abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 oktober 2013 @ 13:49:46 #205
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_132122117
Zomaar toevallig een A380@ schiphol?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_132123026
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2013 13:49 schreef Woods het volgende:
Zomaar toevallig een A380@ schiphol?
Van emirates die elke dag komt?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 13 oktober 2013 @ 14:34:02 #207
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132123465
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:11 schreef blingbling11 het volgende:
En nog een MD van Martinair eruit. Zo komt het einde van Martinair ook steeds meer in zicht.
Zonde!
pi_132172806
Ik als mobile-flightradar24 verslaafde kan het vaak niet laten om even dikke kisten te checken die zich door het zwerk begeven. Je ziet ze op 100km aankomen. Trail is anders. Middels flightradar kun je doorklikken op het vliegtuig zelf en zodoende vond ik volgende foto. Deze is geloof ik genomen op Heathrow. Er moet toch een combinatie van baangebruik/zonnestand/bewolking enzovoort zijn waarbij je op Schiphol ook zo'n shot kunt maken? Hoe dan ook, prachtig.
pi_132173137
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:10 schreef Yvesss het volgende:
Ik als mobile-flightradar24 verslaafde kan het vaak niet laten om even dikke kisten te checken die zich door het zwerk begeven. Je ziet ze op 100km aankomen. Trail is anders. Middels flightradar kun je doorklikken op het vliegtuig zelf en zodoende vond ik volgende foto. Deze is geloof ik genomen op Heathrow. Er moet toch een combinatie van baangebruik/zonnestand/bewolking enzovoort zijn waarbij je op Schiphol ook zo'n shot kunt maken? Hoe dan ook, prachtig.
[ afbeelding ]
Tip: http://www.flickriver.com/photos/nustyr/ _O_
pi_132173255
Haha. Ja, die link had ik zelf al eens gepost. Deze man weet van de hoed en de rand. Heeft ook beste equipment en is daar vaak te vinden. Check tweakers topic vliegtuigen.
pi_132173472
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:10 schreef Yvesss het volgende:
Ik als mobile-flightradar24 verslaafde kan het vaak niet laten om even dikke kisten te checken die zich door het zwerk begeven. Je ziet ze op 100km aankomen. Trail is anders. Middels flightradar kun je doorklikken op het vliegtuig zelf en zodoende vond ik volgende foto. Deze is geloof ik genomen op Heathrow. Er moet toch een combinatie van baangebruik/zonnestand/bewolking enzovoort zijn waarbij je op Schiphol ook zo'n shot kunt maken? Hoe dan ook, prachtig.
[ afbeelding ]
Helder weer, sneeuw wil ook wel eens helpen (licht de kist van onder op) maar vooral je settings goed hebben en wat Lightroom. En oefenen. Heel veel oefenen.

EDIT: een tip:
BBC4 nu over crashes e.d. met dezelfde presentator die ook Heathrow Live presenteerde.
(En een programma over de 747 waar geloof ik een D-check werd gedaan op een BA 747)

22:00 - 23:00 uur: Impact! A Horizon Guide to Plane Crashes
quote:
Dallas Campbell delves into the Horizon archives to chart the deadly disasters that have helped make air travel today the safest it has ever been. It's a macabre paradox, but almost every advance in aviation safety has been driven by a crash. After every crash, investigators determine its cause and scientists make every effort to ensure the same mistakes never happen again.


[ Bericht 25% gewijzigd door Iemand91 op 14-10-2013 22:34:30 ]
pi_132173841
Sneeuw werkt fantastisch. Een superreflector op de grond. Settings kom je wel uit. Maar je moet dat magical moment hebben. (vliegtuig net onder een dikke grijze buienlucht, zon van achteren. Beetje regenboogweer). Als ik al naar Schiphol ga is het meestal grauw/grijs.

(n.b. volgens mij heeft NustyR een hekel aan blauwe luchten)
pi_132175175
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:31 schreef Yvesss het volgende:
Sneeuw werkt fantastisch. Een superreflector op de grond. Settings kom je wel uit. Maar je moet dat magical moment hebben. (vliegtuig net onder een dikke grijze buienlucht, zon van achteren. Beetje regenboogweer). Als ik al naar Schiphol ga is het meestal grauw/grijs.
Heb ik ook last van; altijd slecht weer als ik weer eens ga kijken. ;(
's morgens vroeg of 's avonds is natuurlijk ook een goed moment. Dan is het licht minder hard.
Dat geldt trouwens voor fotografie in het algemeen. Overdag is het zonlicht meestal niet echt fotogeniek.

Maar nabewerking is key; nagenoeg alle foto's die je daar ziet langsgekomen hebben toch wel in bepaalde mate nabewerking gehad. Als ik bovenstaande foto zie lijken de (voor ons) linkermotoren bijvoorbeeld het gevolg van nabewerking.
pi_132175747
quote:
Briljant gefotografeerd.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:19:35 #215
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132180455
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 23:17 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Briljant gefotografeerd.
Ja dat kan hij wel.
pi_132180953
Deze groep staan ook altijd toffe foto's in :) (ook van nustyR)
https://www.facebook.com/groups/dutchaviationphotographersgroup/
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_132214776

Wordt PH-KCC ook nog eens gebruikt. Blijkbaar hebben de overige MD11's geen onderdelen nodig, alles ziet er nog gewoon uitstekend uit; niets lijkt erop dat deze kist al weken stil heeft gestaan en weg moet. ;(
pi_132222478
Had het gezien ja, wel érg leuk gedaan :)
pi_132246792
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 09:07 schreef Thetallguy het volgende:
Deze groep staan ook altijd toffe foto's in :) (ook van nustyR)
https://www.facebook.com/groups/dutchaviationphotographersgroup/
Die special livery van Cathay is wel mooi. :)
  donderdag 17 oktober 2013 @ 00:10:48 #220
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132247657
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:47 schreef Iemand91 het volgende:

Wordt PH-KCC ook nog eens gebruikt. Blijkbaar hebben de overige MD11's geen onderdelen nodig, alles ziet er nog gewoon uitstekend uit; niets lijkt erop dat deze kist al weken stil heeft gestaan en weg moet. ;(
Nog een mooie plaat van de KCC.

pi_132275551
Tip; nu op National Geographic docu over Dubai Airport. (21:00 - 22:00 uur)
Is blijkbaar een serie.

[ Bericht 42% gewijzigd door Iemand91 op 17-10-2013 21:15:26 ]
  donderdag 17 oktober 2013 @ 21:12:09 #222
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132275774
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:08 schreef Iemand91 het volgende:
Tip; nu op National Geographic docu over Dubai Airport. (21:00 - 22:00 uur)
^O^
pi_132276263
Ik weet nog goed tijdens de open dag van de klm
85 jaar, ik was destijds 8 jaar
Ik stond toen bij PH KCC in de rechter motor voor een foto in de hangar
Altijd een mooie kist gevonden, jammer dat ze weg moet elke keer als ik op schiphol kom (elke maand wel een keer) zie je ze staan aan de gate of aan de zijkant bij (maintance? Stand) ga het echt missen..
  donderdag 17 oktober 2013 @ 21:36:51 #224
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132277163


O+
pi_132277834
Pfft, dat wordt een stille bedoeling in Den Haag, volgend jaar maart.
http://www.ais-netherland(...)2013-05-A-en-GB.html

Gelukkig valt Biddinghuizen net buiten de 50 mile radius.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 22:03:16 #226
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132278275
Wat me trouwens opvalt is de verschuiving van het type vliegtuig per bestemming. Voor een jaar of 10/15 geleden ging er nog best vaak grote vliegtuigen zoals de 747 van Amsterdam naar bijvoorbeeld Faro om vakantiegangers weg te brengen.
pi_132278284
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Pfft, dat wordt een stille bedoeling in Den Haag, volgend jaar maart.
http://www.ais-netherland(...)2013-05-A-en-GB.html

Gelukkig valt Biddinghuizen net buiten de 50 mile radius.
Dat gaat nog wat worden FL195 :')
pi_132278680
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 22:03 schreef BergGeit95 het volgende:

[..]

Dat gaat nog wat worden FL195 :')
Vooral de onderlimiet GND vind ik idioot. Watvoor bedreiging verwachten ze in hemelsnaam van een Piper Cub die in het cirquit hangt bij hilversum?
pi_132279170
quote:
Oh ja, dat is ook rond deze periode. Wintertijd en een week lang panoramaterras nog open met zomertijden met als gevolgd dat je foto's kunt maken in het donker.

EDIT #3: ah, van Tweakers:
quote:
20 t/m 26 oktober 2013 is de laatste week van de zomertijd dit jaar.

In deze periode is het 's avonds al donker tussen 19:00 en 21:00, tijdstip waarop het panorama terras op Schiphol dan nog open is. Zodra de wintertijd op 27 oktober in gaat, is dat afgelopen. Dan sluit het terras om 17:00.
Volgende week dus! *O*

Lijkt me wel gaaf om op zo'n tijdstip daar rond te lopen en wat foto's te gaan maken. Maar woon vééél te ver weg ;( ...
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 22:03 schreef Sunri5e het volgende:
Wat me trouwens opvalt is de verschuiving van het type vliegtuig per bestemming. Voor een jaar of 10/15 geleden ging er nog best vaak grote vliegtuigen zoals de 747 van Amsterdam naar bijvoorbeeld Faro om vakantiegangers weg te brengen.
Inderdaad. Maar daar heb je direct de reden; vakantiegangers. Oftewel die kisten werden geleased aan bijvoorbeeld Martinair.

Zoals hier; Palma de Mallorca, 1975; een 747 van KLM gecharterd door Martinair voor vakantiegangers:



Of ruim 28 jaar later in 2003, zelfde luchthaven wederom voor Martinair:



Zit soms eens op Airliners.net te kijken (je kunt daar uren blijven hangen :') ) en dan is het toch een apart gezicht om een KLM 747 in Europa te zien (buiten AMS) of zelfs in Australië.

Melbourne Australië; oktober 1973.
PH-BUF; velen zullen wel weten wat hier mee is gebeurd.



Dezelfde kist hier in Shannon Ierland; juni 1972 voor crewtraining. 8 maanden maanden na de levering aan KLM op 19 oktober 1971.



Andere kist (PH-BUB) ook in Shannon voor training; hier in april 1971, slechts 1 maand na levering in maart 1971:



Niet zo heel bijzonder (ze vliegen nog steeds op Hong Kong) maar dit is natuurlijk ook heel erg bruut. Voor mijn gevoel niet heel lang geleden (luchthaven sloot in 1998) maar als je even gaat rekenen is dat toch alweer 15 jaar geleden :{



En tot slot gewoon omdat het een mooie foto is en enorme nostalgie waarde heeft: Stockholm oktober 1972.



[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 17-10-2013 23:46:48 ]
pi_132279709
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 22:12 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Vooral de onderlimiet GND vind ik idioot. Watvoor bedreiging verwachten ze in hemelsnaam van een Piper Cub die in het cirquit hangt bij hilversum?
Inderdaad, slaat nergens op
VFR prohibited? Waarom?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 22:36:04 #231
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132279764
Kai Tak _O_
pi_132282199
Lees net een artikel hier dat inderdaad álle MD11's van KLM naar de sloop gaan. Kan niet meer omgebouwd worden naar vracht omdat de ombouwkits niet meer geleverd kunnen worden. Dus oktober 2014 einde verhaal. ;(

EDIT: nog een filmpje van de actie van KLM:

EDIT #2: gisteren. Daar past het kotsmiley wel bij:


[ Bericht 27% gewijzigd door Iemand91 op 18-10-2013 13:55:21 ]
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:13:13 #233
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_132283246
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 22:03 schreef Sunri5e het volgende:
Wat me trouwens opvalt is de verschuiving van het type vliegtuig per bestemming. Voor een jaar of 10/15 geleden ging er nog best vaak grote vliegtuigen zoals de 747 van Amsterdam naar bijvoorbeeld Faro om vakantiegangers weg te brengen.
Een 747 heeft te kleine vleugels om snel naar ijle hoogtes te klimmen waardoor er te lang tegen de dikke wind in gebeukt moet worden om nog rendabel te vliegen.
(heb ik wel eens gelezen...)
Wie dit leest is gek
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:22:35 #234
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132285629
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:13 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Een 747 heeft te kleine vleugels om snel naar ijle hoogtes te klimmen waardoor er te lang tegen de dikke wind in gebeukt moet worden om nog rendabel te vliegen.
(heb ik wel eens gelezen...)
Is dat zo ja? Wat dat betreft zou de MD11 dan ideaal zijn voor korte vluchten. Die gaat echt als een idioot omhoog.
pi_132286695
De MD11 werd ook veel gebruikt voor korte vluchten. Maar de economics kunnen gewoon niet op tegen die van een 737NG. En tegenwoordig is het normaal om 2-3 keer per dag een 737 op pad tr sturen ipv 1 MD11
pi_132289540
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 22:22 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Volgende week dus! *O*

Lijkt me wel gaaf om op zo'n tijdstip daar rond te lopen en wat foto's te gaan maken. Maar woon vééél te ver weg ;( ...
Meeting bij dakota's?
pi_132325436
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:39 schreef Iemand91 het volgende:
Lees net een artikel hier dat inderdaad álle MD11's van KLM naar de sloop gaan. Kan niet meer omgebouwd worden naar vracht omdat de ombouwkits niet meer geleverd kunnen worden. Dus oktober 2014 einde verhaal. ] ]
Kunnen ze het Aviodrome niet blijmaken met een MD11?
Of zeg ik nu iets heel raars?
-
pi_132325654
quote:
Mijn eerste vliegvakantie was met dat toestel :)
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_132325711
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 15:42 schreef jesse-010- het volgende:

[..]

Kunnen ze het Aviodrome niet blijmaken met een MD11?
Of zeg ik nu iets heel raars?
Zou wel mooi zijn inderdaad, maar na die 747 staat het al goed vol
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:02:16 #240
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_132325878
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 15:42 schreef jesse-010- het volgende:

[..]

Kunnen ze het Aviodrome niet blijmaken met een MD11?
Of zeg ik nu iets heel raars?
Maak er anders studentenwoningen van. Voor C-class betaal je wel meer huur natuurlijk ;)
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_132326132
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 15:42 schreef jesse-010- het volgende:
Kunnen ze het Aviodrome niet blijmaken met een MD11?
Of zeg ik nu iets heel raars?
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 15:55 schreef blingbling11 het volgende:
Zou wel mooi zijn inderdaad, maar na die 747 staat het al goed vol
Ik denk dat Aviodrome inderdaad wel blij zou zijn en zo'n MD11 past er ook nog wel bij; maar je moet wel bedenken dat zowel KLM als Aviodrome nou niet echt in de situatie zitten om dergelijke dingen te gaan doen.
Ja, KLM maakt nog steeds winst maar vette jaren hebben ze niet. En Aviodrome is juist al een keer failliet gegaan (omdat aantal bezoekers tegenviel) en zowel Schiphol als KLM er geen geld meer in wilden investeren.

Ik denk dat er wel iets bijzonders met Aviodrome mag gebeuren voordat daar weer wat kisten heen gaan. Want met het faillissement nog vers in het geheugen ga je daar niet zo maar even een kist heen sturen die nog miljoenen waard is.

Als ik trouwens de foto's van PH-BUK zie, vindt ik hem er maar vrij verwaarloosd bij staan :{
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:23:32 #242
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_132332044
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 15:52 schreef charon het volgende:

[..]

Mijn eerste vliegvakantie was met dat toestel :)
Mijne ook. In 1989.
Ik heb nog steeds een schaalmodel dat ik aan boord gekocht heb op de schoorsteenmantel staan.
Wie dit leest is gek
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 21:15:49 #243
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_132337819
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik heb nog steeds een schaalmodel dat ik aan boord gekocht heb op de schoorsteenmantel staan.
Eentje maar? Er staan hier alweer 23 schaalmodellen :s)
pi_132339204
Hier geen een :@
  zondag 20 oktober 2013 @ 13:21:10 #245
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_132355745
Eerste en laatste keer dat ik met een vliegtuig ben gevlogen was naar Kreta met Transavia, waar we ook een modelletje gekocht hadden. Ik denk toentertijd een 737 of wellicht een 757?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_132396491
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 16:11 schreef Iemand91 het volgende:

[..]


[..]

Ik denk dat Aviodrome inderdaad wel blij zou zijn en zo'n MD11 past er ook nog wel bij; maar je moet wel bedenken dat zowel KLM als Aviodrome nou niet echt in de situatie zitten om dergelijke dingen te gaan doen.
Ja, KLM maakt nog steeds winst maar vette jaren hebben ze niet. En Aviodrome is juist al een keer failliet gegaan (omdat aantal bezoekers tegenviel) en zowel Schiphol als KLM er geen geld meer in wilden investeren.

Ik denk dat er wel iets bijzonders met Aviodrome mag gebeuren voordat daar weer wat kisten heen gaan. Want met het faillissement nog vers in het geheugen ga je daar niet zo maar even een kist heen sturen die nog miljoenen waard is.

Als ik trouwens de foto's van PH-BUK zie, vindt ik hem er maar vrij verwaarloosd bij staan :{
Oke daar heb je wel gelijk in. Alleen dacht ik als ze toch gesloopt worden kunnen ze er beter 1 schenken aan het aviodrome. Of verdient klm er nog wat aan als ze gesloopt worden? Ik vind de PH BUK er inderdaad ook verwaarloosd bijstaan. Vooral het landingsgestel en alles. ziet er allemaal vies uit. Ze kunnen er van binnen ook wel wat meer mee doen.
-
pi_132397149
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:45 schreef jesse-010- het volgende:

[..]

Oke daar heb je wel gelijk in. Alleen dacht ik als ze toch gesloopt worden kunnen ze er beter 1 schenken aan het aviodrome. Of verdient klm er nog wat aan als ze gesloopt worden? Ik vind de PH BUK er inderdaad ook verwaarloosd bijstaan. Vooral het landingsgestel en alles. ziet er allemaal vies uit. Ze kunnen er van binnen ook wel wat meer mee doen.
Oud-ijzer/onderdelen zijn ook wat waard ja ;) Maar volgens mij zijn de MD-11's ook geen eigendom van KLM maar worden ze allemaal geleased. Het uitfaseren betekent dan dus eigenlijk alleen teruggeven aan de leasemaatschappij, en die besluit vervolgens wat er mee gedaan wordt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_132398490
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:03 schreef Thetallguy het volgende:
Oud-ijzer/onderdelen zijn ook wat waard ja ;) Maar volgens mij zijn de MD-11's ook geen eigendom van KLM maar worden ze allemaal geleased. Het uitfaseren betekent dan dus eigenlijk alleen teruggeven aan de leasemaatschappij, en die besluit vervolgens wat er mee gedaan wordt.
Is dat wel zo over de lease? Op Scramble lees ik namelijk dat ze allemaal (op 2 na, waaronder een die al naar de sloop is) van KLM zélf waren.

Maar vliegtuigen leveren nog wel flink wat op ja. Denk niet alleen aan materiaal als aluminium maar ook inderdaad onderdelen. Motoren, flightdeck-spul, onderstel etc. etc.
Ook die MD11's leveren nog wel een paar miljoen op.
pi_132398899
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:39 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Is dat wel zo over de lease? Op Scramble lees ik namelijk dat ze allemaal (op 2 na, waaronder een die al naar de sloop is) van KLM zélf waren.

Maar vliegtuigen leveren nog wel flink wat op ja. Denk niet alleen aan materiaal als aluminium maar ook inderdaad onderdelen. Motoren, flightdeck-spul, onderstel etc. etc.
Ook die MD11's leveren nog wel een paar miljoen op.
Ah ok, in dat geval is het helemaal makkelijk. Een paar miljoen voor het oud-ijzer, of niks en aan het Aviodrome geven wat veel geld kost en waar toch geen plek voor is :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_132399180
Oke dat is duidelijk, nu snap ik waarom ze er geen 1 weggeven aan het aviodrome ;) bedankt.
-
pi_132399395
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:58 schreef jesse-010- het volgende:
Oke dat is duidelijk, nu snap ik waarom ze er geen 1 weggeven aan het aviodrome ;) bedankt.
Daarnaast kost het vliegtuig in het geval van weggeven aviodrome nog steeds geld. Dat ding moet toch weer in "museum staat"gebracht worden en ook soort van onderhouden worden. En dat geld is er niet. En je kan me niet vertellen dat een MD11 voor zoveel nieuwe bezoekers zorgt dat het kostenneutraal kan.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_132401421
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:05 schreef The_stranger het volgende:
Daarnaast kost het vliegtuig in het geval van weggeven aviodrome nog steeds geld. Dat ding moet toch weer in "museum staat"gebracht worden
Als ik dat filmpje dat ik eerder gepost heb bekijk ziet PH-KCC er heel wat beter uit dan PH-BUK op Aviodrome. Terwijl die ook al een paar maand stil staat.
quote:
en ook soort van onderhouden worden. En dat geld is er niet. En je kan me niet vertellen dat een MD11 voor zoveel nieuwe bezoekers zorgt dat het kostenneutraal kan.
En daar heb je wel helemaal gelijk. Aviodrome is met veel gedoe/moeite nog open weten te blijven/heropend worden na faillissement; daar kunnen geen extra kosten bijkomen die met zoiets gepaard gaan.
  maandag 21 oktober 2013 @ 18:44:55 #253
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_132402768
Het schenken van een vliegtuig aan een museum is leuk, maar als de betreffende kist niet meer de lucht in mag, of niet kan/mag landen bij het museum, dan moet er iemand opdraaien voor de niet misselijke transportkosten (zoals bij PH-BUK het geval was).
pi_132405146
Helaas moeten we de MD's allemaal vaarwel zeggen :'(
pi_132412219
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 19:45 schreef blingbling11 het volgende:
Helaas moeten we de MD's allemaal vaarwel zeggen :'(
Voorlopig nog de ideale spare kist. Vandaag deed er nog een een retourtje Stockholm omdat de BVD daar met engine trouble gestrand was.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')