abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 augustus 2013 @ 23:27:13 #276
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_130220799
Tsja van beide is wat te zeggen.
Hoe zit het dan met renners als: Ruijgh, Tankink, Kroon. Wonen ook in België
Net efkes anges
pi_130225983
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 23:27 schreef Sjoerd102 het volgende:
Tsja van beide is wat te zeggen.
Hoe zit het dan met renners als: Ruijgh, Tankink, Kroon. Wonen ook in België
Over Nederlanders zeggen ze het eigenlijk nooit.
sig verwijderd door FA
pi_130226390
quote:
16s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:43 schreef Cousin_Eddy het volgende:

[..]

Doet het weer pijn jongens, als een nedelander wint kan het niet op van gekkigheid als een halve belg wint (en ja dat is Stybie, heeft een vlaamse vriendin en spreekt perfect nederlands) dan komen de traantjes.
Idem dito met OPQS, doet het echt zo een pijn dat ze Belkin zo overklassen?

Pretige dag verder. :W
Oh nee hoor. Stybar is een toffe renner en ik gun het 'm wel. Plus dat hij gewoon de beste was. En de Nederlanders hebben prima gereden.

Ik moet alleen zo lachen om dat halve Belg gebeuren. Jullie zijn altijd zo chauvinistisch, maar elke buitenlandse renner die een paar woordjes Nederlands kan is wel meteen een halve Belg :')
pi_130226867
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 06:32 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Over Nederlanders zeggen ze het eigenlijk nooit.
ik meen me te herinneren dat ze Dirk Bellemakers ook eens Belg noemden, want Lotto en woont in Lommel.

Onzin natuurlijk, je nationaliteit staat in het paspoort en nergens anders. Als bijv Kittel wint ben ik blij voor de ploeg, maar het blijft een Duitser.
In the coolest little capital of the world
pi_130226978
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 22:39 schreef Sjoerd102 het volgende:
1e deel van mijn foto's van de etappe Riemst-Aywaille.
Overige komen morgen online
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie foto's! Is die gast in dat Australische tenue niet gewoon een toerfietser?
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:01:19 #281
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_130227715
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 08:20 schreef Tommeke het volgende:
Ik moet alleen zo lachen om dat halve Belg gebeuren. Jullie zijn altijd zo chauvinistisch, maar elke buitenlandse renner die een paar woordjes Nederlands kan is wel meteen een halve Belg :')
Wie zijn "jullie"? Wat commentatoren op TV? Mag ik als Belg dan ook meteen concluderen dat "jullie Nederlanders" allemaal nauwelijks in staat zijn om renners te herkennen?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:11:15 #282
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_130227969
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 09:15 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Is die gast in dat Australische tenue niet gewoon een toerfietser?
:@ Me totaal niet opgevallen.
Net efkes anges
pi_130228208
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:11 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

:@ Me totaal niet opgevallen.
Ik werk in een fietsenwinkel dus het type helm, schoenen etc valt op en ik zie dat dat niet de topmodellen zijn ;)

En hij fietst op een Cube met Ultegra ;)

Ik had het overigens zelf andersom bij de tijdrit in Sittard. Ik deed mee aan de ploegentijdrit en werd door sommige lui aangezien voor prof :P
pi_130228270
quote:
7s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:01 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Wie zijn "jullie"? Wat commentatoren op TV? Mag ik als Belg dan ook meteen concluderen dat "jullie Nederlanders" allemaal nauwelijks in staat zijn om renners te herkennen?
Heb wel de indruk dat het grote publiek in Belgie Stybar adoreert. Niet alleen de TV commentatoren.
Hoef je alleen de diverse Belgische forums maar af te lopen om dat op te maken. Heeft er ook mee te maken dat hij in een Belgische ploeg rijdt (alhoewel er qua rijders weinig Belgisch aan is).
Overigens was dat in mindere mate in Nederland bij Menchov ook wel het geval hoor, in zijn Rabo tijd.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_130228680
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:21 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik werk in een fietsenwinkel dus het type helm, schoenen etc valt op en ik zie dat dat niet de topmodellen zijn ;)

En hij fietst op een Cube met Ultegra ;)

Ik had het overigens zelf andersom bij de tijdrit in Sittard. Ik deed mee aan de ploegentijdrit en werd door sommige lui aangezien voor prof :P
Ik denk soms dat sommige mensen het ook erom doen.
Vorig jaar bij de start van de ZLM Toer stond ook zo'n mannetje helemaal in Quick Step tenue een beetje blits en nonchalant te doen voor de teambus en werd dus door veel mensen op de foto gezet. Wat veel mensen kennelijk niet zagen was dat hij een pompje aan zijn frame en een tasje onder het zadel had hangen. :')
In the coolest little capital of the world
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:46:42 #286
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_130228836
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:21 schreef Tommeke het volgende:
j de tijdrit in Sittard. Ik deed mee aan de ploeg
Daar herken ik het meestal ook aan.
Hoe vaak je niet toerfietsers ziet, met alle kleding. En pas als je naar de feits kijkt valt het op.
Net efkes anges
  maandag 19 augustus 2013 @ 22:11:16 #287
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_130254661
Voor de liefhebbers nog wat foto's van de zaterdagetappe

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net efkes anges
pi_130256078
Leuk, afsteken en foto's maken!
  maandag 19 augustus 2013 @ 23:21:47 #289
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_130257349
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 22:46 schreef Tommeke het volgende:
Leuk, afsteken en foto's maken!
Ach ja, ieder zijn hobby he.
Dit seizoen bezocht:
-Volta Limburg Classic
- Amstel Gold Race
- Waalse Pijl
- Luik-Bastenaken-Luik
- Rund um Köln
- Ronde van Limburg (België)
- Olympia's tour (slotdag)
- Ster ZLM Toer (slotetappe)
- NK Wielrennen (Zondag)
- Eneco Tour (etappe 5,6)
Voor vrijdag staat de Dutch Food Valley Classic nog op het programma. En mogelijk dat ik ook nog de zaterdagetappe van World Port Classic ga kijken.

De Beverbeek Classic en een etappe van de Ronde van België stonden ook gepland maar het weer gooide helaas roet in het eten.
Net efkes anges
pi_130264166
Hier in het noorden is helaas bijna niets. Ik ga wel hier en daar kijken bij de criteriums en sommige koersen voor elite zonder contract.

Een paar weken terug ben ik nog bij de Slag om Norg geweest. Als je van epische foto's maken houdt is dat wel wat voor je. Per ronde gaan ze een paar keer over de strade bianchi daar.
pi_130264241
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 08:35 schreef Tommeke het volgende:
Per ronde gaan ze een paar keer over de strade bianchi daar.
In Nederland heet dat toch gewoon een zandpad?
pi_130264589
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 08:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

In Nederland heet dat toch gewoon een zandpad?
Een gravelpad dekt de lading beter, maar daar wordt het strade bianchi genoemd hoor :P
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:49:06 #293
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_130291756
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 08:35 schreef Tommeke het volgende:
g om Norg geweest. Als je van epische foto's maken houdt is dat wel wat voor je. Per ronde gaan ze een paar keer over de strade bianchi d
Nee klopt.
Daarom ben ik ook maar wat blij dat ik in Limburg woon.
Lekker centraal, en zeker qua grotere wedstrijden.

Vandaag met de motor een rondje Ijsselmeer gedaan.
Bedacht me onderweg dat je daar ook een mooie wielerwedstrijd van kon maken.
Een korte 2/3 daagse etappewedstrijd.
Net efkes anges
pi_130324999
Zondag met twee vrienden naar België gereden voor een bezoek aan Geraardsbergen. We waren lekker op tijd en hebben dus twee keer de muur passage kunnen zien en een gedeelte van de laatste KM vanaf het terras.

Ook wel grappig is dat een Belg tegenkwamen van wie de zoon ook coureur was geweest. Toen ik vroeg of het een bekende renner was bleek dat het de vader van Peter van Petegem was.

En ik moet zeggen als je hem oploopt dan zie je toch wel dat het een redelijke kuitenbijter is met behoorlijk steile stukken erin. Ook loopt het het al vrij snel omhoog in het dorp. Was zeker de moeite om een keer 2x 2.5 uur in de auto te zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')