Dat gaat nog wat worden FL195quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Pfft, dat wordt een stille bedoeling in Den Haag, volgend jaar maart.
http://www.ais-netherland(...)2013-05-A-en-GB.html
Gelukkig valt Biddinghuizen net buiten de 50 mile radius.
Vooral de onderlimiet GND vind ik idioot. Watvoor bedreiging verwachten ze in hemelsnaam van een Piper Cub die in het cirquit hangt bij hilversum?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:03 schreef BergGeit95 het volgende:
[..]
Dat gaat nog wat worden FL195
Oh ja, dat is ook rond deze periode. Wintertijd en een week lang panoramaterras nog open met zomertijden met als gevolgd dat je foto's kunt maken in het donker.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:36 schreef Sunri5e het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)13476.jpg]afbeelding[/url] ]
Volgende week dus!quote:20 t/m 26 oktober 2013 is de laatste week van de zomertijd dit jaar.
In deze periode is het 's avonds al donker tussen 19:00 en 21:00, tijdstip waarop het panorama terras op Schiphol dan nog open is. Zodra de wintertijd op 27 oktober in gaat, is dat afgelopen. Dan sluit het terras om 17:00.
Inderdaad. Maar daar heb je direct de reden; vakantiegangers. Oftewel die kisten werden geleased aan bijvoorbeeld Martinair.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:03 schreef Sunri5e het volgende:
Wat me trouwens opvalt is de verschuiving van het type vliegtuig per bestemming. Voor een jaar of 10/15 geleden ging er nog best vaak grote vliegtuigen zoals de 747 van Amsterdam naar bijvoorbeeld Faro om vakantiegangers weg te brengen.
Inderdaad, slaat nergens opquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:12 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Vooral de onderlimiet GND vind ik idioot. Watvoor bedreiging verwachten ze in hemelsnaam van een Piper Cub die in het cirquit hangt bij hilversum?
Een 747 heeft te kleine vleugels om snel naar ijle hoogtes te klimmen waardoor er te lang tegen de dikke wind in gebeukt moet worden om nog rendabel te vliegen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:03 schreef Sunri5e het volgende:
Wat me trouwens opvalt is de verschuiving van het type vliegtuig per bestemming. Voor een jaar of 10/15 geleden ging er nog best vaak grote vliegtuigen zoals de 747 van Amsterdam naar bijvoorbeeld Faro om vakantiegangers weg te brengen.
Is dat zo ja? Wat dat betreft zou de MD11 dan ideaal zijn voor korte vluchten. Die gaat echt als een idioot omhoog.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 00:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Een 747 heeft te kleine vleugels om snel naar ijle hoogtes te klimmen waardoor er te lang tegen de dikke wind in gebeukt moet worden om nog rendabel te vliegen.
(heb ik wel eens gelezen...)
Meeting bij dakota's?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:22 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Volgende week dus!
Lijkt me wel gaaf om op zo'n tijdstip daar rond te lopen en wat foto's te gaan maken. Maar woon vééél te ver weg ...
Kunnen ze het Aviodrome niet blijmaken met een MD11?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:39 schreef Iemand91 het volgende:
Lees net een artikel hier dat inderdaad álle MD11's van KLM naar de sloop gaan. Kan niet meer omgebouwd worden naar vracht omdat de ombouwkits niet meer geleverd kunnen worden. Dus oktober 2014 einde verhaal. ] ]
Mijn eerste vliegvakantie was met dat toestelquote:
Zou wel mooi zijn inderdaad, maar na die 747 staat het al goed volquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:42 schreef jesse-010- het volgende:
[..]
Kunnen ze het Aviodrome niet blijmaken met een MD11?
Of zeg ik nu iets heel raars?
Maak er anders studentenwoningen van. Voor C-class betaal je wel meer huur natuurlijkquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:42 schreef jesse-010- het volgende:
[..]
Kunnen ze het Aviodrome niet blijmaken met een MD11?
Of zeg ik nu iets heel raars?
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:42 schreef jesse-010- het volgende:
Kunnen ze het Aviodrome niet blijmaken met een MD11?
Of zeg ik nu iets heel raars?
Ik denk dat Aviodrome inderdaad wel blij zou zijn en zo'n MD11 past er ook nog wel bij; maar je moet wel bedenken dat zowel KLM als Aviodrome nou niet echt in de situatie zitten om dergelijke dingen te gaan doen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:55 schreef blingbling11 het volgende:
Zou wel mooi zijn inderdaad, maar na die 747 staat het al goed vol
Mijne ook. In 1989.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:52 schreef charon het volgende:
[..]
Mijn eerste vliegvakantie was met dat toestel
Eentje maar? Er staan hier alweer 23 schaalmodellenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik heb nog steeds een schaalmodel dat ik aan boord gekocht heb op de schoorsteenmantel staan.
Oke daar heb je wel gelijk in. Alleen dacht ik als ze toch gesloopt worden kunnen ze er beter 1 schenken aan het aviodrome. Of verdient klm er nog wat aan als ze gesloopt worden? Ik vind de PH BUK er inderdaad ook verwaarloosd bijstaan. Vooral het landingsgestel en alles. ziet er allemaal vies uit. Ze kunnen er van binnen ook wel wat meer mee doen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:11 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat Aviodrome inderdaad wel blij zou zijn en zo'n MD11 past er ook nog wel bij; maar je moet wel bedenken dat zowel KLM als Aviodrome nou niet echt in de situatie zitten om dergelijke dingen te gaan doen.
Ja, KLM maakt nog steeds winst maar vette jaren hebben ze niet. En Aviodrome is juist al een keer failliet gegaan (omdat aantal bezoekers tegenviel) en zowel Schiphol als KLM er geen geld meer in wilden investeren.
Ik denk dat er wel iets bijzonders met Aviodrome mag gebeuren voordat daar weer wat kisten heen gaan. Want met het faillissement nog vers in het geheugen ga je daar niet zo maar even een kist heen sturen die nog miljoenen waard is.
Als ik trouwens de foto's van PH-BUK zie, vindt ik hem er maar vrij verwaarloosd bij staan
Oud-ijzer/onderdelen zijn ook wat waard ja Maar volgens mij zijn de MD-11's ook geen eigendom van KLM maar worden ze allemaal geleased. Het uitfaseren betekent dan dus eigenlijk alleen teruggeven aan de leasemaatschappij, en die besluit vervolgens wat er mee gedaan wordt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:45 schreef jesse-010- het volgende:
[..]
Oke daar heb je wel gelijk in. Alleen dacht ik als ze toch gesloopt worden kunnen ze er beter 1 schenken aan het aviodrome. Of verdient klm er nog wat aan als ze gesloopt worden? Ik vind de PH BUK er inderdaad ook verwaarloosd bijstaan. Vooral het landingsgestel en alles. ziet er allemaal vies uit. Ze kunnen er van binnen ook wel wat meer mee doen.
Is dat wel zo over de lease? Op Scramble lees ik namelijk dat ze allemaal (op 2 na, waaronder een die al naar de sloop is) van KLM zélf waren.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:03 schreef Thetallguy het volgende:
Oud-ijzer/onderdelen zijn ook wat waard ja Maar volgens mij zijn de MD-11's ook geen eigendom van KLM maar worden ze allemaal geleased. Het uitfaseren betekent dan dus eigenlijk alleen teruggeven aan de leasemaatschappij, en die besluit vervolgens wat er mee gedaan wordt.
Ah ok, in dat geval is het helemaal makkelijk. Een paar miljoen voor het oud-ijzer, of niks en aan het Aviodrome geven wat veel geld kost en waar toch geen plek voor isquote:Op maandag 21 oktober 2013 16:39 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Is dat wel zo over de lease? Op Scramble lees ik namelijk dat ze allemaal (op 2 na, waaronder een die al naar de sloop is) van KLM zélf waren.
Maar vliegtuigen leveren nog wel flink wat op ja. Denk niet alleen aan materiaal als aluminium maar ook inderdaad onderdelen. Motoren, flightdeck-spul, onderstel etc. etc.
Ook die MD11's leveren nog wel een paar miljoen op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |