Ja dat idee had ik ook. Werd er een beetje naar van toen ik al een paar keer aangegeven had echt een Nikon te willen. Daar uiteindelijk ook niks gekocht.quote:Op zaterdag 30 november 2013 23:00 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dat is mij ook gebeurd, hebben die gasten een contract afgesloten met sony ofzo?
Hmmm.. dat wordt dan wel verdacht ja :/quote:Op zaterdag 30 november 2013 23:00 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dat is mij ook gebeurd, hebben die gasten een contract afgesloten met sony ofzo?
Ik heb een Nikon en ben er heel erg blij mee!!!quote:Op zondag 1 december 2013 09:42 schreef xuryah het volgende:
[..]
Hmmm.. dat wordt dan wel verdacht ja :/
Die sony is wel een hele mooie camera maar ook een stuk duurder dus. Ze willen gewoon zo veel mogelijk verdienen natuurlijk..
En hij ging de Nikon beetje afkraken.
Hij heeft t wel goed gedaan want ik vind die Sony wel erg leuk nu. Arghh
Hou er wel rekening mee dat in-body stabilisatie icm telephoto lenzen voor "problemen" zorgt. Als je dus vogels gaat fotograferen, dan zou ik nooit voor in-body stabilisatie gaan. Het hangt er dus vanaf wat je gaat fotograferen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:50 schreef xuryah het volgende:
Mooie foto's!
Ik was vandaag bij foto klein voor de Nikon d3200. Helaas niet gekocht want ze verkochten hem daar niet.
Meneer daar raadde de Sony SLT58 aan.
Iemand ervaring daar mee?
Het was idd een erg mooi ding. Leuke functies heeft ie. En beeldstabilisator in de body, dus goedkopere lenzen?
Scherm geeft ook met rode deeltes aan waar hij op scherp stelt enzo.
En een kantelbaar schermpje. HDR functie..
Dus dat zijn wel leuke toevoegingen.
Maar hij is wel een stuk duurder (zo'n 100 euro) dan de d3200.
Zuchttt. Het is zo lastig..!
Oke dat is handig om te weten inderdaad.quote:Op zondag 1 december 2013 11:48 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Hou er wel rekening mee dat in-body stabilisatie icm telephoto lenzen voor "problemen" zorgt. Als je dus vogels gaat fotograferen, dan zou ik nooit voor in-body stabilisatie gaan. Het hangt er dus vanaf wat je gaat fotograferen.
Kijk hier maar eens. Daar worden de voor- en nadelen besprokenquote:Op zondag 1 december 2013 12:17 schreef xuryah het volgende:
[..]
Oke dat is handig om te weten inderdaad.
Voor wat voor problemen zorgt het dan?
18-55, 70-300 en de 35mmquote:Op woensdag 4 december 2013 16:23 schreef Miniem het volgende:
Think-pink? Welke lenzen heb jij voor de D5100?
Da's niet zo moeilijk. Je belicht de foto op het lichte gordijn, dan zal het model automatisch onderbelicht zijn bij dit soort tegenlicht.quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:26 schreef klusmeister het volgende:
Weet iemand hoe ik het beste kan zoeken naar een soort tutorial hoe ik dit soort foto's kan maken: [ afbeelding ] ?
Ik gebruik zelf een Canon 1100D
Waar zou ik het beste op kunnen zoeken in Google om hier wat meer over te lezen?quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:30 schreef DonJames het volgende:
[..]
Da's niet zo moeilijk. Je belicht de foto op het lichte gordijn, dan zal het model automatisch onderbelicht zijn bij dit soort tegenlicht.
Wat je moet doen:quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:37 schreef klusmeister het volgende:
[..]
Waar zou ik het beste op kunnen zoeken in Google om hier wat meer over te lezen?
Voor wat betreft het zwanger maken, dat is goed gelukt
quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:30 schreef DonJames het volgende:
[..]
Over hoe je het model zwanger krijgt is vast ook wel wat te vinden op het internet.
Foto, tegenlicht, silhouet moet je een eind mee komen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:37 schreef klusmeister het volgende:
Waar zou ik het beste op kunnen zoeken in Google om hier wat meer over te lezen?
...
! bedanktquote:Op vrijdag 6 december 2013 11:10 schreef DonJames het volgende:
[..]
Foto, tegenlicht, silhouet moet je een eind mee komen.
Heel stom maar gewoon doen. In je boekje bij je camera staat hoe de diafragma en sluitertijd werken. Als je daar mee gaat experimenteren. En kijkt van als ik dit doe dan doet mijn camera dat. Ik leerde daar heel veel van. Verder je foto's hier posten en dan kunnen de mensen je hier verder helpen met tips en tricks. En echt blijven oefenen dat is het belangrijkste.quote:Op zondag 8 december 2013 17:49 schreef Susanne2611 het volgende:
Weet iemand een goed Nederlands boek voor de beginnende spiegelreflex camera gebruiker?
Ik heb de Canon 600D met de standaard 18-55 lens en wil er nog de 55-250 III bij kopen (en misschien ook nog een flitser).
Heb alleen nog geen verstand van diafragma, sluitertijd etc. Ben dus echt een beginner, maar vind het na 1,5 jaar op de auto-stand gefotografeerd te hebben toch echt tijd om mijn camera beter te gaan leren kennen en echt mooie foto's te kunnen maken.
Hebben jullie verder nog nuttige tips of ideeën (zowel qua gebruik als qua accessoires) voor mij als beginnende spiegelreflex camera fotograaf?
Vanuit een boek leren vind ik toch prettiger, dan zie ik de uitleg bij en kan ik denk ik beter onthouden wat ik gedaan heb en wat er dan met de foto gebeurt.quote:Op zondag 8 december 2013 17:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Heel stom maar gewoon doen. In je boekje bij je camera staat hoe de diafragma en sluitertijd werken. Als je daar mee gaat experimenteren. En kijkt van als ik dit doe dan doet mijn camera dat. Ik leerde daar heel veel van. Verder je foto's hier posten en dan kunnen de mensen je hier verder helpen met tips en tricks. En echt blijven oefenen dat is het belangrijkste.
Aan een boek kan ik je niet helpen.quote:Op zondag 8 december 2013 17:56 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Vanuit een boek leren vind ik toch prettiger, dan zie ik de uitleg bij en kan ik denk ik beter onthouden wat ik gedaan heb en wat er dan met de foto gebeurt.
Hopelijk iemand anders wel.quote:Op zondag 8 december 2013 17:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Aan een boek kan ik je niet helpen.
Wat voor foto's maak je voornamelijk?quote:Op zondag 8 december 2013 17:58 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Hopelijk iemand anders wel.
Toch bedankt voor je reactie!
Natuur, landschap, portret, op feestjes, bij kooroptredens, tijdens vakanties, tijdens andere uitjes, van onze huisdieren (katten, vissen en garnalen). andere dieren, van kinderen. Dat was het wel zo'n beetje geloof ik.quote:Op zondag 8 december 2013 18:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wat voor foto's maak je voornamelijk?
Beetje van alles wat dusquote:Op zondag 8 december 2013 18:12 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Natuur, landschap, portret, op feestjes, bij kooroptredens, tijdens vakanties, tijdens andere uitjes, van onze huisdieren (katten, vissen en garnalen). andere dieren, van kinderen. Dat was het wel zo'n beetje geloof ik.
Van de 600D? Zijn wel allemaal in de auto-stand gemaakt...quote:Op zondag 8 december 2013 18:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Beetje van alles wat dusheb je wat foto's?
Oh fotograferen is niet alleen weten hoe je een foto moet maken in de manual standquote:Op zondag 8 december 2013 18:15 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Van de 600D? Zijn wel allemaal in de auto-stand gemaakt...
Het was niet eens in de M-stand, maar allemaal in de auto-stand.quote:Op zondag 8 december 2013 18:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh fotograferen is niet alleen weten hoe je een foto moet maken in de manual stand
je verdiepen in je camera heeft wel degelijk zin, kost ff moeite maar je foto's zullen er met sprongen van vooruit gaanquote:Op zondag 8 december 2013 18:20 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Het was niet eens in de M-stand, maar allemaal in de auto-stand.
Heeft foto's laten zien wel zin dan?
ja, ws/. wel. ik kan even de foto die je bedoelt niet vinden?quote:Op zondag 8 december 2013 18:19 schreef Miniem het volgende:
ik zag trouwens die fotos van de eiffeltoren in dit topic van thinkpink. hoe had je de foto's minder donker kunnen maken? iso hoger?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |