abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 augustus 2013 @ 01:03:49 #1
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_130082842
:)
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  † In Memoriam † donderdag 15 augustus 2013 @ 01:04:21 #2
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_130082852
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 01:02 schreef Rave_NL het volgende:
Sowieso, jij bevind je nu in een situatie waarin je alles wat doet nog puur voor jezelf is.
Over een paar jaar heb je die luxe niet meer en zul je nooit meer de tijd kunnen besteden om toekomst veilig te stellen als je nu hebt.
Laatste post van Rave in het vorige topic
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  † In Memoriam † donderdag 15 augustus 2013 @ 01:05:11 #3
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_130082865
@TT True, ik zou wel wat dingen anders gedaan hebben, denk dat ik uiteindelijk alsnog op de plek terecht gekomen zou zijn waar ik nu als burger zit.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 01:06:07 #4
168777 Rave_NL
pi_130082888
Ik zou waarschijnlijk nog steeds een held zijn...
pi_130082908
zo word je geboren rave...
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_130082917
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 00:53 schreef Rave_NL het volgende:
toch gaat voor je havo of een mbo, ipv een V&V waarin je totaal geen kut hebt mocht je je militaire opleiding niet halen.
Havo zou een mogelijkheid zijn, mbo sluit ik uit. Heb er zelf aardig lang over getwijfeld tussen havo/V&V.

Voordelen havo:

Hoger diploma
Directe toegang HBO
2 jaar tijd om het te fixen

echter zou je hogerop willen bij KMarns, heb je toch een VWO nodig, die ik dus never ga halen. Dus dan heb je een havo diploma, en dan moet je erachteraan een HBO doen van rond de 4 jaar.

V&V geeft indien je slaagt op niveau 3 gelijk toegang tot OOF functie's, dat is 1 van de redenen voor mij om nu voor V&V te kiezen. Voor de rest heb je er inderdaad geen kut aan naast dat je een MBO 4 kan beginnen wat ik eigenlijk toch al kan ( is meer voor vmbo-k ). Mocht V&V niet lukken ga ik alsnog havo doen. Mocht het wel lukken en heb ik een baan bij DEF, heb ik nog steeds een VMBO diploma en een MBO waar ik niks aan heb. Ik wil sowieso nog een HBO fixen tijdens, voor of na diensttijd.

Maar je maakt het me nu wel moeilijk :')
  donderdag 15 augustus 2013 @ 01:08:02 #7
168777 Rave_NL
pi_130082926
Ik werd niet geboren...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130082948
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 01:08 schreef Rave_NL het volgende:
Ik werd niet geboren...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:') Dat was pumaaa toch? (die had ooit zo'n naam topic)
  † In Memoriam † donderdag 15 augustus 2013 @ 01:09:47 #9
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_130082974
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 01:08 schreef Thaboel het volgende:

[..]

DEF / [DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  † In Memoriam † donderdag 15 augustus 2013 @ 01:14:22 #10
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_130083090
Ik ga pitten, mag vandaag om 0730 weer wat bloedverstrekken en de kosten van de gezondheidszorg om hoog jagen :(
  donderdag 15 augustus 2013 @ 01:19:47 #11
168777 Rave_NL
pi_130083237
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 01:07 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Havo zou een mogelijkheid zijn, mbo sluit ik uit. Heb er zelf aardig lang over getwijfeld tussen havo/V&V.

Voordelen havo:

Hoger diploma
Directe toegang HBO

echter zou je hogerop willen bij KMarns, heb je toch een VWO nodig, die ik dus never ga halen. Dus dan heb je een havo diploma, en dan moet je erachteraan een HBO doen van rond de 4 jaar.
Met HAVO kun je als Marn met ervaring POTOM kort model doen, en dus officier worden.

quote:
V&V geeft indien je slaagt op niveau 3 gelijk toegang tot OOF functie's, dat is 1 van de redenen voor mij om nu voor V&V te kiezen. Voor de rest heb je er inderdaad geen kut aan naast dat je een MBO 4 kan beginnen wat ik eigenlijk toch al kan ( is meer voor vmbo-k ).
Mocht V&V niet lukken ga ik alsnog havo doen. Mocht het wel lukken en heb ik een baan bij DEF, heb ik nog steeds een VMBO diploma en een MBO waar ik niks aan heb.
Wie zegt dat je niks aan een MBO hebt?
Hoopjes collega's van mij waarvan hun contract niet verlengd werd kwamen op straat te staan, en diegene met een relevant MBO-diploma konden gelijk doelgericht solliciteren..

quote:
Ik wil sowieso nog een HBO fixen tijdens, voor of na diensttijd.
En Achja wil een kinderloze echtgenote met 84 miljoen op de bank en nog 7 maanden te leven...

Je realiseert toch wel dat hoe eerder je hogere papieren hebt, hoe meer werkervaring jij op kan doen op dat niveau en hoe beter jij in de arbeidsmarkt komt te liggen?

quote:
Maar je maakt het me nu wel moeilijk :')
Nee, ik ben kritisch en ik verwacht dat jij kritisch over jezelf bent.

Ik werk in m'n hoofd met een 1, 5 en 10 jaren plan. Ik weet waar ik wil komen en ik werk daar naartoe. En dan kritisch.

Waar wil jij zijn over tien jaar?
  donderdag 15 augustus 2013 @ 01:21:03 #12
168777 Rave_NL
pi_130083268
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 01:08 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Van mijn hand.

Dat was volgens mij de eerste DEF SC met een titel. :Y
pi_130083313
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 01:19 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Met HAVO kun je als Marn met ervaring POTOM kort model doen, en dus officier worden.

[..]

Wie zegt dat je niks aan een MBO hebt?
Hoopjes collega's van mij waarvan hun contract niet verlengd werd kwamen op straat te staan, en diegene met een relevant MBO-diploma konden gelijk doelgericht solliciteren..

[..]

En Achja wil een kinderloze echtgenote met 84 miljoen op de bank en nog 7 maanden te leven...

Je realiseert toch wel dat hoe eerder je hogere papieren hebt, hoe meer werkervaring jij op kan doen op dat niveau en hoe beter jij in de arbeidsmarkt komt te liggen?

[..]

Nee, ik ben kritisch en ik verwacht dat jij kritisch over jezelf bent.

Ik werk in m'n hoofd met een 1, 5 en 10 jaren plan. Ik weet waar ik wil komen en ik werk daar naartoe. En dan kritisch.

Waar wil jij zijn over tien jaar?
Bron? :o
  donderdag 15 augustus 2013 @ 01:26:06 #14
168777 Rave_NL
pi_130083399
Godverdomme zes jaar ervaring en twee aanbevelingsbrieven. De kanker hé...
pi_130083703
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 00:53 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Nee, ik was zo godvergeten stom om van atheneum naar havo te gaan halverwege de middelbare omdat ik te puberaal was om in te zien dat ik lachend mijn vwo had gehad als ik meer zou doen dat het absolute minimum.

Dat ik daar achteraf zo spijt van heb dat ik me in mijn eigen tijd heb afgebeuld om toch op universitair te beginnen, fokking 7 (!) jaar later dan ik zou hebben gedaan als ik niet zo'n kankerettertje was.

Wat zoals net al iemand zei, niemand geeft er een fucking stuiver voor dat "je ooit op een niveau hebt gezeten wat te moeilijk is voor 90%".
Ze zien alleen maar een jong broekje met een VMBO met blijkbaar een gigantisch gebrek aan inzet en motivatie, waarvan er in NL dertien in een dozijn zijn.

Ik hoop dat je die wijsheid inziet.

Ik hoop nog meer voor je dat je toch gaat voor je havo of een mbo, ipv een V&V waarin je totaal geen kut hebt mocht je je militaire opleiding niet halen.
Laat je niet in de luren leggen over mogelijkheden en kansen, grote kans is dat je eindigt over 4 jaar bij de poortjes van de Hema, met een "had-ik-maar" van jewelste.

Geloof me.
Afgezien van het feit dat Atheneum zonder natuurkunde, scheikunde en wiskunde B natuurlijk ook helemaal geen fuck voorstelt, helemaal eens. En daarbij overigens props voor het in je eigen tijd puur op wilskracht en doorzettingsvermogen fixen van een opleiding, respect my friend, respect.
pi_130083818
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 01:26 schreef Rave_NL het volgende:
Ik zal er over nadenken
pi_130083877
En inderdaad BB. Denk aan je toekomst. Ik snap dat het verleidelijk is. Ik had ook ooit een brandend verlangen om beroeps te worden, nog steeds (hoewel wel wat minder). Maar denk aan hoe onstabiel defensie nu is en probeer ondanks je brandende verlangen toch rationeel te blijven. Ik ben ook van mening dat je het beste óf HAVO kan doen óf een nuttig MBO diploma kan halen waar je binnen (en als niet binnen dan buiten) def nog wat mee kan.

Think about it. Zoals men hier zegt.
pi_130084013
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 01:26 schreef Rave_NL het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 01:50 schreef samthegreat5 het volgende:
En inderdaad BB. Denk aan je toekomst. Ik snap dat het verleidelijk is. Ik had ook ooit een brandend verlangen om beroeps te worden, nog steeds (hoewel wel wat minder). Maar denk aan hoe onstabiel defensie nu is en probeer ondanks je brandende verlangen toch rationeel te blijven. Ik ben ook van mening dat je het beste óf HAVO kan doen óf een nuttig MBO diploma kan halen waar je binnen (en als niet binnen dan buiten) def nog wat mee kan.

Think about it. Zoals men hier zegt.
Ik heb wel wat bedacht, op moment suprźme zeggen: "ik doe het niet" wil ik niet en kan ik ook niet maken. Ik ga eerst deze opleiding fixen (mocht dat niet lukken, dan zal het ook niet lukken bij DEF, dus endex en diplomatjes halen, uitzonderingen mogelijk uiteraard) Na 2.5 jaar V&V heb je een diploma, je bent niet verplicht om meteen te solliciteren en je diploma blijft geldig totdat je de maximale leeftijd bereikt hebt om op een onderdeel in te kunnen stromen. Dat wilt dus zeggen dat ik altijd nog die OOF zekerheid heb (als je de rest ook fixed natuurlijk). Dan na V&V havo fixen, of wat met de baas proberen te regelen om deeltijd havo te fixen. Mij lijkt het een strak plan. Nu jullie mening graag.
pi_130084179
Zekerheid. Meest overschatte woord sinds 2011.
pi_130084940
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 01:58 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

[..]

Ik heb wel wat bedacht, op moment suprźme zeggen: "ik doe het niet" wil ik niet en kan ik ook niet maken. Ik ga eerst deze opleiding fixen (mocht dat niet lukken, dan zal het ook niet lukken bij DEF, dus endex en diplomatjes halen, uitzonderingen mogelijk uiteraard) Na 2.5 jaar V&V heb je een diploma, je bent niet verplicht om meteen te solliciteren en je diploma blijft geldig totdat je de maximale leeftijd bereikt hebt om op een onderdeel in te kunnen stromen. Dat wilt dus zeggen dat ik altijd nog die OOF zekerheid heb (als je de rest ook fixed natuurlijk). Dan na V&V havo fixen, of wat met de baas proberen te regelen om deeltijd havo te fixen. Mij lijkt het een strak plan. Nu jullie mening graag.
Je hoeft niet eens te stoppen met de opleiding. zoals ik al zovaak heb gezegd, volg een technische uitstroomrichting.

Dan krijg je gewoon een volwaardig en nuttig diploma na die 2,5 jaar. Je hebt gewoon geen zak aan dat grop diploma als je een burger baan wilt. Echt niet. Gewoon niks.

Ik heb een oud ict klasgenoot die nu infanterist is bij lumbl, een oud zorg, daarna grop (niet afgemaakt) klasgenoot die ook bij lumbl terecht is gekomen. Een ander die in hetzelfde schuitje zat, zit nu bij gnk.

En kijk ik naar de grop klas waar ik afgelopen 3/4 bij aangeklikt zat, zijn er van de stuk of 10 die het probeerden slechts 1 heeft zn rode baret laatst gehaald, de rest van die 10 zijn nu sld bij een ander onderdeel of gestopt.

Ik heb zelf besloten om verder te gaan voor mbo4 en wellicht daarna hbo, als enige van mn oud ict klasgenoten. Over 2 jaar heb ik al een mbo4 diploma, en tegen de tijd dat hun eerste fase afloopt hoop ik al richting afronding van mn hbo te gaan of in ieder geval enkele extra certificaten in mn zak te hebben met een baan.

Reden was dat als ik nog hbo wilde gaan doen, of mbo4, dan zou ik 24 zijn tegen de tijd dat ik zou beginnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aapsoldaat op 15-08-2013 03:55:46 ]
pi_130085176
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 03:16 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

Je hoeft niet eens te stoppen met de opleiding. zoals ik al zovaak heb gezegd, volg een technische uitstroomrichting.

Dan krijg je gewoon een volwaardig en nuttig diploma na die 2,5 jaar. Je hebt gewoon geen zak aan dat grop diploma als je een burger baan wilt. Echt niet. Gewoon niks.

Ik heb een oud ict klasgenoot die nu infanterist is bij lumbl, een oud zorg, daarna grop (niet afgemaakt) klasgenoot die ook bij lumbl terecht is gekomen. Een ander die in hetzelfde schuitje zat, zit nu bij gnk.

En kijk ik naar de grop klas waar ik afgelopen 3/4 bij aangeklikt zat, zijn er van de stuk of 10 die het probeerden slechts 1 heeft zn baret laatst gehaald.

Ik heb zelf besloten om verder te gaan voor mbo4 en wellicht daarna hbo, als enige van mn oud ict klasgenoten. Over 2 jaar heb ik al een mbo4 diploma, en tegen de tijd dat hun eerste fase afloopt hoop ik al richting afronding van mn hbo te gaan of in ieder geval enkele extra certificaten in mn zak te hebben met een baan.

Reden was dat als ik nog hbo wilde gaan doen, of mbo4, dan zou ik 24 zijn tegen de tijd dat ik zou beginnen.
Word my friend, word.
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 06:22:36 #22
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  donderdag 15 augustus 2013 @ 08:52:24 #23
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130086511
Dag pokemontrainers.
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 08:54:20 #24
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  donderdag 15 augustus 2013 @ 09:03:18 #25
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130086673
Gaan er nog fokkertjes naar de Indiėherdenking?
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 09:04:48 #26
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  donderdag 15 augustus 2013 @ 09:16:26 #27
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_130086857
mogguh ransapen!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 09:50:18 #28
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130087428
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 09:04 schreef jitzzzze het volgende:
Dat is wel een beetje ver weg van huis ;(
http://nos.nl/livestream/index/id/2156/
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 09:54:09 #29
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  donderdag 15 augustus 2013 @ 10:02:37 #30
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_130087622
Mogguh :O
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_130087748
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 03:16 schreef Aapsoldaat het volgende:
b zelf besloten om verder te gaan voor mbo4 en wellicht daarna hbo, als enige van mn oud ict klasgenoten. Over 2 jaar heb ik al een mbo4 diploma, en tegen de tijd dat hun eerste fase afloopt hoop ik al richting afronding van mn hbo te gaan of in ieder geval enkele extra certificaten in mn zak te hebben met een baan.

Ja, maar dan moet de interesse er wel zijn, en die is er dus echt niet qua wat ze aanbieden aan opleiding. Sowieso zijn er maar 2 MBO opleidingen waarover ik getwijfeld heb, de rest was allemaal HBO
  donderdag 15 augustus 2013 @ 10:18:04 #32
168777 Rave_NL
pi_130087962
BB, als ik jongens van jouw leeftijd 1 tip mag geven is het de CIOS.
Zo krijg je:
1. een zeer goede basisconditie.
2. een mbo-diploma om op terug te vallen mocht defensie het voor wat voor reden niet worden.
3. een ideale uitgangspositie om na de VVO voor marinier sportinstructeur te gaan, waardoor jij jezelf nog beter in de kijker speelt.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 10:19:23 #33
168777 Rave_NL
pi_130087987
Ook mooi om te zien wat de toevoeging is van de 4 (ex-)mods aan zo'n discussie...
pi_130088100
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:18 schreef Rave_NL het volgende:
Zo krijg je:
2. een mbo-diploma om op terug te vallen mocht defensie het voor wat voor reden niet worden.
3. een ideale uitgangspositie om na de VVO voor marinier sportinstructeur te gaan, waardoor jij jezelf nog beter in de kijker speelt.
CIOS was de 2e idd. Maar lees mijn quote van gister even, zou graag je mening willen horen.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 10:46:02 #35
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130088591
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 01:07 schreef BredeBroeder het volgende:
Voordelen havo:

Hoger diploma
Directe toegang HBO

Of je sleurt je propedeuse het eerste jaar hbo binnen, ben je ook klaar.
pi_130088706
Lees 't straks allemaal wel, werken nu.
pi_130088730
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:18 schreef Rave_NL het volgende:
Zo krijg je:
1. sporturen/intensiteit vallen flink tegen.
2. dat zeker! En CIOS = naamsbekendheid
3. onbekend.
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 11:01:39 #38
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_130089149
Lekker bootjes verhuren/gummienekken
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_130089187
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:06 schreef m.k het volgende:
Lekker bootjes verhuren/gummienekken
Zo eventjes naar schiphol en dan een papier winkeltje invulllen voor mn PO morgen.
pi_130089258
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:08 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Zo eventjes naar schiphol en dan een papier winkeltje invulllen voor mn PO morgen.
Suc6 man.

Hier zijn net een paar Friezen in een boot gestapt, ben benieuwd hoe stug die zijn. _O-
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 11:16:07 #42
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_130089762
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:16 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

PO als in Psychologisch Onderzoek?
Correct en tevens juist.
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 11:32:23 #44
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_130089983
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:32 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Correct me if I'm wrong, maar je werkte toch al bij 'de baas'? :@
Heb wel gewerkt bij de baas :) Is alleen alweer zo'n 3 jaar geleden.
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 12:34:00 #47
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_130091551
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 12:34 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

En nu weer terug? :)
Op z'n weg er naartoe in ieder geval ja :)
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 12:35:40 #49
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_130091699
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 12:35 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Had jij geen exit-gesprek vanmiddag?
Nee? :P
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 12:46:03 #51
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_130091926
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 12:46 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Oh shit, ik dacht dat je al ingelicht was :@
Exit voordat je je smartcard ook nog maar hebt. Dat is een nieuwe.. :')
pi_130091978
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 12:34 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

En nu weer terug? :)
Dat staat wel in de planning.
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 12:48:44 #54
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 12:48:57 #55
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_130092007
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 12:46 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Exit voordat je je smartcard ook nog maar hebt. Dat is een nieuwe.. :')
Niet bijzonder hoor. Gebeurt zo vaak in de opleidingen :P
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 12:53:54 #57
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_130092907
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 12:49 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Niet bijzonder hoor. Gebeurt zo vaak in de opleidingen :P
Ja, maar ik ben al door m'n opleiding heen :P. Dat bedoel ik. Hij was misschien wel 2 weken, maar nog steeds: ik ben ''operationeel''.
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 13:23:36 #59
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_130093212
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 12:53 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ik heb er tientallen zien gaan voordat ze een smaca hadden.
Maja voor Sammie is het allemaal nog nieuw :P
pi_130093217
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:23 schreef jitzzzze het volgende:
Maar Prins Peppie, heeft u dan al al uw spullen op orde?
Heb onderhoudsmiddelen gehaald bij de Bever Zwerfsport voor m'n Meindls. Zo even onder handen nemen en goed veteren.
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 13:24:47 #62
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_130093260
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:23 schreef jitzzzze het volgende:
Maar Prins Peppie, heeft u dan al al uw spullen op orde?
Mocht ik worden goedgekeurd heb ik mn gear al compleet! Horloge en hoofdlampje :p
pi_130093271
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:24 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Maja voor Sammie is het allemaal nog nieuw :P
Jitze bedoelt volgens mij nog in de opleiding, toch? Of heb je serieus kerels zien gaan die klaar waren met hun opleiding en dan dachten: laterrrr.
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 13:27:19 #65
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_130093332
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:24 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Heb onderhoudsmiddelen gehaald bij de Bever Zwerfsport voor m'n Meindls. Zo even onder handen nemen en goed veteren.
Waarom :') Dat krijg je allemaal verstrekt :')
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:25 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Mocht ik worden goedgekeurd heb ik mn gear al compleet! Horloge en hoofdlampje :p
Zakmesje? :)
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:25 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Jitze bedoelt volgens mij nog in de opleiding, toch? Of heb je serieus kerels zien gaan die klaar waren met hun opleiding en dan dachten: laterrrr.
Beiden.
pi_130093420
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:27 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Zakmesje? :)

Krijg je verstrekt he :P Al zou een nieuwe leatherman geen verrassingen zijn als die ineens word aangeschaft
pi_130093470
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:27 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Waarom :') Dat krijg je allemaal verstrekt :')
Anders gedraag je je eens een keer niet als een fucking IWAB en neem je maar van me aan dat dat NIET verstrekt wordt zoals al meerdere malen in deze topicreeks is aangegeven door mij en andere mensen.

Achterlijke broodmongool.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 13:41:48 #68
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130093840
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:30 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Krijg je verstrekt he :P Al zou een nieuwe leatherman geen verrassingen zijn als die ineens word aangeschaft
Wel de EOD versie, hč.
pi_130093988
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:41 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Wel de EOD versie, hč.
Zolang er maar een flesopener op zit.
Blood Sugar Sex Magik
pi_130094215
Na 2 jaar zelf de klote schoenpoets moeten kopen voor mn m90s, begin ik er al helemaal niet aan voor de meindls, wat ik ook heb gezegd tijdens mn intro gesprek. Defensie regelt het maar.
pi_130095015
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:41 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Wel de EOD versie, hč.
haha, heb me er nog niet in verdiept.
pi_130095644
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:52 schreef Aapsoldaat het volgende:
Na 2 jaar zelf de klote schoenpoets moeten kopen voor mn m90s, begin ik er al helemaal niet aan voor de meindls, wat ik ook heb gezegd tijdens mn intro gesprek. Defensie regelt het maar.
Tja snap je wel. Maar die schoenen gaan infinite mee als je er goed voor zorgt, zo niet? Dan sloop je ze binnen 1 jaar met intensief gebruik.
pi_130096198
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:32 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Tja snap je wel. Maar die schoenen gaan infinite mee als je er goed voor zorgt, zo niet? Dan sloop je ze binnen 1 jaar met intensief gebruik.
Intensief gebruik zal niet aan de orde zijn. En als ze kapot zijn vul ik een VRA in.
pi_130098044
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

Intensief gebruik zal niet aan de orde zijn. En als ze kapot zijn vul ik een VRA in.
Dan mag je ze weer inlopen. En ik zorg gewoon liever goed voor m'n spullen ;(
I find peace in cleaning and maintaining my gear
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 15:44:23 #75
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  donderdag 15 augustus 2013 @ 15:48:51 #76
168777 Rave_NL
pi_130098507
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:32 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Yep, vooral bij de Natres. :)
pi_130098596
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:48 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Yep, vooral bij de Natres. :)
Door het elke keer weer aan te trekken en jezelf in de spiegel te bewonderen slijt het wel snel he
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 15:52:59 #78
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  donderdag 15 augustus 2013 @ 15:53:13 #79
168777 Rave_NL
pi_130098656
Laat staan het stuk boven de hak door het uiteinde van het veldbedje.
pi_130098765
Ze laten wrs ook de uniformpjes stomen :')
  donderdag 15 augustus 2013 @ 15:57:29 #81
168777 Rave_NL
pi_130098811
Ja, nu is de grap wel weer voorbij. Bedankt.
pi_130100154
^ Kutlui.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:36 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Dan mag je ze weer inlopen. En ik zorg gewoon liever goed voor m'n spullen ;(
I find peace in cleaning and maintaining my gear
Tuurlijk zorg ik liever goed voor m'n spullen, maar de baas moet zorgen dat ik dat ook kan doen. Ik heb een schoenpoets set gekregen, dus met de borstels lukt het wel, maar als niemand mij schoenpoets verstrekt, dan ga ik het zeker niet zelf aanschaffen.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:44 schreef jitzzzze het volgende:
Je mag mijn gear ook wel even cleanen (8>
Je peutert maar lekker zelf dat smegma uit dat vieze matrozenpakje van je ! :(
pi_130100254
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:37 schreef Aapsoldaat het volgende:
^ Kutlui.

[..]

Tuurlijk zorg ik liever goed voor m'n spullen, maar de baas moet zorgen dat ik dat ook kan doen. Ik heb een schoenpoets set gekregen, dus met de borstels lukt het wel, maar als niemand mij schoenpoets verstrekt, dan ga ik het zeker niet zelf aanschaffen.
Ik snap het. Maar ik vind het jammer om, omdat de baas het ons niet verstrekt, de levensduur van die schoenen drastisch te verminderen. Dat leer heeft voeding nodig, anders dan komen daar op den duur scheurtjes in, en dat is niet goed.

Dus dat heb ik er zelf wel voor over.
pi_130100378
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:39 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Ik snap het. Maar ik vind het jammer om, omdat de baas het ons niet verstrekt, de levensduur van die schoenen drastisch te verminderen. Dat leer heeft voeding nodig, anders dan komen daar op den duur scheurtjes in, en dat is niet goed.

Dus dat heb ik er zelf wel voor over.
Dan is die levensduur maar minder, vul ik een VRA in en dan zien we het wel. Maar voordat het zover mocht zijn over enkele jaren, heb ik al behoorlijk wat af lopen zeuren bij m'n sgt/ luit om schoenpoets.
pi_130100604
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:43 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

Dan is die levensduur maar minder, vul ik een VRA in en dan zien we het wel. Maar voordat het zover mocht zijn over enkele jaren, heb ik al behoorlijk wat af lopen zeuren bij m'n sgt/ luit om schoenpoets.
Tja, ik vind het gewoon milieutechnisch etc. niet verantwoord om zo om te springen met spul, zelfs als de baas me het spul niet geeft. Natuurlijk kan je als ze kapot zijn een VRA'tje invullen, maar daar wordt de wereld niet veel beter van, een paar kisten dat met wat sporadisch onderhoud gewoon nog bruikbaar was geweest belandt op de vuilnisbelt.

En dat spul is ook niet zo duur, dus ik vind het een gerechtvaardigde besteding. Het is wat anders dan peppie spulletjes waar je ook zonder kunt.

Maar ja.
pi_130103485
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 18:22 schreef AchJa het volgende:
Ik hoef geen onderhoudsmiddelen voor die dingen... Ze slijten toch niet...

Ze zitten alweer in de doos en staan op de kast.
Zo kan het natuurlijk ook :P
pi_130103575
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 18:31 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Zo kan het natuurlijk ook :P
Ik was na een week klaar met die dingen. Het zal bij mij straks wel zo'n spelletje zijn dat ik de laatste op de kazerne ben met M90's en ik opdracht krijg om die Meindl's aan te trekken... :')

Voorlopig heb ik nog iets van 4 paar M90 dus ik kan nog wel een paar jaar vooruit.
pi_130104147
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 18:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik was na een week klaar met die dingen. Het zal bij mij straks wel zo'n spelletje zijn dat ik de laatste op de kazerne ben met M90's en ik opdracht krijg om die Meindl's aan te trekken... :')

Voorlopig heb ik nog iets van 4 paar M90 dus ik kan nog wel een paar jaar vooruit.
Als je maat 285B hebt wil ik ze best omruilen voor een goed onderhouden paar M90's en HAIX met dubbelleer, dus niet die enkel leer troep die ze hebben verstrekt bij Defensie. Ook goed onderhouden, natuurlijk. ^O^
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 19:19:20 #90
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_130104927
quote:
Welke fregatten zijn dat?
Blood Sugar Sex Magik
  † In Memoriam † donderdag 15 augustus 2013 @ 19:24:14 #92
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_130104947
quote:
Huil je nu nog om die twee schrootbakken oude fregatten? :@
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 19:23 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Welke fregatten zijn dat?
Tromp en de De Ruyter
pi_130104968
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 19:24 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Huil je nu nog om die twee schrootbakken? :@

[..]

Tromp en de De Ruyter
Die zijn toch nog gewoon in de vaart?
Blood Sugar Sex Magik
  † In Memoriam † donderdag 15 augustus 2013 @ 19:27:13 #94
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_130105057
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 19:24 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Die zijn toch nog gewoon in de vaart?
Deze twee niet meer. Tromp klasse.
Deze zijn vervangen door de huidige LCF's van de Zeven Provinciėnklasse
  † In Memoriam † donderdag 15 augustus 2013 @ 19:31:14 #95
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_130105216
pi_130105294
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 19:27 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Deze twee niet meer. Tromp klasse.
Deze zijn vervangen door de huidige LCF's van de Zeven Provinciėnklasse
Ah wacht dit zijn de schuitjes uit de Seventies. Niet gedacht dat die daar nog ronddobberden.
Blood Sugar Sex Magik
  † In Memoriam † donderdag 15 augustus 2013 @ 19:34:14 #97
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_130105326
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 19:33 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Ah wacht dit zijn de schuitjes uit de Seventies. Niet gedacht dat die daar nog ronddobberden.
Ze dobberen ook niet meer, Jitzzze was denk ik in zijn oude fotoalbum aan het bladeren vandaar de :'(
  † In Memoriam † donderdag 15 augustus 2013 @ 19:38:36 #98
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_130105511
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 20:12:23 #99
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 20:12:42 #100