abonnement Unibet Coolblue
pi_131997958
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 23:33 schreef Iemand91 het volgende:
Het is met 22.5 jaar niet de jongste meer nee.
Maar goed, er vliegt nog genoeg (veel) ouder spul rond, en ik zou het niet erg vinden om daar een retourtje in te maken. :P
Precies, want als je ziet hoe hij het heeft ingericht dan kun je niet zeggen dat hij op de inrichting bespaart heeft.

pi_132004059
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:32 schreef Woods het volgende:
Zal wel goedkoop in onderhoud plus kosten zijn dan? Ook zei die dat hij specifiek dit vliegtuig wilde hebben i.c.m. de stille RR motoren.
In theorie is de aanschaf wel lager voor een oudere kist maar onderhoud stijgt juist weer. De 757 is niet meer de meest efficiënte kist in z'n soort en wordt langzamerhand vervangen door nieuwere types (en/of verbouwd naar vracht).
quote:
Leuke inkijk wel waaronder het wegen van dat vliegtuig :D
Dat was wel geinig inderdaad. Voor de rest weinig aan. Hoop geblaat dat die 757 zo ongeveer het beste is wat er rondvliegt, dat Trump een controlfreak is en (zoals altijd bij Discovery) constant gezeur dat iets net niet/net wel op tijd klaar is.
pi_132004322
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten :)

Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden :)
[ link | afbeelding ]
Leuk spul! Waar komt'ie te staan?
Gooi je 'm ook op glidertracking? http://www.glidertracking.com/netwerk-uitbreiden/
  woensdag 9 oktober 2013 @ 15:15:37 #179
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_132006419
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:00 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

In theorie is de aanschaf wel lager voor een oudere kist maar onderhoud stijgt juist weer. De 757 is niet meer de meest efficiënte kist in z'n soort en wordt langzamerhand vervangen door nieuwere types (en/of verbouwd naar vracht).

[..]

Dat was wel geinig inderdaad. Voor de rest weinig aan. Hoop geblaat dat die 757 zo ongeveer het beste is wat er rondvliegt, dat Trump een controlfreak is en (zoals altijd bij Discovery) constant gezeur dat iets net niet/net wel op tijd klaar is.
Ja ik vind het ook een beetje over the top om jezelf voor een opening van je golfbaan en een kleine speech met een 757 te laten vervoeren. Buiten dat dit onnodig veel geld kost en het ik het zelf onzin vind moet hij het natuurlijk zelf weten maar een kleine jet voldoet eigenlijk ook, voor de afstanden die hij er mee reist.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_132009408
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 15:15 schreef Woods het volgende:

[..]

Ja ik vind het ook een beetje over the top om jezelf voor een opening van je golfbaan en een kleine speech met een 757 te laten vervoeren. Buiten dat dit onnodig veel geld kost en het ik het zelf onzin vind moet hij het natuurlijk zelf weten maar een kleine jet voldoet eigenlijk ook, voor de afstanden die hij er mee reist.
Voor de meeste mensen voldoet een Smart ook prima als auto, en toch rijden ze in wat groters. En daarnaast is een 757 veel toffer dan een Gulfstream of Learjet B-)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 9 oktober 2013 @ 16:48:49 #181
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_132009561
quote:
6s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 16:44 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Voor de meeste mensen voldoet een Smart ook prima als auto, en toch rijden ze in wat groters. En daarnaast is een 757 veel toffer dan een Gulfstream of Learjet B-)
Ja tuurlijk als je het jezelf kan veroorloven en er ook nog regelmatig mee op en neer kan vliegen waarom niet :P Er zullen ook mensen zijn die een privé 747 bezitten.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_132010083
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 16:48 schreef Woods het volgende:

[..]

Ja tuurlijk als je het jezelf kan veroorloven en er ook nog regelmatig mee op en neer kan vliegen waarom niet :P Er zullen ook mensen zijn die een privé 747 bezitten.
Een Saudi sjeik had een prive A380. Had als in had hem besteld, maar nooit afgeleverd en inmiddels weer verkocht. http://www.bloomberg.com/(...)ddle-east-firms.html
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_132011033
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 15:15 schreef Woods het volgende:
Ja ik vind het ook een beetje over the top om jezelf voor een opening van je golfbaan en een kleine speech met een 757 te laten vervoeren. Buiten dat dit onnodig veel geld kost en het ik het zelf onzin vind moet hij het natuurlijk zelf weten maar een kleine jet voldoet eigenlijk ook, voor de afstanden die hij er mee reist.
Dat bedoelde ik ook niet met die laatste alinea, maar zo'n eigen jet heeft wel z'n voordelen hoor.

Grootste voordeel is vliegen wanneer je wil en even groot voordeel; vergaderruimte in de lucht. Op die manier kun je blijven doorwerken; ook als je een vergadering met 20-30 man hebt. (Zoals Trump ook vertelde).

Je wil alleen niet weten wat zo'n vlucht kost. Voorbeeld: je kunt net zo goed de hele First/Business Class van een Emirates A380 afhuren (dus het hele bovendeck) en dan ben je waarschijnlijk nog steeds goedkoper uit voor dezelfde vlucht.

Maar goed; dan heb je dus niet de genoemde voordelen.

quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 17:03 schreef Thetallguy het volgende:
Een Saudi sjeik had een prive A380. Had als in had hem besteld, maar nooit afgeleverd en inmiddels weer verkocht. http://www.bloomberg.com/(...)ddle-east-firms.html
Dan had ik nog steeds een bewezen ontwerp (747) of kleiner ontwerp gekozen. Met zo'n A380 ben je niet zo flexibel als met bijv. een 747 of A350/787 (of 777, A330 enz.)
Maar goed; zulke zaken zijn toch een kwestie van wedstrijdje verpissen voor rijken.
pi_132012301
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:08 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Leuk spul! Waar komt'ie te staan?
Gooi je 'm ook op glidertracking? http://www.glidertracking.com/netwerk-uitbreiden/
Staat hier netjes thuis. Zo ver ik weet kan ik hem niet doorschakelen. Zijn standalone ontvangers waar ik iig verders niets mee kan. Maar ik denk dat een zwever met ADS-b wel door zal komen. Zal het weekend eens goed opletten of ik hier op vlb Gilze/Rijen iets kan zien bij de zwevers.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 23:33:25 #185
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_132025933
En die livery van die Trump 757 ook. Hoe goedkoop wil je het hebben. Neem dan een voorbeeld aan The Bandit van Abramovich. Letterlijk een 8-) livery.

pi_132030718
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 23:33 schreef OEM het volgende:
En die livery van die Trump 757 ook. Hoe goedkoop wil je het hebben. Neem dan een voorbeeld aan The Bandit van Abramovich. Letterlijk een 8-) livery.

[ afbeelding ]
nooit geweten dat die van hem was, regelmatig op het vliegveld van Nice gezien. Vond 'm in het echt een beetje gedateerd uitzien, beetje te retro...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_132031951
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag leuk doosje mogen ontvangen. Deze week eens gaan opzetten :)

Flightradar24 ontvanger ( Mode-S Beast ontvanger met Beaglebone computer en GPS ) met benodigdheden :)
[ link | afbeelding ]
Leuk :) Ik wist helemaal niet eens dat dit soort spullen particulier verkocht worden.

Zelf zal ik niet zo snel zoiets kopen, maar ik vind hem wel leuk om af en toe de FlightAware of Flightradar24 app te bekijken als ik verder toch niks te doen heb.
pi_132032926
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:32 schreef Leatherface het volgende:
Leuk :) Ik wist helemaal niet eens dat dit soort spullen particulier verkocht worden.

Zelf zal ik niet zo snel zoiets kopen, maar ik vind hem wel leuk om af en toe de FlightAware of Flightradar24 app te bekijken als ik verder toch niks te doen heb.
Hij heeft 'm zelfs gratis gekregen (als ik het goed heb)
Maar dan moest je wel veel regelen:
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:40 schreef Shaggy8675 het volgende:
Dat kun je doen idd. Maar is geen garantie dat je spullen krijgt. Je moet alles doorgeven, van precieze locatie, foto's van plaatsing antenne etc. En dan bekijken ze je aanvraag.
En inderdaad, die beide sites zijn wel briljant. Wie had ooit gedacht dat je een vlucht live kan volgen die aan de andere kant van de wereld in de lucht hangt. :P
Wel jammer dat Flightaware toch wel regelmatig vluchten mist.
pi_132033365
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:32 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Leuk :) Ik wist helemaal niet eens dat dit soort spullen particulier verkocht worden.

Zelf zal ik niet zo snel zoiets kopen, maar ik vind hem wel leuk om af en toe de FlightAware of Flightradar24 app te bekijken als ik verder toch niks te doen heb.
Je kunt ook voor een tientje een DVB-T ontvangertje kopen, kun je ook gewoon ADS-B (en meer leuke signalen) mee ontvangen.
pi_132040224
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 11:29 schreef KomtTijd... het volgende:
Je kunt ook voor een tientje een DVB-T ontvangertje kopen, kun je ook gewoon ADS-B (en meer leuke signalen) mee ontvangen.
Inderdaad. Maar als je al Flightradar hebt; waarom zou je dan nog zelf een antenne aan je pc hangen om die data te ontvangen (dus specifiek vliegtuigen volgen).

In other news; PH-KCE maakte afgelopen maandag weer even een korte trip naar London; eerdere vlucht was gecancelled dus was er meer capaciteit nodig. Afgelopen mei ook al een keer; ook dezelfde kist. Toch best bijzonder nog om daar zo'n kist te zien:

Daarover gesproken, deze jongen dame (PH-KCK) gaat over 17 dagen alweer met pensioen ;(



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 10-10-2013 19:05:58 ]
pi_132040403
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 16:08 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar als je al Flightradar hebt; waarom zou je dan nog zelf een antenne aan je pc hangen om die data te ontvangen (dus specifiek vliegtuigen volgen).

In other news; PH-KCE maakte afgelopen maandag weer even een korte trip naar London; eerdere vlucht was gecancelled dus was er meer capaciteit nodig. Afgelopen mei ook al een keer; ook dezelfde kist. Toch best bijzonder nog om daar zo'n kist te zien:

Daarover gesproken, deze jongen (PH-KCK) gaat over 17 dagen alweer met pensioen ;(

[ afbeelding ]
Voor betere ontvangst :) Zeker op lage hoogte is de dekking van flightradar e.d. redelijk beroerd.
pi_132043950
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:32 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Leuk :) Ik wist helemaal niet eens dat dit soort spullen particulier verkocht worden.

Zelf zal ik niet zo snel zoiets kopen, maar ik vind hem wel leuk om af en toe de FlightAware of Flightradar24 app te bekijken als ik verder toch niks te doen heb.
De ontvangers zijn gewoon vrij te koop. Alleen best prijzig. Maar zoals Iemand9 al melde, ik heb hem gratis gekregen ( een setje als dit kost rond de ¤600+ als ik me niet vergis ). Het is officieel bruikleen.

Vind het wel leuk. Altijd al bezig geweest met vliegtuigen, contrails etc. Eigenlijk zelden echt spotten aan de baan. Wel in dienst veel met vliegtuigen gedaan toen ik op Gilze/Rijen lag.
Nu een kans gekregen het netwerk uit te breiden in het zuiden des lands. Zover ik het heb begrepen zijn er nu 9 van dit soort vaste FR24 stations in NL geïnstalleerd.

En bijkomend voordeeltje is dat je van FR24 alle Premium zaken gratis ter beschikking hebt nu, ook op telefoon.

Leuk, omdat het kan ;)
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:29:43 #193
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_132072136
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 16:08 schreef Iemand91 het volgende:
Daarover gesproken, deze jongen dame (PH-KCK) gaat over 17 dagen alweer met pensioen ;(
De laatste passagiers DC-10's gaan er ook binnenkort uit. Biman Bangladesh vliegt nog met 2 dc10's.
Begin december gaan die ook verdwijnen.

  vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:49:11 #194
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132074236
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:29 schreef OEM het volgende:

[..]

De laatste passagiers DC-10's gaan er ook binnenkort uit. Biman Bangladesh vliegt nog met 2 dc10's.
Begin december gaan die ook verdwijnen.

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)84590.jpg]afbeelding[/url] ]
Appart dat de DC10 en MD11 bijna tegelijk van het toneel verdwijnen als zijnde PAX toestel.
pi_132074686
Blijven prachtige rondingen op beide modellen. Erg jammer dat ze verdwijnen. Ik hou wel van dit type toestellen. Net als de 747, blijf ik het mooiste vliegtuig vinden wat er ooit gemaakt is.
pi_132075020
Klein sprankje hoop:
Gelukkig blijft de Klu de komende jaren nog met 3 KDC-10-'s vliegen

pi_132085945
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:29 schreef OEM het volgende:
De laatste passagiers DC-10's gaan er ook binnenkort uit. Biman Bangladesh vliegt nog met 2 dc10's.
Begin december gaan die ook verdwijnen.
Wiki zegt van niet; maar het zou me niet verbazen als ze nog in Iran o.i.d. zouden vliegen. Daar vliegen ze nog dagelijks met 707's, 747-100's etc.
Iran is echt het Cuba van vliegtuigen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:06 schreef Shaggy8675 het volgende:
Blijven prachtige rondingen op beide modellen. Erg jammer dat ze verdwijnen. Ik hou wel van dit type toestellen. Net als de 747, blijf ik het mooiste vliegtuig vinden wat er ooit gemaakt is.
2nd that.

:9 En de Concorde natuurlijk....en de 707...en de Comet...en de...en de....
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:38:14 #198
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_132088502
Het kan ook andersom: een 747-400F die gloedje nieuw direct naar Pinal Airpark gevlogen is voor storage, heeft na 4,5 jaar weer gevlogen: http://nl.flightaware.com/live/flight/N797BA
pi_132088708
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 23:38 schreef OEM het volgende:
Het kan ook andersom: een 747-400F die gloedje nieuw direct naar Pinal Airpark gevlogen is voor storage, heeft na 4,5 jaar weer gevlogen: http://nl.flightaware.com/live/flight/N797BA
Er staan ook al een aantal -8 versies in storage. ;)
Markt is gewoon aardig dood op het moment, vracht is ook vrij beroerd.
Maar gelukkig zijn er tekenen van herstel. Die vlucht is misschien een daarvan.

EDIT: zoals:


[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 11-10-2013 23:57:25 ]
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:52:57 #200
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132088961
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 23:44 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Er staan ook al een aantal -8 versies in storage. ;) Maar hier nog een topic over de N797BA.
Markt is gewoon aardig dood op het moment, vracht is ook vrij beroerd.
Maar gelukkig zijn er tekenen van herstel.
Die 747 in welke vorm dan ook is op dit moment een dood paard. Ik snap niet dat Boeing daar nog een 800 versie van uitgebracht heeft. De vrachtversie heeft nog wel enige toekomst vanwege de cockpit die boven de neus zit maar als PAX versie is hij helemaal niet concurrerend. Boeings eigen 777 en 787 zijn veel economischer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')