Over een paar jaar lees je dit hopelijk terug. De facepalm zal legendarisch zijn.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Kijk, dit is precies het anti-intellectualisme wat deze maatschappij onder andere zo kenmerkt. En helaas is dat van alle tijden.
Ja of hij staat er door zijn autisme nog steeds volledig achter en heeft er nog steeds een heel kortzichtige visie op.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:10 schreef oLexie het volgende:
[..]
Over een paar jaar lees je dit hopelijk terug. De facepalm zal legendarisch zijn.
Ik ben niet simpel, ik zie zelf ook heus wel dat TS gelijk heeft, iedereen zit maar in zijn scherm te staren maar dat is al jarenlang bekend en het is niet op zijn plaats voor een zeventien jarig om zich hier zo druk om te maken.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:10 schreef NGC598 het volgende:
[..]
Oh ja, TS kijkt verder dan de waan van de dag en dus is hij een autist. Je bent gewoon simpel.
Zoiets is het ook. TS is veel intellectueler dan de rest van de 17-jarigen, want hij leest boeken voor zijn plezier.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:13 schreef CrushedTinBox het volgende:
Dit topic doet me denken aan youtube reacties van 15-jarigen die trots vertellen dat ze naar The Beatles en Pink Floyd luisteren en niet naar Justin Bieber zoals de rest van de 15-jarigen.
Dit.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:13 schreef CrushedTinBox het volgende:
Dit topic doet me denken aan youtube reacties van 15-jarigen die trots vertellen dat ze naar The Beatles en Pink Floyd luisteren en niet naar Justin Bieber zoals de rest van de 15-jarigen.
Is/doet iemand een keer volwassen, is het weer niet goed...quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:06 schreef oLexie het volgende:
[..]
Als mijn neefje van 17 deze woorden zou gebruiken zou ik hem keihard uitlachen weet je dat? Je komt over als een autist, begin je eens te gedragen naar je leeftijd en ga lekker trekken ofzo, dat lucht op.
Inderdaad word ik helemaal gestoord van. Krijgen nog steeds veel thumbs upquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:13 schreef CrushedTinBox het volgende:
Nee, dat beweer ik ook helemaal niet. Ik ben gewoon bang dat in de toekomst nog veel minder mensen zullen lezen dan nu. Daar mag je je als maatschappij best zorgen om maken.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:14 schreef Chai het volgende:
[..]
Zoiets is het ook. TS is veel intellectueler dan de rest van de 17-jarigen, want hij leest boeken voor zijn plezier.
Wie bepaalt dat? En wie zegt dat hij niets anders doet? Je komt anders behoorlijk simpel over.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:11 schreef oLexie het volgende:
[..]
Ik ben niet simpel, ik zie zelf ook heus wel dat TS gelijk heeft, iedereen zit maar in zijn scherm te staren maar dat is al jarenlang bekend en het is niet op zijn plaats voor een zeventien jarig om zich hier zo druk om te maken.
Volgende keer open ik wel een topic met een wat andere insteek in W&T, daar waar je wel gewoon fatsoenlijk kunt discussiėren zonder ad hominems om je oren geslingerd te krijgen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:19 schreef NGC598 het volgende:
[..]
Wie bepaalt dat? En wie zegt dat hij niets anders doet? Je komt anders behoorlijk simpel over.
Het brein van een persoon van 17 (uitzonderingen daar gelaten) is bij lange na nog niet voldoende ontwikkeld om volwassen te zijn. Ik zit bij 17 jarigen in de klas (ik heb een aantal jaar gewerkt omdat ik er nog niet uit was wat ik wilde doen de rest van mijn leven na de hbo die ik niet af heb gemaakt) en die denken ook dat ze de hele wereld kennen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:15 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Is/doet iemand een keer volwassen, is het weer niet goed...
Btw, 23 =/= 30 Leer eens tellen
Nee ik beweer ook niet dat jij dat beweert. Alleen dan wil je het nog steeds wel horen, maar dat zul je zelf inderdaad niet zo expliciet zeggen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee, dat beweer ik ook helemaal niet. Ik ben gewoon bang dat in de toekomst nog veel minder mensen zullen lezen dan nu. Daar mag je je als maatschappij best zorgen om maken.
Het gaat hier niet om dingen als muzieksmaak. Het gaat mij er om dat het vermogen voor jongeren om te concentreren verslechtert door de media die maar al te graag op sensatie en prikkels inspelen.
Oei meiske, na je dertigste gaat het alleen maar snellerquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:21 schreef oLexie het volgende:
[..]
Het brein van een persoon van 17 (uitzonderingen daar gelaten) is bij lange na nog niet voldoende ontwikkeld om volwassen te zijn. Ik zit bij 17 jarigen in de klas (ik heb een aantal jaar gewerkt omdat ik er nog niet uit was wat ik wilde doen de rest van mijn leven na de hbo die ik niet af heb gemaakt) en die denken ook dat ze de hele wereld kennen.
Tevens is 23 precies tussen 16 en 30 in, de tijd dat ik 16 was leek als drie weken geleden dus over een gevoelsmatige twee weken ben ik 30.
Ik denk dan ook niet dat TS op het denkniveau van de gemiddelde 17-jarige hbo'er zit.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:21 schreef oLexie het volgende:
[..]
Het brein van een persoon van 17 (uitzonderingen daar gelaten) is bij lange na nog niet voldoende ontwikkeld om volwassen te zijn. Ik zit bij 17 jarigen in de klas (ik heb een aantal jaar gewerkt omdat ik er nog niet uit was wat ik wilde doen de rest van mijn leven na de hbo die ik niet af heb gemaakt) en die denken ook dat ze de hele wereld kennen.
Ik hoef op Fok! dan ook niet mijn best te doen om intellectueel over te komen, zoals een groot gedeelte van Fok! simpel overkomt maar in het dagelijks een stuk succesvoller/intelligenter is dan hij/zij doet voorkomen. Het blijft een uitlaatklep.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:19 schreef NGC598 het volgende:
[..]
Wie bepaalt dat? En wie zegt dat hij niets anders doet? Je komt anders behoorlijk simpel over.
Van die boeken word je vanzelf wel een cynische ouwe zeiksnor.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het laatste boek dat ik heb gelezen is De wereld als markt en strijd, ben nu bezig in 1984 en De eenzaamheid van de priemgetallen vond ik ook zeer goed.
Dat onderzoek (van een Duits psychiater volgens mij) had ik ook van gehoord. Ongetwijfeld dat mensen zich ook zullen aanpassen. Op het eerste gezicht is het ook helemaal geen probleem, maar ik ben gewoon bang dat mensen zich niet meer goed kunnen concentreren.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik las wel laatst dat je dadelijk een soort digitale dementie krijgt onder jeugdigen omdat ze amper meer bepaalde hersenen prikkelen doordat alles op de tablet, telefoon en weet ik het gedaan wordt en dus bepaalde delen van de hersenen verschrompelen. Dat is wel een kwalijke zaak. Anderzijds is het natuurlijk zo dat er steeds meer prikkels zijn maar de mens past zich net als ieder dier aan aan de omgeving dus ik denk dat dit over enkele generaties ook geen probleem is maar dat de mens zich steeds meer gaat aanpassen.
Jij bent een mooi voorbeeld van het wegrotten van intelligentie, games als medium waren er juist om verhalen over te brengen, het begon tenslotte met blokjes en streepjes en text, heel-veel-text.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:21 schreef Crazy Harry het volgende:
Games spelen om het verhaal
Dan heb je met je pseudo-intellectuele onzin ook echt volstrekt niets begrepen van het medium games.
Sla jij maar een boek open voor je verhaal, dat gaat veel beter.
Als je trouwens geduld op moet brengen voor een boek, ben je niet bezig met een goed boek lezen.
Daarnaast klink je inderdaad als een oude zeiksnor, en oude zeiksnorren snappen meestal de wereld van dat moment niet meer.
Jammer voor je dat je dat al op je 17e overkomt...
Oh, dat hoeft zeker niet, maar kraam dan niet zo veel onzin uit, mevrouw de neurobioloog. Er zijn een hoop 17-jarigen die liever wat over de wereld leren in plaats van de hele dag Candy Crush te spelen. En ja, misschien komen ze er jaren later achter dat de wereld toch iets anders in elkaar zit, maar dat maakt niet uit.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:28 schreef oLexie het volgende:
[..]
Ik hoef op Fok! dan ook niet mijn best te doen om intellectueel over te komen, zoals een groot gedeelte van Fok! simpel overkomt maar in het dagelijks een stuk succesvoller/intelligenter is dan hij/zij doet voorkomen. Het blijft een uitlaatklep.
Tevens bepaalt het brein dat, een 17 jarige hoort zich bezig te houden met zelfontplooiing, daar is zijn/haar brein op gericht in die leeftijd.
Het begon met blokjes, streepjes, beweging en interactie, interactie en nog eens interactie.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:33 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Jij bent een mooi voorbeeld van het wegrotten van intelligentie, games als medium waren er juist om verhalen over te brengen, het begon tenslotte met blokjes en streepjes en text, heel-veel-text.
Dus volgende keer dat je jezelf opwerpt iets te zeggen, zoek het eerst even uit, op wikipedia oid gezien je duidelijk al niet zelf ervaring ermee had.
gogoanime.comquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:59 schreef Chai het volgende:
Vroeger keken we allemaal Shin Chan vanaf jonge leeftijd en daar zijn we ook allemaal zwaar beschadigd van geraakt.
23 is een prima leeftijd, ik ben 35 al, gelukkig zie ik er jonger uit volgens bekenden dan mijn leeftijd, maar voor iemand van jouw leeftijd, wordt ik soms nog wel als oud gezien evenzogoed...meer om het getal, maar tochquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:53 schreef oLexie het volgende:
[..]
Ik ben 23![]()
Niet heel oud maar wel richting 30
Verhaal en interactie sluiten elkaar niet uit. Bekend met visual novels?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:38 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Het begon met blokjes, streepjes, beweging en interactie, interactie en nog eens interactie.
Probeer eens een goed interactief verhaal te vinden, die vind je niet.
Interactie en verhalen sluiten elkaar inherent uit, en games zijn een interactief medium.
Verder ga ik niet in op je achterlijke uitspraken.
Erfelijke factoren.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:25 schreef Lokasenna het volgende:
Ik heb mijn hele jeugd erg weinig achter schermen door mogen brengen en toch is mijn concentratievermogen bijna afwezig te noemen, hoe komt dat dan?
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:37 schreef robin007bond het volgende:
Een goed boek, daar hebben mensen denk ik steeds minder het geduld voor. Laatst zat ik Final Fantasy VI te spelen en ik durf te wedden dat veel leeftijdsgenoten mij voor gek verklaren, die kunnen zich helemaal niet meer concentreren op spellen met veel tekst, dialoog, of wat langere gevechten.
Zelf heb ik er geen last van, maar de samenleving welquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:55 schreef Nero22 het volgende:
En wat is nou precies je probleem dan? Heb jij er last van?
Een van de beste columns ooit!quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:46 schreef TheBurnerMan het volgende:
Hier is de equivalent van jou hersenscheet. En dan gaat het om de eerste en laatste regel.
[..]
By: Baz Luhrman
Ik wou dat ik je hier kon laten stoppen want dit was genoeg.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:37 schreef robin007bond het volgende:
Beste KLB'ers,
Als ik eerlijk ben voel ik me nu net een oude zeiksnor
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:14 schreef BaajGuardian het volgende:
Is het niet fantastisch hoe het gros hier enkel in oneliners reageert gefocussed op de TS zelf en niet op wat hij zegt en daarmee gewoon onderschrijft dat TS gelijk heeft.
Simplepe.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 19:48 schreef Dromenvangertje het volgende:
[..]
Ik wou dat ik je hier kon laten stoppen want dit was genoeg.
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 19:48 schreef Dromenvangertje het volgende:
[..]
Ik wou dat ik je hier kon laten stoppen want dit was genoeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |