abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130166751
17 jarigen die het hebben over ''de nieuwe generatie'' :')
Jij komt net om de hoek kijken, een beetje nederigheid zou je niet misstaan snotjong.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_130166950
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 15:55 schreef Nero22 het volgende:
En wat is nou precies je probleem dan? Heb jij er last van? :')
Zelf heb ik er geen last van, maar de samenleving wel

Waar ik ook bang voor ben:

Minder mensen lezen --> Boeken worden duurder --> Mensen gaan nadenken of het nog wel nodig is bibliotheken te subsidiëren --> Kennis wordt minder toegankelijk.

Natuurlijk heb je ook nog internet om kennis vandaan te halen, maar ik zou het erg zonde vinden als bibliotheken verdwijnen.
pi_130170015
TS heeft een paar boeken gelezen en gaat er prat op de wijsheid in pacht te hebben :')
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:14:42 #94
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130170237
Is het niet fantastisch hoe het gros hier enkel in oneliners reageert gefocussed op de TS zelf en niet op wat hij zegt en daarmee gewoon onderschrijft dat TS gelijk heeft.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:19:07 #95
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_130170355
Klinkt als een 80's hitje.

"This is the concentration of a brand new generation" :r
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
pi_130171172
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:46 schreef TheBurnerMan het volgende:
Hier is de equivalent van jou hersenscheet. En dan gaat het om de eerste en laatste regel.

[..]

By: Baz Luhrman
Een van de beste columns ooit!
_O_
pi_130173163
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:37 schreef robin007bond het volgende:
Beste KLB'ers,

Als ik eerlijk ben voel ik me nu net een oude zeiksnor
Ik wou dat ik je hier kon laten stoppen want dit was genoeg.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:50:27 #98
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_130173216
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 18:14 schreef BaajGuardian het volgende:
Is het niet fantastisch hoe het gros hier enkel in oneliners reageert gefocussed op de TS zelf en niet op wat hij zegt en daarmee gewoon onderschrijft dat TS gelijk heeft.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:50:31 #99
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130173222
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 19:48 schreef Dromenvangertje het volgende:

[..]

Simplepe.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_130173437
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 19:48 schreef Dromenvangertje het volgende:

[..]

:'(
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:07:09 #101
355874 IPA
Bitter en Fruitig
pi_130173778
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 16:21 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Zelf heb ik er geen last van, maar de samenleving wel

Waar ik ook bang voor ben:

Minder mensen lezen --> Boeken worden duurder --> Mensen gaan nadenken of het nog wel nodig is bibliotheken te subsidiëren --> Kennis wordt minder toegankelijk.

Natuurlijk heb je ook nog internet om kennis vandaan te halen, maar ik zou het erg zonde vinden als bibliotheken verdwijnen.
Leuk argument, maar zodra alle informatie digitaal beschikbaar is (dit is al in volle gang) verliezen bibliotheken ook wel een beetje hun nut, dus zou het geen ramp zijn als de meeste zouden verdwijnen. Je hebt in 2013 echt geen bibliotheek nodig voor kennis.
pi_130173834
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:07 schreef IPA het volgende:

[..]

Leuk argument, maar zodra alle informatie digitaal beschikbaar is (dit is al in volle gang) verliezen bibliotheken ook wel een beetje hun nut, dus zou het geen ramp zijn als de meeste zouden verdwijnen. Je hebt in 2013 echt geen bibliotheek nodig voor kennis.
Daar ben ik het wel mee eens.

Als er eenzelfde soort bibliotheek zou komen voor e-books, dan zou ik dat alleen maar toejuichen. Toch zijn nu de e-books vaak niet goedkoper dan de gewone boeken.

Sommige bibliotheken verhuren toch ook al e-books? Ik weet niet precies hoe dat zit als ik eerlijk ben.
pi_130174030
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:57 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Nee, ik maak me oprecht zorgen. En daar ben ik niet de enige in.

http://datanews.knack.be/(...)le-1194716257885.htm

Om maar een voorbeeld te noemen. Ik denk dat we echt voorzichtig moeten zijn met het massaal gebruiken van nieuwe media. Pas achteraf denken we over de gevolgen na, terwijl de daar eigenlijk voor het gebruik bij stil zouden moeten staan.
Je snapt niet eens wat er word geschreven....

The review concluded that analysis provided little support for most of the common beliefs about the negative influence of television on children. However, the conclusion that television had no major effects was difficult to support, since the review also reported that little research has been conducted on several major issues, including the influence of entertainment television on children's academically relevant knowledge. Also, reported was that some of the existing research could be challenged on methodological grounds. In addition, the review offers a research critique and suggestions for future research. (Sixteen pages of references are appended.)

Aka inconclusive, Aka kan niet worden aangehaald als bewijs of als start van een discussie aangezien het totaal niks zegt.
pi_130174105
Wat is deze... anticlimax. Ik kwam hier in de hoop dat er een dikke rap in de OP stond.

Veel te veel tekst. Kon me er niet op concentreren.
pi_130174170
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:14 schreef J0rnn het volgende:

[..]

Je snapt niet eens wat er word wordt geschreven....

The review concluded that analysis provided little support for most of the common beliefs about the negative influence of television on children. However, the conclusion that television had no major effects was difficult to support, since the review also reported that little research has been conducted on several major issues, including the influence of entertainment television on children's academically relevant knowledge. Also, reported was that some of the existing research could be challenged on methodological grounds. In addition, the review offers a research critique and suggestions for future research. (Sixteen pages of references are appended.)

Aka inconclusive, Aka kan niet worden aangehaald als bewijs of als start van een discussie aangezien het totaal niks zegt.
Het is inderdaad inconclusive, maar er staat ook duidelijk dat er weinig bewijs te vinden is dat het geen invloed zou hebben.

Natuurlijk moet het falsifieerbaar zijn en blabla, dus er moet inderdaad beter onderzoek naar gedaan worden. :)
pi_130174240
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:19 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het is inderdaad inconclusive, maar er staat ook duidelijk dat er weinig bewijs te vinden is dat het geen invloed zou hebben.

Natuurlijk moet het falsifieerbaar zijn en blabla, dus er moet inderdaad beter onderzoek naar gedaan worden. :)
Ja maar in de context van je post suggereerde je dat het artikel uitwees dat het een slechte invloed zou hebben op het brein.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:23:45 #107
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_130174297
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:33 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik vraag me sterk af hoe we het onderwijs vorm gaan geven als kinderen zo slecht gaan concentreren. Nu kinderen op steeds jongere leeftijd een smartphone krijgen zet deze trend zich, denk ik, alleen maar voort. Natuurlijk kunnen wij ons aanpassen, dat vraag ik me ook helemaal niet af. De vraag is: hoe wenselijk is het als we daaraan zijn aangepast? Een maatschappij die constant overspoeld wordt met media en alles met de paplepel moet krijgen ingegoten.
Dat is dus iets dat alleen de tijd ons zal leren. Die vraag heeft men zich weleens vaker in het verleden gesteld. Gaat het ons helpen. Wat wel opmerkelijk is dat tegenwoordig in tegenstelling tot vroeger ontwikkelingen niet meer worden gezien als vooruitgang maar dat er telkens kritische noten bij worden geplaatst. Dat is natuurlijk ook niet helemaal niet onterecht, maar wellicht is het zo dat de hersenen die nu verschrompelen inderdaad niet meer nodig zijn en over een generatie of 5 die nieuwe ruimte wordt ingezet voor doeleinden die dan nuttig zijn. We weten het simpelweg niet.
Wat ik wel weet en daarom wil ik niet te veel afhankelijk zijn van technologie is dat het allemaal zeer fragiel is, er hoeft niet eens zo gek veel te gebeuren om alles plat te leggen. De vraag is, wat doet de aan technologie aangepaste mens dan. Uitgaande van het feit dat we voor de scenario's dat de technologie plat ligt geen oplossingen hebben bedacht.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_130174323
Ik heb de verkeerde post gequote zie ik net. Je zei het volgende:

Het gaat niet om specifieke series en dergelijke.

Het gaat erom dat we steeds meer prikkels voorgeschoteld krijgen in de hedendaagse maatschappij, waar ons concentratievermogen serieus onder heeft te lijden.

Daar is ook gewoon wetenschappelijk onderzoek naar geweest. http://eric.ed.gov/?id=ED295271 Over de negatieve impact die onze sensatie-tv op onze concentratie heeft.

Lijkt er sterk op dat je het artikel niet eens hebt gelezen voordat je het postte. Gezien de tweede zin in je post...
pi_130174432
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:22 schreef J0rnn het volgende:

[..]

Ja maar in de context van je post suggereerde je dat het artikel uitwees dat het een slechte invloed zou hebben op het brein.
Het was meer om een voorbeeld aan te duiden dat er onderzoek naar gedaan wordt, dus dat ik niet de enige ben die zich erover druk maakt.
pi_130174579
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:23 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dat is dus iets dat alleen de tijd ons zal leren. Die vraag heeft men zich weleens vaker in het verleden gesteld. Gaat het ons helpen. Wat wel opmerkelijk is dat tegenwoordig in tegenstelling tot vroeger ontwikkelingen niet meer worden gezien als vooruitgang maar dat er telkens kritische noten bij worden geplaatst. Dat is natuurlijk ook niet helemaal niet onterecht, maar wellicht is het zo dat de hersenen die nu verschrompelen inderdaad niet meer nodig zijn en over een generatie of 5 die nieuwe ruimte wordt ingezet voor doeleinden die dan nuttig zijn. We weten het simpelweg niet.
Wat ik wel weet en daarom wil ik niet te veel afhankelijk zijn van technologie is dat het allemaal zeer fragiel is, er hoeft niet eens zo gek veel te gebeuren om alles plat te leggen. De vraag is, wat doet de aan technologie aangepaste mens dan. Uitgaande van het feit dat we voor de scenario's dat de technologie plat ligt geen oplossingen hebben bedacht.
Tsja, dat is inderdaad de vraag.

Er kunnen gelukkig door de digitale revolutie juist ook nieuwe oplossingen worden aangedragen. E-learning vind ik prachtig, mits juist gebruikt. Op een speelse manier oefenen met rekenen en dergelijke. Dat juich ik alleen maar toe. Wat inderdaad belangrijk is - en wat jij ook zegt - is dat we ook zonder moeten kunnen. Een beetje het euvel dat we nu hebben met kinderen die niet meer kunnen hoofdreken, omdat ze zo gewend zijn om alles op een rekenmachine te doen.

En ik ben bang dat veel ouders daar niet aan denken. Het is allemaal prachtig die games en snelle actie, maar leer je kinderen vooral ook rust waarderen. :)
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:44:13 #111
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_130174995
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:32 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Tsja, dat is inderdaad de vraag.

Er kunnen gelukkig door de digitale revolutie juist ook nieuwe oplossingen worden aangedragen. E-learning vind ik prachtig, mits juist gebruikt. Op een speelse manier oefenen met rekenen en dergelijke. Dat juich ik alleen maar toe. Wat inderdaad belangrijk is - en wat jij ook zegt - is dat we ook zonder moeten kunnen. Een beetje het euvel dat we nu hebben met kinderen die niet meer kunnen hoofdreken, omdat ze zo gewend zijn om alles op een rekenmachine te doen.

En ik ben bang dat veel ouders daar niet aan denken. Het is allemaal prachtig die games en snelle actie, maar leer je kinderen vooral ook rust waarderen. :)
In zekere zin, zo is het met alles in het leven, heeft het gewoon een zeer positieve kant maar het draagt ook negatieve dingen met zich mee. Ik ben echt niet zo wars van de technologie (hoewel ik vreselijk achterloop) dat ik er niets positiefs in zie, in het onderwijs kan het prachtig ingezet worden zoals jij al aangeeft.
Echter ben ik van mening dat kinderen en jeugdigen een computer standaard associëren met vrije tijd en ontspanning en daardoor een serieuze leeroefening op de computer te snel als plezier zien en niet als leerzaam. Dat is op dit moment het grote gevaar.
Maar het gaat verder ook, de jeugd geeft ook niets om privacy door al die profielensites, dat kan ook erg gevaarlijk worden want privacy en vrijheid zijn een groot goed waar hard voor gevochten is, dat dreigt ook teloor te gaan.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_130175622
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:44 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

In zekere zin, zo is het met alles in het leven, heeft het gewoon een zeer positieve kant maar het draagt ook negatieve dingen met zich mee. Ik ben echt niet zo wars van de technologie (hoewel ik vreselijk achterloop) dat ik er niets positiefs in zie, in het onderwijs kan het prachtig ingezet worden zoals jij al aangeeft.
Echter ben ik van mening dat kinderen en jeugdigen een computer standaard associëren met vrije tijd en ontspanning en daardoor een serieuze leeroefening op de computer te snel als plezier zien en niet als leerzaam. Dat is op dit moment het grote gevaar.
Maar het gaat verder ook, de jeugd geeft ook niets om privacy door al die profielensites, dat kan ook erg gevaarlijk worden want privacy en vrijheid zijn een groot goed waar hard voor gevochten is, dat dreigt ook teloor te gaan.
Inderdaad. Helemaal met je eens. Die associatie dat computers alleen vrije tijd en plezier is moet er snel uit, als dat bij kinderen aanwezig is.

Verder heb je helemaal gelijk. Laatst heb ik nog mijn Facebook onder andere om die reden gedeactiveerd.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:14:09 #113
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_130175995
Je bent pas 17, dus weet niet of je al over de jeugd kan spreken, maar je wel een punt. M'n nichtjes ook, altijd mobieltjes bij zich dus als ze geen facebook en whatsapp notifications krijgen zijn ze wel aan het gamen etc. het zijn inderdaad allemaal afleidingen..

Maar ik merk het bij mezelf ook, ik wil altijd nog eens Brave New World lezen maar heb er geen tijd voor (oh the irony :'))
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_130176228
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:14 schreef doppelgänger het volgende:
Je bent pas 17, dus weet niet of je al over de jeugd kan spreken, maar je wel een punt. M'n nichtjes ook, altijd mobieltjes bij zich dus als ze geen facebook en whatsapp notifications krijgen zijn ze wel aan het gamen etc. het zijn inderdaad allemaal afleidingen..

Maar ik merk het bij mezelf ook, ik wil altijd nog eens Brave New World lezen maar heb er geen tijd voor (oh the irony :'))
Eigenlijk denk ik dat ik er juist beter over kan oordelen omdat ik deel uitmaak van de jeugd. En ja, ik zit dus ook wel eens op mijn mobieltje in de klas. Daar ben ik niet de enige in, want twee derde van de leerlingen schijnt dit te doen. Eigenlijk zouden ze daar wat op moeten verzinnen.

Ik pleit ook helemaal niet voor het verbieden van allerlei dingen of iets dergelijks. We zijn denk ik nog niet in de fase dat we er allemaal goed mee omgaan, dus die manieren om er goed mee te kunnen omgaan moeten we nog vinden.

Brave New World wil ik inderdaad ook nog lezen trouwens. :P
pi_130176275
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:57 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Nee, ik maak me oprecht zorgen. En daar ben ik niet de enige in.

http://datanews.knack.be/(...)le-1194716257885.htm

Om maar een voorbeeld te noemen. Ik denk dat we echt voorzichtig moeten zijn met het massaal gebruiken van nieuwe media. Pas achteraf denken we over de gevolgen na, terwijl de daar eigenlijk voor het gebruik bij stil zouden moeten staan.
Flikker toch op man ( jochie ). Als we overal bij stil gaan staan stonden we nu nog koeien te roosteren op een houtvuur.

En tussenfilms van een game met een boek vergelijken. Wtf.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:28:42 #116
386755 eimetei
Omdat het kan.
pi_130176610
Een boek lezen :')

Anno 2013 :') :')
pi_130176611
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:21 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Flikker toch op man ( jochie ). Als we overal bij stil gaan staan stonden we nu nog koeien te roosteren op een houtvuur.

En tussenfilms van een game met een boek vergelijken. Wtf.
Dan heb je het niet goed begrepen. Die vergelijking maak ik nergens.

En om in jouw (enigszins vreemde vergelijking) door te gaan. Als we niet stil zouden staan bij het maken van de atoombom hadden we veel kunnen voorkomen; als we niet stil gaan staan bij het gevaar van global warming dan zie ik het somber in; als we niet stil zouden staan bij het gevaar van onbeschermd vrijen, dan zouden we nu veel meer geslachtszieken oplopen; als we niet stil zouden staan bij de ontvlambaarheid van hout, dan zouden er veel meer huisbranden zijn ontstaan, et cetera.

Ik ben helemaal niet tegen verandering. Integendeel, ik vind het allemaal prima en ik ben ook erg geīnteresseerd in bijvoorbeeld IT. Wat ik wel vind is dat we manieren moeten vinden om ermee om te gaan. Dan kunnen we misschien iets kritischer kijken naar hoe we dat vandaag de dag doen.
pi_130176667
Overigens moet ik zeggen dat de genoemde punten in de OP overwegend een kern van waarheid bevatten. Echter ben ik ervan overtuigd dat dit over 10 a 20 jaar weer zal afnemen omdat het intermenselijk contact altijd nog boven digitaal contact gaat :)
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:31:22 #119
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_130176688
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dan heb je het niet goed begrepen. Die vergelijking maak ik nergens.

En om in jouw (enigszins vreemde vergelijking) door te gaan. Als we niet stil zouden staan bij het maken van de atoombom hadden we veel kunnen voorkomen; als we niet stil gaan staan bij het gevaar van global warming dan zie ik het somber in; als we niet stil zouden staan bij het gevaar van onbeschermd vrijen, dan zouden we nu veel meer geslachtszieken oplopen; als we niet stil zouden staan bij de ontvlambaarheid van hout, dan zouden er veel meer huisbranden zijn ontstaan, et cetera.

Ik ben helemaal niet tegen verandering. Integendeel, ik vind het allemaal prima en ik ben ook erg geīnteresseerd in bijvoorbeeld IT. Wat ik wel vind is dat we manieren moeten vinden om ermee om te gaan. Dan kunnen we misschien iets kritischer kijken naar hoe we dat vandaag de dag doen.
En toch, deze man heeft gelijk _O_
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
pi_130176882
Waar een 17 jarige zich allemaal niet druk om maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')