Okee, het zal aan mij liggen. Alsof niet meerdere mensen over je uitspraak vallenquote:Op maandag 16 september 2013 13:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, jij doet net alsof ik deed alsof het een open vraag was terwijl het puur een retorische vraag was. Dat is heel wat anders.
De Israël-autisten die miljoenen Palestijnen graag naar Jordanië zouden verschepen vallen erover ja. Met die lui heb ik niet zoveel. Ga je liever druk maken over hen. Nee, jij maakt je liever druk over een of andere open / retorische vraag ofzo. Hypocriet.quote:Op maandag 16 september 2013 13:41 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Okee, het zal aan mij liggen. Alsof niet meerdere mensen over je uitspraak vallen
Gaat ie nog schelden ook.quote:Op maandag 16 september 2013 13:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De Israël-autisten die miljoenen Palestijnen graag naar Jordanië zouden verschepen vallen erover ja. Met die lui heb ik niet zoveel. Ga je liever druk maken over hen. Nee, jij maakt je liever druk over een of andere open / retorische vraag ofzo. Hypocriet.
(Psst! Dit is het moment dat je even slikt en je terugtrekt uit het topic, hopend dat iedereen snel vergeet hoe erg je voor lul stond)quote:Op maandag 16 september 2013 13:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waar geef ik dan de joden de schuld van hun leiden? Ik stel alleen een vraag. Nee ranzige gluiperd, ik snap dat je een stijve krijgt door mij een antisemiet te noemen, maar in dit geval gaat het niet op. Stop hem maar weer in je broek.
Boeiend, het is een internetforumquote:Op maandag 16 september 2013 13:44 schreef Karrs het volgende:
[..]
(Psst! Dit is het moment dat je even slikt en je terugtrekt uit het topic, hopend dat iedereen snel vergeet hoe erg je voor lul stond)
Nee klopt, gelukkig ben je niet mijn probleemquote:Op maandag 16 september 2013 13:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat doe ik ook. Dat jij het daar niet mee eens bent is niet echt mijn probleem.
Nee, prima oplossing.quote:Op maandag 16 september 2013 08:20 schreef Peunage het volgende:
Niet omdat ik het met Nielsch eens ben, maar er wordt regelmatig geopperd om Palestijnen naar Jordanië over te brengen en dat lijkt niemand een probleem te vinden.
Er leven meer Joden in de VS dan dat er Palestijnen in Jordanië wonen. Dus het plan van Nielsch, alle Joden naar een staat in Amerika(preferably New York), lijkt mij beter.quote:
Ligt aan de machtsgeile idioten die via een bevolkingsgroep de macht wil grijpen. Heeft een overdosis tissues ...dus te weinig seks.quote:Op maandag 16 september 2013 07:56 schreef Nielsch het volgende:
Hoe komt het toch dat werkelijk al gedurende de hele geschiedenis de mensheid een hekel heeft aan joden? Ligt het dan aan de rest van de mensheid of toch heel misschien wel aan de joden zelf?
Omdat er joden of moslims zouden wonen?quote:Op maandag 16 september 2013 07:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Asjeblieft niet. Veel te leuke stad om te laten verpesten.
Ik wel, net zoals ik het een probleem vind om joden te zuiveren uit landen of steden. Of moslims te zuiveren uit steden of landen (ook al eens ergens zien staan van deze user). Die mening moet toch met argumenten bestookt kunnen worden. Een spiegel heeft in dit geen zin.quote:Op maandag 16 september 2013 08:20 schreef Peunage het volgende:
Niet omdat ik het met Nielsch eens ben, maar er wordt regelmatig geopperd om Palestijnen naar Jordanië over te brengen en dat lijkt niemand een probleem te vinden.
Het zijn ook geen oplossingen, het is belachelijk. Maar om even mee te gaan in die belachelijke denkwijze.quote:Op maandag 16 september 2013 15:01 schreef Nibb-it het volgende:
Beide 'oplossingen' zijn echter onhaalbaar.
Waar slaat dit op?quote:Op maandag 16 september 2013 14:57 schreef Peunage het volgende:
[..]
Er leven meer Joden in de VS dan dat er Palestijnen in Jordanië wonen. Dus het plan van Nielsch, alle Joden naar een staat in Amerika(preferably New York), lijkt mij beter.
Mmmm.quote:Op maandag 16 september 2013 14:57 schreef Peunage het volgende:
[..]
Er leven meer Joden in de VS dan dat er Palestijnen in Jordanië wonen. Dus het plan van Nielsch, alle Joden naar een staat in Amerika(preferably New York), lijkt mij beter.
jij hebt een lange historie aan antisemitische uitspraken op dit forum, dat weet iedereen. raar om dat nu te gaan verhullenquote:Op maandag 16 september 2013 13:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jeeeh, Karrs zijn dag is weer gemaakt omdat hij mij weer antisemiet heeft kunnen noemen. Dat is toch zo'n beetje waar Joden en hun aanhangers het van moeten hebben; net zo lang wachten totdat ze keihard ANTISEMIET kunnen roepen. Dan geven ze elkaar fijn een hand, een schouderklopje en zit de werkdag er weer op.
Vaak genezen wonden trouwens niet omdat mensen ze zelf blijven openkrabben, niet omdat anderen dat doen.
quote:Op maandag 16 september 2013 15:39 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Waar slaat dit op?
De Joden zullen in Israël blijven wonen, inmiddels wonen er al zes generaties.
En vergeet niet dat veel Joden in de vroegste tijden niet d.m.v. illegale joodse nederzettingen en militaire kolonisering (zoals nu op de Palestijnse Westelijke Jordaanoever in illegale Israëlische nederzettingen) naar het Heilig Land kwamen, maar keurig hun huizen, woestijngronden, kibbutzim en boerderijen betaalden aan Turks-Ottomaanse en Arabische landeigenaren en grootgrondbezitters.
Het Joodse Thuisland werd bovendien gefinancierd door belangrijkste bankiers uit de westerse wereld.
Het is onzin om Israëlische Joden nu collectief te willen verjagen. Ook dat is onrecht. (En antisemitisch.)
Er moet een goed evenwicht tussen de mensenrechten van de Joodse Israëli's enerzijds en dat van de Christelijke en Islamitische Israëlisch-Arabische inwoners en de Palestijnen van allerlei pluimage anderzijds gevonden worden.
Illegale joodse nederzettingen en militaire repressie staan die mensenrechten en die vrede in de weg.
Tegelijkertijd is ook terrorisme een levensgroot gevaar in delen van de staat Palestina. Denk aan Gazastad en delen van de Westbank, waar zelfmoordterrorisme nog verheerlijkt wordt.
De oude (1948-1967-1973) Palestijnse vluchtelingen moeten een eerlijke vergoeding, oplossing en mogelijkheid tot terugkeer door herintegratie in Israël krijgen.
Ho ho, ik was niet serieus over dat plan. Dat is ook niet mijn denkwijze.quote:Op maandag 16 september 2013 16:12 schreef paddy het volgende:
[..]
Mmmm.
Er leven meer niet-moslims in Europa dus moslims maar verhuizen naar MO.. Zie Bosnië? Ik vind dat nogal enge uitspraken.
Ik neem tenminste aan dat hij het niet over alle joden heeft voor het gemak. Alleen over het joods geloof? Of vergis ik mij daarin?
Snapte je spiegel. Die mening van niels is voor mij niet nieuw en niet als spiegel bedoeld vanuit hem. Hij heeft trouwens dezelfde mening ove andere bevolkingsgroepen vandaar dat mijn spiegel niet zal werken bij hemquote:Op maandag 16 september 2013 18:48 schreef Peunage het volgende:
[..]
[..]
Ho ho, ik was niet serieus over dat plan. Dat is ook niet mijn denkwijze.
Maar het is wel de belachelijke denkwijze van de gebruiker Pinkelotjeblauw(alle Palestijnen naar Jordanië), en daar reageerde ik op door er een spiegel voor te houden(alle Joden naar de VS).
Dat mag jij vinden, ik heb een andere mening.quote:Op maandag 16 september 2013 14:57 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is niet mijn mening dat er meer Joden in de VS wonen dan Palestijnen in Jordanië.quote:Op maandag 16 september 2013 19:38 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden, ik heb een andere mening.
quote:Op maandag 16 september 2013 17:49 schreef PSV1990- het volgende:
Bezetters hebben nergens recht op.
Geen genade voor de bezetter .
yayquote:JERUSALEM -- A ruling by Israel's attorney general allows Palestinians access to West Bank lands decades after they were seized, Israeli media report.
In 1978, Israel seized around 170 acres of the Palestinian village of Burka, citing security needs. But a small military camp set up on the hilltop was quickly replaced with civilians, and the site became the Jewish settlement of Homesh.
Homesh was among four West Bank settlements Israel removed under the terms of a 2005 disengagement plan, when it removed all Jewish settlements from the Gaza Strip.
Although the settlement was destroyed, the military seizure of the lands remained valid.
In 2011, Palestinian village leaders and land owners filed a petition through the nonprofit rights group Yesh Din, seeking to regain their lands.
In May, the state informed the high court that the original land-seizure order would be nullified. The ruling was heralded by Yesh Din lawyers as "an historic precedent" but Palestinians were not yet allowed on the site, as another closure order remained in place.
Now, a recent decision by Israeli Atty. Gen. Yehuda Weinstein has canceled the ban on Palestinian access to the site and permits Palestinian farmers access to their lands -- although implementation may face further challenges.
Jewish groups have maintained a semi-permanent presence at the ruins of Homesh, including annual events attended by thousands as well as government representatives calling for the resettlement of the site.
Weinstein's decision states the area will remain closed to Israelis.
Conservative lawmaker Tzipi Hotovely was critical of the decision, which has diplomatic implications for ceding lands to the Palestinians. Hotovely told reporters that the decision to permit Palestinians to enter the site but not Jews was "outrageous discrimination."
But Shlomy Zachary from Yesh Din welcomed the attorney general's decision, which he said came 3-1/2 decades after the land was "usurped from its lawful owners."
In a statement from the group, he expressed concern about unlawful Israeli presence in the area and hoped the law would be upheld.
http://www.latimes.com/wo(...)0916,0,3749137.story
Dus wie zonder onze hulp niet kan overleven, is daarom onze bondgenoot?quote:Op maandag 16 september 2013 01:41 schreef zwaaien het volgende:
[..]
1) Dat is toch duidelijk. Ze zijn onze bondgenoot omdat ze zonder ons niet kunnen overleven.
2) Dat is geen oplossing. De oorzaak dat Israël niet kan overleven zonder steun van het Westen ligt aan de mentaliteit van de arabische wereld. Bv op de Palestijnse staatstelevisie wordt over steden als Haifa, Nazareth etc nog altijd gesproken over bezet gebied door de zionisten. De mentaliteit van de arabische wereld moet veranderen, niet de staat Israël.
Israël is een villa in de jungle, je lost het probleem niet op door die villa te slopen maar wel door de jungle te veranderen
3) De val van Israël is een ramp voor het midden oosten. Niet alleen voor de joden hoor, ook voor de palestijnen. 2 staten oplossing is niet perfect, maar het minst slechte.
Wat hebben wij met een of andere god te maken? Die bovendien het land aan Abraham en zijn nazaten, dus ook de Palestijnen, beloofd heeft. En we hebben niet eens een vaag idee of hij wel bestaat.quote:Op maandag 16 september 2013 01:43 schreef zwaaien het volgende:
[..]
- Dat is waar, maar de joden hebben dan weer als argument dat God hen dat land heeft beloofd.
- We zien wel hoe ze het oplossen tijdens de onderhandelingen, maar ik zou 1 gemengde staat en 1 zuivere staat niet eerlijk vinden.
- Jordanië is Palestina. De Palestijnen vormen de meerderheid in Jordanië en het is slechts een kwestie van tijd voor dePalestijnen daar de macht zullen grijpen.
Ah, het argument van de selectieve verontwaardiging.quote:Op maandag 16 september 2013 07:42 schreef arjan1112 het volgende:
Maak jij je ook zo druk over het lot van de 'boeren' in Zimbabwe en Zuid-Afrika Kees Zo nee, waarom niet ?
Hihi.quote:Op maandag 16 september 2013 08:10 schreef waht het volgende:
[..]
Klopt, zie ook dat het zuiveren van joden in Europa oorlogen tot nu heeft voorkomen.
Nee.quote:Op maandag 16 september 2013 10:11 schreef kibhaon het volgende:
[..]
dan hangt er sterk van af naar welke periode je kijkt
Leg uit, want dat lijkt mij helemaal niet voor de hand liggen.quote:Op maandag 16 september 2013 12:34 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Zonder Israël wordt het daar nog een grotere puinhoop
- Wat nou "zucht"? In mijn heilige boek, geschreven met de heilige inkt die ik van de Schepper van diepzee, hoogland en wolkenluchten gekregen heb, staat dat ik gewoon in jouw huis kan gaan wonen. Ik mag, maar dat hoeft net, jou toestemming geven om in het schuurtje achter in de tuin te gaan wonen. Maar voor alles wat je doet moet je mij wel toestemming vragen.quote:Op maandag 16 september 2013 12:35 schreef zwaaien het volgende:
[..]
- Zucht
- Zodat de joden opnieuw tweedrangsburgers kunnen spelen in de arabische landen zeker? Kijk naar Christenen in Egypte, Syrië, Irak, Afghanistan, Pakistan, Jemen. Worden gewoon uitgemoord, daar hebben de Joden terecht geen zin in.
- Jordanië heeft een Palestijnse meerderheid en het is slechts een kwestie van tijd voor ze de macht grijpen daar
Ja, dat was zijn argument, inderdaad. Alsof niet meerdere mensen over joden heenvallen.quote:Op maandag 16 september 2013 13:41 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Okee, het zal aan mij liggen. Alsof niet meerdere mensen over je uitspraak vallen
Vet van mij.quote:Op maandag 16 september 2013 13:48 schreef Nielsch het volgende:
Back on-topic
Beide hebben een geldige claim op de grond vind ik, ik ben geen zionist maar ik erken ook het recht van de joden op het gebied, daarom steun ik een tweestatenoplossing. Al vind ik een Joodse staat in de VS misschien nog wel het beste, want een tweestatenoplossing op basis van de grenzen van '67 zal (in mijn ogen) geen vrede brengen
Dat sloeg op een onzinargumentatie om Palestijnen naar Jordanië te verhuizen.quote:Op maandag 16 september 2013 15:39 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Waar slaat dit op?
En vergeet niet dat veel Joden in de vroegste tijden niet d.m.v. illegale joodse nederzettingen en militaire kolonisering (zoals nu op de Palestijnse Westelijke Jordaanoever in illegale Israëlische nederzettingen) naar het Heilig Land kwamen, maar keurig hun huizen, woestijngronden, kibbutzim en boerderijen betaalden aan Turks-Ottomaanse en Arabische landeigenaren en grootgrondbezitters.
Het Joodse Thuisland werd bovendien gefinancierd door belangrijkste bankiers uit de westerse wereld.
Het is onzin om Israëlische Joden nu collectief te willen verjagen. Ook dat is onrecht. (En antisemitisch.)
Er moet een goed evenwicht tussen de mensenrechten van de Joodse Israëli's enerzijds en dat van de Christelijke en Islamitische Israëlisch-Arabische inwoners en de Palestijnen van allerlei pluimage anderzijds gevonden worden.
Illegale joodse nederzettingen en militaire repressie staan die mensenrechten en die vrede in de weg.
Tegelijkertijd is ook terrorisme een levensgroot gevaar in delen van de staat Palestina. Denk aan Gazastad en delen van de Westbank, waar zelfmoordterrorisme nog verheerlijkt wordt.
De oude (1948-1967-1973) Palestijnse vluchtelingen moeten een eerlijke vergoeding, oplossing en mogelijkheid tot terugkeer door herintegratie in Israël krijgen.
We zullen zien. Dan pas geloven.quote:
Waar slaat dit nou op Veldkamp? Assad zou het ook niet met je eens zijn in deze. Er is een oplossing: de joodse staat wordt ontmanteld in dat prachtige gebied. Dat is de enige oplossing die vrede brengt. Vandaar dat er ook nog geen vrede is noch gaat die er komen. Het is een oorlog om land, nu winnen de joden al 60 jaar en kunnen ze land blijven veroveren in Israel. Als de macht ooit weer omdraait mogen zij de rol van de verdreven Arabieren overnemen en gaan ze maar asiel zoeken in Europa ofzo. Er is geen middenweg te vinden in deze, hoe lief je het ook bedoelt.quote:Op maandag 16 september 2013 15:39 schreef Veldkamp het volgende:
Waar slaat dit op?
quote:Op dinsdag 17 september 2013 00:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dus wie zonder onze hulp niet kan overleven, is daarom onze bondgenoot?
quote:Welke idioot gaat nou ook een villa in een jungle bouwen? Of de Flodders in een villawijk zetten. Of olifanten en leeuwen, lianen en muggen loslaten in een villawijk. En dan verwachten dat dat zichzelf in stand kan houden.
Dát is wel waar. Het argument "Palestijnen horen in Jordanië" is wat mij betreft net zo valide als "Joden horen in (insert ver land, zoals Argentinië oid)".quote:Wat hebben wij met een of andere god te maken? Die bovendien het land aan Abraham en zijn nazaten, dus ook de Palestijnen, beloofd heeft. En we hebben niet eens een vaag idee of hij wel bestaat.
Jordanië is Jordanië.
Ik had me in deze discussie stilgehouden als ik Kees22 had geheten, maar nee hoor...quote:Op dinsdag 17 september 2013 01:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat was zijn argument, inderdaad. Alsof niet meerdere mensen over joden heenvallen.
quote:Op dinsdag 17 september 2013 02:17 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou op Veldkamp? Assad zou het ook niet met je eens zijn in deze. Er is een oplossing: de joodse staat wordt ontmanteld in dat prachtige gebied. Dat is de enige oplossing die vrede brengt. Vandaar dat er ook nog geen vrede is noch gaat die er komen. Het is een oorlog om land, nu winnen de joden al 60 jaar en kunnen ze land blijven veroveren in Israel. Als de macht ooit weer omdraait mogen zij de rol van de verdreven Arabieren overnemen en gaan ze maar asiel zoeken in Europa ofzo. Er is geen middenweg te vinden in deze, hoe lief je het ook bedoelt.
"Herintegratie" is een grap, dat staan ze nooit toe. Het is dus alles of niets, water bij de (halal) wijn zit er niet bij. Iran, Hamas, Hizbullah en ook Assad (je held) begrijpen dat goed wat de neokolonialistische terreurstaat betreft die zichzelf "Israel" noemt.
Als je dit echt denkt, kan het nog heeeeeeeel lang duren voor er daar vrede komtquote:Op dinsdag 17 september 2013 02:17 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou op Veldkamp? Assad zou het ook niet met je eens zijn in deze. Er is een oplossing: de joodse staat wordt ontmanteld in dat prachtige gebied. Dat is de enige oplossing die vrede brengt. Vandaar dat er ook nog geen vrede is noch gaat die er komen. Het is een oorlog om land, nu winnen de joden al 60 jaar en kunnen ze land blijven veroveren in Israel. Als de macht ooit weer omdraait mogen zij de rol van de verdreven Arabieren overnemen en gaan ze maar asiel zoeken in Europa ofzo. Er is geen middenweg te vinden in deze, hoe lief je het ook bedoelt.
Er komt geen vrede, open je ogen gewoon. Niet alleen van de Palestijnse/Arabische kant hoor, ook de Joodse Israeliers. Het is een oorlog om land, daar is geen middenweg in te vinden. Jij denkt dat de circa 400.000 joden in de Westbank terug naar de grenzen van '67 gaan? Dat er uberhaupt politieke wil is in Israel voor de 67 grenzen? Jeruzalem de gedeelde hoofdstad? Jij denkt/verwacht dat Palestijnen dan maar met een klein brokje genoegen nemen? Aan welke kant je ook staat, het is onoplosbaar omdat het om land gaat. De sterkste wint, en dat zijn al decennia de Israelische joden. Zij zetten de toon. Als dat omdraait kunnen ze verwachten net zo behandeld te worden als waar de staat Israel op is gesticht en uit de grond gestampt.quote:Op dinsdag 17 september 2013 08:53 schreef Karrs het volgende:
Als je dit echt denkt, kan het nog heeeeeeeel lang duren voor er daar vrede komt
Ik zeg gewoon hoe in de praktijk is, dat die je tegenstaat kan ik begrijpen. Dat is bij mij ook zo. Neemt niet weg dat de praktijk niet gaat veranderen: de sterkste wint. Nu is dat Israel, wellicht dat het ooit gaat veranderen. Miljoenen genocide is onzin, Israelische joden zijn welkom als minderheid in een democratische Palestijnse staat waar alle vluchtelingen ook terugkeren. Zelfde truc die de zionisten uithalen: gewoon zorgen dat de andere kant altijd een minderheid blijven. Geen genocide voor nodig dus, slechts demografisch inzicht en militaire kracht met hier en daar een veldslag om duidelijk te maken wie de baas isquote:Moet er dan écht een genocide plaatsvinden voor de ogen bij 'jullie' opengaan? Is dat wat er voor nodig is? Moet er weer een bevolkingsgroep worden uitgemoord? Moeten er weer ik-weet-niet-hoeveel miljoenen doden vallen voor jullie eindelijk ook zeggen "dat nooit weer!"?
Alle oorlogen om land zijn uiteindelijk gewoon met verdragen afgesloten. Gaat hier ook nog wel gebeuren.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:48 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Er komt geen vrede, open je ogen gewoon. Niet alleen van de Palestijnse/Arabische kant hoor, ook de Joodse Israeliers. Het is een oorlog om land, daar is geen middenweg in te vinden.
Dat verdrag komt er nog wel. Kan tien jaar duren, kan vijftig jaar duren, maar uiteindelijk komt er gewoon een vredesverdrag met vastgestelde grenzen.quote:Jij denkt dat de circa 400.000 joden in de Westbank terug naar de grenzen van '67 gaan? Dat er uberhaupt politieke wil is in Israel voor de 67 grenzen? Jeruzalem de gedeelde hoofdstad? Jij denkt/verwacht dat Palestijnen dan maar met een klein brokje genoegen nemen? Aan welke kant je ook staat, het is onoplosbaar omdat het om land gaat.
Wat denk je dat er eerder gaat gebeuren?quote:De sterkste wint, en dat zijn al decennia de Israelische joden. Zij zetten de toon. Als dat omdraait kunnen ze verwachten net zo behandeld te worden als waar de staat Israel op is gesticht en uit de grond gestampt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |