1) Dat is toch duidelijk. Ze zijn onze bondgenoot omdat ze zonder ons niet kunnen overleven.quote:Op zondag 15 september 2013 18:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
1) Dat maakt nog steeds niet duidelijk waarom en hoezo?
2) Als dat het geval zou zijn, dient onmiddellijk onze steun te stoppen. Het is toch geen natuurreservaat waar de laatste dodo in leven gehouden moet worden?
3) De geschiedenis heeft ons diverse keren laten zien dat dat helemaal niet noodzakelijk is. Zelfs de laatste keer zijn de joden niet door de Romeinen afgeslacht, hoewel de Romeinen reden genoeg hadden om heel erg boos te zijn.
- Dat is waar, maar de joden hebben dan weer als argument dat God hen dat land heeft beloofd.quote:Op zondag 15 september 2013 19:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
- Als je dat argument gebruikt, schiet je jezelf in de voet: de joden waren al aan pakweg hun 66e generatie buiten Palestina toe, dus die hebben volgens jouw eigen redenering veel minder rechten dan de Palestijnen.
- Hoezo etnische zuivering? Ze wonen er voor het grootste deel illegaal en dat wisten ze vanaf het allereerste begin. En of de Palestijnen joden in hun bevolking willen laten immigreren, dan mogen ze dat toch zelf weten.
- Jordanië is helemaal geen Palestina, het is een autonoom koninkrijk.
Dat verdrijven van de Palestijnen vrede zou kunnen brengen, kon wel eens waar zijn. Toen de Romeinen de joden verdreven hadden, werd het gelijk een stuk rustiger. Dàt is nou wel etnische zuivering: mensen verdrijven van waar ze rechtmatig wonen.
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.quote:Op zondag 15 september 2013 01:15 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk, elk nadeel heb z'n voordeel, dat wel. Maar zonder schaamte beweren dat de zionisten aan de kant stonden van de nazi's is erover.
[..]
So what? Het zijn onze bondgenoten. Onze enigste echte vriend in het midden oosten. En dan behandelen we ze op zo'n afschuwelijke manier. Het begint er meer en meer op te lijken dat het Derde Rijk van Hitler toch in werking is getreden.
Waarom zou Israel moeten overleven? Ik heb er werkelijk geen enkel belang bij. Het kost me nu alleen maar geld.quote:Op zondag 15 september 2013 02:17 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Israël is onze bondgenoot voor altijd wat mij betreft. Wij moeten hen steunen want zonder onze steun is Israël niet in staat om te overleven.
- Mijn God heeft mij jouw huis als buitenruimte met mijn buitenechtelijke scharrels beloofd. Wanneer kan ik erin?quote:Op maandag 16 september 2013 01:43 schreef zwaaien het volgende:
[..]
- Dat is waar, maar de joden hebben dan weer als argument dat God hen dat land heeft beloofd.
- We zien wel hoe ze het oplossen tijdens de onderhandelingen, maar ik zou 1 gemengde staat en 1 zuivere staat niet eerlijk vinden.
- Jordanië is Palestina. De Palestijnen vormen de meerderheid in Jordanië en het is slechts een kwestie van tijd voor dePalestijnen daar de macht zullen grijpen.
Waarom bouw je een villa in het midden van de jungle? Erg dom.quote:Op maandag 16 september 2013 01:41 schreef zwaaien het volgende:
[..]
1) Dat is toch duidelijk. Ze zijn onze bondgenoot omdat ze zonder ons niet kunnen overleven.
2) Dat is geen oplossing. De oorzaak dat Israël niet kan overleven zonder steun van het Westen ligt aan de mentaliteit van de arabische wereld. Bv op de Palestijnse staatstelevisie wordt over steden als Haifa, Nazareth etc nog altijd gesproken over bezet gebied door de zionisten. De mentaliteit van de arabische wereld moet veranderen, niet de staat Israël.
Israël is een villa in de jungle, je lost het probleem niet op door die villa te slopen maar wel door de jungle te veranderen
3) De val van Israël is een ramp voor het midden oosten. Niet alleen voor de joden hoor, ook voor de palestijnen. 2 staten oplossing is niet perfect, maar het minst slechte.
Alle joden naar de VS lijkt mij een betere oplossing. Het Israelische gebied zuiveren van joden brengt ook vrede.quote:Op zondag 15 september 2013 02:29 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Veel?
- dat is al lang geleden gebeurd hé, de verdreven palestijnen zitten ondertussen al aan hun 3de (of 4de) generatie. Hadden de arabieren deze vluchtelingen opgenomen in hun landen zaten we nu niet met een vluchtelingenprobleem.
'
- Het heeft geen zin om een Judenreine Palestijnse staat te maken en dan een gemengde Israëlische staat. De nederzettingen voeg je ofwel toe aan het terrritorium van Israël ofwel maak je van hen gewoon volwaardige inwoners van de toekomstige staat Palestina. Maar een gedwongen verhuis van 400.000 (?) kolonisten is niet realistisch en zou bovendieneen etnische zuivering zijn.
- Waarom niet? Het is gewoon dé oplossing voor een anders oneindig durend conflict
Geef de joden Berlijn.quote:Op maandag 16 september 2013 07:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Alle joden naar de VS lijkt mij een betere oplossing.
Klopt, zie ook dat het zuiveren van joden in Europa oorlogen tot nu heeft voorkomen.quote:Op maandag 16 september 2013 07:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Alle joden naar de VS lijkt mij een betere oplossing. Het Israelische gebied zuiveren van joden brengt ook vrede.
Vind je niet dat je een beetje heel veel te ver gaat Nielsch, met je posts?quote:Op maandag 16 september 2013 07:56 schreef Nielsch het volgende:
Hoe komt het toch dat werkelijk al gedurende de hele geschiedenis de mensheid een hekel heeft aan joden? Ligt het dan aan de rest van de mensheid of toch heel misschien wel aan de joden zelf?
Ik herhaal alleen maar de posts van zwaaien, en heb daarin palestijnen vervangen door joden.quote:Op maandag 16 september 2013 08:18 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Vind je niet dat je een beetje heel veel te ver gaat Nielsch, met je posts?
Oh dat wist ik niet. Ik keek hier toevallig net even en zie al die idiote posts van Nielsch staan.quote:Op maandag 16 september 2013 08:20 schreef Peunage het volgende:
Niet omdat ik het met Nielsch eens ben, maar er wordt regelmatig geopperd om Palestijnen naar Jordanië over te brengen en dat lijkt niemand een probleem te vinden.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 16 september 2013 08:20 schreef Peunage het volgende:
Niet omdat ik het met Nielsch eens ben, maar er wordt regelmatig geopperd om Palestijnen naar Jordanië over te brengen en dat lijkt niemand een probleem te vinden.
Nee, tuurlijk wist je dat nietquote:Op maandag 16 september 2013 08:22 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet. Ik keek hier toevallig net even en zie al die idiote posts van Nielsch staan.
En bovendien, als de een het doet, moet de ander het dan ook doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |