2e:quote:Of ik het nou aan mijn moeder vraag, vage kennissen of beste vrienden: ze blíjven erin. Ebru, ze doen je wat aan, je láát het hoor. Waag het niet om daar een discussie over aan te gaan! Mijn moeder doet er nog een schepje bovenop: Je hebt het fout. Om vier uur s ochtends roept de moskee niet op tot het gebed. Als ik die nacht weer wakker gebruld wordt, overweeg ik een fractie van een seconde om mijn moeder te bellen. LUISTER DAN: de moskee jengelt! Al dagen vraag ik me af wie er in godsnaam om fokking 04.00 uur opstaat om te gaan bidden. Recep Tayip Erdogan himself!? Ik durf er mijn column om te verwedden van niet. Opstaan om naar de wc te gaan oké. Als je moet dan moet je. Maar opstaan om te bidden?!
Nou ja, er zitten gekkies tussen, zegt mn Turkse vriendin. Ik lees net op mijn Facebook dat een kerel gedroomd had over zijn naakte vrouw en dochter en dat hij ze daarna maar gewurgd had. Mijn verbaasde blik wordt beantwoord met een herhaling van het gezegde. En een extra uitleg: Die man werd dus wakker en ging zn vrouw en dochter wurgen. Ik denk dat Arabieren zelfs niet zo gestoord zijn als sommige Turken. Dus er zullen heus wel mensen zijn die om vier uur s nachts opstaan om te bidden maar nee Ebru, over het s nachts niet oproepen tot het gebed is geen discussie mogelijk. En al helemaal niet landelijk laat staan publiekelijk, ze zouden je afschieten.
Afschieten? Met haar vinger haalt ze een denkbeeldige trekker over bij haar hoofd. Afschieten. Zon discussie overleef je niet. Het gaat er bij mij niet in dat er onderwerpen zijn waarover je niet kunt praten. Waarover je moet zwijgen. Hoe logisch is het dat je na middernacht de moskee uitzet. Landelijk. En dat de gelovige die de drang heeft om om 04.00 uur s nachts te bidden, gewoon zijn wekker zet? Waarom kun je daar geen volwassen gesprek over hebben in Turkije, desnoods een referendum over houden? De godsdienstgekkies in Turkije zijn de afgelopen vijftien jaar verveelvoudigd. Ik schrik niet eens meer van de hoofddoekjes in mijn badplaats maar als we ze in het mondaine Cesme zien, trekt mijn vriendin een vies gezicht. De werkster van mijn moeder vroeg waarom ze op feestdagen een Turkse vlag met de afbeelding van die dooie gast ophangt. En dat terwijl die lui het boek van een eeuwenoude dooie aanbidden! De humor van Izmir Turken is goud: ja die dooie profeet Mohammed is stukken doder dan een dode Atatürk. En dan is ze me voor: Nee Ebru, dat heb ik niet hardop gezegd. Dat kan niet.
quote:Dossiers
Eredivisie 2013/2014Royal Baby Kate en William
GEPLAATST : 26 juli
Die dooie gast II
Die dooie gast II
Toch maar even opgezocht: Mustafa Kemal, die in 1934 de naam Atatürk vader der Turken kreeg, is overleden op 10 november 1938. Hoewel hij pas vijftien jaar later, in 1953, in zijn Mausoleum in Ankara werd bijgezet is hij inmiddels bijna 75 jaar dood. Benieuwd of deze mijlpaal in het Turkije van Erdogan komende november nou als feestdag of rouwdag gezien zal worden maar goed, dat gaan we meemaken.
De boodschapper van God, althans de boodschapper van de god van moslims, overleed op 8 juni 632 na Christus in Medina. Mohammed leefde iets langer dan Mustafa Kemal en werd 63. Maar daarna gaf hij toch echt de pijp aan Maarten (lees: Mo ging dood). Op Wikipedia lees ik dat de kamer waarin hij stierf werd omgebouwd tot moskee van de profeet.
Allebei dood dus. Dat is de eerste overeenkomst tussen Mustafa en Mohammed. Maar er is meer: Atatürk groeide zonder vader op, en schopte het na een militaire carrière tot diplomaat, hervormer en president van de republiek Turkije die hij uiteindelijk oprichtte. In filmtermen was hij een soort Daniel 007 Craig: elke vrouw (en man) lag aan zijn voeten, hij dronk iedereen onder de tafel, en was de man die mannen wilden zijn en met wie vrouwen wilden zijn. De held. Ook Mohammed deed het best aardig: Net als Mustafa groeide hij zonder vader op, schopte het tot filosoof, militair leider, staatsman en profeet. In filmtermen zou je hem kunnen aanduiden als een soort Russel Javert Crowe. De bad guy voor wie elke vrouw (en man) valt.
In de ogen van velen zijn deze twee mannen helden. En terecht, als je zoveel jaar na je dood nog aanbeden wordt, heb je iets goed gedaan. Toch viel vorige week half Nederturkistan op Twitter over me heen. Op alle mogelijk manieren moest ik dood. Waarom? Omdat ik constateerde dat beide heren dood waren. Hoe respectloos van me! Dood moet je, HOER! Zon tweeduizend verwensingen en doodsbedreigingen kreeg ik over me heen, waarvan er hoe pijnlijk geen één, I kid you not, géén één in foutloos Nederlands was. Hoewel ik me had moeten verbazen over Nederturkse pubers en puberettes die hun heil in geweld zoeken, vroeg ik me af hoe die kids worden opgevoed. Of hun ouders trots zijn op hun mini-hatertjes, die mij op 987675 manieren dood willen maken. Alsof het mijn schuld is dat Mustafa en Mohammed morsdood zijn! Terwijl iedereen weet dat je ook een dode M&M op het hoogste voetstuk ever kunt plaatsen. Volksstammen die het doen! Of IK dat doe, is mijn zaak. Dat jullie mij bij twijfel doodwensen, Nederturkjes, mag. Wat niet mag, is mij bedreigen, oproepen tot geweld of fysieke pogingen doen om mij om te brengen. Doe dat dan dus ook niet. Gewoon niet doen! Gedraag je. En leer es fatsoenlijk Nederlands.
Wat is daar de logica van? Dat ze hooguit zomaar even wat schreef, zonder de zaken te overzien, is dat wat ze bedoelt.quote:"Het verraste me omdat ik de column 's avonds even snel had geschreven"
Dat soms kleine/korte acties grote gevolgen hebben.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:30 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Wat is daar de logica van? Dat ze hooguit zomaar even wat schreef, zonder de zaken te overzien, is dat wat ze bedoelt.
Dat hoort zij zeker te begrijpen. Dat je 'zomaar even' wat schrijft doet daar niets aan af toch?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:32 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat soms kleine/korte acties grote gevolgen hebben.
Wat wil je nou. Dat we allemaal jou een schouderklopje geven omdat jij het had kunnen voorspellen? De vrouw zegt dat ze er door verrast was. Niks meer, niks minder. Stomme krampachtige gedoe van sommige lijpe mensen op dit forum.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:33 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dat hoort zij zeker te begrijpen. Dat je 'zomaar even' wat schrijft doet daar niets aan af toch?
Het waren er ongelooflijk veel en het ging er behoorlijk grof aan toe.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:24 schreef El_Matador het volgende:
Aangifte doen van dingetjes die pubertjes op -nota bene, de triestigheid- Twitter plaatsen.
Umar is een jankwijf met aandachttekort.
Nou nou, je gaat nogal te keer..quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat wil je nou. Dat we allemaal jou een schouderklopje geven omdat jij het had kunnen voorspellen? De vrouw zegt dat ze er door verrast was. Niks meer, niks minder. Stomme krampachtige gedoe van sommige lijpe mensen op dit forum.
Hindsight is 20/20. Niet elke negatieve opmerking over Mohammed in de media wordt opgepikt door de landelijke bondkraagjesbrigade. Nergens zegt ze dat ze dit niet voor mogelijk had gehouden maar slechts dat het haar verrast omdat zo'n kleine beslissing aan haar kant zo'n gevolg kan hebben.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:39 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Nou nou, je gaat nogal te keer..
Heeft niets met een schouderklopje te maken maar met gezond verstand. Iedereen snapt nu ongeveer wel dat elke woordje over Mohammed verkeerd uitpakt, dan kun je wel de onschuld gaan uithangen maar dan ben niet helemaal goed bezig, meen ik.
Vertel...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:24 schreef Hierro het volgende:
Ebru Umar moet dan ook wat rustiger aan doen.
Ik heb niet gezegd dat het "normaal" is, maar je kan je over alles opwinden natuurlijk. Wat denkt die Ebru nu, dat de politie 2000 twitteraarsquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:37 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Het waren er ongelooflijk veel en het ging er behoorlijk grof aan toe.
Als dat normaal is of als je daar je schouders over op moet halen, dan zit er echt iets goed verkeerd.
En al die klapjosti's hebben de column ook erg slecht gelezen, die lezen de profeet en 'die dooie' en gaan helemaal los.
Ja, erg gezond allemaal.
Met elk topic daarover moet je je afvragen wat het is wat je wilt bereiken. Iedereen weet dat het erg gevoelig ligt en heeft weinig met hindsight te maken.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hindsight is 20/20. Niet elke negatieve opmerking over Mohammed in de media wordt opgepikt door de landelijke bondkraagjesbrigade. Nergens zegt ze dat ze dit niet voor mogelijk had gehouden maar slechts dat het haar verrast omdat zo'n kleine beslissing aan haar kant zo'n gevolg kan hebben.
Zoals het jou ook kan verassen dat zoiets kleins als niet uitkijken als je oversteekt zo'n groot gevolg kan hebben voor je leven.
Ok. Ik kan jou opschrijven onder het kopje "pro-zelfcensuur"?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:03 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Met elk topic daarover moet je je afvragen wat het is wat je wilt bereiken. Iedereen weet dat het erg gevoelig ligt en heeft weinig met hindsight te maken.
Als je toch zo graag wilt labelen, doe dan maar: Verstandig.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ok. Ik kan jou opschrijven onder het kopje "pro-zelfcensuur"?
Er zijn maar een paar fundamentalisten volgens de moslim-knuffelaars. Dit moeten dus wel "gematigde" moslims geweest zijnquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:18 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
Ebru Umar gaat aangifte doen van de dreigtweets die ze heeft gekregen naar aanleiding van een column in Metro. Dat schrijft de columniste vrijdag in een opiniestuk in NRC Handelsblad. In de column verwees de schrijfster naar de profeet Mohammed als 'die dooie gast', waarna ze naar eigen zeggen tweeduizend dreigtweets kreeg.
Sickquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:07 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Als je toch zo graag wilt labelen, doe dan maar: Verstandig.
Je weet dat ik gelijk heb. Maar ik snap best dat iedereen een mening mag hebben, maar zodra je publiekelijk gaat dan lijkt het mij het beste om er gewoon verstandig mee om te gaan, wat niet hetzelfde is als censuur.quote:
Nee. Je hebt niet gelijk. Jij hebt een mening dat mensen vooral hun bek maar moeten houden en van heilige huisjes af moeten blijven. dan ben je wat mij betreft een zeer onsympathiek persoon die deel uitmaakt van het probleem.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:16 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Je weet dat ik gelijk heb. Maar ik snap best dat iedereen een mening mag hebben, maar zodra je publiekelijk gaat dan lijkt het mij het beste om er gewoon verstandig mee om te gaan, wat niet hetzelfde is als censuur.
Dan snap je er helaas maar weinig van.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:19 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee. Je hebt niet gelijk. Jij hebt een mening dat mensen vooral hun bek maar moeten houden en van heilige huisjes af moeten blijven. dan ben je wat mij betreft een zeer onsympathiek persoon die deel uitmaakt van het probleem.
Van jouw mening of van een soort realiteit waar jij denkt meer vat op te hebben dan ik?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:21 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dan snap je er helaas maar weinig van.
Van beide vrees ik.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:23 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Van jouw mening of van een soort realiteit waar jij denkt meer vat op te hebben dan ik?
Onwaarschijnlijk want je doet er alles aan om er maar niet dieper op in te gaan. Dat zie je wel vaker bij schaamplekjes.quote:
Jaja. Maar een discussie heeft geen zin zie ik, dus daar ga ik dan ook geen tijd aan verspillen. Ieder zijn mening dan maar.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Onwaarschijnlijk want je doet er alles aan om er maar niet dieper op in te gaan. Dat zie je wel vaker bij schaamplekjes.
Zie maar dat je over je "laatste woord syndroom" heen gaat komen met mij. Ik kan dit de hele dag en nacht volhouden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:25 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Jaja. Maar een discussie heeft geen zin zie ik, dus daar ga ik dan ook geen tijd aan verspillen. Ieder zijn mening dan maar.
Ik heb daar helemaal geen last van, maar ik zie steeds weer dat je reageert, wat moet ik dan?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zie maar da tje over je "laatste woord syndroom" heen gaat komen met mij. Ik kan dit de hele dag en nacht volhouden.
Stoppen met reageren.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:26 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ik heb daar helemaal geen last van, maar ik zie steeds weer dat je reageert, wat moet ik dan?
Moet je horen/zien wie het zegt!!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Stoppen met reageren.
Lukt je niet zo goed zo te zien.
Ik weet dat jij zo'n figuur bent dat altijd maar het laatste woord moet hebben in discussies. Ik ga eens uitproberen hoe lang je dit vol kan houden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:27 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Moet je horen/zien wie het zegt!!
Jij weet helemaal niets, maar ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:28 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik weet dat jij zo'n figuur bent dat altijd maar het laatste woord moet hebben in discussies. Ik ga eens uitproberen hoe lang je dit vol kan houden.
Ik kan met alle veiligheid stellen dat ik meer kennis heb dan jij over. Eigenlijk waarschijnlijk wel elk onderwerp.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:29 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Jij weet helemaal niets, maar ik ben benieuwd.
Kennis zou best kunnen, begrip daarentegen..quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik kan met alle veiligheid stellen dat ik meer kennis heb dan jij over. Eigenlijk waarschijnlijk wel elk onderwerp.
Ook begrip.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:34 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Kennis zou best kunnen, begrip daarentegen..
Dat heb je vooralsnog niet laten zien helaas. Maar ik geef je het voordeel van de twijfel.quote:
Ik begrijp heel goed uit welke hoek jij komt. Je bent nog net niet het type wat daadwerkelijk doodsbedreigingen stuurt maar wel het type dat vind dat doodsbedreigingen (en wellicht een klein beetje geweld) te verwachten is en (misschien heel misschien) zelfs een beetje terecht zou zijn. Maar sssssjj. Dat laatste is een geheimpje.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:35 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dat heb je vooralsnog niet laten zien helaas. Maar ik geef je het voordeel van de twijfel.
tis wel realistisch gedacht hoor , vooral bij die salafistenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed uit welke hoek jij komt. Je bent nog net niet het type wat daadwerkelijk doodsbedreigingen stuurt maar wel het type dat vind dat doodsbedreigingen (en wellicht een klein beetje geweld) te verwachten is en (misschien heel misschien) zelfs een beetje terecht zou zijn. Maar sssssjj. Dat laatste is een geheimpje.
Je doet een hoop (ongefundeerd is het woord niet eens, dat verdient het niet) aannames die nergens op gebaseerd zijn. En sieren doet het je al helemaal niet.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed uit welke hoek jij komt. Je bent nog net niet het type wat daadwerkelijk doodsbedreigingen stuurt maar wel het type dat vind dat doodsbedreigingen (en wellicht een klein beetje geweld) te verwachten is en (misschien heel misschien) zelfs een beetje terecht zou zijn. Maar sssssjj. Dat laatste is een geheimpje.
Bewijs maar dat ik er naast zit. Maar goed. We gaan dan een afspraak maken. Als Ebru Umar iets overkomt qua geweld dan gaan jij en ik met spandoeken op de dam staan om te protesteren tegen geweld vanuit de moslimgemeenschap en voor het vrije woord.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:40 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Je doet een hoop (ongefundeerd is woord niet eens, dat verdient het niet) aannames die nergens op gebaseerd zijn. En sieren doet het je al helemaal niet.
Weer die aannames, waarom doe je dat? Wil je mij uit de tent lokken? Want dan kun je lang wachten.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Bewijs maar dat ik er naast zit. Maar goed. We gaan dan een afspraak maken. Als Ebru Umar iets overkomt qua geweld dan gaan jij en ik met spandoeken op de dam staan om te protesteren tegen geweld vanuit de moslimgemeenschap en voor het vrije woord.
Oh nee.. Want het vrije woord kan jou niks verrotten. Hoewel je er nu wel dankbaar gebruik van maakt.
Ik vind dat wat jij zegt niet respectvol is... wat nu? Volgens je eigen moraliteit moet je nu stoppen met typen. Maar die ego-drang, he... je MOET doorgaan.. MET TYPEN ARGG...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:44 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Weer die aannames, waarom doe je dat? Wil je mij uit de tent lokken? Want dan kun je lang wachten.
Het vrije woord is prima zolang het respectvol blijft, wat ik niet noodzakelijk van de column vond.
ah de zielige nederturkse gaat huilie doenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:46 schreef Paul het volgende:
Over een uur zit ze dus bij Knevel en van den Brink op ned 1 om 23 uur!
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:44 schreef Peunage het volgende:
Hoewel ik haar columns pure kanker vind gaat het doodwensen mij te ver.
Ik vind jouw mening niet respectvol, wat nu?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:44 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Weer die aannames, waarom doe je dat? Wil je mij uit de tent lokken? Want dan kun je lang wachten.
Het vrije woord is prima zolang het respectvol blijft, wat ik niet noodzakelijk van de column vond.
Dan geef je jouw mening erover?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:09 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ik vind jouw mening niet respectvol, wat nu?
De meningen over wat respectvol is lopen nogal uiteen. Dat is dus een onbruikbaar criterium, en wordt vooral ingezet door mensen die anderen aan hun eigen regeltjes willen onderwerpen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:10 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dan geef je jouw mening erover?
Dat zou kunnen inderdaad. Welk criterium zou je willen hanteren dan?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:15 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
De meningen over wat respectvol is lopen nogal uiteen. Dat is dus een onbruikbaar criterium, en wordt vooral ingezet door mensen die anderen aan hun eigen regeltjes willen onderwerpen.
De oproep tot geweld. Als we ons bezig moeten gaan houden met iedereen die iets zegt waar we het niet mee eens zijn, pff... Vermoeiend. Daarbij is dit soort religieus afkeuren van een bepaalde uitspraak een zeer ongewenst groepsgebeuren, waarbij men elkaar opjut en (gemakkelijk) punten probeert te scoren binnen het eigen clubje. Doe maar niet.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:17 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dat zou kunnen inderdaad. Welk criterium zou je willen hanteren dan?
Dat klopt ook wat je zegt, vandaar dat ik er persoonlijk verstandiger mee om zou gaan. Het enigste wat je bereikt is een hoop ellende, ondanks dat je dan slechts je mening geeft.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:23 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
De oproep tot geweld. Als we ons bezig moeten gaan houden met iedereen die iets zegt waar we het niet mee eens zijn, pff... Vermoeiend. Daarbij is dit soort religieus afkeuren van een bepaalde uitspraak een zeer ongewenst groepsgebeuren, waarbij men elkaar opjut en (gemakkelijk) punten probeert te scoren binnen het eigen clubje. Doe maar niet.
Het probleem ligt niet bij mevrouw Umar die een columnpje tikt, het probleem ligt bij de figuren die daar niet mee kunnen omgaan. De polarisatie begint daar. Ze zouden er goed aan doen zichzelf eens af te vragen wat ze precies menen toe te voegen in een beschaafd land als Nederland. Met hun mening en gedrag zijn ze beter op hun plaats in een dictatuur/bananenrepubliek/theocratie. Ze verkeren in de gelukkige omstandigheid dat er vele van dat soort oorden zijn, dus keus genoeg.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:27 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dat klopt ook wat je zegt, vandaar dat ik er persoonlijk verstandiger mee om zou gaan. Het enigste wat je bereikt is een hoop ellende, ondanks dat je dan slechts je mening geeft.
Vandaar dat ik mij afvraag wat de toegevoegde waarde is van die column.
De polarisatie wordt alsmaar groter op deze manier, ondanks dat het nergens over gaat natuurlijk, maar dat is niet de uitkomst die wij allemaal graag willen.
Je mond overal over houden is trouwens net zo min een antwoord. Het blijft een lastig onderwerp en situatie helaas.
Zolang je elkaar blijft voeden dan lost er niets op, ondanks dat je het gelijk aan je zijde hebt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:47 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het probleem ligt niet bij mevrouw Umar die een columnpje tikt, het probleem ligt bij de figuren die daar niet mee kunnen omgaan. De polarisatie begint daar. Ze zouden er goed aan doen zichzelf eens af te vragen wat ze precies menen toe te voegen in een beschaafd land als Nederland. Met hun mening en gedrag zijn ze beter op hun plaats in een dictatuur/bananenrepubliek/theocratie. Ze verkeren in de gelukkige omstandigheid dat er vele van dat soort oorden zijn, dus keus genoeg.
Als je toegeeft aan dit soort lange tenen, dan leren ze het nooit. Kortom volle kracht vooruit en geen boodschap aan religieus en andersoortig gedram. De groep die dat niet kan handelen is geheel vrij oorden op te zoeken waar ze meer gelijkgestemden vinden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:48 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Zolang je elkaar blijft voeden dan lost er niets op, ondanks dat je het gelijk aan je zijde hebt.
Ik ben benieuwd hoe je dat voor je ziet?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:54 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Als je toegeeft aan dit soort lange tenen, dan leren ze het nooit. Kortom volle kracht vooruit en geen boodschap aan religieus en andersoortig gedram. De groep die dat niet kan handelen is geheel vrij oorden op te zoeken waar ze meer gelijkgestemden vinden.
OK! oh ik bedoel okquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:32 schreef shmoopy het volgende:
Paul, doe gvd eens niet zo irritant met je geschreeuw.
Dat vindt ze dus vrijheid van meningsuitingquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:44 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Ik vond haar verhaal ook niet erg overtuigend eerlijk gezegd. Aapjes en geloofsgekkies etc. Een duidelijk denigrerende toon zit er onder. Rechtvaardigt verder niet de bedreigingen natuurlijk, maar erg respectvol is ze dus zelf ook niet.
En dat is het natuurlijk ook.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat vindt ze dus vrijheid van meningsuiting
Helemaal correctquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:52 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
En dat is het natuurlijk ook.
Krijgen we die weer. Een columnist moet er nu al rekening mee gaan houden waar moslims al dan niet over de schreef over kunnen gaan. De moslims bepalen de grens uiteraard. Had ze de moslims maar niet boos gemaakt, dan was ze niet bedreigd geweest. Het is dus eigenlijk haar eigen schuld.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:27 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dat klopt ook wat je zegt, vandaar dat ik er persoonlijk verstandiger mee om zou gaan. Het enigste wat je bereikt is een hoop ellende, ondanks dat je dan slechts je mening geeft.
Vandaar dat ik mij afvraag wat de toegevoegde waarde is van die column.
De polarisatie wordt alsmaar groter op deze manier, ondanks dat het nergens over gaat natuurlijk, maar dat is niet de uitkomst die wij allemaal graag willen.
Nee, het is héél makkelijk. Eem columnist mag in Nederland overal over schrijven zolang het binnen de wet blijft. Een groepering die hun waarheid en zichzelf zo gruwelijk serieus neemt als de moslims prikkelt columnisten uiteraard. Dit soort columns zijn nog heel erg nodig, om slaapkoppen als jou eens een keer wakker te schudden. En moslims hebben hier alle recht daarop te reageren. Maar niet bedreigen en geen geweld! Wat nou lastig onderwerp man?!quote:Je mond overal over houden is trouwens net zo min een antwoord. Het blijft een lastig onderwerp en situatie helaas.
Mond snoeren en in een burka verpakken dan maar?quote:
Een columnist moet lekker doen waar ze zin in hebben, daar ga ik niet over. Ik geef slechts mijn mening over het geheel.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:06 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Krijgen we die weer. Een columnist moet er nu al rekening mee gaan houden waar moslims al dan niet over de schreef over kunnen gaan. De moslims bepalen de grens uiteraard. Had ze de moslims maar niet boos gemaakt, dan was ze niet bedreigd geweest. Het is dus eigenlijk haar eigen schuld.
Je bent knettergek als je er anno 2013 nog zo´n jaren 70-80-90 filosofie op nashoudt. Omdat er in die tijd zoveel wereldvreemden die filosofie aanhingen heeft het hier zo de spuigaten uit kunnen lopen.
[..]
Nee, het is héél makkelijk. Eem columnist mag in Nederland overal over schrijven zolang het binnen de wet blijft. Een groepering die hun waarheid en zichzelf zo gruwelijk serieus neemt als de moslims prikkelt columnisten uiteraard. Dit soort columns zijn nog heel erg nodig, om slaapkoppen als jou eens een keer wakker te schudden. En moslims hebben hier alle recht daarop te reageren. Maar niet bedreigen en geen geweld! Wat nou lastig onderwerp man?!
Nee, hoor. Ze mag haar mening uiten dat vind ik geen probleem. Maar als "persoon" vind ik haar gewoon mwah.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:52 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mond snoeren en in een burka verpakken dan maar?
Omdat?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:55 schreef Emm16 het volgende:
[..]
Nee, hoor. Ze mag haar mening uiten dat vind ik geen probleem. Maar als "persoon" vind ik haar gewoon mwah.
linkje?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:53 schreef Emm16 het volgende:
Ik schaam me voor die tweets, "kanker dit, kanker dat".
Doosbedreiging omdat je een fucking colomn hebt geschreven gaat natuurlijk nergens over. De politie mag die gekkies wel even waarschuwen, al dan niet hun ouders aanspreken want dit kan natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 02:47 schreef El_Matador het volgende:
Een zeikwijf. Elke doodsbedreiging van een moslimgekkie turven en de politie nog meer werk bezorgen. Wat een triest mokkel is die Umar toch.
Trek je je bek open over een ouwe epileptische pedofiel die voor veel mensen een held schijnt te zijn, moet je niet gek staan te kijken dat anderen terugschreeuwen.
De politie die achter 2000 (!) eikeltjes met een mini-e-penisje aangaan, serieus?? Doe normaal man.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 02:55 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Doosbedreiging omdat je een fucking colomn hebt geschreven gaat natuurlijk nergens over. De politie mag die gekkies wel even waarschuwen, al dan niet hun ouders aanspreken want dit kan natuurlijk niet.
Ik leef nog.quote:Op maandag 12 december 2011 06:19 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ik fucking haat hoe jij nu doet he!
morgen schiet ik je dood.
wil je ze lekker hun gang laten gaan dan? Dit is toch niet normaal man.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 02:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De politie die achter 2000 (!) eikeltjes met een mini-e-penisje aangaan, serieus?? Doe normaal man.
Overigens, hier op FOK!:
[..]
Ik leef nog.
Ja.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 03:13 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
wil je ze lekker hun gang laten gaan dan?
Wat is "normaal"? Op een "medium" als Twitter (de zieligheid ten top) plaatsen dat je een of andere columniste dood wil hebben, is dat normaal? Neuh, ik vind het niet "normaal". Maar erg abnormaal ook niet.quote:Dit is toch niet normaal man.
Mwah, ik vind het erg triest.quote:
Voor hen is het niet een historisch figuur, maar een held. Een dubieuze, dat absoluut.quote:Maar ik snap niet dat al die kinderen zich zo druk maken om een historisch figuur, laat staan op basis daarvan zich schuldig maken aan doodsbedreigingen.
Alleen maar omdat het op een groter medium staat. Als wij simpele FOK!kertjes dat podium hebben, krijg je ook honderden van dat soort reacties.quote:Als je kijkt naar het aantal reacties vind ik het absoluut geen mug olifant verhaal. 2000 reacties die alle boeken te buiten gaan, dat is gewoon ernstig en daar moet naar gekeken worden. Dit is geen 'bedreiging hier en daar' (wat via internet zo gedaan is, en men niet altijd te serieus moet nemen, dat ben ik met je eens). Maar dit gaat wel verder dan dat.
Wat ze daarbij even vergeet is dat deze jongere toch echt een islamitische identiteit hebben, in plaats van dat ze Nederlander zijn, wat dus niet gelijk staat aan het niet hebben van die identiteit.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:04 schreef .PRISM het volgende:
Volledige stukje gezien. Tenenkrommend, wat een mens. Het zal je kind / moeder zijn. Praat constant over 'gastjes', 'gekkies', fantastieeeeesch heeurr'. Zo krijg je je mening er natuurlijk niet door. Ze trekt alles veel te persoonlijk aan en dus ongeschikt om haar betoog te doen op de Nederlandse televisie.
Tevens vraagt ze zich af waarom 'deze gastjes' zich druk maken over wat er in Turkije aan de hand is. Ze zijn immers geboren en getogen in Nederland. Even later zegt zij dat ze zelf ook geboren en getogen is in Nederland, waar bemoeit zij zich mee dan?
Van de week zat er ook al zo'n jankfiguur aan de tafel bij KB. Laat ze lekker een kopje thee gaan drinken met Cohen.
Ik vond haar optreden eerder lachwekkend dan hoopvol, maar misschien zie jij andere dingen, dat kan.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:15 schreef 3-voud het volgende:
Wat een optreden gister in KvdB. Ze maakte ff gehakt van die knuffelaars en "gematigden".
En zoals aan hierboven te lezen zijn de tegenargumenten erg mager. Lijkt op beetje naspartelen ofwel wonden likken.
Hulde.
de essentie, ... je begrijpt het nietquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:04 schreef .PRISM het volgende:
Volledige stukje gezien. Tenenkrommend, wat een mens. Het zal je kind / moeder zijn. Praat constant over 'gastjes', 'gekkies', fantastieeeeesch heeurr'. Zo krijg je je mening er natuurlijk niet door. Ze trekt alles veel te persoonlijk aan en dus ongeschikt om haar betoog te doen op de Nederlandse televisie.
Tevens vraagt ze zich af waarom 'deze gastjes' zich druk maken over wat er in Turkije aan de hand is. Ze zijn immers geboren en getogen in Nederland. Even later zegt zij dat ze zelf ook geboren en getogen is in Nederland, waar bemoeit zij zich mee dan?
Van de week zat er ook al zo'n jankfiguur aan de tafel bij KB. Laat ze lekker een kopje thee gaan drinken met Cohen.
En de woorden als baardaapje, geloofsgekkies en meer van die denigrerende uitlatingen horen bij dat respect en fatsoen wat ze zo graag zou zien?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:19 schreef Re het volgende:
[..]
de essentie, ... je begrijpt het niet
dreigtweets omdat je iemand die dood is als dooie bestempelt, dat is gewoon best triest
Hoe meer je er aanstoot aan neemt, hoe triester je bent.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:21 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
En de woorden als baardaapje, geloofsgekkies en meer van die denigrerende uitlatingen horen bij dat respect en fatsoen wat ze zo graag zou zien?
dus? dat is nog geen aanleiding om mensen met de dood te bedreigen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:21 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
En de woorden als baardaapje, geloofsgekkies en meer van die denigrerende uitlatingen horen bij dat respect en fatsoen wat ze zo graag zou zien?
Ik vind het eerder uitlokken om goedkoop weer in de picture te staan. Ik vind het weinig om het lijf hebben. Maar ik praat op geen enkele manier de tweets goed natuurlijk, maar ik vind het wel goedkoop.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hoe meer je er aanstoot aan neemt, hoe triester je bent.
Iets met ruggengraat en prehistorische agressie om niks.
Die tweets vind ik er nog los van staan, het gaat mij om haar uitlatingen en uitleg ervan. En die was weinig hoopvol.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:23 schreef Re het volgende:
[..]
dus? dat is nog geen aanleiding om mensen met de dood te bedreigen.
Zelfreflectie is een moslim dan ook vreemd. Niks nieuws.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:24 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ik vind het eerder uitlokken om goedkoop weer in de picture te staan. Ik vind het weinig om het lijf hebben. Maar ik praat op geen enkele manier de tweets goed natuurlijk, maar ik vind het wel goedkoop.
Die tweets staan er niet los van.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:25 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Die tweets vind ik er nog los van staan, het gaat mij om haar uitlatingen en uitleg ervan. En die was weinig hoopvol.
Nou dan laat ik je maar weer even met rust dan Piet.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:27 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zelfreflectie is een moslim dan ook vreemd. Niks nieuws.
Maar ik neem aan dat je hier ook wel wat op te zeggen hebt. Je quote nagenoeg elke post.
Dat is selectief lezen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die tweets staan er niet los van.
Typerend dat je haar gebrekkige uitleg niet accepteert maar de bedreigingen in gebrekkig Nederlands voor lief neemt.
Laat ik dan zo zeggen dat je er de weg niet mee openbreekt maar eerder sluit. Iedere malloot begrijpt dat. Maargoed laten we vooral denken dat dit soort 'kritiek' de weg vrij zal maken naar dialoog en wederzijds begrip.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:27 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zelfreflectie is een moslim dan ook vreemd. Niks nieuws.
Maar ik neem aan dat je hier ook wel wat op te zeggen hebt. Je quote nagenoeg elke post.
Oogkleppen afzetten... goed begin.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:37 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ik kan er niets aan doen 3-voud..
Datzelfde geldt voor mevrouw Umar.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hoe meer je er aanstoot aan neemt, hoe triester je bent.
Iets met ruggengraat en prehistorische agressie om niks.
Juist niet, ik zie bij andere juist oogkleppen. Maar gelukkig is er het forum om tot vergelijk te komen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:38 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Oogkleppen afzetten... goed begin.
Niet capabel genoeg om in te zien wat ze te kort komen. Hun dagelijkse religie frustratie vult dat wel in.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:45 schreef kawotski het volgende:
Hoe ze het zegt maakt niet zoveel uit, het is goed dat ze tenminste iets durft te zeggen. Hoeveel goed (hoog)-opgeleide Turken ken ik wel niet die gewoon lachwekkend worden als het om religie gaat om nog maar te zwijgen over het gebrekkige Nederlands dat ze in stand proberen te houden - waarom? wtf waarom? Ze weten gewoon dat ze achterlijk zijn maar ontkennen het..
Snap ik best wel. Alleen blaast zij veel te hoog van de toren, enige relativering is wel op z'n plek. Zij geeft zelf al duidelijk aan nooit haar woorden te willen schrappen. Deinst voor niets of niemand terug.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:19 schreef Re het volgende:
[..]
de essentie, ... je begrijpt het niet
dreigtweets omdat je iemand die dood is als dooie bestempelt, dat is gewoon best triest
Vond haar gisteren bij KVDB ook redelijk provocerend eigenlijk. Beetje geval van een te grote smoelquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:24 schreef Hierro het volgende:
Ebru Umar moet dan ook wat rustiger aan doen.
Jij vindt waarschijnlijk dat de gay pride ook homo acceptatie tegenwerkt?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 11:20 schreef .PRISM het volgende:
Ebru bereikt niets, maar dan ook helemaal niets met haar 'gejank'. Het enige wat ze doet is het probleem vergroten.
Nee.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 11:54 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Jij vindt waarschijnlijk dat de gay pride ook homo acceptatie tegenwerkt?
Dan snap je hopelijk ook wel, dat daar niet zo heel veel verschil in zit. Confronteren en provoceren om het doel te bereiken.quote:
Enig onderzoek naar je doelgroep is dan wel gewenst. Niet elke doelgroep is namelijk te triggeren middels provocatie en confrontatie. (In dit geval middelbare scholieren). Als ze deze groep wil bereiken, laat haar dan in stilte langs de scholen in Nederland gaan en in gesprek gaan met de leerlingen. Heeft ze veel meer aan. (Alleen dan is het niet nieuwswaardig en verkopen haar boekjes minder goed.)quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 11:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dan snap je hopelijk ook wel, dat daar niet zo heel veel verschil in zit. Confronteren en provoceren om het doel te bereiken.
Ah, het is een stukje persoonlijke aversie, ga je gang.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 11:58 schreef .PRISM het volgende:
[..]
Enig onderzoek naar je doelgroep is dan wel gewenst. Niet elke doelgroep is namelijk te triggeren middels provocatie en confrontatie. (In dit geval middelbare scholieren). Als ze deze groep wil bereiken, laat haar dan in stilte langs de scholen in Nederland gaan en in gesprek gaan met de leerlingen. Heeft ze veel meer aan. (Alleen dan is het niet nieuwswaardig en verkopen haar boekjes minder goed.)
Daarbij vraag ik mij wel af of je uberhaubt mensen bereikt hebt die het eerst niet accepteerde en nu ineens wel na het zien van een gayparade?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 11:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dan snap je hopelijk ook wel, dat daar niet zo heel veel verschil in zit. Confronteren en provoceren om het doel te bereiken.
Ze wil iets te graag Theo nadoen, lukt alleen niet zo.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 11:34 schreef Stuart het volgende:
[..]
Vond haar gisteren bij KVDB ook redelijk provocerend eigenlijk. Beetje geval van een te grote smoel
Hier valt een sterk punt voor te maken als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 11:54 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Jij vindt waarschijnlijk dat de gay pride ook homo acceptatie tegenwerkt?
Dat verbaast me niets gezien je icoontje.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hier valt een sterk punt voor te maken als je het mij vraagt.
Touchéquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:13 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat verbaasd me niets gezien je icoontje.
Echt niet te geloven wat men tegen en over haar zegt. En dat moeten we allemaal maar normaal vinden?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 12:37 schreef Elfletterig het volgende:
Terecht dat ze aangifte heeft gedaan. Dit soort doodsbedreigingen begint veel te normaal te worden in dit land. Aanpakken, dat tuig.
Welk doel?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 11:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Een team van rechercheurs is as we speak bezig elke bedreiger uit zijn woning te trekken.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Echt niet te geloven wat men tegen en over haar zegt. En dat moeten we allemaal maar normaal vinden?
Inderdaad, aanpakken dit tuig.
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:13 schreef fixatoman het volgende:
Het is hier woorden tegen (potentieel) geweld, dan is het makkelijk kant kiezen he.
Haatbaarden transformeren naar beschaafde en fatsoenlijke mensen.quote:
Maakt dat uit?quote:
Tijd dat we mevrouw Umar eens flink gaan beledigen, die ontbeert namelijk ook een gezonde dosis fatsoen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:19 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Haatbaarden transformeren naar beschaafde en fatsoenlijke mensen.
Ik denk dat als het bij woorden blijft ze daar totaal geen probleem mee heeft.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tijd dat we mevrouw Umar eens flink gaan beledigen, die ontbeert namelijk ook een gezonde dosis fatsoen.
wat zij natuurlijk prompt beantwoord met de meest ranzige doodsbedreigingen...quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tijd dat we mevrouw Umar eens flink gaan beledigen, die ontbeert namelijk ook een gezonde dosis fatsoen.
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:29 schreef Re het volgende:
[..]
wat zij natuurlijk prompt beantwoord met de meest ranzige doodsbedreigingen...
Precies, dat brengt ook een bepaalde verantwoordelijkheid met zich mee. Maar goed, dat is kennelijk niet voor iedereen weggelegd.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:33 schreef Re het volgende:
ik sta voor een land waar een vrije meningsuiting hoog in het vaandel staat, dat werkt natuurlijk wel 2 kanten op
In jouw wereld zijn doodsbedreigingen gelijk aan termen als "haatbaard" en "apen". Tja, dan zit je al snel vast met je dogma en probeer je je met dit soort uitspraken er nog wat van te maken.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies, dat brengt ook een bepaalde verantwoordelijkheid met zich mee. Maar goed, dat is kennelijk niet voor iedereen weggelegd.
Nope.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
In jouw wereld zijn doodsbedreigingen gelijk aan termen als "haatbaard" en "apen".
1 woord zet de rest van je betoog hier niet recht. Sorry.quote:
Wijs even aan waar ik doodsbedreigingen goedkeur.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
1 woord zet de rest van je betoog hier niet recht. Sorry.
Klopt, maar dat er dan van dat domme (allochtone) volk is dat bedreigingen gaat uiten is nog veel meerquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:34 schreef timmmmm het volgende:
Dreigementen zijn natuurlijk altijd debiel hè, dat voorop gesteld.
Maar wat ik ook een beetje matig vind is: 'Goh, ik moet snel even een column schrijven.... Laat ik Mohammed pakken, scoort altijd'
Ah ja, jezelf censuur opleggen omdat je anders bedreigd wordt valt tegenwoordig onder 'verantwoordelijkheid nemen'.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies, dat brengt ook een bepaalde verantwoordelijkheid met zich mee. Maar goed, dat is kennelijk niet voor iedereen weggelegd.
Wat heeft ze precies fout gedaan? Ze schreef een aantal feiten op in een krant, big deal. Als je haar wilt beledigen omwille van haar gedrag ben je nog primitiever dan de haalbaarden die haar dood willen hebben, en dat is best een knappe prestatie van je.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vergelding uit irritatie. Mevr. benoemd paard en wagen, dat jeukt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tsja, blijkbaar hoeven normen en waarden niet meer te gelden als diegene wat uitspraken heeft gedaan die een bepaalde bevolkingsgroep als provocerend ziet. Zo zie je maar weer, beschaving is maar flinterdun bij dat soort mensen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Echt niet te geloven wat men tegen en over haar zegt. En dat moeten we allemaal maar normaal vinden?
Inderdaad, aanpakken dit tuig.
Een beetje zoals jij nu de 2e wereldoorlog er bij betrekt om aandacht te krijgen?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ebru is het typetje dat 70 jaar geleden joden zou aangeven bij de NSB puur voor de aandacht.
Als je niet tegen de waarheid kan moet je niet reagerenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Een beetje zoals jij nu de 2e wereldoorlog er bij betrekt om aandacht te krijgen?
(van mij mag je trouwens, geen probleem)
Buuuuuuuuurn.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Een beetje zoals jij nu de 2e wereldoorlog er bij betrekt om aandacht te krijgen?
(van mij mag je trouwens, geen probleem)
"Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht."quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:07 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Als je toch zo graag wilt labelen, doe dan maar: Verstandig.
Ze stigmatiseert en wist dat dit soort reacties er aan zaten te komen. Daarmee zeg ik niet dat dit soort dingen niet gezegd moeten kunnen worden en een zekere zin vorm van censuur wil zien. Het recht om dit soort dingen in een column op te schrijven heeft ze nu eenmaal. Ik vind echter wel dat aan zo'n recht een bepaalde verantwoordelijkheid kleeft. Want met welk doel schrijft ze dit nu op? Ter vermaak? Is het gewoon een brainfart die ze graag even met anderen deelt? Verveelt ze zich? Had ze dan niet even een uur aan d'r kut kunnen krabben? Is het teveel gevraagd om mensen in hun waarde te laten? Maar goed, het is erg glad ijs waar ik me op begeef.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat heeft ze precies fout gedaan?
Nu kun je veel van haar stuk zeggen maar het is allesbehalve feitelijk om gelovigen 'gekkies' te noemen.quote:Ze schreef een aantal feiten op in een krant, big deal.
Nee, dat die bedreigingen niet door de beugel kunnen staat buiten kijf.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah ja, jezelf censuur opleggen omdat je anders bedreigd wordt valt tegenwoordig onder 'verantwoordelijkheid nemen'.
Zoals ik al zei, Ebru roept gewoon wat het "volk" roept. Lekker makkelijk scoren met simpele onliners en andere onzin wat bij veel mensen goed valt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:16 schreef KoosVogels het volgende:
Het is allemaal de schuld van Job Cohen, begreep ik van Umar zelf.
Moest er wel om lachen, overigens. Stond woensdag een interview met Umar in de Metro. Ze deed haar beklag over de stijging van de criminaliteit in Nederland (dus niet specifiek Amsterdam) en dat was volgens haar de schuld van Job.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, Ebru roept gewoon wat het "volk" roept. Lekker makkelijk scoren met simpele onliners en andere onzin wat bij veel mensen goed valt.
Tja, er zijn nog mensen die verbaasd/geschokt zijn als iemand met kankerhoer scheldt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dat die bedreigingen niet door de beugel kunnen staat buiten kijf.
In de uitzending lieten ze ook een aantal tweets zien waarin ze werd uitgescholden voor kankerhoer die verder niet bedreigend waren, maar waar mevrouw Umar wel verbaasd over leek. Ze wist niet dat het mes aan 2 kanten snijdt?
Zoals Pim Fortuin riep wat het volk riep. Zoals Theo van Gogh riep wat het volk riep. Wat jij gemakkelijk scoren noemt blijkt toch een uiterst gevaarlijke bezigheid sinds we haatbaarden te gast hebben in Nederland. Ik vind er niks makkelijks aan, ik heb diep respect voor mensen die de waarheid blijven schrijven tegen de stroom in. Dat zijn de echte helden.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, Ebru roept gewoon wat het "volk" roept. Lekker makkelijk scoren met simpele onliners en andere onzin wat bij veel mensen goed valt.
In Den Haag begroet men elkaar met 'kankerhoer'.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tja, er zijn nog mensen die verbaasd/geschokt zijn als iemand met kankerhoer scheldt.
Er zijn ook mensen voor wie dit blijkbaar een normaal scheldwoord is.
Je bedoelt kenkahoearquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In Den Haag begroet men elkaar met 'kankerhoer'.
Vergelijk je Ebru nu met Pim Fortuyn en van Gogh?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:26 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Zoals Pim Fortuin riep wat het volk riep. Zoals Theo van Gogh riep wat het volk riep. Wat jij gemakkelijk scoren noemt blijkt toch een uiterst gevaarlijke bezigheid sinds we haatbaarden te gast hebben in Nederland. Ik vind er niks makkelijks aan, ik heb diep respect voor mensen die de waarheid blijven schrijven tegen de stroom in. Dat zijn de echte helden.
Look at this ol' chap..quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je mist het punt. Het gaat er mij niet zozeer om dat het normaal of abnormaal is, maar dat sommige mensen kennelijk te verveeld of te naïef zijn om na te denken over de gevolgen van hun gedrag en dan quasi-verontwaardigd reageren als ze de bal terug gekaatst krijgen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tja, er zijn nog mensen die verbaasd/geschokt zijn als iemand met kankerhoer scheldt.
Er zijn ook mensen voor wie dit blijkbaar een normaal scheldwoord is.
Jij was die jongen die hierboven de tweede wereldoorlog erbij sleepte, toch?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Vergelijk je Ebru nu met Pim Fortuyn en van Gogh?
Hard
Pim heeft zojuist een 360 graden rondje in z'n graf gemaaktquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:30 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Jij was die jongen die hierboven de tweede wereldoorlog erbij sleepte, toch?
Wie is precies 'het volk'?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, Ebru roept gewoon wat het "volk" roept.
Het zit hem in de toon. Als ik een willekeurige kerk binnenloop en roep: "Waarom gaan jullie nog naar de kerk en luisteren jullie naar het woord van een dooie", dan wordt mij dat ook niet in dank afgenomen denk ik.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:07 schreef Re het volgende:
Dat Mo een dooie is lijkt me weinig met provoceren te maken te hebben denk ik, of Ataturk for that matter, dus nah...
Je moet niet zo janken. Kijk nou eerst eens ff wie die mensen zijn. 95% van die kneuzen heeft nog nooit een Koran gezien, laat staan gelezen. Dit zijn mensen die schelden om het schelden want het is stoer.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Look at this ol' chap..
Neem het voorgaande in je hoofd met Ebru's citaat 'jezelf beledigd voelen is een keuze'.
Moslims gaan af op het kleinste geringste kritische artikeltje over hun geloof. Totaal 'balistic' gaan om een mening die onderbouwd is met feiten. Dan ontbeer jezelf een basaal fatsoen in de samenleving en hoor je hier niet thuis.
Als je een samenleving wil hebben met elkaar moet je ook leren met andermans, misschien beledigigende, mening om te gaan en niet gelijk je middeleeuwse gebogen zwaard te pakken.
Ik ben niet zo van het geloof in het algemeen maar aan het einde zit er een goed citaat in van de presentatoren. Het ging over de verlichting, het omgaan met een mening van iemand die niet christelijk is en het proces waarin de aanhangers van de islam nu verkeren. Als aanhangers van de islam nu eens dat proces van verlichting eens in gaan zien en op een fatsoenlijke manier daar eens mee gaan leren omgaan, hebben we een hele leuke samenleving.
Dat moslims zich direct beledigd voelen om het minste artikeltje van een Theo, Ayaan, Geert, Ebru of iemand anders is iets van hunzelf en hun achterlopende manier van omgaan met onderbouwde kritiek.
Ik denk dat Ebru een stuk slimmer is en zich lekker laat beledigen. Ofwel, ik denk niet dat ze van jou mening veel zal aantrekken. In tegenstelling tot andersom ben ik bang.
Jij was die jongen die hierboven Ebru het maken van one-liners verweet toch?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Pim heeft zojuist een 360 graden rondje in z'n graf gemaakt
Niks anders dan waarheden.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:33 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Jij was die jongen die hierboven Ebru het maken van one-liners verweet toch?
Jij mist even een puntje of 3 denk ik.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:33 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je moet niet zo janken. Kijk nou eerst eens ff wie die mensen zijn. 95% van die kneuzen heeft nog nooit een Koran gezien, laat staan gelezen. Dit zijn mensen die schelden om het schelden want het is stoer.
Nee je loopt te zeiken over moslims maar je kijkt niet eens wie die mensen zijn die lopen te schelden en kankerenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij mist even een puntje of 3 denk ik.
Mensen die dat stigmatiserende gelul van figuren zoals jij zat zijn?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee je loopt te zeiken over moslims maar je kijkt niet eens wie die mensen zijn die lopen te schelden en kankeren
Je kletst uit je nekquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
Mensen die dat stigmatiserende gelul van figuren zoals jij zat zijn?
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
Lekker volk inderdaad. Dat is nu de toekomstige mening op basis van hun religie van een volgende generatie. Toppertjes, allemaal.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee je loopt te zeiken over moslims maar je kijkt niet eens wie die mensen zijn die lopen te schelden en kankeren
Goede constateringquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
Deze doet het iets beter denk ik..quote:
Doe jij ook met PVV'ers. Erger dan haar.quote:
Uhu... Inderdaad.quote:Maar goed, het is erg glad ijs waar ik me op begeef.
Family Guy zuigt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:49 schreef Red_85 het volgende:
Deze doet het iets beter denk ik..
[ afbeelding ]
Je bent schattig grappig.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:33 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je moet niet zo janken.
Oeeew nou ben ik beledigdquote:
Doe eens een quote.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Doe jij ook met PVV'ers. Erger dan haar.
Oh, dat is nergens voor nodig,quote:
Waarschijnlijk heb je PVV'ers wel eens dom genoemd. Maar dat lijkt mij een puur feitelijke constatering.quote:
Je hebt liever dat ze der mond dicht houd, wat?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:55 schreef Mutant01 het volgende:
Ebru Umar, de aarsgat van Nederland.
Zeker geen 10 gehaald op je inburgeringscursus? Of wel?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:55 schreef Mutant01 het volgende:
Ebru Umar, de aarsgat van Nederland.
Mja, maar datzelfde kan mevrouw Umar dan op haar beurt weer zeggen van moslims natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je PVV'ers wel eens dom genoemd. Maar dat lijkt mij een puur feitelijke constatering.
Nee hoor, ze mag van mij lullen als brugman. Oh en het is geen moslimvrouw, maar dat even terzijde.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je hebt liever dat ze der mond dicht houd, wat?
Waarom kunnen we wel raden. Zelfstandige moslimsvrouwen, brrr
Was ze van oorsprong wel. Nu is het een kafir.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee hoor, ze mag van mij lullen als brugman. Oh en het is geen moslimvrouw, maar dat even terzijde.
Een ongelovige hoer dusquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee hoor, ze mag van mij lullen als brugman. Oh en het is geen moslimvrouw, maar dat even terzijde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee louter op mijn masterdiploma.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeker geen 10 gehaald op je inburgeringscursus? Of wel?
Oeeew nu beledig ik weer iemand...
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Was ze van oorsprong wel. Nu is het een kafir.
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Een ongelovige hoer dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Een ongelovige hoer dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thank God for freedom of speech.
Allah Al Watan Al Malik
Good for youquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee louter op mijn masterdiploma.
Dit dusquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:26 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Zoals Pim Fortuin riep wat het volk riep. Zoals Theo van Gogh riep wat het volk riep. Wat jij gemakkelijk scoren noemt blijkt toch een uiterst gevaarlijke bezigheid sinds we haatbaarden te gast hebben in Nederland. Ik vind er niks makkelijks aan, ik heb diep respect voor mensen die de waarheid blijven schrijven tegen de stroom in. Dat zijn de echte helden.
Dank dank. Maareh, wie zou je moeten beledigen met een dergelijke opmerking?quote:
Nederland is juist een van de weinige landen waar iedereen, met welke mening dan ook*, welkom is en deze mag uiten. Intolerantie tov afwijkende en/of extremistische meningen is het begin van het einde, dan komen we snel bij Engelse section 5 achtige wetgeving uit.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:47 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het probleem ligt niet bij mevrouw Umar die een columnpje tikt, het probleem ligt bij de figuren die daar niet mee kunnen omgaan. De polarisatie begint daar. Ze zouden er goed aan doen zichzelf eens af te vragen wat ze precies menen toe te voegen in een beschaafd land als Nederland. Met hun mening en gedrag zijn ze beter op hun plaats in een dictatuur/bananenrepubliek/theocratie. Ze verkeren in de gelukkige omstandigheid dat er vele van dat soort oorden zijn, dus keus genoeg.
Het is inderdaad wel weer erg mooi geformuleerd. Pim sprak namens het volk?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:01 schreef KoosVogels het volgende:
Pim sprak de taal van het volk. Theo idem. Nu spreek Geert Wilders namens het volk.
Wie is dat 'volk' precies en waarom hoor ik daar niet bij?
Je zit al bijna op de kast. Nog even en je aapje komt weer uit de mouw.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is inderdaad wel weer erg mooi geformuleerd. Pim sprak namens het volk?![]()
![]()
![]()
![]()
Theo? Die moest helemaal niets van 'het volk' weten.
Ik doe met je mee.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je zit al bijna op de kast. Nog even en je aapje komt weer uit de mouw.
Ik pak alvast wat popcorn.
De islamitische aap natuurlijk. U bent niet bekend met de Tokkie-retoriek van de heer 3-voud?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik doe met je mee.
Moet je wel effe zeggen welk aapje ik kan verwachten.
Dat je moslim bent, mag natuurlijk geen verrassing heten. Vandaar het verzoek om verduidelijking.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De islamitische aap natuurlijk. U bent niet bekend met de Tokkie-retoriek van de heer 3-voud?
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:35 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Laat ik dan zo zeggen dat je er de weg niet mee openbreekt maar eerder sluit. Iedere malloot begrijpt dat. Maargoed laten we vooral denken dat dit soort 'kritiek' de weg vrij zal maken naar dialoog en wederzijds begrip.
Ik denk dat jullie hier mevrouw Ebru's column en betoog niet helemaal goed begrijpen. Haar doelgroep is (zoals ik het lees en zie) helemaal niet deze intolerante jongeren, maar de 'linkse en softe' Nederlander. En haar doel heeft ook weinig te maken met het aanzetten tot dialoog en verzoening, maar richt zich op aanpakken en de hakken in het zand zetten. Haar boodschap is niets meer dan 'genoeg is genoeg'.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 11:20 schreef .PRISM het volgende:
[..]
Snap ik best wel. Alleen blaast zij veel te hoog van de toren, enige relativering is wel op z'n plek. Zij geeft zelf al duidelijk aan nooit haar woorden te willen schrappen. Deinst voor niets of niemand terug.
De bedreigingen worden geuit vanaf anonieme Twitter-accounts en zoals ze zelf al aangeeft door jonge kinderen. In dit geval was het een logisch gevolg, het is iets wat je ver van te voren aan kunt zien komen wanneer je deze 'doelgroep' beledigt.
Ik weet nog dat ik een jaar of 12 was. Ik voelde mij beledigd door een of andere simpele website (kon het spelletje niet winnen o.i.d., in elk geval had het een achterlijke aanleiding). Vervolgens schreef ik een mailtje vol scheldwoorden naar de websitemakers (zal jou als moderator misschien ook wel bekend in de oren kliken).
Zelf geeft ze al aan dat de column geplaatst is in een krant waarvan de doelgroep vooral jongeren is (metro is een gratis krant en volop verkrijgbaar in de trein, metro en tram). Had ze dit kunnen verwachten? Ja. Is het gepast? Nee.
De enige reden waarom dit in de krant vermeld wordt is om het feit dat de titel "Ebru doet aangifte na dreigtweets' --> smaakmakend. Iedereen vormt een mening en vervolgens begint het bashen van elkaar, gebaseerd op niets.
Ebru bereikt niets, maar dan ook helemaal niets met haar 'gejank'. Het enige wat ze doet is het probleem vergroten.
Ze is inderdaad verdomde goed en scherp in het intrappen van open deuren.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:07 schreef Harlon het volgende:
Ebru heeft zo'n geniaal gestrekt beenSchrijft vaak wel fijne stukjes en kan netjes de vinger op de zere plek leggen.
En helaas horen we dat te weinig. Wel goed dat het uit een hoek komt waar men het niet verwacht.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:08 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat jullie hier mevrouw Ebru's column en betoog niet helemaal goed begrijpen. Haar doelgroep is (zoals ik het lees en zie) helemaal niet deze intolerante jongeren, maar de 'linkse en softe' Nederlander. En haar doel heeft ook weinig te maken met het aanzetten tot dialoog en verzoening, maar richt zich op aanpakken en de hakken in het zand zetten. Haar boodschap is niets meer dan 'genoeg is genoeg'.
Je beledigd voelen is toch een keuze aan jezelf?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dank dank. Maareh, wie zou je moeten beledigen met een dergelijke opmerking?
Dat klopt. Je schreef echter onder je post ' ow nu beledig ik weer iemand'. Dus ik was benieuwd wie dat dan zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je beledigd voelen is toch een keuze aan jezelf?
Ow die. Ik had het over die inburgeringscursus die niet goed was afgelegd in mijn ogen, omdat er een fout lidwoord voor 'aarsgat' gebruikt was. Het zou kunnen dat je je daardoor beledigd zou voelen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat klopt. Je schreef echter onder je post ' ow nu beledig ik weer iemand'. Dus ik was benieuwd wie dat dan zou moeten zijn.
Ah dat, nee hoor - maar goed dat je een clausule opnam in je post. Ik waardeer het dat jij je zo'n zorgen maakt om de medemens.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ow die. Ik had het over die inburgeringscursus die niet goed was afgelegd in mijn ogen, omdat er een fout lidwoord voor 'aarsgat' gebruikt was. Het zou kunnen dat je je daardoor beledigd zou voelen.
Ik denk niet dat een vergrootte mate van intolerantie jegens dit soort intolerante jongeren iets op gaat lossen. Vrij land, iedereen mag een mening hebben, hoe slecht die ook eventueel is in mijn ogen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
En helaas horen we dat te weinig. Wel goed dat het uit een hoek komt waar men het niet verwacht.
Maar daarbij komt (en juist dat wordt tegenwoordig maar o zo makkelijk vergeten) dus ook een verantwoordelijkheid voor wat je zegt. In het geval van de dreigtweets zelfs een overtreding van de wet waar imo snel, streng en duidelijk mee afgerekend moet worden. Maar in het geval van mevrouw Ebru dus ook dat er veel mensen zijn die, zacht gezegd, niet blij zijn met haar column. En jammer dat ze blijkbaar het beledigen van anderen nodig heeft om haar punt over te brengen.quote:Rowan Atkinson At Reform Section 5 Parliamentary Reception
Although the law under discussion has been on the statute book for over 25 years, it is indicative of a culture that has taken hold of the programmes of successive governments that, with the reasonable and well-intended ambition to contain obnoxious elements in society, has created a society of an extraordinarily authoritarian and controlling nature. That is what you might call The New Intolerance, a new but intense desire to gag uncomfortable voices of dissent. ‘I am not intolerant’, say many people; say many softly spoken, highly-educated, liberal-minded people: ‘I am only intolerant of intolerance’. And people tend to nod sagely and say ‘Oh, Wise words, wise words’ and yet if you think about this supposedly inarguable statement for longer than five seconds, you realize that all it is advocating is the replacement of one kind of intolerance with another. Which to me doesn’t represent any kind of progress at all. Underlying prejudices, injustices or resentments are not addressed by arresting people: they are addressed by the issues being aired, argued and dealt with preferably outside the legal process. For me, the best way to increase society’s resistance to insulting or offensive speech is to allow a lot more of it. As with childhood diseases, you can better resist those germs to which you have been exposed.
We need to build our immunity to taking offence, so that we can deal with the issues that perfectly justified criticism can raise. Our priority should be to deal with the message, not the messenger. As President Obama said in an address to the United Nations a month or so ago: ‘…laudable efforts to restrict speech can become a tool to silence critics, or oppress minorities. The strongest weapon against hateful speech is not repression, it is more speech’ and that is the essence of my thesis; more speech. If we want a robust society, we need more robust dialogue and that must include the right to insult or to offend. As – even if as Lord dear says, the freedom to be inoffensive is no freedom at all.
The repeal of this clause will be only a small step, but it will I hope be a critical one in what should be a longer term project to pause and slowly rewind a creeping culture of censoriousness. It is a small skirmish in the battle, in my opinion, to deal with what Sir Salman Rushdie refers to as the Outrage Industry: self-appointed arbiters of the public good, encouraging media-stoked outrage, to which the police feel under terrible pressure to react. A newspaper rings up Scotland Yard: someone has said something slightly insulting on Twitter about someone who we think a national treasure: what are you going to do about it? And the police panic and they scrabble around and then grasp the most inappropriate lifeline of Section 5 of the Public Order Act: that thing where they can arrest anybody for saying anything that might be construed by anybody else as insulting. They don’t need a complainant, or a real victim: they need only to make the judgment that somebody could have been offended if they had heard or read what has been said. The most ludicrous degree of latitude. The storms that surround Twitter and Facebook comment have raised some fascinating issues about free speech. Which we haven’t really yet come to terms with. Firstly, that we all have to take responsibility for what we say, which is not a bad lesson to learn. And secondly, we’ve learnt how appallingly prickly and intolerant society has become of even the mildest adverse comment.
The law should not be aiding and abetting this new intolerance. Free speech can only suffer if the law prevents us from dealing with its consequences. I offer you my wholehearted support to the Reform Section 5 campaign. Thank you very much.
Zij schrijft op haar twitteraccount zelf niet bepaald foutloos.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:28 schreef KoosVogels het volgende:
Haha allochtonen kunnen geen foutloos Nederlands schrijven. Die dombo's.
Dat is wel een hele makkelijke manier om verantwoordelijkheid van je af te schuivenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je beledigd voelen is toch een keuze aan jezelf?
Dan heeft de moordenaar van Theo niet op zitten letten.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is inderdaad wel weer erg mooi geformuleerd. Pim sprak namens het volk?![]()
![]()
![]()
![]()
Theo? Die moest helemaal niets van 'het volk' weten.
Die gastjes besluiten toch zelf om het als belediging op te vangen en zich als een primaat te gaan gedragen?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat is wel een hele makkelijke manier om verantwoordelijkheid van je af te schuiven![]()
"Ja, jouw probleem!", zo denken deze intolerante jongeren die van alles schreeuwen zonder er bij na te denken ook.
Was het niveau in haar tijd dus al niet heul bijzonder.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:32 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Zij schrijft op haar twitteraccount zelf niet bepaald foutloos.
Er is nog een heel gebied tussen zelfcensuur en opgeven.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:05 schreef drijfhout het volgende:
[..]
"Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht."
Zelfcensuur heeft niks met "verstand" te maken, slechts met "opgeven".
Precies.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:09 schreef Tem het volgende:
Theo vond het volk trouwens gewoon dom. Daarnaast was hij van mening dat de LPF louter bestond uit pygmeeën op plateauzolen wat volgens mij een correcte analyze is. Daarnaast deed hij ook veel mee aan projecten en discussies tbv integratie. Ik zou hem niet in dezelfde categorie willen plaatsen als Fortuyn en Wilders.
Het niveau van de LPF was te lachwekkend voor woorden, met uitzondering van Fortuyn zelf uiteraard. Dan schat ik Wilders heel wat lager in, maar zijn partijgenoten zijn dan weer van een hoger niveau dan wat de LPF 'ers waren.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:09 schreef Tem het volgende:
Theo vond het volk trouwens gewoon dom. Daarnaast was hij van mening dat de LPF louter bestond uit pygmeeën op plateauzolen wat volgens mij een correcte analyze is. Daarnaast deed hij ook veel mee aan projecten en discussies tbv integratie. Ik zou hem niet in dezelfde categorie willen plaatsen als Fortuyn en Wilders.
Er zat altijd een heel groot verschil in zijn teksten en zijn gedrag.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:09 schreef Tem het volgende:
Het punt dat hier gemaakt werd is dat dit soort gedrag vaak komt van de 'moderne' Turken.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:41 schreef kawotski het volgende:
Ik moet altijd lachen om de Nederlandse Turken met hun Turkse plattelandskleding uit het jaar kruik, goed geintegreerd mensen.. In Turkije zelf worden ze zo goed als uitgekotst anders waren ze wel naar Turkije vertrokken om daar een mooi bestaan op te bouwen ipv in het heerlijke Nederlandse klimaat te vertoeven in Rotterdam Zuid...
Wat heeft de Yolocaust nou weer te maken met kritiek op moslims?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:18 schreef De_Ilias het volgende:
Mogen we nu ook de holocaust ontkennen? Nee natuurlijk niet, Joden beledigen is verboden! Maar als je aan de moslims zit is het niet erg... Wat voor standaarden zijn dit? Je moet gewoon een ander respecteren, het is nergens voor nodig om de Profeet mohammed te beledigen, dit is gewoon pure provocatie! En dan durft men het nog te hebben over respect, fatsoen en samenhorigheid? I dont understand it anymore!
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:24 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wat heeft de Yolocaust nou weer te maken met kritiek op moslims?
Wanneer word ze kamerlid voor de PVV ?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De islamisering van de samenleving, het misplaatste nationalisme voor Turkije, agressie en haat naar alles wat Nederlands is. Ze weet precies de vinger op de zere plek te leggen. Hulde aan deze mevrouw om zo haar mening te verkondigen.
Wat hebben een paar idiote snotapen met de islam en de vermeende islamisering te maken?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De islamisering van de samenleving, het misplaatste nationalisme voor Turkije, agressie en haat naar alles wat Nederlands is. Ze weet precies de vinger op de zere plek te leggen. Hulde aan deze mevrouw om zo haar mening te verkondigen.
Zoals HIER valt te lezen. mag je haatbaarden geen haatbaarden meer noemen. Dat is te denigrerend.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:19 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Haatbaarden transformeren naar beschaafde en fatsoenlijke mensen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De reden waarom je het niet snapt, is omdat je het verschil tussen sprookjes en werkelijkheid niet snapt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:18 schreef De_Ilias het volgende:
Mogen we nu ook de holocaust ontkennen? Nee natuurlijk niet, Joden beledigen is verboden! Maar als je aan de moslims zit is het niet erg... Wat voor standaarden zijn dit? Je moet gewoon een ander respecteren, het is nergens voor nodig om de Profeet mohammed te beledigen, dit is gewoon pure provocatie! En dan durft men het nog te hebben over respect, fatsoen en samenhorigheid? I dont understand it anymore!
Jij weer!quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De reden waarom je het niet snapt, is omdat je het verschil tussen sprookjes en werkelijkheid niet snapt.
De Holocaust ontkennen - met wat voor oogmerk dan ook - is historisch gezien onjuist. In hoeverre dat Joden beledigt, doet niet eens ter zake. De Holocaust heeft plaatsgevonden; dat is een feit.
In hoeverre de heroïsche verhalen waarmee de Bijbel de Koran zijn volgepend werkelijk hebben plaatsgevonden, valt te bezien. Jij hebt op dit forum zeer denigrerende dingen over homo's gezegd, dus jij bent wel de laatste die over respect, fatsoen en saamhorigheid moet gaan spreken. Niet iedereen gelooft in de sprookjes waar jij in gelooft; leer het te accepteren of ga fijn wonen in een land waar de islam tevens de wet is.
is jou naam Pim Fortuin ?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:09 schreef IPA35 het volgende:
Haar stem is vooral zeer naar.
Wat de inhoud betreft (kijkend naar K & vdB), ze heeft alleen een punt waarin ze stelt dat het kwalijk is dat jongeren die hier zijn geboren en opgegroeid - en vaak hun ouders ook - meer gehecht zijn aan Turkije dan aan dit land, zich druk maken om zeikwijven als Ebru of een stel gare bomen in een park in Istanbul. Natuurlijk is dit vooral te wijten aan de Turkse volksaard met haar extreem nationalisme aan de ene kant en aan de andere kant de verweesde Nederlandse samenleving die totaal geen aantrekkingskracht heeft op immigranten zoals bijvoorbeeld de Amerikaanse samenleving dat wel heeft door middel van een gebrek aan een duidelijk normen en waarden systeem, een nationaal gevoel en (te) vergaand individualisme.
Maar dan begint ze over zaken als 'islamisering' en weet ik veel wat allemaal wat er geen **** mee te maken heeft. Turks nationalisme heeft weinig met 'islamisering' te maken.
Geloof is geen feit. Geloof is geloof. Daarom heet het geloof. Je gelooft een bepaald iets. Of het een feit is, weet je niet. Maar je gelooft het. Dat mag, maar dat maakt het geloof nog geen feit. De Holocaust is een historische gebeurtenis, grofweg tussen 1938 en 1945, die aantoonbaar is. De Holocaust is een aantoonbaar feit. Geloof niet. Geloof is geloof.quote:Op zondag 4 augustus 2013 00:33 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Jij weer!
Kijk dat is mijn punt niet eens, het mag in jouw ogen een sprookje zijn, maar voor die miljarden andere geloven is het een feit evenals de holocaust. En dat is de lijn die ik wil trekken, ik zet absoluut niet aan tot holocaust ontkenning, ik denk ook dat het een feit is aangezien gewoonweg veel Joodse gezinnen zijn afgeslacht door de Nazi ideologie.
Het ontkennen van de holocaust doet pijn bij de Joden en dat vinden wij niet raar en dat begrijpen wij ook, waarom kunnen wij deze fatsoen die wij toepassen bij de Joden niet toepassen bij de moslims en respecteren we dan ook Mohammed, want dat is ook pijnlijk bij moslims en ook begrijpelijk.
Waarom mogen Joden niet beledigd worden maar moslims wel? Voor mij is het een belediging als je mijn profeet Mohammed ontkent, uitscheldt, verkleint etc, dat doet pijn en wekt woede op! Is dat raar? Uiteraard mag dat ook geen reden zijn om tot geweld over te gaan.
En over die laatste zin, ik woon al jaren niet meer in Nederland dus maak je niet druk, ik woon in een Islamitisch land en daar ben ik God dankbaar voor!
Dus dat betekend vrijheid van meningsuiting... dat kan je niet scheiden...quote:Op zondag 4 augustus 2013 02:48 schreef arjan1212 het volgende:
Hoe kom je erbij dat ze tegen vrijheid van meningsuiting is ? Ze is tegen de vrijheid van godsdienst, omdat ze artikel 1 van de grondwet wil aanpassen en artikel 23 wil afschaffen
Je kunt de ene wet voorrang geven aan de andere. Persoonlijk vind ik dat gelovigen érg veel mogen. Ze mogen érg veel roepen met hun hand op de Bijbel of Koran. Allemaal prima, maar wie kaatst, kan de bal verwachten. Als je van alles roept, weet dan ook gewoon met kritiek of een weerwoord om te gaan.quote:Op zondag 4 augustus 2013 02:49 schreef IDONTWANNAKNOW het volgende:
[..]
Dus dat betekend vrijheid van meningsuiting... dat kan je niet scheiden...
Precies hetzelfde kan je zeggen van Ebruutje. Niet dat ze met een nieuw verhaal komt, en de vermoorde onschuld voor het eerst speelt, als ze die 7e-eeuwse epileptische pedofiele roverhoofdman weer es afzeikt.quote:Op zondag 4 augustus 2013 02:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt de ene wet voorrang geven aan de andere. Persoonlijk vind ik dat gelovigen érg veel mogen. Ze mogen érg veel roepen met hun hand op de Bijbel of Koran. Allemaal prima, maar wie kaatst, kan de bal verwachten. Als je van alles roept, weet dan ook gewoon met kritiek of een weerwoord om te gaan.
Volgens mij wens jij geen enkel entiteit met een islamitisch achtergrond te accepteren. Alleen al hoe je te keer gaat tegen De_Iliass met de bewoordingen 'dat hij het land uit moet', omdat hij in dit topic simpelweg aangeeft hoe hij denkt over wederzijds respect geeft al te denken. Vandaar dat je van mij ook geen enkel respect zult krijgen, =quote:Op zondag 4 augustus 2013 02:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Geloof is geen feit. Geloof is geloof. Daarom heet het geloof. Je gelooft een bepaald iets. Of het een feit is, weet je niet. Maar je gelooft het. Dat mag, maar dat maakt het geloof nog geen feit. De Holocaust is een historische gebeurtenis, grofweg tussen 1938 en 1945, die aantoonbaar is. De Holocaust is een aantoonbaar feit. Geloof niet. Geloof is geloof.
Ik wens Mohammed niet te respecteren. Ten eerste weten we niet eens zeker of de figuur ooit heeft bestaan. En als de verhalen over hem al kloppen, was het een man die gruweldaden niet schuwde en die met 9-jarige meisjes het bed deelde. Waarom zou ik zo'n man respecteren? Dat moslims dat wél doen, moeten ze zelf weten. Ik verbied ze dat niet, maar ik ga niet meedoen.
Ik mag over Mohammed zeggen wat ik wil; ook als dat jou niet welgevallig is. Je hoeft je niks van mijn mening over Mohammed aan te trekken. Je kunt gewoon doorgaan met het aanbidden van de beste man; mij een rotzorg. Ondertussen mag ik gewoon mijn mening hebben over een gewelddadige man die in bed lig met 9-jarige meisjes.
Ik ben overigens blij om te lezen dat je in een islamitisch land woont. Gezien je eerdere uitlatingen op dit forum lijkt de tijd me meer dan rijp om de banden met Nederland te verbreken. Ik snap niet dat je jezelf komt kwellen op een Nederlands forum, waar je allerlei dingen moet lezen over Mohammed, die je liever niet wilt lezen.
Weer terug van vakantie zie ik.quote:Op zondag 4 augustus 2013 03:19 schreef Jellereppe02 het volgende:
[..]
Volgens mij wens jij geen enkel entiteit met een islamitisch achtergrond te accepteren. Alleen al hoe je te keer gaat tegen De_Iliass met de bewoordingen 'dat hij het land uit moet', omdat hij in dit topic simpelweg aangeeft hoe hij denkt over wederzijds respect geeft al te denken. Vandaar dat je van mij ook geen enkel respect zult krijgen,=
Nu dat gezegd hebbende, zal ik mij eens richten tot je schrijfsels! De profeet Mohamed trouwde met meerdere vrouwen, waaronder een weduwe die 15 jaar ouder was dan de profeet zelf. Daar zat inderdaad een jong meisje tussen genaamd Aisha. Aisha was volgens de overleveringen de dochter van Abu Bakr, die een van de belangrijkste vogelingen was van de Profeet. Het meisje was negen jaar en de ceremonie tijdens het huwelijk was eenvoudig. Men dronk wat melk, deelden dat met de aanwezige gasten en daarmee was het huwelijk tussen Aisha en Mohamed een voldongen feit. Het negenjarige meisje bleef volgens de overleveringen verder na haar huwelijk met haar vriendinnetjes spelen. Aangezien Aisha nog maar een jong meisje was, sprak ze veel met de Profeet waardoor veel hadiths op haar naam staan!! Waar jij hier stevig de fout in gaat is dat je het met de tijdsgeest van vandaag de dag het huwelijk tussen Aisha en de Profeet bekijkt? Normen en waarden zijn geen vaststaand iets, maar zijn aan verandering onderhevig! Was het normaal om in de tijd van de Profeet met jonge meisjes in het huwelijk te treden, wordt dat tegenwoordig afgedaan als zijnde pedofilie. Een voorbeeld dat de denkwijze van de mens verandert kan ik geven door Marokko als voorbeeld te nemen. Was het jarenlang normaal om met jonge meiden te trouwen, is dat sinds 9 jaar wettelijk aangepast. Sinds 2004 is de huwbare leeftijd naar 18 jaar opgetrokken. Je mag alleen met minderjarige meisjes tot 13 jaar trouwen als je toestemming hebt van de rechter! Hiermee wil ik het niet goed praten, maar je begaat een groot historisch fout als je de normen en waarden uit die tijd met ogen uit de 21ste eeuw bekijkt.
=
Je kan je beter afvragen waarom de christenen niet gaan protesteren enz als iemand Jezus Christus, de weg , de waarheid en het leven. Beledigdquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:18 schreef De_Ilias het volgende:
Heb je seks met haar gehad ?quote:Op zondag 4 augustus 2013 03:41 schreef Meki het volgende:
Het is een goedkope teringhoer die graag aandacht wilt scoren
quote:Op zondag 4 augustus 2013 03:31 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zet er een punt achter op dit forum. Ben wel klaar hier.
rip strijder voor onze judeochristelijke waardenquote:Op zondag 4 augustus 2013 03:31 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zet er een punt achter op dit forum. Ben wel klaar hier.
Misschien moet je even opbokken met die agressieve ondertoon van je.quote:Op zondag 4 augustus 2013 03:19 schreef Jellereppe02 het volgende:
Nog een tip tot de man gericht. Ik zal maar eens wat meer respect tonen richting je islamitische medemens, anders moet je niet staan kijken als je in de nabije toekomst meer verbale stront over je heen krijgt, atheïstische extremist!
Kijk, en nu zien we percies het verschil tussen een normale allochtoon en 1 die het verpest.quote:Op zondag 4 augustus 2013 03:41 schreef Meki het volgende:
Ik zie er nog wel meer in dit topic die het verpesten.quote:Op zondag 4 augustus 2013 07:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kijk, en nu zien we percies het verschil tussen een normale allochtoon en 1 die het verpest.
Hoe was het huwelijk met je nicht eigenlijk?quote:Op zondag 4 augustus 2013 03:41 schreef Meki het volgende:
Je mag uiteraard zeggen wat je wilt, maar wat heeft het nou voor nut om die Mohammed af te zeiken? Een tamelijk zinloze operatie waar je mensen enkel mee beledigt.quote:Op zondag 4 augustus 2013 02:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Geloof is geen feit. Geloof is geloof. Daarom heet het geloof. Je gelooft een bepaald iets. Of het een feit is, weet je niet. Maar je gelooft het. Dat mag, maar dat maakt het geloof nog geen feit. De Holocaust is een historische gebeurtenis, grofweg tussen 1938 en 1945, die aantoonbaar is. De Holocaust is een aantoonbaar feit. Geloof niet. Geloof is geloof.
Ik wens Mohammed niet te respecteren. Ten eerste weten we niet eens zeker of de figuur ooit heeft bestaan. En als de
verhalen over hem al kloppen, was het een man die gruweldaden niet schuwde en die met 9-jarige meisjes het bed deelde. Waarom zou ik zo'n man respecteren? Dat moslims dat wél doen, moeten ze zelf weten. Ik verbied ze dat niet, maar ik ga niet meedoen.
Ik mag over Mohammed zeggen wat ik wil; ook als dat jou niet welgevallig is. Je hoeft je niks van mijn mening over Mohammed aan te trekken. Je kunt gewoon doorgaan met het aanbidden van de beste man; mij een rotzorg. Ondertussen mag ik gewoon mijn mening hebben over een gewelddadige man die in bed lig met 9-jarige meisjes.
Ik ben overigens blij om te lezen dat je in een islamitisch land woont. Gezien je eerdere uitlatingen op dit forum lijkt de tijd me meer dan rijp om de banden met Nederland te verbreken. Ik snap niet dat je jezelf komt kwellen op een Nederlands forum, waar je allerlei dingen moet lezen over Mohammed, die je liever niet wilt lezen.
U weet dat u in NWS zit?quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:11 schreef Tem het volgende:
Gaat weer de geweldige kant op in deze topicje. Dreigen, intimideren, op de man spelen. Niets dan lof.
Nee, nu ben ik niet meer in staat zijn dogmatische visie over moslims te bestrijden.quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:26 schreef Specularium het volgende:
Is Elflettering nu gestopt met posten? Dat zouden we niet moeten willen met zijn allen.
Wat?quote:
Ik wam er net in na een waarschuwing. Pagina 1 viel nog mee. pagina 2 al enorm veel persoonlijk gejank naar elkaar. En pagina 3 was helemaal over de top.quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:11 schreef Tem het volgende:
Gaat weer de geweldige kant op in deze topicje. Dreigen, intimideren, op de man spelen. Niets dan lof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |