abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133095290
Ik heb ooit een 50 mm gehad voor 1 dag. Maar terug gebracht en een 35mm voor gehaald weet niet zo goed meer hoe die werkte.

Over de 35mm nog steeds erg tevreden moet ik zeggen. Wel erg moeten wennen aan de scherpte diepte.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_133095512
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 november 2013 06:21 schreef Yi-Long het volgende:
Ik heb hier in HK een (stevige) rugtas gekocht voor zo'n 19 euro, en daar heb ik gewoon mijn hele goedkope gratis cameratas 'ingezet'. Werkt voorlopig nog wel even goed, totdat ik moet uitbreiden ivm lensen enzo.

Prijzen van die officiele tassen zijn vaak idioot hoog.
Opzich is een goeie (foto)tas zn geld echt wel waard.. maar dat merk je pas na langer gebruik als je 'm daadwerkelijk hebt.
Met een body en een lens red je het opzicht ook wel met een insert en een willekeurige schoudertas.

Verder ben ik van mening dat 'de' ideale cameratas niet bestaat, elk gebruik en situatie vereist weer een andere tas.

Zelf ben ik mn ideale in ieder geval nog niet tegengekomen, inmiddels een insert, pouch, neopreen hoes en 5 fototassen in de kast liggen.. :'-)

Favoriet tot nu toe is wel mn Domke F-6 :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  zondag 10 november 2013 @ 11:57:24 #156
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_133104384
En nog een paar plaatjes. Ben nog niet echt happy met de AF van deze lens, is toch best traag. Gelukkig kan het ook allemaal handmatig. Wat wel vervelend is zijn de scrollwieltjes voor diafragma en sluitertijd, die zijn precies andersom ingesteld dan op de D50, dus nou zit ik iedere keer verkeerd in te stellen ;(

pi_133106007
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:57 schreef IrishBastard het volgende:
En nog een paar plaatjes. Ben nog niet echt happy met de AF van deze lens, is toch best traag. Gelukkig kan het ook allemaal handmatig. Wat wel vervelend is zijn de scrollwieltjes voor diafragma en sluitertijd, die zijn precies andersom ingesteld dan op de D50, dus nou zit ik iedere keer verkeerd in te stellen ;(

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Went vanzelf haha. De af is bij mij sneller dan ikzelf haha.
  zaterdag 16 november 2013 @ 21:38:07 #158
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_133327766
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 23:46 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Opzich is een goeie (foto)tas zn geld echt wel waard.. maar dat merk je pas na langer gebruik als je 'm daadwerkelijk hebt.
Met een body en een lens red je het opzicht ook wel met een insert en een willekeurige schoudertas.

Verder ben ik van mening dat 'de' ideale cameratas niet bestaat, elk gebruik en situatie vereist weer een andere tas.

Zelf ben ik mn ideale in ieder geval nog niet tegengekomen, inmiddels een insert, pouch, neopreen hoes en 5 fototassen in de kast liggen.. :'-)

Favoriet tot nu toe is wel mn Domke F-6 :)
Yeah, zoveel geld heb ik nou ook weer niet, dat ik eindeloos tassen ga proberen :P Voorlopig is dit even een fijne oplossing, en dan hoop ik op den duur ergens een leuke tas te scoren in een aanbieding ofzo :P Ik ga ook niet met idioot grote lenzen of statieven ofzo op stap :P

Anyway, vanmiddag even wat foto's geschoten, o.a. in Sham Shui Po (Hong Kong), maar de lucht is helemaal overbelicht op een aantal foto's, oftewel verdomd wit. Kan ik dat achteraf nog eruit krijgen via de RAW-bestanden!? Of zijn die foto's gewoon verkloot en is de enige mogelijkheid om ze nog even zwart-wit ofzo te maken!?

Edit: 2 van de geschoten foto's waar de lucht wit is weggevallen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tweede vraag: Dit artikel noemt de Nikon 35mm F1.8g AF-S DX lens DE lens die je moet kopen voor je Nikon camera. Nu ben ik wel idd op zoek naar een pancake-lens, o.a. dus voor die 'bokeh' en low-light kwaliteiten, maar het artikel is een jaar geleden voor het laatst ge-update.

Is dit nog steeds de beste keus!?

3de vraag: Kan de Nikon D5200 overweg met snellere SD-kaarten, zoals 45mb/s, of zelfs 80mb/s!?

[ Bericht 9% gewijzigd door Yi-Long op 16-11-2013 21:46:21 ]
pi_133328666
Als je een nikon crop sensor camera hebt; ja. Zou dan eerder de 35/1.8 kopen dan de 50/1.8, die laatste is ook leuk maar meer als portretlens, net even te lang voor allround en binnenshuis.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ener-G op 17-11-2013 20:24:10 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_133333211
Ik heb die 35mm . Hele fijne lens. Wat je foto's betreft die kun je gewoon bewerken met bijvoorbeeld lightroom.
  zondag 17 november 2013 @ 20:14:40 #161
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_133352211
Thanks, komende week denk ik dan toch maar even die 35mm scoren :)

Foto's bewerken in Lightroom ga ik dan waarschijnlijk pas doen wanneer ik terug in NL ben, over een paar weken, aangezien ik hier geen Photoshop heb... :)
pi_133362059
quote:
99s.gif Op zondag 17 november 2013 20:14 schreef Yi-Long het volgende:
Thanks, komende week denk ik dan toch maar even die 35mm scoren :)

Foto's bewerken in Lightroom ga ik dan waarschijnlijk pas doen wanneer ik terug in NL ben, over een paar weken, aangezien ik hier geen Photoshop heb... :)
Komt dan wel weer :)
  maandag 18 november 2013 @ 16:07:00 #163
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_133378503
Jup, even in lightroom rechttrekken, gewoon de helderheid van de lucht omlaag zetten dus. Eventueel wat trekken aan het blauw in de foto, wellicht wordt de lucht dan nog een beetje blauwig als je dat wil. :)
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_133477512
Mijn eerste post hier ben net begonnen met fotografie hoop dat ik hier nog wat kan opsteken :)

Ik zag later wel dat er wat groene "vlekjes" in de lucht zitten lijkt me iets door de lens maar geen idee wat?

DSC_0067 by Jurri Gerretsen, on Flickr
pi_133478689
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:05 schreef JGChino het volgende:
Mijn eerste post hier ben net begonnen met fotografie hoop dat ik hier nog wat kan opsteken :)

Ik zag later wel dat er wat groene "vlekjes" in de lucht zitten lijkt me iets door de lens maar geen idee wat?

[ link | afbeelding ]
Mooie foto. Zijn die groene lichtjes niet van een vliegtuig wat langsvliegt? Lijkt me dat je het op een langere sluitertijd hebt genomen :P
pi_133497628
quote:

[ link | afbeelding ]
Ik had in Londen ook van die vlekjes. Geen ideewwaar die vandaan komen eigenlijk.
pi_133499866
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 21:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik had in Londen ook van die vlekjes. Geen ideewwaar die vandaan komen eigenlijk.
Ufo`s
#35.
pi_133503044
quote:

[ link | afbeelding ]
Interne reflectie in je lens, als je goed kijkt volgt het de lijn felle lichten langs de waterlijn. Komt bijna alleen voor bij hele felle lichten op een donkere achtergrond. Is normaal, kan je verder weinig aan doen. (behalve -duurdere- lenzen gebruiken die er minder gevoelig voor zijn).

Of had je er nog een (uv) filter op zitten? Dat levert ook extra reflectie op.
pi_133720227
Zo hoe gaat het hier allemaal?

Ik heb een week op La Palma gezeten. Heel veel gefotografeerd maar heb nu ontzettend veel foto's waar ik een keuze uit moet maken en dat vind ik nogal moeilijk.

Wat een gave dingen heb je daar toch.
pi_133722291
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo hoe gaat het hier allemaal?

Ik heb een week op La Palma gezeten. Heel veel gefotografeerd maar heb nu ontzettend veel foto's waar ik een keuze uit moet maken en dat vind ik nogal moeilijk.

Wat een gave dingen heb je daar toch.
Bofkont!
Ben benieuwd naar de foto's :)
pi_133730095
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:00 schreef xuryah het volgende:

[..]

Bofkont!
Ben benieuwd naar de foto's :)
Ja ik was begonnen en weer gekapt met uitzoeken. Mijn hoofd staat er niet naar.
Meteen na de vakantie in volle bak stress gekomen. Dag vakantiestemming :(
pi_133761964
Had in september een afspraak in utrecht. Ik was wat vroeger en had hierdoor de tijd om een rondje met me camera door utrecht te maken.

Hierbij een drietal foto's waar ik eigenlijk zeer tevreden over ben.
Merk wel dat ik het erg lastig vindt de focus goed in de foto te krijgen, iets wat ik zeker in foto 1 terug zie.

Achteraf ook weer moeten concluderen, dat ik voordat ik begin met foto's maken, eerst even de waarde aan te passen naar de situatie. Vindt namelijk voor deze perfecte zonnige dag, dat ik soms wel hoog met me ISO zit.

Maar ben nieuwschierig naar jullie mening en tips!

Utrecht130928 (12) by webkrab, on Flickr

- soort camera Nikon D5100
- soort lens 18-105mm f/3.5-5.6 (Focuslengte: 40 mm)
- ISO 200
- sluitertijd 0.005 sec (1/200)
- diafragma f/9.0
- EV bias 0 EV
- flits ja of nee Nee

Utrecht 130928 (21) by webkrab, on Flickr

- soort lens 18-105mm f/3.5-5.6 (Focuslengte: 80 mm)
- ISO 500
- sluitertijd 0.001 sec (1/1000)
- diafragma f/5.6
- EV bias 0 EV
- flits ja of nee Nee

Utrecht130928 (19) by webkrab, on Flickr

- soort lens 18-105mm f/3.5-5.6 (Focuslengte: 30 mm)
- ISO 320
- sluitertijd 0.001 sec (1/800))
- diafragma f/5.6
- EV bias 0 EV
- flits ja of nee Nee
pi_133764318
Een kleine greep uit de eerste paar foto's van La Palma. Ik hoop dat ze niet te donker zijn. vooral die grijs tinten bij de vulkanen vind ik erg lastig. En dit scherm geeft alles overduidelijk te licht weer.

Er komt nog wel meer maar later. Als ik meer zin heb... :@

Op 2424 meter op Roque de los Muchachos ben je op het hoogste punt van La Palma. Bij dit hoogste punt staan ook heel veel telescopen, een van de belangrijkste plekken op de wereld. Op die hoogte zit je boven de wolken en dat is zo vet!!!

1.
DSC_7464 by Thinkk-Pinkk, on Flickr

2.
DSC_7389 by Thinkk-Pinkk, on Flickr

Een zoutmijn bij de vuurtorens. De rood-witte is de nieuwe en de oude staat er nog naast. Dit heeft maar net de laatste uitbarsting van 1977-978 overleefd want vlak voor de vuurtorens kwam de lavastroom tot stilstand. Ik vond de verschillende kleuren van de "badjes"van de zoutmijn erg leuk. Misschien teveel info enzo hoor wat ik erbij zet maar dat vind ik dan weer leuk ^^

3.
DSC_7202 by Thinkk-Pinkk, on Flickr

De vulkaan Teneguia

4.
DSC_7113 by Thinkk-Pinkk, on Flickr

5.
DSC_7088 by Thinkk-Pinkk, on Flickr

[ Bericht 2% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 30-11-2013 00:41:47 ]
pi_133768696
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 00:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Een kleine greep uit de eerste paar foto's van La Palma. Ik hoop dat ze niet te donker zijn. vooral die grijs tinten bij de vulkanen vind ik erg lastig. En dit scherm geeft alles overduidelijk te licht weer.

Er komt nog wel meer maar later. Als ik meer zin heb... :@

Op 2424 meter op Roque de los Muchachos ben je op het hoogste punt van La Palma. Bij dit hoogste punt staan ook heel veel telescopen, een van de belangrijkste plekken op de wereld. Op die hoogte zit je boven de wolken en dat is zo vet!!!

1. [ link | afbeelding ]
DSC_7464 by Thinkk-Pinkk, on Flickr

2. [ link | afbeelding ]
DSC_7389 by Thinkk-Pinkk, on Flickr

Een zoutmijn bij de vuurtorens. De rood-witte is de nieuwe en de oude staat er nog naast. Dit heeft maar net de laatste uitbarsting van 1977-978 overleefd want vlak voor de vuurtorens kwam de lavastroom tot stilstand. Ik vond de verschillende kleuren van de "badjes"van de zoutmijn erg leuk. Misschien teveel info enzo hoor wat ik erbij zet maar dat vind ik dan weer leuk ^^

3.[ link | afbeelding ]
DSC_7202 by Thinkk-Pinkk, on Flickr

De vulkaan Teneguia

4. [ link | afbeelding ]
DSC_7113 by Thinkk-Pinkk, on Flickr

5. [ link | afbeelding ]
DSC_7088 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Mooie platen hoor. :Y
#35.
pi_133769186
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 09:23 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

Mooie platen hoor. :Y
Dankjewel, niet te donker?
pi_133769234
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 10:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dankjewel, niet te donker?
Op mijn scherm niet.
#35.
pi_133769241
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:33 schreef webkrab het volgende:
Had in september een afspraak in utrecht. Ik was wat vroeger en had hierdoor de tijd om een rondje met me camera door utrecht te maken.

Hierbij een drietal foto's waar ik eigenlijk zeer tevreden over ben.
Merk wel dat ik het erg lastig vindt de focus goed in de foto te krijgen, iets wat ik zeker in foto 1 terug zie.

Achteraf ook weer moeten concluderen, dat ik voordat ik begin met foto's maken, eerst even de waarde aan te passen naar de situatie. Vindt namelijk voor deze perfecte zonnige dag, dat ik soms wel hoog met me ISO zit.

Maar ben nieuwschierig naar jullie mening en tips!

[ link | afbeelding ]
Utrecht130928 (12) by webkrab, on Flickr

- soort lens 18-105mm f/3.5-5.6 (Focuslengte: 40 mm)
- ISO 200
- sluitertijd 0.005 sec (1/200)
- diafragma f/9.0
- EV bias 0 EV
- flits ja of nee Nee

[ link | afbeelding ]
Utrecht 130928 (21) by webkrab, on Flickr

- soort lens 18-105mm f/3.5-5.6 (Focuslengte: 80 mm)
- ISO 500
- sluitertijd 0.001 sec (1/1000)
- diafragma f/5.6
- EV bias 0 EV
- flits ja of nee Nee

[ link | afbeelding ]
Utrecht130928 (19) by webkrab, on Flickr

- soort lens 18-105mm f/3.5-5.6 (Focuslengte: 30 mm)
- ISO 320
- sluitertijd 0.001 sec (1/800))
- diafragma f/5.6
- EV bias 0 EV
- flits ja of nee Nee
Hoi webkrab,

Let idd op je iso en sluitertijd wat hoog ligt. 1/1000 en 1/800 is zonde als je het niet nodig hebt en daarom jouw iso waarde omhoog moet.

Ik zie verder zo snel niks opvallends, maar misschien hebben andere hier die er meer verstand van hebben nog tips.

Mooie stad he Utrecht. Ook bij de Dom toren geweest?
pi_133779470
Mooie foto's!

Ik was vandaag bij foto klein voor de Nikon d3200. Helaas niet gekocht want ze verkochten hem daar niet.
Meneer daar raadde de Sony SLT58 aan.
Iemand ervaring daar mee?
Het was idd een erg mooi ding. Leuke functies heeft ie. En beeldstabilisator in de body, dus goedkopere lenzen?
Scherm geeft ook met rode deeltes aan waar hij op scherp stelt enzo.
En een kantelbaar schermpje. HDR functie..
Dus dat zijn wel leuke toevoegingen.
Maar hij is wel een stuk duurder (zo'n 100 euro) dan de d3200.
Zuchttt. Het is zo lastig..!
pi_133788180
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:50 schreef xuryah het volgende:
Mooie foto's!

Ik was vandaag bij foto klein voor de Nikon d3200. Helaas niet gekocht want ze verkochten hem daar niet.
Het was idd een erg mooi ding. Leuke functies heeft ie. En beeldstabilisator in de body, dus goedkopere lenzen?
Ik had dat ook dat mij een Sony aangeraden werd. Maar toch voor Nikon gegaan. Weet verder niets over Sony dus Kan je helaas niet helpen.
pi_133788207
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 22:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik had dat ook dat mij een Sony aangeraden werd. Maar toch voor Nikon gegaan. Weet verder niets over Sony dus Kan je helaas niet helpen.
dat is mij ook gebeurd, hebben die gasten een contract afgesloten met sony ofzo? -O-
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_133788326
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 23:00 schreef Mirjam het volgende:

[..]

dat is mij ook gebeurd, hebben die gasten een contract afgesloten met sony ofzo? -O-
Ja dat idee had ik ook. Werd er een beetje naar van toen ik al een paar keer aangegeven had echt een Nikon te willen. Daar uiteindelijk ook niks gekocht.
pi_133796134
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 23:00 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Hmmm.. dat wordt dan wel verdacht ja :/
Die sony is wel een hele mooie camera maar ook een stuk duurder dus. Ze willen gewoon zo veel mogelijk verdienen natuurlijk..
En hij ging de Nikon beetje afkraken.
Hij heeft t wel goed gedaan want ik vind die Sony wel erg leuk nu. Arghh
pi_133796643
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 09:42 schreef xuryah het volgende:

[..]

Hmmm.. dat wordt dan wel verdacht ja :/
Die sony is wel een hele mooie camera maar ook een stuk duurder dus. Ze willen gewoon zo veel mogelijk verdienen natuurlijk..
En hij ging de Nikon beetje afkraken.
Hij heeft t wel goed gedaan want ik vind die Sony wel erg leuk nu. Arghh
Ik heb een Nikon en ben er heel erg blij mee!!!
pi_133798072
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:50 schreef xuryah het volgende:
Mooie foto's!

Hou er wel rekening mee dat in-body stabilisatie icm telephoto lenzen voor "problemen" zorgt. Als je dus vogels gaat fotograferen, dan zou ik nooit voor in-body stabilisatie gaan. Het hangt er dus vanaf wat je gaat fotograferen.
pi_133798736
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2013 11:48 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Hou er wel rekening mee dat in-body stabilisatie icm telephoto lenzen voor "problemen" zorgt. Als je dus vogels gaat fotograferen, dan zou ik nooit voor in-body stabilisatie gaan. Het hangt er dus vanaf wat je gaat fotograferen.
Oke dat is handig om te weten inderdaad.
Voor wat voor problemen zorgt het dan?
pi_133798986
Kijk ook goed welke lenzen je later zou willen aanschaffen, Sony heeft een heel ander lenzengamma dan Nikon. Verder is de SLT58 een pellicle mirror systeem, geen traditionele spiegelreflex zoals de D3200. Ook dat heeft zn voor- en nadelen. Voordeel van in-body stabilisatie is dat al je lenzen het kunnen gebruiken. Grootste nadeel van in-body stabilisatie vind ik dat het zoekerbeeld niet gestabiliseerd is, n daarmee ook het autofocussysteem.
pi_133802425
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 12:17 schreef xuryah het volgende:

[..]

Oke dat is handig om te weten inderdaad.
Voor wat voor problemen zorgt het dan?
Kijk hier maar eens. Daar worden de voor- en nadelen besproken :) .
pi_133912215
Think-pink? Welke lenzen heb jij voor de D5100?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_133939286
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:23 schreef Miniem het volgende:
Think-pink? Welke lenzen heb jij voor de D5100?
18-55, 70-300 en de 35mm :)
pi_133973014
Weet iemand hoe ik het beste kan zoeken naar een soort tutorial hoe ik dit soort foto's kan maken: ?

Ik gebruik zelf een Canon 1100D
pi_133973070
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:26 schreef klusmeister het volgende:
Weet iemand hoe ik het beste kan zoeken naar een soort tutorial hoe ik dit soort foto's kan maken: [ afbeelding ] ?

Ik gebruik zelf een Canon 1100D
Da's niet zo moeilijk. Je belicht de foto op het lichte gordijn, dan zal het model automatisch onderbelicht zijn bij dit soort tegenlicht.

Over hoe je het model zwanger krijgt is vast ook wel wat te vinden op het internet.
pi_133973196
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:30 schreef DonJames het volgende:

[..]

Da's niet zo moeilijk. Je belicht de foto op het lichte gordijn, dan zal het model automatisch onderbelicht zijn bij dit soort tegenlicht.
Waar zou ik het beste op kunnen zoeken in Google om hier wat meer over te lezen?
Voor wat betreft het zwanger maken, dat is goed gelukt :)
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:44:12 #193
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133973277
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:37 schreef klusmeister het volgende:

[..]

Waar zou ik het beste op kunnen zoeken in Google om hier wat meer over te lezen?
Voor wat betreft het zwanger maken, dat is goed gelukt :)
Wat je moet doen:
Wachten tot de zon schijnt
Licht gordijn dichtdoen.
Vriendin ervoor zetten.
Zorgen dat de belichting op het gordijn goed is
Foto maken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_133973309
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:30 schreef DonJames het volgende:

[..]

Over hoe je het model zwanger krijgt is vast ook wel wat te vinden op het internet.
_O-
pi_133973819
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:37 schreef klusmeister het volgende:

...
Foto, tegenlicht, silhouet moet je een eind mee komen.
pi_133973902
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:10 schreef DonJames het volgende:

[..]

Foto, tegenlicht, silhouet moet je een eind mee komen.
! bedankt
pi_134053281
Weet iemand een goed Nederlands boek voor de beginnende spiegelreflex camera gebruiker?

Ik heb de Canon 600D met de standaard 18-55 lens en wil er nog de 55-250 III bij kopen (en misschien ook nog een flitser).

Heb alleen nog geen verstand van diafragma, sluitertijd etc. Ben dus echt een beginner, maar vind het na 1,5 jaar op de auto-stand gefotografeerd te hebben toch echt tijd om mijn camera beter te gaan leren kennen en echt mooie foto's te kunnen maken.

Hebben jullie verder nog nuttige tips of ideeën (zowel qua gebruik als qua accessoires) voor mij als beginnende spiegelreflex camera fotograaf?
pi_134053402
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 17:49 schreef Susanne2611 het volgende:
Weet iemand een goed Nederlands boek voor de beginnende spiegelreflex camera gebruiker?

Ik heb de Canon 600D met de standaard 18-55 lens en wil er nog de 55-250 III bij kopen (en misschien ook nog een flitser).

Heb alleen nog geen verstand van diafragma, sluitertijd etc. Ben dus echt een beginner, maar vind het na 1,5 jaar op de auto-stand gefotografeerd te hebben toch echt tijd om mijn camera beter te gaan leren kennen en echt mooie foto's te kunnen maken.

Hebben jullie verder nog nuttige tips of ideeën (zowel qua gebruik als qua accessoires) voor mij als beginnende spiegelreflex camera fotograaf?
Heel stom maar gewoon doen. In je boekje bij je camera staat hoe de diafragma en sluitertijd werken. Als je daar mee gaat experimenteren. En kijkt van als ik dit doe dan doet mijn camera dat. Ik leerde daar heel veel van. Verder je foto's hier posten en dan kunnen de mensen je hier verder helpen met tips en tricks. En echt blijven oefenen dat is het belangrijkste.
pi_134053462
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 17:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Heel stom maar gewoon doen. In je boekje bij je camera staat hoe de diafragma en sluitertijd werken. Als je daar mee gaat experimenteren. En kijkt van als ik dit doe dan doet mijn camera dat. Ik leerde daar heel veel van. Verder je foto's hier posten en dan kunnen de mensen je hier verder helpen met tips en tricks. En echt blijven oefenen dat is het belangrijkste.
Vanuit een boek leren vind ik toch prettiger, dan zie ik de uitleg bij en kan ik denk ik beter onthouden wat ik gedaan heb en wat er dan met de foto gebeurt.
pi_134053496
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 17:56 schreef Susanne2611 het volgende:

[..]

Vanuit een boek leren vind ik toch prettiger, dan zie ik de uitleg bij en kan ik denk ik beter onthouden wat ik gedaan heb en wat er dan met de foto gebeurt.
Aan een boek kan ik je niet helpen.
pi_134053524
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 17:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Aan een boek kan ik je niet helpen.
Hopelijk iemand anders wel.

Toch bedankt voor je reactie! :)
pi_134053594
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 17:58 schreef Susanne2611 het volgende:

[..]

Hopelijk iemand anders wel.

Toch bedankt voor je reactie! :)
Wat voor foto's maak je voornamelijk?
pi_134053864
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 18:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wat voor foto's maak je voornamelijk?
Natuur, landschap, portret, op feestjes, bij kooroptredens, tijdens vakanties, tijdens andere uitjes, van onze huisdieren (katten, vissen en garnalen). andere dieren, van kinderen. Dat was het wel zo'n beetje geloof ik. ;)
pi_134053906
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 18:12 schreef Susanne2611 het volgende:

[..]

Natuur, landschap, portret, op feestjes, bij kooroptredens, tijdens vakanties, tijdens andere uitjes, van onze huisdieren (katten, vissen en garnalen). andere dieren, van kinderen. Dat was het wel zo'n beetje geloof ik. ;)
Beetje van alles wat dus :) heb je wat foto's?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')