abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130176957
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 15:30 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Erfelijke factoren.
Mijn ouders hebben het niet, die waren in staat zich zo te concentreren dat ze konden leren autorijden ;(
pi_130177148
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:36 schreef tiho1 het volgende:
Waar een 17 jarige zich allemaal niet druk om maakt.
Als ik mijn leeftijd niet in de OP had gemeld was de discussie denk ik een stuk leuker. ;(
pi_130177440
Als je dat niet had gedaan was de op nog zieliger .
pi_130177681
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:51 schreef tiho1 het volgende:
Als je dat niet had gedaan was de op nog zieliger .
OK.

Goede argumenten waarom je het zo zielig vindt. Persoonlijk heb ik al een reactie gegeven op jouw post, maar de goede argumenten aan jouw kant blijven uit. Best een zwaktebod vind ik.
pi_130178163
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:36 schreef tiho1 het volgende:
Waar een 17 jarige zich allemaal niet druk om maakt.
Dat dekt de lading toch wel?
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:09:41 #126
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130178267
That moment when een 17 jarige meer hersenkracht heeft dan het gros in dit topic :)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_130189925
TS, begin maar met WF Hermans, de beste schrijver van de afgelopen eeuw
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_130190139
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:43 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het laatste boek dat ik heb gelezen is De wereld als markt en strijd, ben nu bezig in 1984 en De eenzaamheid van de priemgetallen vond ik ook zeer goed.
Jij word zeker altijd geslagen op school? :')
pi_130190158

Groetjes van Keith en Kevin
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  zondag 18 augustus 2013 @ 10:52:18 #130
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_130190178
We zouden examens eigenlijk gewoon moeten vervangen voor een cutsceneskiptest.
Ik ga naar huis.
pi_130190275
Jaja, we hebben hele slechte concentratie, daarom zijn wij beter geeduceerd als vroeger etc.

De kern van waarheid hierin is dat wij niet echt meer iets hoeven te leren om iets te weten omdat de informatiebronnen zo makkelijk toegankelijk zijn.

Vroeger zou je de informatie moeten opzoeken en ben je eigenlijk ook weer geforceerd om veel meer informatie over het onderwerp te lezen.
Rustig aan.
  Redactie Frontpage zondag 18 augustus 2013 @ 10:59:19 #132
4530 crew  Crazy Harry
pi_130190302
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:32 schreef robin007bond het volgende:
Een beetje het euvel dat we nu hebben met kinderen die niet meer kunnen hoofdreken, omdat ze zo gewend zijn om alles op een rekenmachine te doen.
Zodra techniek uitvalt, is kunnen hoofdrekenen wel de laatste zorg.
Fruit en groente kunnen verbouwen is dan veel belangrijker.
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:44 schreef Frank_Drebin het volgende:
Echter ben ik van mening dat kinderen en jeugdigen een computer standaard associëren met vrije tijd en ontspanning en daardoor een serieuze leeroefening op de computer te snel als plezier zien en niet als leerzaam. Dat is op dit moment het grote gevaar.
Spelen is leuk doordat je ervan leert, echter is leren niet altijd leuk.
Wanneer we met technologie er dus voor kunnen zorgen dat een serieuze leeroefening leuk wordt is daar niet mis mee. Vooral omdat het plezier het aantrekkelijker maakt en men meer gemotiveerd raakt om te leren.
Dat een leeroefening niet als leerzaam gezien wordt maar als plezier, met behoud van de leerstof, is juist de ideale situatie voor iedere leeroefening.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_130190325
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 10:57 schreef kingtoppie het volgende:
Jaja, we hebben hele slechte concentratie, daarom zijn wij beter geeduceerd als vroeger etc.

De kern van waarheid hierin is dat wij niet echt meer iets hoeven te leren om iets te weten omdat de informatiebronnen zo makkelijk toegankelijk zijn.

Vroeger zou je de informatie moeten opzoeken en ben je eigenlijk ook weer geforceerd om veel meer informatie over het onderwerp te lezen.

Let eens op je spelling. Dit was je niet gebeurt als je regelmatig een boek openslaat
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_130190421
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 11:00 schreef Kiid het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Let eens op je spelling. Dit was je niet gebeurt als je regelmatig een boek openslaat
Thats something i really doubt.
Rustig aan.
  zondag 18 augustus 2013 @ 11:12:24 #135
397062 Der_Profi
I know where you live
pi_130190523
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:50 schreef Chai het volgende:

[..]

Haha net alsof jij oud bent. :D

Alleen TS is gewoon zo'n dom pubertje wat heel volwassen en ontwikkeld en beter dan zijn generatiegenoten wil overkomen. Stiekem hoopte hij dat wij hem nu allemaal veren in zijn reet gaan steken.
Dom pubertje dat*
Verder ben ik het met je eens. :D

TS, is je droombaan leraar Nederlands?
Q.E.D.
pi_130190556
Je kunt het ook van de positieve kant zien, iemand van 17 die over een onderwerp als dit nog serieus nadenkt. ;) Als ik die scholieren in mijn buurt zie denk ik ''Wat moet dat worden later?'' Asociaal, mensen uitschelden, een grote bek hebben als iets niet gaat zoals hun het willen, geen rekening houden met andere, geen manieren/slecht opgevoed, nergens over nadenken en denken dat alles vanzelf gaat. Moet ik even doorgaan?
Dit heeft misschien wel niet zoveel met dit topic te maken, maar ik wou het toch even gezegd hebben ;)

En ow ja; persoonlijk heb ik ook liever een goed boek dan een e-reader. Leest gewoon veel makkelijker!

[ Bericht 2% gewijzigd door Blondje_93 op 18-08-2013 11:22:49 ]
  zondag 18 augustus 2013 @ 14:01:14 #137
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130196002
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:07 schreef IPA het volgende:

[..]

Leuk argument, maar zodra alle informatie digitaal beschikbaar is (dit is al in volle gang) verliezen bibliotheken ook wel een beetje hun nut, dus zou het geen ramp zijn als de meeste zouden verdwijnen. Je hebt in 2013 echt geen bibliotheek nodig voor kennis.
Ons gebruik van electriciteit is ook niet eeuwig, het houd een keer op en dan moeten we terug op de fysieke toer dus bibliotheken afschaffen zijn oerdom zijn.
  zondag 18 augustus 2013 @ 14:06:26 #138
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130196220
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:01 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ons gebruik van electriciteit is ook niet eeuwig, het houd een keer op en dan moeten we terug op de fysieke toer dus bibliotheken afschaffen zijn oerdom zijn.
We kunnen die papieren boeken verbranden om elektriciteit op te wekken
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 18 augustus 2013 @ 14:07:48 #139
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130196280
quote:
99s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:06 schreef SeLang het volgende:

[..]

We kunnen die papieren boeken verbranden om elektriciteit op te wekken
Waar wil je de grondstoffen vandaan halen om apparatuur te maken eigenlijk, die is eindiger dan olie en gaat (in het monopolie van azie) er in een rap tempo doorheen.
pi_130206243
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 11:12 schreef Der_Profi het volgende:
TS, is je droombaan leraar Nederlands?
Weet ik niet. Docent vind ik wel een eervol beroep. :)
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:01 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Mwah, als ze wat verder zijn met kernfusie is er niet zo veel meer te vrezen voor de stroomvoorzieningen. Andere grondstoffen daarentegen..
pi_130212069
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:07 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Waar wil je de grondstoffen vandaan halen om apparatuur te maken eigenlijk, die is eindiger dan olie en gaat (in het monopolie van azie) er in een rap tempo doorheen.
Ach heel veel kunststofproducten zijn eenvoudig te vervangen door bio-materiaal. Echter zal dat wel lijden tot hogere voedselprijzen.
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:09:32 #142
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_130235863
Op zich een interessante openingspost. Is ook al wat onderzoek naar gedaan als ik me niet vergis. TS heeft zeker wel een paar sterke punten. Maar iemand van 17 hoort zich nog niet met dit soort zaken bezig te houden. Ga lekker CoD spelen ofzo!

:P
Krekker is de bom!
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:12:15 #143
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_130235990
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 11:15 schreef Blondje_93 het volgende:
Je kunt het ook van de positieve kant zien, iemand van 17 die over een onderwerp als dit nog serieus nadenkt. ;) Als ik die scholieren in mijn buurt zie denk ik ''Wat moet dat worden later?'' Asociaal, mensen uitschelden, een grote bek hebben als iets niet gaat zoals hun het willen, geen rekening houden met andere, geen manieren/slecht opgevoed, nergens over nadenken en denken dat alles vanzelf gaat. Moet ik even doorgaan?
Dit heeft misschien wel niet zoveel met dit topic te maken, maar ik wou het toch even gezegd hebben ;)

En ow ja; persoonlijk heb ik ook liever een goed boek dan een e-reader. Leest gewoon veel makkelijker!
Nu nog wel. Maar zodra we e-readers krijgen met flexibele schermen, die net zo buigbaar zijn als een papieren bladzijde en alle overige zaken ook perfect werken, zal het verschil tussen boek en e-reader steeds kleiner worden denk ik.
Krekker is de bom!
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:12:28 #144
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_130236005
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:46 schreef TheBurnerMan het volgende:
Hier is de equivalent van jou hersenscheet. En dan gaat het om de eerste en laatste regel.

[..]

By: Baz Luhrman
_O_
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
pi_130236648
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:46 schreef TheBurnerMan het volgende:
Hier is de equivalent van jou hersenscheet. En dan gaat het om de eerste en laatste regel.

[..]

By: Baz Luhrman
Nee, niet by Baz Luhrmann. Die heeft slechts de tekst op muziek gezet. Prima gedaan hoor, maar hij is niet de auteur van de tekst.

De tekst is in 1997 geschreven door Mary Schmich, voor haar column in de Chicago Tribune:
Advice, like youth, probably just wasted on the young
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:32:27 #146
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_130236862
Volgens mij wel meer semi-wetenschappelijk:

Nadelen van internet volgens Nicholas Carr. Intensief internetgebruik leidt tot behoefte aan afleiding, concentratieverlies en oppervlakkigheid

http://www.arendlandman.n(...)mpassie-samenvattin/

Boek van dhr Carr:
http://books.google.nl/bo(...)sec=frontcover&hl=nl
Krekker is de bom!
pi_130238263
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:09 schreef KreKkeR het volgende:
Op zich een interessante openingspost. Is ook al wat onderzoek naar gedaan als ik me niet vergis. TS heeft zeker wel een paar sterke punten. Maar iemand van 17 hoort zich nog niet met dit soort zaken bezig te houden. Ga lekker CoD spelen ofzo!

:P
Hmm, bij sommige mensen loopt de ontwikkeling gewoon wat anders. De psychiatrie heeft er vast wel wat weer over te zeggen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Borderline Times van Dirk de Wachter is een erg interessant boek over dit onderwerp, over de psychiatrie en de labeltjes. Hier de uitzending op VPRO waarin hij zijn boek bespreekt:

http://boeken.vpro.nl/televisie/boeken/2013/24-maart.html

Even skippen naar de helft als het andere boek je niet interesseert. :P
pi_130238292
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:32 schreef KreKkeR het volgende:
Volgens mij wel meer semi-wetenschappelijk:

Nadelen van internet volgens Nicholas Carr. Intensief internetgebruik leidt tot behoefte aan afleiding, concentratieverlies en oppervlakkigheid

http://www.arendlandman.n(...)mpassie-samenvattin/

Boek van dhr Carr:
http://books.google.nl/bo(...)sec=frontcover&hl=nl
Interessant.

Die zullen we eens goed toetsen aan wetenschappelijke criteria.

Al is dat in de psychologie vaak wel moeilijk. Erg lastig om te falsifiëren en dergelijke. :P

Edit: Op het eerste gezicht ziet het er erg pseudowetenschappelijk uit. :P

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2013 15:12:12 ]
  maandag 19 augustus 2013 @ 15:27:27 #149
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130238862
Ik heb weinig respect voor psychiatrie, teveel regelteverij, misstanden en natte vingerwerk.

Vraag me ook af wanneer iets nu wel en niet pseudo is, immers loopt de wetenschap ook weleens achter of zelfs volledig naast de feiten (goed voorbeeld is daarin de pharmac. industrie, en dokters als hun verlengstuk)

Zo kreeg ik ooit eens bij een vervangend dokter te horen bij maagklachten dat mijn gebruik van paardebloem thee 'alternatief' was en ik beter gewoon medicijnen kon nemen, vervolgens schreef ze me ook nog laxeermiddel voor (mag nieteens bij maagklachten) en zat daar notabene aspartaam in. Bedoel maar.
  maandag 19 augustus 2013 @ 15:48:28 #150
351780 Piye
King of Kush
pi_130239594
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:49 schreef oLexie het volgende:
Toen ik 17 was las ook niemand boeken. :')
We speelden ook gewoon games, begonnen met een Nintendo NES bij opa en oma en daarna de PS1 bij mij thuis. Toen hadden we ook gewoon al Medal of Honor, Tomb Raider en Resident Evil waar ik zelf (als klein kind) gewoon al verslaafd aan was.

Concentratie was er in die tijd ook niet bepaald, TS, de TV is niet iets van de afgelopen jaren ofzo. :')

Wij deden om de haverklap briefjes door het lokaal heen sturen in plaats van Whatsappen, stel je eens voor hoeveel inspanning dát wel niet kostte om de leraar het maar niet te laten merken! Ahja, en we hadden de Gameboy _O_ , denk jij, TS, dan iemand ook maar dácht aan leren terwijl we gewoon konden Gameboyen, gamen, buiten spelen en we veel meer keuze hadden uit tekenfilm kanalen dan vandaag de dag? Ook hadden wij kwalitatieve muziekzender waar iedereen zich rot naar staarde.

Dat was nog eens een tijd. _O_
Waar TS erkent dat hij eigenlijk een jonge pik is, doe jij hier alsof je een bejaarde vrouw bent. :') In "jouw tijd" hadden ze dat ook allemaal al. _O- Goh, het verminderde concentratievermogen van de jeugd (en eigenlijk ook de volwassenen) is dan ook niet iets van de laatste 2 jaar.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')