Een defecte transponder kan volgens mij bij elk toestel voorkomen, dat lijkt mij gewoon pech.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:12 schreef Mylene het volgende:
Kun je het nog wel kinderziekten noemen?
In hoeverre is die A350 eigenlijk revolutionair tov de 787?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:27 schreef blingbling11 het volgende:
Men moet niet vergeten dat de 787 een vliegtuig is die uit heel veel nieuwe systemen bestaat. Minder hydrauliek, meer elektronica etc. Daarnaast is de 787 vanuit technisch opzicht de eerste écht revolutionair nieuwe kist sinds decennia.
Ja dan vind ik het niet gek dat er wat meer kinderziektes in zitten dan normaal.
Waar ik wel bang voor ben dat gaat komen zijn grote problemen met de composieten structure.
Ziet er spannend uit maar wat kun je er mee?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten
Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden
[ link | afbeelding ]
Hmmm dat er bepaalde onderdelen aangedreven worden door luchtstroom lijkt me toch een stuk stabieler dan onderdelen die electronisch aangedreven worden. Luchtstroom is er altijd als je vliegt en elektronica kan uitvallen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:58 schreef blingbling11 het volgende:
Maar Boeing heeft gekozen voor bleedless engines, wat Airbus niet heeft gedaan.
Alle systemen die in conventionele types op bleed air werken, werken in de 787 elektrisch.
(alleen de motorinlaat de-icing gebruikt nog bleed air). Dit maakt zo'n kist een stuk simpeler, goedkoper in onderhoud, en ook een stukje efficiënter.
Heb je zo'n slecht ontvangst in jouw regio? En zelf gekocht of gekregen van Flightradar24?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten
Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden
[ link | afbeelding ]
Bleed air krijg je alleen als je motoren draaien, bleed air kan dus ook uitvallen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:18 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Hmmm dat er bepaalde onderdelen aangedreven worden door luchtstroom lijkt me toch een stuk stabieler dan onderdelen die electronisch aangedreven worden. Luchtstroom is er altijd als je vliegt en elektronica kan uitvallen.
Is het niet zo dat als de motoren allebei uitvallen (komt sowieso bijna nooit voor) de fan wel door de luchtstroom blijf draaien?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:23 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
[..]
Bleed air krijg je alleen als je motoren draaien, bleed air kan dus ook uitvallen.
Hiermee help je mee data te vergaren welke gebruikt word op Flightradar24. Een ontvanger voor vliegtuigdata.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:15 schreef Sunri5e het volgende:
Ziet er spannend uit maar wat kun je er mee?
Valt mee denk ik. Maar zit tussen een aantal vliegvelden in, en schijnbaar zit ik op een interessante locatie, heb dus deze spullen van Flightradar24 gekregen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:23 schreef blingbling11 het volgende:
Heb je zo'n slecht ontvangst in jouw regio? En zelf gekocht of gekregen van Flightradar24?
Wel leuk spul
Kun je jezelf daar bij ze voor aanmelden?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:36 schreef Shaggy8675 het volgende:
[..]
Hiermee help je mee data te vergaren welke gebruikt word op Flightradar24. Een ontvanger voor vliegtuigdata.
[..]
Valt mee denk ik. Maar zit tussen een aantal vliegvelden in, en schijnbaar zit ik op een interessante locatie, heb dus deze spullen van Flightradar24 gekregen.
Dat kun je doen idd. Maar is geen garantie dat je spullen krijgt. Je moet alles doorgeven, van precieze locatie, foto's van plaatsing antenne etc. En dan bekijken ze je aanvraag.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:37 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Kun je jezelf daar bij ze voor aanmelden?
Bij 1 engine failure kan de andere motor het bleedsysteem relatief makkelijk op druk houden. Bij het uitvallen van beide motoren loopt de cabine langzaam leeg qua druk.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:29 schreef blingbling11 het volgende:
Ja klopt, maar op een veel lager toerental.
Ik weet eigenlijk niet zeker of de bleedvalves in de compressor open blijven of dicht gaan tijdens een engine failure
Cool. Mag ik vragen welke regio je woont? Nederland is bijvoorbeeld voorzien zie ik.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten
Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden
[ link | afbeelding ]
Tilburg, dus nog in NL.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:51 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Cool. Mag ik vragen welke regio je woont? Nederland is bijvoorbeeld voorzien zie ik.
Ah oke. Dacht dat de dekking in 'onze' regio wel goed was, maar misschien dus niet.quote:
Mooi pakketje. Was je er veel voor kwijt en waar bestelt?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten
Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden
Lees jij überhaupt berichten of plaats je gewoon maar random berichten?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:49 schreef Iwanius het volgende:
Mooi pakketje. Was je er veel voor kwijt en waar bestelt?
Trump met z'n vierdehands 757. Kom op zeg. De sjeiks lachen hem uit.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:15 schreef Woods het volgende:
Nu op discovery channel Trump zijn prive 757.
Zal wel goedkoop in onderhoud plus kosten zijn dan? Ook zei die dat hij specifiek dit vliegtuig wilde hebben i.c.m. de stille RR motoren. Leuke inkijk wel waaronder het wegen van dat vliegtuigquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:42 schreef OEM het volgende:
[..]
Trump met z'n vierdehands 757. Kom op zeg. De sjeiks lachen hem uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |