janmaat ook amper gezien. Nelom vond ik ook niet slecht. Verder wel eens.quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:36 schreef ace_eleven het volgende:
Mulder 7
Nelom 5
BMI 4
De Vrij 6
Janmaat 7
Clasie 5
Vormer 3
Immers 5
Goossens 4
Schaken 5
Pellè 4
Tot zoverre mijn analyse
Lamme tegen de blinde joh, kan alle kanten op. De bal is rond!quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:36 schreef zoekeenleven het volgende:
Volgende week Twente, nou dat word niks...
Precies, Feyenoord moet net als PSV de eigen jeugd eens de kans geven!quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:36 schreef Buitendam het volgende:
Stel die Vilhena gewoon op, man. Bij PSV staan jongens die de twintig jaar nog niet in zicht hebben in de basis, en bij Feyenoord wordt Vilhena op de bank gepleurd. Wat is er aan de hand met de wereld?
Zoveel waarheid.quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:38 schreef Tomatenboer het volgende:
Godverdomme zeg, ik had wel een moeizame en frustrerende middag verwacht, maar niet verwacht dat Feyenoord zo machteloos zou zijn.
Ik had al wel de indruk dat Feyenoord nog lang niet ingespeeld was naar aanleiding van het vertoonde spel in de laatste serieuze wedstrijden in de voorbereiding, maar dit is toch ook het seizoen dat onze talenten het moeten laten zien. Bovendien hebben ze allemaal (wederom) zelf de mond vol van presteren, groeien en winnaarsmentaliteit.
Maar ik begin onderhand de indruk te krijgen dat onze talenten niet zo goed zijn als dat wij bij Feyenoord altijd denken of hebben gedacht. De Vrij, Martins Indi, en Clasie bijvoorbeeld zien we dezelfde fouten maken die we 2 jaar geleden al zagen. Vervolgens hoor je De Vrij in het interview clichés uitbraken die we ook al 2 jaar aanhoren over fouten die niet mogen gebeuren en dat ze daarvan moeten leren. Vooralsnog hebben ze in 2 jaar vrij weinig progressie geboekt naar mijn mening.
Als je serieus om het kampioenschap mee wilt doen - wat ik dus niet realistisch acht - maar waar sommige spelers hun mond vol van hadden, en als je je wilt bewijzen als vaste kracht voor het Nederlands elftal, dan moet je dergelijke wedstrijden over de streep trekken, en mogen dergelijke fouten of een gebrek aan inzet of scherpte niet keer op keer voorkomen, zeker niet jaar in jaar uit.
Hopelijk is het weer een realitycheck voor vele Feyenoorders, en tempert het de te hoog gespannen verwachtingen weer een beetje.
Positieve is dat onze selectie deze transferperiode niet gauw leeggekocht zal worden als ze zo blijven spelen. Zelfs Janmaat speelde matig.
De kwaliteiten heeft hij wel maar je weet natuurlijk niet wat er in de afgelopen weken gebeurd kan zijn, qua trainingsarbeid enz. (ik ook niet hoor)quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:36 schreef Buitendam het volgende:
Stel die Vilhena gewoon op, man. Bij PSV staan jongens die de twintig jaar nog niet in zicht hebben in de basis, en bij Feyenoord wordt Vilhena op de bank gepleurd. Wat is er aan de hand met de wereld?
Twente moet op papier te doen zijn, maar nu twijfel ik echt gigantisch.quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:38 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Lamme tegen de blinde joh, kan alle kanten op. De bal is rond!
Zijn nog kutter dan ons gelukkig.quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:39 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Twente moet op papier te doen zijn, maar nu twijfel ik echt gigantisch.
Ik denk dat het beter was geweest als we De Vrij en/of BMI verkocht hadden. Kongolo kan het moeiteloos opvullen en dat geld kunnen we ook wel gebruiken.quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:38 schreef Tomatenboer het volgende:
Godverdomme zeg, ik had wel een moeizame en frustrerende middag verwacht, maar niet verwacht dat Feyenoord zo machteloos zou zijn.
Ik had al wel de indruk dat Feyenoord nog lang niet ingespeeld was naar aanleiding van het vertoonde spel in de laatste serieuze wedstrijden in de voorbereiding, maar dit is toch ook het seizoen dat onze talenten het moeten laten zien. Bovendien hebben ze allemaal (wederom) zelf de mond vol van presteren, groeien en winnaarsmentaliteit.
Maar ik begin onderhand de indruk te krijgen dat onze talenten niet zo goed zijn als dat wij bij Feyenoord altijd denken of hebben gedacht. De Vrij, Martins Indi, en Clasie bijvoorbeeld zien we dezelfde fouten maken die we 2 jaar geleden al zagen. Vervolgens hoor je De Vrij in het interview clichés uitbraken die we ook al 2 jaar aanhoren over fouten die niet mogen gebeuren en dat ze daarvan moeten leren. Vooralsnog hebben ze in 2 jaar tijd weinig progressie geboekt naar mijn mening.
Als je serieus om het kampioenschap mee wilt doen - wat ik dus niet realistisch acht - maar waar sommige spelers hun mond vol van hadden, en als je je wilt bewijzen als vaste kracht voor het Nederlands elftal, dan moet je dergelijke wedstrijden over de streep trekken, en mogen dergelijke fouten of een gebrek aan inzet of scherpte niet keer op keer voorkomen, zeker niet jaar in jaar uit.
Hopelijk is het weer een realitycheck voor vele Feyenoorders, en tempert het de te hoog gespannen verwachtingen weer een beetje.
Positieve is dat onze selectie deze transferperiode niet gauw leeggekocht zal worden als ze zo blijven spelen. Zelfs Janmaat speelde matig.
Helaas spelen we op gras.quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:39 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Twente moet op papier te doen zijn, maar nu twijfel ik echt gigantisch.
Zo het seizoen is al over jonge jonge wat een opportunisme zeg.quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:45 schreef Knalerwtje het volgende:
Zouden er mensen zijn geweest hier die voorspeld hebben dat Pelle dit seizoen geen schim zal zijn van vorig seizoen?![]()
Misschien iets te voorbarig na 1 wedstrijd, zijn eerste wedstrijden vorig seizoen waren immers ook niet om naar huis te schrijven.quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:45 schreef Knalerwtje het volgende:
Zouden er mensen zijn geweest hier die voorspeld hebben dat Pelle dit seizoen geen schim zal zijn van vorig seizoen?![]()
Beetje voorbarig om op basis van 1 wedstrijd te concluderen hé sukkeltje.quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:45 schreef Knalerwtje het volgende:
Zowel de slechte prestaties van Feyenoord als de uitblinkende Mokotjo + goal Fernandez. Bizar inderdaad.quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:48 schreef Muto het volgende:
Het meest bizarre is dat iedereen het gewoon al ziet gebeuren.
Voorspelbaar is het absoluut, en mentaal bewezen ze vorig seizoen al tekort te komen voor de absolute top, al is dat deels ook wel trainbaar.quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:47 schreef Kerftminister het volgende:
Ik word hier zo woest van he. Zo voorspelbaar allemaal, iedereen is fucking waardeloos. Koeman met belachelijke wissels weer, waarom haal je fucking Immers eraf en niet die tering klote Vormer die er echt helemaaaaaaal niks van kan? Ook weer typisch dat Mokotjo man van de wedstrijd is, waarom is hij weg terwijl wij met middelmaat als Vormer en Singh zitten?
Deze selectie is mentaal gewoon kak, met deze spelers word je geen kampioen. Of je hebt aankopen nodig, of je moet gewoon á la PSV alles opblazen, opnieuw beginnen.
Vormer deed niks goed joh. Verdedigend overal een stap te laat, in balbezit alleen balletjes breed geven en met teamgenoten in balbezit zorgde hij ervoor dat het hele middenveld dichtstond door verkeerd positie te kiezen. Zwakste man op het veld.quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Voorspelbaar is het absoluut, en mentaal bewezen ze vorig seizoen al tekort te komen voor de absolute top, al is dat deels ook wel trainbaar.
Maar Vormer was echt niet zo dramatisch als dat ik iedereen hier zag posten.
Maar was dat niet de hele insteek? Eerst proberen de wedstrijd met positiespel naar je toe te trekken, en dan als plan B alle lange ballen op Pellè.quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Overigens was hij vandaag inderdaad nogal onzichtbaar, maar dat komt met name door de matige aanvoer.
[..]
Vormer kan niet beter. En hij ken er niks aan doen dat Koeman hem opstelt. Overigens denk ik dat hoe je het middenveld ook zet, het gewoon ondermaats blijft. Zolang je geen creativiteit hebt, kom je nergens. Kun je wel een buitenspeler willen halen, maar als de aanvoer naar buitenspelers niet goed is of te langzaam gaat dan heb je er niks aan. Als je middenvelder hebt die de bal kan versnellen of het spel kan open breken, dan heb je misschien wel iets aan de buitenspelers.quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:56 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Vormer deed niks goed joh. Verdedigend overal een stap te laat, in balbezit alleen balletjes breed geven en met teamgenoten in balbezit zorgde hij ervoor dat het hele middenveld dichtstond door verkeerd positie te kiezen. Zwakste man op het veld.
Ja dat is dan het grote probleem, waarom staat Vormer erin ipv Vilhena?quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:00 schreef Muto het volgende:
[..]
Vormer kan niet beter. En hij ken er niks aan doen dat Koeman hem opstelt. Overigens denk ik dat hoe je het middenveld ook zet, het gewoon ondermaats blijft. Zolang je geen creativiteit hebt, kom je nergens. Kun je wel een buitenspeler willen halen, maar als de aanvoer naar buitenspelers niet goed is of te langzaam gaat dan heb je er niks aan. Als je middenvelder hebt die de bal kan versnellen of het spel kan open breken, dan heb je misschien wel iets aan de buitenspelers.
Die zoeken altijd weer een zondebok, omdat prodigy Vilhena er niet in stond.quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:52 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar Vormer was echt niet zo dramatisch als dat ik iedereen hier zag posten.
Geen idee. Maar dat neemt niet weg dat met Vilhena ipv Vormer de benodigde creativiteit er wel is. Een middenveld met Immers, Clasie en Vilhena is nog steeds te zwak. Bovendien is het te statisch. Je ziet de spelers slechts in een bepaald vierkantje lopen en angstig eruit komen. Dan maak je het de tegenstander veel makkelijker.quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:01 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja dat is dan het grote probleem, waarom staat Vormer erin ipv Vilhena?
Men mist Boetius.quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:02 schreef fantasyboy het volgende:
Als je een middenveld met vormer goosens clasie opstelt heb je 3 van dezelfde soort spelers, lopers en ballenafpakkers ...onmogelijk dat je hiermee wedstrijden zult gaan winnen of je moet alleen controlerend willen voetballen zonder creativiteit...
Ik vond Schaken één van de minste spelers van de wedstrijd. Al haalde niemand z'n niveau, ook Martins Indi bewees Feyenoord geen goede dienst op z'n favoriete positie als hij geacht werd "zichzelf in de etalage te spelen".quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:04 schreef Muto het volgende:
Het zegt denk ik voldoende dat het meeste gevaar komt van een speler die totaal niet in de wedstrijd zit (Schaken).
Waar moesten ze anders mee beginnen?quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:01 schreef arjan1212 het volgende:
Studio Sport begint zowaar met Pec-Feyenoord
Ja, ben ook heel benieuwd of hij het seizoen wel afmaakt.quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:18 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Koeman plaatst zichzelf de laatste tijd een beetje buiten de groep. De organisatie is niet professioneel genoeg, de spelers hebben niet meer individuele kwaliteiten dan Zwolle, dus met andere woorden zegt hij "wat kan ik er aan doen."
Absoluut, dat denk ik ook.quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:17 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Mwah, Ajax en PSV zullen vechten op plek 1 en 2. Feyenoord, Vitesse, Twente en misschien AZ, Heerenveen zullen een grote subtop vormen. Plek 3 kán.
Zéér zwak vind ik dat, hij wist het vorige jaren ook te klaren, maar omdat hij nu graag naar oranje wil is alles en iedereen opeens niet meer goed genoeg.quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:18 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Koeman plaatst zichzelf de laatste tijd een beetje buiten de groep. De organisatie is niet professioneel genoeg, de spelers hebben niet meer individuele kwaliteiten dan Zwolle, dus met andere woorden zegt hij "wat kan ik er aan doen."
Ik begrijp het wel. Hij wilt ook stappen maken en vooruitgang zien. Bij Feyenoord is al niet zoveel mogelijk, dan wil je in ieder geval het maximale uit de beschikbare middelen halen. Dan is het frustrerend als de spelers zelf niet het maximale uit zichzelf (willen) halen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:29 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
Zéér zwak vind ik dat, hij wist het vorige jaren ook te klaren, maar omdat hij nu graag naar oranje wil is alles en iedereen opeens niet meer goed genoeg.
Ja, oke zit wel wat in, maar dan nog zou ik het niet in het openbaar doen. Was bij psv achterin natuurlijk veel te lang hetzelfde verhaal: tegen marcelo kun je van alles zeggen maar die leert niks meer.quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel. Hij wilt ook stappen maken en vooruitgang zien. Bij Feyenoord is al niet zoveel mogelijk, dan wil je in ieder geval het maximale uit de beschikbare middelen halen. Dan is het frustrerend als de spelers zelf niet het maximale uit zichzelf (willen) halen.
Als hij al 2 jaar steeds weer tegen dezelfde problemen en fouten aanloopt en er niets gedaan wordt met zijn inbreng kan ik me voorstellen dat je op een gegeven moment moedeloos wordt en de verantwoordelijkheid volledig bij de spelers legt.
Een beetje Mario Been stijl.quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:18 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Mimja edit.quote:
quote:Op zondag 4 augustus 2013 20:17 schreef Ajacied422 het volgende:
dan moeten zijn jongens een oefenpot spelen doordeweeks.
Het is te hopen dat Van Gaal ze passeert.quote:
Oh ja.quote:
Ik snap ook echt niet op basis waarvan Mathijsen op de bank zat. Die was godverdomme tegen getafe vorige week nog de man van de wedstrijd.quote:Op zondag 4 augustus 2013 20:21 schreef PizzaGeit het volgende:
Wauw, wauw.
Hopeloos zeg, en ook des Feyenoords dat Fernandez m maakt![]()
Maar waarom speelden in godsnaam Vormer en Goossens (en Mathijsen niet)????
Voor FC Twente hoef je op dit moment echt niet bang te zijn. Die komen thuis niet eens voorbij RKC Waalwijkquote:Op zondag 4 augustus 2013 20:17 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Volgende week eerst nog thuis tegen Twente...
[..]
Kans ook groot dat je 6 punten achterstaat op PSV & Ajax.quote:Op zondag 4 augustus 2013 20:23 schreef PizzaGeit het volgende:
Twente thuis pakken we wel, alleen jammer van die afslachting in de Arena de week daarna![]()
Eerste 3 wedstrijden: 3 punten
Klopt. Die BMI bij Studio sport trouwensquote:Op zondag 4 augustus 2013 20:25 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Kans ook groot dat je 6 punten achterstaat op PSV & Ajax.
Zijn we mooi klaar mee. De spelers maakten nu al een uitgebluste indruk. Alsof ze niet fit zijn en er al een heel seizoen op hebben zitten. Iets dat ze bij FC Rijnmond ook al opmerkten overigens.quote:Op zondag 4 augustus 2013 20:17 schreef Ajacied422 het volgende:
Maar even zonder dollen, die Koeman wordt toch ook gek als ie ziet wat er moet gebeuren?
Volgende week eerst nog thuis tegen Twente, dan moeten zijn jongens een oefenpot spelen doordeweeks. Vervolgens de Klassieker in de ArenA. Europees. Dan NAC thuis, weer Europees, Roda thuis
quote:Graziano Pellè was niet tevreden over het optreden van Feyenoord tegen PEC Zwolle. De Rotterdamse ploeg verloor het duel met 2-1 in Zwolle. De spits liet zijn boosheid duidelijk merken in het veld na de keuzes van Koeman over de wissels, maar ook richting zijn teamgenoten, bij met name Miquel Nelom en Lex Immers.
Ronald Koeman is niet blij met het gedrag van Pellè binnen het veld. ‘Teleurgesteld zijn mag, maar hier ben ik niet blij mee’, zo zei de coach na afloop tegenover FOX Sports. ‘Met elkaar moet je het seizoen starten en met elkaar ga je verder. In vind het altijd not done om dat in het veld te doen’, aldus Koeman.
‘Binnenskamers mag en moet je elkaar de waarheid vertellen, maar op het veld moet je altijd uitstralen dat je een team bent. Daar hoort acceptatie ook bij. Iedereen maakt fouten. Je zit bij ons ook dat zodra het even tegenzit, we als team ook terugvallen’, besluit de coach van Feyenoord.
Stefan de Vrij kon de woede van Pellè beter begrijpen. ‘Als het niet loopt, raken jongens geïrriteerd, dat is logisch.’
typische taal van een havenarbeiderquote:Op zondag 4 augustus 2013 18:51 schreef PIETR het volgende:
Gewoon straftrainig, kaartjes terugbetalen, terug laten lopen naar Rotterdam. Dat ze maar is gaan werken voor hun kankercenten.
Zodat Indi zich in de kijker kon spelen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 20:22 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Ik snap ook echt niet op basis waarvan Mathijsen op de bank zat.
Ze motte geweun kiedettie halenquote:Op zondag 4 augustus 2013 20:50 schreef superniger het volgende:
[..]
typische taal van een havenarbeider
Nou, wat heeft ie zich goed in de kijker gespeeld zegquote:Op zondag 4 augustus 2013 20:55 schreef elCholo het volgende:
[..]
Zodat Indi zich in de kijker kon spelen.
Inderdaad. Hij speelt al maanden vrij matig, dat begon vorig seizoen al. Hij kan veel beter.quote:Op zondag 4 augustus 2013 20:56 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Nou, wat heeft ie zich goed in de kijker gespeeld zeg
Mwah PSV gaat ook nog hele slechte wedstrijden spelen met deze jonge groep. Ik verwacht meer dat Ajax kampioen wordt en PSV en Feyenoord om plaats 2 en 3 gaan strijden.quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:17 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Mwah, Ajax en PSV zullen vechten op plek 1 en 2. Feyenoord, Vitesse, Twente en misschien AZ, Heerenveen zullen een grote subtop vormen. Plek 3 kán.
Yo.quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:07 schreef Happel het volgende:
[..]
Prettige vakantie, hè.
Laat je niet gek maken door dat mooie cluppie uit Rotterdam.
Dat verwacht ik ook.quote:Op zondag 4 augustus 2013 20:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Mwah PSV gaat ook nog hele slechte wedstrijden spelen met deze jonge groep. Ik verwacht meer dat Ajax kampioen wordt en PSV en Feyenoord om plaats 2 en 3 gaan strijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |