Van emirates die elke dag komt?quote:
Zonde!quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 16:11 schreef blingbling11 het volgende:
En nog een MD van Martinair eruit. Zo komt het einde van Martinair ook steeds meer in zicht.
Tip: http://www.flickriver.com/photos/nustyr/quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:10 schreef Yvesss het volgende:
Ik als mobile-flightradar24 verslaafde kan het vaak niet laten om even dikke kisten te checken die zich door het zwerk begeven. Je ziet ze op 100km aankomen. Trail is anders. Middels flightradar kun je doorklikken op het vliegtuig zelf en zodoende vond ik volgende foto. Deze is geloof ik genomen op Heathrow. Er moet toch een combinatie van baangebruik/zonnestand/bewolking enzovoort zijn waarbij je op Schiphol ook zo'n shot kunt maken? Hoe dan ook, prachtig.
[ afbeelding ]
Helder weer, sneeuw wil ook wel eens helpen (licht de kist van onder op) maar vooral je settings goed hebben en wat Lightroom. En oefenen. Heel veel oefenen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:10 schreef Yvesss het volgende:
Ik als mobile-flightradar24 verslaafde kan het vaak niet laten om even dikke kisten te checken die zich door het zwerk begeven. Je ziet ze op 100km aankomen. Trail is anders. Middels flightradar kun je doorklikken op het vliegtuig zelf en zodoende vond ik volgende foto. Deze is geloof ik genomen op Heathrow. Er moet toch een combinatie van baangebruik/zonnestand/bewolking enzovoort zijn waarbij je op Schiphol ook zo'n shot kunt maken? Hoe dan ook, prachtig.
[ afbeelding ]
quote:Dallas Campbell delves into the Horizon archives to chart the deadly disasters that have helped make air travel today the safest it has ever been. It's a macabre paradox, but almost every advance in aviation safety has been driven by a crash. After every crash, investigators determine its cause and scientists make every effort to ensure the same mistakes never happen again.
Heb ik ook last van; altijd slecht weer als ik weer eens ga kijken.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:31 schreef Yvesss het volgende:
Sneeuw werkt fantastisch. Een superreflector op de grond. Settings kom je wel uit. Maar je moet dat magical moment hebben. (vliegtuig net onder een dikke grijze buienlucht, zon van achteren. Beetje regenboogweer). Als ik al naar Schiphol ga is het meestal grauw/grijs.
Briljant gefotografeerd.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:17 schreef Piles het volgende:
[..]
Tip: http://www.flickriver.com/photos/nustyr/
Die special livery van Cathay is wel mooi.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 09:07 schreef Thetallguy het volgende:
Deze groep staan ook altijd toffe foto's in(ook van nustyR)
https://www.facebook.com/groups/dutchaviationphotographersgroup/
Nog een mooie plaat van de KCC.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:47 schreef Iemand91 het volgende:
Wordt PH-KCC ook nog eens gebruikt. Blijkbaar hebben de overige MD11's geen onderdelen nodig, alles ziet er nog gewoon uitstekend uit; niets lijkt erop dat deze kist al weken stil heeft gestaan en weg moet.![]()
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:08 schreef Iemand91 het volgende:
Tip; nu op National Geographic docu over Dubai Airport. (21:00 - 22:00 uur)
Dat gaat nog wat worden FL195quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Pfft, dat wordt een stille bedoeling in Den Haag, volgend jaar maart.
http://www.ais-netherland(...)2013-05-A-en-GB.html
Gelukkig valt Biddinghuizen net buiten de 50 mile radius.
Vooral de onderlimiet GND vind ik idioot. Watvoor bedreiging verwachten ze in hemelsnaam van een Piper Cub die in het cirquit hangt bij hilversum?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:03 schreef BergGeit95 het volgende:
[..]
Dat gaat nog wat worden FL195![]()
Oh ja, dat is ook rond deze periode. Wintertijd en een week lang panoramaterras nog open met zomertijden met als gevolgd dat je foto's kunt maken in het donker.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:36 schreef Sunri5e het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)13476.jpg]afbeelding[/url] ]
Volgende week dus!quote:20 t/m 26 oktober 2013 is de laatste week van de zomertijd dit jaar.
In deze periode is het 's avonds al donker tussen 19:00 en 21:00, tijdstip waarop het panorama terras op Schiphol dan nog open is. Zodra de wintertijd op 27 oktober in gaat, is dat afgelopen. Dan sluit het terras om 17:00.
Inderdaad. Maar daar heb je direct de reden; vakantiegangers. Oftewel die kisten werden geleased aan bijvoorbeeld Martinair.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:03 schreef Sunri5e het volgende:
Wat me trouwens opvalt is de verschuiving van het type vliegtuig per bestemming. Voor een jaar of 10/15 geleden ging er nog best vaak grote vliegtuigen zoals de 747 van Amsterdam naar bijvoorbeeld Faro om vakantiegangers weg te brengen.
Inderdaad, slaat nergens opquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:12 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Vooral de onderlimiet GND vind ik idioot. Watvoor bedreiging verwachten ze in hemelsnaam van een Piper Cub die in het cirquit hangt bij hilversum?
Een 747 heeft te kleine vleugels om snel naar ijle hoogtes te klimmen waardoor er te lang tegen de dikke wind in gebeukt moet worden om nog rendabel te vliegen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:03 schreef Sunri5e het volgende:
Wat me trouwens opvalt is de verschuiving van het type vliegtuig per bestemming. Voor een jaar of 10/15 geleden ging er nog best vaak grote vliegtuigen zoals de 747 van Amsterdam naar bijvoorbeeld Faro om vakantiegangers weg te brengen.
Is dat zo ja? Wat dat betreft zou de MD11 dan ideaal zijn voor korte vluchten. Die gaat echt als een idioot omhoog.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 00:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Een 747 heeft te kleine vleugels om snel naar ijle hoogtes te klimmen waardoor er te lang tegen de dikke wind in gebeukt moet worden om nog rendabel te vliegen.
(heb ik wel eens gelezen...)
Meeting bij dakota's?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:22 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Volgende week dus!![]()
Lijkt me wel gaaf om op zo'n tijdstip daar rond te lopen en wat foto's te gaan maken. Maar woon vééél te ver weg...
Kunnen ze het Aviodrome niet blijmaken met een MD11?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:39 schreef Iemand91 het volgende:
Lees net een artikel hier dat inderdaad álle MD11's van KLM naar de sloop gaan. Kan niet meer omgebouwd worden naar vracht omdat de ombouwkits niet meer geleverd kunnen worden. Dus oktober 2014 einde verhaal. ] ]
Mijn eerste vliegvakantie was met dat toestelquote:
Zou wel mooi zijn inderdaad, maar na die 747 staat het al goed volquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:42 schreef jesse-010- het volgende:
[..]
Kunnen ze het Aviodrome niet blijmaken met een MD11?
Of zeg ik nu iets heel raars?
Maak er anders studentenwoningen van. Voor C-class betaal je wel meer huur natuurlijkquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:42 schreef jesse-010- het volgende:
[..]
Kunnen ze het Aviodrome niet blijmaken met een MD11?
Of zeg ik nu iets heel raars?
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:42 schreef jesse-010- het volgende:
Kunnen ze het Aviodrome niet blijmaken met een MD11?
Of zeg ik nu iets heel raars?
Ik denk dat Aviodrome inderdaad wel blij zou zijn en zo'n MD11 past er ook nog wel bij; maar je moet wel bedenken dat zowel KLM als Aviodrome nou niet echt in de situatie zitten om dergelijke dingen te gaan doen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:55 schreef blingbling11 het volgende:
Zou wel mooi zijn inderdaad, maar na die 747 staat het al goed vol
Mijne ook. In 1989.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:52 schreef charon het volgende:
[..]
Mijn eerste vliegvakantie was met dat toestel
Eentje maar? Er staan hier alweer 23 schaalmodellenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik heb nog steeds een schaalmodel dat ik aan boord gekocht heb op de schoorsteenmantel staan.
Oke daar heb je wel gelijk in. Alleen dacht ik als ze toch gesloopt worden kunnen ze er beter 1 schenken aan het aviodrome. Of verdient klm er nog wat aan als ze gesloopt worden? Ik vind de PH BUK er inderdaad ook verwaarloosd bijstaan. Vooral het landingsgestel en alles. ziet er allemaal vies uit. Ze kunnen er van binnen ook wel wat meer mee doen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:11 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat Aviodrome inderdaad wel blij zou zijn en zo'n MD11 past er ook nog wel bij; maar je moet wel bedenken dat zowel KLM als Aviodrome nou niet echt in de situatie zitten om dergelijke dingen te gaan doen.
Ja, KLM maakt nog steeds winst maar vette jaren hebben ze niet. En Aviodrome is juist al een keer failliet gegaan (omdat aantal bezoekers tegenviel) en zowel Schiphol als KLM er geen geld meer in wilden investeren.
Ik denk dat er wel iets bijzonders met Aviodrome mag gebeuren voordat daar weer wat kisten heen gaan. Want met het faillissement nog vers in het geheugen ga je daar niet zo maar even een kist heen sturen die nog miljoenen waard is.
Als ik trouwens de foto's van PH-BUK zie, vindt ik hem er maar vrij verwaarloosd bij staan![]()
Oud-ijzer/onderdelen zijn ook wat waard jaquote:Op maandag 21 oktober 2013 15:45 schreef jesse-010- het volgende:
[..]
Oke daar heb je wel gelijk in. Alleen dacht ik als ze toch gesloopt worden kunnen ze er beter 1 schenken aan het aviodrome. Of verdient klm er nog wat aan als ze gesloopt worden? Ik vind de PH BUK er inderdaad ook verwaarloosd bijstaan. Vooral het landingsgestel en alles. ziet er allemaal vies uit. Ze kunnen er van binnen ook wel wat meer mee doen.
Is dat wel zo over de lease? Op Scramble lees ik namelijk dat ze allemaal (op 2 na, waaronder een die al naar de sloop is) van KLM zélf waren.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:03 schreef Thetallguy het volgende:
Oud-ijzer/onderdelen zijn ook wat waard jaMaar volgens mij zijn de MD-11's ook geen eigendom van KLM maar worden ze allemaal geleased. Het uitfaseren betekent dan dus eigenlijk alleen teruggeven aan de leasemaatschappij, en die besluit vervolgens wat er mee gedaan wordt.
Ah ok, in dat geval is het helemaal makkelijk. Een paar miljoen voor het oud-ijzer, of niks en aan het Aviodrome geven wat veel geld kost en waar toch geen plek voor isquote:Op maandag 21 oktober 2013 16:39 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Is dat wel zo over de lease? Op Scramble lees ik namelijk dat ze allemaal (op 2 na, waaronder een die al naar de sloop is) van KLM zélf waren.
Maar vliegtuigen leveren nog wel flink wat op ja. Denk niet alleen aan materiaal als aluminium maar ook inderdaad onderdelen. Motoren, flightdeck-spul, onderstel etc. etc.
Ook die MD11's leveren nog wel een paar miljoen op.
Daarnaast kost het vliegtuig in het geval van weggeven aviodrome nog steeds geld. Dat ding moet toch weer in "museum staat"gebracht worden en ook soort van onderhouden worden. En dat geld is er niet. En je kan me niet vertellen dat een MD11 voor zoveel nieuwe bezoekers zorgt dat het kostenneutraal kan.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:58 schreef jesse-010- het volgende:
Oke dat is duidelijk, nu snap ik waarom ze er geen 1 weggeven aan het aviodromebedankt.
Als ik dat filmpje dat ik eerder gepost heb bekijk ziet PH-KCC er heel wat beter uit dan PH-BUK op Aviodrome. Terwijl die ook al een paar maand stil staat.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:05 schreef The_stranger het volgende:
Daarnaast kost het vliegtuig in het geval van weggeven aviodrome nog steeds geld. Dat ding moet toch weer in "museum staat"gebracht worden
En daar heb je wel helemaal gelijk. Aviodrome is met veel gedoe/moeite nog open weten te blijven/heropend worden na faillissement; daar kunnen geen extra kosten bijkomen die met zoiets gepaard gaan.quote:en ook soort van onderhouden worden. En dat geld is er niet. En je kan me niet vertellen dat een MD11 voor zoveel nieuwe bezoekers zorgt dat het kostenneutraal kan.
Voorlopig nog de ideale spare kist. Vandaag deed er nog een een retourtje Stockholm omdat de BVD daar met engine trouble gestrand was.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:45 schreef blingbling11 het volgende:
Helaas moeten we de MD's allemaal vaarwel zeggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |