Ik wil in elk geval de zaterdag gaan kijken.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:50 schreef Ambrosius het volgende:
Woensdag en donderdag kijken als het weer het toelaat.
Thnx! Die Cees Maas blijft toch een held haha.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:52 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ook al een voorbeschouwing op L1
http://www.l1.nl/video/vo(...)ug-2013#.UgalrtLWPTp
Zag 'm net nog in Etten-Leur, hij wordt echt elk jaar dikker.quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:47 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Thnx! Die Cees Maas blijft toch een held haha.
Lijkt inmiddels meer op een zwerver dan op een speaker bij wielerwedstrijden. Gelukkig heeft ie z'n fijne stem nog.quote:Op zondag 11 augustus 2013 17:29 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Zag 'm net nog in Etten-Leur, hij wordt echt elk jaar dikker.
Ludo Dierckxsensquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:52 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ook al een voorbeschouwing op L1
http://www.l1.nl/video/vo(...)ug-2013#.UgalrtLWPTp
Aparte comeback na 10 jaar.quote:Op zondag 11 augustus 2013 22:18 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Met Erik Breukink als Co-commentator.
twitter:merijnzeeman twitterde op zondag 11-08-2013 om 21:47:30Morgen start de #enecotour. Gemotiveerde ploeg, duidelijke doelstellingen! @TeamBelkin reageer retweet
twitter:ruudvdheuvel twitterde op zondag 11-08-2013 om 22:09:12@merijnzeeman @TeamBelkin en die is? reageer retweet
Maar goed dat Zeeman hier even duidelijkheid schept en deze doelstellingen uit de hoge hoed tovert #ridethefuturetwitter:merijnzeeman twitterde op zondag 11-08-2013 om 22:10:13@ruudvdheuvel etappewinst en eindoverwinning reageer retweet
#goeploegskequote:Op maandag 12 augustus 2013 04:40 schreef wimderon het volgende:
twitter:merijnzeeman twitterde op zondag 11-08-2013 om 21:47:30Morgen start de #enecotour. Gemotiveerde ploeg, duidelijke doelstellingen! @TeamBelkin reageer retweet
twitter:ruudvdheuvel twitterde op zondag 11-08-2013 om 22:09:12@merijnzeeman @TeamBelkin en die is? reageer retweet
Maar goed dat Zeeman hier even duidelijkheid schept en deze doelstellingen uit de hoge hoed tovert #ridethefuturetwitter:merijnzeeman twitterde op zondag 11-08-2013 om 22:10:13@ruudvdheuvel etappewinst en eindoverwinning reageer retweet
7m13 voorsprong nog. Nog 105km.quote:De eerste aanval is al een feit! Laurent De Vreese, Pieter Jacobs en Benjamin Verraes zijn weggereden.
In dit geval een min of meer bewuste keuze met het oog op het WK tijdrijden.quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:32 schreef Szura het volgende:
Been die het opvallend vindt dat Wiggins is aangekomen.
Die zuipt zoveel mogelijk als hij vrije tijd heeft.
Het aantrekken van Renshaw sloeg pas nergens op.quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:24 schreef Mani89 het volgende:
En dan laten ze Renshaw vertrekkenBelkin
Die wil zelf weg..quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:24 schreef Mani89 het volgende:
quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:24 schreef Mani89 het volgende:
twitter:TeamBelkin twitterde op dinsdag 13-08-2013 om 14:41:53#EnecoTour - PHOTO - Due to the death of Dutch Prince Friso the Belkin Pro Cycling Team races with a black ... - http://t.co/K6L7y3quUt reageer retweet
Maar is niet leiderquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:18 schreef marcodej het volgende:
Renshaw zou nu toch de tijd van het peloton krijgen.
Bedanktquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:16 schreef borisz het volgende:
[..]
http://www.l1.nl/epg_nowon/popup/tv
Tja, ik moet eerlijk zeggen dat ik dit maar een overbodige en slaapverwekkende ronde vind.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:08 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Er moet ook gewerkt worden hè.
Vrij nemen voor Tour of Giro ok, maar niet voor de ENECO Tour.
Dan moet ie bij OPQS gaan rijden en weer begeleiding van Ibarguren Taus krijgenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:02 schreef Ereinion het volgende:
Zou Gilbert dit najaar eindelijk weer in vorm komen?
twitter:theo_bos twitterde op dinsdag 13-08-2013 om 22:38:58Nice sprint of @ArnaudDemare today. I was nowhere because I was dehydrated at the end, lost all my bidons http://t.co/cMZf4CHuhG reageer retweet
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:47 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:theo_bos twitterde op dinsdag 13-08-2013 om 22:38:58Nice sprint of @ArnaudDemare today. I was nowhere because I was dehydrated at the end, lost all my bidons http://t.co/cMZf4CHuhG reageer retweet
quote:Op het meest slechte moment reed Bram Tankink gisteren lek in de openingsetappe van de Eneco Tour. Hij moest hierdoor lossen uit de kopgroep en diende te wachten op de volgwagen. Na de wielwissel maakte, volgens de wedstrijdjury, Tankink net iets te veel gebruik van de beschutting achter zijn volgwagen.
'Ik heb het 'imago van de wielersport beschadigd' omdat ik wat lang achter de volgwagen bleef hangen. Het kostte me meteen 100 Zwitserse frank. Wat moest ik doen? Ik was lek gereden en toen was er plots die volgwagen. Maar dat ik daardoor het imago van de wielersport beschadigde, vind ik er toch wat te ver gaan', lachte Tankink voor de start van de tweede rit in Ardooie.
'Wij gaan er vandaag alles aan doen om de witte leiderstrui van Mark Renshaw te verdedigen. We willen ons stempel drukken in deze 'ronde van de lage landen'. Het wordt dus 'werkendag' vandaag voor de Belkinjongens.'
Zwitserse Frank? Lol, whut?quote:
UCI zit in Zwitserland. FIFA en UEFA delen hun boetes ook in Zwitserse Franc uit omdat hun hoofdkantoor daar zit.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:22 schreef Godshand het volgende:
[..]
Zwitserse Frank? Lol, whut?
Waarom niet gewoon Euros in een koers die in de lage Landen wordt gereden?
Aha.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:27 schreef borisz het volgende:
[..]
UCI zit in Zwitserland. FIFA en UEFA delen hun boetes ook in Zwitserse Franc uit omdat hun hoofdkantoor daar zit.
twitter:andremeganck twitterde op woensdag 14-08-2013 om 13:48:46#sporza #enecotour - Pablo Lastras voor vasthouden aan volgwagen uit de wedstrijd genomen - in het eerste wedstrijduur 44,1 km reageer retweet
Gelukkig kijkt hij zelf ook naar de NOS. De media is toch wel een allesbepalende factor en daardoor weet 90% van de Nederlanders waarschijnlijk niet eens van het bestaan van de Eneco Tour. Toch raar dat gedurende drie weken in de zomer de zenders elkaar zitten te beconcurreren om het aantal kijkcijfers en dat van de hele 'het hele land kijkt de tour'-sfeer niets overblijft zodra de laatste criteriums geweest zijn.quote:De Eneco Tour komt maar niet tot leven
Elke week stellen we een vraag aan Mart Smeets. De vraag van deze week: Woensdag doet de Eneco Tour Nederland aan. Zit er in ons land eigenlijk wel iemand te wachten op deze World Tour-etappekoers, denk jij?
© ANP
Door Mart Smeets
Je moet bijna zeggen: de vraag stellen, is 'm beantwoorden. Hoe hard dat ook klinkt. De koers die onder de naam Eneco Tour sinds 2005 op de internationale kalender staat, krijgt, om wat voor reden dan ook, nauwelijks de handen op elkaar in ons sportland.
Komen er voor een speels en niet bijster serieus criterium na de Tour wel dertigduizend mensen op de geur van frites, verschraald bier en massageolie af, een paar weken later (met een groot en bij tijden aansprekend startveld van World Tour-ploegen) trekt de finish van een Eneco-etappe in ons land een flinke handvol mensen en beslist niet meer.
Ik weet nog dat Maarten Ducrot en ik eens de mensen in Sittard telden die daar de finishmomenten bijwoonden. We kwamen (schrik niet) tot precies 39 mensen die rond de finishstreep een (ruime) plaats hadden gevonden. Sommigen klapten nog even. Manuel Quinziato won de etappe, dat weet ik nog.
Lol en drank
Wie dat kan uitleggen? Ja natuurlijk, zo'n criterium is een avond lang lol en drank, maar het gaat nergens om. De Nederlander gaat echter niet, zoals zijn zuiderbuur, kijken naar langsflitsende coureurs in een etappewedstrijd. Laat staan dat de gemiddelde sportvolger naar de startplaats van een etappe zal rijden om daar gapend van devotie naar de renners te koekeloeren.
Het verschil tussen een 'startpubliek' in België en dat bij ons is groot, zeer groot. Het verschil tussen 'finishpubliek' in beide buurlanden uiteraard ook.
En onderweg? Ik herinner me nog wel uitvoeringen waarin wij van de NOS acte de presence gaven (helaas is dat ook zelden nog het geval, uitgezonderd de finale zondag live en de rest ernstig kort samengevat) en dan een peloton met toch zeker 120 bekende renners door een groot dorp of kleine stad zagen trekken, zonder dat er ook maar ergens een plukje toeschouwers te zien was.
Ja, toeterende en scheldende automobilisten die door de politie even aan de kant gezet werden totdat de renners voorbij waren.
Zo'n passage gebeurde in gewijde stilte bijna; de coureurs waren gepasseerd voordat mevrouw Van Zetten het door had. Ik stipte al even de televisiebelangstelling aan: een nationale meer-rittenkoers gedijt uiteraard als er ook vanuit de televisiewereld interesse is.
Oké, het is bekend: de Vlamingen zenden alles uit waarbij meer dan twee fietsen samen in beeld te brengen zijn. Live dus. Alsof het een wereldevenement betreft. In Nederland heerst daaromtrent een compleet andere cultuur.
Die van de (hooguit) samenvatting, want geen enkele omroepgemachtigde gaat tegenwoordig opzij voor live wielrennen, anders dan voor de Ronde van Frankrijk. Ook de Giro en de Vuelta worden met opgetrokken neus bekeken door de omroepclubjes.
Geen kijkersvolk
Toen enige jaren geleden SBS6 zich ineens kwam melden (Groene Hart) leek dat een doorbraak, maar deze club was even snel weg als ze gekomen was: er was geen kijkersvolk voor, zo bleek. En zo zal er (denk ik maar zo, maar zeker ben ik daar niet van) ook bij de NOS over deze koers gedacht worden.
En kijk eens naar de krantencoverage van de Eneco Tour. De eigen, nationale ronde dus…ook daar is het antwoord bekend: mondjesmaat en niet meer. Nauwelijks een wedstrijdverslag, soms een krent uit de pap (Bradley Wiggins deze week) en qua intensiteit en omvang beduidend minder dan de Tour of andere koersen.
Misschien is dit een aardige test. Wie won verleden jaar de Eneco Tour? Ik geef toe dat ik diep moest nadenken en (gelukkig) het antwoord goed had: Lars Boom. Maar hoe hij dat deed?
Ai, daarop moest ik passen. Is er iemand die nog weet hoe spannend de eerste uitvoering van deze koers was? Met als winnaar? Juist: Bobby Julich. Via een knetterhard gereden tijdrit in Etten-Leur (toen live bij de NOS). Dat was tevens het jaar dat in een etappe in de Ardennen hele brokken van het peloton anders reden dan de koplopers.
De koers werd toen stilgelegd, koplopers mochten eerder vertrekken, maar de smet (en de gniffellach) zat meteen op de koers. Insiders weten nog hoe dat gebeurde: de koplopers reden, zonder zich af te vragen of ze goed reden, domweg achter de motor met de Belgische televisieverslaggever aan. En…die wist ook niet goed hoe het parcours in elkaar stak.
Ronde van Denemarken
De Eneco Tour mag je vergelijken met de Ronde van Denemarken en staat iets onder de Ronde van Polen. Gelijk aan de Ronde van Engeland? Oostenrijk?
Wie het weet, mag het zeggen. En hoe worden die rondjes bekeken, beluisterd en beschreven?
Er staat, in de maand augustus, vrijwel steeds een meer dan behoorlijk startveld klaar in België en Nederland en de 'bergachtige' etappes zijn de moeite waard.
Toch komt de koers in Nederland maar niet tot leven en zou ik graag de kijkcijfers bij de Vlamingen willen weten. Dat ligt eerder aan de sportcultuur en sportjournalistieke inspanningen dan aan de werkzaamheden van de betrokken mensen die, helaas voor hen, ieder jaar weer dit verhaal moeten aanhoren.
In Vathorst was het best druk ja, moest flink zoeken om zicht op de finish te hebben ergens.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:07 schreef Drebbelman het volgende:
De Mart legt even uit waarom de Eneco Tour niet leeft in Nederland:
[..]
Gelukkig kijkt hij zelf ook naar de NOS. De media is toch wel een allesbepalende factor en daardoor weet 90% van de Nederlanders waarschijnlijk niet eens van het bestaan van de Eneco Tour. Toch raar dat gedurende drie weken in de zomer de zenders elkaar zitten te beconcurreren om het aantal kijkcijfers en dat van de hele 'het hele land kijkt de tour'-sfeer niets overblijft zodra de laatste criteriums geweest zijn.
Al moet ik zeggen dat de enkele keren dat ik ben gaan kijken bij de ploegenvoostelling en bijv de proloog in Vathorst er toch best een behoorlijk aantal mensen op de been waren.
Belkin zit er ook met 6, dus die kunnen nog overnemen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:20 schreef Marcoss het volgende:
Omega weer de ploeg die het in waaiers trekt, die blijven toch de koningen daarin
eurosportquote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
Eigenlijk wel vreemd dat een ronde van Nederland/België niet eens in Nederland op tv te zien is.
L1 is geen Nederlandse zender inderdaadquote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
Eigenlijk wel vreemd dat een ronde van Nederland/België niet eens in Nederland op tv te zien is.
Niet een zender die iedereen kan ontvangen..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:03 schreef Pino112 het volgende:
[..]
L1 is geen Nederlandse zender inderdaad
De lokale omroepen zitten toch gewoon in het standaardpakket?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:05 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Niet een zender die iedereen kan ontvangen..
Zaten idd.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:07 schreef Pino112 het volgende:
[..]
De lokale omroepen zitten toch gewoon in het standaardpakket?
Was iig wel zo, kan natuurlijk veranderd zijn..
Digitale tv en een studentenhuis zijn geen goede combinatie, kan t dus niet ontvangen op een NLse zender (wel Sporza). Maar dan nog: L1 is geen landelijke zender. En Eurosport is niet Nederlands. Gewoon een publieke of commerciële omroep kan dit toch wel uitzenden?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:07 schreef Pino112 het volgende:
[..]
De lokale omroepen zitten toch gewoon in het standaardpakket?
Was iig wel zo, kan natuurlijk veranderd zijn..
CanalDigitaal heeft em iig wel, bij Ziggo verschilt het per gemeente zie ik.quote:
Zie #98.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:10 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Digitale tv en een studentenhuis zijn geen goede combinatie, kan t dus niet ontvangen op een NLse zender (wel Sporza). Maar dan nog: L1 is geen landelijke zender. En Eurosport is niet Nederlands. Gewoon een publieke of commerciële omroep kan dit toch wel uitzenden?
Sowieso zijn Fransquote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:53 schreef IbanMayo het volgende:
[..]
Was ook een draak van een vraag in het Frans.
Iets over de zeehonden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:02 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wat zeggen ze? Ik kijk naar de L1-stream..
twitter:bramtankink twitterde op woensdag 14-08-2013 om 17:15:15“@TeamBelkin: #EnecoTour - Crash @bramtankink but he looks okay and is back on his bike. - http://t.co/BpdC0j18Ye” oei oei. Weer een boete. reageer retweet
Boom ging vooral zelf denk ik dan. Het was erg chaotisch, geen enkel team kon echt een trein formeren. Bos zat met wat ploeggenoten te ver om nog voor de ritzege te strijden en dat zal Lars ook hebben gezien.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:00 schreef Marcoss het volgende:
Zegt wel iets over het vertrouwen in Bos dat ze in de 1ste rit Renshaw aan laten vallen (ook al was de tactiek geniaal) en nu Boom..
Ja.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:32 schreef Evertjan het volgende:
heeft Boom vandaag dan nog wat seconden ingelopen?
Het was nota bene Bos zelf die Renshaw aanmoedigde om door te fietsenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:00 schreef Marcoss het volgende:
Zegt wel iets over het vertrouwen in Bos dat ze in de 1ste rit Renshaw aan laten vallen (ook al was de tactiek geniaal) en nu Boom..
bron: Twitter Sander Kleikersquote:Kan niet elke dag zo mooi zijn, finish langs de snelweg in vlijmen. Haakse bochten in laatste 600 meter, oppassen pic.twitter.com/UhU5eAi5KQ
Brown rijdt nog vooropquote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:15 schreef Mani89 het volgende:
Zal Brown wel weer geweest zijn, die heeft whiskey in zijn bidon.
Die doet niet meer mee.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:18 schreef Mani89 het volgende:
Brown wil dat Bos op 2km van de meet aangaat.
We hebben het over Brown he. Blinde dwaas.quote:
Bos is afgestapt. Blinde dwaas.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:19 schreef Mani89 het volgende:
[..]
We hebben het over Brown he. Blinde dwaas.
Ik noemde Brown een blinde dwaas. Want die ziet nooit iets, die dacht nog dat Bos in zijn wiel zat.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:20 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Bos is afgestapt. Blinde dwaas.
Denk het wel ja. Helpt Greipel aan de zege en zichzelf in de leiderstrui.quote:
Oh zo ja.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:21 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik noemde Brown een blinde dwaas. Want die ziet nooit iets, die dacht nog dat Bos in zijn wiel zat.
Sorry voor de verwarring.
In een massasprint gewoon types als Farrar en Petacchi kloppenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:20 schreef IbanMayo het volgende:
Boom is wel een baas hoor. Als ie iets in zijn hoofd heeft dan kan ie echt iets extra's.
die dacht dat die net 4e wasquote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:25 schreef Mani89 het volgende:
Boom zat wel te vloeken, die had het niet gelijk door volgensmij.
Hij zag Demare niet zitten. Nu moet ik ook zeggen dat die leiderstrui niet echt heel herkenbaar is, maar hij zat constant in 25e a 30e positie ofzo, maar doordat het een lang lint was, kon hij niet opschuiven.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:31 schreef franklop het volgende:
Wel grappig, hoorde Renaat op de Belg zeggen dat als Demare niet erbij zat dat Boom geen boni's nodig had om leider te worden. Maar dat bleek niet helemaal waar gezien de stand
Maar als Boom vierde had geworden, dan had Greipel nu toch leider geweestquote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hij zag Demare niet zitten. Nu moet ik ook zeggen dat die leiderstrui niet echt heel herkenbaar is, maar hij zat constant in 25e a 30e positie ofzo, maar doordat het een lang lint was, kon hij niet opschuiven.
Ja.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:35 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar als Boom vierde had geworden, dan had Greipel nu toch leider geweest
twitter:TeamBelkin twitterde op donderdag 15-08-2013 om 16:33:50#EnecoTour - @theo_bos abandoned because of a sore buttocks. Doesn't want to take any risks with the Vuelta to come. reageer retweet
Oei, de Freire-ziektequote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:38 schreef Pino112 het volgende:
twitter:TeamBelkin twitterde op donderdag 15-08-2013 om 16:33:50#EnecoTour - @theo_bos abandoned because of a sore buttocks. Doesn't want to take any risks with the Vuelta to come. reageer retweet
True dat ook nog eens.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:35 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar als Boom vierde had geworden, dan had Greipel nu toch leider geweest
Had hij al verteld tijdens de Ster ZLM Toer.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:09 schreef Chiappucci het volgende:
Dan weten we ook meteen dat Bos de Vuelta op z'n programma heeft staan
twitter:PhilippeGilbert twitterde op donderdag 15-08-2013 om 18:33:59This morning @lars_boom told me the final circuit is with big roads. So I tell him Saturday the last kilometer is flat...#grapje#Jokes reageer retweet
Niet alleen een dikke kop.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:00 schreef Evertjan het volgende:
viel me trouwens op dat die Brown een dikke kop heeft
Ook een dikke pensquote:
Op de weg ook gewoon een aantal goede jaren gehad.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:02 schreef Leatherface het volgende:
Brown.Ik snap er eigenlijk niks van dat hij zo'n figuur is geworden. Als baanwielrenner was hij toch een topper.
Dat is ook wel zo. Vooral dan toen ie al die ritten won in Langkawi (nog voordat ie naar Rabo ging, dacht ik) en in het voorjaar van 2009 toen hij een koers of vier won in pakweg een maand tijd. Maar afgezien van die twee seizoenen won Brown eigenlijk nooit meer dan hooguit twee koersen op een seizoen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Op de weg ook gewoon een aantal goede jaren gehad.
twitter:TeamBelkin twitterde op vrijdag 16-08-2013 om 13:20:40#EnecoTour - The first leader of the EnecoTour, @Mark_Renshaw, won't start today. With a viral infection and a fever it isn't responsible. reageer retweet
Een tel erbijquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:06 schreef Pedroso het volgende:
Chavanel snelste onderweg, 3 sec. sneller. Zie het hem ook nog wel uitbreiden.
Mhua dat laatste deel was vol op de macht. Dat heeft ie voorlopig nog niet. Toch vind ik dit zeker niet slecht hoor.quote:
Is sowieso niet heel erg constant qua tijdritten. Maar had hem net iets beter verwacht ja, staat er nog wel prima voor met het oog op morgen. Kan belangrijk worden in de Belkin-tactiek.quote:
twitter:merijnzeeman twitterde op vrijdag 16-08-2013 om 16:17:44Verzoek aan de helikopter in #enecotour om niet op 50 m van een renner te vliegen. Wilco had nu windkracht 8 tegen! reageer retweet
Zeker niet slecht maar zijn tussentijd zat rond de tijd van Dumoulin en Langeveld. Je kunt ook zeggen dat die 2 het geweldig gedaan hebben het 2e deel.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
Mhua dat laatste deel was vol op de macht. Dat heeft ie voorlopig nog niet. Toch vind ik dit zeker niet slecht hoor.
Ben gisteren in Vlijmen wezen kijken, viel me wel een beetje tegen qua publiek eerlijk gezegd. Bij het supporterscafe van Boom was het vrij druk verder wat plukjes mensen. Niet bij de finish geweest.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:21 schreef marcodej het volgende:
Mart klaagde erover dat de EnecoTour niet leeft, maar ik vind de publieke belangstelling wel meevallen tot nu toe.
Vind hem juist onrustig ogen.quote:
Voor Boom gewoon goed.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:40 schreef Pedroso het volgende:
Oei, valt enigszins tegen dus. Dagzege voor Chavanel.
In de vorm waar ie steekt had ik stiekem wel op een dagzege gehoopt. Maar als ie binnen de 10 seconden eindigt dan doet ie het ook goed.quote:
??quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:45 schreef Coelho het volgende:
Boom handgeklokt 84s langzamer dan Greipel
Bij de stoplichten was hij 84sec later dan Greipel. Dus 36s sneller (vanwege de 2 min verschil in starten).quote:
Sterk in de breedte.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:47 schreef TheArt het volgende:
7 Nederlanders in de top-15 van de tijdrit. Not bad.
En met 2 jongelingen (beide 22 jaar) hoop voor de toekomst.quote:
Morgen is de lastigste rit voor Boom ja. Maar met zijn bijeengereden voorsprong van de afgelopen dagen + een toptijdrit had ik dat wel goed zien komen. Maar hij heeft amper voorsprong over gehouden..quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:49 schreef Pedroso het volgende:
Kelderman ook nog binnen de halve minuut. Gaat leuk worden morgen en overmorgen.
Zie Boom het niet redden eerlijk gezegd. Langeveld en Dumoulin gaan ook meedoen voor het podium.
Die had natuurlijk wel het voordeel dat hij Tsatevich voor zich uit zag rijden, maar alsnog een groot verschil ja.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:58 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dumoulin rijdt die laatste 4 km 22 seconden sneller dan Boom.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Valt me toch wat tegen van Boom.
Ben hele dag in Sittard geweest.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:21 schreef marcodej het volgende:
Mart klaagde erover dat de EnecoTour niet leeft, maar ik vind de publieke belangstelling wel meevallen tot nu toe.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net efkes anges
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net efkes anges
Spilak bakt er na zijn uitzonderlijk goede voorjaar ook helemaal niets meer van.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:12 schreef borisz het volgende:
Simon Spilak en Johan Vansummeren abandon
Vanaf kwart over 2 op VRT en vanaf half 3 op L1.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:29 schreef Sinister-D- het volgende:
Waar is het live te volgen? Ze komen hier 2 keer recht voor de deur langs vandaag, ik zou graag willen weten wanneer ik weer buiten kan komen
Thnx. Ondertussen zijn ze al voor de 2de keer doorgekomenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:38 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Vanaf kwart over 2 op VRT en vanaf half 3 op L1.
Zit nog allemaal bij elkaar of is er een kopgroep?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:50 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Thnx. Ondertussen zijn ze al voor de 2de keer doorgekomen
Kopgroepquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:05 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zit nog allemaal bij elkaar of is er een kopgroep?
Dat ik het niet weetquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:05 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zit nog allemaal bij elkaar of is er een kopgroep?
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat ik het niet weetHeb er geen interesse voor, wou gewoon weten hoe laat ongeveer het dorp weer open zou gaan nadat 't voor auto's hermetisch werd afgesloten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |