt fantastisch. Een superreflector op de grond. Settings kom je wel uit. Maar je moet dat magical moment hebben. (vliegtuig net onder een dikke grijze buienlucht, zon van achteren. Beetje regenboogweer). Als ik al naar Schiphol ga is het meestal grauw/grijs.

(n.b. volgens mij heeft NustyR een hekel aan blauwe luchten)
pi_132175175
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:31 schreef Yvesss het volgende:
Sneeuw werkt fantastisch. Een superreflector op de grond. Settings kom je wel uit. Maar je moet dat magical moment hebben. (vliegtuig net onder een dikke grijze buienlucht, zon van achteren. Beetje regenboogweer). Als ik al naar Schiphol ga is het meestal grauw/grijs.
Heb ik ook last van; altijd slecht weer als ik weer eens ga kijken. ;(
's morgens vroeg of 's avonds is natuurlijk ook een goed moment. Dan is het licht minder hard.
Dat geldt trouwens voor fotografie in het algemeen. Overdag is het zonlicht meestal niet echt fotogeniek.

Maar nabewerking is key; nagenoeg alle foto's die je daar ziet langsgekomen hebben toch wel in bepaalde mate nabewerking gehad. Als ik bovenstaande foto zie lijken de (voor ons) linkermotoren bijvoorbeeld het gevolg van nabewerking.
pi_132175747
quote:
Briljant gefotografeerd.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:19:35 #215
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132180455
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 23:17 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Briljant gefotografeerd.
Ja dat kan hij wel.
pi_132180953
Deze groep staan ook altijd toffe foto's in :) (ook van nustyR)
https://www.facebook.com/groups/dutchaviationphotographersgroup/
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_132214776

Wordt PH-KCC ook nog eens gebruikt. Blijkbaar hebben de overige MD11's geen onderdelen nodig, alles ziet er nog gewoon uitstekend uit; niets lijkt erop dat deze kist al weken stil heeft gestaan en weg moet. ;(
pi_132222478
Had het gezien ja, wel érg leuk gedaan :)
pi_132246792
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 09:07 schreef Thetallguy het volgende:
Deze groep staan ook altijd toffe foto's in :) (ook van nustyR)
https://www.facebook.com/groups/dutchaviationphotographersgroup/
Die special livery van Cathay is wel mooi. :)
  donderdag 17 oktober 2013 @ 00:10:48 #220
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132247657
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:47 schreef Iemand91 het volgende:

Wordt PH-KCC ook nog eens gebruikt. Blijkbaar hebben de overige MD11's geen onderdelen nodig, alles ziet er nog gewoon uitstekend uit; niets lijkt erop dat deze kist al weken stil heeft gestaan en weg moet. ;(
Nog een mooie plaat van de KCC.

pi_132275551
Tip; nu op National Geographic docu over Dubai Airport. (21:00 - 22:00 uur)
Is blijkbaar een serie.

[ Bericht 42% gewijzigd door Iemand91 op 17-10-2013 21:15:26 ]
  donderdag 17 oktober 2013 @ 21:12:09 #222
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132275774
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:08 schreef Iemand91 het volgende:
Tip; nu op National Geographic docu over Dubai Airport. (21:00 - 22:00 uur)
^O^
pi_132276263
Ik weet nog goed tijdens de open dag van de klm
85 jaar, ik was destijds 8 jaar
Ik stond toen bij PH KCC in de rechter motor voor een foto in de hangar
Altijd een mooie kist gevonden, jammer dat ze weg moet elke keer als ik op schiphol kom (elke maand wel een keer) zie je ze staan aan de gate of aan de zijkant bij (maintance? Stand) ga het echt missen..
  donderdag 17 oktober 2013 @ 21:36:51 #224
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132277163


O+
pi_132277834
Pfft, dat wordt een stille bedoeling in Den Haag, volgend jaar maart.
http://www.ais-netherland(...)2013-05-A-en-GB.html

Gelukkig valt Biddinghuizen net buiten de 50 mile radius.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')