Never forgetquote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:13 schreef Dimens het volgende:
LG-topman bevestigt komst tablet en smartwatch
Er gaan geruchten dat Apple met een iWatch komt, en direct moet de rest meekomen.

Ik zie er zelf niet echt het nut van in. Mja, het zal vast een hype worden waar ik uiteindelijk misschien ook nog wel eens aan mee ga doen ook.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:25 schreef J.Appleseed het volgende:
Notificaties doorsturen naar dat horloge, in dat geval, wat zo ongeveer het doel is van een smartwatch zoals ik het begrijp.

Precies. Vergeet niet hoe de massa tegenover de iPhone of iPad stond toen ze aanvankelijk werden geïntroduceerdquote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:36 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik zie er zelf niet echt het nut van in. Mja, het zal vast een hype worden waar ik uiteindelijk misschien ook nog wel eens aan mee ga doen ook.

De iPhone werd volgens mij erg goed ontvangen. Over de iPad heb je wel gelijk.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:40 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Precies. Vergeet niet hoe de massa tegenover de iPhone of iPad stond toen ze aanvankelijk werden geïntroduceerd

Sony heeft hem al wat langer. Loopt Apple Sony achterna?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:13 schreef Dimens het volgende:
Er gaan geruchten dat Apple met een iWatch komt, en direct moet de rest meekomen.

Apple heeft nog niets laten zien, dus nog niet.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:15 schreef Godtje het volgende:
[..]
Sony heeft hem al wat langer. Loopt Apple Sony achterna?

Misschien doen ze Sony wel na.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:11 schreef Dimens het volgende:
[..]
Apple heeft nog niets laten zien, dus nog niet.
Het gaat er meer omdat dat er geruchten zijn dat Apple met een iWatch komt en dus de concurrentie er ook maar snel een moet gaan maken. "Apple heeft het of gaat het maken, dus moeten wij het ook hebben."

Laten we bij het begin beginnen: is er een probleem met Apple dan?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:27 schreef Scrummie het volgende:
Zat gister een oude presentatie te kijken van Steve Jobs, geloof dat ie midden 20 was. Erg inspirerend en ik kwam wel tot de conclusie wat het 'probleem' van Apple op dit moment is. Steve als CEO was anders, anders dan Tim. Tim maakt niets, hij innoveert niet, hij bedenkt niets, dat is zijn taak ook niet. Steve wel, als hij sprak, sprak hij als iemand waarvan je gelijk wist; hij was betrokken bij elke stap van de ontwikkeling van het eindproduct (of dat nou echt zo is laat ik in het midden, hij gaf de indruk in elk geval). Tim Cook doet dat niet. Opzich niet erg, maar wel een wezenlijk verschil.

Ik schreef ook 'probleem'. Ik vind niet dat er een probleem is, en idd, zoals jij zegt. Maar qua uitstraling naar buiten toe is er wel heel veel veranderd en ik kon echt nooit de vinger op de zere plek leggen, en kwam tot mijn conclusie van hierboven. En juist die uitstraling naar buiten toe is wel heel belangrijk voor Apple. Jammer dat Jony niet naar de voorgrond (kwestie van willen?) treed. Die zie ik wel een rol ALS Steve kunnen vertolken.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
Laten we bij het begin beginnen: is er een probleem met Apple dan?
Tevens is er geen tweede Steve, klaar. Dat wil niet zeggen dat Apple niet succesvol kan zijn zonder 'een Steve'. Er zitten genoeg slimme mensen bij Apple.

Hij kan ze kopen en aan je geven, dan staan ze op jouw account geregistreerd.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:40 schreef Xetran het volgende:
Kan je iTunes tegoed overzetten tussen accounts? Vriend van mij gebruikt de zijne niet meer, maar ik kan natuurlijk moeilijk op mijn iPad apps via zijn account kopen..

quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:52 schreef freud het volgende:
[..]
Hij kan ze kopen en aan je geven, dan staan ze op jouw account geregistreerd.

Hey no prob, iedereen begint als n00bquote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:55 schreef Xetran het volgende:
[..]
Ik ben apple-noob. Sorry. Van de week ook al een verkeerde kabel van 40 euro aangeschaft, terwijl ik Lightning op mijn iPad heb.
 . Tip voor kabels: dx.com. Cheap ass meuk boer uit China, en ik haal er alles vandaan via paypal. 3m kabel voor i-ding, 4 euro oid. Vaak binnen een week of 3 in huis.
. Tip voor kabels: dx.com. Cheap ass meuk boer uit China, en ik haal er alles vandaan via paypal. 3m kabel voor i-ding, 4 euro oid. Vaak binnen een week of 3 in huis.

Alleen voor usb kabel ja. Als je iets anders zoekt met een lightning aansluiting ben je al snel genaaid. Vooral bij Video out. Als mijn tv nu DLNA zou hebben was het leven een stuk makkelijker geweest.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:04 schreef freud het volgende:
[..]
Hey no prob, iedereen begint als n00b. Tip voor kabels: dx.com. Cheap ass meuk boer uit China, en ik haal er alles vandaan via paypal. 3m kabel voor i-ding, 4 euro oid. Vaak binnen een week of 3 in huis.

Als het goed is wel via homesharing. Als je TC aan opslag hangt die ook altijd beschikbaar is (externe hd aan je TC bijv), dan moet dat kunnen. Je moet dan voogens mij wel vanaf een device als je imac de library beheren, en je kan alleen vanaf dat device zaken toevoegen of verwijderen. Ik werk zelf met een NAS, en via dat ding homesharen vindt apple niet leukquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:54 schreef XL het volgende:
Ik heb meerdere macs thuis (3) meerdere ipads/phones (4) en binnenkort apple tv and time capsule. Alle apparaten met hetzelfde apple id.
Kan ik nu op de Time Capsule een bibliotheek voor foto/video/mp3 aanleggen die de centrale storage voor alle iTunes activiteit tussen alle apparaten is?

Een Time Capsule heeft een ingebouwde harde schijf.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:53 schreef freud het volgende:
[..]
Als het goed is wel via homesharing. Als je TC aan opslag hangt die ook altijd beschikbaar is (externe hd aan je TC bijv), dan moet dat kunnen. Je moet dan voogens mij wel vanaf een device als je imac de library beheren, en je kan alleen vanaf dat device zaken toevoegen of verwijderen. Ik werk zelf met een NAS, en via dat ding homesharen vindt apple niet leuk

Hij stond op 1, ik ren als een idioot om m'n oplader te pakken, knal m'n oplader erin toen ie op 0 stond en toen snel een screenshot gemaaktquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:11 schreef Breuls het volgende:
Volgens dat icoontje ligt-ie aan de lader.

Ik denk sowieso dat Steve Jobs (als hij nog geleefd had) op het punt had gekomen dat hij terug had moeten treden. Apple is gevormd naar zijn hand, de organisatie staat. Een dominante persoonlijkheid als Steve Jobs zou dan eerder remmend dan stimulerend werken.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik schreef ook 'probleem'. Ik vind niet dat er een probleem is, en idd, zoals jij zegt. Maar qua uitstraling naar buiten toe is er wel heel veel veranderd en ik kon echt nooit de vinger op de zere plek leggen, en kwam tot mijn conclusie van hierboven. En juist die uitstraling naar buiten toe is wel heel belangrijk voor Apple. Jammer dat Jony niet naar de voorgrond (kwestie van willen?) treed. Die zie ik wel een rol ALS Steve kunnen vertolken.

Want smartwatches bestaan nog niet?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:13 schreef Dimens het volgende:

Het valt gewoon op dat, nu het gerucht gaat dat Apple met een smartwatch komt, direct de rest er ook een gaat maken.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:27 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Want smartwatches bestaan nog niet? :

Nee gewoon nee. Dan kan je ook zeggen dat Apple de anderen nadoet want smartwatches bestaan al lang...quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:29 schreef Dimens het volgende:
[..]
Het valt gewoon op dat, nu het gerucht gaat dat Apple met een smartwatch komt, direct de rest er ook een gaat maken.

Coolquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 08:30 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Met een USB hubje kan je meerdere USB apparaten aansluiten.

Jawel hoor. Net zoals de tablet en smartphone allang bestonden voor de iPhone en iPad.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:27 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Want smartwatches bestaan nog niet?

.
.  .
.

quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:10 schreef J.Appleseed het volgende:
On a positive note: ik ben verrast door de voorlopige leaks van de 'gouden' iPhone. Had iets bling-bling verwacht, maar de champagnekleur ziet er erg klasse uit.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat is gewoon een iPhone 5 met een invisibleshield of zoquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:26 schreef Dimens het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit blijf ik vreemd vinden.

Ah ja, nu je het zegt. Dat zou ook verklaren waarom de gehele achterkant zo glimt terwijl het normaal mat is.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:31 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat is gewoon een iPhone 5 met een invisibleshield of zo
Het font op de 'gouden' iPhone is ook dunner, mogelijk omdat de 5S standaard met iOS 7 komt.

Ik vind de onder- en bovenplaatjes ook veel grijzer dan normaal. Ziet er heel vreemd uit. Maar mij dunkt dat dat allemaal het gevolg is van zo'n shieldquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:34 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ah ja, nu je het zegt. Dat zou ook verklaren waarom de gehele achterkant zo glimt terwijl het normaal mat is.

Anders zat er ook niet zo'n glans omheenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:35 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik vind de onder- en bovenplaatjes ook veel grijzer dan normaal. Ziet er heel vreemd uit. Maar mij dunkt dat dat allemaal het gevolg is van zo'n shield

Het is toch glas? Die glans zou best wel kunnen hoorquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:46 schreef Hyman het volgende:
[..]
Anders zat er ook niet zo'n glans omheen

1. Denk het wel, zou niet weten waarom nietquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:02 schreef gelezwembroek het volgende:
Ik wil dus een iMac gaan kopen. Ik had dus nog een paar vragen:
- Gaat er in dit najaar een update komen? Haswell-processoren?
- Zijn er winkels buiten Apple en A-mac. Waar je een iMac met fusion drive kan kopen?

Kun je bij Mycom dan ook fusion drive nemen? Kan het niet op hun site vinden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:41 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
1. Denk het wel, zou niet weten waarom niet
2. Je hebt verschillende Apple Resellers, zoals IVIZI (raad ik je persoonlijk af; bagger service), MyCom (raad ik je persoonlijk aan; super service), A-mac (raad ik je persoonlijk aan; super service), Media Markt (niet echt een uitgesproken mening over) en ik zal er vast nog wel wat vergeten.

Kennelijk naar beneden afgerond.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:10 schreef no1uknow het volgende:
[ afbeelding ]
ik was echt net op tijd met het pakken van m'n lader maar wel een bijzondere batterij die op 0% nog functioneert

Zou niet weten waarom niet. Je kunt voor de zekerheid eens de winkel binnenlopen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:46 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Kun je bij Mycom dan ook fusion drive nemen? Kan het niet op hun site vinden.

Ik keek op de site van hun zelf en daar zag ik alleen de "standaard" modellen staan. Maar ik ga voor de zekerheid dan toch maar even contact opnemen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:18 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Zou niet weten waarom niet. Je kunt voor de zekerheid eens de winkel binnenlopen.

Ik wacht nog op het bericht dat Microsoft en Nokia RIM (van Blackberry) overnemenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:21 schreef J.Appleseed het volgende:
Steve Ballmer's Retirement Letter - The Verge
Weer een lichtpuntje aan het eind van de tunnel bij Microsoft

Het midden niet, en dat glanst op die foto ookquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:54 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Het is toch glas? Die glans zou best wel kunnen hoor

Daar hadden we het ook over dat daar waarschijnlijk een protector op zit.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:41 schreef Hyman het volgende:
[..]
Het midden niet, en dat glanst op die foto ook

Misschien komt dat wel ten goede van Microsoft.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:21 schreef J.Appleseed het volgende:
Steve Ballmer's Retirement Letter - The Verge
Weer een lichtpuntje aan het eind van de tunnel bij Microsoft

Dat beaam ik toch ook juist.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:47 schreef Dimens het volgende:
[..]
Daar hadden we het ook over dat daar waarschijnlijk een protector op zit.

Ik ben dan geen Dimens...quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:54 schreef TwyLight het volgende:
Hey Dimens, MPC-HC is voor Windows, heb je ook iets vergelijkbaars voor Mac? Daar gebruik ik nog steeds VLC

Het gaat me vooral om de beeld kwaliteitquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:29 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik ben dan geen Dimens...
Maar deze werkt ook goed.
MPlayerX

Balen. Ligt een beetje aan het prijsje, maar waarschijnlijk niet want ik zit aardig krap bij kas.Misschien maar een iPod nano kopen voor twee tientjes, kan je ten minste door je muziek bladeren en heb je niet zo'n groot ding in je broek.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:26 schreef Khadgar het volgende:
Geen trucje voor, enkel openmaken en vervangen. Ik heb nog een iTouch v2 8gb liggen die voor weinig de deur uit mag als je hem wilt. Niet zo netjes meer (zacht uitgedrukt) maar wel met prima scherm en koptelefoonaansluiting.

Bij Dixons leveren ze gewoon Mac's op maat, dus ook met fusiondrives. Je kunt daar Mac's kopen zoals je ze ook op de website samenstelt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:02 schreef gelezwembroek het volgende:
Ik wil dus een iMac gaan kopen. Ik had dus nog een paar vragen:
- Gaat er in dit najaar een update komen? Haswell-processoren?
- Zijn er winkels buiten Apple en A-mac. Waar je een iMac met fusion drive kan kopen?
 mooie is dat Dixons ook nog eens 3 jaar garantie geeft
 mooie is dat Dixons ook nog eens 3 jaar garantie geeft  

Daar twijfel ik niet aanquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:48 schreef Dimens het volgende:
[..]
Misschien komt dat wel ten goede van Microsoft.

Dixons geeft 2 jaar garantie. Het derde jaar betalen ze slechts 33% van de reparatie/vervangingskosten.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:43 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Bij Dixons leveren ze gewoon Mac's op maat, dus ook met fusiondrives. Je kunt daar Mac's kopen zoals je ze ook op de website samenstelt.mooie is dat Dixons ook nog eens 3 jaar garantie geeft

ICentre is van de Bas groep nu. Daar valt bv MyCom ook onder. Is dus het zelfdequote:

Dat klopt, maar door die overname is het nog steeds een rommeltje achter de schermen, aldus een medewerkerquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:49 schreef ook_gek het volgende:
[..]
ICentre is van de Bas groep nu. Daar valt bv MyCom ook onder. Is dus het zelfde

Tsja, AASP's mogen nu eenmaal geen voorraad van spare parts houden. Althans, dat was zo toen ik nog bij een AASP werkte.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
USB adapter van m'n iPhone ingeleverd bij de A-mac. Moet alleen wel anderhalve week wachten voordat ik een originele adapter kan ophalen en ze registreren je IOS device alsof het een gewone RMA procedure is. Beetje omslachtig maja. Apple Retail Store in Amsterdam schijnt ze wel gewoon direct te ruilen omdat ze gewoon voorraad hebben.

Amac geeft ook 3 jaar garantie.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:43 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Bij Dixons leveren ze gewoon Mac's op maat, dus ook met fusiondrives. Je kunt daar Mac's kopen zoals je ze ook op de website samenstelt.mooie is dat Dixons ook nog eens 3 jaar garantie geeft

Ik nam het ze ook niet kwalijk. Aangezien het allemaal Franchise ondernemers zijn. Ware het wel iets is om rekening mee te houden als je je "nepadapter" inlevert.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:40 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Tsja, AASP's mogen nu eenmaal geen voorraad van spare parts houden. Althans, dat was zo toen ik nog bij een AASP werkte.

Onjuist. 3 jaar volledige garantie, geen kosten in het derde jaar. Die 33% geld voor de rest van het assortiment. Ik werk zelf bij Dixonsquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:46 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Dixons geeft 2 jaar garantie. Het derde jaar betalen ze slechts 33% van de reparatie/vervangingskosten.

Ik zag dat DAM als laatste had gepost en ik vroeg me of hij weer een domme, vaag geformuleerde vraag had en jawel hoor.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe kan je met een iPhone/iPod een audioopname versturen naar andere iPhone of via mail?

Thanks. Ik zag de uitzondering nietquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:16 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Onjuist. 3 jaar volledige garantie, geen kosten in het derde jaar. Die 33% geld voor de rest van het assortiment. Ik werk zelf bij Dixons

Ik snap de vraag wel, maar dat is puur omdat ie in mijn moeder's taal spreekt, en die vraag dus echt eerder had verwacht van mijn moeder dan iemand die een account bij Fok.nl kan aanmaken en het postknopje kan vinden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik zag dat DAM als laatste had gepost en ik vroeg me of hij weer een domme, vaag geformuleerde vraag had en jawel hoor.

quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:54 schreef TwyLight het volgende:
Hey Dimens, MPC-HC is voor Windows, heb je ook iets vergelijkbaars voor Mac? Daar gebruik ik nog steeds VLC
Ik heb op mijn Mac alleen XBMC. Wel eens gekeken naar MPlayerX en wat ik mij kan herinneren is dat het er goed uitzag. Maar dat is alweer een tijdje geleden.quote:

Dit had ICQ al in 1997...?quote:Op zondag 25 augustus 2013 14:15 schreef J.Appleseed het volgende:
Chat heads for OS X (third party app, maar goed)
[ afbeelding ]

Sorry, ik bedoelde meer dat dit soort zaken er toch allang zijn voor Mac? Was niet als flame bedoeldquote:

Nee, aangezien chat heads vooralsnog exclusief voor iOS/Android zijn kun je (naar mijn mening) nog niet efficiënt Facebook-chatten zonder steeds de webpagina erbij te moeten hebben.quote:Op zondag 25 augustus 2013 15:02 schreef freud het volgende:
[..]
Sorry, ik bedoelde meer dat dit soort zaken er toch allang zijn voor Mac? Was niet als flame bedoeld

Ah, I get it. Ben benieuwd of ze voor windows releasen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 15:13 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nee, aangezien chat heads vooralsnog exclusief voor iOS/Android zijn kun je (naar mijn mening) nog niet efficiënt Facebook-chatten zonder steeds de webpagina erbij te moeten hebben.
Nu wel dus

fb chat werkt ook in messagesquote:Op zondag 25 augustus 2013 15:13 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nee, aangezien chat heads vooralsnog exclusief voor iOS/Android zijn kun je (naar mijn mening) nog niet efficiënt Facebook-chatten zonder steeds de webpagina erbij te moeten hebben.
Nu wel dus

. Kan ook niks vinden in de app settings zelf.
. Kan ook niks vinden in de app settings zelf. 

Misschien met AppCleaner het programma verwijderen, en dan opnieuw installerem, misschien staat het dan wel tussen je login items. Werkte voor mij iigquote:Op zondag 25 augustus 2013 18:57 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Heb een programma dat altijd opstart als ik OS X boot (10.6.8), staat nergens tussen Login Items, en ook niet bij /LaunchAgents/. Kan ook niks vinden in de app settings zelf.
Iemand?
(Is dus de bedoeling dat dat programma niet meer opent on boot)

Misschien in de instellingen van het programma zelf? Meestal werkt ⌘, wel als sneltoetscombinatie.quote:

Ik heb je nodig voor inside infoquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:16 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Onjuist. 3 jaar volledige garantie, geen kosten in het derde jaar. Die 33% geld voor de rest van het assortiment. Ik werk zelf bij Dixons
 Weet je of ik de MBA 13inch 256 met 8gb kan bestellen bij jullie? Op de site staat alleen de 4gb voor 1249 en hoeveel wordt de 8gb?
 Weet je of ik de MBA 13inch 256 met 8gb kan bestellen bij jullie? Op de site staat alleen de 4gb voor 1249 en hoeveel wordt de 8gb? 

, 380 euro, niet slecht vind ik zelf
 , 380 euro, niet slecht vind ik zelf  .
 .

Niet slecht? Gast, mijn (Early 2008) iMac (2.4 GHz Core 2 Duo, 6GB RAM, ATI Radeon HD 2400XT à 128MB, 250GB HDD) is een jaar geleden voor 600 de deur uitgegaanquote:Op zondag 25 augustus 2013 21:34 schreef DaMook het volgende:
iMac (2007, 20" , 2,4ghz) verkocht, 380 euro, niet slecht vind ik zelf
.

Jij had gelukquote:Op zondag 25 augustus 2013 21:49 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Niet slecht? Gast, mijn (Early 2008) iMac (2.4 GHz Core 2 Duo, 6GB RAM, ATI Radeon HD 2400XT à 128MB, 250GB HDD) is een jaar geleden voor 600 de deur uitgegaan
Óf ik had geluk, óf je had er zeker 450 voor kunnen krijgen

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |