Precies, want als je ziet hoe hij het heeft ingericht dan kun je niet zeggen dat hij op de inrichting bespaart heeft.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:33 schreef Iemand91 het volgende:
Het is met 22.5 jaar niet de jongste meer nee.
Maar goed, er vliegt nog genoeg (veel) ouder spul rond, en ik zou het niet erg vinden om daar een retourtje in te maken.
In theorie is de aanschaf wel lager voor een oudere kist maar onderhoud stijgt juist weer. De 757 is niet meer de meest efficiënte kist in z'n soort en wordt langzamerhand vervangen door nieuwere types (en/of verbouwd naar vracht).quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:32 schreef Woods het volgende:
Zal wel goedkoop in onderhoud plus kosten zijn dan? Ook zei die dat hij specifiek dit vliegtuig wilde hebben i.c.m. de stille RR motoren.
Dat was wel geinig inderdaad. Voor de rest weinig aan. Hoop geblaat dat die 757 zo ongeveer het beste is wat er rondvliegt, dat Trump een controlfreak is en (zoals altijd bij Discovery) constant gezeur dat iets net niet/net wel op tijd klaar is.quote:Leuke inkijk wel waaronder het wegen van dat vliegtuig
Leuk spul! Waar komt'ie te staan?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten
Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden
[ link | afbeelding ]
Ja ik vind het ook een beetje over the top om jezelf voor een opening van je golfbaan en een kleine speech met een 757 te laten vervoeren. Buiten dat dit onnodig veel geld kost en het ik het zelf onzin vind moet hij het natuurlijk zelf weten maar een kleine jet voldoet eigenlijk ook, voor de afstanden die hij er mee reist.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:00 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
In theorie is de aanschaf wel lager voor een oudere kist maar onderhoud stijgt juist weer. De 757 is niet meer de meest efficiënte kist in z'n soort en wordt langzamerhand vervangen door nieuwere types (en/of verbouwd naar vracht).
[..]
Dat was wel geinig inderdaad. Voor de rest weinig aan. Hoop geblaat dat die 757 zo ongeveer het beste is wat er rondvliegt, dat Trump een controlfreak is en (zoals altijd bij Discovery) constant gezeur dat iets net niet/net wel op tijd klaar is.
Voor de meeste mensen voldoet een Smart ook prima als auto, en toch rijden ze in wat groters. En daarnaast is een 757 veel toffer dan een Gulfstream of Learjetquote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:15 schreef Woods het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook een beetje over the top om jezelf voor een opening van je golfbaan en een kleine speech met een 757 te laten vervoeren. Buiten dat dit onnodig veel geld kost en het ik het zelf onzin vind moet hij het natuurlijk zelf weten maar een kleine jet voldoet eigenlijk ook, voor de afstanden die hij er mee reist.
Ja tuurlijk als je het jezelf kan veroorloven en er ook nog regelmatig mee op en neer kan vliegen waarom niet Er zullen ook mensen zijn die een privé 747 bezitten.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:44 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen voldoet een Smart ook prima als auto, en toch rijden ze in wat groters. En daarnaast is een 757 veel toffer dan een Gulfstream of Learjet
Een Saudi sjeik had een prive A380. Had als in had hem besteld, maar nooit afgeleverd en inmiddels weer verkocht. http://www.bloomberg.com/(...)ddle-east-firms.htmlquote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:48 schreef Woods het volgende:
[..]
Ja tuurlijk als je het jezelf kan veroorloven en er ook nog regelmatig mee op en neer kan vliegen waarom niet Er zullen ook mensen zijn die een privé 747 bezitten.
Dat bedoelde ik ook niet met die laatste alinea, maar zo'n eigen jet heeft wel z'n voordelen hoor.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:15 schreef Woods het volgende:
Ja ik vind het ook een beetje over the top om jezelf voor een opening van je golfbaan en een kleine speech met een 757 te laten vervoeren. Buiten dat dit onnodig veel geld kost en het ik het zelf onzin vind moet hij het natuurlijk zelf weten maar een kleine jet voldoet eigenlijk ook, voor de afstanden die hij er mee reist.
Dan had ik nog steeds een bewezen ontwerp (747) of kleiner ontwerp gekozen. Met zo'n A380 ben je niet zo flexibel als met bijv. een 747 of A350/787 (of 777, A330 enz.)quote:Op woensdag 9 oktober 2013 17:03 schreef Thetallguy het volgende:
Een Saudi sjeik had een prive A380. Had als in had hem besteld, maar nooit afgeleverd en inmiddels weer verkocht. http://www.bloomberg.com/(...)ddle-east-firms.html
Staat hier netjes thuis. Zo ver ik weet kan ik hem niet doorschakelen. Zijn standalone ontvangers waar ik iig verders niets mee kan. Maar ik denk dat een zwever met ADS-b wel door zal komen. Zal het weekend eens goed opletten of ik hier op vlb Gilze/Rijen iets kan zien bij de zwevers.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:08 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Leuk spul! Waar komt'ie te staan?
Gooi je 'm ook op glidertracking? http://www.glidertracking.com/netwerk-uitbreiden/
nooit geweten dat die van hem was, regelmatig op het vliegveld van Nice gezien. Vond 'm in het echt een beetje gedateerd uitzien, beetje te retro...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:33 schreef OEM het volgende:
En die livery van die Trump 757 ook. Hoe goedkoop wil je het hebben. Neem dan een voorbeeld aan The Bandit van Abramovich. Letterlijk een livery.
[ afbeelding ]
Leuk Ik wist helemaal niet eens dat dit soort spullen particulier verkocht worden.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten
Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden
[ link | afbeelding ]
Hij heeft 'm zelfs gratis gekregen (als ik het goed heb)quote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:32 schreef Leatherface het volgende:
Leuk Ik wist helemaal niet eens dat dit soort spullen particulier verkocht worden.
Zelf zal ik niet zo snel zoiets kopen, maar ik vind hem wel leuk om af en toe de FlightAware of Flightradar24 app te bekijken als ik verder toch niks te doen heb.
En inderdaad, die beide sites zijn wel briljant. Wie had ooit gedacht dat je een vlucht live kan volgen die aan de andere kant van de wereld in de lucht hangt.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:40 schreef Shaggy8675 het volgende:
Dat kun je doen idd. Maar is geen garantie dat je spullen krijgt. Je moet alles doorgeven, van precieze locatie, foto's van plaatsing antenne etc. En dan bekijken ze je aanvraag.
Je kunt ook voor een tientje een DVB-T ontvangertje kopen, kun je ook gewoon ADS-B (en meer leuke signalen) mee ontvangen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Leuk Ik wist helemaal niet eens dat dit soort spullen particulier verkocht worden.
Zelf zal ik niet zo snel zoiets kopen, maar ik vind hem wel leuk om af en toe de FlightAware of Flightradar24 app te bekijken als ik verder toch niks te doen heb.
Inderdaad. Maar als je al Flightradar hebt; waarom zou je dan nog zelf een antenne aan je pc hangen om die data te ontvangen (dus specifiek vliegtuigen volgen).quote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:29 schreef KomtTijd... het volgende:
Je kunt ook voor een tientje een DVB-T ontvangertje kopen, kun je ook gewoon ADS-B (en meer leuke signalen) mee ontvangen.
Voor betere ontvangst Zeker op lage hoogte is de dekking van flightradar e.d. redelijk beroerd.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 16:08 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar als je al Flightradar hebt; waarom zou je dan nog zelf een antenne aan je pc hangen om die data te ontvangen (dus specifiek vliegtuigen volgen).
In other news; PH-KCE maakte afgelopen maandag weer even een korte trip naar London; eerdere vlucht was gecancelled dus was er meer capaciteit nodig. Afgelopen mei ook al een keer; ook dezelfde kist. Toch best bijzonder nog om daar zo'n kist te zien:
Daarover gesproken, deze jongen (PH-KCK) gaat over 17 dagen alweer met pensioen
[ afbeelding ]
De ontvangers zijn gewoon vrij te koop. Alleen best prijzig. Maar zoals Iemand9 al melde, ik heb hem gratis gekregen ( een setje als dit kost rond de ¤600+ als ik me niet vergis ). Het is officieel bruikleen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Leuk Ik wist helemaal niet eens dat dit soort spullen particulier verkocht worden.
Zelf zal ik niet zo snel zoiets kopen, maar ik vind hem wel leuk om af en toe de FlightAware of Flightradar24 app te bekijken als ik verder toch niks te doen heb.
De laatste passagiers DC-10's gaan er ook binnenkort uit. Biman Bangladesh vliegt nog met 2 dc10's.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 16:08 schreef Iemand91 het volgende:
Daarover gesproken, deze jongen dame (PH-KCK) gaat over 17 dagen alweer met pensioen
Appart dat de DC10 en MD11 bijna tegelijk van het toneel verdwijnen als zijnde PAX toestel.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:29 schreef OEM het volgende:
[..]
De laatste passagiers DC-10's gaan er ook binnenkort uit. Biman Bangladesh vliegt nog met 2 dc10's.
Begin december gaan die ook verdwijnen.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)84590.jpg]afbeelding[/url] ]
Wiki zegt van niet; maar het zou me niet verbazen als ze nog in Iran o.i.d. zouden vliegen. Daar vliegen ze nog dagelijks met 707's, 747-100's etc.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:29 schreef OEM het volgende:
De laatste passagiers DC-10's gaan er ook binnenkort uit. Biman Bangladesh vliegt nog met 2 dc10's.
Begin december gaan die ook verdwijnen.
2nd that.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:06 schreef Shaggy8675 het volgende:
Blijven prachtige rondingen op beide modellen. Erg jammer dat ze verdwijnen. Ik hou wel van dit type toestellen. Net als de 747, blijf ik het mooiste vliegtuig vinden wat er ooit gemaakt is.
Er staan ook al een aantal -8 versies in storage.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:38 schreef OEM het volgende:
Het kan ook andersom: een 747-400F die gloedje nieuw direct naar Pinal Airpark gevlogen is voor storage, heeft na 4,5 jaar weer gevlogen: http://nl.flightaware.com/live/flight/N797BA
Die 747 in welke vorm dan ook is op dit moment een dood paard. Ik snap niet dat Boeing daar nog een 800 versie van uitgebracht heeft. De vrachtversie heeft nog wel enige toekomst vanwege de cockpit die boven de neus zit maar als PAX versie is hij helemaal niet concurrerend. Boeings eigen 777 en 787 zijn veel economischer.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:44 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Er staan ook al een aantal -8 versies in storage. Maar hier nog een topic over de N797BA.
Markt is gewoon aardig dood op het moment, vracht is ook vrij beroerd.
Maar gelukkig zijn er tekenen van herstel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |