Op de babygroepen waar ik heb gestaan vond ik het juist een heel leuk idee.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:27 schreef Mineola het volgende:
Zijn uitdeelboekjes al leuk bij een 1 jarige?
Het gaat om een kdv-babygroep, dus ik wil liever niets te eten doen omdat de helft daar niks aan heeft.
Heb ik wel altijd gedaan op de babygroep.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:27 schreef Mineola het volgende:
Het gaat om een kdv-babygroep, dus ik wil liever niets te eten doen omdat de helft daar niks aan heeft.
dat dusquote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
Action heeft zulk soort bakjes. In meisjes en jongensvariant. Ook bordjes e.d. in dezelfde stijl.
Bloempotjes met bijbehorende stiften om ze te kleuren (van Lobbes), daarin een krentenbol (aarde) en daarin een prikker van uitgestoken fruit (bloem).quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:20 schreef Tinuviel het volgende:
Hema heeft zulke bakjes ook dacht ik.
Spring wat was jouw traktatie precies?
ja, die plastic meuk zat er ook nog in ja.quote:Op woensdag 4 september 2013 16:20 schreef trui het volgende:
tsk, duur!! (of zat er ook echt inhoud in. die hoef ik nl niet).
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:27 schreef Mineola het volgende:
Bij mij werd het nog regelmatig gedaan maar meer in de vorm van een zak mouams door de klas verdelenquote:Op woensdag 4 september 2013 21:27 schreef trui het volgende:
daar heb ik ook wel eens een partij van op marktplaats gezien oid. maar die rommel hoef ik inderdaad niet.
pvoess, het is inderdaad wel relatief veel werk. gelukkig zit hij dit jaar in een klein klasje (20 kinderen). maar ik vond 't toch ook wel leuk om te doen en realiseerde me ineens: volgend jaar zit ie al in groep 8, dat zal wel de laatste school-traktatie worden(of wordt er op de middelbare school ook getrakteerd, middelbaarscholieren-moeders?), dus snel, nu het nog kan!
quote:Op maandag 9 september 2013 14:42 schreef Bleie het volgende:
Mijn dochter trakteert vandaag op rupsjes (als de oogjes de reis hebben overleefd).
[ link | afbeelding ]
Ik zag ze in de folder van de Emté, echt leuk zijn diequote:Op maandag 9 september 2013 14:42 schreef Bleie het volgende:
Mijn dochter trakteert vandaag op rupsjes (als de oogjes de reis hebben overleefd).
[ link | afbeelding ]
Leuk! Ik ga ze ook maken binnenkort. Waarmee heb je de oogjes gedaan?quote:Op maandag 9 september 2013 14:42 schreef Bleie het volgende:
[ link | afbeelding ]
Thanks! Waar verkopen ze die?quote:Op maandag 9 september 2013 15:04 schreef Bleie het volgende:
Dank! De oogjes heb ik gemaakt met chocoladestiften van Dr. Oetker. Hadden ze hier niet bij AH, wel bij de Jumbo. Voor 20 rupsen had ik genoeg aan ongeveer anderhalve bak druiven.
druiven kun je bijna overal wel kopen hoor.quote:
beter van niet zelfs, idem voor fondant. Gaat zweten in de koelkast. gewoon luchtdicht verpakken.quote:
ik heb er speciaal een vacumeermachine voor gekochtquote:Op maandag 16 september 2013 19:37 schreef Troel het volgende:
Idioot luchtdicht ook echt. Dat je denkt. Nu kan er echt niets meer bij, dan nog een zakje erom heen
Geweldig!quote:Op woensdag 18 september 2013 19:43 schreef Fannetje het volgende:
Anne werd gisteren 3 en trakteerde vandaag op het kinderdagverblijf op Dora rugzakjes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In een rugzakje zat een zelfgebakken koekje in de vorm van het cijfer 3, een Dora uitdeelboekje en de kaart was eigenlijk deze kleurplaat:
[ afbeelding ]
Heel erg leuk!quote:Op woensdag 18 september 2013 19:43 schreef Fannetje het volgende:
Anne werd gisteren 3 en trakteerde vandaag op het kinderdagverblijf op Dora rugzakjes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In een rugzakje zat een zelfgebakken koekje in de vorm van het cijfer 3, een Dora uitdeelboekje en de kaart was eigenlijk deze kleurplaat:
[ afbeelding ]
Ik heb ze inderdaad van Party kids, maar die zijn wel erg klein om iets in te doen (in ons geval moest er een uitdeelboekje in en dat paste niet.) Mijn man heeft ze toen wat vergroot en het logo van party kids verwijderd. Zo waren ze perfect!quote:Op maandag 23 september 2013 11:03 schreef Bleie het volgende:
Wat leuk! Hoe heb je die rugzakjes gemaakt?
ernaquote:Op zaterdag 9 november 2013 13:10 schreef DJMO het volgende:
even een vraagje .. Jan is midden in de kerstvakantie jarig. Wat zouden jullie doen? voor of na de vakantie trakteren???
Katja trakteert altijd na de kerstvakantie, het nadeel is wel dat dan iedereen die in de kerstvakantie jarig is, trakteert. Het exclusieve is er dan wel een beetje vanaf.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:10 schreef DJMO het volgende:
even een vraagje .. Jan is midden in de kerstvakantie jarig. Wat zouden jullie doen? voor of na de vakantie trakteren???
Leuk! Hoe heb je dat gemaakt?quote:Op maandag 18 november 2013 22:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Katja trakteert altijd na de kerstvakantie, het nadeel is wel dat dan iedereen die in de kerstvakantie jarig is, trakteert. Het exclusieve is er dan wel een beetje vanaf.
Job trakteert morgen op ogenspookjes. Althans als hij nog wil/durft, want hij is bang geworden voor zijn eigen traktatie.
[ afbeelding ]
Die ogen vindt hij ineens heel erg eng. Katja daarentegen vindt dit wel een traktatie waar ze in groep 8 mee aan durft te komen.
ervoor hebben ze het ook meestal best druk met kerstgedoe. en erna zijn er vaak meer jarigen. misschien dan ff afstemmen met de andere jarigen bijv. iedereen een andere dag ofzo?quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:10 schreef DJMO het volgende:
quote:Op zondag 22 december 2013 17:29 schreef danic het volgende:
Op verzoek van Shandaly een crosspost uit het babytopic:
[ afbeelding ]
Traktatie voor de kleintjes
mooiquote:Op dinsdag 4 februari 2014 08:50 schreef ueberduitser het volgende:
Het duurt nog even, maar meisje gaat waarschijnlijk deze uitdelen op de Kiga.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moeders bedenkt nog steeds nieuwe traktaties, dus het kan maar zo zijn dat het nog weer veranderd.
wat is t precies?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:31 schreef Tinuviel het volgende:
De traktatie voor mijn kleuter van binnenkort 5 jaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog nader te bepalen(de bakjes erachter zijn zo'n 6x6x6cm)quote:
Een zakje chips met een cars auto omhulsel. Ik vind het vrij duidelijk te herkennen.quote:
nu je het zegt zie ik het ja, komt misschien door mobielquote:Op dinsdag 4 februari 2014 09:00 schreef laziness het volgende:
[..]
Een zakje chips met een cars auto omhulsel. Ik vind het vrij duidelijk te herkennen.
Ik heb alles in huis voor O. zijn traktatie. Maandag mag hij weer.
Ueberduitser jouw vrouw is wel van de knutsel. Het is altijd prachtig in elkaar gezet.
Leuk!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 09:00 schreef laziness het volgende:
[..]
Een zakje chips met een cars auto omhulsel. Ik vind het vrij duidelijk te herkennen.
Ueberduitser jouw vrouw is wel van de knutsel. Het is altijd prachtig in elkaar gezet.
dat is wel tof, kunnen de kids altijd kiezenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 09:04 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Leuk!
Dank je! Het is een beetje d'r hobby. Ze heeft inmiddels zo'n 60 verschillende traktaties
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 09:05 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat is wel tof, kunnen de kids altijd kiezen
Zestig?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 09:04 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Leuk!
Dank je! Het is een beetje d'r hobby. Ze heeft inmiddels zo'n 60 verschillende traktaties
Oh geen ideequote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:37 schreef laziness het volgende:
Wilde mevrouw ueberduitser niet een traktatie webshop beginnen in Duitsland?
Foto volgt van het weekend Son![]()
Klopt en er zat ook nog een stempeltje bij, die verdween waarschijnlijk onder het zakje chips.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 09:00 schreef laziness het volgende:
[..]
Is nu nog een soort hobby, maar inderdaad voor in DE, in NL zijn er echt al plenty.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:37 schreef laziness het volgende:
Wilde mevrouw ueberduitser niet een traktatie webshop beginnen in Duitsland?
Foto volgt van het weekend Son![]()
Wat een prachtige traktatie, laziquote:Op zondag 9 februari 2014 20:34 schreef laziness het volgende:
Ollie gaat morgen scheepjes trakteren.
[ link | afbeelding ]
Close-up van het zeil.
[ link | afbeelding ]
Nu toch eens overtuigd om ze zelf te gaan maken.quote:Op zondag 9 februari 2014 22:06 schreef trui het volgende:
Cato wilde cake-pops trakteren. Leek me een piece of cake (huh huh) vergeleken bij sommige eerdere projecten, dus wij zo'n cakepopmaker gekocht. Nou, het bolletjes bakken ging ook nog wel. Het versieren echter, wat een crime vond ik dat. Cato heeft goed geholpen hoor, en het is zo echt iets van haar geworden, dus prima. Maar wat hebben we zitten kliederen we samen, met candy melts & tal van versier-zooi. Iemand nog tips voor hoe zoiets wat netter kan?
[ afbeelding ]
Bellenblaas met etiketje van "hoera... geboren" met een ballon eraan?quote:Op maandag 10 februari 2014 11:43 schreef Mevr_Mus het volgende:
Help! Als broertje geboren is zou ik het leuk vinden als S. kan trakteren bij het kdv. De vraag is alleen wat.... Het moet geschikt zijn voor kinderen van 0 tot 4, mag geen suiker bevatten en moet bij voorkeur van tevoren gemaakt kunnen worden. Ik ben totaal inspiratieloos en een rondje google heeft ook niets opgeleverd. Jullie misschien nog geniale ideeën?
oja, soepstengel. Als je geen muisjes wil doen kun je evt van die vingerpopjes van ikea erop doen.quote:Op maandag 10 februari 2014 11:51 schreef laziness het volgende:
Alles met muisjes is dus uitgesloten musje? Soepstengels gedipt in muisjes vind ik nog gaan.
goede tip, bedankt! (alleen zat onze koelkast op dat moment barstensvol met andere feest-etenswaren).quote:Op maandag 10 februari 2014 11:50 schreef MaLo het volgende:
Je moet de cakepops voordat je ze gaat dippen, even in de koelkast leggen. Als ze goed koud zijn, wordt de chocola / de candy melt veel sneller hard als je ze dipt.
Bij ons was het de eerste keer ook een geknoei, toen had ik ze niet koud genoeg, de tweede keer was het al een stuk netter.
Ik heb hier als geboortetraktatie badeendjes (Action) ingeslagen die ik in mn verlof in celofaan ga inpakken met zo'n roze bolspekje eronder en dan een kaartje eraan met "Hoera nu ben ik niet meer in mn "eendje" mijn lieve zusje (naam) is geboren! (maar snoepgoed kun je er natuurlijk bij weglaten of vervangen door bijv die blauwe doosjes gedroogde gekleurde Hema Jip en Janneke rozijntjes? Zoiets)quote:Op maandag 10 februari 2014 11:43 schreef Mevr_Mus het volgende:
Help! Als broertje geboren is zou ik het leuk vinden als S. kan trakteren bij het kdv. De vraag is alleen wat.... Het moet geschikt zijn voor kinderen van 0 tot 4, mag geen suiker bevatten en moet bij voorkeur van tevoren gemaakt kunnen worden. Ik ben totaal inspiratieloos en een rondje google heeft ook niets opgeleverd. Jullie misschien nog geniale ideeën?
Bedankt! Moet sowieso nog ff spieken wat de snoepwinkel allemaal v roze spul heeft. Misschien wordt het iets anders. Of ik koop het zo laat mogelijk.. Wil het iig klaar hebben voordat de baby er is.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:37 schreef mrien het volgende:
Let er even op dat die spekjes nog weleens hard worden..dat had ik ook met mijn van te voren gemaakte geboorte traktatie
quote:Op maandag 10 februari 2014 19:15 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik heb hier als geboortetraktatie badeendjes (Action) ingeslagen die ik in mn verlof in celofaan ga inpakken met zo'n roze bolspekje eronder en dan een kaartje eraan met "Hoera nu ben ik niet meer in mn "eendje" mijn lieve zusje (naam) is geboren! (maar snoepgoed kun je er natuurlijk bij weglaten of vervangen door bijv die blauwe doosjes gedroogde gekleurde Hema Jip en Janneke rozijntjes? Zoiets)
Whaha!quote:Op maandag 10 februari 2014 23:23 schreef Kyara het volgende:
[..]![]()
Voor nummer 6 kan dat ook: Hoera! Nog eendje!
Ja, maar volgens mij is de banaan al bruin voordat je überhaupt de deur uit bent. Savonds klaarmaken lijkt me geen optie.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:22 schreef Tally het volgende:
Ik zag van de week hele leuke dolfijntjes van een banaan en druifjes als golven
De banaan bleef in zijn schilletje. Ze gebruikte het deel waarmee hij aan de tros hing. Daar maakte ze een snee in. Druifje er in. Oogje getekend op de banaan.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, maar volgens mij is de banaan al bruin voordat je überhaupt de deur uit bent. Savonds klaarmaken lijkt me geen optie.
Niet nodig. Hij gaat niet uit zn schilletje. Alleen weet ik helaas niet meer waar ik het gezien hadquote:
Deze zijn echt zoo ontzettend leuk. En heel lekker denk ik! Maar ik ben hier wel weer wat te gierig voor... Biologische bananen en druiven zijn ontzettend duurquote:Op maandag 24 maart 2014 11:46 schreef soapie het volgende:
[ afbeelding ]
Deze dus, ziet er leuk uit, maar denk inderdaad dat het vies wordt....
Want een gewone banaan en druif zijn hier niet geschikt voor?quote:Op maandag 24 maart 2014 14:29 schreef Chocovloek het volgende:
[..]
Deze zijn echt zoo ontzettend leuk. En heel lekker denk ik! Maar ik ben hier wel weer wat te gierig voor... Biologische bananen en druiven zijn ontzettend duur
Je zou bij de Action kunnen kijken er voor?quote:Op maandag 24 maart 2014 16:08 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Leuk voor haar eigen klas inderdaad! Maar ze gaat nog 4/5 klassen bij langs, dat wordt me iets te prijzig..
Het gaat over de basisschool waar ze de klassen rond gaan dus dan is Tip de Muis ook niet meer geschikt denk ikquote:Op maandag 24 maart 2014 16:15 schreef Tally het volgende:
[..]
Je zou bij de Action kunnen kijken er voor?
Tip de Muis vinden mijn dochtertjes erg leuk om uit voorgelezen te worden.
Owhquote:Op maandag 24 maart 2014 16:16 schreef laziness het volgende:
[..]
Het gaat over de basisschool waar ze de klassen rond gaan dus dan is Tip de Muis ook niet meer geschikt denk ik
Ik koop zelf (bijna) alleen biologische producten... sowieso is fruit erg duur, maar ja dat geldt ook voor die cakepops en dergelijke denk ik.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:42 schreef dobbey het volgende:
[..]
Want een gewone banaan en druif zijn hier niet geschikt voor?![]()
Ik vind het idee wel supertof en idd als je een paar druppels citroensap gemengd met suiker in het "bekje" laat vallen dan voorkom je dat de banaan bruin word
Ik begreep het wel maar het stond er zo grappigquote:Op maandag 24 maart 2014 16:26 schreef Chocovloek het volgende:
[..]
Ik koop zelf (bijna) alleen biologische producten... sowieso is fruit erg duur, maar ja dat geldt ook voor die cakepops en dergelijke denk ik.
Oh haha ja nee het komt wel heel zuur over inderdaad. Maar goed, ach ik vind alles duur tegenwoordig!quote:Op maandag 24 maart 2014 16:42 schreef dobbey het volgende:
[..]
Ik begreep het wel maar het stond er zo grappig
uhmmm zoiets gaven we vroeger zelf toch ook...quote:Op maandag 24 maart 2014 15:45 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Wat geven jullie de meesters en juffen? Onze meid gaat trakteren op spiesjes, maar een doos celebrations/merci/koeken vind ik wat afgezaagd. Iemand nog een leuk idee?
Het liefst gewoon mee met de traktatie. Niks aparts dus.quote:Op maandag 24 maart 2014 15:45 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Wat geven jullie de meesters en juffen? Onze meid gaat trakteren op spiesjes, maar een doos celebrations/merci/koeken vind ik wat afgezaagd. Iemand nog een leuk idee?
Mijn ouders gaven altijd een zeepje mee voor de juf of meester.quote:Op maandag 24 maart 2014 17:00 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
uhmmm zoiets gaven we vroeger zelf toch ook...
ok een doosje bonbons of een cake voor in hun pauze.
bij ons de klas werd gewoon nog gerookt.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:16 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn ouders gaven altijd een zeepje mee voor de juf of meester.
En ik kan me zelfs herinneren dat ze een pakje sigaretten kregen, maar toen rookten de meesters gewoon nog op het schoolplein.
badeendjes?quote:Op donderdag 3 april 2014 21:11 schreef Shandaly het volgende:
Heeft er iemand inspiratie voor een traktatie gerelateerd aan zwemles?
Lars wordt binnenkort 4, en gaat dan dus stoppen met het baby/peuterzwemmen wat we al doen sinds dat hij een maand of 5 is. Ik wil er graag iets trakteren wat ook enigszins waterproof is, aangezien de kindjes meestal net uit het water komen voor het uitdelen...
Ik lees het nu pasquote:Op donderdag 20 maart 2014 16:33 schreef trui het volgende:
k_i_m, kom hier eens die leuke cake-lollie-bloemen voor bep showen! en vertel, hoe heb je die bovenkantjes gemaakt? of zijn dat kant & klaar blommen?
Wij hebben een aantal iklustgeenfruitkinderen in de klas. Sta je dan met je goedbedoelde gezonde traktatie van fruitspiesjes.quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:19 schreef amaranta het volgende:
Een leerling had van de week die dolfijnen getrakeerd. Banaan zag er nog prima uit en was niet bruin geworden oid. Ik denk dat ze in de koeling hadden gestaan, want de banaan was koud.
Enige 'nadeel': de ik lust geen banaan kinderen. Tja, jammer dan hoor.
Maar dat is iets wat je bij elke traktatie wel blijft houden.
Ja, daarom vond ik het wel eens leuk om op een spies een knakworstje, druif en stukje kaas te doen en eromheen nog losse schijfjes komkommer. Gelukkig was er geen enkel kind dat helemaal niks lustte. Ik vond het erg leuk dat zelfs de zilveruitjes als ogen en augurkjes als pootjes (komkommer krokodil) ook werden opgepeuzeld.quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:19 schreef amaranta het volgende:
Een leerling had van de week die dolfijnen getrakeerd. Banaan zag er nog prima uit en was niet bruin geworden oid. Ik denk dat ze in de koeling hadden gestaan, want de banaan was koud.
Enige 'nadeel': de ik lust geen banaan kinderen. Tja, jammer dan hoor.
Maar dat is iets wat je bij elke traktatie wel blijft houden.
Het 'ik knijp er tussenuit' dingetje is inderdaad gewoon knijpfruit (van de Aldi) met een printje van Lars en de tekst met plakband erop geplakt, en een ballon met een lintje om het dopje geknoopt. Niets meer, niets anders. (Was idd het simpelste wat ik gemaakt heb, was oorspronkelijk de bedoeling dat verjaardag en afscheid hetzelfde feestje waren, maar vanwege de meivakantie is Lars nog twee weken langer op het kdv gebleven, en ik vond het wel zo leuk om op de echt-allerlaatste dag ook nog iets te doen)quote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:32 schreef Tinuviel het volgende:
Shandaly wat een leuke traktaties. Die van het afscheid van het kdv is dat papier met plaatje en text direct op het knijpfruit geplakt? Zit er nog wat anders bij? Wat had je in die trakatie van Femke gestopt?
Dank je.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:21 schreef appelsap het volgende:
Ik vind deze wel leuk
[ afbeelding ]
En deze
[ afbeelding ]
zal ook kunnen maar ik wil nog wat achterlaten voor de 2 kinderen die er dan niet zijn en die komen pas een week later.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:12 schreef Tinuviel het volgende:
Ferrari iets met rze danoontjes, zou dat kunnen?
Sorry ik kopieerde uit de verkeerde tab. Nu staat die goed.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:26 schreef danic het volgende:
Huh Tinu....ik kom bij een link uit van de storchenwieger carrier. ...
wat is er mis met ook een cupcake?quote:Op woensdag 3 september 2014 18:36 schreef Bleie het volgende:
Mijn dochter wordt volgende week 5, en gaat dus ook voor t eerst trakteren op school. Ze wil graag cupcakes, dus dat is simpel. Maar wat doe ik voor de juffen? Ook cupcakes, of iets van chocola, of zouden ze eigenlijk blijer zijn met een mandarijntje?
Niks, maar ik weet niet of ze daarop zitten te wachten. Er zitten zo'n 300 kinderen op school. Ik zou zelf niet blij worden van alleen maar zoete traktaties.quote:Op woensdag 3 september 2014 18:38 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wat is er mis met ook een cupcake?
nou dat is dan jammer. ze hoeven niet te nemen. dat kunnen ze altijd nog zelf beslissen.quote:Op woensdag 3 september 2014 19:14 schreef Bleie het volgende:
[..]
Niks, maar ik weet niet of ze daarop zitten te wachten. Er zitten zo'n 300 kinderen op school. Ik zou zelf niet blij worden van alleen maar zoete traktaties.
tsja, mijn dochter kiest zelf wat ze graag wil uitdelen. Dit jaar was dat loomspul en een appel... Dat leverde nog best commentaar op in de klas, die appel. Gelukkig boeit haar dat vrij weinigquote:Op woensdag 3 september 2014 22:40 schreef Zolder het volgende:
Zijn er ook nog ouders die het lef hebben om een keer iets ongezonds mee te geven of is dat echt taboe? Als je volwassen bent is het natuurlijk wel oke om met een verjaardag grote stukken taart en gefrituurde snacks tot je te nemen
Onze school heeft ook een abtisnoepbeleid. Althans, dat schijnt, want ik merk er weinig van. Zelfs de juf trakteerde op haar verjaardag zakjes chips.quote:Op donderdag 4 september 2014 08:17 schreef Bleie het volgende:
Snoep mag bij ons op school niet, maar cupcakes dus kennelijk wel - wat me een beetje verbaasde, want dat zou ik niet in de categorie 'gezond' stoppen. Sowieso zijn ze niet heel consequent: mijn dochter is ook weleens thuisgekomen met zakjes chips. Veel kinderen trakteren ook op iets van een cadeautje (een pen met gummetje of zo). En inderdaad: als het veel is, mogen ze iets ervan opeten, maar niet alles.
Is er hier ook ergens een partijtjes-topic eigenlijk?
even in de magnetron.quote:
Nu wel?quote:
Dank!quote:Op donderdag 4 september 2014 09:08 schreef trui het volgende:
yep: Topicreeks: De wereld van kinderfeestjes
die vind ik leuk! Lotte wil graag iets met prinsessen uitdelen, maar ik vind niet echt iets leuks. Misschien dat ze dit ok vindt.quote:Op donderdag 4 september 2014 09:42 schreef -Spring het volgende:
Leuk, Mignonne!
L twijfelt nog tussen dit
[ link | afbeelding ]
En dit
[ link | afbeelding ]
Wat een leuke cadeaus!quote:Op donderdag 4 september 2014 22:50 schreef Lamb29 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn dochter deelde superheldenmaskertjes uit op het kdv voor haar verjaardag/afscheid. Voor de juffen een zeeppompje met foto erin.
En verder cake, slagroom en een grote bus versierselsSlecht maar altijd een succes
Omdat ze hier een gezonde traktatie willen, zonder iets erbij, geen klein cadeautje dus. En daar ben ik het ook wel mee eens.quote:Op vrijdag 5 september 2014 09:32 schreef Grunsfan het volgende:
Waarom kun je ze niet voor een kleuterklas trakteren?
Tof!quote:Op vrijdag 5 september 2014 09:50 schreef miss_sly het volgende:
S is dol op smoothies en wilde dat graag delen met haar klasgenootjesmaar het moest niet alleen maar gezond zijn, dus wilde ze er iets van een spekje bij. Dit is het geworden:
[ link | afbeelding ]
Ik heb een paar liter () smoothies staan blenderen en op school hebben we de bekertjes gevuld en aangekleed. Veel kinderen (en meesters en juffen) vond het lekker, maar er waren wel wat kindjes die al bij voorbaat riepen dat ze dat niet lusten
Er zat wel iets meer in, hoor, dit was een testbekertje
En als je alleen een klein cadeautje laat trakteren, zonder iets te eten? Het hoeft toch niet per se iets om op te eten zijn, een traktatie?quote:Op vrijdag 5 september 2014 09:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Omdat ze hier een gezonde traktatie willen, zonder iets erbij, geen klein cadeautje dus. En daar ben ik het ook wel mee eens.
Wie weet leuk om uit te delen op een kinderfeestje
Dat vind ik dus ook... Ik vind het zelfs een redelijk slecht idee dat alleen iets eetbaars een traktatie zou kunnen zijn. Maar goed, dat is mijn meningquote:Op vrijdag 5 september 2014 13:21 schreef Morretje het volgende:
[..]
En als je alleen een klein cadeautje laat trakteren, zonder iets te eten? Het hoeft toch niet per se iets om op te eten zijn, een traktatie?
Geen idee of dat mag, maar ik zou er niet voor kiezen. Dat is echt een cadeautje, iets eetbaars is iets kleins, dat eet je op, je geniet van het samen eten. En daarna is het ook op.quote:Op vrijdag 5 september 2014 13:21 schreef Morretje het volgende:
[..]
En als je alleen een klein cadeautje laat trakteren, zonder iets te eten? Het hoeft toch niet per se iets om op te eten zijn, een traktatie?
+1quote:Op vrijdag 5 september 2014 09:23 schreef Grunsfan het volgende:
Wat onwijs leuk die maskers en pompjes! Hoe heb je die pompjes gemaakt?
Staat een paar posts hoger alquote:Op vrijdag 5 september 2014 21:22 schreef danic het volgende:
[..]
+1
Ik ben daar ook wel nieuwsgierig naar!
Ik heb het de avond ervoor gemaakt en een aantal kannen in onze koelkast gezet. De volgende ochtend zijn B en ik samen naar school gewandeld en hebben ter plekke de smoothies ingeschonken en spekjes geprikt en toen heeft ze meteen uitgedeeld.quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:36 schreef Lamb29 het volgende:
Thanksleuk om te lezen!
Voor de zeeppompjes heb ik eerst een foto strak uitgeknipt, geseald en weer ruim uitgeknipt in de vorm van het flesje. Daarna de zeeppompjes leegegoten en de foto er opgerold in gestopt. De steentjes voor en achter de foto erin gestopt en daarna de zeep er langzaam bij gegoten... Zodat de foto recht blijft staan.
Maskertjes met een scherp mesje uit grote foamvellen gesneden. Was haar eigen idee, ze wil later superheld worden
Echt leuk die smooties! Hoe heb je het koel gehouden? Paste het op school in de koelkast?
Gaan stiekem nog best veel druiven (en tijd) in zitten.quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:46 schreef Troel het volgende:
Ik had een heel leuk traktatie-idee in mijn hoofd voor Jochems verjaardag: rupsjes nooitgenoeg, een aardbeihoofdje en een lijfje van druiven.
Was er vandaag een kindje jarig wat daarop trakteerde
Dus verder zoeken
Superleuk deze. Ik ga het idee onthouden voor de volgende peuterverjaardag.quote:Op donderdag 4 september 2014 14:17 schreef Linda2205 het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Mandarijntje, haartjes van een halve dropveter in stukjes geknipt, wiebeloogjes, smartie als neusje en een mondje getekend
Idd pesto. In het origineel op Pinterest hadden ze een blad peterselie of basilicum gedaan. Dat lusten mijn kinderen weer niet. Maar dat kun je dan makkelijker weg doen en het is ook groen (wat natuurlijk het belangrijkste is).quote:
Ohw die is heel leukquote:Op donderdag 11 september 2014 21:58 schreef DJMO het volgende:
eerlijk gejat van Facebook .. vind hem zo leuk dat ik die waarschijnlijk wil maken als Geert afscheid neemt van de psz: http://www.gezonde-trakta(...)s/watermeloen-pizza/
leuk idee inderdaad! maar wel echt iets voor in de zomer.quote:Op donderdag 11 september 2014 21:58 schreef DJMO het volgende:
eerlijk gejat van Facebook .. vind hem zo leuk dat ik die waarschijnlijk wil maken als Geert afscheid neemt van de psz: http://www.gezonde-trakta(...)s/watermeloen-pizza/
maart (lente) vind ik ook al wel kunnen hoorquote:Op vrijdag 12 september 2014 11:49 schreef trui het volgende:
[..]
leuk idee inderdaad! maar wel echt iets voor in de zomer.
Aardbeien zijn ook niet echt winterfruit, natuurlijkquote:Op vrijdag 12 september 2014 13:43 schreef trui het volgende:
Zijn watermeloenen al zo vroeg te koop? (kan best hoor, maar ik heb altijd 't idee dat die er pas in de zomer zijn). De aardbeien-poffertjes-spiesjes zijn misschien wel iets voor Jan. ze zien er in elk geval erg leuk en lekker uit. En best gezond!
Ik vind ze gaafquote:Op vrijdag 12 september 2014 17:44 schreef Brighteyes het volgende:
Wat leuk,die hartjes!![]()
Ik ben ook klaar voor dinsdag!Dan trakteert Oscar dit:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |