abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130160696
Beste KLB'ers,

Als ik eerlijk ben voel ik me nu net een oude zeiksnor, maar toch denk ik dat in mijn betoog een kern van waarheid zit.

De huidige generatie heeft zoveel prikkels. Op TV komt alleen maar sensatie en actie, games als Call of Duty zijn volstrekt normaal en mobieltjes zijn er in overvloed. Omdat ze zo ontzettend veel te doen hebben en zo erg worden geprikkeld, zal hun concentratievermogen steeds slechter worden ben ik bang.

Laten we eerlijk zijn. Ik ben nu 17, en als ik kijk naar leeftijdsgenoten die echt voor de lol lezen, dan zijn dat er echt bedroefd weinig. Een goed boek, daar hebben mensen denk ik steeds minder het geduld voor. Laatst zat ik Final Fantasy VI te spelen en ik durf te wedden dat veel leeftijdsgenoten mij voor gek verklaren, die kunnen zich helemaal niet meer concentreren op spellen met veel tekst, dialoog, of wat langere gevechten.

Je hebt ook mensen die tussenfilmpjes overslaan, terwijl deze juist essentieel zijn om het verhaal goed mee te krijgen. Maar het verhaal is dan van secundair belang uiteraard. Het gaat om de 'kick' van het spelen blijkbaar.

Deze klacht lijkt me zeer duidelijk en ik denk dat we hiermee wel een beetje op moeten passen. Hoeveel mensen van de volgende generatie zullen nog een boek open doen? Natuurlijk zul je altijd nog boekwurmen hebben, maar ik zie liever een maatschappij waarin meer mensen dat doen. Helemaal niet lezen vind ik toch een soort intellectuele armoede.

Zou me trouwens niet verbazen als we steeds meer "ADHD'ers" krijgen. De problemen moeten we denk ik niet zo op neurologisch vlak zoeken, maar in de verandering die de maatschappij doormaakt.

Mocht iemand van de volgende generatie dit in de toekomst lezen: lees alsjeblieft een goed boek. Laat je lekker door goede literatuur vermaken. Ik zie liever geen toekomst waarin mensen geen verhalen meer schrijven of niet normaal meer hun gewaarwordingen zullen kunnen formuleren. Ook door de chat wordt de communicatie al veel directer en minder mooi wat mij betreft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2013 11:44:10 ]
pi_130160716
mensen die geen tussenfilmpjes overslaan :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_130160747
Houd je grote bek man, je bent zelf 17. :')
pi_130160780
Samenvatting? Ik kon me niet concentreren op zo'n lange tekst.
pi_130160781
Je bent een oude zeiksnor. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Moderator zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:41:29 #6
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_130160789
Lees je zelf wel eens TS? Noem even de laatste boeken die je voor de lol hebt gelezen.

Tevens: 17 zijn en jezelf een zeiksnor noemen :')_____
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_130160795
En dan nu over de emancipatie.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_130160802
Wilde hele OP lezen, halverwege afgehaakt :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit: ik zie dat je 17 bent, toch maar lezen
- Ninja out
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:43:36 #9
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_130160842
wat een hoop lettertjes
pi_130160844
quote:
13s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
Lees je zelf wel eens TS? Noem even de laatste boeken die je voor de lol hebt gelezen.

Tevens: 17 zijn en jezelf een zeiksnor noemen :')_____
Het laatste boek dat ik heb gelezen is De wereld als markt en strijd, ben nu bezig in 1984 en De eenzaamheid van de priemgetallen vond ik ook zeer goed.
pi_130160853
Ik heb geen tijd om een boek te lezen, of misschien ook wel maar ik doe liever leuke dingen in mijn vrije tijd.

Net als tussenfilmpjes, als ik game wil ik graag gamen en niet om de haverklap naar een tussenfilmpje kijken, als ik een film wil kijken pak ik wel een dvd.

Vandaar
pi_130160860
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:41 schreef Dehelerambam het volgende:
Samenvatting? Ik kon me niet concentreren op zo'n lange tekst.
Ik scrolde meteen naar beneden om de reacties te lezen. :@
I've sailed the seven seas,
I've climbed the mountains high,
I've crossed the endless plains,
But still the search goes on.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:44:42 #13
330385 TrollenFTW
Adverteer hier vanaf ¤9.95
pi_130160864
TS :')
Zo is dat.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:46:45 #14
390765 TheBurnerMan
Live, Laugh, Love
pi_130160895
Hier is de equivalent van jou hersenscheet. En dan gaat het om de eerste en laatste regel.

quote:
Wear sunscreen. If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term
benefits of sunscreen have been proved by scientists, whereas the rest of my advice has no basis or
reliable then my own meandering experience. I will dispense this advice....now.

Enjoy the power and beauty of your youth. Oh, nevermind, you won't understand the power and
beauty of your youth until they've faded, but trust me in 20 years, you'll look back at photos of
yourself and recall in a way you can't grasp now how much possibility lay before you and how fabulous
you really looked. You are not as fat as you imagine.

Don't worry about the future, or worry, but know that worrying is as effective as trying to solve an algebra
equation by chewing bubblegum.

The real troubles in your life are apt to be things that never crossed your worried mind: the kind that blindsides
you at 4pm on some idle Tuesday.

Do one thing every day that scares you.

Sing.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

Floss.

Don't waste your time on jealousy. Sometimes you're ahead, sometimes you're behind. The race is
long, and in the end, it's only with yourself.

Remember compliments you receive; forget the insults. (if you succeed in doing this, tell me how).

Keep your old love letters; throw away your old bank statements.

Stretch.

Don't feel guilty if you don't know what you want to do with your life. The most interesting people
I know didn't know at 22 what they wanted to do with their lives; some of the most interesting 40 year
olds I know still don't.

Get plenty of Calcium. Be kind to your knees -- you'll miss them when they're gone.

Maybe you'll marry, maybe you won't. Maybe you'll have children, maybe you won't. Maybe you'll
divorce at 40; maybe you'll dance the funky chicken on your 75th wedding anniversary.

Whatever you do, don't congratulate yourself too much or berate yourself, either. Your choices are half
chance, so are everybody else's.

Enjoy your body: use it every way you can. Don't be afraid of it or what other people think of it; it's the
greatest instrument you'll ever own.

Dance...even if you have no where to do it but in your own living room.

Read the directions (even if you don't follow them).

Do not read beauty magazines; they will only make you feel ugly.

Get to know your parents; you never know when they'll be gone for good.

Be nice to your siblings: they're your best link to your past and the people most likely to stick with you in
the future.

Understand that friends come and go, but what a precious few should hold on. Work hard to bridge the gaps
and geography and lifestyle, because the older you get, the more you need the people you knew when you
were young.

Live in New York City once, but leave before it makes you hard.

Live in Northern California once, but leave before it makes you soft.

Travel.

Accept certain inalienable truths: prices will rise, politicians will philander, you too will get old; and when you
do, you'll fantasize that when you were young, prices were reasonable, politicians were noble, and children
respected their elders.

Respect your elders.

Don't expect anyone else to support you. Maybe you have a trust fund, maybe you'll have a wealthy spouse,
but you never know when either one might run out.

Don't mess too much with your hair or by the time you are 40, it will look 85.

Be careful whose advice you buy, but be patient with those who supply it. Advice is a form of nostalgia;
dispensing it is a way of wishing the past from the disposal--wiping it off, painting over the ugly parts, and
recycling it for more than it's worth.

But trust me on the sunscreen.
By: Baz Luhrman
Mellow Moenie Mauwe, ouwe, ouwe, ouwe
pi_130160900
Klagen op call of duty maar wel final fantasy spelen :')
De dan niet hypocriet en speel niet :')
Because you know i'm all about that ass
  Moderator zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:47:38 #16
pi_130160909
quote:
13s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:44 schreef TrollenFTW het volgende:
Jouw username :')
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:48:55 #17
390765 TheBurnerMan
Live, Laugh, Love
pi_130160939
quote:
13s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:44 schreef TrollenFTW het volgende:
Howie is no troll jwz
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:49:04 #18
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_130160941
Toen ik 17 was las ook niemand boeken. :')
We speelden ook gewoon games, begonnen met een Nintendo NES bij opa en oma en daarna de PS1 bij mij thuis. Toen hadden we ook gewoon al Medal of Honor, Tomb Raider en Resident Evil waar ik zelf (als klein kind) gewoon al verslaafd aan was.

Concentratie was er in die tijd ook niet bepaald, TS, de TV is niet iets van de afgelopen jaren ofzo. :')

Wij deden om de haverklap briefjes door het lokaal heen sturen in plaats van Whatsappen, stel je eens voor hoeveel inspanning dát wel niet kostte om de leraar het maar niet te laten merken! Ahja, en we hadden de Gameboy _O_ , denk jij, TS, dan iemand ook maar dácht aan leren terwijl we gewoon konden Gameboyen, gamen, buiten spelen en we veel meer keuze hadden uit tekenfilm kanalen dan vandaag de dag? Ook hadden wij kwalitatieve muziekzender waar iedereen zich rot naar staarde.

Dat was nog eens een tijd. _O_
Bay of Plenty
pi_130160962
Ik lees boeken.
Ik sla geen filmpjes over in de games (behalve als ik de game voor de 2e keer speel ^O^ ).
Op tv zijn er genoeg goede programma's alleen niet op rtl, mtv, sbs en andere zenders van dit kaliber :r (en anders gewoon betalen voor HBO).
De 'volgende generatie' zit nu nog in de luiers, een beetje vroeg om al te gaan zeiken, vind je niet :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Ninja out
pi_130160973
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:49 schreef oLexie het volgende:
We speelden ook gewoon games, begonnen met een Nintendo NES bij opa en oma en daarna de PS1 bij mij thuis. Toen hadden we ook gewoon al Medal of Honor, Tomb Raider en Resident Evil waar ik zelf (als klein kind) gewoon al verslaafd aan was.

Concentratie was er in die tijd ook niet bepaald, TS, de TV is niet iets van de afgelopen jaren ofzo. :')
Haha net alsof jij oud bent. :D

Alleen TS is gewoon zo'n dom pubertje wat heel volwassen en ontwikkeld en beter dan zijn generatiegenoten wil overkomen. Stiekem hoopte hij dat wij hem nu allemaal veren in zijn reet gaan steken.
pi_130160990
quote:

Natuurlijk is de TV niet iets van de afgelopen jaren, maar ik constateer wel dat het steeds meer sensatie wordt, steeds meer overprikkeling.

En dan zullen de gevolgen van het spelen van alleen maar actiegames op je zeventiende ook niet zo heel erg zijn, maar tegenwoordig spelen kindjes van 10 al Call of Duty.
pi_130161001
Een boek openslaan... Onder welke steen leef jij TS? de echte lezer is al overgestapt naar E-book. Achterlijke kneus. En 17 zijn en klagen over de huidige generatie waar jij ook deel van uitmaakt. Zelden zo'n onterechte en slechte klacht :')
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:53:44 #23
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_130161024
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:50 schreef Chai het volgende:

[..]

Alleen TS is gewoon zo'n dom pubertje wat heel volwassen en ontwikkeld en beter dan zijn generatiegenoten wil overkomen. Stiekem hoopte hij dat wij hem nu allemaal veren in zijn reet gaan steken.
Ik ben 23 ;(

Niet heel oud maar wel richting 30 :r
Bay of Plenty
pi_130161026
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:51 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Natuurlijk is de TV niet iets van de afgelopen jaren, maar ik constateer wel dat het steeds meer sensatie wordt, steeds meer overprikkeling.

En dan zullen de gevolgen van het spelen van alleen maar actiegames op je zeventiende ook niet zo heel erg zijn, maar tegenwoordig spelen kindjes van 10 al Call of Duty.
:')
pi_130161041
quote:

[..]

wat een kneus deze ts :')
pi_130161048
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:53 schreef oLexie het volgende:

[..]

Ik ben 23 ;(

23jarige vrouwen zijn gemiddels het mooiste :)
pi_130161059
Ik word helemaal kriegel als mensen het hebben over 'het kind krijgt teveel prikkels'
pi_130161068
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:56 schreef Paxcon het volgende:
Ik word helemaal kriegel als mensen het hebben over 'het kind krijgt teveel prikkels'
dit ja :')
pi_130161084
quote:

[..]

Nee, ik maak me oprecht zorgen. En daar ben ik niet de enige in.

http://datanews.knack.be/(...)le-1194716257885.htm

Om maar een voorbeeld te noemen. Ik denk dat we echt voorzichtig moeten zijn met het massaal gebruiken van nieuwe media. Pas achteraf denken we over de gevolgen na, terwijl de daar eigenlijk voor het gebruik bij stil zouden moeten staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2013 11:57:49 ]
pi_130161100
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:57 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Om maar een voorbeeld te noemen. Ik denk dat we echt voorzichtig moeten zijn met het massaal gebruiken van nieuwe media. Pas achteraf denken we om de gevolgen na, terwijl de daar eigenlijk voor het gebruik bij stil zouden moeten staan.
blijf jij maar hangen bij de telegraaf dan, terwijl wij in een revolutie zitten,
pi_130161109
quote:

[..]

Om maar een voorbeeld te noemen. Ik denk dat we echt voorzichtig moeten zijn met het massaal gebruiken van nieuwe media. Pas achteraf denken we over de gevolgen na, terwijl de daar eigenlijk voor het gebruik bij stil zouden moeten staan.
Wat een onzin. Het zijn nog altijd de ouders die dat kunnen reguleren.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:59:03 #32
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_130161112
quote:

[..]

:') :') :')

Nee, vroeger toen er nog degelijke zenders waren keken we meer televisie dan nu, The Box was er nog, MTV draaide nog muziek en TMF was ook wel oké om te kijken. We hadden Cartoon Network, Fox kids, Kindernet, Telekids. _O_

Programma's van nu gaan nergens meer over. :') Er is 1 kinderzender en tegenwoordig geloof ik weer 1 mziekzender? Xcite ofzo maar weet niet of iedereen dat ontvangt.
Bay of Plenty
pi_130161122
Vroeger keken we allemaal Shin Chan vanaf jonge leeftijd en daar zijn we ook allemaal zwaar beschadigd van geraakt.
pi_130161139
quote:
13s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:58 schreef Chai het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het zijn nog altijd de ouders die dat kunnen reguleren.
Zeg ik dan dat het op een andere manier gereguleerd moet worden? Ben het helemaal met je eens hoor, maar ouders zouden die taak mijns inziens vaker op zich moeten nemen.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:00:43 #35
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_130161153
quote:
9s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:59 schreef Chai het volgende:
Vroeger keken we allemaal Shin Chan vanaf jonge leeftijd en daar zijn we ook allemaal zwaar beschadigd van geraakt.
_O_

Of Tom en Jerry dan :') Dat is eigenlijk te ziek voor woorden, of een jagertje dat continu een konijn uit zijn hol aan het branden is. De langzame wolf die steeds maar een vogel op probeert te blazen maar dan zelf een heel gebergte bovenop zich krijgt.

Nou TS, je kunt wel raden waarom er zoveel moorden gepleegd worden.
Bay of Plenty
pi_130161156
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:00 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Zeg ik dan dat het op een andere manier gereguleerd moet worden? Ben het helemaal met je eens hoor, maar ouders zouden die taak mijns inziens vaker op zich moeten nemen.
Nee, maar jij stelt dat het door de media komt.
pi_130161161
Ik zie bijna niemand beargumenteren waarom TS geen gelijk heeft, alleen gebash. Verder heeft hij gewoon gelijk: dankzij het internet wordt de maatschappij steeds vluchtiger, en het is de vraag of dat een goede zaak is.
pi_130161166
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:00 schreef oLexie het volgende:

[..]

_O_

Of Tom en Jerry dan :') Dat is eigenlijk te ziek voor woorden, of een jagertje dat continu een konijn uit zijn hol aan het branden is.

Nou TS, je kunt wel raden waarom er zoveel moorden gepleegd worden.
Hoe oud was jij toen je voor het eerst 2g1c zag? Ik was echt 12 of zo.
pi_130161192
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:44 schreef Eglesiar het volgende:
Ik scrolde meteen naar beneden om de reacties te lezen. :@
:D
pi_130161197
quote:

Wij deden om de haverklap briefjes door het lokaal heen sturen in plaats van Whatsappen, stel je eens voor hoeveel inspanning dát wel niet kostte om de leraar het maar niet te laten merken! Ahja, en we hadden de Gameboy _O_ , denk jij, TS, dan iemand ook maar dácht aan leren terwijl we gewoon konden Gameboyen, gamen, buiten spelen en we veel meer keuze hadden uit tekenfilm kanalen dan vandaag de dag? Ook hadden wij kwalitatieve muziekzender waar iedereen zich rot naar staarde.

Deze weet _O_ ^O^
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:03:40 #41
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_130161199
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:01 schreef Chai het volgende:

[..]

Hoe oud was jij toen je voor het eerst 2g1c zag? Ik was echt 12 of zo.
2 girls 1 cup? Dat is toch nog niet heel lang geleden?
Bay of Plenty
pi_130161209
Onterechte klacht.

Topic verder niet gelezen :')
pi_130161212
quote:
Het gaat niet om specifieke series en dergelijke.

Het gaat erom dat we steeds meer prikkels voorgeschoteld krijgen in de hedendaagse maatschappij, waar ons concentratievermogen serieus onder heeft te lijden.

Daar is ook gewoon wetenschappelijk onderzoek naar geweest. http://eric.ed.gov/?id=ED295271 Over de negatieve impact die onze sensatie-tv op onze concentratie heeft.
pi_130161218
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:58 schreef blow... het volgende:

[..]

blijf jij maar hangen bij de telegraaf dan, terwijl wij in een revolutie zitten,
We zitten helemaal niet in een revolutie, kneus.
pi_130161230
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:04 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het gaat erom dat we steeds meer prikkels voorgeschoteld krijgen in de hedendaagse maatschappij, waar ons concentratievermogen serieus onder heeft te lijden.

Daar is ook gewoon wetenschappelijk onderzoek naar geweest. http://eric.ed.gov/?id=ED295271 Over de negatieve impact die onze sensatie-tv op onze concentratie heeft.
Dan moet jij maar veel kinderen krijgen en zorgen dat er iig nog een paar kinderen op een gezonde manier opgroeien.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:06:23 #46
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_130161256
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:04 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Als mijn neefje van 17 deze woorden zou gebruiken zou ik hem keihard uitlachen weet je dat? Je komt over als een autist, begin je eens te gedragen naar je leeftijd en ga lekker trekken ofzo, dat lucht op.
Bay of Plenty
pi_130161296
quote:

Man man man, maak je eens zorgen over nuttige dingen.
Dit denken ze al duizenden en duizenden jaren over de volgende generatie.,
pi_130161312
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:06 schreef oLexie het volgende:

[..]

Als mijn neefje van 17 deze woorden zou gebruiken zou ik hem keihard uitlachen weet je dat? Je komt over als een autist, begin je eens te gedragen naar je leeftijd en ga lekker trekken ofzo, dat lucht op.
Kijk, dit is precies het anti-intellectualisme wat deze maatschappij onder andere zo kenmerkt. En helaas is dat van alle tijden.
pi_130161326
quote:

[..]

Oh ja, TS kijkt verder dan de waan van de dag en dus is hij een autist. Je bent gewoon simpel.
pi_130161331
quote:

[..]

Precies.

quote:
Absoluut.

SPOILER
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:10:47 #51
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_130161334
quote:
13s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:09 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Kijk, dit is precies het anti-intellectualisme wat deze maatschappij onder andere zo kenmerkt. En helaas is dat van alle tijden.
Over een paar jaar lees je dit hopelijk terug. De facepalm zal legendarisch zijn.
Bay of Plenty
pi_130161357
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:10 schreef oLexie het volgende:

[..]

Over een paar jaar lees je dit hopelijk terug. De facepalm zal legendarisch zijn.
Ja of hij staat er door zijn autisme nog steeds volledig achter en heeft er nog steeds een heel kortzichtige visie op.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:11:55 #53
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_130161360
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:10 schreef NGC598 het volgende:

[..]

Oh ja, TS kijkt verder dan de waan van de dag en dus is hij een autist. Je bent gewoon simpel.
Ik ben niet simpel, ik zie zelf ook heus wel dat TS gelijk heeft, iedereen zit maar in zijn scherm te staren maar dat is al jarenlang bekend en het is niet op zijn plaats voor een zeventien jarig om zich hier zo druk om te maken.
Bay of Plenty
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:12:50 #54
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_130161381
"uuuuuuh toen ik jong was deden we niet zoooo"

Jawel, jij was ook een kutkind vroeger.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:13:31 #55
373176 CrushedTinBox
What goes up must go down.
pi_130161401
Dit topic doet me denken aan youtube reacties van 15-jarigen die trots vertellen dat ze naar The Beatles en Pink Floyd luisteren en niet naar Justin Bieber zoals de rest van de 15-jarigen.
Het leven is een toverbal.
pi_130161428
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:13 schreef CrushedTinBox het volgende:
Dit topic doet me denken aan youtube reacties van 15-jarigen die trots vertellen dat ze naar The Beatles en Pink Floyd luisteren en niet naar Justin Bieber zoals de rest van de 15-jarigen.
Zoiets is het ook. TS is veel intellectueler dan de rest van de 17-jarigen, want hij leest boeken voor zijn plezier.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:15:02 #57
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_130161431
quote:
Dit.

Ik vraag me eigenlijk af welk niveau TS doet, ik gok minimaal VWO.
Bay of Plenty
pi_130161433
quote:

[..]

Is/doet iemand een keer volwassen, is het weer niet goed...

Btw, 23 =/= 30 Leer eens tellen :{w
  Moderator zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:15:06 #59
pi_130161434
quote:
Inderdaad word ik helemaal gestoord van. Krijgen nog steeds veel thumbs up :')
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_130161460
Semi-intellectuele alternatievelingen verzameltopic
It’s coming home
pi_130161517
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:14 schreef Chai het volgende:

[..]

Zoiets is het ook. TS is veel intellectueler dan de rest van de 17-jarigen, want hij leest boeken voor zijn plezier.
Nee, dat beweer ik ook helemaal niet. Ik ben gewoon bang dat in de toekomst nog veel minder mensen zullen lezen dan nu. Daar mag je je als maatschappij best zorgen om maken.

Het gaat hier niet om dingen als muzieksmaak. Het gaat mij er om dat het vermogen voor jongeren om te concentreren verslechtert door de media die maar al te graag op sensatie en prikkels inspelen.
pi_130161527
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:11 schreef oLexie het volgende:

[..]

Ik ben niet simpel, ik zie zelf ook heus wel dat TS gelijk heeft, iedereen zit maar in zijn scherm te staren maar dat is al jarenlang bekend en het is niet op zijn plaats voor een zeventien jarig om zich hier zo druk om te maken.
Wie bepaalt dat? En wie zegt dat hij niets anders doet? Je komt anders behoorlijk simpel over.
pi_130161544
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:19 schreef NGC598 het volgende:

[..]

Wie bepaalt dat? En wie zegt dat hij niets anders doet? Je komt anders behoorlijk simpel over.
Volgende keer open ik wel een topic met een wat andere insteek in W&T, daar waar je wel gewoon fatsoenlijk kunt discussiëren zonder ad hominems om je oren geslingerd te krijgen.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:21:05 #64
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_130161551
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:15 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Is/doet iemand een keer volwassen, is het weer niet goed...

Btw, 23 =/= 30 Leer eens tellen :{w
Het brein van een persoon van 17 (uitzonderingen daar gelaten) is bij lange na nog niet voldoende ontwikkeld om volwassen te zijn. Ik zit bij 17 jarigen in de klas (ik heb een aantal jaar gewerkt omdat ik er nog niet uit was wat ik wilde doen de rest van mijn leven na de hbo die ik niet af heb gemaakt) en die denken ook dat ze de hele wereld kennen.

Tevens is 23 precies tussen 16 en 30 in, de tijd dat ik 16 was leek als drie weken geleden dus over een gevoelsmatige twee weken ben ik 30.
Bay of Plenty
  Redactie Frontpage zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:21:35 #65
4530 crew  Crazy Harry
pi_130161562
Games spelen om het verhaal :')
Dan heb je met je pseudo-intellectuele onzin ook echt volstrekt niets begrepen van het medium games.
Sla jij maar een boek open voor je verhaal, dat gaat veel beter.
Als je trouwens geduld op moet brengen voor een boek, ben je niet bezig met een goed boek lezen.

Daarnaast klink je inderdaad als een oude zeiksnor, en oude zeiksnorren snappen meestal de wereld van dat moment niet meer.
Jammer voor je dat je dat al op je 17e overkomt...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_130161582
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:19 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Nee, dat beweer ik ook helemaal niet. Ik ben gewoon bang dat in de toekomst nog veel minder mensen zullen lezen dan nu. Daar mag je je als maatschappij best zorgen om maken.

Het gaat hier niet om dingen als muzieksmaak. Het gaat mij er om dat het vermogen voor jongeren om te concentreren verslechtert door de media die maar al te graag op sensatie en prikkels inspelen.
Nee ik beweer ook niet dat jij dat beweert. Alleen dan wil je het nog steeds wel horen, maar dat zul je zelf inderdaad niet zo expliciet zeggen.
pi_130161616
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:21 schreef oLexie het volgende:

[..]

Het brein van een persoon van 17 (uitzonderingen daar gelaten) is bij lange na nog niet voldoende ontwikkeld om volwassen te zijn. Ik zit bij 17 jarigen in de klas (ik heb een aantal jaar gewerkt omdat ik er nog niet uit was wat ik wilde doen de rest van mijn leven na de hbo die ik niet af heb gemaakt) en die denken ook dat ze de hele wereld kennen.

Tevens is 23 precies tussen 16 en 30 in, de tijd dat ik 16 was leek als drie weken geleden dus over een gevoelsmatige twee weken ben ik 30.
Oei meiske, na je dertigste gaat het alleen maar sneller ;(

Maar ik ben het met je eens dat de 'wijsheid' van TS pretentieus is. Ik heb er alleen geen moeite mee. Van mij mag ie. Het is heel normaal gedrag voor iets intelligentere pubers / adolescenten.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:24:36 #68
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_130161620
Ik las wel laatst dat je dadelijk een soort digitale dementie krijgt onder jeugdigen omdat ze amper meer bepaalde hersenen prikkelen doordat alles op de tablet, telefoon en weet ik het gedaan wordt en dus bepaalde delen van de hersenen verschrompelen. Dat is wel een kwalijke zaak. Anderzijds is het natuurlijk zo dat er steeds meer prikkels zijn maar de mens past zich net als ieder dier aan aan de omgeving dus ik denk dat dit over enkele generaties ook geen probleem is maar dat de mens zich steeds meer gaat aanpassen.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_130161633
Snap je dan echt niet dat dit ook werd gezegd toen de eerste computers kwamen, toen de eerste tv's kwamen, toen de eerste boeken kwamen. Oh wacht...boeken...
pi_130161680
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:21 schreef oLexie het volgende:

[..]

Ik denk dan ook niet dat TS op het denkniveau van de gemiddelde 17-jarige hbo'er zit.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:27:49 #71
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130161689
Toevallig keek ik gister even een stukje nostalgie op yt, oude cartoons uit de 80s en vond een nostalgie bom waar je u tegen zegt, namelijk een actionfigure (visionaries) die ik had als kleintje wat ik helemaal vergeten was, ik was destijds helemaal gehypnotiseerd door het wapen van dat poppetje, wat een staf was met een holografische eenhoorn er in, in de jaren 80 was dat echt magie.

Maar goed dat even terzijde zocht ik daar verder op en kwam op een filmpje van visionaries van iemand die er over uitwijdde en daar stond dat die cartoons toen veel intelligentere text hadden, serieuzere verhaallijnen, beter uitgediepte karakters, en de cartoons van deze tijd zijn allemaal slapstick, chaotisch, wild, meer gebaseerd op gekke koppen trekken en gefliptheid etc.

Ik kan me zelf genoeg voorbeelden herinneren zoals niels holgerson, vrouwtje theelepel, david de kabouter etc, waarin je als kind juist rustig iets goeds te leren kreeg.

De actie tekenfilms zoals dus visionairies, masters of the universe, dinoriders, gi joe etc waren dan wel aggressief maar de man had best gelijk zaten vol met conversaties waar je alsnog wat van opstak, ipv het doelloos geschreeuw en geouwehoer in cartoons van nu.

Maar goed, helemaal met wat jij al neerzette eens verder TS.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:28:21 #72
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_130161699
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:19 schreef NGC598 het volgende:

[..]

Ik hoef op Fok! dan ook niet mijn best te doen om intellectueel over te komen, zoals een groot gedeelte van Fok! simpel overkomt maar in het dagelijks een stuk succesvoller/intelligenter is dan hij/zij doet voorkomen. Het blijft een uitlaatklep.

Tevens bepaalt het brein dat, een 17 jarige hoort zich bezig te houden met zelfontplooiing, daar is zijn/haar brein op gericht in die leeftijd.
Bay of Plenty
pi_130161722
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:43 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het laatste boek dat ik heb gelezen is De wereld als markt en strijd, ben nu bezig in 1984 en De eenzaamheid van de priemgetallen vond ik ook zeer goed.
Van die boeken word je vanzelf wel een cynische ouwe zeiksnor.
pi_130161814
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik las wel laatst dat je dadelijk een soort digitale dementie krijgt onder jeugdigen omdat ze amper meer bepaalde hersenen prikkelen doordat alles op de tablet, telefoon en weet ik het gedaan wordt en dus bepaalde delen van de hersenen verschrompelen. Dat is wel een kwalijke zaak. Anderzijds is het natuurlijk zo dat er steeds meer prikkels zijn maar de mens past zich net als ieder dier aan aan de omgeving dus ik denk dat dit over enkele generaties ook geen probleem is maar dat de mens zich steeds meer gaat aanpassen.
Dat onderzoek (van een Duits psychiater volgens mij) had ik ook van gehoord. Ongetwijfeld dat mensen zich ook zullen aanpassen. Op het eerste gezicht is het ook helemaal geen probleem, maar ik ben gewoon bang dat mensen zich niet meer goed kunnen concentreren.

Tweederde van de kinderen zit bijvoorbeeld met een mobieltje te spelen in de klas.
http://nos.nl/artikel/244(...)leem-in-de-klas.html

Blijkbaar hebben ze moeite met concentreren in de les, want ze hebben weer behoefte aan nieuwe prikkels van hun mobiel. En het ergste is nog, ik herken het zelf. Ook ik kijk wel eens op mijn mobieltje tijdens de les.

Ik vraag me sterk af hoe we het onderwijs vorm gaan geven als kinderen zo slecht gaan concentreren. Nu kinderen op steeds jongere leeftijd een smartphone krijgen zet deze trend zich, denk ik, alleen maar voort. Natuurlijk kunnen wij ons aanpassen, dat vraag ik me ook helemaal niet af. De vraag is: hoe wenselijk is het als we daaraan zijn aangepast? Een maatschappij die constant overspoeld wordt met media en alles met de paplepel moet krijgen ingegoten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2013 12:33:52 ]
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:33:40 #75
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130161819
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:21 schreef Crazy Harry het volgende:
Games spelen om het verhaal :')
Dan heb je met je pseudo-intellectuele onzin ook echt volstrekt niets begrepen van het medium games.
Sla jij maar een boek open voor je verhaal, dat gaat veel beter.
Als je trouwens geduld op moet brengen voor een boek, ben je niet bezig met een goed boek lezen.

Daarnaast klink je inderdaad als een oude zeiksnor, en oude zeiksnorren snappen meestal de wereld van dat moment niet meer.
Jammer voor je dat je dat al op je 17e overkomt...
Jij bent een mooi voorbeeld van het wegrotten van intelligentie, games als medium waren er juist om verhalen over te brengen, het begon tenslotte met blokjes en streepjes en text, heel-veel-text.

Dus volgende keer dat je jezelf opwerpt iets te zeggen, zoek het eerst even uit, op wikipedia oid gezien je duidelijk al niet zelf ervaring ermee had.
pi_130161846
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:28 schreef oLexie het volgende:

[..]

Ik hoef op Fok! dan ook niet mijn best te doen om intellectueel over te komen, zoals een groot gedeelte van Fok! simpel overkomt maar in het dagelijks een stuk succesvoller/intelligenter is dan hij/zij doet voorkomen. Het blijft een uitlaatklep.

Tevens bepaalt het brein dat, een 17 jarige hoort zich bezig te houden met zelfontplooiing, daar is zijn/haar brein op gericht in die leeftijd.
Oh, dat hoeft zeker niet, maar kraam dan niet zo veel onzin uit, mevrouw de neurobioloog. Er zijn een hoop 17-jarigen die liever wat over de wereld leren in plaats van de hele dag Candy Crush te spelen. En ja, misschien komen ze er jaren later achter dat de wereld toch iets anders in elkaar zit, maar dat maakt niet uit.
  Redactie Frontpage zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:38:00 #77
4530 crew  Crazy Harry
pi_130161893
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:33 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Jij bent een mooi voorbeeld van het wegrotten van intelligentie, games als medium waren er juist om verhalen over te brengen, het begon tenslotte met blokjes en streepjes en text, heel-veel-text.

Dus volgende keer dat je jezelf opwerpt iets te zeggen, zoek het eerst even uit, op wikipedia oid gezien je duidelijk al niet zelf ervaring ermee had.
Het begon met blokjes, streepjes, beweging en interactie, interactie en nog eens interactie.
Probeer eens een goed interactief verhaal te vinden, die vind je niet.
Interactie en verhalen sluiten elkaar inherent uit, en games zijn een interactief medium.

Verder ga ik niet in op je achterlijke uitspraken.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_130161914
quote:
gogoanime.com
- Ninja out
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:46:45 #79
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_130162052
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:38 schreef DeepSeaNinja het volgende:

[..]

gogoanime.com
Mijn dank is gigantisch.
Bay of Plenty
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:52:17 #80
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_130162173
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:53 schreef oLexie het volgende:

[..]

Ik ben 23 ;(

23 is een prima leeftijd, ik ben 35 al, gelukkig zie ik er jonger uit volgens bekenden dan mijn leeftijd, maar voor iemand van jouw leeftijd, wordt ik soms nog wel als oud gezien evenzogoed...meer om het getal, maar toch :) :P
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:53:40 #81
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_130162197
PFFF ...TS is 17 en nu al praten als iemand van 50.....dan doe ik het toch niet slecht met mijn 35e :P
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_130162554
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:38 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Het begon met blokjes, streepjes, beweging en interactie, interactie en nog eens interactie.
Probeer eens een goed interactief verhaal te vinden, die vind je niet.
Interactie en verhalen sluiten elkaar inherent uit, en games zijn een interactief medium.

Verder ga ik niet in op je achterlijke uitspraken.
Verhaal en interactie sluiten elkaar niet uit. Bekend met visual novels?

Daarnaast ben ik wel benieuwd naar de onderbouwing. Waarom sluit het elkaar uit?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2013 13:14:16 ]
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:16:51 #83
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130162627
Ik sla in GTA nooit tussenfilmpjes over hoor :')
pi_130162806
Ik heb mijn hele jeugd erg weinig achter schermen door mogen brengen en toch is mijn concentratievermogen bijna afwezig te noemen, hoe komt dat dan? :'(
pi_130165642
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:25 schreef Lokasenna het volgende:
Ik heb mijn hele jeugd erg weinig achter schermen door mogen brengen en toch is mijn concentratievermogen bijna afwezig te noemen, hoe komt dat dan? :'(
Erfelijke factoren.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:31:35 #86
151340 Casino.Bob
level 100 paladin
pi_130165666
tl;dr
anders steek je gewoon even je tong erin
pi_130165882
Ik kan mij ook niet concentreren moet ik nu op kamp?
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:40:54 #88
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130165914
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:37 schreef robin007bond het volgende:
Een goed boek, daar hebben mensen denk ik steeds minder het geduld voor. Laatst zat ik Final Fantasy VI te spelen en ik durf te wedden dat veel leeftijdsgenoten mij voor gek verklaren, die kunnen zich helemaal niet meer concentreren op spellen met veel tekst, dialoog, of wat langere gevechten.

_O-
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_130166028
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 15:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

_O-
Moet je kijken hoevaak cutscenes worden overgeslagen.
pi_130166253
En wat is nou precies je probleem dan? Heb jij er last van? :')
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_130166751
17 jarigen die het hebben over ''de nieuwe generatie'' :')
Jij komt net om de hoek kijken, een beetje nederigheid zou je niet misstaan snotjong.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_130166950
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 15:55 schreef Nero22 het volgende:
En wat is nou precies je probleem dan? Heb jij er last van? :')
Zelf heb ik er geen last van, maar de samenleving wel

Waar ik ook bang voor ben:

Minder mensen lezen --> Boeken worden duurder --> Mensen gaan nadenken of het nog wel nodig is bibliotheken te subsidiëren --> Kennis wordt minder toegankelijk.

Natuurlijk heb je ook nog internet om kennis vandaan te halen, maar ik zou het erg zonde vinden als bibliotheken verdwijnen.
pi_130170015
TS heeft een paar boeken gelezen en gaat er prat op de wijsheid in pacht te hebben :')
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:14:42 #94
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130170237
Is het niet fantastisch hoe het gros hier enkel in oneliners reageert gefocussed op de TS zelf en niet op wat hij zegt en daarmee gewoon onderschrijft dat TS gelijk heeft.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:19:07 #95
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_130170355
Klinkt als een 80's hitje.

"This is the concentration of a brand new generation" :r
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
pi_130171172
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:46 schreef TheBurnerMan het volgende:
Hier is de equivalent van jou hersenscheet. En dan gaat het om de eerste en laatste regel.

[..]

Een van de beste columns ooit!
_O_
pi_130173163
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:37 schreef robin007bond het volgende:
Beste KLB'ers,

Als ik eerlijk ben voel ik me nu net een oude zeiksnor
Ik wou dat ik je hier kon laten stoppen want dit was genoeg.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:50:27 #98
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_130173216
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 18:14 schreef BaajGuardian het volgende:
Is het niet fantastisch hoe het gros hier enkel in oneliners reageert gefocussed op de TS zelf en niet op wat hij zegt en daarmee gewoon onderschrijft dat TS gelijk heeft.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:50:31 #99
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130173222
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 19:48 schreef Dromenvangertje het volgende:

[..]

Simplepe.
pi_130173437
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 19:48 schreef Dromenvangertje het volgende:

[..]

:'(
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:07:09 #101
355874 IPA
Bitter en Fruitig
pi_130173778
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 16:21 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Zelf heb ik er geen last van, maar de samenleving wel

Waar ik ook bang voor ben:

Minder mensen lezen --> Boeken worden duurder --> Mensen gaan nadenken of het nog wel nodig is bibliotheken te subsidiëren --> Kennis wordt minder toegankelijk.

Natuurlijk heb je ook nog internet om kennis vandaan te halen, maar ik zou het erg zonde vinden als bibliotheken verdwijnen.
Leuk argument, maar zodra alle informatie digitaal beschikbaar is (dit is al in volle gang) verliezen bibliotheken ook wel een beetje hun nut, dus zou het geen ramp zijn als de meeste zouden verdwijnen. Je hebt in 2013 echt geen bibliotheek nodig voor kennis.
pi_130173834
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:07 schreef IPA het volgende:

[..]

Leuk argument, maar zodra alle informatie digitaal beschikbaar is (dit is al in volle gang) verliezen bibliotheken ook wel een beetje hun nut, dus zou het geen ramp zijn als de meeste zouden verdwijnen. Je hebt in 2013 echt geen bibliotheek nodig voor kennis.
Daar ben ik het wel mee eens.

Als er eenzelfde soort bibliotheek zou komen voor e-books, dan zou ik dat alleen maar toejuichen. Toch zijn nu de e-books vaak niet goedkoper dan de gewone boeken.

Sommige bibliotheken verhuren toch ook al e-books? Ik weet niet precies hoe dat zit als ik eerlijk ben.
pi_130174030
quote:

[..]

Je snapt niet eens wat er word geschreven....

The review concluded that analysis provided little support for most of the common beliefs about the negative influence of television on children. However, the conclusion that television had no major effects was difficult to support, since the review also reported that little research has been conducted on several major issues, including the influence of entertainment television on children's academically relevant knowledge. Also, reported was that some of the existing research could be challenged on methodological grounds. In addition, the review offers a research critique and suggestions for future research. (Sixteen pages of references are appended.)

Aka inconclusive, Aka kan niet worden aangehaald als bewijs of als start van een discussie aangezien het totaal niks zegt.
pi_130174105
Wat is deze... anticlimax. Ik kwam hier in de hoop dat er een dikke rap in de OP stond.

Veel te veel tekst. Kon me er niet op concentreren.
pi_130174170
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:14 schreef J0rnn het volgende:

[..]

Je snapt niet eens wat er word wordt geschreven....

The review concluded that analysis provided little support for most of the common beliefs about the negative influence of television on children. However, the conclusion that television had no major effects was difficult to support, since the review also reported that little research has been conducted on several major issues, including the influence of entertainment television on children's academically relevant knowledge. Also, reported was that some of the existing research could be challenged on methodological grounds. In addition, the review offers a research critique and suggestions for future research. (Sixteen pages of references are appended.)

Aka inconclusive, Aka kan niet worden aangehaald als bewijs of als start van een discussie aangezien het totaal niks zegt.
Het is inderdaad inconclusive, maar er staat ook duidelijk dat er weinig bewijs te vinden is dat het geen invloed zou hebben.

Natuurlijk moet het falsifieerbaar zijn en blabla, dus er moet inderdaad beter onderzoek naar gedaan worden. :)
pi_130174240
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:19 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het is inderdaad inconclusive, maar er staat ook duidelijk dat er weinig bewijs te vinden is dat het geen invloed zou hebben.

Natuurlijk moet het falsifieerbaar zijn en blabla, dus er moet inderdaad beter onderzoek naar gedaan worden. :)
Ja maar in de context van je post suggereerde je dat het artikel uitwees dat het een slechte invloed zou hebben op het brein.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:23:45 #107
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_130174297
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:33 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik vraag me sterk af hoe we het onderwijs vorm gaan geven als kinderen zo slecht gaan concentreren. Nu kinderen op steeds jongere leeftijd een smartphone krijgen zet deze trend zich, denk ik, alleen maar voort. Natuurlijk kunnen wij ons aanpassen, dat vraag ik me ook helemaal niet af. De vraag is: hoe wenselijk is het als we daaraan zijn aangepast? Een maatschappij die constant overspoeld wordt met media en alles met de paplepel moet krijgen ingegoten.
Dat is dus iets dat alleen de tijd ons zal leren. Die vraag heeft men zich weleens vaker in het verleden gesteld. Gaat het ons helpen. Wat wel opmerkelijk is dat tegenwoordig in tegenstelling tot vroeger ontwikkelingen niet meer worden gezien als vooruitgang maar dat er telkens kritische noten bij worden geplaatst. Dat is natuurlijk ook niet helemaal niet onterecht, maar wellicht is het zo dat de hersenen die nu verschrompelen inderdaad niet meer nodig zijn en over een generatie of 5 die nieuwe ruimte wordt ingezet voor doeleinden die dan nuttig zijn. We weten het simpelweg niet.
Wat ik wel weet en daarom wil ik niet te veel afhankelijk zijn van technologie is dat het allemaal zeer fragiel is, er hoeft niet eens zo gek veel te gebeuren om alles plat te leggen. De vraag is, wat doet de aan technologie aangepaste mens dan. Uitgaande van het feit dat we voor de scenario's dat de technologie plat ligt geen oplossingen hebben bedacht.
pi_130174323
Ik heb de verkeerde post gequote zie ik net. Je zei het volgende:

Lijkt er sterk op dat je het artikel niet eens hebt gelezen voordat je het postte. Gezien de tweede zin in je post...
pi_130174432
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:22 schreef J0rnn het volgende:

[..]

Ja maar in de context van je post suggereerde je dat het artikel uitwees dat het een slechte invloed zou hebben op het brein.
Het was meer om een voorbeeld aan te duiden dat er onderzoek naar gedaan wordt, dus dat ik niet de enige ben die zich erover druk maakt.
pi_130174579
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:23 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dat is dus iets dat alleen de tijd ons zal leren. Die vraag heeft men zich weleens vaker in het verleden gesteld. Gaat het ons helpen. Wat wel opmerkelijk is dat tegenwoordig in tegenstelling tot vroeger ontwikkelingen niet meer worden gezien als vooruitgang maar dat er telkens kritische noten bij worden geplaatst. Dat is natuurlijk ook niet helemaal niet onterecht, maar wellicht is het zo dat de hersenen die nu verschrompelen inderdaad niet meer nodig zijn en over een generatie of 5 die nieuwe ruimte wordt ingezet voor doeleinden die dan nuttig zijn. We weten het simpelweg niet.
Wat ik wel weet en daarom wil ik niet te veel afhankelijk zijn van technologie is dat het allemaal zeer fragiel is, er hoeft niet eens zo gek veel te gebeuren om alles plat te leggen. De vraag is, wat doet de aan technologie aangepaste mens dan. Uitgaande van het feit dat we voor de scenario's dat de technologie plat ligt geen oplossingen hebben bedacht.
Tsja, dat is inderdaad de vraag.

Er kunnen gelukkig door de digitale revolutie juist ook nieuwe oplossingen worden aangedragen. E-learning vind ik prachtig, mits juist gebruikt. Op een speelse manier oefenen met rekenen en dergelijke. Dat juich ik alleen maar toe. Wat inderdaad belangrijk is - en wat jij ook zegt - is dat we ook zonder moeten kunnen. Een beetje het euvel dat we nu hebben met kinderen die niet meer kunnen hoofdreken, omdat ze zo gewend zijn om alles op een rekenmachine te doen.

En ik ben bang dat veel ouders daar niet aan denken. Het is allemaal prachtig die games en snelle actie, maar leer je kinderen vooral ook rust waarderen. :)
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:44:13 #111
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_130174995
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:32 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Tsja, dat is inderdaad de vraag.

Er kunnen gelukkig door de digitale revolutie juist ook nieuwe oplossingen worden aangedragen. E-learning vind ik prachtig, mits juist gebruikt. Op een speelse manier oefenen met rekenen en dergelijke. Dat juich ik alleen maar toe. Wat inderdaad belangrijk is - en wat jij ook zegt - is dat we ook zonder moeten kunnen. Een beetje het euvel dat we nu hebben met kinderen die niet meer kunnen hoofdreken, omdat ze zo gewend zijn om alles op een rekenmachine te doen.

En ik ben bang dat veel ouders daar niet aan denken. Het is allemaal prachtig die games en snelle actie, maar leer je kinderen vooral ook rust waarderen. :)
In zekere zin, zo is het met alles in het leven, heeft het gewoon een zeer positieve kant maar het draagt ook negatieve dingen met zich mee. Ik ben echt niet zo wars van de technologie (hoewel ik vreselijk achterloop) dat ik er niets positiefs in zie, in het onderwijs kan het prachtig ingezet worden zoals jij al aangeeft.
Echter ben ik van mening dat kinderen en jeugdigen een computer standaard associëren met vrije tijd en ontspanning en daardoor een serieuze leeroefening op de computer te snel als plezier zien en niet als leerzaam. Dat is op dit moment het grote gevaar.
Maar het gaat verder ook, de jeugd geeft ook niets om privacy door al die profielensites, dat kan ook erg gevaarlijk worden want privacy en vrijheid zijn een groot goed waar hard voor gevochten is, dat dreigt ook teloor te gaan.
pi_130175622
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:44 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

In zekere zin, zo is het met alles in het leven, heeft het gewoon een zeer positieve kant maar het draagt ook negatieve dingen met zich mee. Ik ben echt niet zo wars van de technologie (hoewel ik vreselijk achterloop) dat ik er niets positiefs in zie, in het onderwijs kan het prachtig ingezet worden zoals jij al aangeeft.
Echter ben ik van mening dat kinderen en jeugdigen een computer standaard associëren met vrije tijd en ontspanning en daardoor een serieuze leeroefening op de computer te snel als plezier zien en niet als leerzaam. Dat is op dit moment het grote gevaar.
Maar het gaat verder ook, de jeugd geeft ook niets om privacy door al die profielensites, dat kan ook erg gevaarlijk worden want privacy en vrijheid zijn een groot goed waar hard voor gevochten is, dat dreigt ook teloor te gaan.
Inderdaad. Helemaal met je eens. Die associatie dat computers alleen vrije tijd en plezier is moet er snel uit, als dat bij kinderen aanwezig is.

Verder heb je helemaal gelijk. Laatst heb ik nog mijn Facebook onder andere om die reden gedeactiveerd.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:14:09 #113
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_130175995
Je bent pas 17, dus weet niet of je al over de jeugd kan spreken, maar je wel een punt. M'n nichtjes ook, altijd mobieltjes bij zich dus als ze geen facebook en whatsapp notifications krijgen zijn ze wel aan het gamen etc. het zijn inderdaad allemaal afleidingen..

Maar ik merk het bij mezelf ook, ik wil altijd nog eens Brave New World lezen maar heb er geen tijd voor (oh the irony :'))
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_130176228
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:14 schreef doppelgänger het volgende:
Je bent pas 17, dus weet niet of je al over de jeugd kan spreken, maar je wel een punt. M'n nichtjes ook, altijd mobieltjes bij zich dus als ze geen facebook en whatsapp notifications krijgen zijn ze wel aan het gamen etc. het zijn inderdaad allemaal afleidingen..

Maar ik merk het bij mezelf ook, ik wil altijd nog eens Brave New World lezen maar heb er geen tijd voor (oh the irony :'))
Eigenlijk denk ik dat ik er juist beter over kan oordelen omdat ik deel uitmaak van de jeugd. En ja, ik zit dus ook wel eens op mijn mobieltje in de klas. Daar ben ik niet de enige in, want twee derde van de leerlingen schijnt dit te doen. Eigenlijk zouden ze daar wat op moeten verzinnen.

Ik pleit ook helemaal niet voor het verbieden van allerlei dingen of iets dergelijks. We zijn denk ik nog niet in de fase dat we er allemaal goed mee omgaan, dus die manieren om er goed mee te kunnen omgaan moeten we nog vinden.

Brave New World wil ik inderdaad ook nog lezen trouwens. :P
pi_130176275
quote:

[..]

Flikker toch op man ( jochie ). Als we overal bij stil gaan staan stonden we nu nog koeien te roosteren op een houtvuur.

En tussenfilms van een game met een boek vergelijken. Wtf.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:28:42 #116
386755 eimetei
Omdat het kan.
pi_130176610
Een boek lezen :')

Anno 2013 :') :')
pi_130176611
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:21 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Flikker toch op man ( jochie ). Als we overal bij stil gaan staan stonden we nu nog koeien te roosteren op een houtvuur.

En tussenfilms van een game met een boek vergelijken. Wtf.
Dan heb je het niet goed begrepen. Die vergelijking maak ik nergens.

En om in jouw (enigszins vreemde vergelijking) door te gaan. Als we niet stil zouden staan bij het maken van de atoombom hadden we veel kunnen voorkomen; als we niet stil gaan staan bij het gevaar van global warming dan zie ik het somber in; als we niet stil zouden staan bij het gevaar van onbeschermd vrijen, dan zouden we nu veel meer geslachtszieken oplopen; als we niet stil zouden staan bij de ontvlambaarheid van hout, dan zouden er veel meer huisbranden zijn ontstaan, et cetera.

Ik ben helemaal niet tegen verandering. Integendeel, ik vind het allemaal prima en ik ben ook erg geïnteresseerd in bijvoorbeeld IT. Wat ik wel vind is dat we manieren moeten vinden om ermee om te gaan. Dan kunnen we misschien iets kritischer kijken naar hoe we dat vandaag de dag doen.
pi_130176667
Overigens moet ik zeggen dat de genoemde punten in de OP overwegend een kern van waarheid bevatten. Echter ben ik ervan overtuigd dat dit over 10 a 20 jaar weer zal afnemen omdat het intermenselijk contact altijd nog boven digitaal contact gaat :)
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:31:22 #119
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_130176688
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dan heb je het niet goed begrepen. Die vergelijking maak ik nergens.

En om in jouw (enigszins vreemde vergelijking) door te gaan. Als we niet stil zouden staan bij het maken van de atoombom hadden we veel kunnen voorkomen; als we niet stil gaan staan bij het gevaar van global warming dan zie ik het somber in; als we niet stil zouden staan bij het gevaar van onbeschermd vrijen, dan zouden we nu veel meer geslachtszieken oplopen; als we niet stil zouden staan bij de ontvlambaarheid van hout, dan zouden er veel meer huisbranden zijn ontstaan, et cetera.

Ik ben helemaal niet tegen verandering. Integendeel, ik vind het allemaal prima en ik ben ook erg geïnteresseerd in bijvoorbeeld IT. Wat ik wel vind is dat we manieren moeten vinden om ermee om te gaan. Dan kunnen we misschien iets kritischer kijken naar hoe we dat vandaag de dag doen.
En toch, deze man heeft gelijk _O_
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
pi_130176882
Waar een 17 jarige zich allemaal niet druk om maakt.
pi_130176957
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 15:30 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Erfelijke factoren.
Mijn ouders hebben het niet, die waren in staat zich zo te concentreren dat ze konden leren autorijden ;(
pi_130177148
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:36 schreef tiho1 het volgende:
Als ik mijn leeftijd niet in de OP had gemeld was de discussie denk ik een stuk leuker. ;(
pi_130177440
Als je dat niet had gedaan was de op nog zieliger .
pi_130177681
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:51 schreef tiho1 het volgende:
Als je dat niet had gedaan was de op nog zieliger .
OK.

Goede argumenten waarom je het zo zielig vindt. Persoonlijk heb ik al een reactie gegeven op jouw post, maar de goede argumenten aan jouw kant blijven uit. Best een zwaktebod vind ik.
pi_130178163
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:36 schreef tiho1 het volgende:
Dat dekt de lading toch wel?
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:09:41 #126
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130178267
That moment when een 17 jarige meer hersenkracht heeft dan het gros in dit topic :)
pi_130189925
TS, begin maar met WF Hermans, de beste schrijver van de afgelopen eeuw
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_130190139
quote:

[..]

Jij word zeker altijd geslagen op school? :')
pi_130190158

Groetjes van Keith en Kevin
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  zondag 18 augustus 2013 @ 10:52:18 #130
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_130190178
We zouden examens eigenlijk gewoon moeten vervangen voor een cutsceneskiptest.
Ik ga naar huis.
pi_130190275
Jaja, we hebben hele slechte concentratie, daarom zijn wij beter geeduceerd als vroeger etc.

De kern van waarheid hierin is dat wij niet echt meer iets hoeven te leren om iets te weten omdat de informatiebronnen zo makkelijk toegankelijk zijn.

Vroeger zou je de informatie moeten opzoeken en ben je eigenlijk ook weer geforceerd om veel meer informatie over het onderwerp te lezen.
Rustig aan.
  Redactie Frontpage zondag 18 augustus 2013 @ 10:59:19 #132
4530 crew  Crazy Harry
pi_130190302
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:32 schreef robin007bond het volgende:
Een beetje het euvel dat we nu hebben met kinderen die niet meer kunnen hoofdreken, omdat ze zo gewend zijn om alles op een rekenmachine te doen.
Zodra techniek uitvalt, is kunnen hoofdrekenen wel de laatste zorg.
Fruit en groente kunnen verbouwen is dan veel belangrijker.
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:44 schreef Frank_Drebin het volgende:
Spelen is leuk doordat je ervan leert, echter is leren niet altijd leuk.
Wanneer we met technologie er dus voor kunnen zorgen dat een serieuze leeroefening leuk wordt is daar niet mis mee. Vooral omdat het plezier het aantrekkelijker maakt en men meer gemotiveerd raakt om te leren.
Dat een leeroefening niet als leerzaam gezien wordt maar als plezier, met behoud van de leerstof, is juist de ideale situatie voor iedere leeroefening.
pi_130190325
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 10:57 schreef kingtoppie het volgende:
Jaja, we hebben hele slechte concentratie, daarom zijn wij beter geeduceerd als vroeger etc.

De kern van waarheid hierin is dat wij niet echt meer iets hoeven te leren om iets te weten omdat de informatiebronnen zo makkelijk toegankelijk zijn.

Vroeger zou je de informatie moeten opzoeken en ben je eigenlijk ook weer geforceerd om veel meer informatie over het onderwerp te lezen.

Let eens op je spelling. Dit was je niet gebeurt als je regelmatig een boek openslaat
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_130190421
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 11:00 schreef Kiid het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Let eens op je spelling. Dit was je niet gebeurt als je regelmatig een boek openslaat
Thats something i really doubt.
Rustig aan.
  zondag 18 augustus 2013 @ 11:12:24 #135
397062 Der_Profi
I know where you live
pi_130190523
quote:

[..]

Dom pubertje dat*
Verder ben ik het met je eens. :D

TS, is je droombaan leraar Nederlands?
Q.E.D.
pi_130190556
Je kunt het ook van de positieve kant zien, iemand van 17 die over een onderwerp als dit nog serieus nadenkt. ;) Als ik die scholieren in mijn buurt zie denk ik ''Wat moet dat worden later?'' Asociaal, mensen uitschelden, een grote bek hebben als iets niet gaat zoals hun het willen, geen rekening houden met andere, geen manieren/slecht opgevoed, nergens over nadenken en denken dat alles vanzelf gaat. Moet ik even doorgaan?
Dit heeft misschien wel niet zoveel met dit topic te maken, maar ik wou het toch even gezegd hebben ;)

En ow ja; persoonlijk heb ik ook liever een goed boek dan een e-reader. Leest gewoon veel makkelijker!

[ Bericht 2% gewijzigd door Blondje_93 op 18-08-2013 11:22:49 ]
  zondag 18 augustus 2013 @ 14:01:14 #137
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130196002
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:07 schreef IPA het volgende:

[..]

Ons gebruik van electriciteit is ook niet eeuwig, het houd een keer op en dan moeten we terug op de fysieke toer dus bibliotheken afschaffen zijn oerdom zijn.
  zondag 18 augustus 2013 @ 14:06:26 #138
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130196220
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:01 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ons gebruik van electriciteit is ook niet eeuwig, het houd een keer op en dan moeten we terug op de fysieke toer dus bibliotheken afschaffen zijn oerdom zijn.
We kunnen die papieren boeken verbranden om elektriciteit op te wekken
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 18 augustus 2013 @ 14:07:48 #139
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130196280
quote:
99s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:06 schreef SeLang het volgende:

[..]

We kunnen die papieren boeken verbranden om elektriciteit op te wekken
Waar wil je de grondstoffen vandaan halen om apparatuur te maken eigenlijk, die is eindiger dan olie en gaat (in het monopolie van azie) er in een rap tempo doorheen.
pi_130206243
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 11:12 schreef Der_Profi het volgende:
TS, is je droombaan leraar Nederlands?
Weet ik niet. Docent vind ik wel een eervol beroep. :)
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:01 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Mwah, als ze wat verder zijn met kernfusie is er niet zo veel meer te vrezen voor de stroomvoorzieningen. Andere grondstoffen daarentegen..
pi_130212069
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:07 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Waar wil je de grondstoffen vandaan halen om apparatuur te maken eigenlijk, die is eindiger dan olie en gaat (in het monopolie van azie) er in een rap tempo doorheen.
Ach heel veel kunststofproducten zijn eenvoudig te vervangen door bio-materiaal. Echter zal dat wel lijden tot hogere voedselprijzen.
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:09:32 #142
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_130235863
Op zich een interessante openingspost. Is ook al wat onderzoek naar gedaan als ik me niet vergis. TS heeft zeker wel een paar sterke punten. Maar iemand van 17 hoort zich nog niet met dit soort zaken bezig te houden. Ga lekker CoD spelen ofzo!

:P
Krekker is de bom!
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:12:15 #143
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_130235990
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 11:15 schreef Blondje_93 het volgende:
Je kunt het ook van de positieve kant zien, iemand van 17 die over een onderwerp als dit nog serieus nadenkt. ;) Als ik die scholieren in mijn buurt zie denk ik ''Wat moet dat worden later?'' Asociaal, mensen uitschelden, een grote bek hebben als iets niet gaat zoals hun het willen, geen rekening houden met andere, geen manieren/slecht opgevoed, nergens over nadenken en denken dat alles vanzelf gaat. Moet ik even doorgaan?
Dit heeft misschien wel niet zoveel met dit topic te maken, maar ik wou het toch even gezegd hebben ;)

En ow ja; persoonlijk heb ik ook liever een goed boek dan een e-reader. Leest gewoon veel makkelijker!
Nu nog wel. Maar zodra we e-readers krijgen met flexibele schermen, die net zo buigbaar zijn als een papieren bladzijde en alle overige zaken ook perfect werken, zal het verschil tussen boek en e-reader steeds kleiner worden denk ik.
Krekker is de bom!
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:12:28 #144
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_130236005
quote:

[..]

_O_
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
pi_130236648
quote:

[..]

Nee, niet by Baz Luhrmann. Die heeft slechts de tekst op muziek gezet. Prima gedaan hoor, maar hij is niet de auteur van de tekst.

De tekst is in 1997 geschreven door Mary Schmich, voor haar column in de Chicago Tribune:
Advice, like youth, probably just wasted on the young
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:32:27 #146
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_130236862
Volgens mij wel meer semi-wetenschappelijk:

Nadelen van internet volgens Nicholas Carr. Intensief internetgebruik leidt tot behoefte aan afleiding, concentratieverlies en oppervlakkigheid

http://www.arendlandman.n(...)mpassie-samenvattin/

Boek van dhr Carr:
http://books.google.nl/bo(...)sec=frontcover&hl=nl
Krekker is de bom!
pi_130238263
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:09 schreef KreKkeR het volgende:
Op zich een interessante openingspost. Is ook al wat onderzoek naar gedaan als ik me niet vergis. TS heeft zeker wel een paar sterke punten. Maar iemand van 17 hoort zich nog niet met dit soort zaken bezig te houden. Ga lekker CoD spelen ofzo!

:P
Hmm, bij sommige mensen loopt de ontwikkeling gewoon wat anders. De psychiatrie heeft er vast wel wat weer over te zeggen.

SPOILER
Borderline Times van Dirk de Wachter is een erg interessant boek over dit onderwerp, over de psychiatrie en de labeltjes. Hier de uitzending op VPRO waarin hij zijn boek bespreekt:

http://boeken.vpro.nl/televisie/boeken/2013/24-maart.html

Even skippen naar de helft als het andere boek je niet interesseert. :P
pi_130238292
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:32 schreef KreKkeR het volgende:
Volgens mij wel meer semi-wetenschappelijk:

Nadelen van internet volgens Nicholas Carr. Intensief internetgebruik leidt tot behoefte aan afleiding, concentratieverlies en oppervlakkigheid

http://www.arendlandman.n(...)mpassie-samenvattin/

Boek van dhr Carr:
http://books.google.nl/bo(...)sec=frontcover&hl=nl
Interessant.

Die zullen we eens goed toetsen aan wetenschappelijke criteria.

Al is dat in de psychologie vaak wel moeilijk. Erg lastig om te falsifiëren en dergelijke. :P

Edit: Op het eerste gezicht ziet het er erg pseudowetenschappelijk uit. :P

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2013 15:12:12 ]
  maandag 19 augustus 2013 @ 15:27:27 #149
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130238862
Ik heb weinig respect voor psychiatrie, teveel regelteverij, misstanden en natte vingerwerk.

Vraag me ook af wanneer iets nu wel en niet pseudo is, immers loopt de wetenschap ook weleens achter of zelfs volledig naast de feiten (goed voorbeeld is daarin de pharmac. industrie, en dokters als hun verlengstuk)

Zo kreeg ik ooit eens bij een vervangend dokter te horen bij maagklachten dat mijn gebruik van paardebloem thee 'alternatief' was en ik beter gewoon medicijnen kon nemen, vervolgens schreef ze me ook nog laxeermiddel voor (mag nieteens bij maagklachten) en zat daar notabene aspartaam in. Bedoel maar.
  maandag 19 augustus 2013 @ 15:48:28 #150
351780 Piye
King of Kush
pi_130239594
quote:

Waar TS erkent dat hij eigenlijk een jonge pik is, doe jij hier alsof je een bejaarde vrouw bent. :') In "jouw tijd" hadden ze dat ook allemaal al. _O- Goh, het verminderde concentratievermogen van de jeugd (en eigenlijk ook de volwassenen) is dan ook niet iets van de laatste 2 jaar.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  maandag 19 augustus 2013 @ 16:18:39 #151
240618 Micson
The lonely stoner
pi_130240707
Iemand voelt zich verheven hoor. :')
pi_130241206
Ik merkte dit bij en besloot er wat aan te doen.
Nu gaat het al wat beter.
  maandag 19 augustus 2013 @ 17:58:22 #153
390765 TheBurnerMan
Live, Laugh, Love
pi_130243887
quote:
7s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:27 schreef Homijn het volgende:

[..]

Nee, niet by Baz Luhrmann. Die heeft slechts de tekst op muziek gezet. Prima gedaan hoor, maar hij is niet de auteur van de tekst.

De tekst is in 1997 geschreven door Mary Schmich, voor haar column in de Chicago Tribune:
Advice, like youth, probably just wasted on the young
Weer wat geleerd vandaag.
  maandag 19 augustus 2013 @ 18:39:41 #154
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130245143
Ik vind het iig ernstiger dat mensen het normaal blijven vinden om op fora enkel in hapklare brokken te lezen en reageren en dan nog nieteens op het onderwerp zelf maar altijd op de TS, en dan het liefst op zijn/haar persoon want dat is het makkelijkst en heb je niet meer kennis van zaken bij nodig dan welkander oom gert en tante els op de bank..
pi_130245439
Ts voelt zich uniek en verheven ondanks dat hij niks in het leven bereikt heeft :'). Het snelle leven is nu eenmaal een ontwikkeling waar veel vraag naar is, bovendien hoeft dit helemaal niet negatief te zijn, sterker nog, we zouden dit in ons voordeel kunnen gebruiken door nieuwe methodes van dingen als leren en eten kunnen bedenken om hier geen tijd meer aan te verspillen en progressie maken in de medische wereld.

En degene boven mij is een hypocriet.
pi_130261183
Terechte klacht.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 01:35:02 #157
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130261406
quote:
16s.gif Op maandag 19 augustus 2013 18:48 schreef DonnieDarkno het volgende:
Ts voelt zich uniek en verheven ondanks dat hij niks in het leven bereikt heeft :'). Het snelle leven is nu eenmaal een ontwikkeling waar veel vraag naar is, bovendien hoeft dit helemaal niet negatief te zijn, sterker nog, we zouden dit in ons voordeel kunnen gebruiken door nieuwe methodes van dingen als leren en eten kunnen bedenken om hier geen tijd meer aan te verspillen en progressie maken in de medische wereld.
Dit dus, Ts is dit, Ts doet dat, Ts kan hier, Ts vind daar.

Word je daar zelf niet moe van dat je alleen zo kunt reageren? Forumverspilling...
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 01:40:55 #158
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_130261551
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 18:39 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik vind het iig ernstiger dat mensen het normaal blijven vinden om op fora enkel in hapklare brokken te lezen en reageren en dan nog nieteens op het onderwerp zelf maar altijd op de TS, en dan het liefst op zijn/haar persoon want dat is het makkelijkst en heb je niet meer kennis van zaken bij nodig dan welkander oom gert en tante els op de bank..
Daar waar jij vaak sterk normatief reageert, waarbij je dit als soort van waarheid verkondigt. Als in 'iedereen die het anders doet dan wat volgens jou de norm had moeten zijn, die is dom en verkeerd bezig'.
Krekker is de bom!
pi_130261578
Concentratie... daar heb je Ritalin voor :')
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 01:49:22 #160
395200 deadprez
One more rail
pi_130261736
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 01:42 schreef Amun90 het volgende:
Concentratie... daar heb je Ritalin voor :')
dex voor den ekten
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_130261913
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 01:49 schreef deadprez het volgende:

[..]

dex voor den ekten
modafinil uber alles. :7
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 01:58:28 #162
395200 deadprez
One more rail
pi_130261953
dat is zo'n medicijn dat je niet vrijwillig als drugs moet pakken.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 07:52:29 #163
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130263726
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 01:58 schreef deadprez het volgende:
dat is zo'n medicijn dat je niet vrijwillig als drugs moet pakken.
Ritalin wel zeker :')
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:36:18 #164
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_130265080
quote:
Ik hou van jouw conservatieve insteek. _O_

Ik zou trouwens A Brave New World lezen van Aldous Huxley. Dat boek is echt 10 keer beter dan 1984. Veel realistischer en urgenter dan de situatie in 1984. Echt een aanrader. ^O^
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:42:27 #165
197338 Knevelt
pi_130265232
Ook helemaal met je analyse eens TS. _O_

Ik merk het btw ook bij mezelf. Ik betrap me er regelmatig op dat ik geen minuut meer stil kan zitten zonder iets te doen. Dan haal ik altijd als een soort reflex mijn mobiel tevoorschijn om Facebook te checken. Vaak denk ik dan: 'wtf heb ik hier nu eigenlijk aan gehad?' Sterker nog: meestal erger ik me toch alleen maar dood aan de proleten op FB. :')

Ook met die games is herkenbaar. Ik speel nu een spel met een enorme story line en een breed scala aan opties. Nu spoel ik regelmatig de filmpjes door omdat ik het sneller uitgespeeld wil hebben, terwijl daarmee de beleving van dat spel eigenlijk helemaal naar de kloten gaat. :'(
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_130269508
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 09:36 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Ik hou van jouw conservatieve insteek. _O_

Ik zou trouwens A Brave New World lezen van Aldous Huxley. Dat boek is echt 10 keer beter dan 1984. Veel realistischer en urgenter dan de situatie in 1984. Echt een aanrader. ^O^
Bedankt voor de tip! Over het boek heb ik al het een en ander gehoord, maar omdat het aluhoedjes subforum er naar is vernoemd kreeg ik er een vreemde bijsmaak van.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 09:42 schreef Knevelt het volgende:
Ook helemaal met je analyse eens TS. _O_

Ik merk het btw ook bij mezelf. Ik betrap me er regelmatig op dat ik geen minuut meer stil kan zitten zonder iets te doen. Dan haal ik altijd als een soort reflex mijn mobiel tevoorschijn om Facebook te checken. Vaak denk ik dan: 'wtf heb ik hier nu eigenlijk aan gehad?' Sterker nog: meestal erger ik me toch alleen maar dood aan de proleten op FB. :')

Ook met die games is herkenbaar. Ik speel nu een spel met een enorme story line en een breed scala aan opties. Nu spoel ik regelmatig de filmpjes door omdat ik het sneller uitgespeeld wil hebben, terwijl daarmee de beleving van dat spel eigenlijk helemaal naar de kloten gaat. :'(
Bedankt. :)

Zelf merk ik het ook. Iedere minuut waar ik even niets te doen had zat ik ook als reflex op Facebook. Onder andere hierom heb ik nu ook mijn Facebook-account gedeactiveerd.

Verveling is juist goed voor mensen en maakt ze creatiever. Wat ook zo is, is dat we doordat we elke seconde wat te doen hebben, een echte leegte ervaren als we dat even niet hebben. Of zelfs wanneer we genoeg dingen te doen hebben, maar door onze hedonistische maatschappij ertoe gedwongen worden steeds 'leukere' dingen te zoeken, met steeds meer kicks.

Iedereen herkent vast wel een bepaalde leegte die je soms hebt. Je hebt zoveel te doen, maar eigenlijk kan niets je meer vermaken. We leggen de lat voor ons allen steeds hoger, we moeten steeds meer vermaakt worden en daar kennen we haast geen grenzen in.
pi_130270486
quote:

[..]

Dat kan niet eens want er staat 18+ op de doos.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:37:06 #168
197338 Knevelt
pi_130272200
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 12:24 schreef robin007bond het volgende:
Bedankt voor de tip! Over het boek heb ik al het een en ander gehoord, maar omdat het aluhoedjes subforum er naar is vernoemd kreeg ik er een vreemde bijsmaak van.
Daar moet je je niet door laten afschrikken. :D Het boek beschrijft een dystopie zoals 1984 maar dan juist de andere kant op. Waar in 1984 alles grauw, onderdrukkend, beklemmend en dood en verderf is, heerst er in Brave New World juist een ogenschijnlijk open, gemoedelijke en plezierige sfeer. De technologische ontwikkeling is daar zo gevorderd dat de gemoedstoestand van mensen met een bepaald medicijn geregeld kan worden. Depressies bestaan niet meer en mensen kunnen op ieder moment een shot nemen om in extase te geraken. Er is vrije seks, voedsel en vermaak voor alle burgers. Alle economische productie is strikt rationeel gestructureerd. En toch, zo merkt de hoofdpersoon, is er iets van de menselijke natuur verloren gegaan in deze ogenschijnlijke vooruitgang.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 12:24 schreef robin007bond het volgende:
Zelf merk ik het ook. Iedere minuut waar ik even niets te doen had zat ik ook als reflex op Facebook. Onder andere hierom heb ik nu ook mijn Facebook-account gedeactiveerd.
Dat vind ik erg knap. Misschien dat ik dat ook nog eens ga doen, maar nu ben ik nog net iets te bang om zaken te missen. :P
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:38:43 #169
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130272260
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 12:49 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Dat kan niet eens want er staat 18+ op de doos.
Krijgen het mee waar de ouders bijstaan, ik zag het elke dag gebeuren.. inclusief headset om de mickey mouse uit te hangen.

Anyways, een vriend van me kocht op een gegeven moment bradyguides van Final fantasy en toen ik em daar naar vroeg (deed ik ook bij deel 8 overigens, maar dat was omdat ik het een mooi boek vond destijds) zei hij dat hij geen tijd had het zelf te spelen en gewoon de guide ging volgen.

Blijkbaar bestaat daar ook nog eens een hele volksstam van aan mensen die dus stelselmatig enkel games spelen met de guide ernaast, en dan exact die guide volgen..

Echt erg dat...
pi_130279155
TS is een gymnasiumnerd. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')