Mijn ouders hebben het niet, die waren in staat zich zo te concentreren dat ze konden leren autorijdenquote:
Als ik mijn leeftijd niet in de OP had gemeld was de discussie denk ik een stuk leuker.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:36 schreef tiho1 het volgende:
Waar een 17 jarige zich allemaal niet druk om maakt.
OK.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:51 schreef tiho1 het volgende:
Als je dat niet had gedaan was de op nog zieliger .
Dat dekt de lading toch wel?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:36 schreef tiho1 het volgende:
Waar een 17 jarige zich allemaal niet druk om maakt.
Jij word zeker altijd geslagen op school?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het laatste boek dat ik heb gelezen is De wereld als markt en strijd, ben nu bezig in 1984 en De eenzaamheid van de priemgetallen vond ik ook zeer goed.
Zodra techniek uitvalt, is kunnen hoofdrekenen wel de laatste zorg.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 20:32 schreef robin007bond het volgende:
Een beetje het euvel dat we nu hebben met kinderen die niet meer kunnen hoofdreken, omdat ze zo gewend zijn om alles op een rekenmachine te doen.
Spelen is leuk doordat je ervan leert, echter is leren niet altijd leuk.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 20:44 schreef Frank_Drebin het volgende:
Echter ben ik van mening dat kinderen en jeugdigen een computer standaard associëren met vrije tijd en ontspanning en daardoor een serieuze leeroefening op de computer te snel als plezier zien en niet als leerzaam. Dat is op dit moment het grote gevaar.
quote:Op zondag 18 augustus 2013 10:57 schreef kingtoppie het volgende:
Jaja, we hebben hele slechte concentratie, daarom zijn wij beter geeduceerd als vroeger etc.
De kern van waarheid hierin is dat wij niet echt meer iets hoeven te leren om iets te weten omdat de informatiebronnen zo makkelijk toegankelijk zijn.
Vroeger zou je de informatie moeten opzoeken en ben je eigenlijk ook weer geforceerd om veel meer informatie over het onderwerp te lezen.
Thats something i really doubt.quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:00 schreef Kiid het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Let eens op je spelling. Dit was je niet gebeurt als je regelmatig een boek openslaat
Dom pubertje dat*quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:50 schreef Chai het volgende:
[..]
Haha net alsof jij oud bent.
Alleen TS is gewoon zo'n dom pubertje wat heel volwassen en ontwikkeld en beter dan zijn generatiegenoten wil overkomen. Stiekem hoopte hij dat wij hem nu allemaal veren in zijn reet gaan steken.
Ons gebruik van electriciteit is ook niet eeuwig, het houd een keer op en dan moeten we terug op de fysieke toer dus bibliotheken afschaffen zijn oerdom zijn.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 20:07 schreef IPA het volgende:
[..]
Leuk argument, maar zodra alle informatie digitaal beschikbaar is (dit is al in volle gang) verliezen bibliotheken ook wel een beetje hun nut, dus zou het geen ramp zijn als de meeste zouden verdwijnen. Je hebt in 2013 echt geen bibliotheek nodig voor kennis.
We kunnen die papieren boeken verbranden om elektriciteit op te wekkenquote:Op zondag 18 augustus 2013 14:01 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ons gebruik van electriciteit is ook niet eeuwig, het houd een keer op en dan moeten we terug op de fysieke toer dus bibliotheken afschaffen zijn oerdom zijn.
Waar wil je de grondstoffen vandaan halen om apparatuur te maken eigenlijk, die is eindiger dan olie en gaat (in het monopolie van azie) er in een rap tempo doorheen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
We kunnen die papieren boeken verbranden om elektriciteit op te wekken
Weet ik niet. Docent vind ik wel een eervol beroep.quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:12 schreef Der_Profi het volgende:
TS, is je droombaan leraar Nederlands?
Mwah, als ze wat verder zijn met kernfusie is er niet zo veel meer te vrezen voor de stroomvoorzieningen. Andere grondstoffen daarentegen..quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:01 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ons gebruik van electriciteit is ook niet eeuwig, het houd een keer op en dan moeten we terug op de fysieke toer dus bibliotheken afschaffen zijn oerdom zijn.
Ach heel veel kunststofproducten zijn eenvoudig te vervangen door bio-materiaal. Echter zal dat wel lijden tot hogere voedselprijzen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:07 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Waar wil je de grondstoffen vandaan halen om apparatuur te maken eigenlijk, die is eindiger dan olie en gaat (in het monopolie van azie) er in een rap tempo doorheen.
Nu nog wel. Maar zodra we e-readers krijgen met flexibele schermen, die net zo buigbaar zijn als een papieren bladzijde en alle overige zaken ook perfect werken, zal het verschil tussen boek en e-reader steeds kleiner worden denk ik.quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:15 schreef Blondje_93 het volgende:
Je kunt het ook van de positieve kant zien, iemand van 17 die over een onderwerp als dit nog serieus nadenkt.Als ik die scholieren in mijn buurt zie denk ik ''Wat moet dat worden later?'' Asociaal, mensen uitschelden, een grote bek hebben als iets niet gaat zoals hun het willen, geen rekening houden met andere, geen manieren/slecht opgevoed, nergens over nadenken en denken dat alles vanzelf gaat. Moet ik even doorgaan?
Dit heeft misschien wel niet zoveel met dit topic te maken, maar ik wou het toch even gezegd hebben
En ow ja; persoonlijk heb ik ook liever een goed boek dan een e-reader. Leest gewoon veel makkelijker!
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:46 schreef TheBurnerMan het volgende:
Hier is de equivalent van jou hersenscheet. En dan gaat het om de eerste en laatste regel.
[..]
By: Baz Luhrman
Nee, niet by Baz Luhrmann. Die heeft slechts de tekst op muziek gezet. Prima gedaan hoor, maar hij is niet de auteur van de tekst.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:46 schreef TheBurnerMan het volgende:
Hier is de equivalent van jou hersenscheet. En dan gaat het om de eerste en laatste regel.
[..]
By: Baz Luhrman
Hmm, bij sommige mensen loopt de ontwikkeling gewoon wat anders. De psychiatrie heeft er vast wel wat weer over te zeggen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:09 schreef KreKkeR het volgende:
Op zich een interessante openingspost. Is ook al wat onderzoek naar gedaan als ik me niet vergis. TS heeft zeker wel een paar sterke punten. Maar iemand van 17 hoort zich nog niet met dit soort zaken bezig te houden. Ga lekker CoD spelen ofzo!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Borderline Times van Dirk de Wachter is een erg interessant boek over dit onderwerp, over de psychiatrie en de labeltjes. Hier de uitzending op VPRO waarin hij zijn boek bespreekt:
http://boeken.vpro.nl/televisie/boeken/2013/24-maart.html
Even skippen naar de helft als het andere boek je niet interesseert.![]()
Interessant.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:32 schreef KreKkeR het volgende:
Volgens mij wel meer semi-wetenschappelijk:
Nadelen van internet volgens Nicholas Carr. Intensief internetgebruik leidt tot behoefte aan afleiding, concentratieverlies en oppervlakkigheid
http://www.arendlandman.n(...)mpassie-samenvattin/
Boek van dhr Carr:
http://books.google.nl/bo(...)sec=frontcover&hl=nl
Waar TS erkent dat hij eigenlijk een jonge pik is, doe jij hier alsof je een bejaarde vrouw bent.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 11:49 schreef oLexie het volgende:
Toen ik 17 was las ook niemand boeken.
We speelden ook gewoon games, begonnen met een Nintendo NES bij opa en oma en daarna de PS1 bij mij thuis. Toen hadden we ook gewoon al Medal of Honor, Tomb Raider en Resident Evil waar ik zelf (als klein kind) gewoon al verslaafd aan was.
Concentratie was er in die tijd ook niet bepaald, TS, de TV is niet iets van de afgelopen jaren ofzo.
Wij deden om de haverklap briefjes door het lokaal heen sturen in plaats van Whatsappen, stel je eens voor hoeveel inspanning dát wel niet kostte om de leraar het maar niet te laten merken! Ahja, en we hadden de Gameboy, denk jij, TS, dan iemand ook maar dácht aan leren terwijl we gewoon konden Gameboyen, gamen, buiten spelen en we veel meer keuze hadden uit tekenfilm kanalen dan vandaag de dag? Ook hadden wij kwalitatieve muziekzender waar iedereen zich rot naar staarde.
Dat was nog eens een tijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |