Voor het gemak hebben ze even een handige oplossing gevonden voor het feit dat er geen navelstreng was.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:42 schreef JayHovah het volgende:
Ik weet niet veel van zwangere vrouwen maar dit zag er wel heel erg nep uit. Alsof er een basketball onder haar shirt zat...
Nouquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:10 schreef Karina het volgende:
Dat ei ging wel gloeien op het eind he, spannond. Soort van.
Boek was sowieso vele malen beter. Er vallen me ook steeds meer afwijkingen ten opzichte van het boek op. Maar het is wel al een paar jaar geleden dat ik het heb gelezen, dus misschien is mijn herinnering aan het boek ook niet helemaal compleet meerquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou
Vraag me af wat Stephen King van deze verfilming van z'n boek vindt. Of is die ook zo oppervlakkig?
http://www.sltrib.com/slt(...)series-dome.html.cspquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou
Vraag me af wat Stephen King van deze verfilming van z'n boek vindt. Of is die ook zo oppervlakkig?
Duhquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:59 schreef mujentas het volgende:
[..]
http://www.sltrib.com/slt(...)series-dome.html.csp
En die rooie is gewoon een lekker wijf. Dat is ook wel een reden om te kijken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:48 schreef Chewie het volgende:
Kijk dit seizoen nog wel af denk ik al word het wel steeds lastiger door de belabberde acteerprestaties, vooral Norrie en Junior zijn wel erg slecht.
Positieve uitzondering is de latina die de sheriff speelt wel weer typisch dat ze een agent speelt, lijkt haast regel 1 te zijn in het casting handboek voor dummies, latina = cop.
Dat. Jammer dat de buurvrouw net langskwam toen ze van doppenstein wou met Barbie.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:04 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
En die rooie is gewoon een lekker wijf. Dat is ook wel een reden om te kijken.
Vind ik niet. Die rooie heet Julia Shumway in de serie trouwens en wordt gespeeld door Rachelle Lefevre.quote:
Ja, maar dan heb je 't over de acteerprestaties, die zijn natuurlijk waardeloos, maar ik heb 't over 't plot.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:47 schreef Chewie het volgende:
Vind juist het kat en muisspelletje tussen Junior en Angie erg tegenvallen maar dat komt vooral omdat ik het idee heb dat junior alles opleest van een bord die iemand omhoog houd.
Nah..quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:23 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Geloof dat ik ergens las dat Bruce Willis er nog een gastrolletje in krijgt.
My Watermelons!quote:
Budget-cutsquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:39 schreef DJKoster het volgende:
Ik kijk het seizoen wel af.. Tegen beter weten in.
We zijn nu halverwege, het eten is op*, de benzine is op, medicijnen zijn op en de propaan is op(?). Ik zie niet in hoe dit nog anderhalf seizoen vol te houden is.
(* Gelukkig hebben de buren nog wel een pakje yoghurt..)
De laatste aflevering was wel weer aardig (beter dan de vorige), maar waarom is het ziekenhuis nu opeens dicht.
Er kon water door de dome, dan moet wat gas toch ook wel lukken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:57 schreef JayHovah het volgende:
En ik zit te wachtten totdat er eentje de pijp uitgaat vanwege koolmonoxidevergiftiging, tenzij ze een raampie van de dome hebben open gezet.
Vind je dat zo vreemd? het leger zal de afzetting wel verplaatst hebben en in de serie is het ook nog maar kort geleden dat die bom is afgegaan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:57 schreef JayHovah het volgende:
Wat dacht je van de media? Zeker in zo'n mediageil land als Amerika? Vlak voor de MOAB hadden ze nog een "ontmoetings- / afscheidsdag" voor familie met een hoop tv-reporters eromheen, maar nu opeens zie je / hoor je niks van de media buitenaf. Ja een gedeelte zal door die bom (vanwege straling) een no-go area zijn maar volgens mij waren er nog genoeg "groene zones" rondom de dome...
Vanaf aflevering 1 is het al wel duidelijk dat de dome niet hermetisch dicht is, water komt er bijvoorbeeld ook door.quote:En ik zit te wachtten totdat er eentje de pijp uitgaat vanwege koolmonoxidevergiftiging, tenzij ze een raampie van de dome hebben open gezet.
Ja er kon water IN....maar toch niet UIT? Anywayz, als er één ding van toepassing is op deze serie is dat je er niet teveel over na moet denkenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:34 schreef Mike het volgende:
[..]
Er kon water door de dome, dan moet wat gas toch ook wel lukken.
Ik weet niet waarom je dat denkt. Een conclusie die meer voor de hand ligt is dat de hele dome is afgesloten door het leger.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:57 schreef JayHovah het volgende:
Wat dacht je van de media? Zeker in zo'n mediageil land als Amerika? Vlak voor de MOAB hadden ze nog een "ontmoetings- / afscheidsdag" voor familie met een hoop tv-reporters eromheen, maar nu opeens zie je / hoor je niks van de media buitenaf. Ja een gedeelte zal door die bom (vanwege straling) een no-go area zijn maar volgens mij waren er nog genoeg "groene zones" rondom de dome...
Als het er in kan, zal het er ook wel uit kunnen. En als water er doorheen kan, kan gas dat helemaal.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:17 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Ja er kon water IN....maar toch niet UIT? Anywayz, als er één ding van toepassing is op deze serie is dat je er niet teveel over na moet denken![]()
Teleurgesteld ben ik zeker niet, ik zie alles door een roze bril bij deze serie...quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:42 schreef Nic1 het volgende:
Teleurgesteld zijn mag, maar een beetje vreemd omdat op basis van eigen foute aannames te doen.
Ach, als Amerikaan ben je daar wel aan gewendquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:28 schreef InTrePidIvity het volgende:
Wat ik me vooral afvraag is hoe die mensen buiten de dome het beleven. Op die afscheidsdag had ik nou niet direct het idee dat ze echt afscheid aan het nemen waren, getuige de blije gezichten. Het ene moment mogen ze hun familieleden zien en een paar uur later gooit de regering een bom op ze
Dat. Het boek is vele, vele malen beter!! Bedroevend slechte acteerprestaties in die serie.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:39 schreef DJKoster het volgende:
Ik kijk het seizoen wel af.. Tegen beter weten in.
Ja, maar vergelijk dit met vorig zomers materiaal in de zomer in de States, dan had je toch betere series.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 13:53 schreef Mike het volgende:
Ach ja, we kijken hier ook met z'n allen en het is in de VS op de grote netwerken zo'n beetje de enige originele programmering tijdens de zomer.
Dat is idd zorgwekkend, als het maar geen navolging krijgt. Easy money, en zo...quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 13:11 schreef sitting_elfling het volgende:
Waar ik me eigenlijk enorm over verbaas is het belachelijk slechte script en acteer prestaties en de fantastische kijkcijfers.
Jahoor. En als dit seizoen niet fatsoenlijk afloopt, dan is het ook meteen het laatste seizoen voor mij. Maar ik zou zo gauw geen series weten uit andere zomers die veel beter waren. Wat was dan veel beter?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 15:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ja, maar vergelijk dit met vorig zomers materiaal in de zomer in de States, dan had je toch betere series.
Heb jij niet het idee dat het veel beter kan?
Nou, het kan niet aflopen met een conclusie als er een nieuw seizoen is lijkt me dus zal ongetwijfeld een clifhanger wordenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 15:46 schreef Mike het volgende:
[..]
Jahoor. En als dit seizoen niet fatsoenlijk afloopt, dan is het ook meteen het laatste seizoen voor mij.
Volgens wiki heeft Frank Darabont de rechtenquote:Op woensdag 31 juli 2013 18:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik denk dat die beter zou werken als film, maar met lange cuts van het landschap en de weg en goede muziek.
Ik heb dat verhaal al zoveel verfilmd in m'n hoofd dat het moeilijk zal worden die te verbeteren..
quote:He said that he would "get to it one day". He plans to make it low-budget, "weird, existential, and very self contained"
Echt? Zo kennen we Frankie niet hoor.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Volgens wiki heeft Frank Darabont de rechten
[..]
Ter verduidelijking gaat over ander boek van King (Bachman) "the long walk"quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 13:57 schreef PollyEsther het volgende:
[..]
Echt? Zo kennen we Frankie niet hoor.
Ik zag het al. Zie edit.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:01 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ter verduidelijking gaat over ander boek van King (Bachman) "the long walk"
en ook in Bates Motel viel me dit weekend pas op hahaquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:28 schreef wonton het volgende:
Ik ben er net achtergekomen dat Barbie in Cloverfield speelde
Ik ben ook benieuwd of zij er iets mee te maken heeft, op de een of andere manier!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:35 schreef mujentas het volgende:
Ja, de kliniek is opeens weer open![]()
Eigenlijk ben ik wel blij dat die oude vent is neergeschoten. Ik kon hem niet uitstaan.
Het lijkt er op dat angie niet een geheel nutteloze rol heeft
Ja, ik vond het ook al opvallend dat ze zo duidelijk die vlinder op haar schouder lieten zien, terwijl die krengen constant rond de dome vliegen... en interessante montage op het eind natuurlijk, al kan dat ook zijn om mensen op het verkeerde been te zetten.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:35 schreef mujentas het volgende:
Het lijkt er op dat angie niet een geheel nutteloze rol heeft
Als dat niet duidelijk word dit seizoen ga ik er niet op wachten tot volgend jaar.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:13 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik wil echt alleen maar weten wat er met die dome gebeurt.
Ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Volgens wiki heeft Frank Darabont de rechten
[..]
Het doodt in ieder geval de tijd :pquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:13 schreef sitting_elfling het volgende:
Haal die dome weg en het is nog slechter ivg met goede tijden/slechte tijden en The Bold and the Beautiful.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe ze dat met enig behoud van zelfrespect nog over een seizoensfinale heen zouden kunnen tillenquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:49 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als dat niet duidelijk word dit seizoen ga ik er niet op wachten tot volgend jaar.
Dit!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:51 schreef SLP_ het volgende:
Ik vind Mike Vogel zo cutePerfecte timing, net nadat Bates Motel gestopt is verschijnt hij in Under The Dome hihi
![]()
Dat lijkt mij eigenlijk ook wel een goede reden om te blijven kijkenquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:53 schreef sp3c het volgende:
kan me niet voorstellen dat je er meer dan 1 seizoen uit kunt halen op deze manier
misschien 2 maar dan is iedereen echt wel dood aan het einde
Welke bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 22:21 schreef HansVaak het volgende:
zitten er veel leuke en spannende momenten
Mooie spanningsloep met die gozer die zijn vriendin opsluiten en dat de boel overstroomd. Mooi ook de relatie tussen Barbie en die journalist en bijvoorbeeld dat gedoe in het ziekenhuis.quote:
Ik vroeg het omdat ik het zelf niet echt heel spannend vind allemaal, behalve dan de Dome zelf, ik ben benieuwd wat dat nou is, waar het vandaan komt, etc.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 22:28 schreef HansVaak het volgende:
[..]
Mooie spanningsloep met die gozer die zijn vriendin opsluiten en dat de boel overstroomd. Mooi ook de relatie tussen Barbie en die journalist en bijvoorbeeld dat gedoe in het ziekenhuis.
De spanning is eigenlijk ver te zoeken, dankzij het gebrek aan acteervaardigheden en een degelijk script.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 22:28 schreef HansVaak het volgende:
[..]
Mooie spanningsloep met die gozer die zijn vriendin opsluiten en dat de boel overstroomd. Mooi ook de relatie tussen Barbie en die journalist en bijvoorbeeld dat gedoe in het ziekenhuis.
Ik vind het juist heel boeiend hoe het leven verloopt in zo'n geïsoleerde omgeving, op een gegeven moment raken de voorraden op en gaat het uit de klauwen lopen. Als dat niet eerder gebeurd omdat ze krankzinnig zijn geworden.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 22:30 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik vroeg het omdat ik het zelf niet echt heel spannend vind allemaal, behalve dan de Dome zelf, ik ben benieuwd wat dat nou is, waar het vandaan komt, etc.
Dat zou in theorie heel spannend en boeiend kunnen zijn ja, maar de manier waarop het gebracht wordt vind ik niet echt boeiend. Ik zat geen 1x op het puntje van mijn stoel zo van: oe zometeen verdrinkt ze nog.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 22:36 schreef HansVaak het volgende:
[..]
Ik vind het juist heel boeiend hoe het leven verloopt in zo'n geïsoleerde omgeving, op een gegeven moment raken de voorraden op en gaat het uit de klauwen lopen. Als dat niet eerder gebeurd omdat ze krankzinnig zijn geworden.
Je bent het toch wel met mij eens dat de geloofwaardigheid ver te zoeken is?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 22:36 schreef HansVaak het volgende:
[..]
Ik vind het juist heel boeiend hoe het leven verloopt in zo'n geïsoleerde omgeving, op een gegeven moment raken de voorraden op en gaat het uit de klauwen lopen. Als dat niet eerder gebeurd omdat ze krankzinnig zijn geworden.
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 22:53 schreef mujentas het volgende:
[..]
Je bent het toch wel met mij eens dat de geloofwaardigheid ver te zoeken is?
Natuurlijk ben ik me dat bewust, maar als je zo gaat redeneren kan je amper nog een serie/film kijken.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 22:21 schreef HansVaak het volgende:
Ondanks dat de situatie een beetje onwerkelijk is
Nee hoor.quote:
Nee zijn achternaam is Barbera en zijn nickname, wat volgens mij standaard is in het leger, wordt dan barbie.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:05 schreef LuciferRising het volgende:
Een gast die barbie heet. Really?
Je zegt daar zo ongeveer wat ik wilde zeggen. Opeens hup die vrouw die zich 8 dagen heeft schuilgehouden en oh ja ze kent Barbie ook nogquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:55 schreef DaMart het volgende:
Toch knap dat er nog steeds nieuwe mensen kunnen opduiken in Chester's Mill, die eerder nog door niemand waren opgemerkt.
En die vierde hand die ze nodig hebben zal wel van Junior zijn, gok ik.
Dat was ook mijn eerste gedachte. Misschien dat het ei uitkomt als ze alle 4 hun hand op die mini-dome houden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:55 schreef DaMart het volgende:
En die vierde hand die ze nodig hebben zal wel van Junior zijn, gok ik.
Ja, dat was wel een beetje lame, die vrouw..quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:01 schreef Karina het volgende:
[..]
Je zegt daar zo ongeveer wat ik wilde zeggen. Opeens hup die vrouw die zich 8 dagen heeft schuilgehouden en oh ja ze kent Barbie ook nogEn Norrie is niet echt verdrietig meer om haar moeder die pas 2 dagen dood is, ook zo raar.
Verder vond ik het eigenlijk wel een aardige aflevering, er gebeurde tenminste wat.
Joh, zou het?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:01 schreef mujentas het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste gedachte. Misschien dat het ei uitkomt als ze alle 4 hun hand op die mini-dome houden.
Hehehe als er één les is uit Under the dome dan is 't dat de voorraad voedsel, koffie, benzine en energie noooit opgaat. Ze verbruiken 't alsof er geen morgen is.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 08:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Joh, zou het?
Prima dat ze het boek niet volgen, maar maak er dan iig een soort van spannend en onvoorspelbaar verhaallijn van, ipv deze shizzle.
Overigens, die dome staat er (kennelijk) acht dagen, er zijn al rellen geweest om het eten uit de supermarkt... de voedselvoorraden zullen toch wel zo'n beetje op zijn, inmiddels? En toch zat er maar één klant in Angie's restaurant![]()
![]()
.
Ja, dat was wel opmerkelijk. Maar de serie is toch gebaseerd op een boek? Iemand die dit boek gelezen heeft? Komt die vrouw daar ook opeen aanzetten?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:01 schreef Karina het volgende:
[..]
Je zegt daar zo ongeveer wat ik wilde zeggen. Opeens hup die vrouw die zich 8 dagen heeft
de dome gaat die moeder tot leven wekken!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:48 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ja, dat was wel een beetje lame, die vrouw..
What's next? De Dome heeft speciale krachten en haalt random personen van buiten de Dome naar binnen?
Verder vermakelijk, deze aflevering.
Nope!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:06 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, dat was wel opmerkelijk. Maar de serie is toch gebaseerd op een boek? Iemand die dit boek gelezen heeft? Komt die vrouw daar ook opeen aanzetten?
Nee. Sommige verhaallijnen volgen in grote lijnen het boek, maar ze wijken er steeds meer van af. Ergens wel positief ook, aangezien je nu ook niet meer weet welke kant ze op gaan als je het boek hebt gelezen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:06 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, dat was wel opmerkelijk. Maar de serie is toch gebaseerd op een boek? Iemand die dit boek gelezen heeft? Komt die vrouw daar ook opeen aanzetten?
Het zit al onder het niveau van GTST. Dit is echt beroerd. Ik skip er echt op fastforward door heen of heb hem op de achtergrond even snel aanstaan.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:31 schreef Knalerwtje het volgende:
Serie wordt wekelijks beroerder. Niveau Goede tijden slecht tijden is nu wel bereikt. Alleen is Martine Hafkamp in deze serie wel een lekker wijf.
Ik ga het boek nog eens lezen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |